espressokoneiden cappuccino -höyryttimen ongelma

ptpt88

Oon espressoa jonkin verran harrastellut ja ollut monenlaista konetta käytössä kunnes joudun aina myymään pois. Ongelmana ei ole itse espresson valmistus vaan cappuccino. Olin työharjoittelussa eräässä kahvilassa ja sielläpä olikin suomen parhaat barista eli kahvimestarit työssään ja oli todella mielenkiintoista kun sain erinomaisia neuvoja kun kyselin aika ahkerasti näiden eri koneiden tehoista ja laadusta, espressosta, pavuiden jauhatuksesta ym. ym. mutta tosiaan ongelmana kaikissa kotikoneissa on se että niiden tehot eivät ikinä riitä cappuccinon tekemiseen... eli siis se höyrytin. Kyllä sieltä höyryä saa mutta sen kanssa saa aina vain huonoa maitovaahtoa eikä sillä voi tehdä lainkaan lattea eli sitä kuviota ei pysty tekemään pinnalle vaikka osaisikin. Kaveri mainitsi siitäkin että monet kotikoneet menevätkin rikki juuri sen takia koska niiden tehot ei riitä cappuccinolle ja kuluttavat sisäisiä osia rikki... eli niissä pitäisi aina pysytellä vain espressossa ja kuumentaa maito vaikka pannulla ja vispilällä vaahdottaa se sitten... kuuleman mukaan kysymys onkin juuri siitä että italialaiset eivät käytä cappuccinohöyrytintä lainkaan vaan kuumentavat maidon erikseen.

Kysymys nyt kuuluu että mitkä kotimarkkinoiden espressokoneet todella kykenevät oikean cappuccinon tekemiseen? Tähän mennessä ainoa kone jonka tiedän 100% kykenevän siihen on Rancilio Silva. Mutta hintaa sille tuleekin jo 450e - 500e. Oma budjettini olisi noin 200e joten eikö olisi mitään muuta vaihtoehtoa?

Suurin ongelma on se että kaikissa kotikoneissa väitetään olevan hyvä cappuccinohöyrytin vaikka onkin todellisuudessa jotain muuta, ja sen takia on erittäin vaikea saada sitä selville muuten kuin vain itse testaamaalla mutta harvoin sellaiseen olisi mahdollisuutta.

Itse ajattelin ostavani Ariete Cafe Roma deluxe koneen koska siinä on ainakin samanlainen iso kahva kuin ammattikoneissakin mutta se cappuccino höyrytin on siinäkin hieman kyseenalainen:


http://www.italiankitchenaids.com/proddetail.php?prod=Ariete-Caf%E8-Roma-Deluxe


Eli onko täällä ketään joka tuntisi näitä koneita paremmin ja osaisi sanoa tästä asiasta enemmän eli onko rancilio silva ainoa vaihtoehto?

1

3477

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Huomio Pihtipudas kahvijatkajat toisten tiedoilla edeten, Pihtipudas hulluus alkaa Nesteen neuvonnalla, uimarannat kyltti poistot, aja autolla niiden hullu mäkeä jossa ei ole tietä,reitti varastamis paikka, käyttö tiedot Pulkkinen

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      246
      3963
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2328
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2131
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2046
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      94
      1713
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1401
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1311
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1252
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe