Saatana hyökkäsi mun kimppuun

ei nimimerkkiä

http://keskustelu.suomi24.fi/node/8338088

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2008072079769_uu.shtml

- Jos tuo on todella totta niin uskon näin: henkivalloissa on tiedetty murhatun tytön katkeruus ja Jumala on sallinut tuon episodin hänen vuokseen.

-Demonit tietävät meidän käytösmallimme. Demonin syytä on tuo mitä jonkun pikkuveljelle on sattunut

http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/6015929/38421220

- Olin aikoinaan uskossa. Kukaan ei tiennyt mitä olin "Jumalan"vuoksi kärsinyt. Jumala tiesi.
N.7 vuotta sitten, joka ikinen ilta, tunsin kuinka jokin"hyinen"oli lähellä - ja se tönäisi minua. Tiesin, ettei se halunnut antaa minun nukkua.
Nukahdettuani, n.10 minuuttia ja se "hyinen"tönäisi minut taas hereille.

Olin katkera Jumalalle ja epäilin omaa psyykettäni. Joka ilta sama juttu, eikä mikään auttanut.
Sitten n.2 kk tilannetta ja tuli yö, jolloin en pystynyt nukumaan lainkaan. Pelotti, kun jouduin sinä yönä nukkumaan aivan yksin - ja päässäni pyöri kumma ajatus... Olin kuullut monta tarinaa sängyn viereen ilmestyvistä"kuoleman hahmoista"".

Pelkäsin, että saatan nähdä sellaisen, johon en muiden kertomina ollut koskaan uskonut. Yritin nukahtaa. Sitten minua iskettiin selkään. Nyrkillä ja lujaa.
Rukoilin.
Koko yön se jatkui. Niin että lopulta kysyin Jumalalta miski hän oli antanut minut sille - vaikka olisin halunnut palvella Häntä.

Tuon yön jälkeen en muista että minua olisi tönäisty hereille.
Ikinä... varsinkin kun tajusin, että minua ei kukaan halunnut kuunnella... en ole enää pelleillyt "henkivaltojen"kanssa.

Uskossakaan en ole.

Nyt tuli mieleen tuon pojan viestin tyngästä, että jos seoli jokin demoni - se on osannut ohjata minut "oikein"pois uskosta.

Meille jäi voimaan se sanaton sopimus etei se enää kajoa minuun, kunhan tajuan: Jumaluskon pilanneen elämäni.

-Tai no... taisi olla oma ajatus.

16

236

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sunnyriver

Jumala on rakkaus,
      eivät demonit Hänestä lähtöisin ole.
      Pari kertaa olen eläessäni asunut talossa,
      jossa on ollut pimeyttä,
      henkivaltoja tai "maanalaisia".
      Itselleni kävi juuri samoin,
      joka yö oikeasta kädestäni raapaistiin,
      oli kuin kissa olisi raapinut.Sama lapsilla,
      miehen tuo hörhellys antoi olla rauhassa.
      Opin tosiaan pelkäämään jo nukkumaanmenoakin.
      Sitten soitin eräälle evankelistaystävälleni,
      hän tuli käymään.
      Hänenkin kimppuunsa hörhellys kävi.
      Voitelimme talon oven pielet aamulla öljyllä
      ja rukoilimme,
      sen jälkeen ei hörhellys enää kertaakaan
      kimppuumme käynyt!
      *
      Rukoilemassa ollut ystävä sanoi, että
      hän näki näyn,
      jossa talomme olohuoneen keskellä oli
      ikäänkuin avoin hauta alaspäin,
      pimeys pääsi sitä kautta vaikkuttamaan.
      Talomme oli korkealla mäen rinteellä
      kaupungin yläpuolella,
      saattoi olla vanha uhripaikka.
      *
      Mutta tosiaan sinunkin tapauksessasi:
      Ei Jumala tällaisia riesoja anna,
      ne ovat pimeyden tekoja,
      pimeydellä on jollakin tavalla valtaa
      talon/seudun yli.
      Ja Jumala on voimakkaampi.
      Hän auttoi sinuakin
      ja tuon avun jälkeen sinä
      peruutit pois Häneen luotaan!
      = Teethän nyt päinvastaisen liikkeen, jooko?
      Jumala on rakkaus!

• kun talossa

alkavat henkivallat ja demonit riekkua kannattaa miettiä onko oma suhde uskoon aivan terveellä pohjalla.

