Tuomitsetko myös naiset, jotka ovat ilmaiseksi harrasteneet seksiä kymmenien miesten kanssa? Kumpi on pahempi, nainen joka on myynyt seksiä rahasta sadoille ja ollut parisuhteessa aina uskollinen vai nainen, joka on ollut vain muutaman miehen kanssa ja pettänyt jokaista? Onko nainen mielestäsi likainen useitten seksikumppanien vuoksi vai pelkäätkö että hän pettää sinua? Minä olen myynyt seksiä rahasta. Olen ollut aina uskollinen enkä ikinä pettäisi. Nykyään olen korkeasti koulutettu, useamman lapsen äiti ja onnellisessa parisuhteessa. Suhteemme alussa vihjailin miehelle menneisyydestä ja mitä hän haluaa siitä tietää. Vastasi, ettei menneillä ole väliä ja yksityiskohtia ei halunnut kuulla. Olemme keskustelleet ja tiedän, ettei hän tuomitse seksityöntekijöitä vaikka hänellä itsellään ei ole edes yhdenillan juttuja takana. Päältä päin sitä ei näe, kuka on myynyt seksiä ja kuka ei. Parisuhteessa minulla on korkeampi moraali pettämisen suhteen kuin suurimmalla osalla muista. Minua nimitellään tiukkapipoksi sen takia, etten halua edes baarissa tanssia muitten miesten kanssa. Huvittaa kun maksullinen seksi on joskus keskustelujen aiheena ihmisillä ja he esittävät siitä mielipiteitään, vaikka näkemykset perustuvat olettamuksiin ja median luomiin mielikuviin.
Miksi tuomitset maksulliset naiset?
43
757
Vastaukset
- rgecvsd
Miten niin tuomitsen? Eläkööt muut ihan miten itse haluavat, ei se minua haittaa tai kiinnosta.
- naisia..
vaan seksistä maksavat miehet ovat oksettavia. Lokaavat minulle pyhän asian. No ehkä siinäsuhteessa tuomitsen, että muutkin kuin maksulliset saavat rahatarjouksia ja huorittelua osakseen vaan onko sekin sitten miesten tyhmyyttä..
- ölkdfkjhsljgf
jos naiset haukkuvat toisiaan nartuiksi ja lutkiksi.
- korkeintaan
ölkdfkjhsljgf kirjoitti:
jos naiset haukkuvat toisiaan nartuiksi ja lutkiksi.
keskenkasvuiset kakarat, teinitytöt, mutta miehet ei kasva siinäkään suhteessa aikuisiksi.
- ökljslkjdfhs
korkeintaan kirjoitti:
keskenkasvuiset kakarat, teinitytöt, mutta miehet ei kasva siinäkään suhteessa aikuisiksi.
Olet itse aikonut opetella käyttäytymään ja kasvaa aikuiseksi?
- kalahti?
ökljslkjdfhs kirjoitti:
Olet itse aikonut opetella käyttäytymään ja kasvaa aikuiseksi?
Olen jo "vanha" nainen ja muistelen vaan miten kouluaikoina teinit juoksi pihalla huudellen toisille tytöille homolutkaa sun muuta paskaa.. Nyt on itselläni pari teinityttöä ja tekisi joskus mieli pestä suut saippualla, mutta onneksi tiedän että tuo on TYTÖILLÄ ohimenevä vaihe.
- jarona
Mullakin on parisuhteessa korkea moraali. En petä tai tanssi edes muiden kanssa. En hyväksyisi sitä mieheltänikään eikä hän minulta. No eipä me pahemmin ulkona enää käydäk'ään. Nuorena kävin tarpeeksi. Mutta siis en ikinä myisi itseäni rahasta. Jos lapset kuilisivat nälkään muuten niin sitten jos en muuta keksisi mutta mitään muuta syytä en sellaiseen näe. Tiedätkö mitä nykypäivän orjakauppa on? nuoria tyttöjä pakotetaan prostituoiduiksi. Jopa se vammainen 15v virolaistyttö pakotettiin tänne Suomeen huoraksi. Ja likaiset ja rumat ja kamalat vanhat äijät raiskasivat häntä. Ajattele vähän ennen kuin kirjoittelet puollustavasti prostituutiosta. Se on kamala asia ja suurin osa huorista on siihen pakotettu. En usko että kaltaistasi naista on. Luultavasti tämä on jonkun miehen provo.
- fgasdfdsartg
"Ja likaiset ja rumat ja kamalat vanhat äijät raiskasivat häntä." Niin olet asian siis mielessäsi kuvitellut, että he näyttäisivät rumilta, eivät peseytyisi ja olisivat vanhoja?
- jarona
fgasdfdsartg kirjoitti:
"Ja likaiset ja rumat ja kamalat vanhat äijät raiskasivat häntä." Niin olet asian siis mielessäsi kuvitellut, että he näyttäisivät rumilta, eivät peseytyisi ja olisivat vanhoja?
hyvännäköiset varsinkaan sisältä päin tarvitsevat huoria. Heille riittää naisia muutenkin. Miksi sitten maksaa? Ja hyvä ihminen ei tekisi kenellekään noin.
- Entinen ilotyttö
Ja kirjoittanut palstalla tällä nimimerkillä joskus aiemminkin, kun olen huomannut aiheen pulpahtavan pintaan. Lasten ihmiskauppa ja aikuisen ihmisen vapaaehtoinen seksityö ovat kaksi aivan eri asiaa. En missään nimessä hyväksy aikuistenkaan ihmiskauppaa, mutta aikuisella tulee olla vapaus toimia seksityöntekijänä kuten jokaisella on vapaus valita mitä töitä tekee ja kenen kanssa. Paitsi että suurin osa ihmisistähän sitä ei valitse, monellakaan alalla vaikka seksi ei siihen liittyisi mitenkään.. Yhdistin maksullisuutta ja moraalisuutta siltä kannalta, että se ei tarkoita että olisi jotenkin alempi moraalinen parisuhteessa vaikka seksityötä tekisikin. Kun et ole koskaan myynyt seksiä, mitä tiedät "likaisista, rumista, vanhoista" äijistä? Oletko miettinyt, mistä mielikuvasi tulee? Voin n. 300 miehen otannalla sanoa, että yksikään ei ollut likainen, ruma tai vanha. Ihan tavallisia miehiä kaikki, niitä jotka tuolla kadulla vastaan kulkevat. Suurin osa suomalaisista prostituoiduista tekee työtään vapaaehtoisesti ja sen tietäisit, jos olisi vaikkapa Anna Kontulan tutkimuksia lukenut (jonka haastateltavana myös itse olin)
- fgasdfdsartg
jarona kirjoitti:
hyvännäköiset varsinkaan sisältä päin tarvitsevat huoria. Heille riittää naisia muutenkin. Miksi sitten maksaa? Ja hyvä ihminen ei tekisi kenellekään noin.
uskomuksistasi? Tuskinpa kukaan mies "tarvitsee" naista, ja tuskin luulosi että edes nuoret ja hyvännäköiset saisivat niin paljon seksiä kuin haluaisivat, on totta sekään. Nuoret tosin kokeilevat kaikenlaista pelkästään hankkiakseen kokemuksia.
