Helluntaiseurakunta/Raamattu !

Mohikaani_27

* Siinä erottamaton " ykseys "!

* H-serk: on saanut alkunsa ensimmäisestä helluntaista, kun Pyhä Henki vuodatettiin " kaiken lihan ylle " !

* Apt. 2:1-4. "< 1. Kun helluntaipäivä oli tullut, he olivat kaikki yhdessä koolla.
5. Moos. 16:9–12
2. Yhtäkkiä tuli taivaasta humaus, niin kuin olisi käynyt raju tuulenpuuska,
ja se täytti koko huoneen, jossa he istuivat. Ap. t. 4:31
3. He näkivät ikään kuin tulisia kieliä, jotka jakautuivat ja laskeutuivat heidän
itse kunkin päälle, Matt. 3:11
4. ja he täyttyivät kaikki Pyhällä Hengellä ja alkoivat puhua muilla kielillä
sitä, mitä Henki antoi heille puhuttavaa. >"

* Tästä yllä kerrotusta tapahtumasta h-srk. sai alkunsa.

* Pietari piti h-serk. ensimmäisen herätys-saarnan.

* Pietarin puhe helluntaipäivänä
Apt. 214. Silloin Pietari astui esiin niiden yhdentoista kanssa, korotti äänensä ja
puhui heille: ”Juutalaiset miehet ja te kaikki, jotka asutte Jerusalemissa!
Tulkoon tämä teille tiettäväksi, kuulkaa mitä sanon:
15. Eivät nämä ole juovuksissa, niin kuin te luulette, onhan nyt vasta päivän
kolmas tunti,
16. vaan tämä on sitä, mistä on puhuttu profeetta Jooelin kautta: Jooel 2:28–32
17. ’Viimeisinä päivinä on tapahtuva, sanoo Jumala,
että minä vuodatan Henkeni kaiken lihan päälle.
Teidän poikanne ja tyttärenne profetoivat,
nuorukaisenne näkevät näkyjä
ja vanhuksenne uneksivat unia.
18. Myös palvelijoitteni ja palvelijattarieni päälle
minä niinä päivinä vuodatan Henkeni,
ja he profetoivat.
19. Minä annan näkyä ihmeitä ylhäällä taivaalla
ja merkkejä alhaalla maan päällä,
verta, tulta ja savupatsaita.
20. Aurinko muuttuu pimeydeksi
ja kuu vereksi, Matt. 24:29
ennen kuin tulee Herran päivä, suuri ja loistava.
21. Ja on tapahtuva, että jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä,
pelastuu. >" Saaran jatkuu "< 22-40. >"

* Tämän saarnan vaikutuksesta tuli ensimmäiset h-serk:set uskoon.

* "< Seurakunnan keskinäinen yhteys
41. Ne, jotka nyt ottivat Pietarin sanat vastaan, kastettiin, ja uskovien joukkoon
tuli sinä päivänä lisää noin kolmetuhatta henkeä. Ap. t. 4:4, 5:14, 6:7, 21:20
Apostolien teot
42. He pysyivät apostolien opetuksessa, keskinäisessä yhteydessä, leivän
murtamisessa ja rukouksissa.
43. Jokaisen valtasi pelko, ja monta ihmettä ja tunnustekoa tapahtui apostolien
kautta.
44. Kaikki uskovat olivat yhdessä ja pitivät kaikkea yhteisenä.
45. He myivät omaisuutensa ja tavaransa, ja rahoista jaettiin kaikille sen
mukaan kuin kukin tarvitsi.
46. Joka päivä he tulivat yksimielisesti koolle temppelialueelle, ja he mursivat
kodeissa leipää ja nauttivat ruokansa riemullisin ja vilpittömin sydämin.
Luuk. 24:53
47. He ylistivät Jumalaa ja olivat koko kansan suosiossa, ja Herra lisäsi
heidän yhteyteensä3 joka päivä niitä, jotka pelastuivat. Ap. t. 11:21,24 >"

* Siinä on perusmalli siitä, miten helluntaiseurakunta on saanut syntynsä. Periaatteessa tuo Pietarin saarnan vaikutus jatkuu yhä. Tänäkin päivnä saarnataa samaa Jeesuksen Kristuksen veren evankeliumia h-serk:ssa !

