Jos itse olisin Jt ja haluaisin pois, niin hiipuisin pikkuhiljaa toimettomaksi enkä eroaisi. Näin saisin ainakin sukulaisuussuhteet pidettyä, vaikka aktiivijäsenet karttaisivatkin. Kävisin ehkä silloin tällöin harvakseltaan joissain yksittäisissä kokouksissa ja jättäisin tuntilapun ovityöstä, johon olisin muutaman tunnin pistänyt. Tietystikään en kävisi kentällä.
Eikö tämä ole -tapauksesta riippuen- joskus järkevämpi ja ennenkaikkea eroa helpompi vaihtoehto? Kyllähän karttaminen kirpaisee, mutta ei se Jehovillekaan helppoa ole. Jos perhe rikkoontuu, niin eipä siinä varmaan kokouksetkaan paljon lohtua anna. Ei ainakaan minulle antaisi.
Eroamisen kannattavuus
9
292
Vastaukset
>>Jos itse olisin Jt ja haluaisin pois, niin hiipuisin pikkuhiljaa toimettomaksi enkä eroaisi. Näin saisin ainakin sukulaisuussuhteet pidettyä, vaikka aktiivijäsenet karttaisivatkin. Kävisin ehkä silloin tällöin harvakseltaan joissain yksittäisissä kokouksissa ja jättäisin tuntilapun ovityöstä, johon olisin muutaman tunnin pistänyt. Tietystikään en kävisi kentällä.
Tämä on vaihtoehto jonka yhä useammat valitsevat. Olisi mielenkiintoista saada tarkasteltavaksi sellaisia tilastoja, joista saisi selville kokoontumisaktiivisuuden verrattuna seurakunnan varsinaiseen jäsenmäärään. Luotettavalta taholta olen kuullut, että esim. pääkaupunkiseudulla on seurakuntia, jossa kokouksissa käy säännöllisesti n. 50% seurakunnan jäsenistä. Mainitsemasi skenaariolla on eittämättä oma osuus tuollaisessa osallistumisprosentissa.
>>Eikö tämä ole -tapauksesta riippuen- joskus järkevämpi ja ennenkaikkea eroa helpompi vaihtoehto?
Jokainen valitkoon oman tiensä. Itse en halunnut näytellä muuta kuin olen, ja siksi tällainen sovitteleva epärehellisyys itseä ja muita kohtaan ei itselleni sopinut. Sitä kun on tarpeeksi nähnyt seurakunnassaan ja läheistensä toimesta hyvin monimuotoisesti toteutettua kaksoiselämää ja tekopyhyyttä, ei tuollainen kiehtonut siinä määrin että olisin valinnut saman itsepetoksen loppuiäkseni. En voi toisaalta olla ymmärtämättäkään niitä, joiden luonne ei riitä ihan oikeaan rehellisyyteen. Vt-seura on tehnyt jäsenilleen rehellisyydestä hyvin vaikeasti toteutettavan hyveen.- vain puolet osallistuu
jossa kokouksissa käy säännöllisesti n. 50% seurakunnan jäsenistä.
Aika vähän täytyy sanoa, kun ottaa huomioon tämän lahkon, mistä on kyse. Ehkäpä jossain suuremmissa kaupungeissa ja seurakunnissa on helpompaa osallistua toimintaan hiipuvassa määrin, ilman että siihen kovinpaljon kiinnitetä huomiota, varsinkin jos väestä puolet on vähemmän aktiivisia. Selvästikin pääkaupunkiseudulla ollaan pasiivisempia. Helpompi jättää kokouksia välistä, jos tietää että puolet porukasta tekee myös niin. Toisaalta myös jatkuvat kehoitukset osallistua ja tehdä enemmän voivat lannistaa. Kun mikään ei tunnu olevan tarpeeksi, eikä se riitä, minkä verran itse jaksaisi ja kokisi mielekkääksi, on sama jättää homma kokonaan. Tämän vuoksi lopetin aikoinaan tutkimisen, kun alkoi tuntumaan ettei hermot kestä. Tietysti hankin tietoa lopettamisen jälkeen ja olen ollut tyytyväinen etten panostanut enempään hommaan, jonka tiedän valheeksi. - Seuraus
>>Vt-seura on tehnyt jäsenilleen rehellisyydestä hyvin vaikeasti toteutettavan hyveen.
Aamen. vain puolet osallistuu kirjoitti:
Aika vähän täytyy sanoa, kun ottaa huomioon tämän lahkon, mistä on kyse. Ehkäpä jossain suuremmissa kaupungeissa ja seurakunnissa on helpompaa osallistua toimintaan hiipuvassa määrin, ilman että siihen kovinpaljon kiinnitetä huomiota, varsinkin jos väestä puolet on vähemmän aktiivisia. Selvästikin pääkaupunkiseudulla ollaan pasiivisempia. Helpompi jättää kokouksia välistä, jos tietää että puolet porukasta tekee myös niin. Toisaalta myös jatkuvat kehoitukset osallistua ja tehdä enemmän voivat lannistaa. Kun mikään ei tunnu olevan tarpeeksi, eikä se riitä, minkä verran itse jaksaisi ja kokisi mielekkääksi, on sama jättää homma kokonaan. Tämän vuoksi lopetin aikoinaan tutkimisen, kun alkoi tuntumaan ettei hermot kestä. Tietysti hankin tietoa lopettamisen jälkeen ja olen ollut tyytyväinen etten panostanut enempään hommaan, jonka tiedän valheeksi.>>Ehkäpä jossain suuremmissa kaupungeissa ja seurakunnissa on helpompaa osallistua toimintaan hiipuvassa määrin, ilman että siihen kovinpaljon kiinnitetä huomiota, varsinkin jos väestä puolet on vähemmän aktiivisia.
