Mitä mieltä kirjoittajat tästä? Lisääkö turvallisuutta tieliikenteessä, riittääkö poliisien resurssit valvontaan. Joko tää uusi sääntö on astunut voimaan?
Mä kannatan nollatoleranssia liikenteessä alkoholin ja huumaavien aineiden osalta.
Nollatoleranssi ylinopeudessa
73
252
Vastaukset
- QuietPlace
nollatoleranssilla viinan kans saavutetaan?
miksi liikenteeseen pitäisi mennä promilleja veressä?
Nollatoleranssilla savutettaisiin ainakin se, ettei rimanhipojien tarvitsisi yrittää kikkailla promilleluvuilla eikä laskeskella montako voi ottaa että vielä uskaltaa autonrattiin.- QuietPlace
TaikisN kirjoitti:
miksi liikenteeseen pitäisi mennä promilleja veressä?
Nollatoleranssilla savutettaisiin ainakin se, ettei rimanhipojien tarvitsisi yrittää kikkailla promilleluvuilla eikä laskeskella montako voi ottaa että vielä uskaltaa autonrattiin.jotain hyötyä liikenteen kannalta?
Miten se edistää liikenneturvallisuutta? Kikkailu?
Sillä, eikö kaiken takana ole liikenenturvallisuus? Tai ainakin pitäisi olla?
Vastaaks nyt mun kysymykseen? QuietPlace kirjoitti:
jotain hyötyä liikenteen kannalta?
Miten se edistää liikenneturvallisuutta? Kikkailu?
Sillä, eikö kaiken takana ole liikenenturvallisuus? Tai ainakin pitäisi olla?
Vastaaks nyt mun kysymykseen?viestini toinen lause oli vastaus kysymykseesi.Mutta selvennetään vielä: Promilleilla kikkailu poistuisi nollatoleranssilla. Se parantaisi liikenneturvallisuutta mielestäni. Joillakin jo pienikin promillemäärä aiheuttaa huomiokyvyn heikkenemistä, puhumattakaan krapulassa ajajista joilla promillemäärä saattaisi jäädä nippanappa alle nyt sallitun, mutta kankkunen huonontaisi ajovalppautta.
JOS sensijaan tarkoititkin sitä että mitä ylinopeuden nollatoleransiilla viinan kans saavutetaan, niin mielestäni ei mitään mainittavaa.
- QuietPlace
TaikisN kirjoitti:
viestini toinen lause oli vastaus kysymykseesi.Mutta selvennetään vielä: Promilleilla kikkailu poistuisi nollatoleranssilla. Se parantaisi liikenneturvallisuutta mielestäni. Joillakin jo pienikin promillemäärä aiheuttaa huomiokyvyn heikkenemistä, puhumattakaan krapulassa ajajista joilla promillemäärä saattaisi jäädä nippanappa alle nyt sallitun, mutta kankkunen huonontaisi ajovalppautta.
sitä mieltä, että ne suurimmat kolarit tekee henkilöt joilla on veressä 0,2 tai 0,4?
Taitaa tilastot osoittaa, että juopumuksesta aiheutuneilla kolaroijilla on ollut veressään 2 ja yli promilleja.
Ei ne ole ne kohtuukäyttäjät, jotka huolissaan puhaltelee alkometreihin, se liikenteen ongelma.
Vaan ne on ne, jotka vetää lärvit ja ajelee katsatamattomalla ja vakuuttamattomalla kalustolla kerta toisensa jälkeen.
Esimerkiksi tuolta- http://www.liikenneturva.fi/www/fi/tutkimus/liikennekayttaytymisen_seuranta/index.php - voi seurata tilastoja kaikenlaisten ongelmakäyttäytymisten osalta...
ja siellä ongelmana ei todellakaan ole ne kohtuukäyttäjät... QuietPlace kirjoitti:
sitä mieltä, että ne suurimmat kolarit tekee henkilöt joilla on veressä 0,2 tai 0,4?
Taitaa tilastot osoittaa, että juopumuksesta aiheutuneilla kolaroijilla on ollut veressään 2 ja yli promilleja.
Ei ne ole ne kohtuukäyttäjät, jotka huolissaan puhaltelee alkometreihin, se liikenteen ongelma.
Vaan ne on ne, jotka vetää lärvit ja ajelee katsatamattomalla ja vakuuttamattomalla kalustolla kerta toisensa jälkeen.
Esimerkiksi tuolta- http://www.liikenneturva.fi/www/fi/tutkimus/liikennekayttaytymisen_seuranta/index.php - voi seurata tilastoja kaikenlaisten ongelmakäyttäytymisten osalta...
ja siellä ongelmana ei todellakaan ole ne kohtuukäyttäjät...että olen sitä mieltä, että ne suurimmat kolarit tekee henkilöt joilla on veressä 0,2 tai 0,4 ? Tuon tempaisit omasta päästäsi.
Puhe oli liikenneturvallisuuden PARANTAMISESTA, ei nykyisin vallalla olevasta tilanteesta. Kaikki joiden huomiokyky on heikentynyt syystä tai toisesta ovat riski liikenteessä. Viittaan edelliseen vastaukseeni. Mun mielipiteeni on nollatoleranssi alkoholin suhteen, miksi koet noin voimakasta tarvetta polkea mielipidettäni. ??. Riittää kun kerrot oman mielipiteesi :))
Rauhoituhan nyt vähän ja kokeiles vastata tuohon avauksen ylinopeuspuoleenkin.- QuietPlace
TaikisN kirjoitti:
että olen sitä mieltä, että ne suurimmat kolarit tekee henkilöt joilla on veressä 0,2 tai 0,4 ? Tuon tempaisit omasta päästäsi.
Puhe oli liikenneturvallisuuden PARANTAMISESTA, ei nykyisin vallalla olevasta tilanteesta. Kaikki joiden huomiokyky on heikentynyt syystä tai toisesta ovat riski liikenteessä. Viittaan edelliseen vastaukseeni. Mun mielipiteeni on nollatoleranssi alkoholin suhteen, miksi koet noin voimakasta tarvetta polkea mielipidettäni. ??. Riittää kun kerrot oman mielipiteesi :))
Rauhoituhan nyt vähän ja kokeiles vastata tuohon avauksen ylinopeuspuoleenkin.Laitoit keskustelun aloituksen, vastasin siihen.
Sattumoisin en jaa näkemystäsi nollltoleranssista, missään suhteessa.
En ylinopeuksissakaan, sillä se vaatisi kaikkien ajoneuvojen nopeusmittarin kalibroimisen uudelleen.
Sellaisilla vehkeillä, joita nyt vaan ei ole joka konttorilla.=> menee aika rankoiksi maksuiksi ja kuka maksaa...se on se ajoneuvon omistaja.
Nääs mittarit on saatava tarkoiksi, ennenkuin voidaan aloittaa rangaistusvaatimusten jakelu.
Samoin sanoin, ettei kohtuukäyttäjät ole se riskiryhmä liikenteessä, vaan ne jotka käyttää liikaa ja jatkuvasti.
Eikö sun kanssas saa olla eri mieltä asioista?
Huomiokyvyn alentumiseen vaikuttaa kännykkään puhuminen, musiikin kuunteleminen. väsymys, huonot valot, huonot tiet, ihmisten ikä jne, jne...
Miten meinaat niihin saada nollatoleranssin?
Mut juu, tää tästä.
Mä keskustelen sillon mieluummin kun voi esittää eri mielipiteitä, enkä myötäillä aloittajan juttuja. - QuietPlace
QuietPlace kirjoitti:
Laitoit keskustelun aloituksen, vastasin siihen.
Sattumoisin en jaa näkemystäsi nollltoleranssista, missään suhteessa.
En ylinopeuksissakaan, sillä se vaatisi kaikkien ajoneuvojen nopeusmittarin kalibroimisen uudelleen.