* Samat ihmeet ja merkit seuraa sanan saarnaa. Täytytään Pyhällä Hengellä, Jeesuksen opetuksen mukaan uusi viini -on juuri Pyhä Henki, joka vuodatettiin helluntaipäivänä - vuodatetaan " uusiin" leileihin "!
* Kun ihminen uudestisyntyy, aivan niinkuin Pietarin saarnan vaikutuksesta, hänestä tulee uusileili, Jeesusken veri on puhdistanut sydämen putipuhtaaksi, ja sinne on Pyhän Hengen hyvä tulla.
* Ja näin juuri tapahtuu h-serk:ssa. Pyhän Hengen kasteen voi saada ainoastaan henkilö, joka on uudestisyntynyt, mitään muuta kriteeriä PH:en saamiseksi ei ole, kuin että olet syntynyt uudesti ylhäältä, sinulla on oikeus ja lupa anoa Isältä Pyhän Hengen täyteyttä, se on samalla tavalla lahja, kuin on uudestisyntymässä saatu lahjavanhurskaus, täysin ilman mitään omaa ansiota.

* " Omat ansiot turhuutta roskaa vaan, kiinnä katseesi kuolevaan Karitsaan, siellä löytävi Voiman sun henkesi, veren voima jo huuhtoaa puhdistavi, sielu vettä jo lähteestä juo. "

* Ainut mitä ehkä voisit tehdä on, että " olet Mestarin edessä polvillaan, Kierrä alttarin sarvihin kätesi nuo , pyydä, avaa jo VIRRAN vuo! "

* Avaa sydämesi jo tänään, anna Pyhän Hengen täyttää sydämesi/koko olemuksesi, totta se on, Jumala oikein halajaa saada täyttää sinut Hengellään , USKO ainoastaan !
* " Veren voima jo huuhtoaa puhdistavi...! "

31

300

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yks-tämmönen

että ei sen väliä, onko luterilainen, babtisti, ortodoksi, adventisti......, kunhan on vaan helluntailainen. Siispä minäkin olen helluntailainen.

• * Olet uskossa Jeesukseen, uudestisyntynyt, voit saada Pyhän Hengen täyteyden, vaikka heti, ellet sitten jo ole saanut? Ja ainahan voi anoa PH:ä yhä uudelleen ja uudelleen, pysyy ensirakkaus Jeesukseen varmemmin !

• Yks-tämmönen
        Mohikaani_27 kirjoitti:

* Olet uskossa Jeesukseen, uudestisyntynyt, voit saada Pyhän Hengen täyteyden, vaikka heti, ellet sitten jo ole saanut? Ja ainahan voi anoa PH:ä yhä uudelleen ja uudelleen, pysyy ensirakkaus Jeesukseen varmemmin !

että kaikki uudestisyntyneet uskovat ovat helluntailaisia, vai mitä.

• leahim
        Yks-tämmönen kirjoitti:

että kaikki uudestisyntyneet uskovat ovat helluntailaisia, vai mitä.

Ei "lue"helluntailainen.
        Enkä ole.
        Uskon kuitenkin
        ja se riittää!

Miksi pitäisi olla "jonkunlainen"
        että se muka Jumalalle kelpaisi?

• * Perustus on Jeesus Kristus, Hän lähetti Pyhän Hengen, ja jokainen, joka on uudestisyntynyt, Kristuksen Hengessä kastettu Kristukseen, eli helluntai Hengellä, Henki, joka rinnassa todistaa, että ole Jumalan lapsi, on " helluntaihenkinen "!
        * Sitten serk. tasolla nimi " Helluntaiseurakunta ", on määrätyn yhteisön nimi on sitten eriasia !

• Yks-tämmönen
        leahim kirjoitti:

Ei "lue"helluntailainen.
        Enkä ole.
        Uskon kuitenkin
        ja se riittää!

Ei tarvi olla mikään "lainen". Jeesukselle kelpaa sellaisenaan. Niin kuin Mohikaani tuossa totesi, niin puhuimme hengellisessä mielessä helluntailaisuudesta.
        Olemmehan kaikki samasta Hengestä syntyneet, joka silloin helluntaina vuodatettiin.

• H1O
        Mohikaani_27 kirjoitti:

* Olet uskossa Jeesukseen, uudestisyntynyt, voit saada Pyhän Hengen täyteyden, vaikka heti, ellet sitten jo ole saanut? Ja ainahan voi anoa PH:ä yhä uudelleen ja uudelleen, pysyy ensirakkaus Jeesukseen varmemmin !

KUULUU,MINKÄÄN SEURAKUNNAN JÄSENYYDELLÄ EI MENNÄ MIHINKÄÄN.LUEPPAS MOHIS RAAMATTUA IHAN TOSISSAAN.

