Naaras vai uros?

kumpi ensin

Kumpi kehittyi evoluutikkojen mukaan ensin, naaras vai uros vai tapahtuiko niiden evoluutio somasti samaan aikaan ja sitten hupsistakeikkaa päästiin lisääntymään suvullisesti?!

22

264

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • biologian

      alkeet, nuija.

      • asdfasdfasdfe

        Niihin eläimiin ja eliöihin, jotka pystyvät lisääntymään sekä suvullisesti että suvuttomasti. Mutta se ei silti ratkaise itse ongelmaa..


      • Apo-Calypso
        asdfasdfasdfe kirjoitti:

        Niihin eläimiin ja eliöihin, jotka pystyvät lisääntymään sekä suvullisesti että suvuttomasti. Mutta se ei silti ratkaise itse ongelmaa..

        Opiskele sinäkin biologian alkeet. Suosittelen aloittamalla kaksineuvoisuuden kehittymisestä.
        Suvullinen kehittyminen on saanut alkunsa kaksineuvoisuuden kehittymisestä. Tuhannet eläinlajit ovat edelleenkin kaksineuvoisia.


      • siihen mitä kysytään
        Apo-Calypso kirjoitti:

        Opiskele sinäkin biologian alkeet. Suosittelen aloittamalla kaksineuvoisuuden kehittymisestä.
        Suvullinen kehittyminen on saanut alkunsa kaksineuvoisuuden kehittymisestä. Tuhannet eläinlajit ovat edelleenkin kaksineuvoisia.

        et vastannut kysymykseen! kumpi kehittyi ensin uros vai naaras? oliko kysymys aivan liian vaikea?


      • kysymykseen

        nuija!


      • Apo-Calypso
        siihen mitä kysytään kirjoitti:

        et vastannut kysymykseen! kumpi kehittyi ensin uros vai naaras? oliko kysymys aivan liian vaikea?

        Opetele käyttämään googlea, tollo. Kokeile "evolution of sexes", esimerkkinä:

        http://en.wikipedia.org/wiki/Evolution_of_sex

        Lyhyt vastaus: Molemmat kehittyivät samanaikaisesti hermafrodismin muodossa ja eriyityivät valtaosilla lajeista erillisiksi sukupuoliksi.


      • mutta sinä et
        Apo-Calypso kirjoitti:

        Opetele käyttämään googlea, tollo. Kokeile "evolution of sexes", esimerkkinä:

        http://en.wikipedia.org/wiki/Evolution_of_sex

        Lyhyt vastaus: Molemmat kehittyivät samanaikaisesti hermafrodismin muodossa ja eriyityivät valtaosilla lajeista erillisiksi sukupuoliksi.

        osaa vastata. Oletko mies vai hermafrodiitti?


      • Apo-Calypso
        mutta sinä et kirjoitti:

        osaa vastata. Oletko mies vai hermafrodiitti?

        Oletko vielä rintaruokinnassa? Kuvitteletko, että muilla on joku helvetin velvollisuus opettaa sinulle yhtään mitään, koska olet niin pohjattoman, helvetin laiska ja oppimishaluton ja -kyvytön? Kuvitteletko olevasi joku erityislaatuinen hemmoparka, jota muiden tulisi palvella, koska itse olet niin älyllisesti vetelä surkean kreationistisen ripulipaskan ilmentymä?

        Sinulle on jo useaan kertaan kerrottu sukupuolisuuden evoluutiosta, ja mistä voit löytää lisätietoa aiheesta. Kun kerran olet osaamaton, oppimaton, oppimiskyvytön, kykenemätön, typerä, tietämätön ja tietämättömyytesi himoissa piehtaroiva kretupelle, niin ongelma on sinussa yksin, ei muissa.


      • mutta sinä et kirjoitti:

        osaa vastata. Oletko mies vai hermafrodiitti?

        Jos haet tieteellistä selitystä asialle, niin sinun täytyy ensin riisua ne kreationismin valoaläpäisemättömän mustat silmälasit päästäsi ja katsoa maailmaa avoimin silmin.

