Mielenkiintoinen lähestymistapa

Tekniikan Maailman katumaasturivertailua
ei voittanutkaan katumaasturimaisin auto,
vaan henkilöautomaisuudella irtosi tämän-
kin vertailun voitto.

Jos kulutuslukemat eivät olleet parhaat
olivat ne kuitenkin suhteellisesti ottaen
kunnossa. Samoin suorituskykykään ei ollut
paras, mutta riittävä kuitenkin.

Jos katumaasturille ei ole käyttöä, kuten
trailerin tai peräkärrin hinausta, meillä
kun ei ole venettäkään puhumatta kesämökistä,
niin mitäpä me katumaasturimaisella autolla
teemme, emme mitään. Joten valittiimpa henki-
löautomaisin. Ei nuo penkkijen sähkösäädötkään
ole välttämättömiä puhumattakaan nahkaistuimista.
Emmehän edes huoli nahkaverhoilua.

Kaikki tuo on luettavissa viimeisestä TM:stä.
Siteeraan tässä samoja sanontoja, "rivivälejäkään"
ei ole paljon tarvinnut käyttää.

Että mikä automerkki taasen voitti? Kysymys on
täysin retorinen, kaikkihan sen arvaa.

17

1191

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Orvokki Itälä

      Henkilöautojahan noi onkin. Citymaastureista ei voida oikein noiden yhteydessä puhua, lähinnä ylätila-autoja. Kuulut samaan sarjaan kuin esim. Yaris paitsi, että noissa on olevinaan neliveto.

      • tapauksessa

        jo otsikkokin oli perseestä "Katumaasturit kevättalvessa"


    • surkeeta

      Lehteä, enkä juttuja aiheesta ole lukenut, mutta arvaillaanpa:
      -Subaru ei voittanut, vaan oli toinen tai kolmas
      -Subaru kiihtyy hyvin, koska tehoa on ja kevyt kori, mutta on hankala auto kaupunkipyörityksessä, koska moottori sammahtelee herkästi
      -Subarun jousitus on pehmeä ja auton kallistelu tekee mutka-ajosta rasittavaa. Ei auta bokserin mahdollistama matala painopiste
      -Subarussa on "oikea" neliveto, mutta se ei tuo etua muuta kuin umpihangessa, johon luokan autot ei muutenkaan ole tarkoitettu
      -Subarun etuistuin menettelee, mutta takapenkki on muodoltaan epäonnistunut
      -Subarun tavaratila on mataluuden takia kilpailijoita pienempi, eikä siinä ole suksiluukkua
      -Subarussa on kilpailijoihin nähden järkyttävät käyttökulut, vaikka polttoaineenkulutus onkin hyvää luokkaa

      Tämän päättelin koeajettuani Foresterin ja muutaman kilpailijan. En valinnut Subarua autokseni, vaikka sen olisi saanut muutaman tonnin halvemmalla.

      • ---------------------------...

        SUBARU = Suihku(uun) Paska(lle) Runkku(lle)!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • niin hyvin osu

        "Subarussa on "oikea" neliveto, mutta se ei tuo etua muuta kuin umpihangessa, johon luokan autot ei muutenkaan ole tarkoitettu
        -Subarun etuistuin menettelee, mutta takapenkki on muodoltaan epäonnistunut"

        Muuten kaikki natsas, paitsi että hävis nelivedossakin haldex-paska-fordille.


      • Sinulle objektiivisuus tuntuu olevan täysin
        tuntematon käsite. Huomasit kai, etten taaskaan
        kyseenalaistanut mittaustuloksia, vaan niiden
        tulkinnan. Kugan oli esim. paras etenijä. Ajaminen
        vaikeissa olosuhteissa pitää painottaa aivan eri
        tavalla, kun kysymyksessä ovat katumaasturit.

        No seuraavan lehden vertailua Subaru vastaan
        Volkkari lupaan olla kommentoimatta, ettet vaan
        pahoita mieltäsi, meinaan lehden ilmestymisen
        jälkeen. Mutta näin etukäteen, jos Volkkari saa
        nelivetonsa toimimaan edes niin, että kaksi pyö-
        rää joskus vetää, niin sehän on varma voittaja.


      • puuttumatta,
        Täpinä kirjoitti:

        Sinulle objektiivisuus tuntuu olevan täysin
        tuntematon käsite. Huomasit kai, etten taaskaan
        kyseenalaistanut mittaustuloksia, vaan niiden
        tulkinnan. Kugan oli esim. paras etenijä. Ajaminen
        vaikeissa olosuhteissa pitää painottaa aivan eri
        tavalla, kun kysymyksessä ovat katumaasturit.

        No seuraavan lehden vertailua Subaru vastaan
        Volkkari lupaan olla kommentoimatta, ettet vaan
        pahoita mieltäsi, meinaan lehden ilmestymisen
        jälkeen. Mutta näin etukäteen, jos Volkkari saa
        nelivetonsa toimimaan edes niin, että kaksi pyö-
        rää joskus vetää, niin sehän on varma voittaja.

        mutta ehkä täpinän ei kannattaisi olla tuosta noin töpinöissään.Sillä sinustahan paistaa toy-boy läpi kilometrejen päähän.


      • puuttumatta, kirjoitti:

        mutta ehkä täpinän ei kannattaisi olla tuosta noin töpinöissään.Sillä sinustahan paistaa toy-boy läpi kilometrejen päähän.

        Olen saanut nauttia jo 10 vuotta huolettomista
        autoista, kolmas Foresteri menossa. Tästä 2009
        mallista ei ole omakohtaisia kokemuksia.

        Oikeastaan olen enemmän kuin täpinöissä noista
        Forestereista, suorastaan ylpeä oman tien kulkija
        kun ajelen hyvällä, jonkin mielestä markinaali-
        autolla, mitä myyntimääriin tulee. En ole ollut
        yleisen mielipiteen vietävissä koskaan. Autojen
        tekninen laatu ja kestävyys sekä soveltuvuus
        omaan käyttöön ovat ratkaisset autohankinnat ja
        niin tulee käymään jatkossakin. Hännystele Sinä
        vaan noita tarkoituksenhakuisia testejä.


      • Täpinä kirjoitti:

        Olen saanut nauttia jo 10 vuotta huolettomista
        autoista, kolmas Foresteri menossa. Tästä 2009
        mallista ei ole omakohtaisia kokemuksia.

        Oikeastaan olen enemmän kuin täpinöissä noista
        Forestereista, suorastaan ylpeä oman tien kulkija
        kun ajelen hyvällä, jonkin mielestä markinaali-
        autolla, mitä myyntimääriin tulee. En ole ollut
        yleisen mielipiteen vietävissä koskaan. Autojen
        tekninen laatu ja kestävyys sekä soveltuvuus
        omaan käyttöön ovat ratkaisset autohankinnat ja
        niin tulee käymään jatkossakin. Hännystele Sinä
        vaan noita tarkoituksenhakuisia testejä.

        hyvältä vaikuta. Vasta kymmenes vuosi ja jo kolmas Foresteri menossa.
        Itälaatu on itälaatu. Joillekin se näkyy riittävän...
        Itsellä länsiauto ja 21. vuosi alkoi juuri. Taitaa kuski loppua ennen kuin auto.


      • puuttumatta,
        Täpinä kirjoitti:

        Olen saanut nauttia jo 10 vuotta huolettomista
        autoista, kolmas Foresteri menossa. Tästä 2009
        mallista ei ole omakohtaisia kokemuksia.

