tarpeellista, jos kaikki pelastuvat? Tämä kysymys on minulle esitetty lukemattomia kertoja. Ja vaikka olen vastannut kysyjille että "On tarpeellista", koska Jumala tahtoo, että, "Kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus, [Ap.t.17:30; Jes.45:23,24; Fil. 2:10,11].
Säälittävän useat nykyuskovaiset luulevat ettei parannuksen tekeminen kuulu uskovaisille, vaan kun on päässyt 'seurakunta-armoon', niin "voi elää salasynneissä, ja Jeesus armahtaa, koska minä uskon Jeesukseen".
Ei se niin ole, vaan:
Luukas 12
47 "Ja sitä palvelijaa, j o k a t i e s i herransa tahdon, mutta ei tehnyt valmistuksia eikä toiminut hänen tahtonsa mukaan, rangaistaan monilla lyönneillä.
48 Sitä taas, joka ei tiennyt, mutta teki semmoista, mikä lyöntejä ansaitsee, rangaistaan vain muutamilla lyönneillä. Sillä jokaiselta, jolle on paljon annettu, myös paljon vaaditaan; ja jolle on paljon uskottu, siltä sitä enemmän kysytään."
Myös Jeesukseen uskovaisia koskee tämä elämän hengen laki:
"Niin kuin sinä teet, niin sinulle tehdään"!
[Luuk.6:36;37]
Matteus 16
27; "Sillä Ihmisen Poika on tuleva Isänsä kirkkaudessa enkeliensä kanssa, ja silloin hän maksaa kullekin hänen tekojensa mukaan."
Room. 2:6; 2. Tim. 4:14; 1. Piet. 1:17; Ilm. 20:12; 20:13; 22:12.
Onko joku eri mieltä?
Onko parannuksen tekeminen
89
493
Vastaukset
- ml213.
Onko parannuksen tekeminen tarpeellista, jos kaikki pelastuvat?
-------
Niin, onko hukassa tänä aikana ymmärrys ihmisen uudestisyntymisestä ja sen vaikutuksesta ihmisen/elämään.
Jos pohditaan, että eräänä aikana kaikki ihmiset pelastuvat, niin sitä en ymmärrä, miksi uskova ihminen mieltää tässä kohdassa pelastuksensa taakaksi tai kielteiseksi asiaksi.
Siis alkaa vaikeroimaan vääryyttään, että miksi hänen on uskottava Jeesukseen elämänsä aikana ja kuitenkin toinen ihminen pelastuisi,- jopa kadotuksen kautta.Siis ikään kuin se toinen ihminen pelastuisi helpommin tai saisi elää elämänsä paremmassa osassa.Näin ei todella ole.
Jos ajatelleen, että ihnminen pelastuu vasta kadotuksen kautta eli huutaa avuksensa Herran nimeä ja on notkistanut polvensa Jumalan edessä jne... , niin tämä ihmin en on se suurin häviäjä ja ymmärränkin, miten suurimpien häviäjien pelastus on todella kärsimystä "kehdosta hautaan".
Pidättekö todella Kristuksen mieltä ja siinbä elämistä kärsimyksenä tai lielteisenä asiana.Itse toivoisin, miten kaikki ihmiset löytäsivät Kristuksen mielen ja mielikuvat elämänsä aikana,- koska vain Jeesus mahdollistuu antamaan ihmiselle rikkaan ja täyteläisen ja turvallisen elämän.Siis ihminen löytää todellisen elä'män vasta uudestisyntymisen jälkeen.
Tässä valossa ymmärränkin, miten Jumalan suurta armoa on pelastaa ihminen, joka ei ole ottanut pelastusta vastaan elämänsä aikana.Siis tämä reppana on jo hävinnyt paljon jo elämänsä aikana/kin.Vai pohtiiko joku, miten uskomaton ihminen mahdollistuisi elämään paremman/rikkaaman yltäkylläisen ja sisäisen levon antaman elämän, siis paremmin kuin Jumalaan uskova ihminen.
Niin, miksi Jumala on aivoittanut ja ennaltamäärännyt ja ennalta valinnut ihmisiä kuten Raamatussa on monin paikoin ilmoitettu ja selkeimmin Room. 8:28...31Olen iloinen kun täältä löytyy edes muutama henkilö joka ajattelee hengen mukaan myönteisesti, eikä kaikkea vänkää lihan mukaan ymmärrettäväksi, vaan on kiinnostunut enemmän sanoman sisällöstä kuin kirjoittajan heikkouksista.
Valitettavan useat 'uskovaiset' pitävät ikään kuin tappionaan, että ovat joutuneet niin kauan uskomaan ja "kärsimään päivän kuorman ja helteen", kun olevinaan ovat tulleet uskoon, mutta kuitenkin ajattelevat lihan mukaan.
Matteus 20
16 "Näin viimeiset tulevat ensimmäisiksi ja ensimmäiset viimeisiksi."ekivaari kirjoitti:
Olen iloinen kun täältä löytyy edes muutama henkilö joka ajattelee hengen mukaan myönteisesti, eikä kaikkea vänkää lihan mukaan ymmärrettäväksi, vaan on kiinnostunut enemmän sanoman sisällöstä kuin kirjoittajan heikkouksista.
Valitettavan useat 'uskovaiset' pitävät ikään kuin tappionaan, että ovat joutuneet niin kauan uskomaan ja "kärsimään päivän kuorman ja helteen", kun olevinaan ovat tulleet uskoon, mutta kuitenkin ajattelevat lihan mukaan.
Matteus 20
16 "Näin viimeiset tulevat ensimmäisiksi ja ensimmäiset viimeisiksi."Tuohon sinun tilanteeseesi sopii hyvin tämä linkki.
http://naurunappula.com/477931auroraboreallis kirjoitti:
Tuohon sinun tilanteeseesi sopii hyvin tämä linkki.
http://naurunappula.com/477931did you find it?
- h1o
kadun usenkin tekojani,mutta pelastus on Jeesuksen työ Isän armosta.Kiitos hyvästä ja asiallisesta aiheesta,pitkästä aikaa tällä palstalla.
eläisi kuin armosta, mutta juuri armo muistuttaa meitä että
Miika 6
8 "Hän on ilmoittanut sinulle, ihminen, mikä hyvä on; ja mitä muuta Herra sinulta vaatii, kuin että teet sitä, mikä oikein on, rakastat laupeutta ja vaellat nöyrästi Jumalasi edessä?"
Hoosea 6
6 "Sillä laupeutta minä haluan enkä uhria, ja Jumalan tuntemista enemmän kuin polttouhreja;"- Asko T
ekivaari kirjoitti:
eläisi kuin armosta, mutta juuri armo muistuttaa meitä että
Miika 6
8 "Hän on ilmoittanut sinulle, ihminen, mikä hyvä on; ja mitä muuta Herra sinulta vaatii, kuin että teet sitä, mikä oikein on, rakastat laupeutta ja vaellat nöyrästi Jumalasi edessä?"
Hoosea 6
6 "Sillä laupeutta minä haluan enkä uhria, ja Jumalan tuntemista enemmän kuin polttouhreja;"et usko edes Raamatun perusasioihin? Osaat Raamatun lähes ulkoa, mutta et usko lukemaasi, joten et kovin luotettavaa kuvaa ITSESTÄSI ANNA!
"Mutta kun hän tätä ajatteli, niin katso, hänelle ilmestyi unessa Herran enkeli, joka sanoi: "Joosef, Daavidin poika, älä pelkää ottaa tykösi Mariaa, vaimoasi; sillä se, mikä hänessä on siinnyt, on Pyhästä Hengestä. " Asko T kirjoitti:
et usko edes Raamatun perusasioihin? Osaat Raamatun lähes ulkoa, mutta et usko lukemaasi, joten et kovin luotettavaa kuvaa ITSESTÄSI ANNA!
"Mutta kun hän tätä ajatteli, niin katso, hänelle ilmestyi unessa Herran enkeli, joka sanoi: "Joosef, Daavidin poika, älä pelkää ottaa tykösi Mariaa, vaimoasi; sillä se, mikä hänessä on siinnyt, on Pyhästä Hengestä. "mutta Jumalan sana Jeesuksen selittämänä on puhdasta viljaa! Joosefin näkemä uninäky teki tehtävänsä ja hän otti Marian vaimokseen sen enempää kyselemättä, koska hän havaitsi sen Jumalan tahdoksi!
Jeremia 23
28 "Se profeetta, jolla on uni, kertokoon unensa; mutta se, jolla on minun sanani, puhukoon minun sanani uskollisesti. Mitä tekevät oljet jyvien seassa? sanoo Herra."
Huolehdi vaan, Asko T, omasta uskostasi!ekivaari kirjoitti:
mutta Jumalan sana Jeesuksen selittämänä on puhdasta viljaa! Joosefin näkemä uninäky teki tehtävänsä ja hän otti Marian vaimokseen sen enempää kyselemättä, koska hän havaitsi sen Jumalan tahdoksi!
Jeremia 23
28 "Se profeetta, jolla on uni, kertokoon unensa; mutta se, jolla on minun sanani, puhukoon minun sanani uskollisesti. Mitä tekevät oljet jyvien seassa? sanoo Herra."
Huolehdi vaan, Asko T, omasta uskostasi!Ei tä Askon usko ole hänestä itsestä . Hänen Usko,,,,,se Uskoo niin paljon enemmän kun sinun usko joka ymmärrän hyvin että huolehdit itse, että se voi hyvin kun parannuxen tekeminen pystyt näköjään ite,, omalla uskollasi.. joopa joo !! mahtava jumala olet niinkuin olet meille opeseli-vääntänyt ja saanut meistä pikku jumalian poikia.. : ) ...............
- ml213.
Asko T kirjoitti:
et usko edes Raamatun perusasioihin? Osaat Raamatun lähes ulkoa, mutta et usko lukemaasi, joten et kovin luotettavaa kuvaa ITSESTÄSI ANNA!
"Mutta kun hän tätä ajatteli, niin katso, hänelle ilmestyi unessa Herran enkeli, joka sanoi: "Joosef, Daavidin poika, älä pelkää ottaa tykösi Mariaa, vaimoasi; sillä se, mikä hänessä on siinnyt, on Pyhästä Hengestä. ""Mutta kun hän tätä ajatteli, niin katso, hänelle ilmestyi unessa Herran enkeli, joka sanoi: "Joosef, Daavidin poika, älä pelkää ottaa tykösi Mariaa, vaimoasi; sillä se, mikä hänessä on siinnyt, on Pyhästä Hengestä. "
----
Jos pohditaan Ortodoksisuutta, niin he juuri tuohon jakeeseen perustuvat uskonsa miten Maria olisi myös Jeesuksen Kristuksen äiti.Tuo jaehan ilmentää, miten Jeesuksen äiti tuli raskaaksi Pyhästä Hengestä.
Niin, uskotko siten, että myös Maria olisi Jeesuksen (huomaa tämä) Kristuksen äiti.Jeesuksen äiti hän todella on, mutta onko hän myös Kristulsen äiti.- kuten Ortodoksit uskovat.
PS.
Muuten miksi tämän jakeen sisältö yleensä murretaan eli uskotaan puolet siitä ja toinen puoli jää uskomatta .
PS.
Tulkoon nyt jokaiselle selväksi (Huom Mohikaani/kin), etten edusta pohdinnasta huolimatta Ortodoksisuutta. - ml213.
savonarola kirjoitti:
Ei tä Askon usko ole hänestä itsestä . Hänen Usko,,,,,se Uskoo niin paljon enemmän kun sinun usko joka ymmärrän hyvin että huolehdit itse, että se voi hyvin kun parannuxen tekeminen pystyt näköjään ite,, omalla uskollasi.. joopa joo !! mahtava jumala olet niinkuin olet meille opeseli-vääntänyt ja saanut meistä pikku jumalian poikia.. : ) ...............
Jos ymmärrän Askonkin ajatukset oikein, nin kerroppa miksi hän ei usko taas Mariaa Jeesuksen Kristuksen äidiksi.
Erittäin harva ihminen uskoo tähän litaniaan.
Jeesus Kristus Jumalan Poika, joka on myös Juimala, jonka äiti on Maria.
Jos yhdistää Helluntalaisuuden ja Ortodoksisuuden, niin tuo litania ja sen tunnustamien on todellisuutta,- vaikka Raamatun ilmoitukset ja erikoisesti Jeesuksen opettavat aivan muiuta. - Asko T
ekivaari kirjoitti:
mutta Jumalan sana Jeesuksen selittämänä on puhdasta viljaa! Joosefin näkemä uninäky teki tehtävänsä ja hän otti Marian vaimokseen sen enempää kyselemättä, koska hän havaitsi sen Jumalan tahdoksi!