Sellaisilla vehkeillä, joita nyt vaan ei ole joka konttorilla.=> menee aika rankoiksi maksuiksi ja kuka maksaa...se on se ajoneuvon omistaja.
Nääs mittarit on saatava tarkoiksi, ennenkuin voidaan aloittaa rangaistusvaatimusten jakelu.
Samoin sanoin, ettei kohtuukäyttäjät ole se riskiryhmä liikenteessä, vaan ne jotka käyttää liikaa ja jatkuvasti.
Eikö sun kanssas saa olla eri mieltä asioista?
Huomiokyvyn alentumiseen vaikuttaa kännykkään puhuminen, musiikin kuunteleminen. väsymys, huonot valot, huonot tiet, ihmisten ikä jne, jne...
Miten meinaat niihin saada nollatoleranssin?
Mut juu, tää tästä.
Mä keskustelen sillon mieluummin kun voi esittää eri mielipiteitä, enkä myötäillä aloittajan juttuja.aloituksessasi nostit esiin NIMENOMAAN alkoholin ja huumeet, siellä ei puhuttu mitään ylinopeuksista.
Sori jos sullaon känkkäränkkäpäivä.
Se ei ole mun syyni. QuietPlace kirjoitti:
Laitoit keskustelun aloituksen, vastasin siihen.
Sattumoisin en jaa näkemystäsi nollltoleranssista, missään suhteessa.
En ylinopeuksissakaan, sillä se vaatisi kaikkien ajoneuvojen nopeusmittarin kalibroimisen uudelleen.
Sellaisilla vehkeillä, joita nyt vaan ei ole joka konttorilla.=> menee aika rankoiksi maksuiksi ja kuka maksaa...se on se ajoneuvon omistaja.
Nääs mittarit on saatava tarkoiksi, ennenkuin voidaan aloittaa rangaistusvaatimusten jakelu.
Samoin sanoin, ettei kohtuukäyttäjät ole se riskiryhmä liikenteessä, vaan ne jotka käyttää liikaa ja jatkuvasti.
Eikö sun kanssas saa olla eri mieltä asioista?
Huomiokyvyn alentumiseen vaikuttaa kännykkään puhuminen, musiikin kuunteleminen. väsymys, huonot valot, huonot tiet, ihmisten ikä jne, jne...
Miten meinaat niihin saada nollatoleranssin?
Mut juu, tää tästä.
Mä keskustelen sillon mieluummin kun voi esittää eri mielipiteitä, enkä myötäillä aloittajan juttuja.en minäkään kannata nollatoleranssia, entinen käytäntö oli mielestäni riittävän tarkka nimenomaan sen vuoksi kun matkamittareissa on niin paljon heittoja.
MÄ en meinaa saada nollatoleranssia kenellekään, ei riitä valtuudet :)) Jos teen avauksen aiheesta, niin puhutaan aiheesta, ei avauksen tekijästä.QuietPlace kirjoitti:
aloituksessasi nostit esiin NIMENOMAAN alkoholin ja huumeet, siellä ei puhuttu mitään ylinopeuksista.
Sori jos sullaon känkkäränkkäpäivä.
Se ei ole mun syyni.aloitukseen !!!! Tarkkuutta nyt, käy nukkumassa vähän aikaa niin jatketaan sitten :)))
- QuietPlace
TaikisN kirjoitti:
aloitukseen !!!! Tarkkuutta nyt, käy nukkumassa vähän aikaa niin jatketaan sitten :)))
liittyä, vastasin myös siihen puoleen.Tarkistettuani otsikon.
Kerrotko miks mun pitää mennä nukkumaan? - QuietPlace
TaikisN kirjoitti:
en minäkään kannata nollatoleranssia, entinen käytäntö oli mielestäni riittävän tarkka nimenomaan sen vuoksi kun matkamittareissa on niin paljon heittoja.
MÄ en meinaa saada nollatoleranssia kenellekään, ei riitä valtuudet :)) Jos teen avauksen aiheesta, niin puhutaan aiheesta, ei avauksen tekijästä.miksi sinä puhut vastaajasta, kehoittamalla nukkumaan?
Pata kattilaa soimaa, paljon meteliä, vähän villoja...riittänee kiitos. QuietPlace kirjoitti:
miksi sinä puhut vastaajasta, kehoittamalla nukkumaan?
Pata kattilaa soimaa, paljon meteliä, vähän villoja...riittänee kiitos.siltä että olet väsynyt. :)
- QuietPlace
TaikisN kirjoitti:
siltä että olet väsynyt. :)
ylimielistä?
QuietPlace kirjoitti:
ylimielistä?
että kehoitin sinua nukkumaan hetken. Koska olit jättänyt aloituksestani erittäin oleellisesti aiheeseen liittyvän otsikon lukematta, keskustelu sai kummallisia piirteitä, väärinkäsityksiä puolin ja toisin. Kyse ei ollut nukkumanmenotoivottelussa ylimielisyydestä vaan tyynnyttely-yrityksestä.
- QuietPlace
TaikisN kirjoitti:
että kehoitin sinua nukkumaan hetken. Koska olit jättänyt aloituksestani erittäin oleellisesti aiheeseen liittyvän otsikon lukematta, keskustelu sai kummallisia piirteitä, väärinkäsityksiä puolin ja toisin. Kyse ei ollut nukkumanmenotoivottelussa ylimielisyydestä vaan tyynnyttely-yrityksestä.
että tän ikänen ihminen ei tarvitse toiselta samaan ikäryhmään kuuluvalta henkilöltä kaitsemista, eikä tyynnyttelyä? Siis holhousta toisinsanoen.
Kuinka takajaloillasi olisit ollut, jos olisin koittanut koittanut antaa samanlaisia kehoituksia sinulle.
Kuinka alentavana olisit kokenut minun kehoitukseni sinulle painua nukkumaan?.
Syy, miksi kysyin sinulta alkuperäisessä viestissäni, että kuinka paljon luulet saavutettavan nollatoleranssilla, tuli syystä.
Muuan intressiryhmä on jo pitkän aikaa tarkkaillut toisen-ääripään- intressiryhmän mantran purevuutta tavalliseen liikenteessäliikkujaan.
Siis sen, että kun hoetaan nollatoleranssia esim.alkoholinkäytön suhteen.
Kuten jo sanoin, ne kolarit, jotka aiheutuu lievällä promillemäärällä, ovat 1-2% liikennekolareista.
Saman lukeman saa aikaiseksi kännykänkäyttäjät ja väsyneet henkilöt.Suurin riskiryhmä ovat edelleenkin nuoret, joilla kokeilunhalu on vielä päällä.Nopeus suuri, mutta ajoneuvon käsittely ei hanskassa.
Samoin suurin osa kolareista tapahtuu etelä-Suomen teillä, ensimmäisten liukkaiden saavuttua.Ja toistenki liukkaisen saavuttua.Silloin kyse on turvavälien noudattamisesta ja väärästä ajonopeudesta.
Millähän käskyllä silloin kiellettäsiin ihmisä lähtemästä liikeeelle, vaikka olisivat absolutisteja ja eivät kuulu mihinkään riskiryhmään.
Jos nyt ihan tarkkoja ollaan, voi ihmisellä olla veressä pyöreä nolla, mutta nukkumaton yö tai jonkin lääkeaineen käyttö aiheuttaa tarkkaavaisuuden puutetta.Tai vaikkapa alkoholinkäyttö edellisenä iltana.Tai pelkästään stressi.
Miten kielletään sellaiselta ihmisiltä liikenteeseenlähtö?
Hän on lain mukaan kykenevä liikenteeseen? Vaikkei olekaan.
Aivopesu nollatoleranssilla on mennyt hyvin perille, mutta saavutetaanko sillä liikenneturvallisuuden kannalta mitään oleellista?
