Eriseura, Raamatun valossa.

Palstalla näkee joka päivä käsitteen eriseura, vaikka juuri kukaan ei edes tiedä, mikä on se alkuperäinen seura, eli seurakunta.

Jumala valitsi Israelin omaksi omaisuuskansakseen, jolle Hän antoi pappeuden. Kenelläkään muulla ei ollut pappeutta Jehowaa, Isää Elohimia kirkastamassa, kun Israelilla.

1. AADAM — d"a'
(1Ms 1:26-30 ja 3:14-19)
Lupaus ja siunaus (tai liitto) ensimmäisille ihmisille, johon kuuluu lisääntyminen ja maan täyttäminen sekä maan viljeleminen ja varjeleminen, samalla Jumala antoi ihmiskunnalle ja kaikille eläimille vihreät kasvit ravinnoksi. Tähän liittoon usein yhdistetään lupaus ensimmäisille ihmisille syntiinlankeemuksen jälkeen, jossa Jumala lupasi, että vaimon Siemen on polkeva rikki käärmeen pään. Tämä on ensimmäinen lupaus Lunastajasta ja Messiaasta.

2. NOOAH — x:nO
(1Ms 9:1-17)
Liitto Nooahin ja koko ihmiskunnan kanssa. Tässä liitossa Jumala lupasi, ettei Hän enää tuhoa koko ihmiskuntaa ja eläimiä vedenpaisumuksella. Herra lupasi myös, että maa antaa satonsa ajallaan ihmisille ja kaikille luoduille niin kauan kuin ihminen maan päällä vaeltaa. Tämän liiton merkkinä on sateenkaari pilvissä. Jumala antoi myös lihan ravinnoksi ihmisille ja eläimille. Jo Nooah tunsi puhtaat karjaeläimet ja linnut, josta on todistuksena vedenpaisumuskertomus 1Ms 7:2 ja 8:20 (vrt. Tooran määräyksiin puhtaista ja siten syötäväksi kelpaavista eläimistä 3Ms 11 ja 5Ms 14).

3. AVRAHAM — h'r"b.a;
(1Ms 15:1-21 ja 17:1-21)
Ympärileikkauksen liitto Avrahamin kanssa ja lupaus, johon kuuluu Luvattu maa Avrahamin jälkeläisille Iisakista ja Jaakovista, joille Jumala myös vahvisti tämän liitonsa (1Ms 26:2-5 ja 28:10-22).

4. ISRAEL — laer"f.yI
(2Ms 19-20, 24:1-18, 34:10-17 ja 5Ms 29-30)
Liitto Israelin kansan Mošen välityksellä Siinain vuorella. Tämä liitto, sekä Tooran ja Luvatun maan antaminen Israelille, ovat vahvistus Avrahamin liitolle. Tässä liitossa koko Israelin kansasta tehtiin pappiskansa (2Ms 19:3-6), mutta kuitenkin Herran palveleminen Ilmestysmajassa annettiin vain Aharonin pojille ikuisesti ja vain heille kuuluu ns. Leeviläinen pappeus (esim. 2Ms 28-29, 32:25-29, 39:1-31 ja Jer 33:14-26). Herra uudisti tämän liiton Mooavin maassa ennen kuin Israelin kansa
pääsi luvattuun maahan (5Ms 29-30).

5. DAAVID — (dywID") dwID"
(2Sm 7 ja 1Aik 17) Lupaus ja liitto kuningas Daavidille, että hänen jälkeläisensä saavat istua Israelin (Juudan) valtaistuimella ikuisesti. Tämä ikuinen hallitsija on Ben-Daavid Ješua HaMašiah.

Näissä liitoissa Isä pyssyi, mutta me juutalaiset ei, ja siksi Jesaja jo ennusti, tulee uusi liito, joka on alla.

6. JEŠUA HAMAŠIAH — x:yviM'h; [:WvyE
(Mt 26:26-29, Mk 14:22-25, Lk 22:14-20 ja Jh 13:21-30)
Uusi Liitto Ješuan Veressä, jonka kautta myös pakanat ovat päässeet uskossa osallisiksi Israelin kansan rinnalla Israelille annettuun yleiseen pappeuteen eli Jumalan Liiton Perheeseen, tätä salaisuutta Paavali julisti (esim. Ef 3:6, Gal 3:14, 3:28-29, Room 11:17-24). Tästä liitosta, jossa Pyhä Henki asuu jokaisen uskovan sydämessä, myös profeetat puhuivat ja kirjoittivat (esim. Jer 31:31-34 ja Hes 36:16-37). Tämä liitto on Daavidin lupauksen vahvistus, sillä Ješua on ikuinen kuningasten
Kuningas. Tässä liitossa täyttyy myös lupaus ensimmäisille ihmisille vaimon Siemenestä, joka polkee rikki käärmeen pään (Hepr 8:13, lue myös Hepr 7:11-8:13).