- Entinen ilotyttö
jarona kirjoitti:
Paljon on nuoria (20-30) asiakkaita, suurin osa ihan tavallisen ja hyvännäköisiä, samoin kuin vähän sitä vanhempiakin jotka saisivat seuraa ulkoiselta olemukseltaan baaristakin. Selkein syy maksulliseen seksiin onkin se, että ei haluta jäädä kiinni pettämisestä tai jännityksen hakeminen, tai jonkun suht tavallisen mieltymyksen toteuttaminen (vaikka suuseksi, jota kotona ei saa). Ihan samalla tavalla kuin "hyvät" ihmiset käyvät kampaajalla, hierojalla tai kaupassa ostamassa myyjältä tuotteita voi seksikin olla palvelu, jota tarjotaan ja josta maksetaan. Koeta nyt jarona ymmärtää, että en edelleenkään puhu ihmiskaupasta tai raiskauksista.
- jarona
Entinen ilotyttö kirjoitti:
Ja kirjoittanut palstalla tällä nimimerkillä joskus aiemminkin, kun olen huomannut aiheen pulpahtavan pintaan. Lasten ihmiskauppa ja aikuisen ihmisen vapaaehtoinen seksityö ovat kaksi aivan eri asiaa. En missään nimessä hyväksy aikuistenkaan ihmiskauppaa, mutta aikuisella tulee olla vapaus toimia seksityöntekijänä kuten jokaisella on vapaus valita mitä töitä tekee ja kenen kanssa. Paitsi että suurin osa ihmisistähän sitä ei valitse, monellakaan alalla vaikka seksi ei siihen liittyisi mitenkään.. Yhdistin maksullisuutta ja moraalisuutta siltä kannalta, että se ei tarkoita että olisi jotenkin alempi moraalinen parisuhteessa vaikka seksityötä tekisikin. Kun et ole koskaan myynyt seksiä, mitä tiedät "likaisista, rumista, vanhoista" äijistä? Oletko miettinyt, mistä mielikuvasi tulee? Voin n. 300 miehen otannalla sanoa, että yksikään ei ollut likainen, ruma tai vanha. Ihan tavallisia miehiä kaikki, niitä jotka tuolla kadulla vastaan kulkevat. Suurin osa suomalaisista prostituoiduista tekee työtään vapaaehtoisesti ja sen tietäisit, jos olisi vaikkapa Anna Kontulan tutkimuksia lukenut (jonka haastateltavana myös itse olin)
Poliisin mukaan suomalaisia prostituoituja on lähinnä vain nisteissä. Hyvin harvassa ovat ne jotka vapaaehtoisesti huoraisivat. Ulkomailta tulevat on yleensä siihen pakotettu, myös aikuiset. Tai jos joku sitä tekee siksi että muuten ei ole rahaa ruokaan niin sekin on yhtä väärin. Jokaisella pitisi olla ihmis arvoinen työ ja mahdollisuus elää muuten. Mielipiteeni huorilla kävijöistä perustaan siihen mitä olen miesten kanssa asiasta puhunut. Vain hyvin vanhat ja sekä sisäisesti että ulkoisesti rumat ovat sanoneet käyneensä maksullisissa. Lisäksi tiedän yhden äärimmäisen yksinkertaisen nuoren joka on käynyt mutta hänkään ei ilmaista naista saa. Tuohon bisnekseen liittyy niin paljon pahaa ja alistamista ja pakottamista että sen täytyisi olla vielä kielletympää. Jos todella löytyy niitä naisia jotka sitä ovat tehneet huvikseen, niin heillä täytyy olla jotain mielenterveydellisiä ongelmia. En ikinä itse pystyisi sellaiseen. Tunnen oloni jo kurjaksi jos sitä joku on ehdottanut.
- jarona
Paljon on nuoria (20-30) asiakkaita, suurin osa ihan tavallisen ja hyvännäköisiä, samoin kuin vähän sitä vanhempiakin jotka saisivat seuraa ulkoiselta olemukseltaan baaristakin. Selkein syy maksulliseen seksiin onkin se, että ei haluta jäädä kiinni pettämisestä tai jännityksen hakeminen, tai jonkun suht tavallisen mieltymyksen toteuttaminen (vaikka suuseksi, jota kotona ei saa). Ihan samalla tavalla kuin "hyvät" ihmiset käyvät kampaajalla, hierojalla tai kaupassa ostamassa myyjältä tuotteita voi seksikin olla palvelu, jota tarjotaan ja josta maksetaan. Koeta nyt jarona ymmärtää, että en edelleenkään puhu ihmiskaupasta tai raiskauksista.
uskon että sellaisia naisia jotka tekevät tuota työtä ihan vaan huvikseen on hyvin vähän. Usein asiaan liittyy ainakin köyhyyttä. Onko sitten moraalisesti oikein olla jonkun ukkomiehen kanssa jos kerran ei ole oikein pettää omaa puolisoakaan? Itse en ukkomiestä ikinä missään tilanteessa huolisi. Ainakaan jos hänellä olisi lapsia.
- Entinen ilotyttö
jarona kirjoitti:
Poliisin mukaan suomalaisia prostituoituja on lähinnä vain nisteissä. Hyvin harvassa ovat ne jotka vapaaehtoisesti huoraisivat. Ulkomailta tulevat on yleensä siihen pakotettu, myös aikuiset. Tai jos joku sitä tekee siksi että muuten ei ole rahaa ruokaan niin sekin on yhtä väärin. Jokaisella pitisi olla ihmis arvoinen työ ja mahdollisuus elää muuten. Mielipiteeni huorilla kävijöistä perustaan siihen mitä olen miesten kanssa asiasta puhunut. Vain hyvin vanhat ja sekä sisäisesti että ulkoisesti rumat ovat sanoneet käyneensä maksullisissa. Lisäksi tiedän yhden äärimmäisen yksinkertaisen nuoren joka on käynyt mutta hänkään ei ilmaista naista saa. Tuohon bisnekseen liittyy niin paljon pahaa ja alistamista ja pakottamista että sen täytyisi olla vielä kielletympää. Jos todella löytyy niitä naisia jotka sitä ovat tehneet huvikseen, niin heillä täytyy olla jotain mielenterveydellisiä ongelmia. En ikinä itse pystyisi sellaiseen. Tunnen oloni jo kurjaksi jos sitä joku on ehdottanut.
