Poikaystävä narkkari

Mitä tehdä?

Elikä olen seurustellut poikakaverini kanssa pian 7 kuukautta. Jos nyt rupean muisteleen millainen suhde oli alkuaikoina niin silloin meni hyvin. Mutta nyt kun on tässä ruvennu saamaan selkoa asioista niin tuntuu ettei tiedä mikä olis parhaaksi. Kun poikakaveri kertoi kun oltiin noin kuukausi yhdessä ollut, että hän on siis entinen narkkari.. käyttänyt kamaa joka päivä. No mä olin sillai iloinen, että se on päässyt noiden juttujen yli. Nyt vaan sain tietää tässä jokunen aika sitten että vielä käyttää suonen sisään ainetta, käyttänyt noin muutaman kerran kuukaudessa, tiedä sitten onko käyttänyt enemmänkin vai miten mutta näin sanoi. No siis sehän on tosi juttu että on ollut narkkari niin on aina narkkari. Sit sillä on välillä se, että kun se hermostuu niin sillon se menee oman pään mukaan muista välittämättä. Kuulemma yrittänyt itsemurhaa jne. Onko tollanen rakkautta et toinen haluaa tappaa itsensä vaikka on sanonut mulle rakastavansa mua yli kaiken. Sitten se että pariin kertaan ollaan yhdessä oltu juomassa, ja hänelle tulee jotain hermostumiskohtauksia, rupee siinä että hän lähtee kotiin ja kaikki on perseestä ja meidän suhteestä ei tuu mitään jne. Tuntuu että joutunut vähän liiankin monta kertaa antaa hänelle anteeks. Nyt taas näyttäis et kaikki menis paremmin mutta onko tästä kannattava jatkaa? Entä jos kaikki kuitenkin menee vielä huonommaksi. Olen antanut hänelle niin monta mahdollisuutta, että en tiedä jaksanko kohta itse enää. Se että yhtenä päivänä juomassakin oltiin, koska itse en halunnut alkaa riiteleen mutta hän halusi koko ajan haastaa riitaa.. pystyin onneksi koko päivän pysyyn tyyneenä. Se että sinä päivänä jouduin katsomaan sen perään ihan kun jotain viisi vuotiasta kakaraa. Oli niin sekaisin että ei auttanu muu kun katsoa perään. Ja mitä mä siitä saan, sen että se sitten yrittää itsemurhaa.. Tuntuu että voisin ansaita jotain parempaa kun tällästä? Vaikeahan se on erota kun pysynyt jo kuitenkin sen verta yhdessä. :-/ Mutta en tiedä. Näistä on hieman vaikea ruveta puhumaan hänelle, koska sitten hän rupeaa just sitä että parempi kun häntä ei olis olemassa kun hän aina vaan satuttaa mua jne. Olisi kiva nyt kuulla muiden näkökulmaa tähän asiaan. :-)

22

2304

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • na-ryhmään

-etoo tosissas,et katselet päivää pitempaan narkkarii..se kunon ihmisraunio sisältäpäin realy..sama kuin mä alkaisin ammatti huoran kanssa styylaan, ja kysyisin, miten tää tällee mättää......

• lopeta

ja lopeta heti,äläkä koskaan palaa tai ole yhteyksissä. jos on kiikissä humanoidiin, n.1-2% voi selvitä. joten irti ja pian,muuten olet kusessa loppuikäsi !

• kghkhgkgk

Joillakin tytöillä on tapana tuntea tuollainen suhde "jännäksi" ja roikkuvat siksi mukana noinkin tuhoontuomitussa suhteessa... Sulla taitaa kuitenkin olla vähän eri fiilikset? Toivottavasti. Laita oma elämäsi etusijalle. Lopeta suhde. Älä rupea leikkimään terapeuttia ammattiapua tarvitsevan ihmisen kanssa.

• Mitä tehdä?

voin lopettaa suhteen? :-/ Itselläni on vaikea päästää irti hänestä.. koska pidän hänestä ylikaiken riidoista huolimatta.

• fhkbcghbgh

Hah huh.

