Jos pitäisi valita näiden kahden välillä, kumman ottaisit? Rikkaus vai rakkaus loppuelämän ajaksi? Molemmat toki voi saada, mutta nyt olisi pakko valita jompi kumpi.
Raha vai rakkaus?
51
1166
Vastaukset
- vänksy
Rakkaus ehdottomasti.
- .....
tulkoon rikkaus. Valitsen rakkaus.
- melko--------
helppo: rakkaus ehdottomasti.
että mä valkkaisin rakkauden, kun sitä tähänkin asti on ollut niin olkoon jatkossakin. Rakkaus on rikkautta omalla tavallaan niin se olis kaksi kärpästä yhdellä iskulla :P
- Rakkauden kannattaja
Miksi tommosia kyselet? Mene jo nukkumaan pliis... Valitsisitko elämän vai kuoleman?
- ...
Koska se tietyllä tavalla liittyy uskoon.
- sininen1977
sillä rakastamaan oppii ja toisaalta romanttinen rakkaus jokatapauksessa "kuolee",
- ...
Nyt piti valita kahdesta, eli jos otat rahan, et saa rakkautta. Vaihtoehtona oli siis loppuelämän kestävä rakkaus tai rikkaus.
- sininen1977
... kirjoitti:
Nyt piti valita kahdesta, eli jos otat rahan, et saa rakkautta. Vaihtoehtona oli siis loppuelämän kestävä rakkaus tai rikkaus.
sillä olen tottunut molempiin
aikas helppo kyssä.
- NuoriFemakko
koska kun joutuu kituuttelemaan niin rakkauskin sammuu ennenpitkää arjen keskelle. Siis ajattelisin jos olisi sekä 1)rikas mies joka rakastaa minua ja 2) köyhä mies joka rakastaa minua, niin valitsisin (tällä kertaa) sen rikkaamman. ps. Raha tulee rahan luo -sekin kertoo ihmisestä jotain.
- Jazuli
..iha aina ensteksi rakkaus..=o)... ..*rakkaushöperö naine*.. =o7
- Jazuli
rikkautta..se olis ikivanhaa ja kuiteki uutta..=o)..se olis iso voima..sen tähen olis kuoltu..sen tähe olis jääty eloo..=o) ..se on merkittävä asia..tuo rakkaus.. http://www.youtube.com/watch?v=xYfA3AAK6Y4 paulaa.. ..sweet dreams..=o)
- rakkautta..
jo jonkin verran, rikkautta en vielä koskaan. Valitsen siis jälkimmäisen.
- Vittumainen nillittäjä
Rakkauden saan rikki ja mitä enemmän rahaa sen täydellisemmin mä saan sen laitettua kaikkeen hyödyttömään. Pitäkää tunkkinne.
- totta.
On huomattavasti helpompaa olla persaukinen ja onneton. Se on sentäs pysyvää.
- ölsdak
Siksi yritän löytää onneni sisältäpäin.
niin rakkaus tulee helposti siinä sivussa
- mutta se
on rakkaus sun rahojasi kohtaan... Ei sinua.
- Monte VERSION 2
mutta se kirjoitti:
on rakkaus sun rahojasi kohtaan... Ei sinua.
Rahalla saa itselleen AIKAA. Kun on AIKAA ja RAHAA saa järkättyä kroppansa kuntoon ja olkoot millaiset tahansa lepakot vintillä niin rahalla saa TERAPIAA. Kun on aikaa sen voi laittaa vaikkapa salilla treenaamiseen tai urheilemiseen yleensäkin. Kun on rahaa niin nuo helpottuvat olennaisesti. Kun on rahaa voi käydä kasvisrafloissa pistämässä terveysruokia napaansa, koska jos sulla ei olisi sitä massia pistelisit jotain kämäistä maksalaatikkoa himassa koska et osaa tehdä asioita oikein. Kun on rahaa pääsee shoppailemaan itselleen TYYLIN jonka haluaa, vaatteet ovat EHJÄT JA PUHTAAT kun on fyrkkaa. Naamaansa voi laitattaa kun on rahaa. Ellei nyt välttämättä plastiikkakirurgiaa niin ainakin käydä kerran viikossa parturissa ja toisen kerran kosmetologilla huoltamassa tukan ja ihon. Sum summaarum: Rahalla olet saanut sekä nuppisi että pärstäsi kuntoon. Sinusta tuntuu loistavalta - joka näkyy itsetunnossasi - ja itsetunto on kaikkien sosiaalisten kontaktion Numero Uno. Tiedät että ainakin yksi osa elämästä on kunnossa. Tämä vetoaa kanssakulkijoihin huomattavasti enemmän kuin se toinen vaihtoehto. Vaikka kanssakulkijan motiivi ei olisikaan RAHA.