• H1O kirjoitti:

KUULUU,MINKÄÄN SEURAKUNNAN JÄSENYYDELLÄ EI MENNÄ MIHINKÄÄN.LUEPPAS MOHIS RAAMATTUA IHAN TOSISSAAN.

aloitukseni! Vai etkö ole lukenutkaan, paitsi otsikon? Mielestäni kuulutan aivan päinvastaista! (?) Jonka muut kommentoijat on käsittäneet aivan oikein!

* Siksitoiseksi, paikallis-seurakunta on kyllä täysin Raamatullinen! Ja siitä on malli otettu helluntaiseurakuntaankin. Että meneppäs Raamattua oppimaan kipinkapin!

• leahim kirjoitti:

Ei "lue"helluntailainen.
        Enkä ole.
        Uskon kuitenkin
        ja se riittää!

* Riippuu mitä uskot? Jos se on usko, jonka Jeesus vaikuttaa, ja sen perusteella olet uudestisyntynyt, olet Jumalan lapsi, eikä suinkaan tarvitse olla helluntailainen. Itse me emme voi kuitenkaan päättää, koska olemme, ja mikä usko on se, joka pelastaa. Raamattu sanelee ehdot pelastumiselle, mikään ns. "omalla uskolla autuaaksi, " ei pelasta.

• 1Tim.2:5
        Mohikaani_27 kirjoitti:

* Perustus on Jeesus Kristus, Hän lähetti Pyhän Hengen, ja jokainen, joka on uudestisyntynyt, Kristuksen Hengessä kastettu Kristukseen, eli helluntai Hengellä, Henki, joka rinnassa todistaa, että ole Jumalan lapsi, on " helluntaihenkinen "!
        * Sitten serk. tasolla nimi " Helluntaiseurakunta ", on määrätyn yhteisön nimi on sitten eriasia !

Paavilainen mohikaani ei ole ikinä ajatuksella Raamattua läpi lukenut!!!
        On vain selaillut sitä!!!

Matteuksen evankeliumi:
        10:8 Parantakaa sairaita, herättäkää kuolleita, puhdistakaa pitalisia, ajakaa ulos riivaajia. Lahjaksi olette saaneet, lahjaksi antakaa.

Johanneksen evankeliumi:
        20:22 Ja tämän sanottuaan hän puhalsi heidän päällensä ja sanoi heille: "Ottakaa Pyhä Henki.