Sinulla on niin tyypilliset ja tiukat näkemykset, jotka eivät perustu edes todellisuuteen. Oletko tullut ajatelleeksi, miksi olet noin ahdasmielinen? Olen lukenut paljonkin poliisien lausuntoja, joissa he sanovat että suurin osa suomalaisista tekee työtä vapaaehtoisesti. Nistit eivät ole kovinkaan suosittuja miesten keskuudessa ja seksistä maksavat miehet haluavat heitä välttää. Ero on toki siinäkin, myykö joku itseään kadun kulmassa kelle tahansa viidelläkympillä vai valikoivammin monta kertaa kalliimmalla. Mielipiteesi perustuu siihen mitä olet muutaman miehen kanssa jutellut. Loistavaa. Tiedät siis paljon enemmän asiasta kuin minä, joka olen ne sadat miehet tavannut..? Miksi näet mielenterveydellisenä ongelma sen, että jotkut voivat harrastaa seksiä ilman parisuhdetta ja rakkautta? Sanot, että et itse pystyisi sellaiseen. On monia asioita, joita en itse tee mutta en silti väitä että niitä tekevät kärsisivät mielenterveydellisistä ongelmista. Mielenterveydellisiä ongelmia minulla ei ole, tosin ei niitä ole koskaan tutkittukaan mutta ammatillinen pätevyyteni riittää työskentelemään niitten kanssa, joilla niitä todetusti esiintyy. Ainakin valintatesteistä ja psykologien haastatteluista olen kunnialla selvinnyt.
- Entinen ilotyttö
jarona kirjoitti:
uskon että sellaisia naisia jotka tekevät tuota työtä ihan vaan huvikseen on hyvin vähän. Usein asiaan liittyy ainakin köyhyyttä. Onko sitten moraalisesti oikein olla jonkun ukkomiehen kanssa jos kerran ei ole oikein pettää omaa puolisoakaan? Itse en ukkomiestä ikinä missään tilanteessa huolisi. Ainakaan jos hänellä olisi lapsia.
Pettäminen ei ole oikein mutta syyllisenä näen sen miehen, pettäjän enkä toista osapuolta. Jos mies ei menisi maksullisiin pettämään kun pettämisen halu on, varmasti hän jotain kautta jonkun löytäisi jos haluaisi jolle voisi vaikka valehdella, että ei ole varattu.
- sanghai-city
Haluatko kuulla olevasi madonna kaikkien niiden maksullisten vuosien jälkeen? Mikä sinut sai huoraamaan, rahan puute vai tietty palo? Kyllä sitä varmaan haluaakin pitää jalat ristissä ihan hyvän omantunnon saavuttamiseksi. Tanssiminen muiden miesten kanssa on ilmeisesti suuri synti mikä normaalisti on ihan ok. Liuta lapsia ja korkea koulutus ei tee sinusta yli-ihmistä, vaan olet edelleen meidän kaikkien kuolevaisten joukossa. Muuten on hyvä, että miettii moraalikysymyksiä, meidän jokaisen pitäisi.
- Entinen ilotyttö
Kuten varmasti voit arvatakin (et vaan halunnut) mainitsin koulutukseni vain siksi, kun aina keskusteluissa tulee ilmi se, että ihminen muka myy seksiä vain siksi kun ei muuhun kykene ja tarvitsee rahaa jostain. En puhunut madonna ilmiöstä, koetin tuoda vain esille sitä minkä sinäkin sanoit; minäkin olen tavallinen ihminen siinä missä muutkin kuolevaiset, vaikka olen seksiä myynytkin. Myin seksiä tienatakseni rahaa, ei sen kummempaa syytä. Mukavampaa oli saada päättää itse työajat, päivät, palkka ja se, kenen kanssa töitään tekee. Parhaimmillaan 15min ja 200euroa, ei paha. Minä en pidä jalkojani nykyään ristissä hyvän omantunnon vuoksi, olen aina ollut yhden miehen nainen koska olen suhteessa vain rakkaudesta ja kun rakastan toista, ei minua muut miehet kiinnosta edes sen vertaa, että haluaisin heidän lääpittävänään olla tanssilattialla.
- vänksy
"Kumpi on pahempi, nainen joka on myynyt seksiä rahasta sadoille ja ollut parisuhteessa aina uskollinen vai nainen, joka on ollut vain muutaman miehen kanssa ja pettänyt jokaista? " Entäs me naiset, jotka ei olla koskaan petetty parisuhteessa ja seksikumppaneitakaan ei kovin paljoa ole, tai vaikka olisikin, niin ne ovat olleet kuitenkin sinkkuaikana? En mä halua sotkea seksiä rahaan. En sotke edes rakkautta rahaan. Tunteetonta seksiä en tarvi enkä halua. Jos pakko olisi valita, niin mielummin maksaisin itse seksistä rakastamalleni miehelle, kuin ottaisin maksun joltain vieraalta äijältä siitä, et se saa oman tyydytyksensä.
- Entinen ilotyttö
Kärjistin tietysti, välimuotojakin on. Olen tullut tosielämässä nähneeksi ihmisiä, jotka puhuvat solvaavasti seksiä myyvistä ihmisistä, mutta kunnioittavat niitä jotka ovat pettäneet. Ristiriitainen ajattelutapa. En minäkään enää lähtisi seksiä myymään, parisuhde tietysti suurin syy. Jos olisin joskus taas sinkku, niin omasta puolestani voisin myydäkin, tällä kertaa joutuisin miettimään jos jäisin siitä kiinni ympäristölle - en haluaisi että lapset kärsii muitten pahoista puheista. Ja haluaisin kuitenkin löytää sen rakastavan parisuhteen ja sen etsiminen olisi hankalaa samaan aikaan, jos olisi seksitöissä.