Jeremia 23
Huolehdi vaan, Asko T, omasta uskostasi!joten tämä asia on sinun kansssi sitten käsitelty! Mutta jatkan kuitenkin sananjulistusta kuten ennenkin, muiden kanssa, sillä olen sellaisen tehtävän Jumalalta saanut. Aina joskus löytyy hädässä oleva sielu, joka kaipaa pelstusta Jeesuksessa Kristuksessa, ja siinä voin olla monille avuksi ojaamalla Jeesuksen tuntemiseen. Sitä yritin myös kanssasi, mutta turhaan. Sinähän et tunne vielä Jeesusta Kristusta Jumalan Poikaa, vaan tunnet ainoastaa Joosefin pojan! Mutta sinä saat olla uskossasi, ei sitä kukaan voi toista uskovaiseksi tehdä, vaikka kuinka haluaisi. Olisin vaan halunnut, että sinäkin saisit kokea pelastuksen Jeesuksessa Kristuksessa. Tästä tässä oli kyse! Ymmärtänet varmaan huoleni?
Enää en puutu sinun henkilökohtaiseen harhaoppiisi, joka ei olen Raamatun mukainen! - ml213.
Asko T kirjoitti:
joten tämä asia on sinun kansssi sitten käsitelty! Mutta jatkan kuitenkin sananjulistusta kuten ennenkin, muiden kanssa, sillä olen sellaisen tehtävän Jumalalta saanut. Aina joskus löytyy hädässä oleva sielu, joka kaipaa pelstusta Jeesuksessa Kristuksessa, ja siinä voin olla monille avuksi ojaamalla Jeesuksen tuntemiseen. Sitä yritin myös kanssasi, mutta turhaan. Sinähän et tunne vielä Jeesusta Kristusta Jumalan Poikaa, vaan tunnet ainoastaa Joosefin pojan! Mutta sinä saat olla uskossasi, ei sitä kukaan voi toista uskovaiseksi tehdä, vaikka kuinka haluaisi. Olisin vaan halunnut, että sinäkin saisit kokea pelastuksen Jeesuksessa Kristuksessa. Tästä tässä oli kyse! Ymmärtänet varmaan huoleni?
Enää en puutu sinun henkilökohtaiseen harhaoppiisi, joka ei olen Raamatun mukainen!Oletko pohtinut, miksi et usko Mariaa Jeesuksen Kristuksen äidiksi kuten Ortodoksit uskovat juuri tuohon jakeeseen vedoten.Siis Jumalalla olisi Maria äiti.
- että..
ml213. kirjoitti:
Oletko pohtinut, miksi et usko Mariaa Jeesuksen Kristuksen äidiksi kuten Ortodoksit uskovat juuri tuohon jakeeseen vedoten.Siis Jumalalla olisi Maria äiti.
jokaisella on äiti, isästä ei aina varmuuttaa oo. ;)
ml213. kirjoitti:
Jos ymmärrän Askonkin ajatukset oikein, nin kerroppa miksi hän ei usko taas Mariaa Jeesuksen Kristuksen äidiksi.
Erittäin harva ihminen uskoo tähän litaniaan.
Jeesus Kristus Jumalan Poika, joka on myös Juimala, jonka äiti on Maria.
Jos yhdistää Helluntalaisuuden ja Ortodoksisuuden, niin tuo litania ja sen tunnustamien on todellisuutta,- vaikka Raamatun ilmoitukset ja erikoisesti Jeesuksen opettavat aivan muiuta.on ihan oikein !! Onko tehdas se joka kexii tuotteen vaikka se synnyttäis sitä ???
savonarola kirjoitti:
on ihan oikein !! Onko tehdas se joka kexii tuotteen vaikka se synnyttäis sitä ???
ekivaari kirjoitti:
Jeremia 23
Huolehdi vaan, Asko T, omasta uskostasi!Joosefille? Meinaatko, että Joosef otti Marian ja makasi Marian kanssa ja siitä syntyi sitten Jeesus? Näinkö sinä vääristät Jumalan sanan? Oliko Joosef Pyhä Henki? Kun selvään Sana sanoo, että se, mikä Mariasta synyi, syntyi Pyhästä Hengestä?
* Jos Joosef makasi Marian kanssa, niin miten sitten Jumalan sana sanoo, että MARIA ei miehestä mitään tiennyt, ja miten Jeesus voisi olla syntynyt neitseestä, niinkuin Sana sanoo, jos Maria olisi saanut raskautensa Joosefin kautta?
* Vastaa nyt, valehteleeko Raamattu Jeesuksen syntymän tapahtuneen Pyhästä Hengestä, vaikka se onkin oikeasti vain Joosefin ja Marian poika, ihan niikuin kenen tahansa meistä. Daavidin mukaan synnissä siitetty ja synnissä syntynyt? Näinköhän Jeesuksen syntymä sitten onkin? Sinä väität tälläistä!
* Vastaa nyt vaan, joko ON tahi EI, niinhän Raamattukin kehoittaa, olkoon puheesi on tai ei, mitään siihen lisäämättä.
* Sano nyt, Onko vai Eikö ?
* Turhaa on kopsata pitkiä litanioita Raamatusta, et sinä niillä voi selittää mitään Raamattua itseään vastaan, sinun vaan on otettava kantaa, joko puolesta tai vastaan. Onko Jeesus Jumalasta vai ihmisestä ?
* " Sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi, ja suun tunnustuksella pelastutaan. "Asko T kirjoitti:
joten tämä asia on sinun kansssi sitten käsitelty! Mutta jatkan kuitenkin sananjulistusta kuten ennenkin, muiden kanssa, sillä olen sellaisen tehtävän Jumalalta saanut. Aina joskus löytyy hädässä oleva sielu, joka kaipaa pelstusta Jeesuksessa Kristuksessa, ja siinä voin olla monille avuksi ojaamalla Jeesuksen tuntemiseen. Sitä yritin myös kanssasi, mutta turhaan. Sinähän et tunne vielä Jeesusta Kristusta Jumalan Poikaa, vaan tunnet ainoastaa Joosefin pojan! Mutta sinä saat olla uskossasi, ei sitä kukaan voi toista uskovaiseksi tehdä, vaikka kuinka haluaisi. Olisin vaan halunnut, että sinäkin saisit kokea pelastuksen Jeesuksessa Kristuksessa. Tästä tässä oli kyse! Ymmärtänet varmaan huoleni?
Enää en puutu sinun henkilökohtaiseen harhaoppiisi, joka ei olen Raamatun mukainen!yrität määrätä siitä, mitä minä uskon ja mitä en?
Kerron taas — kuka tietää, miten monennen kerran — että uskon Jeesuksen Kristuksen Jumalan pojaksi juuri sillä tavalla kuin Jeesus itse ja apostolit täsmäopetuksena Jeesuksen syntymisen opettivat; erikseen lihan mukaisen syntymän Joosefista ja Mariasta, (Luuk. 3:23) sekä erikseen Jumalan pyhyyden hengen mukaan:
Johannes 3
6 "Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa, mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä." [1.Kor. 15:50; Ef. 2:3]
Johannes 6
63 "Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä."
Roomalaiskirje 1
3 "hänen Pojastansa — joka lihan puolesta on syntynyt Daavidin siemenestä
4 ja pyhyyden hengen puolesta kuolleistanousemisen kautta asetettu Jumalan Pojaksi voimassa — Jeesuksesta Kristuksesta, meidän Herrastamme,"
En tarvitsekaan tuntea Mariasta syntynyttä Joosefin poikaa koska "lihan tunteminen ei mitään hyödytä", (2. Kor. 5:16). Sen sijaan on tarpeellista tuntea se Jeesus Kristus, joka syntyy J u m a l a n t a h d o s t a kaikkien Jumalan tahtoa tekevien "puhtaasta sydämestä, hyvästä omastatunnosta ja vilpittömästä uskosta".
Asko T, yritit siis valehtelemalla panetella ekivaaria ja kääntää uskonikin ylösalaiseksi oikeasta uskostani. "Pyhyyden hengen mukaan" tuntemani Jeesus Kristus ei ole se mikä luonnollisille silmille näkyy, vaan hengen mukaan tunnettava Kristus on tämä:
Johannes 8
25 "Niin he sanoivat hänelle: »Kuka sinä olet?« Jeesus sanoi heille: »Juuri se, mitä minä puhunkin teille.«"Mohikaani_27 kirjoitti:
Joosefille? Meinaatko, että Joosef otti Marian ja makasi Marian kanssa ja siitä syntyi sitten Jeesus? Näinkö sinä vääristät Jumalan sanan? Oliko Joosef Pyhä Henki? Kun selvään Sana sanoo, että se, mikä Mariasta synyi, syntyi Pyhästä Hengestä?
* Jos Joosef makasi Marian kanssa, niin miten sitten Jumalan sana sanoo, että MARIA ei miehestä mitään tiennyt, ja miten Jeesus voisi olla syntynyt neitseestä, niinkuin Sana sanoo, jos Maria olisi saanut raskautensa Joosefin kautta?
* Vastaa nyt, valehteleeko Raamattu Jeesuksen syntymän tapahtuneen Pyhästä Hengestä, vaikka se onkin oikeasti vain Joosefin ja Marian poika, ihan niikuin kenen tahansa meistä. Daavidin mukaan synnissä siitetty ja synnissä syntynyt? Näinköhän Jeesuksen syntymä sitten onkin? Sinä väität tälläistä!
* Vastaa nyt vaan, joko ON tahi EI, niinhän Raamattukin kehoittaa, olkoon puheesi on tai ei, mitään siihen lisäämättä.
* Sano nyt, Onko vai Eikö ?
* Turhaa on kopsata pitkiä litanioita Raamatusta, et sinä niillä voi selittää mitään Raamattua itseään vastaan, sinun vaan on otettava kantaa, joko puolesta tai vastaan. Onko Jeesus Jumalasta vai ihmisestä ?
* " Sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi, ja suun tunnustuksella pelastutaan. "pysyttelivät erillään muiden avioparien naimapuuhista eivätkä antaneet niistä tarkkaa selon tekoa vaan varoittelivat seuraajiaankin kiinnittämästä huomiota lihallisiin sukuluetteloihin;
Titus 3
9 "Mutta vältä mielettömiä riitakysymyksiä ja sukuluetteloita ja kinastelua ja kiistoja laista, sillä ne ovat hyödyttömiä ja turhia."!
Enkelin sanoma ei ollut tarkoitettu minun eikä sinun, Mohikaani, uskottavaksi, vaan se oli kohdistettu Joosefille, joka teki enkelin neuvon mukaan ja otti Marian puolisokseen!
Eikö sinunkin, Mohikaani, olisi jo aika uskoa tämä Jeesuksen itsensä ja apostolien opettama näkökanta? Enkelin sanoma teki tehtävänsä ja pulinat pois!
Seli seli haisee sun tukinta ja ei kukaan tekee parannuxen tuon piiskan pelon vuoxi ! Miten luulet että joku aikuinen tekis parannuxen koska pelkäis saada selkä?? Kun ei lapsetkaan saadaan kuriin kun he ovat uppiniskaisia ?? Kyllä sulla pitä olla parempa porkkana tarjottavana joka herättää parannuxenteon kiinnostais että ehkäpä olis syyttä tehdä parannus ettei menettää niin paljon...
3 "mutta joka rakastaa Jumalaa, sen Jumala tuntee."
Minulle riittää hyvin se kun tiedän Jumalan tuntevan minut, vaikka veljet minua panettelevat. En rakasta Jumalaa helvetinpelosta vaan rakkaudesta Isään. Olen syntynyt Jumalasta ja rakastan sitä, josta olen syntynyt. Rakkauteni Jumalaan sain mieleni syntymälahjana Jumalalta.
1. Johanneksen kirje 5
1 "Jokainen, joka uskoo, että Jeesus on Kristus, on Jumalasta syntynyt; ja jokainen, joka rakastaa häntä, joka on synnyttänyt, rakastaa myöskin sitä, joka hänestä on syntynyt."
1. Johanneksen kirje 4
21 "Ja tämä käsky meillä on häneltä, että joka rakastaa Jumalaa, se rakastakoon myös veljeänsä."ekivaari kirjoitti:
Minulle riittää hyvin se kun tiedän Jumalan tuntevan minut, vaikka veljet minua panettelevat. En rakasta Jumalaa helvetinpelosta vaan rakkaudesta Isään. Olen syntynyt Jumalasta ja rakastan sitä, josta olen syntynyt. Rakkauteni Jumalaan sain mieleni syntymälahjana Jumalalta.
1. Johanneksen kirje 5
1 "Jokainen, joka uskoo, että Jeesus on Kristus, on Jumalasta syntynyt; ja jokainen, joka rakastaa häntä, joka on synnyttänyt, rakastaa myöskin sitä, joka hänestä on syntynyt."
1. Johanneksen kirje 4
21 "Ja tämä käsky meillä on häneltä, että joka rakastaa Jumalaa, se rakastakoon myös veljeänsä."Kerro nyt miten ihmeen saisit joku narkkari uskoon joka ei pelkä millaisia kipuja maailmassa ?? Mitä luulet maschokisti ajattele ja sanoo sun porkkanasta?
Varmaan sanoo sulle ekivaari !! ----->Tule meille antamaan mulle piiska,, se on mulle elämäxi!
Sie olet naurettava ekivaari oikea höpö nöpönassu sun seli selien kanssa !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!- leahim
savonarola kirjoitti:
Kerro nyt miten ihmeen saisit joku narkkari uskoon joka ei pelkä millaisia kipuja maailmassa ?? Mitä luulet maschokisti ajattele ja sanoo sun porkkanasta?