Matteuksen evankeliumi:
        10:1 Ja hän kutsui tykönsä ne kaksitoista opetuslastaan ja antoi heille vallan ajaa ulos saastaisia henkiä ja parantaa kaikkinaisia tauteja ja kaikkinaista raihnautta.
        10:2 Ja nämä ovat niiden kahdentoista apostolin nimet: ensimmäinen oli Simon, jota kutsuttiin Pietariksi, ja Andreas, hänen veljensä, sitten Jaakob Sebedeuksen poika, ja Johannes, hänen veljensä,
        10:3 Filippus ja Bartolomeus, Tuomas ja Matteus, publikaani, Jaakob, Alfeuksen poika, ja Lebbeus, lisänimeltä Taddeus,
        10:4 Simon Kananeus ja Juudas Iskariot, sama, joka hänet kavalsi.
        10:5 Nämä kaksitoista Jeesus lähetti ja käski heitä sanoen: "Älköön tienne viekö pakanain luokse, älkääkä menkö mihinkään samarialaisten kaupunkiin,
        10:6 vaan menkää ennemmin Israelin huoneen kadonneitten lammasten tykö.
        10:7 Ja missä kuljette, saarnatkaa ja sanokaa: 'Taivasten valtakunta on tullut lähelle.'
        10:8 Parantakaa sairaita, herättäkää kuolleita, puhdistakaa pitalisia, ajakaa ulos riivaajia. Lahjaksi olette saaneet, lahjaksi antakaa.
        10:9 Älkää varustako itsellenne kultaa, älkää hopeata älkääkä vaskea vyöhönne,
        10:10 älkää laukkua matkalle, älkää kahta ihokasta, älkää kenkiä, älkääkä sauvaa; sillä työmies on ruokansa ansainnut.
        10:11 Ja mihin kaupunkiin tai kylään te tulettekin, tiedustelkaa, kuka siellä on arvollinen, ja jääkää hänen luokseen, kunnes sieltä lähdette.
        10:12 Ja tullessanne taloon tervehtikää sitä.
        10:13 Ja jos talo on arvollinen, tulkoon sille teidän rauhanne; mutta jos se ei ole arvollinen, palatkoon teidän rauhanne teille takaisin.
        10:14 Ja missä teitä ei oteta vastaan eikä teidän sanojanne kuulla, lähtekää pois siitä talosta tai siitä kaupungista ja pudistakaa tomu jaloistanne.
        10:15 Totisesti minä sanon teille: Sodoman ja Gomorran maan on tuomiopäivänä oleva helpompi kuin sen kaupungin.
        10:16 Katso, minä lähetän teidät niinkuin lampaat susien keskelle; olkaa siis älykkäät kuin käärmeet ja viattomat kuin kyyhkyset.
        10:17 Kavahtakaa ihmisiä, sillä he vetävät teidät oikeuksiin, ja synagoogissaan he teitä ruoskivat;
        10:18 ja teidät viedään maaherrain ja kuningasten eteen minun tähteni, todistukseksi heille ja pakanoille.
        10:19 Mutta kun he vetävät teitä oikeuteen, älkää huolehtiko siitä, miten tahi mitä puhuisitte, sillä teille annetaan sillä hetkellä, mitä teidän on puhuminen.
        10:20 Sillä ette te itse puhu, vaan teidän Isänne Henki puhuu teissä.
        10:21 Ja veli antaa veljensä kuolemaan ja isä lapsensa, ja lapset nousevat vanhempiansa vastaan ja tappavat heidät.
        10:22 Ja te joudutte kaikkien vihattaviksi minun nimeni tähden; mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu.
        10:23 Ja kun teitä vainotaan yhdessä kaupungissa, paetkaa toiseen; sillä totisesti minä sanon teille: te ette ehdi loppuun käydä Israelin kaupunkeja, ennenkuin Ihmisen Poika tulee.
        10:24 Ei ole opetuslapsi opettajaansa parempi, eikä palvelija parempi isäntäänsä.
        10:25 Opetuslapselle riittää, että hänelle käy niinkuin hänen opettajalleen, ja palvelijalle, että hänelle käy niinkuin hänen isännälleen. Jos he perheenisäntää ovat sanoneet Beelsebuliksi, kuinka paljoa enemmän hänen perheväkeään!
        10:26 Älkää siis peljätkö heitä. Sillä ei ole mitään peitettyä, mikä ei tule paljastetuksi, eikä mitään salattua, mikä ei tule tunnetuksi.
        10:27 Minkä minä sanon teille pimeässä, se puhukaa päivän valossa. Ja minkä kuulette kuiskattavan korvaanne, se julistakaa katoilta.
        10:28 Älkääkä peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua; vaan ennemmin peljätkää häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin.
        10:29 Eikö kahta varpusta myydä yhteen ropoon? Eikä yksikään niistä putoa maahan teidän Isänne sallimatta.
        10:30 Ovatpa teidän päänne hiuksetkin kaikki luetut.
        10:31 Älkää siis peljätkö; te olette suurempiarvoiset kuin monta varpusta.
        10:32 Sentähden, jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä, minäkin tunnustan Isäni edessä, joka on taivaissa.
        10:33 Mutta joka kieltää minut ihmisten edessä, sen minäkin kiellän Isäni edessä, joka on taivaissa.
        10:34 Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan.
        10:35 Sillä minä olen tullut 'nostamaan pojan riitaan isäänsä vastaan ja tyttären äitiänsä vastaan ja miniän anoppiansa vastaan;
        10:36 ja ihmisen vihamiehiksi tulevat hänen omat perhekuntalaisensa.'
        10:37 Joka rakastaa isäänsä taikka äitiänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias; ja joka rakastaa poikaansa taikka tytärtänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias;
        10:38 ja joka ei ota ristiänsä ja seuraa minua, se ei ole minulle

• veli.vapaa
        H1O kirjoitti:

uskonnollisuutta harrasteleva kuppikunta, siinä olen kanssasi samaa mieltä.

• todé*
        veli.vapaa kirjoitti:

uskonnollisuutta harrasteleva kuppikunta, siinä olen kanssasi samaa mieltä.

sinä puhut kuin uskon sanalaiset kuunaan. He harrastavt tuota uskonnollisuudella nokittamista. Heidän mielestään helluntailaiset ovat uskonnollisia.
        ---> Uskon sanalaiset ovat nykymuunnos torontolaisuuden kannattajista.

Olen siis ilomielin uskonnollinen. Mieluummin uskonnollinen, kuin uskonsanalainen.

• 1Tim.2:5 kirjoitti:

Paavilainen mohikaani ei ole ikinä ajatuksella Raamattua läpi lukenut!!!
        On vain selaillut sitä!!!