- sun ei
Monte VERSION 2 kirjoitti:
Rahalla saa itselleen AIKAA. Kun on AIKAA ja RAHAA saa järkättyä kroppansa kuntoon ja olkoot millaiset tahansa lepakot vintillä niin rahalla saa TERAPIAA. Kun on aikaa sen voi laittaa vaikkapa salilla treenaamiseen tai urheilemiseen yleensäkin. Kun on rahaa niin nuo helpottuvat olennaisesti. Kun on rahaa voi käydä kasvisrafloissa pistämässä terveysruokia napaansa, koska jos sulla ei olisi sitä massia pistelisit jotain kämäistä maksalaatikkoa himassa koska et osaa tehdä asioita oikein. Kun on rahaa pääsee shoppailemaan itselleen TYYLIN jonka haluaa, vaatteet ovat EHJÄT JA PUHTAAT kun on fyrkkaa. Naamaansa voi laitattaa kun on rahaa. Ellei nyt välttämättä plastiikkakirurgiaa niin ainakin käydä kerran viikossa parturissa ja toisen kerran kosmetologilla huoltamassa tukan ja ihon. Sum summaarum: Rahalla olet saanut sekä nuppisi että pärstäsi kuntoon. Sinusta tuntuu loistavalta - joka näkyy itsetunnossasi - ja itsetunto on kaikkien sosiaalisten kontaktion Numero Uno. Tiedät että ainakin yksi osa elämästä on kunnossa. Tämä vetoaa kanssakulkijoihin huomattavasti enemmän kuin se toinen vaihtoehto. Vaikka kanssakulkijan motiivi ei olisikaan RAHA.
tarvii olla oma itsesi, kun saat fiksattua itsestäsi aivan millasen tahansa. Uskotko tosiaan itse sepustukseesi? Aika turha.
- ...
Mitä iloa siitä on jos ei ole rakkautta?
- oli kuitenkin
sun ei kirjoitti:
tarvii olla oma itsesi, kun saat fiksattua itsestäsi aivan millasen tahansa. Uskotko tosiaan itse sepustukseesi? Aika turha.
ajatusta siinä mielessä, että jotkut meistä tarvitsevat joskus hintavaakin ammattiapua ollakseen oma itsensä.
- edes se
oli kuitenkin kirjoitti:
ajatusta siinä mielessä, että jotkut meistä tarvitsevat joskus hintavaakin ammattiapua ollakseen oma itsensä.
raha ei auta siinä asiassa...
lukihäiriöittä
- ghlkklj
Rakkaudesta en ole varma, mutta kaikenlaisia gold diggereitä varmaan tulee tarjolle. Avoimesti rikkaan voi olla vaikea uskoa muiden vilpittömyyteen kuin toisten rikkaiden.
- persona-non-grata
Rakkauden ottaisin.
- ...
Valitsen rakkauden. Ihminen ei voi elää hyvää elämää ilman rakkautta. Ilman rakkautta ihminen on tyhjä.
- Va-Nil-La
Minulla on ollut monia hyviä hetkiä elämässäni ja jos mulla olisi rahaa, minulla olisi varaa elää niin jatkuvasti. Enkä minä koe olevani mitenkään tyhjä, vaikkei minua ole kukaan koskaan rakastanutkaan.
- sininen1977
saa ihan rauhassa valita rahan.
- persona-non-grata
Va-Nil-La kirjoitti:
Minulla on ollut monia hyviä hetkiä elämässäni ja jos mulla olisi rahaa, minulla olisi varaa elää niin jatkuvasti. Enkä minä koe olevani mitenkään tyhjä, vaikkei minua ole kukaan koskaan rakastanutkaan.
tai mahdollisia sisaruksiasi? Kai nyt suurinta osaa ainakin joku rakastaa tai on joskus rakastanut ...