Näin varmastikin on. Pienemmissä taajamissa jäsenten kyttääminen onnistuu eittämättä luontevammin.
>>Toisaalta myös jatkuvat kehoitukset osallistua ja tehdä enemmän voivat lannistaa. Kun mikään ei tunnu olevan tarpeeksi, eikä se riitä, minkä verran itse jaksaisi ja kokisi mielekkääksi, on sama jättää homma kokonaan.
Ei ole kaukaa haettu arvaus, että enemmän tai vähemmän jokainen kulttuuritodistaja potee kroonista riittämättömyyden tunnetta ja kokee olevansa jatkuvassa ristiriitatilanteiden verkossa. Surullista tuosta tekee se että monet hengailijatodistajat ovat tuollaisessa epäinhimillisessä tilanteessa koko elämänsä. Kiitos vt-seuran karttamissääntöjen ja muiden epäinhimillisten sanktioiden.
>>Tämän vuoksi lopetin aikoinaan tutkimisen, kun alkoi tuntumaan ettei hermot kestä. Tietysti hankin tietoa lopettamisen jälkeen ja olen ollut tyytyväinen etten panostanut enempään hommaan, jonka tiedän valheeksi.
Kun et ole ilmeisesti syntynyt lahkoon, vaan käväisit 'lahkon reunalla' haistelemassa tunnelmia, voit pitää kokemustasi enemmänkin rikkautena kuin rasitteena. Varsinkin kun olet ilmeisesti nähnyt vaivaa selvittääksesi vt-seuran todellisen luonteen. Voit taputtaa itseäsi olalle että kykenit välttämään lahkon mielenhallinnan.- kävi samalla
vain puolet osallistuu kirjoitti:
Aika vähän täytyy sanoa, kun ottaa huomioon tämän lahkon, mistä on kyse. Ehkäpä jossain suuremmissa kaupungeissa ja seurakunnissa on helpompaa osallistua toimintaan hiipuvassa määrin, ilman että siihen kovinpaljon kiinnitetä huomiota, varsinkin jos väestä puolet on vähemmän aktiivisia. Selvästikin pääkaupunkiseudulla ollaan pasiivisempia. Helpompi jättää kokouksia välistä, jos tietää että puolet porukasta tekee myös niin. Toisaalta myös jatkuvat kehoitukset osallistua ja tehdä enemmän voivat lannistaa. Kun mikään ei tunnu olevan tarpeeksi, eikä se riitä, minkä verran itse jaksaisi ja kokisi mielekkääksi, on sama jättää homma kokonaan. Tämän vuoksi lopetin aikoinaan tutkimisen, kun alkoi tuntumaan ettei hermot kestä. Tietysti hankin tietoa lopettamisen jälkeen ja olen ollut tyytyväinen etten panostanut enempään hommaan, jonka tiedän valheeksi.lailla.Minua kiusattiin jatkuvasti niillä kehotuksilla tehdä enemmän.Kun en kyennyt,lakkasin vähitellen käymästä kokonaan kokouksissa.Tuntui,että aina oli joku kimpussa.Olen ollut todella pitkään toimeton.Enkä usko,että pystyn enää koskaan menemään kokouksiin ja aloittamaan sitä rumbaa siellä.Psyyke ja fysiikka ei enää kestä sitä myllytystä.Varsinkaan kun vähäkään,minkä pystyi,ei riittänyt.Parempi olla tekemättä mitään.Nyt mulla on hyvä olla,kun ei tarvitse juosta kokouksissa ja kiertelemässä ovilla.
- A.Men
Pari kirjoitusta pois hiipumisesta:
http://www.jttuki.info/pois.html
http://web.archive.org/web/20050116182954/http://medlem.spray.se/aaac/2/hiipuminen.html - neitoni
muuta logiikkaa ku itsekkyys.Luuletko et Jehovaa huijaisit pitämällä ystävät
- ...
Mitä sitten, onhan lahkokin itsekäs.
- Emeritus-Corrector
En ole vähitellen tapahtumisen hiipumisen kannalla. Jehnustelua - vaikka vain nimellistäkin - ei kannata jatkaa edes sen takia että sukulaisuussuhteet säilyisivät. Asia on yksinkertaiseti niin että karttavat sukulaiset eivät ole sen arvoisia että heitä pitäisi ottaa mitenkään huomioon, vaikka he olisivat lähiomaisia. Jos he ovat niin pöhköjä etteivät kestä kuunnella järkeviä perusteluita siitä miksi joku haluaa erota hourupääjehovista niin rypekööt jeppusaastassaan.
-Corrector-
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei205323- 501381
- 11807
Missä olitte kun oli teidän tähän saakka kaunein yhteinen hetki?
Me olimme rannalla erään kiven päällä❤️58778- 47769
- 46762
Mitä teet nainen
Jos saat tietää että mies on elänyt yksinäistä ja rauhallista elämää sinua kaivaten, ei ole ollut muiden naisten kanssa,52757Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle49746Onko oikein? Kaikki naiset "jäivät rannalle" Maajussille morsian -pääsarjasta - He ovat mukana!
JES, Maajussille morsian starttaa ja tiedossa on tuttuun tyyliin kaksi eri ohjelmaa: Maajussille morsian ja Maajussille8734Joko Martinalla uusi aviomies hakusessa
Onko jo Raya sovellukseen laitettu uusi vetoomus vetämään... ja mistähän maasta mahtaa olla seuraava sulhasehdokas. Suom132725