Tummia miehiä enemmän ku naisia?

Miksi?

Miksi tummuus (mustat/tummat hiukset ja kulmakarvat) periytyy miehille selvästi useammin kuin naisille?

Suomalaisista aina sanotaan että olemme pohjoismaalaisen vaaleita joka tietysti pitää paikkaansa. Mutta olen huomannut jo usean vuoden ajalta, että luonnollisen mustahiuksisia suomalaisia miehiä on loppujen lopuksi yllättävän paljon, siis että miehellä on joko aivan pikimustat hiukset tai ainakin vaalean mustat. Suomalaisista naisista näin tummia ei löydy, jos mustat hiukset naisella on, on useimmiten kyse hiusväristä. Millä tämä ero sukupuolten välillä selittyy? Miksi tummuus periytyy miehille selvästi useammin kuin naisille?

19

420

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miksi?

      jos löytyy, niin voi myös laittaa tänne.

    • hmmm...????????

      Enpä olekaan tullut ajatelleeksi tuota koskaan, mutta kun tarkemmin ajattelee, niin näinhän se on. Pystyn jo omasta tuttavapiiristä luettelemaan monta täysin mustahiuksista miespuolista henkilöä (yksi on niinkin läheinen kuin oma isäukko), mutta en yhtä ainutta naista, jolla olisi luonnostaan pikimustat hiukset. Aina on kyse värjäyksestä, jos mustahiuksisia on.

      Kai se on evoluution ja geenien tuotosta tämäkin. Suomalaisiin naisiinhan vetoavat tummat miehet enemmän kuin vaaleat (tämä näkyy muunmuassa käsittämättömänä ulkomaalaisten miesten perään kuolaamisessa suominaisten keskuudessa), kun taas miehet ovat aika lailla blondien perään. Kai sitten geenit jotenkin säätelevät sen, että vaaleus liittyy naisten ja tummuus miesten geeneihin, kun nämä muodot ovat olleet tehokkaimpia lisääntyjiä aikanaan, eli löytäneet toisensa kaikkein tehokkaimmin.

      • Anonyymi

        Höpöhöpö. Aivan täyttä hevonpaskaa. Tummuus tai vaaleus ei liity sukupuoleen yhtään mitenkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpöhöpö. Aivan täyttä hevonpaskaa. Tummuus tai vaaleus ei liity sukupuoleen yhtään mitenkään.

        kyllä vaaleammat naarat syödään pesintä aikana linnuista .


    • sukupuolihormonit

      Tulee mieleen mahdollisuus, että yksi tekijä olisi testosteroni. Monilla eläimillä on todettu testosteronin määrän olevan yhteydessä karvoituksen tummuuteen. Ihmisilläkin miehillä on melkein aina tummemmat ihokarvat kuin naisilla. Testosteronilla on epäilty olevan yhteyttä siihenkin miksi lapsen hiukset tietyssä iässä voivat tummeta. Tämä voisi selittää miksi miehillä olisi keskimäärin enemmän tummahiuksisuutta kuin naisilla, miehillähän testosteronia on poikkeuksetta enemmän.

      Itse tulen suvusta, joka on ainakin viimeisen 200 vuoden ajalta täysin suomalaista, ja sekoitusta kahden paikkakunnan ihmisistä, ja kummaltakin puolelta löytyy ainakin yksi tumma nainen, isoäiti itse asiassa ihan pikimustatukkainen nuorempana. Sen vuoksi en ihan allekirjoittaisi väitettä ettei suomessa ole mustatukkaisia naisia. Kunnollinen tutkimus aiheesta olisi tarpeen.

      • ................

        Entäs aasialaisnaiset, jotka ovat poikkeuksetta mustahiuksisia? Kaiketi tuo hormoniselitys olisi pätevä samalla lailla joka puolella maailmaa, jos se olisi pätevä selitys Suomessakin?

        Ei taida mennä läpi sun hormooniteorias.


      • ei riitä

        "Itse tulen suvusta, joka on ainakin viimeisen 200 vuoden ajalta täysin suomalaista, ja sekoitusta kahden paikkakunnan ihmisistä, ja kummaltakin puolelta löytyy ainakin yksi tumma nainen, isoäiti itse asiassa ihan pikimustatukkainen nuorempana. Sen vuoksi en ihan allekirjoittaisi väitettä ettei suomessa ole mustatukkaisia naisia. Kunnollinen tutkimus aiheesta olisi tarpeen."

        No huhhuh. Tuskinpa aloittaja väittikään etteikö tummatukkaisia suomalaisnaisia olisi vaan sitä että tummatukkaisuus on suomalaismiehillä paljon yleisempää kuin naisilla. Ja 200 vuoden ajalta 2 tummaa naista on erittäin vähän. Todennäköisesti tuossakin suvussa samalta ajanjaksolta löytyy paljon enemmän tummatukkaisia miehiä.


      • voi äly
        ei riitä kirjoitti:

        "Itse tulen suvusta, joka on ainakin viimeisen 200 vuoden ajalta täysin suomalaista, ja sekoitusta kahden paikkakunnan ihmisistä, ja kummaltakin puolelta löytyy ainakin yksi tumma nainen, isoäiti itse asiassa ihan pikimustatukkainen nuorempana. Sen vuoksi en ihan allekirjoittaisi väitettä ettei suomessa ole mustatukkaisia naisia. Kunnollinen tutkimus aiheesta olisi tarpeen."