Voin vastata , etteipä oikeastaan. QuietPlace kirjoitti:
että tän ikänen ihminen ei tarvitse toiselta samaan ikäryhmään kuuluvalta henkilöltä kaitsemista, eikä tyynnyttelyä? Siis holhousta toisinsanoen.
Kuinka takajaloillasi olisit ollut, jos olisin koittanut koittanut antaa samanlaisia kehoituksia sinulle.
Kuinka alentavana olisit kokenut minun kehoitukseni sinulle painua nukkumaan?.
Syy, miksi kysyin sinulta alkuperäisessä viestissäni, että kuinka paljon luulet saavutettavan nollatoleranssilla, tuli syystä.
Muuan intressiryhmä on jo pitkän aikaa tarkkaillut toisen-ääripään- intressiryhmän mantran purevuutta tavalliseen liikenteessäliikkujaan.
Siis sen, että kun hoetaan nollatoleranssia esim.alkoholinkäytön suhteen.
Kuten jo sanoin, ne kolarit, jotka aiheutuu lievällä promillemäärällä, ovat 1-2% liikennekolareista.
Saman lukeman saa aikaiseksi kännykänkäyttäjät ja väsyneet henkilöt.Suurin riskiryhmä ovat edelleenkin nuoret, joilla kokeilunhalu on vielä päällä.Nopeus suuri, mutta ajoneuvon käsittely ei hanskassa.
Samoin suurin osa kolareista tapahtuu etelä-Suomen teillä, ensimmäisten liukkaiden saavuttua.Ja toistenki liukkaisen saavuttua.Silloin kyse on turvavälien noudattamisesta ja väärästä ajonopeudesta.
Millähän käskyllä silloin kiellettäsiin ihmisä lähtemästä liikeeelle, vaikka olisivat absolutisteja ja eivät kuulu mihinkään riskiryhmään.
Jos nyt ihan tarkkoja ollaan, voi ihmisellä olla veressä pyöreä nolla, mutta nukkumaton yö tai jonkin lääkeaineen käyttö aiheuttaa tarkkaavaisuuden puutetta.Tai vaikkapa alkoholinkäyttö edellisenä iltana.Tai pelkästään stressi.
Miten kielletään sellaiselta ihmisiltä liikenteeseenlähtö?
Hän on lain mukaan kykenevä liikenteeseen? Vaikkei olekaan.
Aivopesu nollatoleranssilla on mennyt hyvin perille, mutta saavutetaanko sillä liikenneturvallisuuden kannalta mitään oleellista?
Voin vastata , etteipä oikeastaan.olen miettinyt myös samoja asioita joista kirjoitat. Oma kantani kuitenkin perustuu siihen että jos on edes pieni keino turvallisuuden PARANTAMISEKSI, niin miksei sitä voisi käyttää. Kaikkia liikenteen riskitekijöitä ei liikenteestä voi poistaa, ellei autoilua kokonaan kielletä, mutta vertaamalla johonkin toiseen riskiryhmään ei minum mielestäni voida vapauttaa jotakuta toista riskiryhmää vastuusta. Jos yksikin prosentti liikenneturmista voitaisiin estää, se on enemmän kuin ei yhtään prosenttia. Asennekysymyksiä mielestäni, kertovat yleisestä piittaavaisuudesta taipiittaamattomuudesta liikenteessä.
- QuietPlace
TaikisN kirjoitti:
olen miettinyt myös samoja asioita joista kirjoitat. Oma kantani kuitenkin perustuu siihen että jos on edes pieni keino turvallisuuden PARANTAMISEKSI, niin miksei sitä voisi käyttää. Kaikkia liikenteen riskitekijöitä ei liikenteestä voi poistaa, ellei autoilua kokonaan kielletä, mutta vertaamalla johonkin toiseen riskiryhmään ei minum mielestäni voida vapauttaa jotakuta toista riskiryhmää vastuusta. Jos yksikin prosentti liikenneturmista voitaisiin estää, se on enemmän kuin ei yhtään prosenttia. Asennekysymyksiä mielestäni, kertovat yleisestä piittaavaisuudesta taipiittaamattomuudesta liikenteessä.
keino on?
Ihmiselle joka puhaltaa nollat, mutta on väsynyt tai muuten ei pysty keskittymään liikenteesee, vaikka stressin takia?
Miten virkavalta sen toteaa? QuietPlace kirjoitti:
keino on?
Ihmiselle joka puhaltaa nollat, mutta on väsynyt tai muuten ei pysty keskittymään liikenteesee, vaikka stressin takia?
Miten virkavalta sen toteaa?etten ota mitään kun tiedän joutuvani ajamaan autoa. En myöskään mene krapulassa rattiin. Piste. Näin kun muutkin toimivat, niin liikenneriskit vähenevät.
- QuietPlace
TaikisN kirjoitti:
etten ota mitään kun tiedän joutuvani ajamaan autoa. En myöskään mene krapulassa rattiin. Piste. Näin kun muutkin toimivat, niin liikenneriskit vähenevät.
kaikki muut toimimaan niinkuin sinä?
Loppukädessä se on se virkavalta, joka joutuu kaikki nämä säädökset valvomaan.
Olisin kiinnostunut tietämään minkälaisia keinoja heille annetaan poistaa riskitekijät liikenteestä?
Että voiko ihan jonkin epäilyn perusteella positaa kuskin liikenteestä, ilman että sitä tarttee toteennäyttää?
Että, jos silmät punottaa, niin pois vaan ja heinänuha ei käy selitykseksi.
Sillä jos aletaan rajaamaan ajokuntoisia kuskeja... pitää myös tarjota poliisille keino todentaa noi epäkuntoiset ;)
Hieno ajatus on korkea moraali, mutta kuinka? QuietPlace kirjoitti:
kaikki muut toimimaan niinkuin sinä?
Loppukädessä se on se virkavalta, joka joutuu kaikki nämä säädökset valvomaan.
Olisin kiinnostunut tietämään minkälaisia keinoja heille annetaan poistaa riskitekijät liikenteestä?
Että voiko ihan jonkin epäilyn perusteella positaa kuskin liikenteestä, ilman että sitä tarttee toteennäyttää?
Että, jos silmät punottaa, niin pois vaan ja heinänuha ei käy selitykseksi.
Sillä jos aletaan rajaamaan ajokuntoisia kuskeja... pitää myös tarjota poliisille keino todentaa noi epäkuntoiset ;)
Hieno ajatus on korkea moraali, mutta kuinka?mä olen koko ajan puhunut nollatoleranssista alkoholin suhteen. Eikai alkometrit mihinkään ole poliisilta kadonneet? Älä sotke asioita. Päätän keskustelun kanssasi tästä aiheesta tähän, eiköhän mielipiteeni ole jo tullut kyllin selväksi.
- se se vain
TaikisN kirjoitti:
mä olen koko ajan puhunut nollatoleranssista alkoholin suhteen. Eikai alkometrit mihinkään ole poliisilta kadonneet? Älä sotke asioita. Päätän keskustelun kanssasi tästä aiheesta tähän, eiköhän mielipiteeni ole jo tullut kyllin selväksi.
aloittaa toiseta aiheesta ja yhtäkkiä puhutaan vain toisesta?
Kumpi se ny oli, ylinopeus vai känni?
Taitaa ahistaa saamattomuus? se se vain kirjoitti:
aloittaa toiseta aiheesta ja yhtäkkiä puhutaan vain toisesta?
Kumpi se ny oli, ylinopeus vai känni?
Taitaa ahistaa saamattomuus?näkyy avauksessa, tämän keskustelunpätkän aiheena on ollut alkoholin nollatoleranssi, puolesta ja vastaan. (kuusi edellistä viestiämme)
- Hämmästynyt¤
QuietPlace kirjoitti:
että tän ikänen ihminen ei tarvitse toiselta samaan ikäryhmään kuuluvalta henkilöltä kaitsemista, eikä tyynnyttelyä? Siis holhousta toisinsanoen.