Matteuksen evankeliumi:

Johanneksen evankeliumi:
        20:22 Ja tämän sanottuaan hän puhalsi heidän päällensä ja sanoi heille: "Ottakaa Pyhä Henki.

Matteuksen evankeliumi:
        10:1 Ja hän kutsui tykönsä ne kaksitoista opetuslastaan ja antoi heille vallan ajaa ulos saastaisia henkiä ja parantaa kaikkinaisia tauteja ja kaikkinaista raihnautta.
        10:2 Ja nämä ovat niiden kahdentoista apostolin nimet: ensimmäinen oli Simon, jota kutsuttiin Pietariksi, ja Andreas, hänen veljensä, sitten Jaakob Sebedeuksen poika, ja Johannes, hänen veljensä,
        10:3 Filippus ja Bartolomeus, Tuomas ja Matteus, publikaani, Jaakob, Alfeuksen poika, ja Lebbeus, lisänimeltä Taddeus,
        10:4 Simon Kananeus ja Juudas Iskariot, sama, joka hänet kavalsi.
        10:5 Nämä kaksitoista Jeesus lähetti ja käski heitä sanoen: "Älköön tienne viekö pakanain luokse, älkääkä menkö mihinkään samarialaisten kaupunkiin,
        10:6 vaan menkää ennemmin Israelin huoneen kadonneitten lammasten tykö.
        10:7 Ja missä kuljette, saarnatkaa ja sanokaa: 'Taivasten valtakunta on tullut lähelle.'
        10:9 Älkää varustako itsellenne kultaa, älkää hopeata älkääkä vaskea vyöhönne,
        10:10 älkää laukkua matkalle, älkää kahta ihokasta, älkää kenkiä, älkääkä sauvaa; sillä työmies on ruokansa ansainnut.
        10:11 Ja mihin kaupunkiin tai kylään te tulettekin, tiedustelkaa, kuka siellä on arvollinen, ja jääkää hänen luokseen, kunnes sieltä lähdette.
        10:12 Ja tullessanne taloon tervehtikää sitä.
        10:13 Ja jos talo on arvollinen, tulkoon sille teidän rauhanne; mutta jos se ei ole arvollinen, palatkoon teidän rauhanne teille takaisin.
        10:14 Ja missä teitä ei oteta vastaan eikä teidän sanojanne kuulla, lähtekää pois siitä talosta tai siitä kaupungista ja pudistakaa tomu jaloistanne.
        10:15 Totisesti minä sanon teille: Sodoman ja Gomorran maan on tuomiopäivänä oleva helpompi kuin sen kaupungin.
        10:16 Katso, minä lähetän teidät niinkuin lampaat susien keskelle; olkaa siis älykkäät kuin käärmeet ja viattomat kuin kyyhkyset.
        10:17 Kavahtakaa ihmisiä, sillä he vetävät teidät oikeuksiin, ja synagoogissaan he teitä ruoskivat;
        10:18 ja teidät viedään maaherrain ja kuningasten eteen minun tähteni, todistukseksi heille ja pakanoille.
        10:19 Mutta kun he vetävät teitä oikeuteen, älkää huolehtiko siitä, miten tahi mitä puhuisitte, sillä teille annetaan sillä hetkellä, mitä teidän on puhuminen.
        10:20 Sillä ette te itse puhu, vaan teidän Isänne Henki puhuu teissä.
        10:21 Ja veli antaa veljensä kuolemaan ja isä lapsensa, ja lapset nousevat vanhempiansa vastaan ja tappavat heidät.
        10:22 Ja te joudutte kaikkien vihattaviksi minun nimeni tähden; mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu.
        10:23 Ja kun teitä vainotaan yhdessä kaupungissa, paetkaa toiseen; sillä totisesti minä sanon teille: te ette ehdi loppuun käydä Israelin kaupunkeja, ennenkuin Ihmisen Poika tulee.
        10:24 Ei ole opetuslapsi opettajaansa parempi, eikä palvelija parempi isäntäänsä.
        10:25 Opetuslapselle riittää, että hänelle käy niinkuin hänen opettajalleen, ja palvelijalle, että hänelle käy niinkuin hänen isännälleen. Jos he perheenisäntää ovat sanoneet Beelsebuliksi, kuinka paljoa enemmän hänen perheväkeään!
        10:26 Älkää siis peljätkö heitä. Sillä ei ole mitään peitettyä, mikä ei tule paljastetuksi, eikä mitään salattua, mikä ei tule tunnetuksi.
        10:27 Minkä minä sanon teille pimeässä, se puhukaa päivän valossa. Ja minkä kuulette kuiskattavan korvaanne, se julistakaa katoilta.
        10:28 Älkääkä peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua; vaan ennemmin peljätkää häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin.
        10:29 Eikö kahta varpusta myydä yhteen ropoon? Eikä yksikään niistä putoa maahan teidän Isänne sallimatta.
        10:30 Ovatpa teidän päänne hiuksetkin kaikki luetut.
        10:31 Älkää siis peljätkö; te olette suurempiarvoiset kuin monta varpusta.
        10:32 Sentähden, jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä, minäkin tunnustan Isäni edessä, joka on taivaissa.
        10:33 Mutta joka kieltää minut ihmisten edessä, sen minäkin kiellän Isäni edessä, joka on taivaissa.
        10:34 Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan.
        10:35 Sillä minä olen tullut 'nostamaan pojan riitaan isäänsä vastaan ja tyttären äitiänsä vastaan ja miniän anoppiansa vastaan;
        10:36 ja ihmisen vihamiehiksi tulevat hänen omat perhekuntalaisensa.'
        10:37 Joka rakastaa isäänsä taikka äitiänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias; ja joka rakastaa poikaansa taikka tytärtänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias;
        10:38 ja joka ei ota ristiänsä ja seuraa minua, se ei ole minulle

