Tehän kaikki tunnette erilaisia muunnelmia kelloseppävertauksesta.
Sehän menee jotenkin näin: On olemassa Macintosh-tietokoneita, supertankkilaivoja, käkikelloja, leegonappuloita ja vaikka mitä. Kaikki ne on luonut ihminen, siis jumala loi ihmisen!
Tuossa nyt ei ehkä joku toimi. Mutta jos käännämmekin sen "jumala loi ihmisen" toisin päin. Ihminen loi jumalan, niin jopa vanha kunnon kelloseppävertaus toimiikin.
Kelloseppävertaus
2
138
Vastaukset
Jumala on monessa suhteessa aivan kuten ihminen. Äkkipikainen, erehtyväinen, emämunauksia tekevä ja niistä syyt muiden niskoille kaatava, agressiivinen, itsekäs, ylireagoiva ja muita kohtaan todella kohtuuton, varsinkin mitä rangaistuksiin tulee. Silti hän toivoo ja odottaa muiden rakastavan häntä yli kaiken.
Toinen on selvästikin käyttänyt rajallista mielikuvitustaan ja luonut toisen kuvakseen. Mutta mitenköhän päin se mahtoi oikeasti mennä?- Reppurotta
jostain kummallisesta syystä sillä jumalla on aina juuri ne ominaisuudet joita tuohon uskova sillä hetkellä haluaa että sillä jumalalla on.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 823293
- 922965
- 532232
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201675- 191604
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..101538Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein221438Olisitpa rakkaimpani
Kaipaan sinua. Ikävä sinun läsnäoloa ja kaikkea sinussa. Päivistä, jolloin nähdään tulee onnellisia päiviä. Sinun seuras61378Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131361Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin351335