- ///
En tuomitse, mutta henkilökohtaisesti tuntisin oloni likaiseksi ja pakotetuksi, jos pitäisi harjoittaa seksiä vaihdantatalouden periaatteiden mukaan. Olen joskus miettinyt tai yrittänyt kuvitella, että minkälaista olisi harrastaa seksiä maksusta...Olen aika varma, etten kykenisi esimerkiksi "listailemaan", että mitä "temppuja" tekisin mistäkin hinnasta, saatika miellyttämään seksuaalisesti yhtäkään miestä, jota en oikeasti ja aidosti pidä puoleensavetävänä. Tuskinpa kaikki ilotyttöjen asiakkaat ovat fyysisesti ja seksuaalisesti puoleensavetäviä, vaan oletanpa(?), että kyllä se massin määrä sillä uralla varmasti pitkälle sanelee, että minkälaisten asiakkaiden edessä sitä sitten milloinkin kyykittäisiin.... Tosin, mistäpäs minä tuosta oikeasti tietäisin: kaipa jotkut mainetta saavuttaneet ilotytöt saattavat sitten voida "valikoidakin" asiakkaikseen vain fyysisesti ja psykologisesti miellyttäviä ihmisiä, mutta suurin osa tuskin(!). Prostituoitujen joukossa on varmaankin joitakin, jotka sitä työtä vapaaehtoisuudenkin pohjalta tekevät, mutta uskon sellaisten olevan selkeä vähemmistö. Siksi prostituutiossa käsitteenä on myös paljon surullista. Taannoin luin jostakin keltaisen lehdistön ns. ansioituneesta julkaisusta jutun nuoresta tytöstä ( olisikohan ollut 18-vuotta, jos nyt oikein muistan?), joka harjoitti ilotytön ammattia salassa lähipiiriltään. Tytön haaveena oli jutun mukaan päästä samoihin ansioihin Suomen päämisterin kanssa. Hänen taktiikkansa oli sopia tapaamisia hotelleihin eri puolile Suomea, mutta vältti kertomansa mukaan asiakkaidensa tapaamista paikoissa, joissa saattaisi tulla tunnistetuksi. Pakon alaisena tyttö ei jutun mukaan puuhaan ollut ryhtynyt, vaan materiaalisen hyvinvoinnin lisääminen ilmeisesti oli hänen pontimensa seksityön harjoittamiselle. Eikä tytöllä ollut aikomusta lähitulevaisuudessa lopettaa kyseistä työtä. Jotenkin surku siitä jutusta tuli...Niin nuori tyttökin vielä, kun oli kyseessä! Ja tulee muistaa, että Suomi on loppujen lopuksi ihan oikeasti pieni maa ja että aika usein joku tuntee jonkun, joka taas tuntee jonkun toisen. Kyllä se nyt vain niin on, että varmasti ilotytön ammatin harjoittaminen voi myös sulkea ovia ihmiseltä, ihan tulevaisuuttakin ajatellen. Siksi säälitti se jutun nuori tyttö. Eniten suututti kuitenkin ajatus sellaisen lähipiiristä, vaikken nyt sinänsä tuomita haluakaan...Miten joku voi elää sellaisessa perhepiirissä tyyliin lukioikäisenä likkana, ettei kukaan sen vertaa perään katso, että onko kimma hotellissa jakamassa takapuoltaan vieraille sedille, vaiko ikäistensä porukassa tapailemassa oman ikäisiään nuoria?
- Entinen ilotyttö
Olin itse 18-vuotias, kun myin seksiä. Nykyään kolmekymppinen. Ei sitä kukaan lähipiiristä huomaa, mistä sitä kukaan arvaa kun sanoo lähtevänsä kaverin kanssa ulos vaikka meneekin sinne hotelliin tapaamaan miestä, joka maksaa seksistä? Itse asuin tuohon aikaan itsenäisesti.
- ///
Olin itse 18-vuotias, kun myin seksiä. Nykyään kolmekymppinen. Ei sitä kukaan lähipiiristä huomaa, mistä sitä kukaan arvaa kun sanoo lähtevänsä kaverin kanssa ulos vaikka meneekin sinne hotelliin tapaamaan miestä, joka maksaa seksistä? Itse asuin tuohon aikaan itsenäisesti.
Ihan kiinnostuksesta asiaasi kohtaan muutama kysymys. Tuomita en tässä halua. No kuinka kauan sä sitten harjoitit kys. työtä? Ja kun sä sanoit, että olet korkeasti koulutettukin jne., niin onko sulla koskaan ollut mainitsemastasi taustasta haittaa urahaaveillesi, ts. onko sulla kuinka usein käynyt mielessä, että mitä jos joku muistaa tai saa tietää? Entä: Mitä jos omat lapsesi myöhemmin toimisivat samoin kuin sä itse? Sallisitko heille samat kokemukset kuin itselläsi on ollut, yhtenä vaihtoehtona?
- Entinen ilotyttö
/// kirjoitti:
Ihan kiinnostuksesta asiaasi kohtaan muutama kysymys. Tuomita en tässä halua. No kuinka kauan sä sitten harjoitit kys. työtä? Ja kun sä sanoit, että olet korkeasti koulutettukin jne., niin onko sulla koskaan ollut mainitsemastasi taustasta haittaa urahaaveillesi, ts. onko sulla kuinka usein käynyt mielessä, että mitä jos joku muistaa tai saa tietää? Entä: Mitä jos omat lapsesi myöhemmin toimisivat samoin kuin sä itse? Sallisitko heille samat kokemukset kuin itselläsi on ollut, yhtenä vaihtoehtona?
Muutaman vuoden ajan. Ammatinvalintatesteissä tuskin voitaisiin jättää valitsematta sen takia, että on toiminut seksityöntekijänä. En muista enää sen eräässä julkisuudessakin esiintyneen suomalaisen prostituoidun nimeä, joka oli kertomansa mukaan aloittanut korkeammat opiskelut huolimatta julkisuuskuvastaan. Ainoastaan se, että joku saisi tietää haittaisi silloin, kun kyseessä olisi henkilö jota ne tosiasiat eivät kiinnosta vaan ovat luoneet mielikuvansa olettamusten perusteella. Ne, jotka minut tuntevat olisivat (ja keille olen kertonut, ovat olleet) todella yllättyneitä asiasta "kun ei sinusta olisi koskaan uskonut". Omat lapseni ovat yksilöitä ja saavat valita itselleen kiinnostamansa ammatin. Suosittelen heille omaa valintaansa, mikä oikealta tuntuu ja minkä ovat tarpeeksi pitkään harkinneet.
