Käsky käskyn päälle

Jesajan kehoitus on: Käsky käskyn päälle.( Jes.28:10.
neuvoo meitä etsimään kaikki kysymyksessä olevaa opinkohtaa käsittelevät raamatunpaikat ja vertaamaan niitä huolellisesti toisiinsa.

Näin meille selviää Raamatun totuus tutkittavana olevasta opinkohdasta.
Yhdelle tai kahdelle raamatuntekstille rakentaminen ottamatta huomioon Raamatun kaikkea opetusta johtaa sekavuuteen, oppien ja suuntien moninaisuuteen.
Omat mielipiteet Raamatusta syrjäyttävät tällöin itse Raamatun.

Kun Jeesus tahtoi selvittää opetuslapsilleen Hänen messiaanisuuttaan koskevan totuuden.
Hän alkoi Mooseksesta ja kaikista proofeetoista ja selitti heille, mitä Hänestä oli kaikissa kirjoituksissa sanottu. Luuk. 24:27.

Samoin Paavali lainasi Vanhasta testamentista otteita kahdeksasta luvusta ja kymmenestä jakeesta sen esityksensä tueksi, jolla hän yhdessä ainoassa roomalaiskirjeensä kohdassa todisti, että niin hyvin juutalaiset kuin pakanatkin olivat synnin alaisia. Room. 3:9-18.
Työntekijän, joka oikein jakelee totuuden sanaa (Tim.2:15.
onkin välttämätöntä tuntea Raamattu kauttaaltaan.

Kun Jeesus piti ensimmäisen saarnansa kotikaupunkinsa asukkaille, Hän jakeli oikein tutuuden sanaa.
Ottaen tekstinsä Jesajan 61:nnen luvun alusta Hän keskeytti lukemisensa kesken toista jaetta, lukien siitä vain alkuosan:
Julistamaan Herran odollista vuotta.

Tätä sanomaa oli julistettava Kristuksen ensimmäisessä tulemuksessa, jolloin Hän saapui pelastamaan syntisiä.
Siitä Hän saattoi sanoa: Tänä päivänä tämä kirjoitus on käynyt toteen. Luuk. 4:21.
Mutta jakeen jälkimäinen osa: Ja meidän Jumalamme kostonpäivää viittasi siihen varoitukseen, jota oli julistettava vasta Hänen toisen tulemuksensa edellä, jolloin Hän oli saapuva tuomitsemaan syntisiä, jotka ovat hyljänneet pelastuksen.
Tämä osa jakeesta oli täyttyvä vasta lähes kaksituhatta vuotta myöhemmin.

Näin meidänkin tulee oppia jakamaan oikein totuuden sanaa. Tällöin voimme yhtyä Jeesuksen sanoihin:Jos joku tahtoo tehdä Hänen tahtonsa, tulee hän tuntemaan, onko tämä oppi Jumalasta, vai puhunko minä omiani. Joh.7:17.

Raamatun totuuden selviäminen jää näet riippuvaksi siitä, miten halukkaita ollaan tottelemaan ja seuraamaan sitä valoa, mikä meille on jo kirkastunut. Totuuden virta pysähtyy niiden kohdalla, jotka kieltäytyvät seuraamasta totuuden soihtua.
Pääsylipussa, joka oikeuttaa meidät pääsemään totuuden temppeliin. on kolme kuponkia, nimittäin 1) nöyrä mieli, joka pienen lapsen tavoin on halukas kuuntelemaan ja oppimaan Raamatun tutuutta;2) altis mieli, joka on valmis luopumaan vanhoista ja syvälle juurtuneista ihmiskäsityksistä kohta valon ilmestyessä- 3) kuuliainen elämä, joka on taipuisa muuttamaan ja muovaamaan vanhat tottumuksensa sopusointuun Raamatun opetusten kanssa.

9

108

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ilmeisesti tuo Hermanni-itse (unafortuna yms. nimimerkillä myös kirjoitellut) on aviomiehesi, vai olenko ymmärtänyt väärin?

      • yhtään mistään

        tilivelvollinen. Kun joku kirjoittaa hyvin, etkä pysty siihen mitään vastaan sanomaan, niin silloin alkaa kieroilu ja alat joko haukkua, tai sitten yrität muuttaa puheen aihetta.


      • mitään":

        "Täydellistä hävitystä. Näet Gehennan kaatopaikalla paloi ikuinen tuli joka hävitti kaiken saastan. Muun muassa rikollisten ruumiit poltettiin siellä.

        Tarkempi kuvaus lopullisesta tuhosta on se, että mikä tulelta jäi tekemättä sen söivät madot.

        Tämä on erittäin johdon mukainen selitys asiaan.

        Malakia kertoo kaikkien ihmisten olevan oljen korsia ja tuli polttaa nuo ihmiset, ettei se jätä heistä juurta eikä oksaa. Siis kuvaus kertoo täydellisestä tuhosta.

        Tässä täydellinen selostus teidän; "mato ei kuole, eikä tuli sammu" helvettiinne!


      • He ovat niin täynnä itseänsä ... möykkyjä, sinettejä, nimimerkkejä - eivätkä kehtaa
        olla adventisteja, vaan korostavat yleensä: en ole adventisti, mutta ...

        anne-elina vai kukahan se nyt olikaan, puhui käskystä käskyn päälle, vai mitenkähän
        se nyt olikaan. Katsotaan mitä Herran sana sellaisesta touhusta sanoo ...

        Jesaja 28:10
        Käsky käskyn päälle, käsky käskyn päälle,
        läksy läksyn päälle, läksy läksyn päälle, milloin siellä, milloin täällä!" -

        13 Niinpä on Herran sana oleva heille: "Käsky käskyn päälle, käsky käskyn päälle, läksy läksyn päälle, läksy läksyn päälle, milloin siellä, milloin täällä",
        niin että he kulkiessaan kaatuvat selälleen ja ruhjoutuvat, että heidät kiedotaan ja vangitaan.

        Tulipahan käskyä ja läksyä niin paljon, etteivät kantaa jaksaneet sitä iestä.
        Mutta tulipahan sittemmin Vapahtaja siitä kaikesta sotkusta ...

        16 sentähden, näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä lasken Siioniin peruskiven, koetellun kiven, kalliin kulmakiven, lujasti perustetun; joka uskoo, se ei pakene.
        17 Ja minä panen oikeuden mittanuoraksi ja vanhurskauden vaa'aksi, ja rakeet hävittävät valheturvan, ja vedet huuhtovat pois piilopaikan.

        Matt. 11:29 Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta,
        sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; niin te löydätte levon sielullenne.
        30 Sillä minun ikeeni on sovelias, ja minun kuormani on keveä."

        Ei Herra huuda käskyä käskyn päälle ja läksyä läksyn päälle, vaan antaa levon.
        Sieluillemme.


      • mitään": kirjoitti:

        "Täydellistä hävitystä. Näet Gehennan kaatopaikalla paloi ikuinen tuli joka hävitti kaiken saastan. Muun muassa rikollisten ruumiit poltettiin siellä.

        Tarkempi kuvaus lopullisesta tuhosta on se, että mikä tulelta jäi tekemättä sen söivät madot.

        Tämä on erittäin johdon mukainen selitys asiaan.

        Malakia kertoo kaikkien ihmisten olevan oljen korsia ja tuli polttaa nuo ihmiset, ettei se jätä heistä juurta eikä oksaa. Siis kuvaus kertoo täydellisestä tuhosta.

        Tässä täydellinen selostus teidän; "mato ei kuole, eikä tuli sammu" helvettiinne!

        Useinmiten Jeesus viittasi vertauksillaan fariseuksiin, lakikulttiin. Ja toki sen ajan
        fariseukset olivat senverran jalostuneita, että myönsivät näin olevan:

        Mark. 12:12
        Silloin he olisivat tahtoneet ottaa hänet kiinni, mutta pelkäsivät kansaa;
        sillä he ymmärsivät, että hän oli puhunut tämän vertauksen heistä.
        Ja he jättivät hänet ja menivät pois.

        Kun Jeesus puhui fariseuksille face to face, VAIN vertauksilla puhui heille.
        Ei näet vaivautunut heittämään helmiä sioille. Omilleen puhui aivan suoraan!

        Matt. 13:10-11
        10 Niin hänen opetuslapsensa tulivat ja sanoivat hänelle:
        "Minkätähden sinä puhut heille vertauksilla?"
        11 Hän vastasi ja sanoi:
        "Sentähden, että teidän on annettu tuntea taivasten valtakunnan salaisuudet,
        mutta heidän ei ole annettu.

        Antti


      • yhtään mistään kirjoitti:

        tilivelvollinen. Kun joku kirjoittaa hyvin, etkä pysty siihen mitään vastaan sanomaan, niin silloin alkaa kieroilu ja alat joko haukkua, tai sitten yrität muuttaa puheen aihetta.

        Ette edes ymmärtäneet aloituksen aihetta, paitsi Riitta kyllä ymmärsi yskän.
        Aihehan on tämä ja sen voitte todeta itsekin aloitusta ehkä tutkiessanne:

        "Totuuden virta pysähtyy niiden kohdalla,
        jotka kieltäytyvät seuraamasta totuuden soihtua."

        Raamatusta tuo ei ainakaan ole. Tuommoinen tajunnan virta potaska on peräisin
        morfiinivaikutteisesta psykedeelisestä sairaudesta. Kristityt ovat todellisessa
        valkeudessa, Kristuksessa, eivät niin kaukana valosta, että jotain virtaa pitäisi
        seurailla tai soihtuja sammuvia.