Varmaan sanoo sulle ekivaari !! ----->Tule meille antamaan mulle piiska,, se on mulle elämäxi!
Sie olet naurettava ekivaari oikea höpö nöpönassu sun seli selien kanssa !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Miusta tuntuu
että Saviksen äksä
pahenee vain mitä enemmän
ikää tulee.
Ja Saviksen porkkanat!
Päivän paras juttu hihiii.... leahim kirjoitti:
Miusta tuntuu
että Saviksen äksä
pahenee vain mitä enemmän
ikää tulee.
Ja Saviksen porkkanat!
Päivän paras juttu hihiii....Mix ei ekivaarilla ole porkkanoita jotka toimii ?? Ja hymy kyllä sullekin hyytyy kun asian vakavuus paljastuu eränä päivänä.....
- tarjoilee!
savonarola kirjoitti:
Mix ei ekivaarilla ole porkkanoita jotka toimii ?? Ja hymy kyllä sullekin hyytyy kun asian vakavuus paljastuu eränä päivänä.....
>>> Mikähän teitä
Kirjoittanut: ekivaari 23.2.2009 klo 21.59
riivaa kun niin kovasti yhden naisen lihallisesta neitsyydestä mahtailette?
Millä tavalla te luulette Jeesuksen hengellisesti pyhempi tai puhtaampi olleen, jos hän vaikka olisikin Marian naimattoman v*t*n kautta syntynyt? Luulisi sen ainakin jo synnytyksessä revenneen? Mikä siinä lihan neitsyydessä tekee lapsesta sen pyhempää kuin naidusta aukosta syntyminen? - Asko T
ekivaari kirjoitti:
1. Johanneksen kirje 5
1. Johanneksen kirje 4
21 "Ja tämä käsky meillä on häneltä, että joka rakastaa Jumalaa, se rakastakoon myös veljeänsä."koskaan tarkemmin tullut ajatelleeksi tuota lainaamaasi jaetta, mitä se TODELLA tarkoittaa? Mietippä sitä jaetta kokonaisuutena oikein hartaasti ja pitkään, niin mihinkä lopputulokseen tulet? Kuka on "hänestä syntynyt"?
"1. Johanneksen kirje 5
1 "Jokainen, joka uskoo, että Jeesus on Kristus, on Jumalasta syntynyt; ja jokainen, joka rakastaa häntä, joka on synnyttänyt, rakastaa myöskin sitä, joka hänestä on syntynyt" - 1.Tim.2:5
Asko T kirjoitti:
koskaan tarkemmin tullut ajatelleeksi tuota lainaamaasi jaetta, mitä se TODELLA tarkoittaa? Mietippä sitä jaetta kokonaisuutena oikein hartaasti ja pitkään, niin mihinkä lopputulokseen tulet? Kuka on "hänestä syntynyt"?
"1. Johanneksen kirje 5
1 "Jokainen, joka uskoo, että Jeesus on Kristus, on Jumalasta syntynyt; ja jokainen, joka rakastaa häntä, joka on synnyttänyt, rakastaa myöskin sitä, joka hänestä on syntynyt"Roomalaiskirje:
5:14 kuitenkin kuolema hallitsi Aadamista Moosekseen asti niitäkin, jotka eivät olleet syntiä tehneet samankaltaisella rikkomuksella kuin Aadam, joka on sen esikuva, joka oli tuleva.
8:29 Sillä ne, jotka hän on edeltätuntenut, hän on myös edeltämäärännyt Poikansa kuvan kaltaisiksi, että hän olisi esikoinen monien veljien joukossa;
1.Korinttolaiskirje:
11:7 Miehen ei tule peittää päätänsä, koska hän on Jumalan kuva ja kunnia; mutta vaimo on miehen kunnia.
15:49 Ja niinkuin meissä on ollut maallisen kuva, niin meissä on myös oleva taivaallisen kuva.
2.Korinttolaiskirje:
3:18 Mutta me kaikki, jotka peittämättömin kasvoin katselemme Herran kirkkautta kuin kuvastimesta, muutumme saman kuvan kaltaisiksi kirkkaudesta kirkkauteen, niinkuin muuttaa Herra, joka on Henki.
4:4 niissä uskottomissa, joiden mielet tämän maailman jumala on niin sokaissut, ettei heille loista valkeus, joka lähtee Kristuksen kirkkauden evankeliumista, hänen, joka on Jumalan kuva.
Kolossalaiskirje:
1:15 ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa.
Hebrealaiskirje:
1:3 ja joka, ollen hänen kirkkautensa säteily ja hänen olemuksensa kuva ja kantaen kaikki voimansa sanalla, on, toimitettuaan puhdistuksen synneistä, istunut Majesteetin oikealle puolelle korkeuksissa,
9:24 Sillä Kristus ei mennyt käsillä tehtyyn kaikkeinpyhimpään, joka vain on sen oikean kuva, vaan itse taivaaseen, nyt ilmestyäkseen Jumalan kasvojen eteen meidän hyväksemme.
---------
Ilmestyskirja:
3:12 Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, ja oman uuden nimeni. - Näyttää olevan
1.Tim.2:5 kirjoitti:
Roomalaiskirje:
5:14 kuitenkin kuolema hallitsi Aadamista Moosekseen asti niitäkin, jotka eivät olleet syntiä tehneet samankaltaisella rikkomuksella kuin Aadam, joka on sen esikuva, joka oli tuleva.
8:29 Sillä ne, jotka hän on edeltätuntenut, hän on myös edeltämäärännyt Poikansa kuvan kaltaisiksi, että hän olisi esikoinen monien veljien joukossa;
1.Korinttolaiskirje:
11:7 Miehen ei tule peittää päätänsä, koska hän on Jumalan kuva ja kunnia; mutta vaimo on miehen kunnia.
15:49 Ja niinkuin meissä on ollut maallisen kuva, niin meissä on myös oleva taivaallisen kuva.
2.Korinttolaiskirje:
3:18 Mutta me kaikki, jotka peittämättömin kasvoin katselemme Herran kirkkautta kuin kuvastimesta, muutumme saman kuvan kaltaisiksi kirkkaudesta kirkkauteen, niinkuin muuttaa Herra, joka on Henki.
4:4 niissä uskottomissa, joiden mielet tämän maailman jumala on niin sokaissut, ettei heille loista valkeus, joka lähtee Kristuksen kirkkauden evankeliumista, hänen, joka on Jumalan kuva.
Kolossalaiskirje:
1:15 ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa.
Hebrealaiskirje:
1:3 ja joka, ollen hänen kirkkautensa säteily ja hänen olemuksensa kuva ja kantaen kaikki voimansa sanalla, on, toimitettuaan puhdistuksen synneistä, istunut Majesteetin oikealle puolelle korkeuksissa,
9:24 Sillä Kristus ei mennyt käsillä tehtyyn kaikkeinpyhimpään, joka vain on sen oikean kuva, vaan itse taivaaseen, nyt ilmestyäkseen Jumalan kasvojen eteen meidän hyväksemme.
---------
Ilmestyskirja:
3:12 Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, ja oman uuden nimeni.ekivaarille mieluista saada esittäytyä uskonnollisena rivoilijana. Vaikka sinä kai parhaiten tiedät, etkö olekin vaarin teologinen neuvonantaja? :)))
Asko T kirjoitti:
koskaan tarkemmin tullut ajatelleeksi tuota lainaamaasi jaetta, mitä se TODELLA tarkoittaa? Mietippä sitä jaetta kokonaisuutena oikein hartaasti ja pitkään, niin mihinkä lopputulokseen tulet? Kuka on "hänestä syntynyt"?
"1. Johanneksen kirje 5
1 "Jokainen, joka uskoo, että Jeesus on Kristus, on Jumalasta syntynyt; ja jokainen, joka rakastaa häntä, joka on synnyttänyt, rakastaa myöskin sitä, joka hänestä on syntynyt"että saan uskoa itseni Jumalasta syntyneeksi, koska rakastan myös kaikkia muita, jotka hän on synnyttänyt!
Asko T kirjoitti:
"1. Johanneksen kirje 5
1 "Jokainen, joka uskoo, että Jeesus on Kristus, on Jumalasta syntynyt; ja jokainen, joka rakastaa häntä, joka on synnyttänyt, rakastaa myöskin sitä, joka hänestä on syntynyt"Sitä porkkana ja tä ei ollut nyt sitä kevennys niin että älä tarjoa kani tai jänis !!
Tä on kuolemanvakava ! Mikä saa ihminen pyrkimään ahdasta porttista sisään ??savonarola kirjoitti:
Sitä porkkana ja tä ei ollut nyt sitä kevennys niin että älä tarjoa kani tai jänis !!
Tä on kuolemanvakava ! Mikä saa ihminen pyrkimään ahdasta porttista sisään ??Ekivaarilta kysyin !! : )
- leahim
savonarola kirjoitti:
Mix ei ekivaarilla ole porkkanoita jotka toimii ?? Ja hymy kyllä sullekin hyytyy kun asian vakavuus paljastuu eränä päivänä.....
Mie en siun porkkanoita tarvi!
:=)). - leahim
ekivaari kirjoitti:
että saan uskoa itseni Jumalasta syntyneeksi, koska rakastan myös kaikkia muita, jotka hän on synnyttänyt!
Anna nyt se porkkana
Savikselle,
ei kelpaa kani ei jänis!!!
:=)). savonarola kirjoitti:
Ekivaarilta kysyin !! : )
savonarola, en anna sinulle keppiä enkä porkkanaa. En anna! Annan vain Jumalan sanasta saatua.
- 1.Tim.2:5
ekivaari kirjoitti:
savonarola, en anna sinulle keppiä enkä porkkanaa. En anna! Annan vain Jumalan sanasta saatua.
kappa pottuja!
Nälissään raukka täällä vain möykkää!
Ei muuten ole ikinä Savonarola vastannut, että minne hukkasi sekopää-eukkonsa, Isän_Prinsessan! Taisi sortua jälleen huh-huh- `uumeisiin!!! Ei antanut sulhasensa `eesus kai tarpeeksi ytyä?!!
Miten on Savonarola!??
Mihin hävisi eukkosi, Isän_Prinsessasi, Jeesuksen morsian, kuten itse aikoinaan, mainosti sulhastaan, Jeesusta?!
Hävisikö eukoltasi usko, vai mihin itse häippäisi???
Kerro Savonarola! - h1o
ekivaari kirjoitti:
kärsivällinen mies,kun jaksat näiden sekopäiden kanssa kirjoitella aamusta iltaan.
ekivaari kirjoitti:
hiljaisex menit rakas ekivaari? Eikö löydy mitään kannustinta olla uskossa tai pyrkiä sisään Taivasten valtakunta noille ressukoille joka itsensä kidutta huumessa ja alkoholisessa ja muissa paheissa ?? hmm tais jäädä kiiii koko ekivaari vanhoilla päivillä,,, että hän on saatana kuunnelut ja ottanut oppinsa sieltä,,, kun saatanakin tietää mitä on kirjoitettu .......,,
tarjoilee! kirjoitti:
>>> Mikähän teitä
Kirjoittanut: ekivaari 23.2.2009 klo 21.59
riivaa kun niin kovasti yhden naisen lihallisesta neitsyydestä mahtailette?
Millä tavalla te luulette Jeesuksen hengellisesti pyhempi tai puhtaampi olleen, jos hän vaikka olisikin Marian naimattoman v*t*n kautta syntynyt? Luulisi sen ainakin jo synnytyksessä revenneen? Mikä siinä lihan neitsyydessä tekee lapsesta sen pyhempää kuin naidusta aukosta syntyminen?63 "Henki on se, joka eläväksi tekee; e i l i h a m i t ä ä n h y ö d y t ä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä."
Filippiläiskirje 3
3 "Sillä oikeita ympärileikattuja olemme me, jotka J u m a l a n H e n g e s s ä palvelemme Jumalaa ja kerskaamme Kristuksessa Jeesuksessa, emmekä luota lihaan,"savonarola kirjoitti:
hiljaisex menit rakas ekivaari? Eikö löydy mitään kannustinta olla uskossa tai pyrkiä sisään Taivasten valtakunta noille ressukoille joka itsensä kidutta huumessa ja alkoholisessa ja muissa paheissa ?? hmm tais jäädä kiiii koko ekivaari vanhoilla päivillä,,, että hän on saatana kuunnelut ja ottanut oppinsa sieltä,,, kun saatanakin tietää mitä on kirjoitettu .......,,
Kristuksessa Jeesuksessa, joka on Isän "oikea käsi", eikä minua tarvitse enää siihen porkkanoilla houkutella, siinä on hyvä ja turvallinen olla:
Johannes 10
29 "Minun Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kaikkia, eikä kukaan voi ryöstää heitä minun Isäni kädestä." Hih-hiiiiii, savonarola!- puheissansa.
h1o kirjoitti:
kärsivällinen mies,kun jaksat näiden sekopäiden kanssa kirjoitella aamusta iltaan.
Saattaa olla ettei oikein jaksaisikaan, mutta henkiopas painostaa, koska bannilento ei ole enää kaukana :))
puheissansa. kirjoitti:
Saattaa olla ettei oikein jaksaisikaan, mutta henkiopas painostaa, koska bannilento ei ole enää kaukana :))
hyvä henkiopas,: tämä:
Johannes 14
26 "Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut."- seurannut olen
ekivaari kirjoitti:
hyvä henkiopas,: tämä:
Johannes 14
26 "Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut."jumala, kuten tuostakin hänen lainaamastaan jakeesta hyvin käy selville.
"26 "Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut."
Isä on lähettävä minun (ekivaarin) nimessäni........ - seurannut olen
ekivaari kirjoitti:
Kristuksessa Jeesuksessa, joka on Isän "oikea käsi", eikä minua tarvitse enää siihen porkkanoilla houkutella, siinä on hyvä ja turvallinen olla:
Johannes 10
29 "Minun Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kaikkia, eikä kukaan voi ryöstää heitä minun Isäni kädestä." Hih-hiiiiii, savonarola!että sinä valehtelet, sillä tuskin sinun isäsi enää elää, vaikka tuossa niin annat ymmärtää?
"29 "Minun Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kaikkia, eikä kukaan voi ryöstää heitä minun Isäni kädestä." Hih-hiiiiii, savonarola!" seurannut olen kirjoitti:
jumala, kuten tuostakin hänen lainaamastaan jakeesta hyvin käy selville.
"26 "Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut."
Isä on lähettävä minun (ekivaarin) nimessäni........sanoi eikä ekivaari. Opettele kirjoitetun tekstin ymmärtämistä!
- seurannut olen
ekivaari kirjoitti:
sanoi eikä ekivaari. Opettele kirjoitetun tekstin ymmärtämistä!
luki sana Jeesus? Arvatakko mun pitäisi mitä sinä tarkoitat?
seurannut olen kirjoitti:
että sinä valehtelet, sillä tuskin sinun isäsi enää elää, vaikka tuossa niin annat ymmärtää?
"29 "Minun Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kaikkia, eikä kukaan voi ryöstää heitä minun Isäni kädestä." Hih-hiiiiii, savonarola!"tätä ohjetta Pyhässä hengessä:
Matteus 23
9 "Ja isäksenne älkää kutsuko ketään maan päällä, sillä yksi on teidän Isänne, hän, joka on taivaissa."- h1o
puheissansa. kirjoitti:
keskustele nyt sitten näiden kanssa jotain rakenataa.
- sen varmemmin
ekivaari kirjoitti:
tätä ohjetta Pyhässä hengessä:
Matteus 23
9 "Ja isäksenne älkää kutsuko ketään maan päällä, sillä yksi on teidän Isänne, hän, joka on taivaissa."ja nopeammin ketjut poistuu. Mainiota!
Tekopyhyys on suorastaan mittavaa. Kumma ettei vaari rivoile nyt vai kuuluuko se tällä kertaa kotihommiin? No hyvä niin, tuo jt-jaaritus on tarpeeksi vastenmielistä sinällään
Onko muuten saatanan aika käymässä vähiin, kun vaari yrittää riekkua noin paljon? sen varmemmin kirjoitti:
ja nopeammin ketjut poistuu. Mainiota!
Tekopyhyys on suorastaan mittavaa. Kumma ettei vaari rivoile nyt vai kuuluuko se tällä kertaa kotihommiin? No hyvä niin, tuo jt-jaaritus on tarpeeksi vastenmielistä sinällään
Onko muuten saatanan aika käymässä vähiin, kun vaari yrittää riekkua noin paljon?Sinulle kuulumattomiin asioihin, sillä ...
Apostolien teot 1
7 "Hän sanoi heille: »E i o l e t e i d ä n a s i a n n e tietää aikoja eikä hetkiä, jotka Isä oman valtansa voimalla on asettanut,«"- mi56
savonarola kirjoitti:
ja koulun penkille ja opettele kirjoittamaan.
seurannut olen kirjoitti:
jumala, kuten tuostakin hänen lainaamastaan jakeesta hyvin käy selville.
Isä on lähettävä minun (ekivaarin) nimessäni........en tarvitseisi minkäänlaista henkiopasta, koska henkioppaatkin tarvitsevat Jumalan voimaa, viisautta, armoa ja laupeutta tehtäviensä suorittamiseen, mutta Isä Jumala ei välttämättä ketään tarvitse, sillä Isä on "YKSINkin totinen Jumala", [Joh. 17:3].
- oikeaan aikaan
Olen kanssasi samaa mieltä.
Koska tiedämme, että ihminen on lihansa puolesta heikko, tarvitsemme jatkuvaa anteeksiantamusta, joka tulee Jumalan armosta Jeesuksen kautta. Hän on välimies Jumalan ja ihmisten välillä. Sikäli on oikein sanoa, että "Jeesus armahtaa, koska uskon Jeesukseen".
Parannuksen tekemisellä on kaksi ulottuvuutta.
Parannus on ensiksi kääntymistä syntisenä Kristuksen puoleen ja toiseksi kaiken Jumalan tahdon vastaisuuden hylkäämistä. Parannus on mielenmuutos ts ihminen ei tahdo jäädä synteihinsä, vaan hyljätä ne ja opetella uutta, Jumalan mielen mukaista elämää. Jumalan tahdon toteuttaminen ei ihmiselle onnistu luonnostaan, vaan siihen tarvitaan Jumalan itsensä synnyttämä 'uusi luomus' ihmisessä.
Pahoin pelkään, että useimmat meistä uskovistakin tulevat saamaan Isän kädestä, kun sen aika koittaa. Lohdutuksena koen, ettei kuitenkaan ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat. Uskon myös, ettei Hän, Jeesus Kristus, tuomitse silmän näöltä eikä korvan kuulolta niin kuin me ihmiset usein teemme. Hän säälii heikkouksiamme ja ymmärtää meitä. Tämä ei ole syntielämän puolustamista.
Hepr.4:
16 Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan. - merkitys,
parannus ei tarkoita pelkkää oman elämän parantamista, käytöksen parantamista, vaan kyse on hengellisestä mielenmuutoksesta, jota Raamattu kutsuu uudestisyntymisen pesoksi
että ekivaari luulee olevansa jumala ..."j.n.e. Tuohon huomautan että eikä vain luule, vaan myös tietää ja uskoo, että "kaikki mikä on Jumalasta, voittaa maailman" ja kaikki Jumalasta syntynyt on osa kuolematonta jumaluutta, sillä
Johannes 11
25 "Jeesus sanoi hänelle: »Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut.
26 Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?«"
Johannes 10
34 "Jeesus vastasi heille: »Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin: te olette jumalia'?
35 Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli-ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin-«"- Vai epäiletkö itsekin?
ekivaari kirjoitti:
että ekivaari luulee olevansa jumala ..."j.n.e. Tuohon huomautan että eikä vain luule, vaan myös tietää ja uskoo, että "kaikki mikä on Jumalasta, voittaa maailman" ja kaikki Jumalasta syntynyt on osa kuolematonta jumaluutta, sillä
Johannes 11
25 "Jeesus sanoi hänelle: »Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut.
26 Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?«"
Johannes 10
34 "Jeesus vastasi heille: »Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin: te olette jumalia'?
35 Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli-ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin-«"Uskonsanaliikkeestä on noussut paljon kahjoja julistajia, jotka luulevat samoin.
Minkä tähden ovat kuitenkin ihan samanlaisia pälliäisiä, kuin muutkin ihmiset? Vain huomattavasti rahanahneempia.
Eivätkä tule edes kuolemattomiksi, mikä nyt pitäisi olla itsestään selvää jumalalle. Ei auta loitsut ja mantrat.
Kituvat sairauksissaan ja kuolevat kahelista luulouskostaan huolimatta :)) - Merete
Ekivaarin kirjoitukset pisti minut taas kerran miettimään mitä Jeesus tarkoitti Joh.10:34-35 sanoillaan. Mielestäni tuo kohta on aina ollut hyvin vaikea ymmärtää.
Hyvän kirjoituksesi sekä myös edellisen hyvän kirjoituksen "parannuksen tekemisestä" perusteella tulin tähän tulokseen, lienenkö oikeassa:
Uusi luomus on siis Jumalan itsensä synnyttämä hengellinen ihminen samassa vanhassa lihallisessa ihmisessä. Ihminen jää ulkoisesti muuttumatta eikä hänen syntinsäkään katoa vaan pysyy edelleen hänessä. Uutta on vain tuo mielenmuutos, parannus eli kääntyminen entisestä kohti Jumalaa.
Pyhä Henki joka tulee ihmiseen Isästä ja Pojasta Jeesuksesta silloin kun ihminen alkaa uskoa Häneen henkilökohtaisesti, synnyttää tämän luomuksen Raamatun sanan kautta. Raamatun sana tulee ihmiselle eläväksi ja juuri häntä itseään koskevaksi. Hän ymmärtää olevansa syntinen joka tarvitsee jatkuvasti Jeesuksen sovitustyötä ja Jumalan anteeksiantamista. Tällaista ihmistä Jeesus tarkoitti sanoessaan että joille Jumalan sana tuli ovat jumalia, koska he ovat silloin Jeesuksessa. Johanneksen evankeliumin mukaan Isä ja Poika tulevat Pyhässä Hengessä ihmisen tykö, asuakseen hänessä.
Jeesus puhui kuitenkin siitä miten tärkeää on että hänen sanansa pysyvät ihmisessä ja he pysyvät hänen yhteydessään, hänessä.
Ihminen voi myös luopua uskostaan silloin hän ei ole mikään jumala.
Isä, Poika ja Pyhä Henki ovat koko jumaluus, yksi ja ainoa kaikkivaltias Luojamme, ykseys, vaikka tämä Jumala on ilmestynyt meille kolmella tavalla ja on saanut ihmiset määrittelemään Hänet myös kolminaisuutena. Merete kirjoitti:
Ekivaarin kirjoitukset pisti minut taas kerran miettimään mitä Jeesus tarkoitti Joh.10:34-35 sanoillaan. Mielestäni tuo kohta on aina ollut hyvin vaikea ymmärtää.
Hyvän kirjoituksesi sekä myös edellisen hyvän kirjoituksen "parannuksen tekemisestä" perusteella tulin tähän tulokseen, lienenkö oikeassa:
Uusi luomus on siis Jumalan itsensä synnyttämä hengellinen ihminen samassa vanhassa lihallisessa ihmisessä. Ihminen jää ulkoisesti muuttumatta eikä hänen syntinsäkään katoa vaan pysyy edelleen hänessä. Uutta on vain tuo mielenmuutos, parannus eli kääntyminen entisestä kohti Jumalaa.
Pyhä Henki joka tulee ihmiseen Isästä ja Pojasta Jeesuksesta silloin kun ihminen alkaa uskoa Häneen henkilökohtaisesti, synnyttää tämän luomuksen Raamatun sanan kautta. Raamatun sana tulee ihmiselle eläväksi ja juuri häntä itseään koskevaksi. Hän ymmärtää olevansa syntinen joka tarvitsee jatkuvasti Jeesuksen sovitustyötä ja Jumalan anteeksiantamista. Tällaista ihmistä Jeesus tarkoitti sanoessaan että joille Jumalan sana tuli ovat jumalia, koska he ovat silloin Jeesuksessa. Johanneksen evankeliumin mukaan Isä ja Poika tulevat Pyhässä Hengessä ihmisen tykö, asuakseen hänessä.
Jeesus puhui kuitenkin siitä miten tärkeää on että hänen sanansa pysyvät ihmisessä ja he pysyvät hänen yhteydessään, hänessä.
Ihminen voi myös luopua uskostaan silloin hän ei ole mikään jumala.
Isä, Poika ja Pyhä Henki ovat koko jumaluus, yksi ja ainoa kaikkivaltias Luojamme, ykseys, vaikka tämä Jumala on ilmestynyt meille kolmella tavalla ja on saanut ihmiset määrittelemään Hänet myös kolminaisuutena.täydellisesti, Merete,! Jumalan kaikkiyhteys ei pysähdy vain kolmeen persoonaan, Isään, Poikaan ja Pyhään Henkeen, vaan se on aina laajeneva niin kuin fyysikoiden arvailema maailmankaikkeus. Sitä mukaa kuin Jumala tekee ja synnyttää uutta, myös ne uudet 'persoonat' tulevat tuntemaan Jumalan sekä Jeesuksen Kristuksen täydellisen jumalayhteyden ja pääsevät siitä täydellisesti osallisiksi, [Joh.17:20-23; Ilm. 21:5]
Pyydän lukemaan Johannes 15:1-5 jakeet, josta ilmenee että oksatkin ovat täydellisesti yhtä viinipuun ja puutarhurin kanssa. Ja sama viinipuun mahla (PH), ravitsee sekä viinipuun juuria, runkoa, oksia, lehtiä ja hedelmiä!Vai epäiletkö itsekin? kirjoitti:
Uskonsanaliikkeestä on noussut paljon kahjoja julistajia, jotka luulevat samoin.
Minkä tähden ovat kuitenkin ihan samanlaisia pälliäisiä, kuin muutkin ihmiset? Vain huomattavasti rahanahneempia.
Eivätkä tule edes kuolemattomiksi, mikä nyt pitäisi olla itsestään selvää jumalalle. Ei auta loitsut ja mantrat.
Kituvat sairauksissaan ja kuolevat kahelista luulouskostaan huolimatta :))tulikin esille sitten se "mielen" uudestisyntymisen tarpeellisuus, koska ...
1. Korinttolaiskirje 2
14 "Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti.
15 Hengellinen ihminen sitä vastoin tutkistelee kaiken, mutta häntä itseään ei kukaan kykene tutkistelemaan.
16 Sillä: "»kuka on tullut tuntemaan Herran mielen, niin että voisi neuvoa häntä?« Mutta meillä on K r i s t u k s e n m i e l i."
Vähäiset erimielisyydet palstalla johtuvat juuri siitä asiasta kun eräät tahtovat ymmärtää hengellisiä asioita lihan mukaan ja toiset Hengen mukaan.- Jos haluaa valhetella
ekivaari kirjoitti:
täydellisesti, Merete,! Jumalan kaikkiyhteys ei pysähdy vain kolmeen persoonaan, Isään, Poikaan ja Pyhään Henkeen, vaan se on aina laajeneva niin kuin fyysikoiden arvailema maailmankaikkeus. Sitä mukaa kuin Jumala tekee ja synnyttää uutta, myös ne uudet 'persoonat' tulevat tuntemaan Jumalan sekä Jeesuksen Kristuksen täydellisen jumalayhteyden ja pääsevät siitä täydellisesti osallisiksi, [Joh.17:20-23; Ilm. 21:5]
Pyydän lukemaan Johannes 15:1-5 jakeet, josta ilmenee että oksatkin ovat täydellisesti yhtä viinipuun ja puutarhurin kanssa. Ja sama viinipuun mahla (PH), ravitsee sekä viinipuun juuria, runkoa, oksia, lehtiä ja hedelmiä!saa siihenkin taivutettua jakeita. Vaari ei aina muista, ettei Raamatussa puhuta kaikkiallisesta yhteydestä jumalallisen Ykseyden kanssa ja jonka tähden hän selittää silmänlumeeksi parannuksen tekoa. Se on tarpeeton universalismissa, kun kaikki kuitenkin pelastuvat tultuaan täydellisiksi ja jumaliksi "Jumalan synnyttäminä."
Vaarilla on kadotus vain määräaikainen, ja niitä varten, jotka eivät tee mielenmuutosta vaan jatkavat syntielämäänsä maanpäällä. Sen määräajan jälkeen he kaikki pelastuvat.
Ekivaari on räikeä valheiden kylväjä, jota ei yhtään haittaa, vaikka puhuu täysin päinvastoin Jeesuksen opetusten kanssa. Jeesus sanoi meidän olevan syntisiä ja kurjia, vaikka olisimme Hänessä. Jos otamme Jeesuksen vastaan Vapahtajana ja hylkäämme entisen syntielämän parannuksenteolla ja seuraamme uskossa Häntä, meillä on iankaikkinen pelastus. Kahdesta tiestä ei voi valita molempia.
Raamattu sanoo kuoleman jälkeen tulevan joko ylösnousemus tai tuomio.
Lisäksi Jeesus sanoi: "jonka nimi ei ole elämän kirjassa, niin hänet heitettiin tuliseen järveen, eli iankaikkiseen kadotukseen." Jos haluaa valhetella kirjoitti:
saa siihenkin taivutettua jakeita. Vaari ei aina muista, ettei Raamatussa puhuta kaikkiallisesta yhteydestä jumalallisen Ykseyden kanssa ja jonka tähden hän selittää silmänlumeeksi parannuksen tekoa. Se on tarpeeton universalismissa, kun kaikki kuitenkin pelastuvat tultuaan täydellisiksi ja jumaliksi "Jumalan synnyttäminä."
Vaarilla on kadotus vain määräaikainen, ja niitä varten, jotka eivät tee mielenmuutosta vaan jatkavat syntielämäänsä maanpäällä. Sen määräajan jälkeen he kaikki pelastuvat.
Ekivaari on räikeä valheiden kylväjä, jota ei yhtään haittaa, vaikka puhuu täysin päinvastoin Jeesuksen opetusten kanssa. Jeesus sanoi meidän olevan syntisiä ja kurjia, vaikka olisimme Hänessä. Jos otamme Jeesuksen vastaan Vapahtajana ja hylkäämme entisen syntielämän parannuksenteolla ja seuraamme uskossa Häntä, meillä on iankaikkinen pelastus. Kahdesta tiestä ei voi valita molempia.
Raamattu sanoo kuoleman jälkeen tulevan joko ylösnousemus tai tuomio.
Lisäksi Jeesus sanoi: "jonka nimi ei ole elämän kirjassa, niin hänet heitettiin tuliseen järveen, eli iankaikkiseen kadotukseen."asiasta josta et mitään tiedä etkä ymmärrä että Raamattu puhuu kaikkialla olevista kaikista ihmisistä, joiden on tehtävä parannus;
Apostolien teot 17
30 "Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt, mutta nyt hän tekee tiettäväksi, että k a i k k i e n i h m i s t e n k a i k k i a l l a on tehtävä parannus."
No niin! Nyt tämä asia pitäisi olla sinunkin tiedossasi, joten lopeta tietämättömyytesi esitteleminen!ekivaari kirjoitti:
asiasta josta et mitään tiedä etkä ymmärrä että Raamattu puhuu kaikkialla olevista kaikista ihmisistä, joiden on tehtävä parannus;
Apostolien teot 17
30 "Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt, mutta nyt hän tekee tiettäväksi, että k a i k k i e n i h m i s t e n k a i k k i a l l a on tehtävä parannus."
No niin! Nyt tämä asia pitäisi olla sinunkin tiedossasi, joten lopeta tietämättömyytesi esitteleminen!kaikkiyhteydestä puhui Jeesus Joh. 17:21-23 jakeissa ja apostoli Paavali
Efesolaiskirje 1
10 "siitä armotaloudesta, minkä hän aikojen täyttyessä aikoi toteuttaa, -oli yhdistävä Kristuksessa yhdeksi kaikki, mitä on taivaissa ja mitä on maan päällä."- Te molemmat
ekivaari kirjoitti:
kaikkiyhteydestä puhui Jeesus Joh. 17:21-23 jakeissa ja apostoli Paavali
Efesolaiskirje 1
10 "siitä armotaloudesta, minkä hän aikojen täyttyessä aikoi toteuttaa, -oli yhdistävä Kristuksessa yhdeksi kaikki, mitä on taivaissa ja mitä on maan päällä."jankkaatte noita samoja lauseita, uudestaan ja uudestaan. Oletko huono meedio, kun et saa tarkennusta? Vai pelkäätkö mennä lukemaan muita jakeita kuin oppaasi osoittaa? Branham ja Todd Bentley jne jotka ovat yrittäneet parantaa henkioppaittensa avulla, ovat myös kertoneet, että ne ovat kovia määräilemään. Miten on sulla?
Ja jos satut joskus lukemaan Raamattua, huomaat etteivät kaikki huoli Jumalan tarjouksesta ja tee parannusta. Heidät nostetaan viimeiselle tuomiolle.
Ai niin - ethän sinä tuomiota pelkää, kun kadotus on vaan määräaikainen! Te molemmat kirjoitti:
jankkaatte noita samoja lauseita, uudestaan ja uudestaan. Oletko huono meedio, kun et saa tarkennusta? Vai pelkäätkö mennä lukemaan muita jakeita kuin oppaasi osoittaa? Branham ja Todd Bentley jne jotka ovat yrittäneet parantaa henkioppaittensa avulla, ovat myös kertoneet, että ne ovat kovia määräilemään. Miten on sulla?
Ja jos satut joskus lukemaan Raamattua, huomaat etteivät kaikki huoli Jumalan tarjouksesta ja tee parannusta. Heidät nostetaan viimeiselle tuomiolle.
Ai niin - ethän sinä tuomiota pelkää, kun kadotus on vaan määräaikainen!kaikki viimeisetkin vihdoin tunnustavat Jeesuksen Herrakseen:
Jesaja 45
23 "Minä olen vannonut itse kauttani, minun suustani on lähtenyt totuus, peruuttamaton sana: Minun edessäni pitää kaikkien polvien notkistuman, m i n u l l e j o k a i s e n k i e l e n v a l a n s a v a n n o m a n.
24 Ainoastaan Herrassa-niin pitää minusta sanottaman-on vanhurskaus ja voima. Hänen tykönsä tulevat häveten kaikki, jotka ovat palaneet vihasta häntä vastaan".
Ja apostoli Paavali tulkitsi meille tuon kohdan tällä tavalla:
Filippiläiskirje 2
10 "niin että kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat,
11 ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra."- Kun kaikki
ekivaari kirjoitti:
kaikki viimeisetkin vihdoin tunnustavat Jeesuksen Herrakseen:
Jesaja 45
23 "Minä olen vannonut itse kauttani, minun suustani on lähtenyt totuus, peruuttamaton sana: Minun edessäni pitää kaikkien polvien notkistuman, m i n u l l e j o k a i s e n k i e l e n v a l a n s a v a n n o m a n.
24 Ainoastaan Herrassa-niin pitää minusta sanottaman-on vanhurskaus ja voima. Hänen tykönsä tulevat häveten kaikki, jotka ovat palaneet vihasta häntä vastaan".
Ja apostoli Paavali tulkitsi meille tuon kohdan tällä tavalla:
Filippiläiskirje 2
10 "niin että kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat,
11 ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra."ylösnousemuksesta osattomiksi jääneet herätetään tuomiolle, silloin polvet notkuvat ja kielet tunnustavat, "että Jeesus Kristus on Herra."
Yritätkö sanoa ettei pakanallisille universalisteille tai kellekään muulle tulisi lähtö tuliseen järveen?
Ilmestyskirja:
19:20 Ja peto otettiin kiinni, ja sen kanssa väärä profeetta, joka sen nähden oli tehnyt ihmetekonsa, joilla hän oli eksyttänyt ne, jotka olivat ottaneet pedon merkin, ja ne, jotka olivat sen kuvaa kumartaneet; ne molemmat heitettiin elävältä tuliseen järveen, joka tulikiveä palaa.
21:8 Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema." Kun kaikki kirjoitti:
ylösnousemuksesta osattomiksi jääneet herätetään tuomiolle, silloin polvet notkuvat ja kielet tunnustavat, "että Jeesus Kristus on Herra."
Yritätkö sanoa ettei pakanallisille universalisteille tai kellekään muulle tulisi lähtö tuliseen järveen?
Ilmestyskirja:
19:20 Ja peto otettiin kiinni, ja sen kanssa väärä profeetta, joka sen nähden oli tehnyt ihmetekonsa, joilla hän oli eksyttänyt ne, jotka olivat ottaneet pedon merkin, ja ne, jotka olivat sen kuvaa kumartaneet; ne molemmat heitettiin elävältä tuliseen järveen, joka tulikiveä palaa.
21:8 Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema.">>"Yritätkö sanoa ettei pakanallisille universalisteille tai kellekään muulle tulisi lähtö tuliseen järveen?"
Kun kaikki kirjoitti:
ylösnousemuksesta osattomiksi jääneet herätetään tuomiolle, silloin polvet notkuvat ja kielet tunnustavat, "että Jeesus Kristus on Herra."
Ilmestyskirja:
21:8 Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema."nöyrtymisestä ja syntiensä tunnustamisesta:
3. Mooseksen kirja 26
40 "Silloin he tunnustavat syntivelkansa ja isiensä syntivelan, sen että ovat olleet minulle uskottomat ja käyneet minua vastaan,
41 jonka tähden minäkin kävin heitä vastaan ja vein heidät heidän vihollistensa maahan. Silloin heidän ympärileikkaamaton sydämensä nöyrtyy, ja silloin he sovittavat syntivelkansa."- Merete
ekivaari kirjoitti:
täydellisesti, Merete,! Jumalan kaikkiyhteys ei pysähdy vain kolmeen persoonaan, Isään, Poikaan ja Pyhään Henkeen, vaan se on aina laajeneva niin kuin fyysikoiden arvailema maailmankaikkeus. Sitä mukaa kuin Jumala tekee ja synnyttää uutta, myös ne uudet 'persoonat' tulevat tuntemaan Jumalan sekä Jeesuksen Kristuksen täydellisen jumalayhteyden ja pääsevät siitä täydellisesti osallisiksi, [Joh.17:20-23; Ilm. 21:5]
Pyydän lukemaan Johannes 15:1-5 jakeet, josta ilmenee että oksatkin ovat täydellisesti yhtä viinipuun ja puutarhurin kanssa. Ja sama viinipuun mahla (PH), ravitsee sekä viinipuun juuria, runkoa, oksia, lehtiä ja hedelmiä!En minä tarkoittanut että ykseytyisimme Jumalaan ikäänkuin sulautumalla Häneen ja Jumalakin näin sulautuisi meihin kunnes ei olisikaan erillisiä olentoja vaan jokin suuri ykseys, joka kuuluu jo aivan toiseen uskontoon.
Raamattu ei opeta ykseyttä sillä tavalla.
Jumala ei ole ihmisten kaltainen eikä ihmisestä siis voi tulla Hänen kaltaistaan. Jeesus oli Jumalan Poika jo ennen ihmiseksi tuloaan ja hän ilmoitti sen niin selvästi että juutalaiset suuttuivat monta kertaa ja lopulta ylipappi käytti sitä kuolemantuomioksi.
Ymmärrän niin, että olemme erillisiä itsenäisiä olentoja ja ihmisiä, eläen suorassa yhteydessä Pyhään ja Kaikkivaltiaaseen Jumalaan hänen Pyhän Henkensä kautta Jeesuksessa ja yksimielisyydessä ja rakkaudessa myös keskenämme - sen verran kuin meillä on kykyä ja tahtoa siihen tässä elämässämme.
Uskossa oleminenhan on kokonaan vapaaehtoista ja siitä on hyvin helppo lähteä pois.
Jeesus, Jumalan Poika vaikka tuli ihmiseksi, oli ennen sitä ja on yhä myös Jumala, elämää ylläpitävä Jumalan Sana kuten Johannes evankeliumissaan julistaa. Ei meistä koskaan sellaisia tule. Raamattu ei kerro meidän olevan tai tulevan Jumalaksi, Jahveksi, Kaikkivaltiaaksi. Mutta koska hän tuli myös ihmiseksi, meistä tulee hänen kaltaisiaan ihmisiä!
Jumalan olemus on meiltä myös salattu, emmekä kykene ymmärtämään ja tuntemaan Häntä täydellisesti, koska olemme erossa Hänestä vaikka uskon kautta tunnemmekin Hänet sen verran kuin Raamattu ja Pyhä Henki meille ilmoittaa. On vaikeaa tutkia Jumalaa jos Pyhä Henki vaikenee ja silloin alkaa puhua omiaan ja menee harhaan.
Viinipuun oksat voivat kuivua ja kuolla ja pudota pois tai ne karsitaan pois ja poltetaan, mutta puu elää ja kasvaa. Puu on puu ilman oksiakin.
Pyrkimys tulla Jumalan kaltaiseksi ja tietämään kuten Hän on se ikivanha synti paratiisin ajalta. Merete kirjoitti:
En minä tarkoittanut että ykseytyisimme Jumalaan ikäänkuin sulautumalla Häneen ja Jumalakin näin sulautuisi meihin kunnes ei olisikaan erillisiä olentoja vaan jokin suuri ykseys, joka kuuluu jo aivan toiseen uskontoon.
Raamattu ei opeta ykseyttä sillä tavalla.
Jumala ei ole ihmisten kaltainen eikä ihmisestä siis voi tulla Hänen kaltaistaan. Jeesus oli Jumalan Poika jo ennen ihmiseksi tuloaan ja hän ilmoitti sen niin selvästi että juutalaiset suuttuivat monta kertaa ja lopulta ylipappi käytti sitä kuolemantuomioksi.
Ymmärrän niin, että olemme erillisiä itsenäisiä olentoja ja ihmisiä, eläen suorassa yhteydessä Pyhään ja Kaikkivaltiaaseen Jumalaan hänen Pyhän Henkensä kautta Jeesuksessa ja yksimielisyydessä ja rakkaudessa myös keskenämme - sen verran kuin meillä on kykyä ja tahtoa siihen tässä elämässämme.
Uskossa oleminenhan on kokonaan vapaaehtoista ja siitä on hyvin helppo lähteä pois.
Jeesus, Jumalan Poika vaikka tuli ihmiseksi, oli ennen sitä ja on yhä myös Jumala, elämää ylläpitävä Jumalan Sana kuten Johannes evankeliumissaan julistaa. Ei meistä koskaan sellaisia tule. Raamattu ei kerro meidän olevan tai tulevan Jumalaksi, Jahveksi, Kaikkivaltiaaksi. Mutta koska hän tuli myös ihmiseksi, meistä tulee hänen kaltaisiaan ihmisiä!
Jumalan olemus on meiltä myös salattu, emmekä kykene ymmärtämään ja tuntemaan Häntä täydellisesti, koska olemme erossa Hänestä vaikka uskon kautta tunnemmekin Hänet sen verran kuin Raamattu ja Pyhä Henki meille ilmoittaa. On vaikeaa tutkia Jumalaa jos Pyhä Henki vaikenee ja silloin alkaa puhua omiaan ja menee harhaan.
Viinipuun oksat voivat kuivua ja kuolla ja pudota pois tai ne karsitaan pois ja poltetaan, mutta puu elää ja kasvaa. Puu on puu ilman oksiakin.
Pyrkimys tulla Jumalan kaltaiseksi ja tietämään kuten Hän on se ikivanha synti paratiisin ajalta.on tehnyt Kristuksessa kaikki yhdeksi, [Ef.1:10] niin kyllä kaikki luonnollisen ihmisen individuaalisuus eli yksilöllisyys näyttää katoavan. Tulemme täydellisesti alisteiseksi Jumalan tahdosta ja oma tahtomme katoaa. Joudumme tyytymään Kristuksen ruumiin eri jäseninä juuri siihen jäsenyyteen ja asemaan, mihin Jumala on itse kunkin jäsenen määrännyt, [1.Kor.12:12-27].
- Tai ei ymmärrä asioita!
ekivaari kirjoitti:
nöyrtymisestä ja syntiensä tunnustamisesta:
3. Mooseksen kirja 26
40 "Silloin he tunnustavat syntivelkansa ja isiensä syntivelan, sen että ovat olleet minulle uskottomat ja käyneet minua vastaan,
41 jonka tähden minäkin kävin heitä vastaan ja vein heidät heidän vihollistensa maahan. Silloin heidän ympärileikkaamaton sydämensä nöyrtyy, ja silloin he sovittavat syntivelkansa."Tällä Hes 16:63 ei ole tekemistä sen viimeisen tuomion kanssa, josta Jeesus puhuu Ilmestyskirjassa.
Etkö pysty lukemaan mitä luku 16 tarkoittaa ja mistä Jumala puhuu israelilaisille?
Etkö sinä nettipelle osaa muuta kuin pyörittää novumiasi kuin rukousmyllyä ja tehdä hakuja; tällä kertaa ilmeisesti anteeksi-sanalla?
Tässä luvussa on suoraa varoitusta alkaen silloisen historiallisen ajan Jerusalemista, sen lankeamisesta haureuteen pakanallisten naapurikansojen kanssa, jotka nekin jopa ’häpeävät sen iljettävää vaellusta.’ Kuritusten kautta Herra vuodattaa vihansa tehden lopun tämän erilaisen porton toiminnasta, joka maksoi palkkaa rakastajilleen ja saattaa Jerusalemin häpeämään tekojaan. Silloin Herra on tekevä iankaikkisen liiton Jerusalemin kanssa.
---------------
Tekojensa mukaan.
Totta kai. Silloin tuomitaan jumalattomuus ja syntielämän teot ja ellei nimeä löydy elämän kirjasta, tulee lähtö tulijärveen ja IANKAIKKISESTI.
----------------
Kun luit henkioppasi kanssa novun hakua ja 3 Moos 26 lukua, olisit lukenut myös jakeen 42. Siinä olisi selvinnyt tilanne Israelissa, kun Jeesus Kristus tulee maanpäälle lopettamaan maailman kansojen sodan, ’korjaa Daavidin sortuneen majan’ ja juutalaiset ’palaavat kysellen itkien tietä Siioniin.’
Ei käsittele viimeistä tuomiota!
- Controlman
Vai asetatko sinä raamatunopin kyseenalaiseksi? Lue ensin ja selitä sitten Jeremia 12:12
kuolevat, koska "luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti. "
Se ihminen joka ei kuole, [Joh. 11:25,26] se on Jumalasta syntynyt "mielen ihminen" eli 'sisäinen ihminen'. Kun Raamattu sanoo että "Minä olen Herra, sinun parantajasi" se koskee lähinnä tätä sisäistä ihmistä, ei niinkään tätä "maallista majaamme", eli kehoamme!
1. Korinttolaiskirje 15
22 "Sillä niin kuin kaikki kuolevat Aadamissa, niin myös kaikki tehdään eläviksi Kristuksessa,"ekivaari kirjoitti:
kuolevat, koska "luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti. "
Se ihminen joka ei kuole, [Joh. 11:25,26] se on Jumalasta syntynyt "mielen ihminen" eli 'sisäinen ihminen'. Kun Raamattu sanoo että "Minä olen Herra, sinun parantajasi" se koskee lähinnä tätä sisäistä ihmistä, ei niinkään tätä "maallista majaamme", eli kehoamme!
1. Korinttolaiskirje 15
22 "Sillä niin kuin kaikki kuolevat Aadamissa, niin myös kaikki tehdään eläviksi Kristuksessa,"* Et voi luonnollisessa tilassasi ottaa vastaan Jumalan Hengen kautta saatavaa pelastusta, koska et usko Jeesukseen Jumalan Poikaan! Sinulle on ristin sanoma juuri tuo hullutus! Sinä rakennat ihan oman mielenpuhtauden kautta syntyneen jeesuksesi, sellaisesta Raamattu ei mainitse sanaakaan.
* Vaan Sana puhuu elävästä Jumalan Pojasta, ja Hän on juuri se ristin hullutus, jnoka saarnan kautta Jumala pelqstaa ne, jotka uskovat Jeesusken Jumalan Pojaksi, sinä et usko, miksi janttaat, sano suoraan mitä uskot, äläkä jaarittele joutavia.
* Tuo " mielen " ihminen on täysin sinun omaa saastunutta mieltäsi, vääristät Jumalan sanaa ihan mielettömyyksiin asti, keksit omassa saastaisessa ajatusmaailmassasi omaa vanhurskauttasi, joka on saastainen vaate Jumalan pyhän Sanan edessä.Mohikaani_27 kirjoitti:
* Et voi luonnollisessa tilassasi ottaa vastaan Jumalan Hengen kautta saatavaa pelastusta, koska et usko Jeesukseen Jumalan Poikaan! Sinulle on ristin sanoma juuri tuo hullutus! Sinä rakennat ihan oman mielenpuhtauden kautta syntyneen jeesuksesi, sellaisesta Raamattu ei mainitse sanaakaan.
* Vaan Sana puhuu elävästä Jumalan Pojasta, ja Hän on juuri se ristin hullutus, jnoka saarnan kautta Jumala pelqstaa ne, jotka uskovat Jeesusken Jumalan Pojaksi, sinä et usko, miksi janttaat, sano suoraan mitä uskot, äläkä jaarittele joutavia.
* Tuo " mielen " ihminen on täysin sinun omaa saastunutta mieltäsi, vääristät Jumalan sanaa ihan mielettömyyksiin asti, keksit omassa saastaisessa ajatusmaailmassasi omaa vanhurskauttasi, joka on saastainen vaate Jumalan pyhän Sanan edessä."Vaan Sana puhuu elävästä Jumalan Pojasta," — ja ekivaari huomauttaa: Pyhä Henki muistuttaa, että
"Jumala, joka myös on tehnyt meidät kykeneviksi olemaan uuden liiton palvelijoita, ei kirjaimen, vaan Hengen; sillä kirjain kuolettaa, mutta Henki tekee eläväksi."
[2. Korinttolaiskirje 3:6]
"Sen tähden me emme tästä lähtien tunne ketään lihan mukaan; jos olemmekin tunteneet Kristuksen lihan mukaan, emme kuitenkaan nyt enää tunne." [2.Kor.5:16]
Mohikaanille ja kaikille lihaansa palvoville näyttää olevan erittäin katkeraa siitä hyödyttömästä luopuminen!- ml213.
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Et voi luonnollisessa tilassasi ottaa vastaan Jumalan Hengen kautta saatavaa pelastusta, koska et usko Jeesukseen Jumalan Poikaan! Sinulle on ristin sanoma juuri tuo hullutus! Sinä rakennat ihan oman mielenpuhtauden kautta syntyneen jeesuksesi, sellaisesta Raamattu ei mainitse sanaakaan.
* Tuo " mielen " ihminen on täysin sinun omaa saastunutta mieltäsi, vääristät Jumalan sanaa ihan mielettömyyksiin asti, keksit omassa saastaisessa ajatusmaailmassasi omaa vanhurskauttasi, joka on saastainen vaate Jumalan pyhän Sanan edessä.Niin, oletko koskaan ajatellut, miten ihmisessä näkyy pelastus.Siis, mistä tunnistat pelastuneen ihmisen pelastumattomasta.Lisäksi tämä pelastunut ihminen saa aina Hengellisen ravintonsa Raamatun ilmoituksista,- Pyhän Hengen opettamana.
Edes kielillä puhuminmenkaan ei ole merkki, että ihminen olisi Kristuksessa. Mohikaani_27 kirjoitti:
* Tuo " mielen " ihminen on täysin sinun omaa saastunutta mieltäsi, vääristät Jumalan sanaa ihan mielettömyyksiin asti, keksit omassa saastaisessa ajatusmaailmassasi omaa vanhurskauttasi, joka on saastainen vaate Jumalan pyhän Sanan edessä.Raamattu puhtaasta mielestä sanaakaan? Mitäs tämä on?:
2. Korinttolaiskirje 2
17 "Sillä me emme ole niin kuin nuo monet, jotka myyskentelevät Jumalan sanaa; vaan puhtaasta mielestä, niin kuin Jumalan vaikutuksesta, Jumalan edessä, me Kristuksessa puhumme."
Jeesus ja apostolit puhuivat sekä puhtaasta mielestä, [Joh. 1:47] että myös pelkäsivät kuulijoiden puhtaan mielen turmeltuvan, [2. Kor. 11:2,3]. Kuten huomasit, turmeltumatonta puhdasta mieltä apostolit kutsuivat neitseelliseksi, ja sen omistajaa neitsyeksi, [Ilm. 14:4,5].
- Paka.Nainen
joka pelastaa ja sen vastaanottaminen, ei teot. Teot ovat aina pyyteellisiä eli niissä on liha mukana.
"Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon. Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja. [Room. 3:24 ] "- M-TS
samaa mieltä. Onpa aikamoinen viestiketju tämä kaikenkaikkiaan... :o) Vähän aikaa olen täällä ollut, mutta yhä harvemmin kirjoitellut kun täällä väännetään ja käännetään ja väitellään - ei niihin jaksa nähdä vaivaa lähteä mukaan. Mites sun loma sujui?
mikä on Jumalan armoa:
1. Pietarin kirje 2
20 "Sillä mitä kiitettävää siinä on, jos te olette kärsivällisiä silloin, kun teitä syntienne tähden piestään? Mutta jos olette kärsivällisiä, kun hyvien tekojenne tähden saatte kärsiä, niin se on Jumalan armoa."
Vain isättömät 'äpärälapset' jäävät ilman kuritusta!- Siitä ovat
M-TS kirjoitti:
samaa mieltä. Onpa aikamoinen viestiketju tämä kaikenkaikkiaan... :o) Vähän aikaa olen täällä ollut, mutta yhä harvemmin kirjoitellut kun täällä väännetään ja käännetään ja väitellään - ei niihin jaksa nähdä vaivaa lähteä mukaan. Mites sun loma sujui?
viime päivät selvästi osoittaneet ja muutenkin hänen ’oma suunsa todistaa hänet syylliseksi,’
Job 15:6 Oma suusi julistaa sinut syylliseksi, enkä minä; omat huulesi todistavat sinua vastaan.
Psalmit:
50:19 Sinä päästät suusi puhumaan pahaa, ja sinun kielesi punoo petosta.
---------------
Ja ennenkaikkea Raamattu varoittaa ekivaarin kaltaisista, joten asia on vakava
1) Kaikki hänellä harhaopillista eksytystä ja käärmeenkielistä Raamatun vääristelyä. Valheen levittäjät eivät koskaan varoita harhaopeista ja eikä ekivaarikaan. Päinvastoin hän ylvästelee ja kiittelee esim. jehovan todistajia, kun niillä on samanlainen oppi
2 Tim 3:13 Mutta pahat ihmiset ja petturit menevät yhä pitemmälle pahuudessa, eksyttäen ja eksyen.
Tiituksen kirje:
3:10 Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti,
--------------
2) Millä tavoin hän tuntee Raamattua, menee samoin kuin riivaajilla. Tällöin hän kieltää keskeiset totuudet alkaen Jeesuksen syntymästä ja yrittäen viedä huomio sivuun ristintyöstä ja sen merkityksestä. Helvetti ja kadotus vesitetään. Joskus se on vain mielentila toisinaan määräaikainen, jonka hän on lainannut katolisten kiirastuliopista. Kaikki hänen puheensa on evankeliumin vastaista vastenmielistä liirumlaarumia.
Hebr 10.29 kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä!
----------------
3) Hän ei koskaan ole keskustellut missään ketjussa eli kuunnellut toista ja ollut samaa mieltä kenenkään Raamattua tuntevan kanssa. Kun hän ei pysty keskustelemaan Raamatusta, hän höpisee jotakin aiheen sivussa olevaa puuta heinää. Tämä näkyi viimeksi tässäkin ketjussa viimeistä tuomiota käsittelevissä viesteissä
Room 16:17 Mutta minä kehoitan teitä, veljet, pitämään silmällä niitä, jotka saavat aikaan erimielisyyttä ja pahennusta vastoin sitä oppia, jonka te olette saaneet; vetäytykää pois heistä.
----------------
4) Hän vain julistaa täällä ja ei ota vastaan opetusta keneltäkään. Hän on sanonut tietävänsä kaiken paremmin kuin muut ja saavansa suoraan henkioppaansa opetusta, joka on vastoin Raamatun totuuksia.
1.Korinttolaiskirje:
4:18 Muutamat teistä ovat paisuneet pöyhkeiksi, aivan niinkuin minä en tulisikaan teidän tykönne.
5:2 Ja te olette paisuneet pöyhkeiksi! Eikö teidän pikemminkin olisi pitänyt tulla murheellisiksi, että se, joka on tuommoisen teon tehnyt, poistettaisiin teidän keskuudestanne?
1.Korinttolaiskirje:
5:13 Mutta ulkopuolella olevat tuomitsee Jumala. "Poistakaa keskuudestanne se, joka on paha."
-------------
5) Raamattu kehoittaa karttamaan turhaa kiistelyä, koska se ei rakenna, varsinkaan paatuneen valehtelijan kanssa
1.Timoteuksen kirje: 6:4 niin hän on paisunut eikä ymmärrä mitään, vaan on riitakysymyksien ja sanakiistojen kipeä, joista syntyy kateutta, riitaa, herjauksia, pahoja epäluuloja,
Room 16:17 Mutta minä kehoitan teitä, veljet, pitämään silmällä niitä, jotka saavat aikaan erimielisyyttä ja pahennusta vastoin sitä oppia, jonka te olette saaneet; vetäytykää pois heistä.
--------------
6) Jos uskova veljeilee harhaoppisen kanssa, vetää päällensä tämän synnin
2.Johanneksen kirje:
1:11 sillä joka sanoo hänet tervetulleeksi, joutuu osalliseksi hänen pahoihin tekoihinsa.
lmestyskirja:
18:4 Ja minä kuulin toisen äänen taivaasta sanovan: "Lähtekää siitä ulos, te minun kansani, ettette tulisi hänen synteihinsä osallisiksi ja saisi tekin kärsiä hänen vitsauksistansa. Siitä ovat kirjoitti:
viime päivät selvästi osoittaneet ja muutenkin hänen ’oma suunsa todistaa hänet syylliseksi,’
Job 15:6 Oma suusi julistaa sinut syylliseksi, enkä minä; omat huulesi todistavat sinua vastaan.
Psalmit:
50:19 Sinä päästät suusi puhumaan pahaa, ja sinun kielesi punoo petosta.
---------------
Ja ennenkaikkea Raamattu varoittaa ekivaarin kaltaisista, joten asia on vakava
1) Kaikki hänellä harhaopillista eksytystä ja käärmeenkielistä Raamatun vääristelyä. Valheen levittäjät eivät koskaan varoita harhaopeista ja eikä ekivaarikaan. Päinvastoin hän ylvästelee ja kiittelee esim. jehovan todistajia, kun niillä on samanlainen oppi
2 Tim 3:13 Mutta pahat ihmiset ja petturit menevät yhä pitemmälle pahuudessa, eksyttäen ja eksyen.
Tiituksen kirje:
3:10 Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti,
--------------
2) Millä tavoin hän tuntee Raamattua, menee samoin kuin riivaajilla. Tällöin hän kieltää keskeiset totuudet alkaen Jeesuksen syntymästä ja yrittäen viedä huomio sivuun ristintyöstä ja sen merkityksestä. Helvetti ja kadotus vesitetään. Joskus se on vain mielentila toisinaan määräaikainen, jonka hän on lainannut katolisten kiirastuliopista. Kaikki hänen puheensa on evankeliumin vastaista vastenmielistä liirumlaarumia.
Hebr 10.29 kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä!
----------------
3) Hän ei koskaan ole keskustellut missään ketjussa eli kuunnellut toista ja ollut samaa mieltä kenenkään Raamattua tuntevan kanssa. Kun hän ei pysty keskustelemaan Raamatusta, hän höpisee jotakin aiheen sivussa olevaa puuta heinää. Tämä näkyi viimeksi tässäkin ketjussa viimeistä tuomiota käsittelevissä viesteissä
----------------
4) Hän vain julistaa täällä ja ei ota vastaan opetusta keneltäkään. Hän on sanonut tietävänsä kaiken paremmin kuin muut ja saavansa suoraan henkioppaansa opetusta, joka on vastoin Raamatun totuuksia.
1.Korinttolaiskirje:
4:18 Muutamat teistä ovat paisuneet pöyhkeiksi, aivan niinkuin minä en tulisikaan teidän tykönne.
5:2 Ja te olette paisuneet pöyhkeiksi! Eikö teidän pikemminkin olisi pitänyt tulla murheellisiksi, että se, joka on tuommoisen teon tehnyt, poistettaisiin teidän keskuudestanne?
1.Korinttolaiskirje:
5:13 Mutta ulkopuolella olevat tuomitsee Jumala. "Poistakaa keskuudestanne se, joka on paha."
-------------
5) Raamattu kehoittaa karttamaan turhaa kiistelyä, koska se ei rakenna, varsinkaan paatuneen valehtelijan kanssa
1.Timoteuksen kirje: 6:4 niin hän on paisunut eikä ymmärrä mitään, vaan on riitakysymyksien ja sanakiistojen kipeä, joista syntyy kateutta, riitaa, herjauksia, pahoja epäluuloja,
--------------
6) Jos uskova veljeilee harhaoppisen kanssa, vetää päällensä tämän synnin
2.Johanneksen kirje:
1:11 sillä joka sanoo hänet tervetulleeksi, joutuu osalliseksi hänen pahoihin tekoihinsa.
lmestyskirja:
18:4 Ja minä kuulin toisen äänen taivaasta sanovan: "Lähtekää siitä ulos, te minun kansani, ettette tulisi hänen synteihinsä osallisiksi ja saisi tekin kärsiä hänen vitsauksistansa.oman suusi syylliseksi todistamisesta ja harhaopillisesta eksytyksestä sekä käärmeenkielisestä Raamatun vääristelystä, sopii kyllä sinuun itseesi, nimim. "Siitä ovat", erinomaisesti. Kaikki minun kirjoitukseni ovat rekisteröidyllä 'ekivaari' nikillä kirjoitettuja, mutta sinä, sama puskajussi vaihtelet puskanikkiäsi alinomaa, mutta kirjoittajan henkilöllisyys on IP-osoitteen kautta jäljtettävissä
- Miksi ihmeessä?
ekivaari kirjoitti:
mikä on Jumalan armoa:
1. Pietarin kirje 2
20 "Sillä mitä kiitettävää siinä on, jos te olette kärsivällisiä silloin, kun teitä syntienne tähden piestään? Mutta jos olette kärsivällisiä, kun hyvien tekojenne tähden saatte kärsiä, niin se on Jumalan armoa."
Vain isättömät 'äpärälapset' jäävät ilman kuritusta!Siinä ketjussa sinut esiteltiin ansiokkaana eksyttäjänä, joka ottaa myös katolilaisilta kaikkein pahimmat opit. Se olisi ollut sinulle pelkkää suositusta, kun odotat antikristusta palstalle ja pääset itsekin korkeaan arvoon.
Liitetään se kirjoitus katolisuudesta tähän, jos se sattui häipymään epähuomiossa
-----------------
Ekivaari yrittää tehdä Paavalin valheidensa takuumieheksi!
Yhdenmukaisuudet ovat vain hänen päässään ja katolisilla.
Katolisten katekismuksessa on kiirastuliopilleen muitakin kohtia kerätty tukemaan kuin tässä 1. Kor 3:11-15 kohdassa, jota lainasit. Silti oppi on epäraamatullinen. Katoliset eivät halua ymmärtää Jumalan armoa anteeksiantavana, vaan otolliseksi tekevänä armona. Siksi ihmisen on kyettävä tulemaan paremmaksi ja ansaitsemaan pelastuksensa. Tämän kehityksen ei katsota tulevan valmiiksi tässä ajassa, vaan sitä jatketaan kuoleman jälkeen kiirastulessa.
He riiputtavat Jeesusta ristillä ja sanovat sovitustyön jääneen vajaaksi eikä ole poistanut kaikkea synnin rangaistusta. Sitä täydennetään eukaristisellä ehtoollisella.
Raamattu sanoo sovituksen tapahtuneen kokonaan ja täydellisesti.
Kol 1:21 ”....hän nyt on sovittanut.” 1 Joh 2:2 ”Ja hän on meidän syntiemme sovitus....” Joh 19:30 ”Se on täytetty.” Luuk 14:17 ....”Tulkaa, sillä kaikki on jo valmiina.”
Ekivaari innostuu huutamaan väärässä kohdassa ja samalla käsittää väärin lainauksensa. Olisi edes huutanut jakeen 12 alun, ” mutta jos joku rakentaa tälle perustalle..” olisit ollut jo vähän jyvällä. Jos Kristus-perustalle rakentaa ”kullasta, hopeasta ja jalokivistä,” saa siitä palkan. Jos rakennus on ”puuta, heiniä tai olkia” ei siitä saa palkkaa, mutta silti pelastuu koettelemusten kautta, ”kuitenkin IKÄÄNKUIN tulen läpi.”
Kiirastulesta ei puhuta missään Raamatun kohdassa, ei välitilaa syntien sovittelemiseksi. Uskova ei tarvitse mitään kiirastulia sillä ”Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä.”
Hebr 9:27 ”Ja samoin kuin ihmisille on määrätty, että heidän kerran on kuoleminen, mutta sen jälkeen on tuomio.”
Joh 3:18 ”Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.”
Kiirastulioppi on ollut samankaltaisena ennen Egyptissä, Kreikassa ja Intiaa myöten, joissa papisto keräsi suuria summia omaisilta messuihin, rituaaleihin sekä rukoushetkiin ja muistamisiin kuolleitten puolesta. Tähän katolinen kirkko lisäsi vielä aneet. Ei turhaan sanota, että monelta leskeltä huijattiin talo omaistensa syntien sovittamiseksi. Eli vietiin samalla huijauksella omaisuus sekä pelastus.
Ekivaarin puheet tuntuvat vastuuttomilta ja inhottavilta yrityksiltä kaupitella tuota vanhaa eksytystä. Miksi ihmeessä? kirjoitti:
Siinä ketjussa sinut esiteltiin ansiokkaana eksyttäjänä, joka ottaa myös katolilaisilta kaikkein pahimmat opit. Se olisi ollut sinulle pelkkää suositusta, kun odotat antikristusta palstalle ja pääset itsekin korkeaan arvoon.
Liitetään se kirjoitus katolisuudesta tähän, jos se sattui häipymään epähuomiossa
-----------------
Ekivaari yrittää tehdä Paavalin valheidensa takuumieheksi!
Yhdenmukaisuudet ovat vain hänen päässään ja katolisilla.
Katolisten katekismuksessa on kiirastuliopilleen muitakin kohtia kerätty tukemaan kuin tässä 1. Kor 3:11-15 kohdassa, jota lainasit. Silti oppi on epäraamatullinen. Katoliset eivät halua ymmärtää Jumalan armoa anteeksiantavana, vaan otolliseksi tekevänä armona. Siksi ihmisen on kyettävä tulemaan paremmaksi ja ansaitsemaan pelastuksensa. Tämän kehityksen ei katsota tulevan valmiiksi tässä ajassa, vaan sitä jatketaan kuoleman jälkeen kiirastulessa.
He riiputtavat Jeesusta ristillä ja sanovat sovitustyön jääneen vajaaksi eikä ole poistanut kaikkea synnin rangaistusta. Sitä täydennetään eukaristisellä ehtoollisella.
Raamattu sanoo sovituksen tapahtuneen kokonaan ja täydellisesti.
Kol 1:21 ”....hän nyt on sovittanut.” 1 Joh 2:2 ”Ja hän on meidän syntiemme sovitus....” Joh 19:30 ”Se on täytetty.” Luuk 14:17 ....”Tulkaa, sillä kaikki on jo valmiina.”
Ekivaari innostuu huutamaan väärässä kohdassa ja samalla käsittää väärin lainauksensa. Olisi edes huutanut jakeen 12 alun, ” mutta jos joku rakentaa tälle perustalle..” olisit ollut jo vähän jyvällä. Jos Kristus-perustalle rakentaa ”kullasta, hopeasta ja jalokivistä,” saa siitä palkan. Jos rakennus on ”puuta, heiniä tai olkia” ei siitä saa palkkaa, mutta silti pelastuu koettelemusten kautta, ”kuitenkin IKÄÄNKUIN tulen läpi.”
Kiirastulesta ei puhuta missään Raamatun kohdassa, ei välitilaa syntien sovittelemiseksi. Uskova ei tarvitse mitään kiirastulia sillä ”Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä.”
Hebr 9:27 ”Ja samoin kuin ihmisille on määrätty, että heidän kerran on kuoleminen, mutta sen jälkeen on tuomio.”
Joh 3:18 ”Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.”
Kiirastulioppi on ollut samankaltaisena ennen Egyptissä, Kreikassa ja Intiaa myöten, joissa papisto keräsi suuria summia omaisilta messuihin, rituaaleihin sekä rukoushetkiin ja muistamisiin kuolleitten puolesta. Tähän katolinen kirkko lisäsi vielä aneet. Ei turhaan sanota, että monelta leskeltä huijattiin talo omaistensa syntien sovittamiseksi. Eli vietiin samalla huijauksella omaisuus sekä pelastus.
Ekivaarin puheet tuntuvat vastuuttomilta ja inhottavilta yrityksiltä kaupitella tuota vanhaa eksytystä.apostolitkin vihjailivat Jeesuksen sovitustyön vajavaisuudesta kun esimerkiksi Paavali kirjoitti:
Kolossalaiskirje 1
24 "Nyt minä iloitsen kärsiessäni teidän tähtenne, ja mikä vielä puuttuu Kristuksen ahdistuksista, sen minä täytän lihassani hänen ruumiinsa hyväksi, joka on seurakunta,"
1. Pietarin kirje 4
1 "Koska siis Kristus on kärsinyt lihassa, niin ottakaa tekin aseeksenne sama mieli-sillä joka lihassa kärsii, se lakkaa synnistä-"
Monet menestyshellarit ainakin jankuttavat, että "tosiuskovaiset eivät tarvitse lihassa sairastaa, koska Jeesus on kantanut sairautemme ristille"!
Mitäs tähän sanot?- Ala käyttäytyä
ekivaari kirjoitti:
apostolitkin vihjailivat Jeesuksen sovitustyön vajavaisuudesta kun esimerkiksi Paavali kirjoitti:
Kolossalaiskirje 1
24 "Nyt minä iloitsen kärsiessäni teidän tähtenne, ja mikä vielä puuttuu Kristuksen ahdistuksista, sen minä täytän lihassani hänen ruumiinsa hyväksi, joka on seurakunta,"
1. Pietarin kirje 4
1 "Koska siis Kristus on kärsinyt lihassa, niin ottakaa tekin aseeksenne sama mieli-sillä joka lihassa kärsii, se lakkaa synnistä-"
Monet menestyshellarit ainakin jankuttavat, että "tosiuskovaiset eivät tarvitse lihassa sairastaa, koska Jeesus on kantanut sairautemme ristille"!
Mitäs tähän sanot?asemasi edellyttämällä arvokkuudella. Olethan nyt palstan virallinen harhaopin levittäjä.
Jos et oikein käsitä, mene lukemaan tarkemm Mohikaanin ketjua ”Koska ja kuka voi saada Pyhän...”
Ymmärrän, että Jeesuksen ja sovitustyön halventaminen on ollut sinulle kaikkein tärkeintä, mutta nyt pääset tekemään sitä sydämesi kyllyydestä aivan uudella tavalla
Mikset ala juhlimaan ja riemuitsemaan? Miksi jäät toljottamaan ja puuhaat jotakin vähäisiä? Mitä vielä odotat? Olethan saanut balsamia haavoihisi, joista olet ruikuttanut että ymmärtämättömät ovat lyöneet.
Riemuitse ja karkeloi opetuslastesi kanssa. Vahvista heitä pahuudessa sitten, jos eivät välitä parannustakaan tehdä. Viime päivät velivapaa on ollut ihan sekaisin, ei ole tullut kuin sekavaa jehovalaista mongerrusta.
Piristä lapsosiasi, että kestävät kun tuomion pasuunoihin aletaan puhaltaa ja miljardit ihmiset tuhoutuvat. Sinä itse istuskelet pedon kanssa, operatiivisella puolella kaikessa mukavuudessa
Anna nyt kanteleiden, harppujen, helistimien soida sekä lyökää vaskirumpuihin ja kympaaleihin Ala käyttäytyä kirjoitti:
asemasi edellyttämällä arvokkuudella. Olethan nyt palstan virallinen harhaopin levittäjä.
Jos et oikein käsitä, mene lukemaan tarkemm Mohikaanin ketjua ”Koska ja kuka voi saada Pyhän...”
Ymmärrän, että Jeesuksen ja sovitustyön halventaminen on ollut sinulle kaikkein tärkeintä, mutta nyt pääset tekemään sitä sydämesi kyllyydestä aivan uudella tavalla
Mikset ala juhlimaan ja riemuitsemaan? Miksi jäät toljottamaan ja puuhaat jotakin vähäisiä? Mitä vielä odotat? Olethan saanut balsamia haavoihisi, joista olet ruikuttanut että ymmärtämättömät ovat lyöneet.
Riemuitse ja karkeloi opetuslastesi kanssa. Vahvista heitä pahuudessa sitten, jos eivät välitä parannustakaan tehdä. Viime päivät velivapaa on ollut ihan sekaisin, ei ole tullut kuin sekavaa jehovalaista mongerrusta.
Piristä lapsosiasi, että kestävät kun tuomion pasuunoihin aletaan puhaltaa ja miljardit ihmiset tuhoutuvat. Sinä itse istuskelet pedon kanssa, operatiivisella puolella kaikessa mukavuudessa
Anna nyt kanteleiden, harppujen, helistimien soida sekä lyökää vaskirumpuihin ja kympaaleihinkirjoittavat keskusteltavana olevista asioista eikä asiattomista räksyttäjistä!
- ja mitä siitä
ekivaari kirjoitti:
kirjoittavat keskusteltavana olevista asioista eikä asiattomista räksyttäjistä!
Raamatussa sanotaan-2Piet.3:16:...vaikka niissä on yhtä ja toista
vaikeatajuista,jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät
kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia,omaksi kadotuksekseen. - Paka.Nainen
M-TS kirjoitti:
kiitos kysymästä, loma sujui hyvin eli täytti tarkoituksen; ei tarvinnut käydä töissä:)
Ei ole pelastus missään Armon nimissä vaan Jeesuxen Nimissä löytyy Pelastus sulle !! Ota Hänet vastaan niin Pelastut armosta !! Hän ojentaa sulle Pelastuxen jos tunnustat syntisi ja hylkäät ne ja Teet Parannusta niistä !! Silloin Hän ojentaa sulle armollinen käsi ja pelastut! Ei ole mitään automaattio jumala jonka nimi on armo. Kyllä sinä itse täytyy joko pitä synti ja kuolema ja joutua helvettiin tai hylkää ja tehdä parannuxen ja sen kautta tulla paremmaxi ja hyväxi ihmisexi että pelastut. muuta tietä ei ole kun Jeesuxen kautta missä tapahtuu puhdistuta Hänen Verensä kautta !!!!!!!!
- veli.vapaa
ja mitä siitä kirjoitti:
kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia,omaksi kadotuksekseen.aivan asiallisesti kommentoida, ettei yksikään ihminen ole toisen tuomari.
Pietari oli oikeassa sanoessaan nuo sanat, sillä uskonnolliset järjestöt ovat juuri niitä Jumalan sanan totuuden kieroon vääntäjiä.
2Piet.3:16:...vaikka niissä on yhtä ja toista
kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia,omaksi kadotuksekseen. ja mitä siitä kirjoitti:
kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia,omaksi kadotuksekseen.antama "erittäin tärkeä" ja huomioon otettava neuvo, koska Pietari sanoi että "tietäkää ennen kaikkea":
2. Pietarin kirje 1
20 "Ja tietäkää ennen kaikkea se, ettei yksikään Raamatun profetia ole kenenkään omin neuvoin selitettävissä;"
Tämän säännön mukaan esimerkiksi evankeliumeissa kerrotut näyt, unet ja enkeli-ilmestykset vaativat joko Jeesuksen tai apostolien täsmäselitystä, mitä ne todellisuudessa tarkoittavat, mutta valitettavan useat kolminaisuuden turmelemat mielet eivät halua kuullakaan Jeesuksen ja apostolien selityksiä esim. Jeesuksen "kymmenistätuhansista" äideistä, [5.Moos. 33:2] eikä mielen neitsyydestä"!
Jumalan kaiken tahdon julistajia nykykristillisyys haukkuu harhaoppiseksi.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html3604707Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html3512777- 752429
- 852016
Purra esiintyi epäasiallisesti
Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M4571804MTV: Jyrkistä eronnut Jenni kritisoi kovin sanoin Ensitreffit-ohjelmaa: "Ei esimerkiksi kysytty..."
Ohhoh! Jenni lataa tekstiä! Tsemppiä Jennille ja Jyrkille "sen oikean" löytämiseen. Lue lisää: https://www.suomi24.fi/311549Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!
Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola2211367Keski-ikäiset julkkismiehet vaihtaa nuorempiin!
Seiska tietää kertoa: erikoisjoukot Janne Lehtosen vaimo yli 20v avioliitosta hakee eroa, Janne -ikuista rakkautta hehku271352"Tapaus" Aittakumpu/Simula hyvin paljastaa kuinka tyhmää ja turhaa sakkia Suomesta
löytyy. Toissapäivänä "joku" teki tänne avauksen liittyen Kalevan juttuun, että noilla kahdella olisi suhde. Eli Otsikko341272- 661203