- ///
Muutaman vuoden ajan. Ammatinvalintatesteissä tuskin voitaisiin jättää valitsematta sen takia, että on toiminut seksityöntekijänä. En muista enää sen eräässä julkisuudessakin esiintyneen suomalaisen prostituoidun nimeä, joka oli kertomansa mukaan aloittanut korkeammat opiskelut huolimatta julkisuuskuvastaan. Ainoastaan se, että joku saisi tietää haittaisi silloin, kun kyseessä olisi henkilö jota ne tosiasiat eivät kiinnosta vaan ovat luoneet mielikuvansa olettamusten perusteella. Ne, jotka minut tuntevat olisivat (ja keille olen kertonut, ovat olleet) todella yllättyneitä asiasta "kun ei sinusta olisi koskaan uskonut". Omat lapseni ovat yksilöitä ja saavat valita itselleen kiinnostamansa ammatin. Suosittelen heille omaa valintaansa, mikä oikealta tuntuu ja minkä ovat tarpeeksi pitkään harkinneet.
No niin. Anteeksi, jos mä vaikutan vähän jyrkältä (tiedostan sen onneksi kuitenkin).;) Seksityöläisten todellista määrää Suomessa tuskin kukaan tietää, ts. kys. työtä tekevien määristä ei liene olemassa erityisen kattavia tilastoja. Näin ollen olisi toki ehdottoman naivia ajatella, etteikö esimerkiksi entisiä seksityöläisiä toimisi melkein millä tahansa ammattialalla. Ja ällin määräänhän seksityöläisyys ei vaikuta kerrassaan mitenkään, pois sellainen ahdasmielisyys musta ainakin täysin. Pystyisin silti tässä aika suorilta nimeämään montakin ammattia, joissa entinen seksityöläinen tuskin useinkaan olisi kovinkaan "kuumaa valuuttaa" tai ensimmäisenä työhön valittavien joukossa: esimerkkeinä vaikkapa diplomaatit, jne. Ja mm. vaikka huippupoliitikollekin saattaisi myöhemmin paljastuva seksityöläisen menneisyys osoittautua kovaksikin kompastuskiveksi uran kannalta, joskin politiikan kenttä nyt tietysti on sen sortin härdelli, että siellähän tietysti samainen seikka saattaisi kääntyä äkkiä vaikka vahvuudeksi ja ylöspäin suhaaviksi kannatusluvuiksikin, kuka tietää... (Ajatteles vaikka Italian Cicciolinaakin, joskaan hän nyt ei ollut varsinaisesti entinen ilotyttö, vaan pornotähti, mutta kuitenkin...) Tällä edeltävällä seikkaperäisen rönsyilevällä sepustuksellani nyt kuitenkin hain sitä, että kannattaa se kuitenkin valita ja miettiä tarkkaan, että mitä hommaa sitä sitten..no..päättää tehdä. Hyvä ehdottomasti se, että meillä Suomessakin on olemassa lait työsyrjinnästä, joten sikäli ihmisiin ei voitane lätkiä leimoja ja jättää palkkaamatta työhön sentään aivan millä tahansa perustein. Ja seksityöstä vielä yleisesti. Musta seksityöläisten liitto SALLI ( vai mikä se kys. etujärjestö?) on aika hyvällä asialla, mitä prostituution rikollisten ja seksityöntekijöiden turvallisuuden kannalta huonojen lieveilmiöiden kitkemiseen tulee. Mitä enemmän prostituutiota saadaan ns. pois maan alta, sitä parempi. Et kaiketi sinäkään ketjun aloittaja sitä voine kiistää, etteikö seksityöhön liittyisi myös mahdollisia, esim. fyysisen turvallisuuden kannalta vaarallisiakin elementtejä? Vaikken itse koskaan kys. alalla ole toiminutkaan, voin sentään minäkin käsittää sen... Toi pointtis jäi mulle epäselväksi, että sallisitko omille lapsillesi uran seksityöntekijöinä? Itse uskon ( anteeksi nyt vain, jos vaikutan suvaitsemattomalta), että esimerkiksi 18-vuotias on vielä puoliksi lapsi ja että joku seksityöläisyys ( oli ammatti sitten vaikka vapaaehtoisestikin valittu) voi vaikuttaa sellaisen minäkuvaan hyvinkin voimakkaasti, eikä varmasti kaikissa tapauksissa pelkästään positiivisella tavalla.
- Entinen ilotyttö
/// kirjoitti:
No niin. Anteeksi, jos mä vaikutan vähän jyrkältä (tiedostan sen onneksi kuitenkin).;) Seksityöläisten todellista määrää Suomessa tuskin kukaan tietää, ts. kys. työtä tekevien määristä ei liene olemassa erityisen kattavia tilastoja. Näin ollen olisi toki ehdottoman naivia ajatella, etteikö esimerkiksi entisiä seksityöläisiä toimisi melkein millä tahansa ammattialalla. Ja ällin määräänhän seksityöläisyys ei vaikuta kerrassaan mitenkään, pois sellainen ahdasmielisyys musta ainakin täysin. Pystyisin silti tässä aika suorilta nimeämään montakin ammattia, joissa entinen seksityöläinen tuskin useinkaan olisi kovinkaan "kuumaa valuuttaa" tai ensimmäisenä työhön valittavien joukossa: esimerkkeinä vaikkapa diplomaatit, jne. Ja mm. vaikka huippupoliitikollekin saattaisi myöhemmin paljastuva seksityöläisen menneisyys osoittautua kovaksikin kompastuskiveksi uran kannalta, joskin politiikan kenttä nyt tietysti on sen sortin härdelli, että siellähän tietysti samainen seikka saattaisi kääntyä äkkiä vaikka vahvuudeksi ja ylöspäin suhaaviksi kannatusluvuiksikin, kuka tietää... (Ajatteles vaikka Italian Cicciolinaakin, joskaan hän nyt ei ollut varsinaisesti entinen ilotyttö, vaan pornotähti, mutta kuitenkin...) Tällä edeltävällä seikkaperäisen rönsyilevällä sepustuksellani nyt kuitenkin hain sitä, että kannattaa se kuitenkin valita ja miettiä tarkkaan, että mitä hommaa sitä sitten..no..päättää tehdä. Hyvä ehdottomasti se, että meillä Suomessakin on olemassa lait työsyrjinnästä, joten sikäli ihmisiin ei voitane lätkiä leimoja ja jättää palkkaamatta työhön sentään aivan millä tahansa perustein. Ja seksityöstä vielä yleisesti. Musta seksityöläisten liitto SALLI ( vai mikä se kys. etujärjestö?) on aika hyvällä asialla, mitä prostituution rikollisten ja seksityöntekijöiden turvallisuuden kannalta huonojen lieveilmiöiden kitkemiseen tulee. Mitä enemmän prostituutiota saadaan ns. pois maan alta, sitä parempi. Et kaiketi sinäkään ketjun aloittaja sitä voine kiistää, etteikö seksityöhön liittyisi myös mahdollisia, esim. fyysisen turvallisuuden kannalta vaarallisiakin elementtejä? Vaikken itse koskaan kys. alalla ole toiminutkaan, voin sentään minäkin käsittää sen... Toi pointtis jäi mulle epäselväksi, että sallisitko omille lapsillesi uran seksityöntekijöinä? Itse uskon ( anteeksi nyt vain, jos vaikutan suvaitsemattomalta), että esimerkiksi 18-vuotias on vielä puoliksi lapsi ja että joku seksityöläisyys ( oli ammatti sitten vaikka vapaaehtoisestikin valittu) voi vaikuttaa sellaisen minäkuvaan hyvinkin voimakkaasti, eikä varmasti kaikissa tapauksissa pelkästään positiivisella tavalla.
