Litteä, Nuori Maa

Jokin Intelligent Design

Ellei Maa ole litteä, ei Lunastuksella totisesti ole merkitystä tässä eikä tulevassa maailmanajassa. Maan pyöreä muoto tietäisi ihmiskunnan paluuta takaisin kivikauden pimeyteen.

Kun Maa ateistien mielestä kuitenkin on pyöreä, eikö ole epäloogista, että Kuu näkyy tänne vinona? Jos Maa olisi pyöreä, tulisi Kuun näkyä suoraan ylhäältä. Minä en sitä kuitenkaan siten näe.

Siispä Maa on litteä, kuten Raamattu tiesi jo aikoja sitten. Mutta ennalta tiedettyjä ovat myös nämä kristittyjen vainot, joiden seurauksena tämäkin viesti kumotaan "roskana". Haistakaa paska.

19

298

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jokerslaugh

      Kuu ei todellakaan näy tänne vinona senkin pässi ja millä ihmeen perusteella kuun täytyisi olla sataprosenttisesti meidän yläpuolellamme. Itsekkö keksit

    • Stupid design

      Näin sanassa sanotaan ja sen on totta oltava. Miten muuten Raamatussa mainittu taivaankansi olisi selitettävissä? Aurinko, kuu ja tähdet ovat kiinni taivaankannessa, kuten Raamatussa on ilmoitettu. Kaikki tästä poikkeavat väitteet ovat tiedemiesten salaliiton tulosta.
      Huomatkaa, että myös islamilainen kreationismi edellyttää maan olevan litteä.

      • se on , onhan se Raamatussa ilmoitettu aikaa sitten, pakanat ei sitä tosin ymmärrä.
        Jesaja kirjassa (40:22) sanotaan: "Korkealla hän on, maan piirin yläpuolella." Piiri voitaisiin myös kääntää ympyräksi tai palloksi, kuten esimerkiksi New International Versionissa: "He sits enthroned above the circle of the earth." Heprean kielen sana chuwg tarkoittaa kirjaimellisesti ympyrää.

        Ympyrästä onkin jo vaikeaa saada litteää, ellei Talk.Origins -sivuston kirjoittajien tavoin lue Raamatun tekstiin sellaista, mitä siellä ei ole. Jesaja siis kirjoitti jo noin 2700 vuotta sitten, että maapallo on pyöreä.


      • Stupid design
        hobo7 kirjoitti:

        se on , onhan se Raamatussa ilmoitettu aikaa sitten, pakanat ei sitä tosin ymmärrä.
        Jesaja kirjassa (40:22) sanotaan: "Korkealla hän on, maan piirin yläpuolella." Piiri voitaisiin myös kääntää ympyräksi tai palloksi, kuten esimerkiksi New International Versionissa: "He sits enthroned above the circle of the earth." Heprean kielen sana chuwg tarkoittaa kirjaimellisesti ympyrää.

        Ympyrästä onkin jo vaikeaa saada litteää, ellei Talk.Origins -sivuston kirjoittajien tavoin lue Raamatun tekstiin sellaista, mitä siellä ei ole. Jesaja siis kirjoitti jo noin 2700 vuotta sitten, että maapallo on pyöreä.

        Kuinka taivaankansi sopii sitten pallon ympärille? Pizzakin on pyöreä, mutta litteä? Maa on tietenkin pyöreä kuin pizza, mutta litteä.


      • Lukija ja näkijä
        hobo7 kirjoitti:

        se on , onhan se Raamatussa ilmoitettu aikaa sitten, pakanat ei sitä tosin ymmärrä.
        Jesaja kirjassa (40:22) sanotaan: "Korkealla hän on, maan piirin yläpuolella." Piiri voitaisiin myös kääntää ympyräksi tai palloksi, kuten esimerkiksi New International Versionissa: "He sits enthroned above the circle of the earth." Heprean kielen sana chuwg tarkoittaa kirjaimellisesti ympyrää.

        Ympyrästä onkin jo vaikeaa saada litteää, ellei Talk.Origins -sivuston kirjoittajien tavoin lue Raamatun tekstiin sellaista, mitä siellä ei ole. Jesaja siis kirjoitti jo noin 2700 vuotta sitten, että maapallo on pyöreä.

        Sinä vääristelet Raamattua. Raamattu on kirjaimellisesti totta, sitä ei sinun pidä mennä tulkitsemaan omien toiveittesi mukaan.

        Jos luomiskertomuksessa sanotaan että maa on litteä, se myös on sitä.


      • Jokerslaugh
        Lukija ja näkijä kirjoitti:

        Sinä vääristelet Raamattua. Raamattu on kirjaimellisesti totta, sitä ei sinun pidä mennä tulkitsemaan omien toiveittesi mukaan.

        Jos luomiskertomuksessa sanotaan että maa on litteä, se myös on sitä.

        kuka sinulle on kertonut että raamattu on kirjaimellisesti totta. äitisikö


      • Mr.K.A.T.
        hobo7 kirjoitti:

        se on , onhan se Raamatussa ilmoitettu aikaa sitten, pakanat ei sitä tosin ymmärrä.
        Jesaja kirjassa (40:22) sanotaan: "Korkealla hän on, maan piirin yläpuolella." Piiri voitaisiin myös kääntää ympyräksi tai palloksi, kuten esimerkiksi New International Versionissa: "He sits enthroned above the circle of the earth." Heprean kielen sana chuwg tarkoittaa kirjaimellisesti ympyrää.

        Ympyrästä onkin jo vaikeaa saada litteää, ellei Talk.Origins -sivuston kirjoittajien tavoin lue Raamatun tekstiin sellaista, mitä siellä ei ole. Jesaja siis kirjoitti jo noin 2700 vuotta sitten, että maapallo on pyöreä.

        "MaanKIEKKO oli leikkikalunani.."-Sananl.8:31


      • Mr.K.A.T. kirjoitti:

        "MaanKIEKKO oli leikkikalunani.."-Sananl.8:31

        käännös on kömpelö, se on niinkuin raamattu alku kielessä varoittaa lopun ajoista että Sana on sakean sumun peitossa.
        Biblia 1776.
        31 Ja leikitsin maan piirin päällä; ja minun iloni on olla ihmisten lasten kanssa.

        King James.
        31 Rejoicing in the habitable part of his earth; and my delights were with the sons of men.


      • Lukija ja näkijä
        Jokerslaugh kirjoitti:

        kuka sinulle on kertonut että raamattu on kirjaimellisesti totta. äitisikö

        Ei ole kukaan kertonut. Raamatun kirjaimellinen totuus on helppo todistaa. Raamattuhan sanoo että maapallo on litteä ja aurinko kiertää maata. Koska nuo ovat todistetusti tosiasioita, on siis Raamattukin kirjaimellisesti totta.


      • hobo7 kirjoitti:

        käännös on kömpelö, se on niinkuin raamattu alku kielessä varoittaa lopun ajoista että Sana on sakean sumun peitossa.
        Biblia 1776.
        31 Ja leikitsin maan piirin päällä; ja minun iloni on olla ihmisten lasten kanssa.

        King James.
        31 Rejoicing in the habitable part of his earth; and my delights were with the sons of men.

        >

        Siis jo viimeisessä noin kahdessasadassa vuodessa on tapahtunut niin suuri "rikkinäinen puhelin" -ilmiö, että sanoma on jo aivan vääristynyt.

        Mitä luulet kun tuota rikkinäistä puhelinta on jatkunut muutama tuhat vuotta, niin miten lähellä alkuperäistä sanaa edes se vuoden 1776 Biblia mahtaa olla? Esittämääsi päättelyä soveltaen, ei siihenkään versioon siis kannata luottaa?


      • Mr.K.A.T.
        hobo7 kirjoitti:

        käännös on kömpelö, se on niinkuin raamattu alku kielessä varoittaa lopun ajoista että Sana on sakean sumun peitossa.
        Biblia 1776.
        31 Ja leikitsin maan piirin päällä; ja minun iloni on olla ihmisten lasten kanssa.

        King James.
        31 Rejoicing in the habitable part of his earth; and my delights were with the sons of men.

        Daniel. 4:8 "Puu kasvoi ja vahvistui, niin että sen latva ulottui
        taivaaseen ja se NÄKYI KAIKEN maan ÄÄRIIN."

        Matteus. 4:8 "Taas perkele otti hänet kanssansa sangen KORKEALLE VUORELLE
        ja NÄYTTI hänelle KAIKKI MAAILMAN VALTAKUNNAT ja niiden loiston."

        Nuo ovat mahdollisia ainoastaan litteälle tasaiselle maankuvalle.
        http://www.student.oulu.fi/~ktikkane/littea4.gif

        Pallolle se EI onnistu:
        http://www.student.oulu.fi/~ktikkane/littea3.gif


      • Kummastunut
        Lukija ja näkijä kirjoitti:

        Ei ole kukaan kertonut. Raamatun kirjaimellinen totuus on helppo todistaa. Raamattuhan sanoo että maapallo on litteä ja aurinko kiertää maata. Koska nuo ovat todistetusti tosiasioita, on siis Raamattukin kirjaimellisesti totta.

        On vain yksi totuus. Samassa asiassa ei voi olla kahta totuutta.

        Kristittyjen raamatussa sanotaan, että jeesuksen perhe pakeni jeesuksen syntymän jälkeen Egyptiin. He palasivat Herodeksen kuoltua.

        Kristittyjen raamatussa sanotaan myös, että jeesus vietiin kahdeksan päivän vanhana (Jerusalemin) temppeliin ympärileikattavaksi.

        Voiko samassa asiassa sittenkin olla kaksi totuutta?

        Biblian mukaan Juudas iskariot osti 30 hopearahallam pellon. Samassa teoksessa sanotaan myös, että hän palautti rahat papeille. Taas kaksi totuutta!

        Samanlaisia esimerkkejä on paljon.

        No, miten siis on.......


      • Kummastunut
        Lukija ja näkijä kirjoitti:

        Ei ole kukaan kertonut. Raamatun kirjaimellinen totuus on helppo todistaa. Raamattuhan sanoo että maapallo on litteä ja aurinko kiertää maata. Koska nuo ovat todistetusti tosiasioita, on siis Raamattukin kirjaimellisesti totta.

        On vain yksi totuus. Samassa asiassa ei voi olla kahta totuutta.

        Kristittyjen raamatussa sanotaan, että jeesuksen perhe pakeni jeesuksen syntymän jälkeen Egyptiin. He palasivat Herodeksen kuoltua.

        Kristittyjen raamatussa sanotaan myös, että jeesus vietiin kahdeksan päivän vanhana (Jerusalemin) temppeliin ympärileikattavaksi.

        Voiko samassa asiassa sittenkin olla kaksi totuutta?

        Biblian mukaan Juudas iskariot osti 30 hopearahallam pellon. Samassa teoksessa sanotaan myös, että hän palautti rahat papeille. Taas kaksi totuutta!

        Samanlaisia esimerkkejä on paljon.

        No, miten siis on.......


      • vahtija vilpitön
        hobo7 kirjoitti:

        käännös on kömpelö, se on niinkuin raamattu alku kielessä varoittaa lopun ajoista että Sana on sakean sumun peitossa.
        Biblia 1776.
        31 Ja leikitsin maan piirin päällä; ja minun iloni on olla ihmisten lasten kanssa.

        King James.
        31 Rejoicing in the habitable part of his earth; and my delights were with the sons of men.

        Älä tulkitse! Raamattu on sanasta sanaan totta sellaisenaan.


      • Näkijä ja kokija
        Kummastunut kirjoitti:

        On vain yksi totuus. Samassa asiassa ei voi olla kahta totuutta.

        Kristittyjen raamatussa sanotaan, että jeesuksen perhe pakeni jeesuksen syntymän jälkeen Egyptiin. He palasivat Herodeksen kuoltua.

        Kristittyjen raamatussa sanotaan myös, että jeesus vietiin kahdeksan päivän vanhana (Jerusalemin) temppeliin ympärileikattavaksi.

        Voiko samassa asiassa sittenkin olla kaksi totuutta?

        Biblian mukaan Juudas iskariot osti 30 hopearahallam pellon. Samassa teoksessa sanotaan myös, että hän palautti rahat papeille. Taas kaksi totuutta!

        Samanlaisia esimerkkejä on paljon.

        No, miten siis on.......

        Raamatussa ei ole ristiriitaisuuksia. Sen todistaa jo se että oikeat kristityt uskovat Raamattuun kirjaimellisesti totena.


    • rollittaja

      rollaatitrollaa joopa joo

    • Mr.K.A.T.

      Ennen syntiinlankeemusta luonnonlait oli toiset ja maakin oli litteä lituska ;)

      Täten ne lukuisat kristityt jotka yrittää vääntää Raamatun maata palloksi vääristelevät Raamatun sen aikaisia "havaintoja".

      • oli tosin vain yksi manner. Kunnes Herra hajoitti kansat ja kielet. Heprean kielen sanat kyseisessä jakeessa viittaavat maahan, eli siitä voisi olettaa vajavaisena ihmisenä, että silloin mantereet irtoilivat toisistaan. Shalom.


      • Mr.K.A.T.
        hobo7 kirjoitti:

        oli tosin vain yksi manner. Kunnes Herra hajoitti kansat ja kielet. Heprean kielen sanat kyseisessä jakeessa viittaavat maahan, eli siitä voisi olettaa vajavaisena ihmisenä, että silloin mantereet irtoilivat toisistaan. Shalom.

        ..Syntyivät vasta Jeesuksen ja Caeasarin jälkeen, silti ne olivat maa-alueina jo silloin olemassa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1195
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      884
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      757
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      709
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      91
      685
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      675
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      614
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      31
      565
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      113
      502
    Aihe