        Oikeastaan olen enemmän kuin täpinöissä noista
        Forestereista, suorastaan ylpeä oman tien kulkija
        kun ajelen hyvällä, jonkin mielestä markinaali-
        autolla, mitä myyntimääriin tulee. En ole ollut
        yleisen mielipiteen vietävissä koskaan. Autojen
        tekninen laatu ja kestävyys sekä soveltuvuus
        omaan käyttöön ovat ratkaisset autohankinnat ja
        niin tulee käymään jatkossakin. Hännystele Sinä
        vaan noita tarkoituksenhakuisia testejä.

        mutta ei ole eikä tule sittaria, joten se siitä merkistä.Vaan tuo alkuperäinen kannanottosi oli jo niin karsea.Siis kun sinä nyt olet ne kaikki autot testannut(sinullahan on kokemusta testauksesta? ), niin meidän täytyy uskoa sinua.Ja testin voittanutta merkkiäkään minulla ei ole.Täpinän töpinät voi siis jättää omaan arvoon, kun se on noin huono jo arvaamaan


      • sitroen kirjoitti:

        hyvältä vaikuta. Vasta kymmenes vuosi ja jo kolmas Foresteri menossa.
        Itälaatu on itälaatu. Joillekin se näkyy riittävän...
        Itsellä länsiauto ja 21. vuosi alkoi juuri. Taitaa kuski loppua ennen kuin auto.

        Jälkikasvut ajavat noilla kun itse olen
        ensin ne sisäänajanut ja ei ole tarvinnut
        olla nyrkit rasvassa.

        Älä nyt loukkaannu, jos ajat nimimerkkisi
        mukaisella autolla, sillä mistään muista
        autoista kuin yhdestä sitikasta, pojalla,
        ei ole ollut yhteensäkään niin paljon murheita,
        mukaanlukin kaikki toistakymmentä auto, jotka
        olen omistanut.


    • jälleen...

      On se vaan kumma että asiantuntijoiden tekemät vertailut, yhteneväisin mittausmenetelmin, tuottaa tuloksia joita sitten julkistetaan lehdessä! Suurin osa näistä essonbaarin inttäjistä mitä palstalla näkee kuvittelee omaavansa yhtä hyvän ellei paremman asiantuntemuksen aiheesta mitä vuosikymmeniä autotoimittajana toimineella on. Väärin testattu, tai ainakin väärä voitti, tuntuu olevan yleinen itkuvirsi. Jyvät erottuu akanoista testeissä, niin se vaan on.

      • t esteri

        onhan teitä näiden testien puolustaja-inttäjiäkin!

        vaikka kuinka näistä "asiantuntijan" tekemistä testeistä näkyy kilometrin päähän puolueellisuus...toki eihän euroopassa tietenkään voi mikään riisikippo voittaa testiä, kotimarkkinoiden teollisuushan kärsii!!!

        eräs piirre jossa puoluellisuus erityisesti paistaa on tuntumaltaan tarkka ohjaus, eli jos riisikippo ohjautuu tarkasti, niin että tunnet jokaisen päälysteen poimun, se on hermostuttava ja rasittava ajaa. mutta jos euro ohjautuu tarkasti se johtuukin urheilullisista ajo-ominaisuuksita

        ja myöskin testissä kova "tukeva" jousitus on parempi, kun se vaan on euroauton alla, ei riisikipon!!
        samoin se että kytkeytyvää nelivetoa kehutaan kyllä euron alustassa, onhan se tietysti vaihtelua haldexilla tai euro-torsenilla, kun et tiedä kuinka monen renkaan voimalla lähtee, ja viel miten syvvän ruopatuista kuopista
        ja tässä subarun tapauksesa hyvä pitoinen neliveto, kun kaikki pyörät raapaisevat katsotaan sitten liian akkinäiseksi


      • maksajaa ajatellen
        t esteri kirjoitti:

        onhan teitä näiden testien puolustaja-inttäjiäkin!

        vaikka kuinka näistä "asiantuntijan" tekemistä testeistä näkyy kilometrin päähän puolueellisuus...toki eihän euroopassa tietenkään voi mikään riisikippo voittaa testiä, kotimarkkinoiden teollisuushan kärsii!!!

        eräs piirre jossa puoluellisuus erityisesti paistaa on tuntumaltaan tarkka ohjaus, eli jos riisikippo ohjautuu tarkasti, niin että tunnet jokaisen päälysteen poimun, se on hermostuttava ja rasittava ajaa. mutta jos euro ohjautuu tarkasti se johtuukin urheilullisista ajo-ominaisuuksita

        ja myöskin testissä kova "tukeva" jousitus on parempi, kun se vaan on euroauton alla, ei riisikipon!!
        samoin se että kytkeytyvää nelivetoa kehutaan kyllä euron alustassa, onhan se tietysti vaihtelua haldexilla tai euro-torsenilla, kun et tiedä kuinka monen renkaan voimalla lähtee, ja viel miten syvvän ruopatuista kuopista
        ja tässä subarun tapauksesa hyvä pitoinen neliveto, kun kaikki pyörät raapaisevat katsotaan sitten liian akkinäiseksi

        niin toyota on suurinta markinoiti butjettia auto kohti käyttävä auton valmistaja.Myös suomessa, yli 380 euroa eroa seuraavaan.Ja eräs tässä testissä mukana ollut autohan on toyota-yhtymän valmiste.Siitäkö tämä poru.Kaiken järjen mukaan sen olisi sinun logiikan mukaan täytynyt voittaa.Eikös niin? vai oletko vain suivaantunut, kun oma merkki ei pärjännyt.En omista VW, enkä tule omistamaan, kuten en toyotaa enkä fordia, mutta noin hölmöjä en siitä huolimatta rupea väittämään kuin sinä


      • Asiantuntija_123

        Taidat elää 70-luvulla. Näissä testeissä ratkaisee tänä päivänä rahoitus. Testin lopputulosta voidaan painottaa siten, että oikea auto voittaa. Paljonkohan näiden autolehtien tilaajamäärä vähenee tässä laman kynnyksellä? Rahoitusta on saatava, jotta testit jatkuvat. Joskus 90-luvulla VW ei pärjännyt missään testissä. Nyt se vaan voittaa joka testin. On se VW siitä huolimatta hyvä auto kun itsekin omistan niitä kaksi.


    • kiintoinen lähestymistapa

      on möys sulla tai sitten vaikeuksia ymmärtää lukemansa.

    • oikea auto voitti

      VAGniikan maailmassa julkaistaan testejä vain siksi että VAG-konsernin tuote saataisiin jokaisen testin voittajaksi. Kuten myös saadaan.

      Mitä siitäkin tulisi jos lehden tilaajat eivät saisi sitä mistä maksavat eli kritiikitöntä VAG:n ylistystä.

      Älä vain sano että *maksat* VAGniikan maailman tilauksesta vaikka omistat jonkin muun merkkisen auton?

      Seuraavaksi yrität varmaan väittää että televisiosi on muu kuin Sony, kännykkäsi Nokian kilpailija, kamerasi jotain muuta merkkiä kuin Canon eivät renkaasikaan ole "kotimaiset" Pietarissa paistetut Nokialaiset.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ei sua enään tunnista

      Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      145
      6318
    2. Huomenet naiselle

      Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      58
      4422
    3. Etsin vastaantulevista sua

      Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      28
      2958
    4. Mikä kaivatussasi kolahti?

      Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      61
      2917
    5. Kaikesta muusta

      Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1895
    6. Hyvää yötä.

      Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      15
      1554
    7. Tekis mieli lähestyä sua

      Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      27
      1496
    8. Ajatteletko koskaan

      Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      38
      1475
    9. Kyllä hävettää!

      Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      32
      1290
    10. T, miten mun pitäis toimia

      Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      43
      1191
    Aihe