Uusi pyykinpesukone taitaa olla homeessa. Nykyään koneet koekäytetään tehtaalla, ja tämän koneen luukku oli suljettu koekäytön jälkeen kuivattelematta sisustaa. Kone oli siis aivan märkä, ollut useita viikkoja.
Olen pessyt koneen tyhjänä 90 asteen ohjelmalla, sekä Kloritella 30 asteen ohjelmalla, mutta allergiaoireita tulee silti. Olisiko kenelläkään vinkkiä, millä perusteella voin vaatia koneen myynyttä liikettä joko purkamaan kaupan tai vaihtamaan koneen uuteen? Liike lähettää nyt huoltomiehensä konetta katsomaan, mutta tuskinpa huoltomies vaikeasta allergiasta ymmärtää, kun eivät kaikki lääkäritkään ymmärrä. Päällisin puolinhan kone on kunnossa ja toimii, se vain ei sovi minun immuunijärjestelmälle.
Uusi pyykinpesukone ja
2
144
Vastaukset
"Olisiko kenelläkään vinkkiä, millä perusteella voin vaatia koneen myynyttä liikettä joko purkamaan kaupan tai vaihtamaan koneen uuteen?"
- Jep. Takuuaikana vastuu tuotteesta on myyjällä, jolloin sen on pystyttävä osoittamaan tuotteen virheettömyys. Takuuajan jälkeen vastuu siirtyy kuluttajalle, jolloin kuluttajan on pystyttävä osoittamaan, että virhe on ollut tuotteessa alusta lähtien.
Koska jälkimmäinen on paljon vaikeampaa, kuluttajan on syytä toimia jo takuuaikana eikä päästää takuuta raukeamaan.
- Edellisessä minua valisti kuluttajariitalautakunnan virkailija, jonka kanssa olin ystävystynyt asiointini vuoksi. Käsiini oli jäämässä Sony Vaion kannettava tietokone, joka oli vuoden aikana jo kolmatta kertaa huollossa. Takuu oli menossa umpeen ja kuluttajariitalautakunnan virkailija kehotti minua tekemään ennen sitä jo kaupanpurkuvaatimuksen.
Niin tein ja lähetin sähköpostini tiedoksi myös kuluttajariitalautakunnan sähköpostiosoitteeseen, jonka yleisosoite on kril(at)oikeus.fi. Epäilen sen auttaneen minua suuresti ja niinpä sain lopulta tietokoneesta tismalleen suorittamani hinnan takaisin.
*
Ei siis mitään lässyttämisiä pikkupomoille. Sehän tiedetään, kuinka siinä lopulta käy...
Voimia taistoon.- jaargarl
Sirtuunahappoa apteekista ja tämän ohjeen mukaisesti: http://www.vitabalans.fi/fi2.php?k=6267. Ohje tulee myös paketin mukana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas nuoren kuolema
Vasunmäentiellä paha onnettomuus. Nuori nainen menehtyi. Niiin sydäntä riipaisevaa 😭1897838Elikkäs persuissa ovat pahimmat häiriköijät
Koska sieltä tuli kaikkein kovin ulahdus. Persujen peesissä seuraa kokoomus js hajuraon päässä röhkii kepulaiset. Olipa923774"Skandaali muhii SDP:ssä" - "pelon ilmapiiri vallitsee"
Puolueen johto on vähintään vastuussa ilmapiiristä, jossa häirinnän uhrit eivät ole saaneet ääntään kuuluviin. Vyyhdin1303667Tehomaksu rankaisisi normaalista sähkönkäytöstä
Energiaviraston valmistelema tehomaksumalli herättää aiheellista huolta erityisesti tavallisten kotitalouksien näkökulma892961Ahdistelu ongelmaa vain vasemmistossa - ei oikeiston edustajissa
Mutta demarit ovat tunnetusti sivistymättömiä, ja vähemmän fiksuja.472486Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"
sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni1202485- 1382054
- 671531
Miksi suorittamisesta tulee
Miksi suorittamisesta tulee hyvä fiilis? Mitä sillä paikataan? Jollekinhan se voi olla jopa terapeuttista, mutta itse a641395Trump asettaa Grönlannin kaappausta vastustaville Euroopan maille 10% tuontitullin
Suomi mukana näissä maissa. Myöhemmin Trump aikoo nostaa tuontitullit 25%:iin kesäkuun alusta, jos Grönlannin kaappausta3821360