Kuinka takajaloillasi olisit ollut, jos olisin koittanut koittanut antaa samanlaisia kehoituksia sinulle.
Kuinka alentavana olisit kokenut minun kehoitukseni sinulle painua nukkumaan?.
Syy, miksi kysyin sinulta alkuperäisessä viestissäni, että kuinka paljon luulet saavutettavan nollatoleranssilla, tuli syystä.
Muuan intressiryhmä on jo pitkän aikaa tarkkaillut toisen-ääripään- intressiryhmän mantran purevuutta tavalliseen liikenteessäliikkujaan.
Siis sen, että kun hoetaan nollatoleranssia esim.alkoholinkäytön suhteen.
Kuten jo sanoin, ne kolarit, jotka aiheutuu lievällä promillemäärällä, ovat 1-2% liikennekolareista.
Saman lukeman saa aikaiseksi kännykänkäyttäjät ja väsyneet henkilöt.Suurin riskiryhmä ovat edelleenkin nuoret, joilla kokeilunhalu on vielä päällä.Nopeus suuri, mutta ajoneuvon käsittely ei hanskassa.
Samoin suurin osa kolareista tapahtuu etelä-Suomen teillä, ensimmäisten liukkaiden saavuttua.Ja toistenki liukkaisen saavuttua.Silloin kyse on turvavälien noudattamisesta ja väärästä ajonopeudesta.
Millähän käskyllä silloin kiellettäsiin ihmisä lähtemästä liikeeelle, vaikka olisivat absolutisteja ja eivät kuulu mihinkään riskiryhmään.
Jos nyt ihan tarkkoja ollaan, voi ihmisellä olla veressä pyöreä nolla, mutta nukkumaton yö tai jonkin lääkeaineen käyttö aiheuttaa tarkkaavaisuuden puutetta.Tai vaikkapa alkoholinkäyttö edellisenä iltana.Tai pelkästään stressi.
Miten kielletään sellaiselta ihmisiltä liikenteeseenlähtö?
Hän on lain mukaan kykenevä liikenteeseen? Vaikkei olekaan.
Aivopesu nollatoleranssilla on mennyt hyvin perille, mutta saavutetaanko sillä liikenneturvallisuuden kannalta mitään oleellista?
Voin vastata , etteipä oikeastaan.Kännissä saa siis mielestäs ajaa sen vuoksi ku tressaantuneet, väsyneenet ja nuoretkin saa ajaa autolla. ??????????????????
Oudot on perustelus - QuietPlace
TaikisN kirjoitti:
olen miettinyt myös samoja asioita joista kirjoitat. Oma kantani kuitenkin perustuu siihen että jos on edes pieni keino turvallisuuden PARANTAMISEKSI, niin miksei sitä voisi käyttää. Kaikkia liikenteen riskitekijöitä ei liikenteestä voi poistaa, ellei autoilua kokonaan kielletä, mutta vertaamalla johonkin toiseen riskiryhmään ei minum mielestäni voida vapauttaa jotakuta toista riskiryhmää vastuusta. Jos yksikin prosentti liikenneturmista voitaisiin estää, se on enemmän kuin ei yhtään prosenttia. Asennekysymyksiä mielestäni, kertovat yleisestä piittaavaisuudesta taipiittaamattomuudesta liikenteessä.
jälkiajatus.
Miksi pitää lähteä poistamaanjokin epäolennainen seikka, kun ongelmat on muualla?
Miksei puututa niihin suuriin ongelmiin?
Mitä me saavutamme jolalin marginaalisella jutulla? kun käännetään selkä niille oikeille ongelmille, eli väärille asenteille? QuietPlace kirjoitti:
jälkiajatus.
Miksi pitää lähteä poistamaanjokin epäolennainen seikka, kun ongelmat on muualla?
Miksei puututa niihin suuriin ongelmiin?
Mitä me saavutamme jolalin marginaalisella jutulla? kun käännetään selkä niille oikeille ongelmille, eli väärille asenteille?Ken niihin pystyy vaikuttamaan? Steriloidaan (kenen toimesta) epäkelvotko?
- QuietPlace
Hämmästynyt¤ kirjoitti:
Kännissä saa siis mielestäs ajaa sen vuoksi ku tressaantuneet, väsyneenet ja nuoretkin saa ajaa autolla. ??????????????????
Oudot on perusteluslukenut paremmin, olisit huomannut minun kyselevän, millä mitarilla poliisi kykenee mittaamaan liikenteen riskikuljettajat?
Kerro minkälainen mittari se on jolla liikennevirrasta poimitaan sekopäät, väsyneet ja kännykkäänpuhujat, joiden tarkkavaisuus ei ole liikenteessä.
Jos esitetään vaatimuksia, pitääkyetä' esittämään realistinen tapa, jolla liikennettä sitten myös valvotaan.
Muutoin kiltti poliisisetä on lirissä, tehdä pitäs vaan kun keinot puuttuu. QuietPlace kirjoitti:
lukenut paremmin, olisit huomannut minun kyselevän, millä mitarilla poliisi kykenee mittaamaan liikenteen riskikuljettajat?
Kerro minkälainen mittari se on jolla liikennevirrasta poimitaan sekopäät, väsyneet ja kännykkäänpuhujat, joiden tarkkavaisuus ei ole liikenteessä.
Jos esitetään vaatimuksia, pitääkyetä' esittämään realistinen tapa, jolla liikennettä sitten myös valvotaan.
Muutoin kiltti poliisisetä on lirissä, tehdä pitäs vaan kun keinot puuttuu.Ei kai tässä ollut poliisien tai muiden viranomaisten ammatillista ongelmista kyse. Vai oliko?
- ettäpä
QuietPlace kirjoitti:
lukenut paremmin, olisit huomannut minun kyselevän, millä mitarilla poliisi kykenee mittaamaan liikenteen riskikuljettajat?
Kerro minkälainen mittari se on jolla liikennevirrasta poimitaan sekopäät, väsyneet ja kännykkäänpuhujat, joiden tarkkavaisuus ei ole liikenteessä.
Jos esitetään vaatimuksia, pitääkyetä' esittämään realistinen tapa, jolla liikennettä sitten myös valvotaan.
Muutoin kiltti poliisisetä on lirissä, tehdä pitäs vaan kun keinot puuttuu.ylinopeuden ja veren alkoholipitoisuuden mittaamiseen on mittarit, eli niiden valvonta on helppoa. Älä jankkaa turhia.
- Hämmästynyt¤
QuietPlace kirjoitti:
lukenut paremmin, olisit huomannut minun kyselevän, millä mitarilla poliisi kykenee mittaamaan liikenteen riskikuljettajat?
Kerro minkälainen mittari se on jolla liikennevirrasta poimitaan sekopäät, väsyneet ja kännykkäänpuhujat, joiden tarkkavaisuus ei ole liikenteessä.
Jos esitetään vaatimuksia, pitääkyetä' esittämään realistinen tapa, jolla liikennettä sitten myös valvotaan.
Muutoin kiltti poliisisetä on lirissä, tehdä pitäs vaan kun keinot puuttuu.Kännin mittaamiseen on olemassa mittari. Täshän on puhuttu alkon nollatoleranssista ??????
lähetään yhest asiast liikkeelle, se on yks askel eteenpäin liikenneturvas. Koko pakettii et kuiteskaa saa kerralla, mut ei sen takii kantsi jättää yhtä hyvää askelta ottamati - QuietPlace
AnaLyyzi kirjoitti:
Ei kai tässä ollut poliisien tai muiden viranomaisten ammatillista ongelmista kyse. Vai oliko?
edellytetään ongelmien poistoa liikenteestä, sen loppuhomman tekee poliisi.
