Luin Bio-Vitan sivuilta kohdasta magnesium:
Vastustuskykyyn - infektioherkkyyteen, astmaan
Magnesium parantaa sekä soluvälitteistä että vasta-aineisiin perustuvaa immuunijärjestelmän toimintaa (91). Koe-eläimillä (hiiri, rotta, hamsteri) immunoglobuliinien pitoisuus alenee jopa 60%, kun magnesiumin saantia rajoitetaan. Eniten laskee IgG, mutta myös IgA, IgM ja IgE vähenevät. Syyksi arvellaan sitä, etteivät veren B-valkosolut magnesiumin puutteessa kykene muuttumaan vasta-aineita tuottaviksi plasmasoluiksi. Magnesium saattaa vaikuttaa immuunijärjestelmään myös antibodien ja makrofagien välityksellä. T-valkosolut säätävät puolustusjärjestelmää, joka vaatii oikeissa suhteissa sekä magnesiumia että kalsiumia. T-valkosolut muuttuvat silloin "tappajasoluiksi", jotka tuhoavat muun muassa syöpäsoluja. Magnesiumin puute lisää allergioita (mm. atooppista ihottumaa ja astmaa) ja altistaa syöpätaudeille, kuten leukemioille ja lymfoomille sekä bakteeri- ja sieni-infektioille (91).
*** Aloin itse kokeilla magnesiumia ja ainakin ulostemassa tuli mukavammaksi (löysemmäksi). Paljon hyvää pitäisi magnesium saada aikaan.
Onko kokemuksia?
Syöttekö mangnesiumia?
7
204
Vastaukset
- ei kiinnosta
ehkä olet havainnut että palstalla ei ole montakaan joita kiinnostaa parantuminen.
On mukavampaa kinastella siitä kuka tutkija on oikeassa tai väärässä, joka
sinänsä perustuu vain aina uuteen tulkintaan tai linkkiin tutkimuksesta, sillä
TÄLLÄ PALSTALLA EI OLE ASIANTUNTIJOITA !
on vain homesairaita sekä Nisuiisu joka ei ole homesairas vaikka homeesta
sairautensa sai (mikä ikinä se sitten lopulta onkaan).
Tämän palstan henki pyörii samojen asioiden ympärillä kuten saako homeesta astman vai ei. Ei näitä kinastelijoita kiinnosta parantuminen, vaan
heille sopii omissa ongelmissaan loputon piehtarointi.
Ei alkoholistikaan halua viinasta eroon, sillä silloin elämä muuttuu.- homeahdistus1
unohdit mainita, että sitten on vielä näitä Parempia homesairaita (tai mitä sairaita lieneekään) joiden tehtävänä palstalla on lähinnä potkia parantumattomasti sairaita päähään, kun oma, vähäinen oireilu on loppunut aikoja sitten jos sitä koskaan olikaan ja sitkeässä elää sitten luulo, että muutkin paranevat kun alkavat syödä tiettyjä luontaistutotteita, käyttämään oikean merkkistä silitysrautaa, saunomaan ja kuntoilemaan.
Kysyjälle magnesiumista: Olen käyttänyt kyllä, suonenvetoihin ja kramppeihin, useamman kuukauden kerrallaan. Todella tehokasta oli minulla näihin edellämainittuihin, suonenvedot loppuivat kokonaan. Mitään vaikutusta homeoireisiin ei tullut; nuha, astma, nivelkivut jne. elävät omaa elämäänsä. - syöttekö....
homeahdistus1 kirjoitti:
unohdit mainita, että sitten on vielä näitä Parempia homesairaita (tai mitä sairaita lieneekään) joiden tehtävänä palstalla on lähinnä potkia parantumattomasti sairaita päähään, kun oma, vähäinen oireilu on loppunut aikoja sitten jos sitä koskaan olikaan ja sitkeässä elää sitten luulo, että muutkin paranevat kun alkavat syödä tiettyjä luontaistutotteita, käyttämään oikean merkkistä silitysrautaa, saunomaan ja kuntoilemaan.
Kysyjälle magnesiumista: Olen käyttänyt kyllä, suonenvetoihin ja kramppeihin, useamman kuukauden kerrallaan. Todella tehokasta oli minulla näihin edellämainittuihin, suonenvedot loppuivat kokonaan. Mitään vaikutusta homeoireisiin ei tullut; nuha, astma, nivelkivut jne. elävät omaa elämäänsä.mulla alkoi vatsa toimia tosi tehokkaasti, peräti liiankin tehokkaasti.
Kuuluuko kuvioon? Poistin kirjoitukseni korjatakseni siitä pari virhettä ja postasin sen sitten uudestaan.
Täällä ei ole muokkaustoimintoa käytössä, joten on tyydyttävä munamankeliin - ei voi mitään...
Mine kun olla aivan allergine kirjoitusvirheille ;)- uskokaa tai älkää
syöttekö.... kirjoitti:
mulla alkoi vatsa toimia tosi tehokkaasti, peräti liiankin tehokkaasti.
Kuuluuko kuvioon?säännöllisesti sitraattimuotoisena 400 mg päivässä nyt noin 10 vuotta.En osaa sanoa mitä sillä on yksin vaikutusta,sillä otan paljon muitakin vitamiineja. silloin kauan sitten otatin hiusanalyysin ja siinä magnesium oli pitkästi alle viiterajojen kuten oli myös kalsium, niitä kai pitäisikin ottaa yhdessä että tehoaa.
Esim. verenpaine on nykyään todella hyvä vaikka olen joskus syönyt lääkkeitä korkeaan verenpaineeseen.Sydämen rytmihäiriöitä eikä nopealyöntisyyttä ole enää ollut eli sydänlääkkeistäkin olen päässyt eroon.
En osaa sanoa paljonko siinä on magnesium yksin ollut vaikuttamassa.
Tässä magnesiumista jotain
Sydänprofessori Juhani Heikkilä:
"Magnesium alentaa (kohonnutta) verenpainetta. Onkohan yksi vanha luonnonkonsti parempi kuin pussillinen uusia? Rytmihäiriötkin saattavat kaupan päälle vähentyä!"
Orionin Sydänuutiset syyskuu (4/2002) (lue raportti)
Magnesiumin vaikutukset pähkinänkuoressa
Antaa lihas- ja sydänsoluille energiaa
Lisää fyysistä suorituskykyä ja kestävyyttä
Ehkäisee valtimonkovetustautia ja sydän- ja aivoinfarkteja
Nopeuttaa toipumista sydän- ja aivoinfarkteista
Ehkäisee ja hoitaa sydämen rytmihäiriöitä
Ehkäisee ja hoitaa sydämen toiminnanvajavuutta
Ehkäisee verenpaineen kohoamista
Toimii statiinina (alentaa kolesterolia)
Ehkäisee tulehdusta (Am J Clin Nutr 2007)
Tehostaa insuliinin toimintaa (Am J Epidemiol 2006)
Lujittaa luustoa
Ehkäisee kuulon heikkenemistä (etenkin meluvammaa)
Ehkäisee munuaiskiviä
Ehkäisee sappikiviä
Ehkäisee migreeniä
Hoitaa kivuliaita kuukautisia (PMS)
Ehkäisee suonenvetoa
Ehkäisee levottomat jalat -oireyhtymää
Lisää vastustuskykyä tulehdusta, syöpätauteja ja vanhenemismuutoksia vastaan
Lisää urheilijoiden ja kuntoilijoiden suoristuskykyä
Toimii synergisesti B-vitamiinien kanssa (refs 30-40)
rauhoittaa hermoja ja voi auttaa lukivaikeudessa ja ADHD-oireyhtymässä ja vähentää aggressiivisuutta ja väkivaltaista käytöstä.
Ehkäisee stressiä ja masennusta sekä parantaa yöunen laatua
Auttaa astmassa ja muissa allergioissa
Vähentää paksusuolisyövän riskiä
Suojaa maksaa alkoholin haitoilta.
Muuten silloin kun aloitin ottamaan magnesiumia sanottiin että sopiva päiväannos on sellainen että uloste ei mene ripuliksi.Eli jos on ripulia,aletaan vähentämään päivittäistä annosta niinkauan että uloste on normaaliaMagnesiumhan on tosi hyvä ummetuslääke. - Homeherkkä#
ALLERGIAN MÄÄRITELMÄ ON yhä edelleen seuraava:
Mikäli IMMUUNIREAKTIO ei ole elimistön kannalta hyödyllinen vaan joko LIIAN VOIMAKAS tai siitä aiheutuu KUDOSVAURIOITA, puhutaan allergiasta.
Allergialla tarkoitetaan sitä, että jostain syystä geenit menettävät AIKUISIÄLLÄ allergeenialtistuksen jatkumona pikkuhiljaa kykynsä tuottaa eliminoivia proteiineja niille proteiineille, jotka joutuvat elimistöön joko syötynä, juotuna, hengitettynä tai ihon kautta leviämällä kaikkialle elimistöön.
Kun immuunijärjestelmä alkaa pitää tuttuja proteiineja "vieraskappaleina", niin se hyökkää koko geneettisesti perityllä arsenaalillaan niiden kimppuun eri puolilla elimistöä, mihin nuo allergeenit ovat tunkeutuneet.
Kun kirjoitit, että tällä palstalla on vain HOMESAIRAITA, niin toki niin pitää ollakin. koska tämän palstan nimi on HOMESAIRAUDET.
Kun kirjoitit vastineessasi aloittajalle "ehkä olet havainnut, että palstalla ei ole montakaan joita KIINNOSTAA PARANTUMINEN", niin toki parantuminen esim. HOMEALLERGIASTANI kiinnostaa minua.