        No huhhuh. Tuskinpa aloittaja väittikään etteikö tummatukkaisia suomalaisnaisia olisi vaan sitä että tummatukkaisuus on suomalaismiehillä paljon yleisempää kuin naisilla. Ja 200 vuoden ajalta 2 tummaa naista on erittäin vähän. Todennäköisesti tuossakin suvussa samalta ajanjaksolta löytyy paljon enemmän tummatukkaisia miehiä.

        Ei 2 tummaa naista 200 vuoden ajalta vaan 2 mustatukkaista naista viimeisen kolmen sukupolven ajalta. Se 200 vuotta ei liity mitenkään tähän otokseen, vaan siihen miten pitkältä ajalta sukua voi pitää suomalaisena. Ja tuon viimeisen 3 sukupolven ajalta 50% kaikista suvun naisista on ollut mustatukkaisia. Että siinä se pointti.


      • ajattele nyt vähän
        ................ kirjoitti:

        Entäs aasialaisnaiset, jotka ovat poikkeuksetta mustahiuksisia? Kaiketi tuo hormoniselitys olisi pätevä samalla lailla joka puolella maailmaa, jos se olisi pätevä selitys Suomessakin?

        Ei taida mennä läpi sun hormooniteorias.

        Tietenkään sillä ei voi olla vaikutusta siellä missä ON VAIN YKSI HIUSTEN VÄRI! Koko jutulla ei ole mitään merkitystä jos populaatiossa ei ole käytännössä mitään variaatiota hiusten värin suhteen. Suomessa on.


      • ........

        että suvussanne on ainakin pari tummahiuksista naista ja sitten sanot että jopa puolet sukunne naisista on tummatukkaisia?


      • ......................
        ajattele nyt vähän kirjoitti:

        Tietenkään sillä ei voi olla vaikutusta siellä missä ON VAIN YKSI HIUSTEN VÄRI! Koko jutulla ei ole mitään merkitystä jos populaatiossa ei ole käytännössä mitään variaatiota hiusten värin suhteen. Suomessa on.

        Entäs alueet, joissa esiintyy vaihtelua (esim. Etelä-Eurooppa), ja jossa musta hiustenväri on kutakuinkin yhtä yleistä miehillä kuin naisilla?

        Sun testosteroniteoriallas voi pyyhkiä persettä.


    • Anonyymi

      veikkaus on neandertalinihminen se risteytyi jommin kummin päin ja siitä johtuu ero.

    • Anonyymi

      Itse olen ollut sekä tumma että aivan vaalea poika. Syntyessäni hiukset olivat kuulemma pikimustat. Siitä ne vaalenivat muutamassa vuodessa niin, että ensimmäisessä luokkakuvassa olin luokan vaalein. 11-12-vuotiaana tukka tummeni uudelleen ja siitä näytti tulevan musta, kunnes se armeijaan mennessä se löysi pysyvän keskiruskean värinsä.

      Vanhempien suvut Uudeltamaalta ja Hämeestä ainakin 1500-luvulta alkaen, isä mustatukkainen ja äiti aivan luonnonvaalea blondi.

    • Anonyymi

      Mulla oli 12-vuotiaaksi asti aivan valkoiset hiukset, sitten joskus yläasteen luokkakuvissa ne alkaa ruskistua ja armeijassa ne olivat jo tummanruskeat.

      Itsekin olisin veikannut testosteronia.

    • Valtaosa suomalaisistakin vaaleista naisista on blondattuja tai vähintään sävyttäneet hiekkatien väriset hiuksensa.

      Raaka totuus.

    • Anonyymi

      Vuosaarelaisten miesten tummuus on todellakin lisääntynyt muutaman kymmenen vuoden aikana huomattavasti, Vielä 1960-luvulla sikäläiset tummat olivat hyvin harvinaisia.

    • Anonyymi

      Tummuus voi osittain tulla siperianmongoloideilta. Vaaleat euripidit ovat alkuperäistä Suomen väestöä, WHG ja EHG. Lisäksi gootit ym. jotka polveutuivat EHGn eteläisestä haarasta.

      Isovihan aikaan tänne ryssittiin kalmukkeja ym. jotka ovat mustahiuksisia.

      • Anonyymi

        Nin, niitä siperianjurttalaisia esiintyy vain isälinja ssa N1c eli liittyisikö tummat hiukset niid3n ydna: han? R1a ja R1b:n on todettu kantavan vaaleusgeeniä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nin, niitä siperianjurttalaisia esiintyy vain isälinja ssa N1c eli liittyisikö tummat hiukset niid3n ydna: han? R1a ja R1b:n on todettu kantavan vaaleusgeeniä.

        Venetsia-ketjussa on tuotu esille kielitieteen puolella esiintyvää ongelmaa näiden Suomen kielen adaptoineiden taipumuksesta omia suomenheimojen kieli ja selittää se omana alkuperäisenä kielenään, johon ovat "lainanneet sanoja" milloin kieltäkin. Todellisuudessa WHG omaksui kielen kokonaisuudessaan arjalaisilta suomenheimoilta todennäköisesti viikinkiajalla ja siperialaiset...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 169
      4709
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      124
      4290
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2800
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1911
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1774
    6. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1680
    7. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1679
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      94
      1635
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1583
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1531
    Aihe