On helppo vaatia...jotakuta muuta valvomaan asioita.
Anteeksi, mutten jaksa uskoa tämän kansan korkeaan moraaliin, siinä suhteessa, että jokainen miettisi, kuinka ajokelpoinen on... - QuietPlace
ettäpä kirjoitti:
ylinopeuden ja veren alkoholipitoisuuden mittaamiseen on mittarit, eli niiden valvonta on helppoa. Älä jankkaa turhia.
mitä jos puhallan nollan...ja silti en ole ajokuntoinen.
Mikä on se nollatoleranssi, loppujenlopuksi? QuietPlace kirjoitti:
edellytetään ongelmien poistoa liikenteestä, sen loppuhomman tekee poliisi.
On helppo vaatia...jotakuta muuta valvomaan asioita.
Anteeksi, mutten jaksa uskoa tämän kansan korkeaan moraaliin, siinä suhteessa, että jokainen miettisi, kuinka ajokelpoinen on...Mutta kuka sellaista vaatii saati haluaa. Nikitön minä sanoi tuolla jo aamulla, että kuka hitto kaikenmaailman janttareita jaksaa valvoa. Ajakoon ja ampukoon toisensa ihan miten haluavat. Nythän me/minä luulin puhuvani muistakin kuin degeneroituneista peräkammarin ihmisistä joita kukaan ei edes halua valvoa.
- seko oot
QuietPlace kirjoitti:
mitä jos puhallan nollan...ja silti en ole ajokuntoinen.
Mikä on se nollatoleranssi, loppujenlopuksi?alkoholin osalta.
- seko oot
QuietPlace kirjoitti:
edellytetään ongelmien poistoa liikenteestä, sen loppuhomman tekee poliisi.
On helppo vaatia...jotakuta muuta valvomaan asioita.
Anteeksi, mutten jaksa uskoa tämän kansan korkeaan moraaliin, siinä suhteessa, että jokainen miettisi, kuinka ajokelpoinen on...ongelmien vähentämistä käytettävissä olevilla keinoilla. Kuulutko kännissä ajaviin?
- -Outolintu-
QuietPlace kirjoitti:
jälkiajatus.
Miksi pitää lähteä poistamaanjokin epäolennainen seikka, kun ongelmat on muualla?
Miksei puututa niihin suuriin ongelmiin?
Mitä me saavutamme jolalin marginaalisella jutulla? kun käännetään selkä niille oikeille ongelmille, eli väärille asenteille?sinun ja kaltaistesi asenteet. Puolustelet voimakkaasti alkoholin kohtuukäyttöä liiikenteessä vaikka tutkittua tietoa on siitä miten pienetkin määrät alkoholia vaikuttavat huomiokyvyn laskuun. Yrität perustella alkoholin käytön luvallisuutta liikenteessä vetoamalla siihen että liikenteessä on muitakin riskitekijöitä. Vähättelet muiden kirjoittajien huolta alkoholin tuomista ongelmista liikenteessä vain sillä perusteella että liikenteessä on muitakin ongelmia. EIVÄT OLEMASSAOLEVAT MUUT LIIKENTEEN ONGELMAT POISTA RATTIJUOPUMUSONGELMAA LIIKENTEESTÄ niinkuin viestisi antavat ymmärtää.Ota nyt aivot narikasta.
- QuietPlace
-Outolintu- kirjoitti:
sinun ja kaltaistesi asenteet. Puolustelet voimakkaasti alkoholin kohtuukäyttöä liiikenteessä vaikka tutkittua tietoa on siitä miten pienetkin määrät alkoholia vaikuttavat huomiokyvyn laskuun. Yrität perustella alkoholin käytön luvallisuutta liikenteessä vetoamalla siihen että liikenteessä on muitakin riskitekijöitä. Vähättelet muiden kirjoittajien huolta alkoholin tuomista ongelmista liikenteessä vain sillä perusteella että liikenteessä on muitakin ongelmia. EIVÄT OLEMASSAOLEVAT MUUT LIIKENTEEN ONGELMAT POISTA RATTIJUOPUMUSONGELMAA LIIKENTEESTÄ niinkuin viestisi antavat ymmärtää.Ota nyt aivot narikasta.
koetas olla hyppäämättä johtopäätöksiin-vääriin sellaisiin...
QuietPlace kirjoitti:
jälkiajatus.
Miksi pitää lähteä poistamaanjokin epäolennainen seikka, kun ongelmat on muualla?
Miksei puututa niihin suuriin ongelmiin?
Mitä me saavutamme jolalin marginaalisella jutulla? kun käännetään selkä niille oikeille ongelmille, eli väärille asenteille?enää ottaa kantaa tähän keskustelunpätkään, mutta vastaan silti tähän vielä. En näe nykyistä promillerajaa eläolennaisena seikkana liikenneongelmissa. Mielestäni, siis mielestäni, käytäntö joka "lupaa" ottaa jonkinverran alkoholia rattiin noustessa, antaa väärää singnaalia etenkin nuorille. Tekee ikäänkuin juovuksissa ajamisesta "hiukan sallitun" Kaikki eivät osaa arvioida ajokykyään ja promillerajaansa kun ovat ottaneet muutaman kaljan. Helposti otetaan vähän enemmän kuin oli aikomus, saatetaan "unohtaa" laskuista paukku tai pari. Jos toleranssi olisi nolla, niin spekulaation varaa ei olisi.
En mitenkään halua vähätellä liikenteen muita riskitekijöitä, mutta minulla ei ole esittää virkavallalle valmiita keinoja niiden korjaamiseen.Jos olisi, niin luultavasti muutkin olisivat keinot jo keksineet. Nollatoleranssin mittaamiseen poliiseilla on olemassa valmiit keinot. En myöskään ole VAATIMASSA nollatoleranssia, vaan KANNATTAMASSA sellaisen mahdollisuuden huomioonottamista. Lähden ajatuksesta että jos yksikin liikenteessä tapahtunut kuolema tai vammautuminen voitaisiin välttää, se olisi edes pieni voitto inhimillisissä tragedioissa.
Nyt hyvää yötä mun puolestani :)
- ei-roskapostirobotti
joka janttaria valvomaan. Vaikka miten tiukat säännöt tehdään se ei estä marginaaliryhmien käyttätymistä muuttamaan.
Olen kanssasi samaa mieltä, että liikenteeseen ei ole asiaa jos ajokunto on oleellisesti huonontunut, mutta kuka kahleisiin voi kenetkin pistää saati seistä vieressä vahtimassa.saattaa olla heittoja, joten vaikkapa kilometri tunnisssa ylinopeus on hyvinkin mahdollista ilman että edes tietää rikkovansa lakia. En usko minäkään että valvontaresurssit riittävät. Mahtaneeko sitten pelkkä nollatoleranssin(ylinopeudessa) tiedostaminen saada ihmiset seuraamaan nopeusmittareitaan vähän tarkemmin. Itsestäni olen huomannut että kun ajan pidempiä matkoja, nopeus saattaa huomaamatta kasvaa, tulee vauhtisokeus.
Nollatoleranssi alkoholin suhteen taas....se on pitkälle asennekysymys.Itse en lähde ajamaan jos olen ottanut kaljankin, mutta tuttavissanikin on henkilöitä jotka kantavat alkometriä taskussaan testaten kestääkö vielä ottaa ja montako..ennen autonrattiin astumista :((. Iskulause, "kun otat, et aja" pitäisi iskostua jokaisen kaaleen.- ei-roskapostirobotti
hetkittäin ei liene kovin suuri synti. Ylinopeus erittäin hiljaisella tieosuudella mahdollinen myöhäinen ajankohta sekä keliolosuhteet sekä tien/ajoneuvon/ajajan kunto huomioonottaen ei aiheuta suurta vaaraa muille tielläliikkujille.