- Va-Nil-La
persona-non-grata kirjoitti:
tai mahdollisia sisaruksiasi? Kai nyt suurinta osaa ainakin joku rakastaa tai on joskus rakastanut ...
Tai no, mulla ei ole kuin äiti, mutta muita tarkoitin.
- Va-Nil-La
Mun kaikki realistisesti saavutettavissa olevat unelmat voisi toteuttaa rahalla ja sen avulla voisin myös helpottaa läheisteni elämää.
- ...
Sinullahan olisi silloin rakkautta jos rahalla helpottaisit läheistesi elämää. Nyt piti valita jompi kumpi. Kaikki tai ei mitään.
- Va-Nil-La
... kirjoitti:
Sinullahan olisi silloin rakkautta jos rahalla helpottaisit läheistesi elämää. Nyt piti valita jompi kumpi. Kaikki tai ei mitään.
sitten minua rakastettaisiin, jos maksaisin vaikka sukulaisten velat pois? Eihän sellainen mitään rakkautta ole. :) Tämä on mulle sikäli eri kysymys kuin muille, koska ainoa ihminen joka minua on koskaan rakastanut tai tulee rakastamaan on äitini, joka alkaa olla jo vanha. Rahalla saisin esimerkiksi pidettyä hänet asumassa kodissaan, eikä hän koskaan joutuisi vanhainkotiin tai vastaavaan hirveään paikkaan. Te muut vertaatte kysymystä miehiin ja lapsiin ja sisaruksiin ja muihin sukulaisiin ja jne. ja se on ihan eri asia.
- Valitsisin
... kirjoitti:
Sinut...
- ...
Va-Nil-La kirjoitti:
sitten minua rakastettaisiin, jos maksaisin vaikka sukulaisten velat pois? Eihän sellainen mitään rakkautta ole. :) Tämä on mulle sikäli eri kysymys kuin muille, koska ainoa ihminen joka minua on koskaan rakastanut tai tulee rakastamaan on äitini, joka alkaa olla jo vanha. Rahalla saisin esimerkiksi pidettyä hänet asumassa kodissaan, eikä hän koskaan joutuisi vanhainkotiin tai vastaavaan hirveään paikkaan. Te muut vertaatte kysymystä miehiin ja lapsiin ja sisaruksiin ja muihin sukulaisiin ja jne. ja se on ihan eri asia.
Itse elän melkein erakkona ja ainoa läheinen ihminen on äitini. Älä tee siitä itsellesi sen erikoislaatuisempaa kuin muillakaan on. Valitsen edelleen rakkauden loppuelämäksi, en rahaa.
- Va-Nil-La
... kirjoitti:
Itse elän melkein erakkona ja ainoa läheinen ihminen on äitini. Älä tee siitä itsellesi sen erikoislaatuisempaa kuin muillakaan on. Valitsen edelleen rakkauden loppuelämäksi, en rahaa.
mitä sinä sitten sillä rakkaudella edes teet? Olisi sulla se äiti silti ja rahalla saisit tehtyä hänenkin elämänsä paljon paremmaksi... Ja jos sinulla ei ole muita, niin mistä sinä sitä rakkautta sitten saat loppuelämäsi?
- ...
Va-Nil-La kirjoitti:
mitä sinä sitten sillä rakkaudella edes teet? Olisi sulla se äiti silti ja rahalla saisit tehtyä hänenkin elämänsä paljon paremmaksi... Ja jos sinulla ei ole muita, niin mistä sinä sitä rakkautta sitten saat loppuelämäsi?
Nyt piti valita jompi kumpi. Mustavalkoista ajattelua ja valintaa, vaikka se vaikeaa olisikin. Valitsetko rakkauden äitiisi vai rahan?
- on myös
Va-Nil-La kirjoitti:
äiti erittäin tärkeä ja olen tuhlannut olemattoman lottovoiton mm. hänen parhaimmakseen. Kuitenkin valitsen rakkauden. Meillä ei ikinä lapsuudessani ollut paljoa rahaa, mutta rakkautta on aina ollut.
- Va-Nil-La
... kirjoitti:
Nyt piti valita jompi kumpi. Mustavalkoista ajattelua ja valintaa, vaikka se vaikeaa olisikin. Valitsetko rakkauden äitiisi vai rahan?
Minne se minun äitini sitten katoaisi, jos valitsisin rahan? Kuolisi? Eihän tämä sitten olekaan mikään valintakysymys.
- Va-Nil-La
on myös kirjoitti:
äiti erittäin tärkeä ja olen tuhlannut olemattoman lottovoiton mm. hänen parhaimmakseen. Kuitenkin valitsen rakkauden. Meillä ei ikinä lapsuudessani ollut paljoa rahaa, mutta rakkautta on aina ollut.
sitä äidin rakkautta ei ole enää paljoa jäljellä ja ilman rahaa jäisi vain syyllisyyden tunne hänen vanhuudessaan. Ja koska en voi koskaan saada rakkautta, niin mitä sitten teen sen jälkeen? Elän ilman molempia... Minä voin kyllä luopua näiden muutaman jäljellä olevan vuoden rakkaudesta sen eteen, että saan loppuelämäkseni edes jotain.
- ...
Va-Nil-La kirjoitti:
Minne se minun äitini sitten katoaisi, jos valitsisin rahan? Kuolisi? Eihän tämä sitten olekaan mikään valintakysymys.
Vaikka sanoit valitsevasi rahan, valitsit silti rakkauden.
- Va-Nil-La
... kirjoitti:
Vaikka sanoit valitsevasi rahan, valitsit silti rakkauden.
voisi tehdä ainoastaan, jos ei olisi tippaakaan kumpaakaan, mutta toisaalta ainoastaan jos olisi kokemusta kummastakin. Huono kysymys, sori. :)
- munkaan
Va-Nil-La kirjoitti:
sitä äidin rakkautta ei ole enää paljoa jäljellä ja ilman rahaa jäisi vain syyllisyyden tunne hänen vanhuudessaan. Ja koska en voi koskaan saada rakkautta, niin mitä sitten teen sen jälkeen? Elän ilman molempia... Minä voin kyllä luopua näiden muutaman jäljellä olevan vuoden rakkaudesta sen eteen, että saan loppuelämäkseni edes jotain.
äiti kovinkaan nuori... Onhan mulla sisko ja siskolla oma perhe. On mulla avomieskin, mutta...
- Va-Nil-La
munkaan kirjoitti:
äiti kovinkaan nuori... Onhan mulla sisko ja siskolla oma perhe. On mulla avomieskin, mutta...
sinulla on vaikka ketä! :) Ei tälläiseen kysymykseen silti voi realistisesti vastata... Nyt pitää mennä nukkumaan! :)
En ole koskaan tehnyt elämässäni valintaa jossa raha voittaisi. En siis nytkään. Aina ihminen/ihmiset/asia/asiat jota/joita rakastan on ajanut rahan ohi. Joskus on ollut aika selkeitä valinnan paikkoja.
- Hossi
Moista asiaa edes miettiä ! Rakkaus on mun valinta, sillä saa onnellisuuden ja hyvän elämän. Raha ei tee onnelliseksi.
- lösakd
"Raha ei tee onnelliseksi." Raha tekee kuitenkin huolettomaksi. Rakkaus ei tee huolettomaksi; se vain lisää huolia.
- Hossi
lösakd kirjoitti:
"Raha ei tee onnelliseksi." Raha tekee kuitenkin huolettomaksi. Rakkaus ei tee huolettomaksi; se vain lisää huolia.
On tehty ratkaistavaksi ja niillä vahvistetaan tuota onnellista elämää. Rahan tuoma "onnellisuus" ja huolettomuus on pelkkää fiktiota, esirippu minkä takana on ihan jotain muuta.
- fsdgfdsfgd
Ehdottomasti.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?
HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa711956- 1001849
- 1421753
- 971421
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo351369MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil3171255- 601219
Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa
On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall1301102Julkisuuden henkilön päiväin päätös
Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa2761056Kuulin juttua että Jeesus on kopioitu krishnasta
Pitääkö paikkansa että kertomukset ovat samat kummankin uskonnon kirjoissa446953