• Bruegge

Mutta voi olla niinkin, et oot ratkaiseva tukipilari ettei jätkälle satu mitään vakavempaa. Mut toisaalta, ei sun pitäs joutuu jäämään sen "vangiks".

• poika 20v

Sun itsesi kannalta toi tilanne on varmasti ikävä, mutta en voi olla ajattelematta tilannetta tuon pojankaan kannalta. Saatat hyvinkin olla hänen elämässään ainoa asia, jonka takia hän edes yrittää jatkaa elämäänsä niin hyvin kuin siinä tilanteessaan kykenee. Tuskin hänestä itsekään tuntuu mukavalta olla narkkari, mutta kun on kerran siihen tilanteeseen joutunut, siitä on todella vaikea päästä pois, joskaan ei täysin mahdotonta. Minusta nuo ihmiset, jotka suoralta kädeltä sanovat "jätä se" ovat erittäin vastuuttomia ja välinpitämättömiä. Itse sanoisin, että jos vain mitenkään kykenet, yritä auttaa häntä ja kerro hänelle, että välität hänestä noista asioista huolimatta. Jos tämä tuntuu mahdottomalta ajatukselta, ei kukaan tietenkään voi pakottaa sinua jatkamaan suhdettasi, mutta sen sanon, että tuo poika voi varmasti vielä huonommin kuin sinä ja sinun lähtösi voisi juuri olla se ratkaiseva takaisku, joka tuhoaisi hänet lopullisesti.

• kghkhgkgk

Öhöm, ainakaan tarkoitukseni ei ollut olla "vastuuton ja välinpitämätön" kielteisestä kannastani huolimatta. Ajattelin lähinnä järjellä. Ihme kyllä. Jos tunteiltani kysyttäisi, saattaisin antaa eri vastauksen. Aloittaja on selvästi hyväsydäminen ja auttamishaluinen ihminen. Hyvä niin. Mutta sellaisille haluille on parempiakin kohteita. Mielestäni ainoa asia, mitä aloittaja voi tehdä, jos siis haluaa jotenkin auttaa, on ohjata poika hoitoon. On varmasti ajatuksena "ihanaa" olla jollekin "tärkein ja ainoa tuki," mutta se on loppupeleissä melko naivia. Toisaalta asia riippuu myös siitä, mitä aloittaja elämältään haluaa. Toki huumeriippuvaisen kumppanin ja oman tulevaisuuden voi yhdistää, mutta..~

• poika 20v
        kghkhgkgk kirjoitti:

Öhöm, ainakaan tarkoitukseni ei ollut olla "vastuuton ja välinpitämätön" kielteisestä kannastani huolimatta. Ajattelin lähinnä järjellä. Ihme kyllä. Jos tunteiltani kysyttäisi, saattaisin antaa eri vastauksen. Aloittaja on selvästi hyväsydäminen ja auttamishaluinen ihminen. Hyvä niin. Mutta sellaisille haluille on parempiakin kohteita. Mielestäni ainoa asia, mitä aloittaja voi tehdä, jos siis haluaa jotenkin auttaa, on ohjata poika hoitoon. On varmasti ajatuksena "ihanaa" olla jollekin "tärkein ja ainoa tuki," mutta se on loppupeleissä melko naivia. Toisaalta asia riippuu myös siitä, mitä aloittaja elämältään haluaa. Toki huumeriippuvaisen kumppanin ja oman tulevaisuuden voi yhdistää, mutta..~

Niin kuin itsekin sanoin, asiassa on toki kaksi puolta, mutta itsekin kovia kokeneena ihmisenä, en voi suositella ketään hylkäämään ongelmaista ihmistä ilman että ymmärtää todella, mitä se tälle toiselle saattaa tarkoittaa. Sanoit, että mielestäsi ainoa asia, mitä aloittaja voi tehdä, jos siis haluaa jotenkin auttaa, on ohjata poika hoitoon. On toki totta, että tuo poika täytyisi saada pikaisesti hoitoon, mutta kysymys kuuluukin, onko pojalla itsellään mitään motiivia parantua? Parisuhde juuri voi olla tällainen motiivi, mutta siinä vaiheessa kun tämäkin oljenkorsi katkeaa, on ihminen aika heikoilla jäillä ja saattaa menettää elämänhalunsa peruuttamattomasti. "Ammattiapu" on toki tällaisessa tilanteessa paikallaan, mutta ennen kaikkea muuta ihminen tarvitsee jotain sisältöä elämäänsä, joka antaa hänelle syyn ottaa vastaan sitten MYÖS sitä ammattiapua. Ongelmaiselle ihmiselle tärkeintä on ihminen, joka välittää - ammattiapu on vasta toiseksi tärkeintä.

