Kertokaas geologian opinnoista

aloitan syksyllä

Hei.

Syksyllä siis aloitan geolgian opinnot Oulussa. Kertokaapas millaista opiskelu on eka vuonna? Miten pitkiä päiviä? Ihan kaikenlainen tieto on tervetullutta!

10

1249

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Syksyllä aloittava

      Minuakin kiinnostaisi tietää. Aloitan myös geotieteiden opiskelut Oulussa nyt syksyllä.

    • dodekaedri

      aikoinaan 80-luvulla se oli paljolti hauskanpittoo. Oli joka illaksi jossain pileet. Päivät meni sitten toipuessa.

    • Monkki-

      Oulun geologinen kerho Nikoli on maailman paras kerho, niillä on jopa oma geofyysikko! Pauli on paras pj ikinä!

      • kjweh

        .
        minäkin olen "vanha" Nikolilainen, voi sitä örinää, alasti ja päissään juostiin pitkin Rotuaaria. siinäpäne tärkeimmät


    • gjufyufluyfulyyy

      tylsää. opiskelin 80-l. oulussa, eka vuonna suoritin 10 ov. ja keskeytin. ei kannata aloittaakaan ellei ole todella kiinnostunut. suomessa kun ei ole fossiiileitakaan. voihan se nykyään olla opiskelu erilaista ja mielenkiintosempaa, kun on internetti ja paremmin tietokoneita kuin silloin.

      • varmasti!!!

        Opiskellut, ainakaan yliopistossa, korkeintaan apukoulussa aikoinaan,!


      • yksi geologi
        varmasti!!! kirjoitti:

        Opiskellut, ainakaan yliopistossa, korkeintaan apukoulussa aikoinaan,!

        Höh ei geologia kaikille sovi. Me joille se sopii. Nautitaan tästä maapallostamme!


    • Yks geologi

      Hei!

      On onneksi opiskelu muuttunut niistä ajoista kun itse olin aloitteleva opiskelija. Muutos oli käynnissä silloin ja vanhemmat opiskelijat valittivat kuinka nuorempi polvi on tylsää. Tupakointikin kiellettiin kerhon tiloissa meidän aikana (itse opiskelin Helsingissä). Olen itse ottanut muutamia opiskelijoita kesätöihin (ja joitain pidemmäksikin aikaa) ja olen ollut todella tyytyväinen nykyiseen opiskelijapolveen. Tiedolliset taidot todella korkeita ja ajattelu hyvää. Osaavat haastaa minunkin ajatteluani! Eikä ole ryyppääminen ja rellestäminen mielessä kokoajan, itseasiassa päinvastoin ovat hyväkuntoisia ja jaksavat tehdä pitkätkin maastopäivät iloisin mielin ja toimistolla toimitaan asiallisesti.

      Opiskelutahti yliopistossa on aivan itsestä kiinni. Ensimmäinen vuosi on sillisalaattivuosi. Silloin yritetään paikata pahimmat peruskoulun/lukion jättämät aukot tieteelliseen yleissivistykseen. Mielestäni kannattaa ensimmäiset kaksi vuotta opiskella sillätavalla lukiomaisesti. Päntätä paljon ja pärjätä tenteissä. Mutta jättää aivosolujen varsinainen rasittaminen vähemmälle. Ajattelu alkaa kehittymään paremmin sitten kolmannesta opiskeluvuodesta eteenpäin. Graduvaiheessa sitten alkaa ajattelemaan kuin geologi jos alkaa.

      Alkuperäinen kirjoittajahan on jo aloittanut opinnot ja varmaan osaisi kertoa itsekin millaista oli. Geologiahan ei sovi kaikille ja jotkut keskeyttävät. Mutta jotka viihtyvät geologian parissa eivät kyllä siitä pysty irroittautumaan eläkepäivinäkään. Itse olen kokenut geologian tekemisen mielekkäänä. Työ on äärimmäisen mielenkiintoista ja yllätyksiä riittää.

      Yksi huvittava piirre opiskeluaikana oli yliopistojen vertailu. Kaikki halusivat väittää omaa yliopistoaan parhaaksi, joka on kyllä ymmärrettävää. Oman kokemukseni perusteella Suomen kaikki geologian laitokset ovat erinomaisia. Minulla on ollut opiskelijoita kaikista ja paria lukuunottamatta ovat kaikki olleet erinomaisia.

    • geologi

      Ensimmäisenä vuonna oli kemiaa ja muita teoreettisia yleisopintoja. Ne on hyvä käydä heti pois alta, kun vielä on lukioaikaiset tiedot muistissa. Geologi tarvitsee kemiaa ja suosin kemiaa opiskelleita työnhakijoita. Arvostan useana vuonna hankittua kesätyökokemusta ja se on ehdoton edellytys työllistymiselle. Jos ala ei riittävästi kiinnosta, niin silloin kannattaa mahdollisimman aikaisessa vaiheessa hakeutua muualla, koska töitä on rajallisesti tarjolla.

      • jbojkbojb

        ai jos tarkoitat sitä kotiviinin tekoa ja ryyppämistä kemialla niin sitten olen samaa mieltä kanssasi. joskus olin niin humalassa, että en tiennyt missä suunnassa geologian laitos on. silloin menin Caioon juomaa kaljaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aikakone-yhtyeestä tuttu Maki Kolehmainen kuollut

      Kuoli tänään aamuyöstä nopeasti edenneeseen sairauteen. Hän oli 58-vuotias.
      Maailman menoa
      131
      7731
    2. Rokote otti taas omansa. Maki Kolehmainen kuollut.

      RIP Maki. Muusikko, tuottaja ja säveltäjä Maki Kolehmainen on kuollut. Asiasta uutisoi ensimmäisenä Yle. Kolehmainen k
      Maailman menoa
      77
      3754
    3. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      68
      1323
    4. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      75
      1087
    5. Mitä kehon osia

      Olet kaivatultasi nähnyt ja piditkö näkemästäsi?
      Ikävä
      57
      1012
    6. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      94
      1007
    7. Kuinka paljon merkkaa naisen ulkonäkö

      Parisuhteessa ykeensä kysynnvaan Onko kaunis nainen oarempi vaihtoehto kun tavis
      Sinkut
      123
      833
    8. Olen sinusta nainen

      Oikeasti tosi ylpeä. Tunnen sen miten kehity ja opit säätelemään omia tunteitasi. Se on aina hieno piirre ihmisessä.
      Ikävä
      37
      718
    9. Luin jostain että skorpioni

      Naiset parhaita rakastajattaria…. Pitäneekö paikkansa?
      Ikävä
      102
      705
    10. Pitäisikö alkaa

      Treenaamaan että sulla tippuu silmät päästä kun näet minut ensi kerralla, nainen. 🤔
      Ikävä
      38
      663
    Aihe