Jos auto kuitenkin menee metsähallituksen puolelle joutuuhan siinä pelastushenkilöstö töihin ja tulee rumia ruumita.
Ruuhkaliikenteessä en suosittele.
Ajamisessa pitäisi päähuomio kiinnittää liikenteen eikä nopeusmittarin seurantaan. Vaihtelevissa liikenne-, sää- ja tieolosuhteissa on vaikeaa ylläpitää aivan vakionopeutta. Paikkapaikoin nopeusrajoitukset on jo nyt vedetty olosuhteisiin nähden liian alas.
Myös alkoholin suhteen nykykäytäntö on sopiva.jatkuva seuraaminen on poissa liikenteen seuraamiselta, ja liian tarkkaan laitettu nopeusrajoitusten seuraaminen aiheuttaa myös jännittyneisyyttä ajaessa. :(
Joskus tuntuu tyhjällä suoralla tiellä kohtuuttomalta körötellä kuuttakymppiä.- QuietPlace
ovat liikennekamerat.
Kun väki tulee niiden kohdalle, 80 km alueelle, putoaa nopeus 60 km /h....joka johtaa pitkän jonon jarrutteluun ja kiihdyttelyyn.
Niitä äkkinäisiä jarrutuksia tolppien edellä harrastaa ihmiset, jotka ei niin ajatellet, mitä mittarissa oli ja sitten yhtäkkiä huomasivat tolpan. Se jos mikä on vaarallista...
Nollatoleranssilla sanottiin saavutetun hyviä tuloksia.
Niistä tuloksista vain puuttui se huomio, että kyseinen tie oli samaan aikaan aika rankkojen tietöiden alla....
- MirreLiina
liian tarkkaa, ellei nopeus saa mennä yli sallitun.
Tärkeämpääkin valvomista poliiseilla on, kuin muutaman kilometrin ylinopeuksien seuraaminen.
Alkoholin suhteen on hankala aivan nollatoleranssia puolustaa. Joskus voi olla tilanne, jossa on pakko lähteä ajamaan, vaikka ei ole täysin varma, onko promilleja veressä. Siis sitä pientäkään määrää, juovuksissa ei kenenkään pidä ajaa. Tämä ajaminenkin vain hätätapauksissa.
Huumaavien aineiden käyttö on rikollista jo sinällään.poliiseilla on varmasti isompiakin asioita hoidettavanaan kuin viilata pilkkua tienposkessa. Vuonna 2007 tehtiin jossainpäin eteläsuomessa(en muista paikkakunnan nimeä) kokeilu nollatoleranssin valvomista. Siinä ylinopeutta ajoi lähes 4500 autoa ja poliisilta kului aikaa 1000 tuntia valvontaan.
----------------------------------
Juovuksissa olemisen raja on aika häilyvä ja senpä vuoksi olen itse ottanut kannan että ei pisaraakaan jos ratin taakse menen. TIETYSTI, joskyseessä olisi vaikka jonkun hengen turvaaminen, tilanne kohdallani voisi muuttua. Mutta turvallisempaa toki on hälyyttää ambulanssi kuin lähteä itse kuljettamaan ketään ottaneena.- MirreLiina
TaikisN kirjoitti:
poliiseilla on varmasti isompiakin asioita hoidettavanaan kuin viilata pilkkua tienposkessa. Vuonna 2007 tehtiin jossainpäin eteläsuomessa(en muista paikkakunnan nimeä) kokeilu nollatoleranssin valvomista. Siinä ylinopeutta ajoi lähes 4500 autoa ja poliisilta kului aikaa 1000 tuntia valvontaan.
----------------------------------
Juovuksissa olemisen raja on aika häilyvä ja senpä vuoksi olen itse ottanut kannan että ei pisaraakaan jos ratin taakse menen. TIETYSTI, joskyseessä olisi vaikka jonkun hengen turvaaminen, tilanne kohdallani voisi muuttua. Mutta turvallisempaa toki on hälyyttää ambulanssi kuin lähteä itse kuljettamaan ketään ottaneena.hälyttää ambulanssi. Tarkoitinkin vain todellista hätätapausta, esim. olet kymmenien kilometrien päässä
lähimmästä ambulanssista, kuten maalla saattaa olla.
Tapahtuu onnettomuus, jossa apu on saatava mahdollisimman pian.
Soitatko ja odotat ambulanssia puoli tuntia, vai lähdetkö itse kuljettamaan loukkaantunutta, valinta on tehtävä nopeasti.
Tukevassa humalassa ei tietenkään saa lähteä ajamaan, voi tapahtua vielä pahempi onnettomuss.
Ensiaputaidot ovat kullanarvoisia. MirreLiina kirjoitti:
hälyttää ambulanssi. Tarkoitinkin vain todellista hätätapausta, esim. olet kymmenien kilometrien päässä
lähimmästä ambulanssista, kuten maalla saattaa olla.
Tapahtuu onnettomuus, jossa apu on saatava mahdollisimman pian.
Soitatko ja odotat ambulanssia puoli tuntia, vai lähdetkö itse kuljettamaan loukkaantunutta, valinta on tehtävä nopeasti.
Tukevassa humalassa ei tietenkään saa lähteä ajamaan, voi tapahtua vielä pahempi onnettomuss.
Ensiaputaidot ovat kullanarvoisia.niitä vaikeita tilanteita, enkä osaa sanoa mitä tekisin kyseisessä tilanteessa. Jos henkilö olisi hyvinkin vakavasti loukkantunut,niin henkilöauton kyytiin nostaminenkin voisi olla kohtalokasta. Kyllä painotan myös ensiaputaitojen merkitystä, ensiapua voi ja pitääkin antaa vaikka olisi jotain ottanutkin. Toivottavasti eteen ei koskaan tule tuollaista tilannetta niinä harvoina kertoina kun jotain otan.
- MirreLiina
TaikisN kirjoitti:
niitä vaikeita tilanteita, enkä osaa sanoa mitä tekisin kyseisessä tilanteessa. Jos henkilö olisi hyvinkin vakavasti loukkantunut,niin henkilöauton kyytiin nostaminenkin voisi olla kohtalokasta. Kyllä painotan myös ensiaputaitojen merkitystä, ensiapua voi ja pitääkin antaa vaikka olisi jotain ottanutkin. Toivottavasti eteen ei koskaan tule tuollaista tilannetta niinä harvoina kertoina kun jotain otan.
sydänkohtaus, aivoverenvuoto tai muu vastaava, joissa täytyy toimia nopeasti ja apua saatava pikaisesti.
Toivotaan, että jokainen opettelisi auttavasti ensiaputaidot, koskaan ei voi tietää, millaisiin tilanteisiin joutuu.
Hieman meni sivuun aloituksen aiheesta.
- Adria
Nollatoleranssi on selkeä raja ja sinällään hyvä. Nykyisen käytännön mukaan tienpäällä olevalla 'virkamiehellä' on jonkunverran säätövaraa tilanteesta riippuen, joten nollatoleranssi pitäisi asettaa säätövaran yläpäähän, eli nostaa nopeusrajoituksia.
jostakin, että poliisi antaa huomautuksen jo seitsämän kilometrin ylinopeudesta ja useammasta huomautuksesta tulee sitten sakko. Aiemmin säätövara oli kymmenen prosenttia?? Eli nopeusrajoituksia senverran ylöspäin ? Muuttaisiko se ja miten mielestäsi tilannetta nykyisestä?
- Adria
TaikisN kirjoitti:
jostakin, että poliisi antaa huomautuksen jo seitsämän kilometrin ylinopeudesta ja useammasta huomautuksesta tulee sitten sakko. Aiemmin säätövara oli kymmenen prosenttia?? Eli nopeusrajoituksia senverran ylöspäin ? Muuttaisiko se ja miten mielestäsi tilannetta nykyisestä?