Miksi kieltäisin lapseltani jotain sellaista, kun en itsekään näe siinä mitään pahaa. Nämä asiat ovat yksilöllisiä ja ihmiskohtaisia.
- ///
Miksi kieltäisin lapseltani jotain sellaista, kun en itsekään näe siinä mitään pahaa. Nämä asiat ovat yksilöllisiä ja ihmiskohtaisia.
Edelleen kyselen, kun asia kiinnostaa. Minkä ikäisiä sun lapset nyt ovat? Oletko ajatellut puhua heille avoimesti taustastasi, vaiko mahdollisesti salata sen, jos & kun asia tulisi ajankohtaiseksi? En ole kasvatusvinkkejä sulle mikään jakelemaan, mutta tuo mitä sanoit, että "asiat ovat yksilöllisiä ja ihmiskohtaisia"...Aivan! Koska asiat ovat yksilöllisiä eli yksilöllisesti koettuja, lienee ainakin syytä vahvasti olla olettamatta ainakaan sellaista, että jos ts. mikäli sinä itse selvisit mainitsemallasi seksityöläisen uralla aikoinaan traumoitta tai vaaratilanteitta(?), ei se asia välttämättä mene samoin kaikkien kohdalla. Tämä yhteiskunta ei myöskään välttämättä ole erityisen suopea seksityöläisille. Se, että jos sinun ja sinun tuttaviesi käsitys ymmärryksen mahdollistaa, ei kuitenkaan välttämättä tarkoita sitä, että muu yhteiskunta välttämättä tulisi suopeudessaan samalla tapaa vastaan. Jos itse olisin asemassasi ja jos minulla siis olisi omia lapsia, ajattelisin lasteni hyvinvointia erityisesti tuolta kantilta. Ja: edelleen yritän olla vaikuttamatta turhaan ainakaan tuomion pasuunalta, mutta samalla välittää omia ajatuksiani vilpittömällä tapaa:). Tuo, mistä joku toinenkin tuolla mainitsi, se ns. "materialistisuus" lähtökohtana (vai miten se nyt meni?) joillakin seksityöläisillä, niin pakko siitä itsenikin sanoa, että jos joku mussa _vapaaehtoisesti_ seksityötä tekevissä ennakkoluuloja herättäisi, niin varmastikin yksi seikka olisi esimerkiksi siinä... Monella varmastikin raha on ensisijainen motivoiva tekijä seksityön tekemiseen. Voin paljastaa itsestäni, että mäkin lähdin kotoani nuorena ja asuin jo alta 18-vuotiaana itsenäisesti. Rahasta oli välillä tiukkaakin, kun ei vain kehdannut vanhemmiltakaan aina pyytää, mutten senkään ikäisenä koskaan olisi voinut kuvitellakaan, että itseäni raha olisi motivoinut niin paljon, että olisin ollut valmis tekemään mitä tahansa työtä, kuten esimmerkiksi vaikkapa sitten seksityötä... Kertoisitko mulle vielä, ja ihan ystävällisestä kiinnostuksesta tätäkin kysyn, että mikä sua aikoinaan eniten motivoi juuri seksityöläiseksi lähtemiseen? Kerroithan olleesi silloin aika nuori, kun kyseistä hommaa teit. Motivoiko sua silloin ensisijaisesti juuri liksa, vaiko sittenkin enemmän esimerkiksi kokemusten saanti tms. jne.?
- Entinen ilotyttö
/// kirjoitti:
Edelleen kyselen, kun asia kiinnostaa. Minkä ikäisiä sun lapset nyt ovat? Oletko ajatellut puhua heille avoimesti taustastasi, vaiko mahdollisesti salata sen, jos & kun asia tulisi ajankohtaiseksi? En ole kasvatusvinkkejä sulle mikään jakelemaan, mutta tuo mitä sanoit, että "asiat ovat yksilöllisiä ja ihmiskohtaisia"...Aivan! Koska asiat ovat yksilöllisiä eli yksilöllisesti koettuja, lienee ainakin syytä vahvasti olla olettamatta ainakaan sellaista, että jos ts. mikäli sinä itse selvisit mainitsemallasi seksityöläisen uralla aikoinaan traumoitta tai vaaratilanteitta(?), ei se asia välttämättä mene samoin kaikkien kohdalla. Tämä yhteiskunta ei myöskään välttämättä ole erityisen suopea seksityöläisille. Se, että jos sinun ja sinun tuttaviesi käsitys ymmärryksen mahdollistaa, ei kuitenkaan välttämättä tarkoita sitä, että muu yhteiskunta välttämättä tulisi suopeudessaan samalla tapaa vastaan. Jos itse olisin asemassasi ja jos minulla siis olisi omia lapsia, ajattelisin lasteni hyvinvointia erityisesti tuolta kantilta. Ja: edelleen yritän olla vaikuttamatta turhaan ainakaan tuomion pasuunalta, mutta samalla välittää omia ajatuksiani vilpittömällä tapaa:). Tuo, mistä joku toinenkin tuolla mainitsi, se ns. "materialistisuus" lähtökohtana (vai miten se nyt meni?) joillakin seksityöläisillä, niin pakko siitä itsenikin sanoa, että jos joku mussa _vapaaehtoisesti_ seksityötä tekevissä ennakkoluuloja herättäisi, niin varmastikin yksi seikka olisi esimerkiksi siinä... Monella varmastikin raha on ensisijainen motivoiva tekijä seksityön tekemiseen. Voin paljastaa itsestäni, että mäkin lähdin kotoani nuorena ja asuin jo alta 18-vuotiaana itsenäisesti. Rahasta oli välillä tiukkaakin, kun ei vain kehdannut vanhemmiltakaan aina pyytää, mutten senkään ikäisenä koskaan olisi voinut kuvitellakaan, että itseäni raha olisi motivoinut niin paljon, että olisin ollut valmis tekemään mitä tahansa työtä, kuten esimmerkiksi vaikkapa sitten seksityötä... Kertoisitko mulle vielä, ja ihan ystävällisestä kiinnostuksesta tätäkin kysyn, että mikä sua aikoinaan eniten motivoi juuri seksityöläiseksi lähtemiseen? Kerroithan olleesi silloin aika nuori, kun kyseistä hommaa teit. Motivoiko sua silloin ensisijaisesti juuri liksa, vaiko sittenkin enemmän esimerkiksi kokemusten saanti tms. jne.?
