Laskutehtävä

Tyhmyys on rumaa

Tässä kaikille hoikille ja fiksuille pieni laskutehtävä. Helppo se teille on, kun hoikat ovat melkein aina älykkäitä, eikö niin?

Olipa kerran eräs henkilö. Hän ei ollut lihava, vain liian lyhyt. Jos hän olisi ollut 90cm pitempi, hänen painonsa ja pituutensa olisivat olleet kohdallaan. Nyt hän surkutteli lyhyeksi jäänyttä varttaan. Muut sanoivat häntä lihavaksi, joka kovin loukkasi ko. henkilöä.

Olemassa olevaan pituuteensa nähden hän painoi noin 43% liikaa. Hänen kengännumeronsa oli 39. Kuinka paljon henkilö painoi? Kuinka pitkä hän oli? Kuinka pitkä hänen olisi oltava ollakseen normaalipainoinen?

9

297

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nyt naurattaa...

Tämän palstan piti olla täynnä älykköjä!? Tehtävän pystyy ratkaisemaan. Matikka on logiikkaa!!!

• Olipa kerran rohkea arvaus... :)

Minä aloitan rohkeasti. Tulipahan hulppeita lukemia laskutoimituksillani.
      Minä veikkaa, että noilla mitoilla pääsisi ennätysten kirjoihin ja helposti :)
      Mikäli siis ymmärsin tehtäväannon. Oletuksena käytin BMI:tä 25.
      Veikkauskseni, että painoi noin 640 kg ja pituutta oli noin 4,23 m.
      Normaalipainoon olisi tarvittu pituutta noin 5,13 m

Tämmönen arvaus :)

• tämmöinen

Yli neljämetrisen kengännumero tuskin on 39. Siksi tehtävässä on kengännumero, että siitä voi päätellä jotain. Muuten ihan hyvä, mutta tärkeän olit asian sivuutit. :-)

• pöh_

90 kg ja 100cm

• tyhmäkysymysdotcom

luulisi että tämä viisas kysyjä tietäisi, että ei se kengännumero kerro kuinka pitkä ihminen on.... minulla itselläni kengännumero 37 kun taas samanpituisella kaverilla 39...

• cittarinmyyjä

Annetuista lähtötiedoista on hankala laskea juuri mitään, mutta yritetään!

Oletetaan laskutavaksi BMI ja normaalipainoindeksiksi naiselliset 19.

Pituus: 1,58 m
      Paino: 116,9kg
      Pituuden tulisi olla: 2,48 m

• sivustaseuraaja

Eivät nämä laihat kauppojen kassamyyjät mitään tyhmiä ole kun osaavat tämmöisiä laskea.

Tehtävässä todellakin sai ihan itse päättää, että mikä on normalipaino kun sitä ei tehtävänannossa kerrottu, sillä tuskiin mikään painoindeksi ottaa homioon pituuden, painon ja kengännumeron!

" Matikka on logiikkaa!!! " - tämän tulisi myös aloittajan muistaa ensi kerralla!

• LaardiLiisa

Nyt kun visa on pyörinyt jo aikansa, niin olisi suotavaa saada vastaus kysymykseen. Mieheni on DI ja hän sanoi, ettei annetuilla arvoilla voi laskea yhtään mitään kun ei tiedetä että millä tavalla pituus-paino-suhdetta pitäisi laskea!

• "normaalipainoinen"

Ei taida aloittajan päässä paljoa liikkua kun esittää tuollaisen kysymyksen!

EI TUOHON VOI VASTATA, JOS EI KERROTA LASKUTAPAA JOLLA NORMAALIPAINO MITATAAN!!

Pituuden tuosta saa, jos laskee BMI:llä, mutta siihen se sitten jääkin jos ei kerrota mikä indeksi kuvastaa "normaalipainoa"...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos tienaaminen koneella kiinnostaa niin lue!

Olen kerrännyt muutaman linkin kyselysivustoille. Vastaa kyselyihin ja tienaa rahaa! Minimikotiutus on sivuilla 10e ja v
      Työ ja opiskelu
      1
      3688
    2. Kimmo Kiljunen sekoili täysin - joutuu nyt syrjään

HS: Kimmo Kiljunen syrjään ulkoasiainvaliokunnan johdosta. SDP:n eduskuntaryhmä aikoo vaihtaa ulkoasiainvaliokunnan puh
      Maailman menoa
      371
      1828
    3. Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!

Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola
      Kotimaiset julkkisjuorut
      240
      1615
    4. Keski-ikäiset julkkismiehet vaihtaa nuorempiin!

Seiska tietää kertoa: erikoisjoukot Janne Lehtosen vaimo yli 20v avioliitosta hakee eroa, Janne -ikuista rakkautta hehku
      Kotimaiset julkkisjuorut
      28
      1609
    5. Kimmo Kiljunen

"Kimmo Kiljunen, sdp, esittää rajuja väitteitä. Hän tapasi suomenvenäläisiä. Julki tulleella videolla hän vaatii rajaa
      70 plus
      248
      1191
    6. Herätät kyllä

Tunteita vaikka missä muodossa. Tiedät että meidän on vaikea vastustaa toisiamme.
      Ikävä
      73
      1023
    7. Mitä haluaisit sanoa

kaivatullesi juuri nyt?
      Ikävä
      58
      1004
    8. Salassapito luottamuselimissä. Missä kulkee raja?

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila (kesk) kyselee, mitä minulle oma väki aikoo tehdä, kun toin hallituksen
      Haapavesi
      60
      765
    9. Kauan aiot vielä vastustella minua?

Miehelle kysymys.
      Ikävä
      47
      756
    10. Miksi teet tästä niin vaikeaa?

Olisin sinun, jos haluaisit. Antaisin sinulle koko sydämeni. Et halua kohdata minua, vaikka kuitenkin haluat. Yritä jo p
      Ikävä
      25
      719
    Aihe