kun et koskaan ole kohdannut henkilökohtaisella tasolla Vapahtajaasi Jeesusta Kristusta. Höpötät vaan Raamatun kohtia niitä kopsaten Raamatusta, ymmärtämättä lainkaan Sanan sisällöstä yhtään mitään.
        * Kiellät Jeesuksen syntymisen Jumalasta, pidät Jeesusta Joosefin poikana, siis vertaat Jumalaa itseesi, se on jo vähintäänkin Jumalan pilkkaa, pahimmassa tapauksessa Pyhän Hengen pilkkaa! (?)

Sinun tulisi ekivaarin kanssa päästä anteeksiantamukseen Jeesuksen veren kautta, jaa siten Jeesuksen antaman uskon vaikutuksesta uudestisynytymään, ja saisitte harhaan johtamisenne anteeksi, ja pääsisitte elävään uskoon sisälle, nyt olette jotain muuta, kuin Jeesuksen opetuslapsia.

• Mohikaani_27 kirjoitti:

kun et koskaan ole kohdannut henkilökohtaisella tasolla Vapahtajaasi Jeesusta Kristusta. Höpötät vaan Raamatun kohtia niitä kopsaten Raamatusta, ymmärtämättä lainkaan Sanan sisällöstä yhtään mitään.
        * Kiellät Jeesuksen syntymisen Jumalasta, pidät Jeesusta Joosefin poikana, siis vertaat Jumalaa itseesi, se on jo vähintäänkin Jumalan pilkkaa, pahimmassa tapauksessa Pyhän Hengen pilkkaa! (?)

Sinun tulisi ekivaarin kanssa päästä anteeksiantamukseen Jeesuksen veren kautta, jaa siten Jeesuksen antaman uskon vaikutuksesta uudestisynytymään, ja saisitte harhaan johtamisenne anteeksi, ja pääsisitte elävään uskoon sisälle, nyt olette jotain muuta, kuin Jeesuksen opetuslapsia.

jokainen itsenäisesti ajatteleva ihminen saa vapaasti uskoa Raamattuun, Jumalan sanaan, joka sanoo lihan puolesta Jeesuksen olevan Joosefin poika:

Luukas 3
        23 "Ja hän, Jeesus, oli alottaessaan vaikutuksensa noin kolmenkymmenen vuoden vanha, ja   o l i,  n i i n   k u i n    l u u l t i i n,   J o o s e f i n   p o i k a.   Joosef oli Eelin poika," [Matt. 1:16]

Mohikaani, et sinä taistele ekivaaria vastaan, niin kuin luulet, vaan sinä taistelet Jumalan sanaa vastaan, sillä sinä taistelet Jumalan antamaa ilmoitusta vastaan, etkä usko Jeesuksen omaa täsmennystä omasta syntymisestään!

• sinä taistele
        ekivaari kirjoitti:

jokainen itsenäisesti ajatteleva ihminen saa vapaasti uskoa Raamattuun, Jumalan sanaan, joka sanoo lihan puolesta Jeesuksen olevan Joosefin poika:

Luukas 3
        23 "Ja hän, Jeesus, oli alottaessaan vaikutuksensa noin kolmenkymmenen vuoden vanha, ja   o l i,  n i i n   k u i n    l u u l t i i n,   J o o s e f i n   p o i k a.   Joosef oli Eelin poika," [Matt. 1:16]

Mohikaani, et sinä taistele ekivaaria vastaan, niin kuin luulet, vaan sinä taistelet Jumalan sanaa vastaan, sillä sinä taistelet Jumalan antamaa ilmoitusta vastaan, etkä usko Jeesuksen omaa täsmennystä omasta syntymisestään!

mohikaania vastaan, niin kuin luulet, vaan sinä taistelet Jumalan sanaa vastaan, sillä sinä taistelet Jumalan antamaa ilmoitusta vastaan, etkä usko Jeesuksen omaa täsmennystä omasta syntymisestään!

• sanoo:

'Taivaan piti omistaman hänet niihin aikoihin asti, jolloin kaikki jälleen kohdallensa asetetaan, mistä Jumala on ikiajoista saakka puhunut pyhäin profeettainsa suun kautta.'

• * Mutta sanoisit jotakin sen johdosta? Jää vähän ajatuksesi arvailun varaan, mitä niinkuin haluaisit tällä sanoa? Ystävällisesti, kerro !

• kaukana minusta, sillä siitä ei voida sanoa että se on siellä tai täällä tai tuolla.

Luukas 17
        21 "eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä".

Roomalaiskirje 10
        8 "Mutta mitä se sanoo? »Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi«; se on se uskon sana, jota me saarnaamme."

1. Korinttolaiskirje 1
        23 "me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus,"

• h1o
        ekivaari kirjoitti:

kaukana minusta, sillä siitä ei voida sanoa että se on siellä tai täällä tai tuolla.

Luukas 17
        21 "eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä".

Roomalaiskirje 10
        8 "Mutta mitä se sanoo? »Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi«; se on se uskon sana, jota me saarnaamme."

1. Korinttolaiskirje 1
        23 "me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus,"

ajatuksesi ovat ovat yhtä Raamatun kanssa.

Jeesuksen Jumalaa et ole ikinä kunnioittanut!
      Jeesusta siis et kunnioita!
      Jumalaton pakana olet!!!
      Ei sinulla Mohikaani ole Jumalaa!!!
      Jeesusta pidät marionettinukkenasi!!!
      Pistät Jeesuksen suuhun omia pakanallisia ajatuksiasi!!!

Liukumäkee alas, vie sunkin raukan taival "taivaaseen"!!!

Sinun palstasi on ateisti-palsta!
      Et usko Jumalaan!

Apostolien teot:
      14:11 Kun kansa näki, mitä Paavali oli tehnyt, korottivat he äänensä ja sanoivat lykaoniankielellä: "Jumalat ovat ihmishahmossa astuneet alas meidän luoksemme."

• merim.raimo

Kun et usko Jumalaa. :(

• Sinun pitäisi varoa häntä.

merim.raimo kirjoitti:

Kun et usko Jumalaa. :(

Minä juuri uskon Jumalaan!
        Olet kai ihan hyvä tyyppi!
        Jeesuksen Jumalana pitäminen on minusta epäjumalan palvontaa, pakanallisuutta!
        Sinua aikoinani kunnioitin!
        Kunnioita sinä myös muita, toisin ajattelijoita!
        Uskonvapaus!

Kerro!
        Kunnioitatko Ekivaaria?
        (Itseäsi kunnioitat!, yli kaiken!!!)

auroraboreallis kirjoitti:

Sinun pitäisi varoa häntä.

Rakastan sinua!
        Eukko sanoo..............
        No sanotkoon!
        Rakastan sua akka!Lue Raaamattua!
        Juuri sulle Jeesus antoi...........................

HEJ!

• 1Tim.2:5 kirjoitti:

Rakastan sinua!
        Eukko sanoo..............
        No sanotkoon!
        Rakastan sua akka!Lue Raaamattua!
        Juuri sulle Jeesus antoi...........................

HEJ!

koskaan lähde mihinkään.

Ja sinä et ole ikinä sanonut tällä palstalla kenellekkään muulle noin kuin minulle!!!

• auroraboreallis kirjoitti:

koskaan lähde mihinkään.

Ja sinä et ole ikinä sanonut tällä palstalla kenellekkään muulle noin kuin minulle!!!

Joudunko mä saatana loppuelämäni yhdistelemään sitä minun ihmettäni "tutkimustietoon"C-hepatiitista...