• poika 20v
        poika 20v kirjoitti:

Niin kuin itsekin sanoin, asiassa on toki kaksi puolta, mutta itsekin kovia kokeneena ihmisenä, en voi suositella ketään hylkäämään ongelmaista ihmistä ilman että ymmärtää todella, mitä se tälle toiselle saattaa tarkoittaa. Sanoit, että mielestäsi ainoa asia, mitä aloittaja voi tehdä, jos siis haluaa jotenkin auttaa, on ohjata poika hoitoon. On toki totta, että tuo poika täytyisi saada pikaisesti hoitoon, mutta kysymys kuuluukin, onko pojalla itsellään mitään motiivia parantua? Parisuhde juuri voi olla tällainen motiivi, mutta siinä vaiheessa kun tämäkin oljenkorsi katkeaa, on ihminen aika heikoilla jäillä ja saattaa menettää elämänhalunsa peruuttamattomasti. "Ammattiapu" on toki tällaisessa tilanteessa paikallaan, mutta ennen kaikkea muuta ihminen tarvitsee jotain sisältöä elämäänsä, joka antaa hänelle syyn ottaa vastaan sitten MYÖS sitä ammattiapua. Ongelmaiselle ihmiselle tärkeintä on ihminen, joka välittää - ammattiapu on vasta toiseksi tärkeintä.

Ja en tosiaan tiedä, mihin tämä maailma on mennyt/menossa, jos toisesta ihmisestä välittäminen ja huolta pitäminen "on loppupeleissä naiivia" kuten sanoit.

• kghkhgkgk
        poika 20v kirjoitti:

Ja en tosiaan tiedä, mihin tämä maailma on mennyt/menossa, jos toisesta ihmisestä välittäminen ja huolta pitäminen "on loppupeleissä naiivia" kuten sanoit.

Kyseessä on huumeiden käyttäjä. Ei sillä, että se olisi niiin paha asia, että huihuihui hirveää (joidenkin mielestä on)... Mutta se on aivan eri juttu kuin "hei poikaystäväni on masentunut ja suunnittelee itsemurhaa." Ei riitä, että piristyy. Siinä on se fyysinen (ja psyykkinen?) riippuvuus ja muukin oireilu. Loppuuko se pelkällä rakkaudella? Ehkä, jos pojalla on motivaatiota. En tarkoita sitä, että "poika hoitoon ja itse karkuun." Tottakai motivoitunutta läheistä kannattaa tukea.

• Mitä tehdä?
        kghkhgkgk kirjoitti:

Kyseessä on huumeiden käyttäjä. Ei sillä, että se olisi niiin paha asia, että huihuihui hirveää (joidenkin mielestä on)... Mutta se on aivan eri juttu kuin "hei poikaystäväni on masentunut ja suunnittelee itsemurhaa." Ei riitä, että piristyy. Siinä on se fyysinen (ja psyykkinen?) riippuvuus ja muukin oireilu. Loppuuko se pelkällä rakkaudella? Ehkä, jos pojalla on motivaatiota. En tarkoita sitä, että "poika hoitoon ja itse karkuun." Tottakai motivoitunutta läheistä kannattaa tukea.

Hienoa on että on tullut vastauksia. Siis hänhän on entinen narkkari. Tai no nykyään käyttää satunnaisesti, yli vuosi sitten käytti päivittäin. No minusta tuntuu välillä, että hän ei oikeen välitä minusta. Ja minä oon periaattees hänen tossun alla.. tai mä oon tässä se jonka täytyy pysyä rauhallisena. Hän saa hermostua mutta tuntuu että mä en saa hermostua. Juu tiedän että hänellä on vaikeaa, mutta ei tässä mullakaan niin helposti mee. Mulla on omia ongelmia, jotka oon yrittäny siirtää pois ajatuksista. Tästäki on vähä vaikea nyt kirjoittaa kun tuosta mun alotusteksistä puuttuu monia asioita. Siitä olis tullu paljon pidempi mutta moni ei jaksa lukea pitkiä tekstejä niin piti vähän tiivistää.

• "pikku"tyttö
        Mitä tehdä? kirjoitti:

Hienoa on että on tullut vastauksia. Siis hänhän on entinen narkkari. Tai no nykyään käyttää satunnaisesti, yli vuosi sitten käytti päivittäin. No minusta tuntuu välillä, että hän ei oikeen välitä minusta. Ja minä oon periaattees hänen tossun alla.. tai mä oon tässä se jonka täytyy pysyä rauhallisena. Hän saa hermostua mutta tuntuu että mä en saa hermostua. Juu tiedän että hänellä on vaikeaa, mutta ei tässä mullakaan niin helposti mee. Mulla on omia ongelmia, jotka oon yrittäny siirtää pois ajatuksista. Tästäki on vähä vaikea nyt kirjoittaa kun tuosta mun alotusteksistä puuttuu monia asioita. Siitä olis tullu paljon pidempi mutta moni ei jaksa lukea pitkiä tekstejä niin piti vähän tiivistää.

Tuo on tosi hankala tilanne enkä oikein tiedä mitä sanoa. Kukaan ei varmaan edes kuuntele mua ku oon aika nuori, mutta mun mielestä sulla on oikeus elää ja olla myös joskus se jonka huolia kuunnellaan.. Jos tuo sun poikaystävä on aina se jolla kaikki on päin persettä ni ei sellasen kaa voi oikeesti nauttia elämästä. Onko sillä sukulaisia, jotka tietävät tästä asiasta? Jos he ja sinä yhdessä hommaisitte hänet hoitoon ja jos haluat voit yrittää jatkaa hänen kanssaan, mutta se on oikeasti niin, että sinun kuuluu löytää joku parempi poikaystävä itsellesi. Kukaan ei jaksa loputtomiin tuollaista! En voi sanoa kuin, että sinun täytyy ajatella myös omaa terveyttäsi vaikka se olisikin "itsekästä". Kukaan ei jaksa tommosta ikuisuuksiin, ja jos ootte ollu 7 kk yhdessä niin se ei ole vielä mielestäni niin paljon että joudut sitoutumaan kyseiseen henkilöön loppuelämäksesi. Toivon, että asiat järjestyvät. Tsemppiä !

• Alice_

Olen seurustellu huumeidenkäyttäjän kanssa melkein 2 vuotta. Meillä on ollu vaikea ja myrskyisä suhde, luulin ensin että ollaan vaan niin samanlaisia,yhtä temperamenttisii, mut se ei ollukaan pelkästään siitä kiinni. Alussa se käytti hormoneja ja jotain ryynejä päälle(väitti et ne rauhottaa, muuten hormonit tekis liian aggressiiviks). No, mä en suostunut sellaseen elämään ja sanoin että joko ne hormonit ja ryynit tai minä. Se lopetti kaikki, tai ainakin väitti niin ja mä uskoin kaikkea mitä se selitti.
      Meni pari kk ihan rauhassa, muutettiin yhteen hienoon kämppään ja suunniteltiin tulevaisuutta. Aina välillä se kuitenkin vaikutti jotenkin oudolta, jopa pelottavalta. Se näytti olevan jotenki sekasin, silmissä oli tyhjä,julma ja välinpitämätön katse. Välillä se huusi mulle yhtäkkiä ilman syytä, ja haukku mut pystyyn, ajoi mut pois himasta, ja lähin aina itkien vanhempien luo. Pari päivän päästä soitti katuvana ja itkien pyysi mua takasin, vanno rakkautta. Uskoin kaiken taas ja lähdin takasin kotiin. Sellasta jatku aina välillä, kuukaus pari oli kaikki suht ok ja taas samaa rumbaa. Se huutaa, haukkuu, mä lähen, se itkee, mä tuun takasin. Sitten sen kaveri kuoli, yliannostukseen. Halusin auttaa, tukea, muttei se halunnu jutella asiasta. Kun tulin töistä kotiin, se istu sohvalla ja sen silmät meni välillä kiinni, ihan niinku olis ollu aineissa. Mulle tuli heti ahdistava olo, etten halua olla sen seurassa siinä kunnossa. Joten yritin lähteä, ja se ei antanu. Se tarttu mua huivista kiinni ja piti siitä niin etten saanu henkee, kiristi mun takin vyötä niin että luulin et lähtee taju. Huusi ettei rakasta mua enää ja haukkui vitun ämmäksi. Loppujen lopuks tilanne kärjistyi niin, että se veti yhtä naapurii turpaan, joka autto mua pakenemaan, juoksin sen avulla meijän autolle pistin ovet lukkoon ja kaasutin pois, ilman sitä en olis siihen pystyny. Se joutu yöks putkaan ja mä lähin hesaan kaverin luo. Olin varma että se on siinä, en antais sellasta ikinä anteeks, ku jouduin pelkäämään sitä tosissani, ties mitä se ois mulle tehny.
      Kuitenkin, kun tulin takasin, se sai mut taas ylipuhuttuu, ja me itkettiin molemmat ja päätettiin yrittää uudestaan kun se lupas ettei tee enää noin. Kuitenkin sentyyppistä on välillä taas tapahtunu, ja mä aina pakenin vanhempien luo, ja tulin taas takasin. Se ei ikinä lyöny mua, mutta uhkaili kyllä lyövänsä, ja haukkus ja huusi ja sano semmosia asioita mitkä jätti arvet loppuelämäks. Joten pelkäsin sitä välillä mielettömästi, enkä ollu varma etteikö olis voinu joskus lyödäkin. Kaikki loppui siihen, kun se lähti veljensä kanssa ryöstöretkelle kauppaan, mistä joutuu nyt varmasti istumaan, vaikka väittää kovana olevansa syytön siihen. Annoin paljon paskaa sille anteeks, ja monta mahdollisuutta, mutta narkkarin kans ei tuu ikinä olemaan normaalia elämää. Nyt selvisi, että se käytti koko meijän suhteen aikana subutexii, ja kaikkia mahdollisia ryynejä. Semmosen ihmisen kanssa elämä on ehkä aluksi jännittävää, mutta kun oikeesti rakastuu ja haluu normaalin parisuhteen, se ei tuu ikinä onnistumaan, ja siinä joutuu vaan kärsimään turhaan, ja pettymään kerta toisensa jälkeen. Rakastan sitä vieläkin kaikesta paskasta huolimatta, mutta tiedän etten voi auttaa sitä,vaikka kuinka haluaisin, ainut ketä voi sitä auttaa on se itse.Meijän piti olla Thaimaassa tällä hetkellä lomalla, piti mennä siellä kihloihin. Ja oltais menty jos kaikki olis ollu ok. Olen nyt ihan rikki ja masentunut, mutta elämä jatkuu ja pitää vaan olla vahva, nousta ylös paskasta ja pitää huoli omasta elämästä.

• Alice_

Niin, ja se salas multa sen että sillä on C-hepatiitti, ja se lähti aikasemminkin sen kaverin kanssa jonnekin ryöstöretkille ryyneissä, väittäen että tekee kaiken mun takia, että saadaan rahaa, ja mä yritin hyväksyy sen, ja se kasvatti jonkin aikaa ganjaa meijän kämpässä, ja mä yritin hyväksyy myös senkin, vaikka nyt jälkeenpäin ajatellen olis siinä voinu käydä huonomminkin, jos poliisit olis tullu käymään. Niin ja jouduin kerran putkaan sen takia että sille ja sen kaverille tuli idea varastaa tyhjiä pulloja ravintolasta. Ja hyväksyin senkin. Joten, ymmärrän kyllä sanontaa love is blind.

• apua...

Moi.. Tuttua hommaa tuo kaikki. Mä aloin seurustelee mun nykyisen poikakaverin kans noin kaks kuukautta sitten. Tiesin et se juo alkoholia jonkun verran mutta ajattelin et se pystyy lopettaa kun me aletaan seurustelemaan. Huumeita se ei ollut käyttänyt kuulemma vuoteen. Kaikenlaisia ryynejä se kyllä käyttää ja hyväksyn sen koska se sanoo aina et se ei pysty olee selvinpäin ilman lääkitystä, tosin kaikki ei ole määrätty sille. Niin ja tosiaan sillä on ollut jo 11 haimatulehdusta ja munuaiset ja maksa paskana, ja c-hepatiitti. Sairaalassa se on rampannut n. viikon välein, kun oon joutunut soittaa sille ambulanssin kun se on ollut niin huonona. Siellä se pysyy aina max. kaks päivää ja lähtee pois. Se ryyppää päivittäin viinaa jota jotkut hemmetin viinadrokarit tuo ovelle asti !!! Se puhuu aina et se rakastaa mua yli kaiken mut silti se ei voi olla selvinpäin vaik tietää et jos se jatkaa se voi kuolla hetkenä minä hyvänsä. Alus se oli tosi kultanen ja ei ikinä ois voinu haukkuakkaan mua, mut joku kuukaus sit se alkoi haukkumaan mua huoraks ja millon mikskäkin, se oli uus piirre siin. Ja kun mä kaadoin sen viinat alas lavuaarista se meinas lyödä mua. No yks kerta mä halusin lähte pois mun omasta kodista kun en halunnut olla kun se oli taas ihan sekasin, niin se ei päästänyt mua ja heitti mut maahan, kuristi mua ja jopa löi kainalosauvalla mua leukaan !! Seuraavana päivänä se vaan väitti kivenkovaan et mä kaaduin maahan ja siitä se jälki tuli mun naamaan, ! Se ei suostunut myöntämään mitä oli tehnyt. Oon kaiken antanut anteeksi, koska en osaa olla ilman sitä ja rakastan sitä! Meiän seurustelun aikana se on kuulemma kaks kertaa ratkennut huumeisiin(suonensisäisiin). Subuteksii se ei kuulemma luokittele huumeeks, sitä siis käyttää. Kaikki sanoo mulle et mun pitäis jättää se, mut en uskalla koska se uhkaa tappavansa itsensä! mut hauskinta täs on se et se tappaa itteensä koko ajan ja puhuu et tulispa kuolema nopeasti ja silti mukamas rakastaa mua?? Mä oon antanu kaikki voimani sille siis ihan kaiken, perunu omat menoni sen takia , sen takii et olen sen tukena, kaikki rahatkin on mennyt siihen oikeastaan viinaan koska se uhkailee aina millon milläkin. Sit mä en saa mennä yksin kavereitten kanssa mut nyttenki se jätti mut taaaas yksin kun se lähti kavereittensä kanssa ryyppäämään. Mä en tiedä mitä mä voin enää tehdä? Olen itse erittäin ahdistunut ja masentunut mutta yritän skarppaa poikaystäväni takia, haluaisin auttaa sitä keinolla millä hyvänsä, mutt en kestä että se ei ymmärrä mitä kaikkea mä oon sen eteen tehnyt, vaan haukkuu mua edelleen !

• Vuosimallia 87

Kannattaa puhua asiat halki sen kanssa ja miettiä tilannetta sen jälkeen.Tässä on eräs neuvo sinulle elämääsi: Seuraa sydäntäsi mutta ajattele järjelläsi...itse pyrin menemää tolla ohjella läpi elämän,ainoo vaan että tunnun ajattelevan sydämmelläni suurimmaks osaks,mikä on virhe välillä...

Minulla on tunteita erästä henkilöä kohtaan tosi paljon mutta todellisuudessa en sitä tule saamaan koska hän on kiinnostunut eräästä toisesta.En vaan osaa päästää irti hänestä (tai siis niistä tunteista) vaikka hän asuukin eri paikkakunnalla.Mutta ehkä joku päivä sekin vielä onnistuu,toivon mukaan...

Siitä olen kuitenkin ylpeä että olen saanut hänet ystäväkseni,niiiin ihana nainen kun on se ;D Mutta,sä päätät mitä teet!Punnitse hyvät ja huonot puolet ja mieti mikä on parasta juuri SINULLE!

Tsemppiä ja hyvää kesää sulle!

• dfgfh

kerron sinulle nyt asiaa...itse olen ollut yhdessä sekakäyttäjän kanssa kohta 8 vuotta. aluksi ajattelin että kun ollaan vielä niin nuoria että kyllä se lopettaa. tyhmyydessäni jäin odottaa vauvaa vain 16 vuotiaana ja poikakaveri meni lujaa ja teki kaikkea mahdollista. itse olin silloin vielä niin lapsellinen ja hyväuskoinen että ajattelin että kyllä se vielä lopettaa vaan ei ole lopettanut. toki on aikoja jolloin asiat menee hyvin jonkin aikaa mutta sitten taas alkaa. kannattaa vielä lopettaa kun on mahdollista eikä ole yhteisiä lapsia. Jos elää narkkarin kanssa on itse lopussa tosi väsyny ja elämä ei pyöri minkään muun ympärillä kuin sen toisenosapuolen aamut alkaa sillä että mietit millä mielellä kaveri heräilee ja illalla nukkumaan käydessä mietit herääköhön kaveri enää aamulla. Itselle käy tosi raskaaksi ei kannata ruveta psykiatriksi hänelle olet itse suhteen mentyä pidemälle psykiatrin tarpeessa. ei tästä tämän enempää

• apua..

Niin... Juuri sitä pelkään aina että herääkö se mun vierestä vai onko siinä ruumis.. Vaikka hirveeltä se kuulostaakin. Itse kävin psykiatrin juttusilla toissa päivänä ja kerroin tilanteen, se kertoi asioita jotka pisti tosissaan miettimään että pitäisikö jo lopettaa suhde. Mutta enemmän kun olen miettiny niin eniten pelkään sitä että jos lopetan suhteen ja hän tekee itselleen jotain mikä johtaa kuolemaan , joudun koko loppuelämäni potemaan syyllisyyttä siitä että minun takia hän teki niin itselleen! ja lopuksi saatan maata samalla hautausmaalla jos syyllisyys on niin kova. Olen siis ollut itsetuhoinen mutta pääässyt yli siitä mutta pelkään että pahimmassa tilanteessa saatan taas tehdä jotain ! En ikinä ole ajatellut järjellä vaan mennyt tunteiden perässä, vaikka yrittäisinki ajatella järjellä.Tuntuu välillä että kaikki on ,mun syytä, et se ryyppää ja kaikkee mun takia koska nipotanjoka asiasta enkä oo tarpeeks sen tukena... ns. "Ite kerjään turpaani"

• AjatustenVartija68

Lähdetään siitä että "kerran narkkari, aina narkkari" ei päde. Minulla on muutamia ystäviä jotka nyt on iältään 26-35-vuotiaita(ihmettelet varmaan, että mitä helvettiä aikuinen tekee nuorten keskusteluissa, löysin sattumalta googlettamalla). Useimmat yllä mainituista ovat "narkanneet" nuorempina (17-20-vuotiaina) ja eräskin tapaus käytti aineita vuoden, mutta nyt ollut jo 12 vuotta erossa niistä.

Oletko ajatellut että poika uhoaa itsemurhalla, koska on sitä mieltä ettei ole tarpeeksi hyvä sinulle?

• Ex-narkki

Samoilla linjoilla olen miä myös.Kaikilla asioilla on aina kääntöpuolensa...

• AjatustenVarita68

Hienoa! Ilmeisesti joku muukin ymmärsi pointtini. Lisätään vielä se, että yleensä kun joku "narkkaa" siihen on olemassa syynsä. Toisilla huonompi, toisilla parempi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      19
      4913
    2. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      526
      2537
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      146
      2117
    4. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      18
      2069
    5. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      19
      1705
    6. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      82
      1624
    7. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      146
      1515
    8. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      113
      1121
    9. Nainen, vaikka olen ja asun yksin

Saan silti seksiä aina kun tahdon. :/
      Ikävä
      127
      894
    10. Olisitko maailmani?

Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik
      Ikävä
      40
      869
    Aihe