jota olette koskaan kokeneet ? Onko se ollut henkistä vai fyysistä kipua ? Voiko henkinen kipu olla suurempaa kuin fyysinen ? - Sana on vapaa.
Mikä on
28
771
Vastaukset
- äippäliini yks
olen synnyttänyt käynnistetyn ja tavallisen synnytyksen ja käynnistetty oli sellasta kipua et ihmettelen miten pysyin hengissa. Tavis synnytys oli ok.
Henkinen kipu on jollain tapaa pahempaa mut henkisen kivun kans voi jäädä elään. Jos sitä synnytys kipua tuntis vaik viikon niin kuolis.- ja kipuun tottuu ajankanssa.
...
- taas äippä
ja kipuun tottuu ajankanssa. kirjoitti:
...
lisäksi epiduraalin saa vasta tuntien päästä käynnistyksestä. Se on helvetti se. Mut ei sitä voi tajuta jos ei itse koe. Tavis synnytykseen tehos epiduraali kyl jotenkin ja sen saikin nopeemmin kun kohdunsuu oli jo auennut.
- ....
Ihmistä voi satuttaa pitkäaikaisesti niin pahasti henkisesti ettei sitä koskaan unohda.
Esim.raiskaus ja hyväksikäyttö,kiusaaminen,pahoinpitely,alistaminen..
kaikki on henkistäkisaamista joista jää syvät haavat, monella ne ei koskaa arveudu.- äippäliini yks
lisäksi fyysisestä kivusta voi jäädä kehoon pysyvät vammat. Niiden kanssa eläminen voi olla yhtä helvettiä.
mut luultavasti ukkovarpaan kynnen repeäminen ylös kun unohdin ottaa jalkani edestä ovea avatessa.
varvas mahtu menemään oven alite mut kynsi ei.- naisilla toisin
ette joudu oikeeta kipua edes tuntemaan kun ette synnytä... On multaki kynsi lähteny. Eipä ole verrattavissakaan synnytykseen.
naisilla toisin kirjoitti:
ette joudu oikeeta kipua edes tuntemaan kun ette synnytä... On multaki kynsi lähteny. Eipä ole verrattavissakaan synnytykseen.
mieleisesi
http://www.riemurasia.net/jylppy/16308/Tiukka_paikka- Mulle kävi samoin
keskarin kynnenkaa,jäi oven väliin odusti ja sehän taittu niin et piti repiä irti:)..sen alla oli kamalaa sinertävää veri mössöä,ja hiukan kesti et kasvo uus kynsi.
- mut elämä
monte24 kirjoitti:
mieleisesi
http://www.riemurasia.net/jylppy/16308/Tiukka_paikkaei ole reilua.
- Anonymous random visitor
monte24 kirjoitti:
mieleisesi
http://www.riemurasia.net/jylppy/16308/Tiukka_paikkahttp://poetry.rotten.com/weightlifter/
tulee synnytys mieleen tuostakin ;)
- kipu on
pahempi,kroppa on suunniteltu siten että jos fyysinen kipu tulee liian kovaksi taju lähtee,ja silloin ei tunne mitään.
tähänmennessä oli la illasta ma aamupäivään jatkunut hammassärky.
- naisilla toisin
hammassärkyjä ollut usein. Ei paha. on se niin epäreilua. Tutkittu on et miehet ei synnytyskivusta jäis henkiin.
naisilla toisin kirjoitti:
hammassärkyjä ollut usein. Ei paha. on se niin epäreilua. Tutkittu on et miehet ei synnytyskivusta jäis henkiin.
siihen, mikä toiselle ei ole mahdollinen.
- zisel
mikä on sattunut eniten... Tupakalla polttaminen, auton/radion/tms -antennilla hakkaaminen vai yks juttu mistä en nyt viitti mainita...
- Kun olin masentunut
viiltelin ja polttelin itseäni myös palavilla tumpeilla. Arvet jäi..kipu ei .
Ja piiskaaminen on vaan nautintoa. - zisel
Kun olin masentunut kirjoitti:
viiltelin ja polttelin itseäni myös palavilla tumpeilla. Arvet jäi..kipu ei .
Ja piiskaaminen on vaan nautintoa.niin :)
- En.kerro
Fyysinen kipu: tietenkin synnytyskivut tai siis ne supistukset. Mutta joku lisävoima siinä synnytyksessä on, kun vaikka se kipu on tosi paha niin sen vaan kestää. Pahempi kipu on melkein ollu joskus sellainen vatsakipu kun se sattui niin kovaa, että kylmiä hikikarpaloita valui pitkin vartaloa. Se oli paljon pelottavampaa kun ei tienny syytä. Synnytys on kuitenkin odotettu tapahtuma ja sen kivun tietää lakkaavan kun lapsi syntyy. Eikä miullakaan esikoisen synnytys ollu helpoimmasta päästä.
Siltikin sanoisin, että henkinen kipu (silloin kun sitä on ollut)on ollut pahempi. Sitäkin on ollut monentasoista. - Anonymous random visitor
silloin kun tuo polvi hajosi, ai mutta eihän sitä voi verratakaan synnytykseen joten mitäs mä tässä lässytän. Joka tapauksessa sitä kesti viikon silleen ettei sillä voinut astua, ja moni synnyttänyt kuitenkin kävelee aika pian synnytyksen jälkeen jotta sitä vaan kun joku äippä tulee tänne kohta kuitenkin vertailemaan. Ekana kahtena yönä en pystynyt nukkumaan lainkaan kivun takia.
Ja siis tästähän on jo viisi (5) vuotta aikaa mutta vieläkin kolottaa ja välillä ei pysty käveleen eikä nukkumaan edelleenkään, notta kestää ainakin pidempään kuin synnytys jos ei nyt ihan yhtä kipeä koskaan ole ollutkaan.- ........
Pyydän myös anteeksi etten jaa synnytyskipukokemuksia mutta sen verran on käynyt että 2 luuta on murtunut ja 2 katkennut. Eniten noissa vittuttaa arvet jotka niistä jäi. Pahin on kuitenkin viikon kestävä hammassärky jonka aikana ei voinut syödä eikä nukkua.
- sirpamaikkarilta
on varmaan ollu sillon ku tipuin päälleni. Tosin siinä kivussa oli se hyvä puoli että taju meni. Ei muista koko kipua. =)
Mut vittumaisin kipu on ollu se kun paperi on viiltäny sormenkynnen alta. Miten voiki niin pieni asia tehdä niin häijyä.
Joo. Ja mäkään en oo synnyttäny, joten pieniähän nää mun kivut on ollu. =)- Anonymous random visitor
mulla meinas kerran mennä taju kun löin kantapään jonnekin ja näin kun sukkaan tuli kahden euron kokoinen veriläiskä. Oli pakko mennä sohvalle ottamaan lukua :D
Toi paperiviilto voittaa kyllä monet kolhut.
- Muutaman
päivän häilyin tajunnan rajamailla. Kun kipukohtaus taas tuli, oksensin, vaikka mitään ei sisällä tietenkään ollu, sain kipupiikin, joka todella vei kivun pois ja nukuin taas. Olin tiputuksessa. Ja olin silloin raskaana 5:llä kuulla. Ja voin kyllä sanoa, että ainakin mun tapauksessani synnytyskivut ei ollu yhtään mitään näihin kipuihin verrattuna.
Henkiset kivut on taas sellaisia, että ne ei välttämättä lähde koskaan pois. Ne ei ehkä paranekaan. Pahempia ne on kuin fyysiset kivut. ylivoimaisesti ja aiheuttaja raskaudenkeskeytys (enkä siihen kaipaa sanomisia). ei sitä vielä sen alkukivun alkaessa tienny mitä oli eessä mutta kipuihin ei auttanu piikit eikä pillerit vaikka houre olo tuliki, oli kerta sen verran "isoksi" jo kerinny kehittyä. henkisestä sen verran että kyllä sitä on käyny jo aikoja sitte sen verran kipiää ettei enää sellaset oikein taho tuntua missään ja fyysisille kivuille ei aina voi vaan tehä mitään mutta henkiseen voi asennoitua "oikealla" tavalla tms. kaikki riippuu niin ihmisestä.
- rapiskarpalo
kun et tiedä missä lapsi on ja etsit häntä jo useamman vuorokauden, eikä jälkeäkään.
Sitä kipua ei voita mikään muu kipu ja sen tiedän henkilökohtaisesti, jos jotain kipua nyt täytyy lähteä keskenään vertailemaan.- Kipujen tuntija
Kivun kannalta katsottuna olisi parempi, että miehet synnyttäisivät. Miehet kestävät kipua paremmin, joten synnytys olisi helpompi. Mutta näitä asioita ei voi muuttaa. Naisten on vain kestettävä jos haluaa lapsia.
- vaivat....
Suurin fyysinen kipu on ollut kuukautiskivut. Muutaman kerran on taju lähtenyt kun kipu on ollut niin kovaa :(
Ketjusta on poistettu 18 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 94914
Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt54858Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv61788Miehen ja naisen ystävyys
Mitä järkeä on miehen ja naisen ystävyydessä jos toinen ajattelee toisesta enemmän= on rakastunut ja toivoo yhdessä oloa141698- 65665
- 78521
- 39498
- 40486
Pyydetään tiedonantoa "hyvinvointitalo"-hankkeen nykytilanteesta
ja aikataulusta. Odotetaanko uutta hallinto-oikeuden päätöstä. Hallinto-oikeushan antoi teknisenlautakunnan lupajaosto86467Olit kyllä niin
Tunnekylmä lopussa että ei ole paluuta enää niihin rakkaudentunteisiin joita joskus koki44467