        Jo kysymyksessäsi "Kumpi ensin, uros vai naaras?" seisot nuo lasit päässä ja väännät todellisuuden kreationismin surkuhupaisaan muottiin. Aivan kuin jomman kumman olisi pitänyt putkahtaa tänne tuosta vain ennen toistaan, kuten eräässäkin 2000 vuotta vanhassa kirjallisessa tarukokoelmassa kerrotaan.


      • älä kimpaannu
        Apo-Calypso kirjoitti:

        Oletko vielä rintaruokinnassa? Kuvitteletko, että muilla on joku helvetin velvollisuus opettaa sinulle yhtään mitään, koska olet niin pohjattoman, helvetin laiska ja oppimishaluton ja -kyvytön? Kuvitteletko olevasi joku erityislaatuinen hemmoparka, jota muiden tulisi palvella, koska itse olet niin älyllisesti vetelä surkean kreationistisen ripulipaskan ilmentymä?

        Sinulle on jo useaan kertaan kerrottu sukupuolisuuden evoluutiosta, ja mistä voit löytää lisätietoa aiheesta. Kun kerran olet osaamaton, oppimaton, oppimiskyvytön, kykenemätön, typerä, tietämätön ja tietämättömyytesi himoissa piehtaroiva kretupelle, niin ongelma on sinussa yksin, ei muissa.

        Kysymys oli siis liian vaikea sinulle, selvä. Olisi sen voinut lyhyemmälläkin kaavalla ilmoittaa.


      • ne syntyivät
        Vanellus kirjoitti:

        Jos haet tieteellistä selitystä asialle, niin sinun täytyy ensin riisua ne kreationismin valoaläpäisemättömän mustat silmälasit päästäsi ja katsoa maailmaa avoimin silmin.

        Jo kysymyksessäsi "Kumpi ensin, uros vai naaras?" seisot nuo lasit päässä ja väännät todellisuuden kreationismin surkuhupaisaan muottiin. Aivan kuin jomman kumman olisi pitänyt putkahtaa tänne tuosta vain ennen toistaan, kuten eräässäkin 2000 vuotta vanhassa kirjallisessa tarukokoelmassa kerrotaan.

        siis evosadun mukaan hokkuspokkus yhtäaikaa. Jepjep :D


    • LauriT
      • LauriT

        Kannattaa ottaa ensin selville mitä meioosissa tapahtuu ja millaisia ovat haploidiset-ja diploidisetsolut. Helpottaa ymmärtämistä.


      • tiedetään...
        LauriT kirjoitti:

        Kannattaa ottaa ensin selville mitä meioosissa tapahtuu ja millaisia ovat haploidiset-ja diploidisetsolut. Helpottaa ymmärtämistä.

        Haploidit, diploidit ja meioosit tiedetään, mutta kukaan ei siis osaa vastata itse kysymykseen. No, se oli arvattavissakin.


      • LauriT
        tiedetään... kirjoitti:

        Haploidit, diploidit ja meioosit tiedetään, mutta kukaan ei siis osaa vastata itse kysymykseen. No, se oli arvattavissakin.

        Vastaus on videossa! Miksi minun pitäisi selittää sama asia omin sanoin (kuten informaatio-ketjussa) jos se kerran on siinä videossa kerrottu tarkemmin? Videon kuvauksessa on linkit siinä esitettyihin tutkimuksiin, joten jokainen voi ihan itse käydä lukaisemassa esitetyt väitteet ihan oikeasta tieteellisestä julkaisusta.


      • selvä homma
        LauriT kirjoitti:

        Vastaus on videossa! Miksi minun pitäisi selittää sama asia omin sanoin (kuten informaatio-ketjussa) jos se kerran on siinä videossa kerrottu tarkemmin? Videon kuvauksessa on linkit siinä esitettyihin tutkimuksiin, joten jokainen voi ihan itse käydä lukaisemassa esitetyt väitteet ihan oikeasta tieteellisestä julkaisusta.

        Kuka tahansa osaa linkittää youtuben pitkäveteisiä videoita, siihen ei paljoa älyä tarvita. On tässäkin keskustelupalsta; linkitetään youtubea kun ei osata vastata.