Kirjoituksestasi päätellen sinä näytät tietävän kuinka esim. minä saan geenini toimimaan UUDELLEEN kuten ne ovat toimineet lapsuudestani lähtien, joiden geenien toiminta alkoi vajavoituai pikkuhiljaa työpaikkani kosteusvauriomikrobialtistuksen takia johtaen tilaan ALLERGIA.
Antaisitko siis hoito-ohjeesi kuinka saisin geenini uudelleen stimuloitua tuottamaan niitä proteiineja (toiselta nimeltään entsyymejä), jotka ovat vastuussa maaperämikrobiproteiinien, joita mikrobeja on kosteusvauriorakennuksissa, eliminoinnista?
Noin etukäteen totean, että olen kohta kymmenisen vuotta säännöllisesti käyttänyt Dolokalk:ia työpaikkani aiheuttaman maitoallergiani takia, koska se sisältää tarvitsemaani kalsiumia. Sisältää myös magnesiumia.
Allergialisääntymiseeni sillä ei ole ollut vaikutusta, eikä autoimmuunisairauksieni estoon, joten noita hivenaineita ei tarvitse tarjoilla.
Maitohappobakteereitakaan ei tarvitse tarjoilla.
Toki Valion A-piimä esti tehokkasti mahareagoinnin, mutta koska puolentoista viikon käytön jälkeen 3 lasillista per päivä, niveleni menivät juntturaan, niin maitohappobakteeritarjonnastakaan ei ole apua EDES MAITOALLERGIAAN.
Joten jään mielenkiinnolla odottelemaan mitä keinoja tarjoilet minulle allergioistani paranemisen suhteen? - kirjoitukseen
Homeherkkä# kirjoitti:
ALLERGIAN MÄÄRITELMÄ ON yhä edelleen seuraava:
Mikäli IMMUUNIREAKTIO ei ole elimistön kannalta hyödyllinen vaan joko LIIAN VOIMAKAS tai siitä aiheutuu KUDOSVAURIOITA, puhutaan allergiasta.
Allergialla tarkoitetaan sitä, että jostain syystä geenit menettävät AIKUISIÄLLÄ allergeenialtistuksen jatkumona pikkuhiljaa kykynsä tuottaa eliminoivia proteiineja niille proteiineille, jotka joutuvat elimistöön joko syötynä, juotuna, hengitettynä tai ihon kautta leviämällä kaikkialle elimistöön.
Kun immuunijärjestelmä alkaa pitää tuttuja proteiineja "vieraskappaleina", niin se hyökkää koko geneettisesti perityllä arsenaalillaan niiden kimppuun eri puolilla elimistöä, mihin nuo allergeenit ovat tunkeutuneet.
Kun kirjoitit, että tällä palstalla on vain HOMESAIRAITA, niin toki niin pitää ollakin. koska tämän palstan nimi on HOMESAIRAUDET.
Kun kirjoitit vastineessasi aloittajalle "ehkä olet havainnut, että palstalla ei ole montakaan joita KIINNOSTAA PARANTUMINEN", niin toki parantuminen esim. HOMEALLERGIASTANI kiinnostaa minua.
Kirjoituksestasi päätellen sinä näytät tietävän kuinka esim. minä saan geenini toimimaan UUDELLEEN kuten ne ovat toimineet lapsuudestani lähtien, joiden geenien toiminta alkoi vajavoituai pikkuhiljaa työpaikkani kosteusvauriomikrobialtistuksen takia johtaen tilaan ALLERGIA.
Antaisitko siis hoito-ohjeesi kuinka saisin geenini uudelleen stimuloitua tuottamaan niitä proteiineja (toiselta nimeltään entsyymejä), jotka ovat vastuussa maaperämikrobiproteiinien, joita mikrobeja on kosteusvauriorakennuksissa, eliminoinnista?
Noin etukäteen totean, että olen kohta kymmenisen vuotta säännöllisesti käyttänyt Dolokalk:ia työpaikkani aiheuttaman maitoallergiani takia, koska se sisältää tarvitsemaani kalsiumia. Sisältää myös magnesiumia.
Allergialisääntymiseeni sillä ei ole ollut vaikutusta, eikä autoimmuunisairauksieni estoon, joten noita hivenaineita ei tarvitse tarjoilla.
Maitohappobakteereitakaan ei tarvitse tarjoilla.
Toki Valion A-piimä esti tehokkasti mahareagoinnin, mutta koska puolentoista viikon käytön jälkeen 3 lasillista per päivä, niveleni menivät juntturaan, niin maitohappobakteeritarjonnastakaan ei ole apua EDES MAITOALLERGIAAN.
Joten jään mielenkiinnolla odottelemaan mitä keinoja tarjoilet minulle allergioistani paranemisen suhteen?siinä ei nimittäin puhuttu allergian parantamisesta yhtään mitään,
alkaako sinullakin heittää kuten nimimerkillä Nisuiisu
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1417969Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde432061Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja252000- 911663
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801595Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071060Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5999- 51960
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28840- 34832