        Joh. 1:9
        Todellinen valo, joka valaisee jokaisen ihmisen, oli tulossa maailmaan.

        Joh. 6:55
        Minun lihani on todellinen ruoka, minun vereni on todellinen juoma.

        Ne jotka lähtevät valoja etsimään, eivät Karitsan häihin koskaan saavu.

        Matt. 25:7
        Silloin kaikki nämä neitsyet nousivat ja laittoivat lamppunsa kuntoon.

        Matt. 25:11
        Ja myöhemmin toisetkin neitsyet tulivat ja sanoivat: 'Herra, Herra, avaa meille!'

        Kun lähdetään valosoihtuja etsimään, käy kalpaten. Meidän itsemme tulee
        olla valonkantajia, Kristuksen kirjeitä:

        2. Kor. 3:3
        Sillä ilmeistä on, että te olette Kristuksen kirje, meidän palvelustyöllämme kirjoitettu, ei musteella, vaan elävän Jumalan Hengellä, ei kivitauluihin, vaan sydämen lihatauluihin.

        Antti


      • noin...
        AnttiVKantola kirjoitti:

        He ovat niin täynnä itseänsä ... möykkyjä, sinettejä, nimimerkkejä - eivätkä kehtaa
        olla adventisteja, vaan korostavat yleensä: en ole adventisti, mutta ...

        anne-elina vai kukahan se nyt olikaan, puhui käskystä käskyn päälle, vai mitenkähän
        se nyt olikaan. Katsotaan mitä Herran sana sellaisesta touhusta sanoo ...

        Jesaja 28:10
        Käsky käskyn päälle, käsky käskyn päälle,
        läksy läksyn päälle, läksy läksyn päälle, milloin siellä, milloin täällä!" -

        13 Niinpä on Herran sana oleva heille: "Käsky käskyn päälle, käsky käskyn päälle, läksy läksyn päälle, läksy läksyn päälle, milloin siellä, milloin täällä",
        niin että he kulkiessaan kaatuvat selälleen ja ruhjoutuvat, että heidät kiedotaan ja vangitaan.

        Tulipahan käskyä ja läksyä niin paljon, etteivät kantaa jaksaneet sitä iestä.
        Mutta tulipahan sittemmin Vapahtaja siitä kaikesta sotkusta ...

        16 sentähden, näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä lasken Siioniin peruskiven, koetellun kiven, kalliin kulmakiven, lujasti perustetun; joka uskoo, se ei pakene.
        17 Ja minä panen oikeuden mittanuoraksi ja vanhurskauden vaa'aksi, ja rakeet hävittävät valheturvan, ja vedet huuhtovat pois piilopaikan.

        Matt. 11:29 Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta,
        sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; niin te löydätte levon sielullenne.
        30 Sillä minun ikeeni on sovelias, ja minun kuormani on keveä."

        Ei Herra huuda käskyä käskyn päälle ja läksyä läksyn päälle, vaan antaa levon.
        Sieluillemme.

        pahasti Antin päähän, että näyttää aivan noista hänen vastauksistaan kun olisi tullut hirvittävä päänsärky hänelle ja pitänyi ottaa miestä väkevämpää.


      • alex-kasi
        noin... kirjoitti:

        pahasti Antin päähän, että näyttää aivan noista hänen vastauksistaan kun olisi tullut hirvittävä päänsärky hänelle ja pitänyi ottaa miestä väkevämpää.

        Antti saa uskova_1:ltä inspiration, näkyy hyvin kuin molempien kieli käy samassa hengessä.


    • alex-kasi

      Ihmisille on annettu Raamattu ei siksi että kehittelisimme oppeja muutaman yksittäisen Raamatun kohdan mukaan vaan että lukisimme mitä Raamatun kokonais sanoma sanoo eri asioista.

      Ja toisaalta on tosiaan niin että muutamille ei Raamattu aukea - ei vaikka lusikalla syötettäisi pala alalta - ja niin kai sen täytyy ollakin.. Raamatun ymmärtäminen vaatii oikeaa asennetta: Jumalan kunnian ensimmäiselle paikalle panemista ja ymmärtämistä että ainoastaan Jumalan tahdossa on iankaikkinenelämä mahdollista - ei muuten. Jos oma pelastuson tärkeämpi kuin Jumalan tahto on Raamattua lähes mahdoton ymmärtää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      149
      2150
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      118
      1643
    3. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      94
      1460
    4. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      96
      1431
    5. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1312
    6. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      208
      1175
    7. Venäjä lähettää 480 tuhannen sotilaan armeijan Suomen rajalle

      Miten Suomessa vastataan Venäjän uhkaan sotilaallisesti
      Maailman menoa
      214
      1157
    8. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      49
      1141
    9. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      99
      1081
    10. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      249
      942
    Aihe