        Riittää kun vastaat yhdellä sanalla - uros vai naaras? Jos se on aivan liikaa vaadittu, niin kerro edes missä kohtaa tylsää videotasi saamme vastauksen niin katson sen kohdan - ihan turhaa kuvitella että katson 6 min jotain ympäripyöreää paskanjauhantaa.


      • Raiko
        selvä homma kirjoitti:

        Kuka tahansa osaa linkittää youtuben pitkäveteisiä videoita, siihen ei paljoa älyä tarvita. On tässäkin keskustelupalsta; linkitetään youtubea kun ei osata vastata.

        Riittää kun vastaat yhdellä sanalla - uros vai naaras? Jos se on aivan liikaa vaadittu, niin kerro edes missä kohtaa tylsää videotasi saamme vastauksen niin katson sen kohdan - ihan turhaa kuvitella että katson 6 min jotain ympäripyöreää paskanjauhantaa.

        Katso vaan se video. Se on melko hyvä kuitenkin. Se ei vie kuin kahdeksan minuuttia lyhyestä elämästäsi. Niin paljon tietoa siinä kuitenkin on, että ei sitä jaksa viestiin näpytellä.
        Uros vai naaras? Tyhmä kysymys. Sukupuolet ovat monimutkainen asia. Evoluutio alkaa simppelistä. Eli kaksineuvoisuudesta. Tai siis solujen yhtymisestä.


      • niinpä niin
        Raiko kirjoitti:

        Katso vaan se video. Se on melko hyvä kuitenkin. Se ei vie kuin kahdeksan minuuttia lyhyestä elämästäsi. Niin paljon tietoa siinä kuitenkin on, että ei sitä jaksa viestiin näpytellä.
        Uros vai naaras? Tyhmä kysymys. Sukupuolet ovat monimutkainen asia. Evoluutio alkaa simppelistä. Eli kaksineuvoisuudesta. Tai siis solujen yhtymisestä.

        Vai että oikein yhtäaikaa kehittyivät, niinpätietysti niinpätietysti, how convenient ;D Se olikin arvattavissa.

        Ihanko totta, ovatko sukupuolet monimutkainen asia? :D Kiva että evohuttu tekee kaikesta kuitenkin ah niin simppeliä: naaras ja uros kehittyivät tietysti yhtäaikaa Voilà! - päästiin siitäkin ongelmasta :D


      • Apo-Calypso
        niinpä niin kirjoitti:

        Vai että oikein yhtäaikaa kehittyivät, niinpätietysti niinpätietysti, how convenient ;D Se olikin arvattavissa.

        Ihanko totta, ovatko sukupuolet monimutkainen asia? :D Kiva että evohuttu tekee kaikesta kuitenkin ah niin simppeliä: naaras ja uros kehittyivät tietysti yhtäaikaa Voilà! - päästiin siitäkin ongelmasta :D

        Ja mikä mahtaisi olla hihupellen arvio, ja millä perusteilla?

        Tuo "tyhmiä kysymyksiä ei ole" vaatii korollaarin: "on vain pohjattoman tyhmiä kysyjiä".

        Olet kirkuvilla mainosvaloilla, hulmuavilla banderolleilla ja marimbaorkesterilla koristettu tyyppiesimerkki.


      • Raiko
        niinpä niin kirjoitti:

        Vai että oikein yhtäaikaa kehittyivät, niinpätietysti niinpätietysti, how convenient ;D Se olikin arvattavissa.

        Ihanko totta, ovatko sukupuolet monimutkainen asia? :D Kiva että evohuttu tekee kaikesta kuitenkin ah niin simppeliä: naaras ja uros kehittyivät tietysti yhtäaikaa Voilà! - päästiin siitäkin ongelmasta :D

        Et siis kuitenkaan katsonut sitä videota?


      • en katsonut
        Raiko kirjoitti:

        Et siis kuitenkaan katsonut sitä videota?

        1 min monotonista ja kaikin puolin ärsyttävää ääntä riitti.


    • .........

      Onko jumalalla uroksen vai naaraan lisääntymisvärkit vaiko kenties kummatkin?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2322
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      137
      1481
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1452
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      154
      1193
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      108
      1013
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      373
      927
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      684
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe