onko tämä syntiä

eräs henkilö45345

Onko tyttöjen alastonkuvien katselu syntiä
sehän ei ole kymmenen käskyn rikkomista?

21

584

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on sydämessään jo tehnyt

      Se on huorin tekemistä, joka kielletään Raamatussa.

      Jeesus opetti: "Mutta minä sanon teille: jokainen, joka katsoo naista niin, että alkaa himoita häntä, on sydämessään jo tehnyt aviorikoksen hänen kanssaan." (Matteuksen evankeliumi, luku 5, jae 28)

      • i s

        kohta liittyy läheisesti 2 sam 13:1-21. ei pidä lukea raamattua kuin piru.


      • katselkaa vain

        Terve mies huomaa kauniin naisen kuvissa ja luonnossa.
        Jos näin ei olisi, eikä himottaisi niin ihmiset kuolisivat sukupuutton.
        Kuinka luonnollisesta asiasta voidaan tehdä syntiä.


      • En tiedä, oletko huomannut, mutta kuva ei ole sama kuin oikea nainen.

        Kuvahan on vain paperille painettuja värejä tai näyttöpäätteelle aikaansaatuja erivärisiä valopisteitä.


      • PASTORI777_

        Jeesus sanoi myös että "hän joka kuvaa katsoo: kuvaa jossa naisella on isot tissit, on pääsevä Herran luo." Markus 13:4


    • on syntiä

      pornografia on haureuden harjoittamista, joka on Jumalan Sanan mukaan kielletty Jeesuksen seuraajilta.

      • Oliko pornoa edes keksitty raamattua kirjoitettaessa?

        Taitaa olla koko juttu kateellisten panettelua.


    • qwerrfd

      vaimonsa kanssa kuvia seksihommistaan, niin onko se syntiä?

      • pitää ne avioliittonsa sisällä eikä esim.esittele muille Jeesuksen sanat tarkoittivat muuta kuin vaimoansa.


      • OttoPeteri
        L.J.H kirjoitti:

        pitää ne avioliittonsa sisällä eikä esim.esittele muille Jeesuksen sanat tarkoittivat muuta kuin vaimoansa.

        Mitäpäs se uskovaisille kuuluu mitä joku toinen tekee, jos se ei ole rikollista eikä loukkaa ketään? Ei henkisesti eikä fyysisesti. 11

        Paljon pahempaa on uskonnonvarjolla tapahtuva ahdistelu ja henkinen väkivalta. Ja erilaiset pedofiilitapaukset yms. jutut, joita paljastuu eri lahkoista tämän tästä.

        Millähän tavalla lahkolaiset tekevät lapsensa...


      • itse kokoenut
        OttoPeteri kirjoitti:

        Mitäpäs se uskovaisille kuuluu mitä joku toinen tekee, jos se ei ole rikollista eikä loukkaa ketään? Ei henkisesti eikä fyysisesti. 11

        Paljon pahempaa on uskonnonvarjolla tapahtuva ahdistelu ja henkinen väkivalta. Ja erilaiset pedofiilitapaukset yms. jutut, joita paljastuu eri lahkoista tämän tästä.

        Millähän tavalla lahkolaiset tekevät lapsensa...

        Uskovalle ei kuulukkaan sekaantua jumalattomien tekemisiin, mutta jos uskova näkee toisen uskovan elävän synnissä, on hänen velvollisuutensa kaikessa rakkaudessa kehoittaa toista parannukseen.
        Esimerkiksi nettiporno on monen uskovan perussynti tänäpäivänä. Sitä on helppo tehdä ihmisiltä salassa. mutta Jumala näkee, ja seuraukset ovat tuhoisat jos ei halua tehdä tästä parannusta.
        Avioliiton sisällä voi hurjastella seksillä miten vaan, kunhan se on kahden keskistä ja molempia osapuolia tyydyttävää.


      • joh. 14:6
        itse kokoenut kirjoitti:

        Uskovalle ei kuulukkaan sekaantua jumalattomien tekemisiin, mutta jos uskova näkee toisen uskovan elävän synnissä, on hänen velvollisuutensa kaikessa rakkaudessa kehoittaa toista parannukseen.
        Esimerkiksi nettiporno on monen uskovan perussynti tänäpäivänä. Sitä on helppo tehdä ihmisiltä salassa. mutta Jumala näkee, ja seuraukset ovat tuhoisat jos ei halua tehdä tästä parannusta.
        Avioliiton sisällä voi hurjastella seksillä miten vaan, kunhan se on kahden keskistä ja molempia osapuolia tyydyttävää.

        Jumalan tahdon mukaiseen elämään eivät kuulu mitkään seksihurjastelut. Jumala ei luonut meitä tänne irstailemaan ja elostelemaan. Seksi on tarkoitettu lisääntymiseen ja läheisyyden tuntemiseen avioliitossa, eikä mihinkään irstaiden himojen tyydyttämiseen.


      • 23
        joh. 14:6 kirjoitti:

        Jumalan tahdon mukaiseen elämään eivät kuulu mitkään seksihurjastelut. Jumala ei luonut meitä tänne irstailemaan ja elostelemaan. Seksi on tarkoitettu lisääntymiseen ja läheisyyden tuntemiseen avioliitossa, eikä mihinkään irstaiden himojen tyydyttämiseen.

        "lisääntymiseen ja läheisyyden tuntemiseen avioliitossa eikä mihinkään irstaiden himojen tyydyttämiseen."
        Asia on niin että se on sekä että.Toi kaiken yli-hengellistäminen on naurettavaa. Siksi seksi on luotu nautittavaksi
        että voi tyydyttää himot.Paavalikin sanoi parempi naida kuin palaa.


      • 32
        23 kirjoitti:

        "lisääntymiseen ja läheisyyden tuntemiseen avioliitossa eikä mihinkään irstaiden himojen tyydyttämiseen."
        Asia on niin että se on sekä että.Toi kaiken yli-hengellistäminen on naurettavaa. Siksi seksi on luotu nautittavaksi
        että voi tyydyttää himot.Paavalikin sanoi parempi naida kuin palaa.

        en tarkoita himojen tyydyttämisellä mitään perverssiä


      • itse kokenut
        joh. 14:6 kirjoitti:

        Jumalan tahdon mukaiseen elämään eivät kuulu mitkään seksihurjastelut. Jumala ei luonut meitä tänne irstailemaan ja elostelemaan. Seksi on tarkoitettu lisääntymiseen ja läheisyyden tuntemiseen avioliitossa, eikä mihinkään irstaiden himojen tyydyttämiseen.

        Jos jätetään nuo provosoivat sanonnat seksihurjastelut ja irstaudet pois, niin päästään maan pinnalle.
        Mutta tarkoitin että niinkuin Jumala on luonut ruoan ravinnoksi, niin myös nautinnoksi, luonnon elämistä varten, mutta myös sen kauneuden silmän iloksi, jne. Kaikille näille asioille on kuitenkin rajansa. Langennut ihminen ylittää rajat ja pilaa sen hyvän minkä Jumala on antanut ihmiselle nautittavaksi.
        Jumala on luonut seksuaalisen elämän nautinnolliseksi, ei meidän kiusaksi, vaan jotta voisimme siitäkin lahjasta oikealla tavalla nauttia.
        Siinä olemme yhtä mieltä että seksi on lisääntymisen edellytys ja että se kuuluu ehdottamasti avioliiton sisäpuolelle.
        Mutta se missä määrin saamme nautiskella seksistä avoiliitossamme on ilmeisesti kysymys.
        Vanhat tutut rajoitteet; pimeässä, peiton alla, määrätyssä asennossa, nopeasti, ilman nautintoa... Missä kohtaa raamattua näin rajoitetaan?
        Eihän se ole väärää irstailua tai hurjastelua jos aviopari ihastelee toisiaa, kaikessa rauhassa nauttii seksistä, pyrkii tyydyttämään toistensa tarpeet parhaalla mahdollisella tavalla aidossa rakkaudessa.
        Ja siinähän jos missä toteutuu se kahden ihmisen aito läheisyyden tunne.

        Lisään vielä näin erikseen, että kaikessa hengellisen elämän pohdinnoissa taistelevat keskenään kaksi voimaa;
        1. Yliminä, joka ihmisen alitajunnassa kontroloi ja sensuroi, pääosin kieltesenä vaikuttajana sisimmässämme. Sen sisältö on syntynyt vanhempien ja kasvatuksen vaikutuksesta.
        2. Omatunto jonka olemme jo syntymässä saaneet, on Jumalallista alkuperää.
        Näitten yhdistelmä ja kehittyminen sitten ohjaa käyttäytymistämme muitten ulkoisten virikkeiden muokkaamina.
        Sanon tämän siksi että uskovaisetkin unohtavat, että ei ihmisen sielunelämä pohjautuu moniin pylväisiin. Harva lapsi on kasvatettu niin neurtaalisti ettei sen pipoa ole vedetty liian kireelle tai liian löysälle. Siitä kehittyy se psykologinen termi yliminä, joka hallitsee jopa enemmän kuin Pyhä Henki meissä.


      • lueskelin vain
        L.J.H kirjoitti:

        pitää ne avioliittonsa sisällä eikä esim.esittele muille Jeesuksen sanat tarkoittivat muuta kuin vaimoansa.

        Ennen avioliittoa ei siis saa himoita edes tulevaa vaimoaan??
        Mahdottomalta tuntuu tuo uskovaisten logiikka.


      • gillr
        lueskelin vain kirjoitti:

        Ennen avioliittoa ei siis saa himoita edes tulevaa vaimoaan??
        Mahdottomalta tuntuu tuo uskovaisten logiikka.

        Jos ei aivan mahdottomaksi tekevät ns. uskovaiset elämänsä.
        Eiköhän maailmassa ole tärkeämpiä asioita mietittäväksi kuin naisten kuvien katselu, jos mies on terve niin totta kai hän katselee.
        Maailmassa on niin paljon vakavampia ja tuskallisempia asioita, tuommoiset ajatukset kannattaa jättää omaan arvoonsa.


    • skörä

      Älä tavoittele lähimmäisesi ominaisuu...
      eiku...
      :D

    • näinseonon

      Hei aloittaja! Halu katsella alastomia ihmisiä on ihan luonnollinen asia eikä siinä ole mitään syntistä tai likaista. Se kuuluu seksuaalisuuteen. Katsele vain niitä kuvia, jos haluat. Ei siinä ole mitään pahaa :).

    • Ei se ole syntiä, vaan ihan normaalia käyttäytymistä.

      Kannattaa kuitenkin tutustua ihan oikeisiinkin tyttöihin.

      Ne ovat ihan mukavaa seuraa muutenkin, kuin pelkkänä seksiobjektina.

    • hyihyi

      tulee näärännäppy kun pyllyjä vahtaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      176
      1715
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      977
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      87
      834
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      663
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      557
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      508
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      503
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      191
      453
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      439
    Aihe