Motiivina raha - tottakai. Kuka meistä mitään töitä ilmaiseksi tekee? Seksityöhön ajauduin sattumalta, kun törmäsin henkilöön joka tarjosi rahaa seksistä. Ei tuntunut pahalta ajatukselta, tarjoaja oli ihan nuori ja hyvännäköinen. Olen aina pitänyt seksistä eikä se tuntunut koskaan hankalalta. Raha ei ole minulle tärkeää vaan muut asiat elämässä, joita rahalla ei saa. Lapset ovat vielä alle kouluikäisiä.
- ///
Motiivina raha - tottakai. Kuka meistä mitään töitä ilmaiseksi tekee? Seksityöhön ajauduin sattumalta, kun törmäsin henkilöön joka tarjosi rahaa seksistä. Ei tuntunut pahalta ajatukselta, tarjoaja oli ihan nuori ja hyvännäköinen. Olen aina pitänyt seksistä eikä se tuntunut koskaan hankalalta. Raha ei ole minulle tärkeää vaan muut asiat elämässä, joita rahalla ei saa. Lapset ovat vielä alle kouluikäisiä.
Kiitos vastauksistasi. Luultavasti raha motivoi ihmisiä monenlaiseen tässä maailmassa, mutta samalla suhtautuminen siihenkin lienee yksilöllistä. Jokaisella motiivinsa ja valintansa. Itse en usko, että kykenisin erottelemaan seksuaalisuuden niin vahvasti muusta tunne-elämästäni, että esimerkiksi seksityö olisi itselleni koskaan mahdollista.
kumpaakaan. Mutta se ei tarkoita että itse pystyisin myöskään kumpaankaan.
- random_N
En nyt tiedä onko tuo sana "tuomita" ihan oikea kuvaamaan omaa asennoitumistani. Minä en tuomitse prostituoituja automaattisesti heidän ammattinsa perusteella, mutta toisaalta erittäin suuri osa prostituoiduista elää tavalla, jota en hyväksy. Eli en hyväksy rikollisliigojen tukemista (tosin prostituoitujen kohdalla on vaikea sanoa ovatko he uhreja vai jäseniä vai miten suhdetta luonnehtisi) ja huumeiden käytön, laittoman maassa oleskelun ja muun häröilyn rahoittamista seksin myynnillä. Lisäksi en hyväksy epämääräisen asiakaskunnan ramppaamista normaalissa kerrostalossa. Itsenäisesti toimivat huorat, joilla on toimitiloinaan hotellihuone tai liikekerrostalo tai joiden asiakaskunta ei häiritse tavallisen asuinkerrostalon asukkaita ovat minusta ihan tavan kansalaisia, ei ole tarvetta "tuomita" tai hyväksyä. Pettäminen ja seksin myyminen ovat minusta ihan eri asioita paitsi että kumpikin on tavallaan uhka yksiaviolliselle seksuaali-idealille. En itse ole halukas kumpaankaan, mutta osa ihmisistä pystyy/pystyisi kumpaankin ilman että pälli leviää. Suurimmasta osasta ihmisiä ei ole kumpaankaan ilman syviä vaikutuksia psyykeen. Entiseen huoraan suhtautuisin varauksella muutamasta syystä: korkeampi todennäköisyys että sairastaa hepatiittia tai HIViä, joskaan kummastakaan tuskin haittaa normaalissa tuttavuuskanssakäymisessä. Korkeampi todennäköisyys materialistisuuteen tai psyyken ongelmiin (alalle ajanee usein materialismi tai vaikea elämäntilanne ja ala syö monen pääkoppaa). En haluaisi tulla leimatuksia huoraporukassa eli olisi ehkä kiusallista kohdata ihmisiä jotka tietävät naisen historiasta. Esimerkiksi en haluaisi sponsoroida entistä prostituoitua tai olla sellaisen poliittisisse tukiryhmässä mutta työkaverina voisi olla ihan hyvin (jos olisi alaa vaihtanut :-D) Sinänsä se että seksiä myydään ja ostetaan on ihan luonnollista ja kunhan asia ei haittaa jokapäiväistä elämääni niin aivan sama.
pidän heitä saman arvoisina kuin itseänikin.
