Vilpittömästi, uskotko sinä että jokainen elämänvaiheesi on Jumalan määräämä. Että Jumala siunaa, varjelee ja johdattaa kulkuasi sinun parhaaksesi? Eikä vain sinun vaan samalla tavalla tämä Jumala ohjaa joka ikisen muunkin maapallolla tällä hetkellä elävän ihmisen toimia. Uskotko?
Sen pienen pojankin, joka konttaa Delhissä saasataisella kaatopaikalla ja etsii jotakin minkä voisi myydä saadakseen riisikupillisen. Ja sen pienen tyttösen elämää, jonka rahakas äijä osti itselleen kadulta seksilelukseen.
Vai onko niin että Jumala ummistaa silmänsä muilta, ja auttaa vain sinua?
Tää Jumala johdattaa MINUN elämää
5
77
Vastaukset
- etsivä-xx
Miksi maailmassa on kärsimystä? Tässä maalisessa elämässä meille ei ole luvattu kärsimyksetöntä elämää. Ei niille, jotka uskoo eikä niille jotka eivät usko. Jos jollain menee elämässä hyvin se ei kerro uskon vahvuudesta, eikä päinvastoin. Miksi viattomat, pient lapsetkin kärsivät? Näin vain on ja siihen on tyytyminen täällä maanpäällä.
Kun tsunami iski, tästäkin käytiin keskustelua Suomen luterialisen kirjon johtajienkin osallistuessa siihen. Näitä keskusteluja ehkä löytyy netinkin hakujen kautta.- etsivä-xx
Kesitas kirjoitti:
näitkö SRK;ta auttamassa, muut kirkot kyllä oli siellä auttamassa?
Vastaukseni oli yleistä kaiketi sinuakin koskevaa kristinuskoa. Et kai sinäkään usko, että jos uskoo on kaikki maallinenkin hyvin ja jos asiat on huonosti ei usko Jumalaan. Minä ainakin hyväksyn sen lähtökohdan, että Jumala on meiltä salattu eli emme tiedä kaiken tarkoitusta. Auttaminen lähtee laupiaasta samarialaisesta.
Lähetysasia onkin sitten eri juttu. Olen muualla sanonut mielipiteenäni että Raamatun lähetyskäsky tarkoittaa uskon synnyttämistä muutoin kuin vain perheeseen syntymällä. Kaikkien herätysliikkeiden alku"räjähdys" laajenemiselle on kulkenut tätä kautta. Minä en tunne pelkoa liikkua maailman turuilla ja toreilla niin että tunnustan kristillisen uskon, enkä pelkää että epäuskoisten (todellisten ateistien) seurassa oma uskoni katoaisi. Huonosti olisi käynyt jo opetuslapsille jos niin kävisi, olisi usko sammunut jo liki 2000 vuotta sitten. Kaiketi pitää uskoa että kristinusko on niin vahva että kestää. Eihän meitä tänäpäivänä edes polteta elävältä, ei heitetä areenalle petojen raadeltavaksi, ei eristyleireille "uudelleen kavatettavaksi". Todellista vainoa täällä Suomessa ei ole, mitä nyt vähän nettikirjoittelua eri palstoilla (yhtä lailla luterilaisilla hellareiden ja katolisten kuin tälläkin).
En, koska Jeesus on minun uudestisyntyneen ihmisen Herra.
Jumala siunaa minua Pojassaan, ei muuten.
Mutta jos luetaan Koraania, siellä kyllä lukee >>uskotko sinä että jokainen elämänvaiheesi on Jumalan määräämä. Että Jumala siunaa, varjelee ja johdattaa kulkuasi sinun parhaaksesi? Eikä vain sinun vaan samalla tavalla tämä Jumala ohjaa joka ikisen muunkin maapallolla tällä hetkellä elävän ihmisen toimia. Uskotko?
Niin uskotko muslimina näin. Eikö Jeesus, jota et edes mainitse ole Herrasi?
Sen pienen pojankin, joka konttaa Delhissä saasataisella kaatopaikalla ja etsii jotakin minkä voisi myydä saadakseen riisikupillisen. Ja sen pienen tyttösen elämää, jonka rahakas äijä osti itselleen kadulta seksilelukseen. ** Hienoa lyriikkaa arabimiasta.
Vai onko niin että Jumala ummistaa silmänsä muilta, ja auttaa vain sinua? ** Miten sinä sen muslimina näet?- uskon,
että Jumala johdattaa jokaikisen ihmisen elämää. Se, että Hän johdattaa sitä ihmisten parhaaksi, ei tarkoita sitä, että ihmisten elämä täällä maailmassa olisi tai että sen pitäisi olla onnellista. Onnellisen elämän tavoittelu on ihmisten oman pään hapatusta. Hölmöydessään he vielä ajattelevat, että Jumalan tehtävä olisi olla jonkinlainen leikkipuiston setä, joka pitää huolen siitä, että kaikilla on kivaa. Siinä valjastettaisiin Jumalakin palvelemaan ihmisen omia pyyteitä, voi röyhkeyden määrää!
Jumala on ihmiselle käsittämätön, ja Hänen tarkoituksensa ovat ihmiselle käsittämättömät. Onneksi. Jos Jumalan mieli olisi ihmismielen kaltainen, ei meillä olisi turvaa missään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas nuoren kuolema
Vasunmäentiellä paha onnettomuus. Nuori nainen menehtyi. Niiin sydäntä riipaisevaa 😭1334705Elikkäs persuissa ovat pahimmat häiriköijät
Koska sieltä tuli kaikkein kovin ulahdus. Persujen peesissä seuraa kokoomus js hajuraon päässä röhkii kepulaiset. Olipa703310"Skandaali muhii SDP:ssä" - "pelon ilmapiiri vallitsee"
Puolueen johto on vähintään vastuussa ilmapiiristä, jossa häirinnän uhrit eivät ole saaneet ääntään kuuluviin. Vyyhdin1053185Tehomaksu rankaisisi normaalista sähkönkäytöstä
Energiaviraston valmistelema tehomaksumalli herättää aiheellista huolta erityisesti tavallisten kotitalouksien näkökulma392631Ahdistelu ongelmaa vain vasemmistossa - ei oikeiston edustajissa
Mutta demarit ovat tunnetusti sivistymättömiä, ja vähemmän fiksuja.282312- 1131608
- 491136
Trump asettaa Grönlannin kaappausta vastustaville Euroopan maille 10% tuontitullin
Suomi mukana näissä maissa. Myöhemmin Trump aikoo nostaa tuontitullit 25%:iin kesäkuun alusta, jos Grönlannin kaappausta3391127- 49872
Mitä luulet mies
Olisko tämä mun mustasukkaisuus iso ongelma meidän suhteessa? Tiedän, että se ei ole hyvä asia, mutta tykkään susta niin55691