Muuttaisi siten, että poliisin ei tarvitse pysäyttää huomauttamista varten kahdeksankympin alueella kasiseiskaa ajavia, kun nollatoleranssin raja olisi huomauttamiskynnyksen yläpäässä. Sitte kun pysäyttää rapsahtaa sakko ilman selittelyjä ja holhouslätinöitä.
Adria kirjoitti:
Muuttaisi siten, että poliisin ei tarvitse pysäyttää huomauttamista varten kahdeksankympin alueella kasiseiskaa ajavia, kun nollatoleranssin raja olisi huomauttamiskynnyksen yläpäässä. Sitte kun pysäyttää rapsahtaa sakko ilman selittelyjä ja holhouslätinöitä.
Jos nolla on nolla niin se on nolla eikä 7. Jos vedetään rajoja niin ne rajat ovat /- nolla eikä yhtään yli.
AnaLyyzi kirjoitti:
Jos nolla on nolla niin se on nolla eikä 7. Jos vedetään rajoja niin ne rajat ovat /- nolla eikä yhtään yli.
ja toistan. Nolla on nolla eikä 0,5.
johan niitä nyt näkee. Varsinkin sellaisilla teillä, joissa on keltaista sulkuviivaa kilometrikaupalla. Alamäessä jarruvalot palavat, ettei vaan mene yli nopeusrajoituksen. En tarkoita, että pitäisi hurjastella, mutta tommonen joustava suhtautuminen asioihin auttaa. Ja silloin tarvitaan pientä marginaalia, ei nollatoleranssia.
Sen sijaan voisi miettiä, miksi saamme lukea lehdistä uutisia, joissa kerrotaan, kuinka joku jäi kiinni rattijuopumuksesta tai kortitta ajosta tänä vuonna jo x:nnen kerran kiinni. Tuollainen tapaholtittomuus voidaan helposti kitkeä, kun auto viedään paalaimeen ja pannaan jäppinen viereen seuraamaan. Kyllä se vähitellen oppii syy/seuraus -suhteet, varsinkin, jos se oli työnantajan/kaverin auto.lisääntyy liikenteessä satavarmasti nollatoleranssin seurauksena ja liikenneonnettomuuksien riskit sitäkautta :(
Sullahan onkin järeät keinot kitkeä rattijuopumusta, monennestako kärystä auto pantaisiin pakettiin?TaikisN kirjoitti:
lisääntyy liikenteessä satavarmasti nollatoleranssin seurauksena ja liikenneonnettomuuksien riskit sitäkautta :(
Sullahan onkin järeät keinot kitkeä rattijuopumusta, monennestako kärystä auto pantaisiin pakettiin?sitä ennen voitaisiin panna auto jäähylle. Ei siis haaskata yhteiskunnan varoja siihen, että tyyppi istuu täysihoidossa linnassa, vaan auto otetaan Valtion Uudelleenkoulutusviraston käyttöön. Ai mikä virasto? No, siellä opetetaan liikenteessä törttöilleitäkunnon autoilijoiksi. Hyvää mallia voi hakea Pohjois-Koreasta.
P.S. olen töissä autoalan yrityksessä, ja tällaiset mielipiteet ovat kovaa valuuttaa kahvituntipuheissa..... hitto, että mä nautin, ku ääliöt vetää hernettä nekkuun....LaardiBee kirjoitti:
sitä ennen voitaisiin panna auto jäähylle. Ei siis haaskata yhteiskunnan varoja siihen, että tyyppi istuu täysihoidossa linnassa, vaan auto otetaan Valtion Uudelleenkoulutusviraston käyttöön. Ai mikä virasto? No, siellä opetetaan liikenteessä törttöilleitäkunnon autoilijoiksi. Hyvää mallia voi hakea Pohjois-Koreasta.
P.S. olen töissä autoalan yrityksessä, ja tällaiset mielipiteet ovat kovaa valuuttaa kahvituntipuheissa..... hitto, että mä nautin, ku ääliöt vetää hernettä nekkuun....että olisin joskus kuullut jonkun menettäneen autonsa valtiolle useiden rattijuopumusten vuoksi. Mitenkähän se ehdotus pakollisesta alkolukosta taparattijuopoille, eikö sellaistakin ole joskus jossakin ehdotettu. En oo niin tarkkaan seurannut tuota sektoria.
TaikisN kirjoitti:
että olisin joskus kuullut jonkun menettäneen autonsa valtiolle useiden rattijuopumusten vuoksi. Mitenkähän se ehdotus pakollisesta alkolukosta taparattijuopoille, eikö sellaistakin ole joskus jossakin ehdotettu. En oo niin tarkkaan seurannut tuota sektoria.
ja veljenpojan alkolukkotehdas saa taas tilauksia. Olen menetyksellä kasvattanut lapsia osittain sillä metodilla, että jos lelun kanssa ei osata leikkiä, tai tulee riitaa, niin otetaan lelu pois. Kyllä tyhmempikin lapsi vähitellen oppii.
- Yhteenlaskun.tulos
se lisää turvallisuutta liikenteessä. Mitä kovempaa ajetaan, sitä vakavampia onnettomuudet ovat, ihan perusfysiikkaa, tuhoavat voimat kasvavat suorassa suhteessa nopeuden neliöön. (eli jos ajetaan viidestäkympistä seinään, tuho on vain neljäsosa siitä että ajettaisiin seinään satasta). Tietysti myös kolaririski kasvaa kun nopeudet suurenevat, on vaikeampi hallita ajoneuvoa.
Ja nollatoleranssi tarkoittaa vain, että laki tulkitaan kuten se on kirjoitettu: nopeusrajoitusmerkki ilmoittaa suurimman sallitun nopeuden eikä mitään keskimääräistä tai tavoitenopeutta tai muuta bullshitiä.ylinopeuksien nollatoleranssilla on vaikutusta niihin jotka ovat kaahailleet tätähn saakka suuria ylinopeuksia?
Mä ajattelen että nollatoleranssi puree lähinnä meihin tavallisiin kengänkuluttajiin jotka nytkin olemme suurin piirtein noudattaneet nopeusrajoituksia. Satunnaisesti saattaneet niitä hiukan ylittää, kuitenkin ylitys on ollut alle entisen joustonvaran.- Yhteenlaskun.tulos
TaikisN kirjoitti:
ylinopeuksien nollatoleranssilla on vaikutusta niihin jotka ovat kaahailleet tätähn saakka suuria ylinopeuksia?
Mä ajattelen että nollatoleranssi puree lähinnä meihin tavallisiin kengänkuluttajiin jotka nytkin olemme suurin piirtein noudattaneet nopeusrajoituksia. Satunnaisesti saattaneet niitä hiukan ylittää, kuitenkin ylitys on ollut alle entisen joustonvaran.tavallisilta käyttäjiltä on unohtunut perusasia kokonaan. Näkeehän sen näistä valituksista, jotka johtuvat siitä että pyritään ajamaan koko ajan suurinta sallittua nopeutta. Ei keskinopeus voi olla sama kuin maksiminopeus. Sen miten tavallinen väki ajaa näkee helposti kun menee tielle ja ajaa tasan suurinta sallittua nopeutta: kaikki menevät ohi. Josa erehtyy ajamaan kuten pitäisi ajaa, tilanteen sallimaa suurinta mahdollista nopeutta, saa vielä joukottain kaikenmaailman keskisormitervehdyksiä.