"Tuomitsetko myös naiset, jotka ovat ilmaiseksi harrasteneet seksiä kymmenien miesten kanssa?" Tässähän tämä kaksoisstandardi elää: mies joka on ollut monen naisen kanssa on "sankari", kun taas vastaava nainen on huora. Miksi? En tiedä. "Kumpi on pahempi, nainen joka on myynyt seksiä rahasta sadoille ja ollut parisuhteessa aina uskollinen vai nainen, joka on ollut vain muutaman miehen kanssa ja pettänyt jokaista?" Jälkimmäinen on pahempi. "Onko nainen mielestäsi likainen useitten seksikumppanien vuoksi vai pelkäätkö että hän pettää sinua?" Tunnustan, että jossain menee kyllä raja missä tietty määrä kumppaneita puolison menneisyydessä on liikaa. Kyse ei ole sinänsä seksistä, vaan uumoilen että tuollainen käyttäytyminen heijastuu jossain määrin henkilön ajatusmaailmaan, joka ei välttämättä kävisi yksiin omani kanssa. Väistämättä heräisi kysmys myös sukupuolitaudeista. Vaikeaa vastata kovin yksiselitteisesti kysymyksen asetteluun, pitäisi hahmottaa kokonaisuus ja miten tyyppi itse suhtautuu asiaan, josta taas selviäisi se saattaisiko olla aihetta pelätä pettämisen olevan todennäköistä (vrt. jonkinasteinen seksiaddiksti). "Huvittaa kun maksullinen seksi on joskus keskustelujen aiheena ihmisillä ja he esittävät siitä mielipiteitään, vaikka näkemykset perustuvat olettamuksiin ja median luomiin mielikuviin." Kyllä aika pitkälle tästä samaa mieltä kanssasi. Koska loppujen lopuksi kyse on vain seksistä, ja jos asiaan ei liity rikollisuutta, tapahtuu molempien omasta tahdosta, niin mitä helvetin väliä sillä on harrastetaanko seksiä rahasta vai ei? Sitäpaitsi seksi on (usein) parisuhteessa myös vaihdon väline, sillä on vain sosiaalisesti hyväksytty muoto. Lopuksi sanon vielä sen, että en voi olla asian suhteen täysin objektiivinen, koska minulla ei ole kokemusta kumppanista, joka olisi toiminut esim. seksityöläisenä. Saattaahan olla että konservatiivi sisälläni nostaisi päätään ja huomaisin lähettäväni ko. henkilön helvettiin ammatin paljastuttua.
- Entinen ilotyttö
Mainitsemasi seksiaddikti asiasta todettakoon sen verran, että miehet ovat sanoneet minua seksiriippuvaiseksi mutta parisuhteen kannalta ajatellen, eihän se kerro mitään uskollisuuden tasosta. Voin himoita ja haluta omaa miestäni paljon, mutta "riippuvuuteni" ei kohdistu siihen että pitäisi saada koko ajan uusia kumppaneita.
- scale
te saatte liian helpolla liksaa. No ei vaiskaan. Mua ei kiinnosta paskan vertaa, myytkö persettä, vai hierotko jonkun niskaa. Huoraamista on niin monenlaista. Minä huoraan, eli myyn omaa vapaa-aikaani työssä joka on mun mielestä erittäin syvältä. Mua ei ole ikinä kiinnostanut kenenkään menneisyys. En ole koskaan kysellyt keltään naiselta niiden existä, enkä niitä omianikaan viitti mainostaa. Jos joku naisistani olisi alkanut lypsämään multa tietoja existäni, niin mä ehkä en edes olisi kertonut, sillä mä en koe olevani niistä asioista kenellekkään tilivelvollinen. Ehkä mä olen niille exilleni pikemminkin velvollinen pitämään niiden ja mun väliset jutut meidän välisinä. Siltikään mä en tiedä, olisiko mulla niin vahva itsetunto, että alkaisin suhteeseen entisen ilotytön kanssa. Sen tietäisi vasta sitten, kun sellaisen tilanteeseen joutuisi. Jos en asiaa tietäisi, ei se silloin edes haittaisi. Teillä naisilla on vaan tarve kälättää kaikki juttunne maailmalle, vaikka kukaan ei haluaisikaan kuulla. :D
- scale
että mä en ole käyttänyt maksullisia, koska musta ei oo siihen. Liian kylmää touhua, mä nautin vasta, jos tiedän toisenkin nauttivan.
scale kirjoitti:
että mä en ole käyttänyt maksullisia, koska musta ei oo siihen. Liian kylmää touhua, mä nautin vasta, jos tiedän toisenkin nauttivan.
käyttänyt maksullista
- scale
monte24 kirjoitti:
käyttänyt maksullista
nyt jommalla kummalla on logiikka pahasti hukassa.
- scale
monte24 kirjoitti:
käyttänyt maksullista
hämeessä välähtää vähän hitaasti. Niin olenkin.
scale kirjoitti:
hämeessä välähtää vähän hitaasti. Niin olenkin.
tarkoitukseni ei nääs ollut loukata
- Entinen ilotyttö
scale kirjoitti:
Tuon takia en itsekään haluaisi puolisoa, joka on käynyt maksullisissa. Mutta sellaisia miehiä, jotka eivät välitä naisen nautinnosta löytyy paljon niistäkin, jotka eivät seksistä edes maksa. Ja jos joku ihmettelee tätä kommenttia, niin selvennetään sen verran että vaikka seksityö on ollut ihan kivaa - vertaisin sitä näyttelemiseen, vähän livepornon tyyliseen tapahtumaan, mutta se fyysinen nautinto ja orgasmit ovat minullakin muuhun kuin rahaan perustuvia. On niitä toki joittenkin asiakkaitten kanssakin saanut, mutta enimmäkseen ei.
- scale
Tuon takia en itsekään haluaisi puolisoa, joka on käynyt maksullisissa. Mutta sellaisia miehiä, jotka eivät välitä naisen nautinnosta löytyy paljon niistäkin, jotka eivät seksistä edes maksa. Ja jos joku ihmettelee tätä kommenttia, niin selvennetään sen verran että vaikka seksityö on ollut ihan kivaa - vertaisin sitä näyttelemiseen, vähän livepornon tyyliseen tapahtumaan, mutta se fyysinen nautinto ja orgasmit ovat minullakin muuhun kuin rahaan perustuvia. On niitä toki joittenkin asiakkaitten kanssakin saanut, mutta enimmäkseen ei.
on omat fetissimme ja mulla se on vaan se kumppanin nautinto, minä vaan saan siitä sen oman parhaan nautintoni. Eli mä haluan sitä puhtaasti itsekkäistä syistä, en sen takia, että olisin joku marttyyri.
Muiden naisten seksielämä ei liity minun seksielämääni mitenkään, joten jokainen panee mun puolesta ketä tahtoo. Rahalla tai ilman.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1702034
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo371445Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa
On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall1321144Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe56882- 55836
Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol250794Kääminsä polttanut taksi suomussalmella
Vieläkö sillä hermonsa menettäneellä hulluja ylinopeuksia ajavalla asiakkaansa haukkuvalla( jos ajat paska kyydin hänen20782Jorma Uotinen avaa sanaisen arkkunsa TTK-miesparista ja koko uudistuksesta: "Sehän on..."
Tanssii Tähtien Kanssa -parketilla nähdään ensimmäistä kertaa Suomessa tanssiparina miespari kauden alusta asti. Mikko S16722Aina ku nään sun kuvan
Tekis mieli kirjoittaa viesti: Moi kulta, on ikävä❣️🤗 ihan noin vain, lyhyt ja ytimekäs 😁🤭58703Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis195617