• sunnyriver
        kun talossa kirjoitti:

alkavat henkivallat ja demonit riekkua kannattaa miettiä onko oma suhde uskoon aivan terveellä pohjalla.

Raamatussa on Pyhän Hengen armolahjojen joukossa sellainenkin
        kuin henkien erottamisen armolahja.
        Sinun teologiasi mukaan Jumala on ihan turhan lahjan antanut,
        eihän sitä missään tarvita,
        kun kaikki on asukkaan omaa syytä...
        Se hörhellys ioli talossa jo ennen meitä, talon omistaja muutti
        itse pois aika uudesta talosta, koska ei sattuneesta syystä pystynyt siinä asumaan.
        Kun asian puolesta silloin rukoiltiin, ei ilmiöitä enää ollut, ei meidän aikanamme
        eikä seuraavankaan asukkaan riesana.
        Jumalalla on Jumalan voima, ihmisvoimalla ja -viisaudella näitä ilmiöitä vastaan on turha tapella kyseenalaistamalla toisten mielenterveyttä tai Jumalasuhdetta.

• -AuroraBoreallis-

Minä en tiedä mistä johtunee, että sinä yönä eivät edes rukoukset auttaneet.
        Jotenkin kai minä sotken mielessäni Jumalan ja paholaisen, tässä asiassa, koska Raamatussa on sanottu"Hän laittaa pahan palvelemaan itseään".

Jännä juttu muuten, että nyt kun asiasta on 7 vuotta niin nykyään jostakin vaan tiedän ettei vastaava toistu.

Millä tavoin tuo sinun hörhellys kävi muiden kimppuun?

• johtuu
        sunnyriver kirjoitti:

Raamatussa on Pyhän Hengen armolahjojen joukossa sellainenkin
        kuin henkien erottamisen armolahja.
        Sinun teologiasi mukaan Jumala on ihan turhan lahjan antanut,
        eihän sitä missään tarvita,
        kun kaikki on asukkaan omaa syytä...
        Se hörhellys ioli talossa jo ennen meitä, talon omistaja muutti
        itse pois aika uudesta talosta, koska ei sattuneesta syystä pystynyt siinä asumaan.
        Kun asian puolesta silloin rukoiltiin, ei ilmiöitä enää ollut, ei meidän aikanamme
        eikä seuraavankaan asukkaan riesana.
        Jumalalla on Jumalan voima, ihmisvoimalla ja -viisaudella näitä ilmiöitä vastaan on turha tapella kyseenalaistamalla toisten mielenterveyttä tai Jumalasuhdetta.

että nämä "hörhellykset" tuntuvat vainoavan ainoastaan uskovia ja heistäkin vain niitä tiukimpia fundamentalisteja? En nimittäin ole koskaan kuullut, että ne vaivaisivat uskoonsa maanläheisemmin ja maltillisemmin suhtautuvia uskovia. Ateisteista nyt puhumattakaan.

• -AuroraBoreallis-
        johtuu kirjoitti:

että nämä "hörhellykset" tuntuvat vainoavan ainoastaan uskovia ja heistäkin vain niitä tiukimpia fundamentalisteja? En nimittäin ole koskaan kuullut, että ne vaivaisivat uskoonsa maanläheisemmin ja maltillisemmin suhtautuvia uskovia. Ateisteista nyt puhumattakaan.

Suosittelen lukemaan nuo linkit. Ne ei ole uskovaisia vaikka ovatkin kokeneet kummia.

• uskoviin
        johtuu kirjoitti:

kyllä niitä "hörhelyksiä" on kokeneet sellaisetkin,jotka eivät uskossa ole!
        Eikä niitä kaikille uskovillekaan tällätavoin ilmesty!
        Henkivallat ovat olemassa ja näinhän ne todistetuksi tulevat!

Käytit kyllä oikeaa sanaa:vainoavat-nimenomaan sitä tapahtuu niille,
        jotka elävät läheisessä yhteydessä Jeesukseen,kun taas mainitsemasi
        maanläheiset uskovat ja ateistit eivät vainoa koe,koska eivät elä siten
        läheisessä yhteydessä Jumalaan.
        Eihän Saatana sellaisia kiusaa,joista hänelle ei ole haittaa,jotka eivät
        uskalla suullaan tunnustaa olevansa uskossa Jeesukseen.

Sanoohan Raamattukin:Kaikki,jotka tahtovat elää jumalisesti
        Jeesuksessa Kristuksessa,joutuvat vainottaviksi.

Ja toisessa kohdassa sanotaan:Jos maailma vihaa teitä,niin tietäkää
        että se on vihannut Minua ennen kuin teitä.
        koska te ette ole maailmasta,vaan Minä olen teidät maailmasta valinnut
        sentähden maailma teitä vihaa.
        Ei ole palvelija Herraansa suurempi,jos he ovat Minua vainonneet,
        niin he vainoavat teitäkin.

• -AuroraBoreallis-
        -AuroraBoreallis- kirjoitti:

Jotenkin kai minä sotken mielessäni Jumalan ja paholaisen, tässä asiassa, koska Raamatussa on sanottu"Hän laittaa pahan palvelemaan itseään".

Jännä juttu muuten, että nyt kun asiasta on 7 vuotta niin nykyään jostakin vaan tiedän ettei vastaava toistu.

Pyydän, että mitä pikimmin tutustut tuohon 14-vuotiaan tytön tapaukseen!
        -Hän(nm.sekapottu)muistaa tuossa viestissään"Eikun!"että hänen seudullaan on murhattu 16-vuotias tyttö, koripallokentällä parisen vuotta sitten.

-Keravalla murhattiin parisen vuotta sitten koripallokentällä tyttö - joka tosin oli samanikäinen kuin tuo nm."sekapottu". 14-vuotias.

-Sinullahan on vahva usko.

• sunnyriver
        -AuroraBoreallis- kirjoitti:

Ihan samat metkut sillä oli lapsien ja vieraana olleen
        ystävän kohdalla. Eli kun ihminen ehti nukahtaa,
        se tuli ja kouraisi kyynärpään tienoilta kuin iso kissa,
        raapaisi oikein kunnolla.
        Mutta kuten sanoin,
        Jumala auttoi ja antoi sille lähtöpassit
        lopullisesti siitä talosta.
        Jumala on rakkaus!

• sunnyriver kirjoitti:

Ihan samat metkut sillä oli lapsien ja vieraana olleen
        ystävän kohdalla. Eli kun ihminen ehti nukahtaa,
        se tuli ja kouraisi kyynärpään tienoilta kuin iso kissa,
        raapaisi oikein kunnolla.
        Mutta kuten sanoin,
        Jumala auttoi ja antoi sille lähtöpassit
        lopullisesti siitä talosta.
        Jumala on rakkaus!

Mitä sä sanoisit tuosta tuon tytön tapauksesta?

• sunnyriver
        johtuu kirjoitti:

Ainakin omalla kohdallani on todennäköisesti niin,
        että Jumala on sallinut nähdä,
        mitä pimeyden puolella on.
        Tietää ne tarjoukset.
        Ei ole sellaisia harhakuvitelmia,
        että saatana tai hänen joukkonsa
        olisivat hyvyyden lähettiläitä!
        *
        Ja muistan ainakin Lontoossa hotellissa
        työskennellessäni,
        että itse en törmännyt henkimaailman
        olentoihin siellä,
        mutta ihan tavalliset Jumalasta
        välittämättömät
        nuoret olivat kauhuissaan
        törmättyään talon henkimaailmaan.
        Eli yleistät ja vielä väärään suuntaan!

• vain...
        sunnyriver kirjoitti:

Ainakin omalla kohdallani on todennäköisesti niin,
        että Jumala on sallinut nähdä,
        mitä pimeyden puolella on.
        Tietää ne tarjoukset.
        Ei ole sellaisia harhakuvitelmia,
        että saatana tai hänen joukkonsa
        olisivat hyvyyden lähettiläitä!
        *
        Ja muistan ainakin Lontoossa hotellissa
        työskennellessäni,
        että itse en törmännyt henkimaailman
        olentoihin siellä,
        mutta ihan tavalliset Jumalasta
        välittämättömät
        nuoret olivat kauhuissaan
        törmättyään talon henkimaailmaan.
        Eli yleistät ja vielä väärään suuntaan!

...tuntuu siltä, että sotket mielikuvituksesi, ääriuskonnollisuutesi ja todellisuuden sellaiseksi vyyhdeksi, että se ei mahdollisesti tee psyykkeelle hyvää.

• asdk

Kannattaisi ilmoittaa polliisille tuollaiset talot!

• Joitakin

kymmeniä vuosia sitten sukulaistyttöni pelasi koulukaverinsa kanssa spiritismiä ja halusivat kohdata jotakin enemmän. Kyselivät kaikenlaista ja pyysivät itse paholaistakin näyttäytymään. Tuli jonkinlaista varoitustakin, mutta likat kyselivät vain.

Sitten hörhellys alkoi.

Ovet rämähtivät auki ja ulkoa syöksyi sisälle jotakin muutakin kuin pakkasilmaa. Pelurien pöydältä sammuivat noituuskynttilät, taisi huonekalujakin kaatuilla ja tytöt pääsivät lopulta ulos siitä lamaavasta kauhusta jotenkin selvittyään.

Tytöille tuli vähän katkosta koulutyöhön ja toinen taisi olla jossakin hoidossakin. Sukulaiseni tuli kuitenkin uskoon ja on siitä todistellut, kun on tullut sukujuhlissa tavattua.
        Hänen tarinalleen tuli ainakin onnellinen käänne.

• näitä...
        Joitakin kirjoitti:

kymmeniä vuosia sitten sukulaistyttöni pelasi koulukaverinsa kanssa spiritismiä ja halusivat kohdata jotakin enemmän. Kyselivät kaikenlaista ja pyysivät itse paholaistakin näyttäytymään. Tuli jonkinlaista varoitustakin, mutta likat kyselivät vain.

Sitten hörhellys alkoi.

Ovet rämähtivät auki ja ulkoa syöksyi sisälle jotakin muutakin kuin pakkasilmaa. Pelurien pöydältä sammuivat noituuskynttilät, taisi huonekalujakin kaatuilla ja tytöt pääsivät lopulta ulos siitä lamaavasta kauhusta jotenkin selvittyään.

Tytöille tuli vähän katkosta koulutyöhön ja toinen taisi olla jossakin hoidossakin. Sukulaiseni tuli kuitenkin uskoon ja on siitä todistellut, kun on tullut sukujuhlissa tavattua.

...tarinoita spiritismistä aikoinaan koulussakin kerrottiin. Taisi olla oikein jonkinlainen ohimenevä muoti-ilmiö. No, kokeiltiin mekin tätä: ei tapahtunut mitään yliluonnollista tai ihmeellistä. Ehkäpä siihen vaikutti se, ettemme uskoneetkaan niin käyvän.

• epäluotettavin
        Joitakin kirjoitti:

Sitten hörhellys alkoi.

"todistus" on uskovan todistun. Tälläkin palstalla on lukemattomia tarinoita, jotka eivät voi olla edes teoriassa tosia sillä ne ovat täynnä aukkoja ja loogisia mahdottomuuksia.

Uskovien "todistukset" ovat lisäksi usein niin naiveja, ettei niitä voi ottaa todesta kuin sellainen toinen uskova joka suhtautuu näihion tarinoihin täysin kritiikittömästi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan

anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html
      Maailman menoa
      327
      4347
    2. Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin

että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html
      Maailman menoa
      331
      2656
    3. Millaista naista ikävöit

Ulkonäkö/persoona
      Ikävä
      70
      2301
    4. Minkälainen naama

kaivatullasi on? 🫠
      Ikävä
      82
      1939
    5. Purra esiintyi epäasiallisesti

Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M
      Pyhäjärvi
      435
      1720
    6. MTV: Jyrkistä eronnut Jenni kritisoi kovin sanoin Ensitreffit-ohjelmaa: "Ei esimerkiksi kysytty..."

Ohhoh! Jenni lataa tekstiä! Tsemppiä Jennille ja Jyrkille "sen oikean" löytämiseen. Lue lisää: https://www.suomi24.fi/
      Ensitreffit alttarilla
      31
      1479
    7. Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!

Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola
      Kotimaiset julkkisjuorut
      214
      1324
    8. Keski-ikäiset julkkismiehet vaihtaa nuorempiin!

Seiska tietää kertoa: erikoisjoukot Janne Lehtosen vaimo yli 20v avioliitosta hakee eroa, Janne -ikuista rakkautta hehku
      Kotimaiset julkkisjuorut
      26
      1299
    9. "Tapaus" Aittakumpu/Simula hyvin paljastaa kuinka tyhmää ja turhaa sakkia Suomesta

löytyy. Toissapäivänä "joku" teki tänne avauksen liittyen Kalevan juttuun, että noilla kahdella olisi suhde. Eli Otsikko
      Maailman menoa
      34
      1232
    10. Hyvää yötä

Kaveri🥰... Olen vähän yllättynyt.
      Ikävä
      66
      1173
    Aihe