Ja aikaahan meillä on, ihmisen keski-ikä kuulemma kasvaa jatkuvasti. Kuolema tulee silti hoputtamattakin. Yhteenlaskun.tulos kirjoitti:
tavallisilta käyttäjiltä on unohtunut perusasia kokonaan. Näkeehän sen näistä valituksista, jotka johtuvat siitä että pyritään ajamaan koko ajan suurinta sallittua nopeutta. Ei keskinopeus voi olla sama kuin maksiminopeus. Sen miten tavallinen väki ajaa näkee helposti kun menee tielle ja ajaa tasan suurinta sallittua nopeutta: kaikki menevät ohi. Josa erehtyy ajamaan kuten pitäisi ajaa, tilanteen sallimaa suurinta mahdollista nopeutta, saa vielä joukottain kaikenmaailman keskisormitervehdyksiä.
Ja aikaahan meillä on, ihmisen keski-ikä kuulemma kasvaa jatkuvasti. Kuolema tulee silti hoputtamattakin.ohi on päästävä vaikka ajaisin suurinta sallittua nopeutta. Olen luullut sen johtuvan siitä että olen naisihminen mutta sama ongelma lienee myös normaalinopeutta ajavilla miehillä sitten. Jotenkin, kun tuolla liikenteessä ajaa, tuntuu ettei oikein paljoa hitaampaa saisi ajaa kuin mitä nopeusrajoitukse antavat myöten. Sitä on heti tientukkona :/
Tiedätkö muuten, voiko sakkoja tai huomautusta saada jos ajaa paljon alle nopeusrajoitusten.?? Tyttäreni oli sitä mieltä että voidaan silloin sakottaa liikenteen häiritsemisestä ja sitä kautta vaarantamisesta.- Yhteenlaskun.tulos
TaikisN kirjoitti:
ohi on päästävä vaikka ajaisin suurinta sallittua nopeutta. Olen luullut sen johtuvan siitä että olen naisihminen mutta sama ongelma lienee myös normaalinopeutta ajavilla miehillä sitten. Jotenkin, kun tuolla liikenteessä ajaa, tuntuu ettei oikein paljoa hitaampaa saisi ajaa kuin mitä nopeusrajoitukse antavat myöten. Sitä on heti tientukkona :/
Tiedätkö muuten, voiko sakkoja tai huomautusta saada jos ajaa paljon alle nopeusrajoitusten.?? Tyttäreni oli sitä mieltä että voidaan silloin sakottaa liikenteen häiritsemisestä ja sitä kautta vaarantamisesta.vaaraa liioitellaan suotta. Moottoritielle ei saa mennä tietyillä laitteilla joiden nopeus on selvästi alle yleisen liikenteen käyttämän, mutta tavallisilla teillä liikkuu normaalistikin erikoisajoneuvoja, traktoreita ja muita todella selvästi muita hitaampia. Jos siis tavallisella autolla ajaa mittarin mukaista kahdeksaakymppiä joka ainakin autossani tarkoittaa todellista 78 kilometrin nopeutta, ei siitä antaisi minulle sakkoa kuin patologisin kaahari. Poliisi nyt ei ainakaan.
Muuten kun tässä viimeksi taas olin pidemmällä matkalla, poliisi sakotti heti sitä joka ohitseni ajoi, mutta toisaalta kun ajoin itse moottoritiellä ohi sadan kilometrin rajoitusalueella edellä ajavista, riitti aivan rajoitusten mukainen nopeus. Muut nimittäin pudottivat tutkan nähdessään nopeuden kahdeksaankymppiin. Siitä silmänpalvonnasta voisi kyllä jo vähintäänkin huomauttaa, ellei ihan sakottaakin. Aiheuttaa oikeita vaaratilanteita kuten myös peltipoliisien edessä hätäjarrutukset.
ylinopeudesta..Minusta tämä systeemi on nyt hyvä,koska tosiaankin noi nopeusmittarit eivät aina näytä oikein.
Sitten päästäänkinn siihen asiaan,mitä olen usein ajatellut.En ymmärrä ollenkaan,miksi autolla ajaessa veressä saa olla jonkin verran promilleja???Täysin nollajutuksi saa sen kyllä muuttaa,niin silloin ihmiset ehkä enempi miettisivät sitä rattiin lähtöä.
Jää ehkä ne muutamat oluet juomatta,kun tietää ettei mittarissa passaa näkyä yhtään mitään.
Hirveen paljon on ollut myös tapauksia,missä yksi ihminen saattaa jäädä viikossa useammankin kerran kiinni ratista..Vähän suuremmat rangaistukset kehiin,niin jäisivät vähemmälle nuokin rikokset..
Karmeeta muutes tuo,että jatkuvasti saa lehdistä lukea noista rattijuopoista..Olis kyllä aika tehdä jotain..Kerroinkin jo tuossa jollekin että tunnen ihmisiä jotka "uskaltavat" ottaa pari kolme kaljaa ennen rattiin menemistä, koska laki antaa siihen luvan. Minusta olisi paljon selkeämpää kun raja olisi nolla, silloin jäisivät promillerajoilla kikkailut ja edes nuo turhat liikenneriskit pois kun olisi itsestäänselvyys ettei voi ottaa ainuttakaan jos ajaa.
- Kadunmies evk
..asia, nollatoleranssi pistää niitä autoilijoita miettimään jotka oat tähän asti laskeneet jonkin "toleranssin" varaan, nopeus ei ole vaarallista vaan nopeuserot, pientä ylinopeutta harrastaneet lisäävät ohitustilanteita ja näissä piilee vaaransa
Rattijuopot ovat syvältä, vaikeammaksi menee huumausaineet, myös lääke voi olla huume, entä jos jatkuvaan särkyyn tarvitsee huumeeksi luokitellun lääkkeen ja työmatka edellyttäisi oman auton käyttöä?onkohan tehty mitään tutkimuksia siitä kuinka suuri osa kolareista johtuu ohitustilanteista. Uskoisin että aika isoksi nousisi prosentuaalinen osuus. Muutaman kerran nähnyt niin kaistapäisiä ohituksia että vain ihme on niissä tilanteissa pelastanut kolareilta ja ylinopeuttahan nää kaaharit tietenkin on painaneet ohitellessaan.
Kolmiolääkkeiden käyttäjähän ei saisi ajaa autolla silloin kun on lääkkeiden vaikutuksen alaisena.Silloin varmaan pitäisi keksiä jokin muu keino työmatkan taittamiseen.?? Aika mahdoton varmaan monen osalla toteuttaa.Pitäisikö ajaa sitten kipeänä töihin ja napata lääke vasta työmaalla? Mutta eräänlainen riski liikenteessä lie myös kipujen kourissa painiva autoilija
- :))
tämäkin
- suhteen nolatoleranssi
on järkevä.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskallanko vielä kaivata sinua?
Siitä on niin kauan aikaa. Harmi, kun kaikki meni niin kuin meni. Elämässä oli aika raskasta silloin, ja näen sen sinun233987- 613084
Uskallatko katsoa pitkään silmiin
kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa813061Jani Mäkelä ihmettelee työministeri Satosen matkaa Aasiaan hoitajia rektyroimiseksi sieltä Suomeen.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/cfba6abc-f871-4ce2-b327-41aa5819934c Kokoomus on lähtenyt omin päin ilman hallitus3002465- 412192
- 542151
Hymyilyttää
Kun mietin, että kun vielä kohdataan, niin nauretaan tälle meidän palstasuhteelle 😅. Ihanaa päivää sulle mies. Olet mi211341Missä meetwursti on keksitty?
Tapasin hiljattain erikoisen rouvan Prisman leikkelehyllyjen välissä pälyilemässä. Kun tulin kohdalle, rouva alkoi raivo71270- 431219
Riku Rantala OUT, Matti Rönkä IN - Hengaillaan visailuohjelmaan astuu kova nimi: "Olen kasvanut..."
Matti Rönkä jäi eläkkeelle yli 30 vuoden työuran jälkeen loppuvuodesta 2024. Uutistenlukija-toimittaja-kirjailija ei kui241138