-4% paranee... Neljä prosenttiä vaan!!!

-Mutta kun sen ois pitänyt lähteä jo saman tien akuutin vaiheen jälkeen.
        saatana

• auroraboreallis kirjoitti:

Joudunko mä saatana loppuelämäni yhdistelemään sitä minun ihmettäni "tutkimustietoon"C-hepatiitista...

-4% paranee... Neljä prosenttiä vaan!!!

-Mutta kun sen ois pitänyt lähteä jo saman tien akuutin vaiheen jälkeen.
        saatana

* Otat rakkauden osoituksia vastaan tämän palstan härikkö " Tim.2.5. " vai mikä se antikristuksen pappi nyt onkaan, sais mennä jt: en palstalle satuilemaan, ja saataansa levittämään.
        * Tämä mainittu on niitä, jotka katkeruuden ja käärmeen kähyllä saastuttavat ympäristöään, ja eritoten tätä palstaa.
        * Mikä sinuun on mennyt? Mitä pahaa olen muka sinulle tehnyt tai sanonut, mistä on tuo vihasi minua kohtaan saanut alkunsa? Nyt liittoudut paholaisen kanssa, hyljäten uskon ja evankeliumin puhtaan ja suoran tien, seurataksesi noita antirkistuksen sikiöitä, jotka ei koskaan näemmä enää voi päästä totuuden tuntoon, päästäkseen puhtaaseen uskoon Jeesuksessa Kristuskessa, ja ovat eksyttämässä horjuvia sieluja, niikuin nyt sinua. Varo noita Jeesuksen nimessä ja veressä !

• Mohikaani_27 kirjoitti:

* Otat rakkauden osoituksia vastaan tämän palstan härikkö " Tim.2.5. " vai mikä se antikristuksen pappi nyt onkaan, sais mennä jt: en palstalle satuilemaan, ja saataansa levittämään.
        * Tämä mainittu on niitä, jotka katkeruuden ja käärmeen kähyllä saastuttavat ympäristöään, ja eritoten tätä palstaa.
        * Mikä sinuun on mennyt? Mitä pahaa olen muka sinulle tehnyt tai sanonut, mistä on tuo vihasi minua kohtaan saanut alkunsa? Nyt liittoudut paholaisen kanssa, hyljäten uskon ja evankeliumin puhtaan ja suoran tien, seurataksesi noita antirkistuksen sikiöitä, jotka ei koskaan näemmä enää voi päästä totuuden tuntoon, päästäkseen puhtaaseen uskoon Jeesuksessa Kristuskessa, ja ovat eksyttämässä horjuvia sieluja, niikuin nyt sinua. Varo noita Jeesuksen nimessä ja veressä !

Saanhan anteeksi?

• En saa puhelimitse Sinuun yhteyttä. Soitatko uudestaan.

• h1o

oppia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan

anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html
      Maailman menoa
      327
      4347
    2. Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin

että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html
      Maailman menoa
      331
      2656
    3. Millaista naista ikävöit

Ulkonäkö/persoona
      Ikävä
      70
      2301
    4. Minkälainen naama

kaivatullasi on? 🫠
      Ikävä
      82
      1939
    5. Purra esiintyi epäasiallisesti

Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M
      Pyhäjärvi
      435
      1720
    6. MTV: Jyrkistä eronnut Jenni kritisoi kovin sanoin Ensitreffit-ohjelmaa: "Ei esimerkiksi kysytty..."

Ohhoh! Jenni lataa tekstiä! Tsemppiä Jennille ja Jyrkille "sen oikean" löytämiseen. Lue lisää: https://www.suomi24.fi/
      Ensitreffit alttarilla
      31
      1479
    7. Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!

Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola
      Kotimaiset julkkisjuorut
      214
      1324
    8. Keski-ikäiset julkkismiehet vaihtaa nuorempiin!

Seiska tietää kertoa: erikoisjoukot Janne Lehtosen vaimo yli 20v avioliitosta hakee eroa, Janne -ikuista rakkautta hehku
      Kotimaiset julkkisjuorut
      26
      1299
    9. "Tapaus" Aittakumpu/Simula hyvin paljastaa kuinka tyhmää ja turhaa sakkia Suomesta

löytyy. Toissapäivänä "joku" teki tänne avauksen liittyen Kalevan juttuun, että noilla kahdella olisi suhde. Eli Otsikko
      Maailman menoa
      34
      1232
    10. Hyvää yötä

Kaveri🥰... Olen vähän yllättynyt.
      Ikävä
      66
      1173
    Aihe