Nyt tämän uuden liiton johdosta Israel menetti pappeuden, Liiton arkin huoilehtimisen ja pappaus tuli pakanoille. Myös Messiaaniset juutalaiset olivat uuden liiton alla, ja PAPPEUS LIITTO MUUTTUI SEURAKUNTA- AIKAAN, jota kestää aina ylöstempaukseen asti.

Mutta kuka on eriseulanen, Hän joka ei ole tässä Jeesuksen seurakunnassa, asui Hän missä päin maailmaa tahansa.

Eriseuralaisille on ominaista se, että Heille ei ole Liitto Pyhä, eli Jeesus ei ole Herra, eikä Raamattu ja sen ilosanoma Uusi liitto Hänessä ja TEKEVÄT OMIA SÄÄNTÄJÄ RAAMATUN YLI JA SIVULLE.

SRK täytti – 60 luvun lopulla tämän kriteerin, se on eriseura Jeesuksen Herruudesta.

Odotan kommentteja.

Shalom.

40

493

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iveta

on tämä, että tuntui kuin olisin ollut oppitunnilla, kun luin tuon. Ei ole minulla tuollaista tietomäärää, mutta hienoa, että meillä on palstalla mies, joka osaa myös näitä juutalaisuuden asioita. Itselläni yhteys Israeliin jää siihen, että joka aamu polvirukouksessa siunaan Israelia, koska Jumala on luvannut myös siunata niitä, jotka siunaavat Israelia. Ja toinen asia, missä minulla oli yhteys juutalaisten kanssa, oli se, että olin mukana talkootoiminnassa (tosin salaa ry:ltä), kun venäläisiä juutalaisia oli muuttamassa Suomen kautta Israeliin.

Shalom!

• :::::

Kyllä tuntuu,että olet täällä feikkinä pelleilemässä palstalaisten kustannuksella. :-(

• Samaa mieltä
        ::::: kirjoitti:

Kyllä tuntuu,että olet täällä feikkinä pelleilemässä palstalaisten kustannuksella. :-(

Kyllä Raamattuun uskova vl on mitä suurimmalla todennäköisyydellä feikki.

• iveta

pelleilemässä. Miksi olisin ja miksi sanot noin? Loukkaako sinua, jos haluan olla joskus tekemässä jotain hyväntekeväisyystyötä. Raamatun mukaan se ei ole kiellettyä, jos ihmisellä on mielessänsä pyhät matkat. Tällaiselle huonolle ihmiselle, kuten minä, ei ole helppoa ja luonnollista lähteä tekemään lähimmäisilleen jotain hyvää ja ystävällistä.

• :::::
        iveta kirjoitti:

pelleilemässä. Miksi olisin ja miksi sanot noin? Loukkaako sinua, jos haluan olla joskus tekemässä jotain hyväntekeväisyystyötä. Raamatun mukaan se ei ole kiellettyä, jos ihmisellä on mielessänsä pyhät matkat. Tällaiselle huonolle ihmiselle, kuten minä, ei ole helppoa ja luonnollista lähteä tekemään lähimmäisilleen jotain hyvää ja ystävällistä.

loukkaannu.Kirjoitathan ihan asiallisesti. Monen muun kielenkäytöstä saisi loukkaantua,jos ei laittaisi niitä omaan arvoonsa.
        Tuntuu vain niin uskomattomalta esim."joka aamu polvirukouksessa siunaan Israelia" jne.

j.k. palstalla oli sellainenkin feikki,joka kirjoitti jopa erään organisaation nimissä.Kaikkea on siis nähty.

• iveta

loukkaannu.Kirjoitathan ihan asiallisesti. Monen muun kielenkäytöstä saisi loukkaantua,jos ei laittaisi niitä omaan arvoonsa.
        Tuntuu vain niin uskomattomalta esim."joka aamu polvirukouksessa siunaan Israelia" jne.

j.k. palstalla oli sellainenkin feikki,joka kirjoitti jopa erään organisaation nimissä.Kaikkea on siis nähty.

etten loukannut. Yritän kirjoittaa kauniisti, en kiroile, en nimittele, en hauku jne. Minusta on ollut kiva olla täällä kohta 4 kuukautta ja opetella kirjoittamaan. Tämä on ollut uutta minun elämässäni. Minulle polvirukous on ollut luonnollista jo ainakin kymmenen vuotta. Haluan käyttää polvirukousta aamuisin niin kauan kuin terveys sen sallii. Sitten, kun ei enään salli, sitten istutaan.

Ihanaa, kun kirjoitit ja toivon Sinulle Jumalan Runsasta Siunausta Koko Sinun Elämääsi!

• "silmäterä"
        iveta kirjoitti:

etten loukannut. Yritän kirjoittaa kauniisti, en kiroile, en nimittele, en hauku jne. Minusta on ollut kiva olla täällä kohta 4 kuukautta ja opetella kirjoittamaan. Tämä on ollut uutta minun elämässäni. Minulle polvirukous on ollut luonnollista jo ainakin kymmenen vuotta. Haluan käyttää polvirukousta aamuisin niin kauan kuin terveys sen sallii. Sitten, kun ei enään salli, sitten istutaan.

Ihanaa, kun kirjoitit ja toivon Sinulle Jumalan Runsasta Siunausta Koko Sinun Elämääsi!

oikein Raamatun kehoituksen siunata Israelin!

1. Moos 12:3
        "Ja minä siunaan niitä, jotka sinua siunaavat ja kiroan ne, jotka sinua kiroavat..
        Ja siunussa tulevat siunatuiksi kaikki sukukunnat maan päällä."

Mutta miksi sinun pitää toimia SALAA Israelin auttamiseksi ja siunaamiseksi????

Eikö hälytyskellojen pitäisi soida päässäsi, että jos sinun kotiseurakuntasi ei
        hyväksy sellaista toimintaa, niin sellainen seurakuinta ei ole Jumalasta!!!!

• Samaa mieltä kirjoitti:

Kyllä Raamattuun uskova vl on mitä suurimmalla todennäköisyydellä feikki.

pyysin kommenttia liitosta, jotka Jumala on solminut ihmiskunnan kanssa, ja pyysin siihen kommenttia.

Iveta siihen pystyy, mutta te ette, te annatte vain arvion iveatsta, minä en tarvise sitä, se on jo minulla on, HÄN ON NIITÄ SRK;n MAHDOLLISA TOIVIJA, Jeesuen lapsia.

Kannattaa oilla hiljaa, jos ei ole asiaa.

• "silmäterä" kirjoitti:

"Ja minä siunaan niitä, jotka sinua siunaavat ja kiroan ne, jotka sinua kiroavat..

Silloin todella pitää kellojenj soida, jos ongemana on seuraavat asiat seurakunnassa;

- Raamatun auktoriteetti ( tulee kuten mormooneilla, lisälehtiä )
        - Jeesusken Herrus, Raamatun peruteella ( ei uskalleta ylistää ja kiittää spontaanisti Jeesusta )
        - Israeliin pidättyväiseti suhtautuminen ( Jeesus tuomitsee ihmiset Jumalan liittojen mukaan jua viimeisin on juuri Hän, ja Tuomion päivänä Hän myös tuomitsee kansat, jotka olivat vaihamielisiä Israelia kohtaan, eli tuomio on ihmiskohtainen jua kansakohtainen tässä asiassa, muissa vain ihmiskohtainen. Tämä kertoo, miten Jumala suhtautuu silmäteräänsä. Voimme itse kuvitella, kuinka me suojelemme omaa silmäteräämme, Jumalalla se on Israel. )

Kiitos vastauksesta.

Shalom

• iveta
        "silmäterä" kirjoitti:

lähtöä vastaan Sinulle nopeasti, että olen täällä aikaisemminkin sanonut, että kun laivaan tulee vuotoja, eikö ole oikein, että henkilökunta ensin yrittää paikata vuotoja eikä jätä laivaa heti, jos mikään ei auta, niin sitten on jätettävä laiva.

Jumalan siunausta Sinulle!

• "silmäterä"
        Kesitas kirjoitti:

pyysin kommenttia liitosta, jotka Jumala on solminut ihmiskunnan kanssa, ja pyysin siihen kommenttia.

Iveta siihen pystyy, mutta te ette, te annatte vain arvion iveatsta, minä en tarvise sitä, se on jo minulla on, HÄN ON NIITÄ SRK;n MAHDOLLISA TOIVIJA, Jeesuen lapsia.

Kannattaa oilla hiljaa, jos ei ole asiaa.

että uudessa-liitossa on purettu eroittava väliseinä juutalaisten ja pakanoiden väliltä,
        Ef 2:11-13.

Juutalainenkin pelastuu vain uskomalla Jeesukseen.
        Tätä taustaa ajtellen olisi mukava tietää, onko vl-läisten joukossa ketään Jeesukseen
        uskovaa juutalaista?

Miksi vl-läiset eivät tee lähetystyötä juutalaisten parissa, kuten Raamattu edellyttää
        Room 1:16
        "Sillä minä en häpeä evankeliumia, sillä se on Jumalan voima itsekullekin uskovalle pelastukseksi,
        JUUTALAISILLE ENSIN, sitten myös kreikkalaisille, ."

• sähköttäjä
        iveta kirjoitti:

lähtöä vastaan Sinulle nopeasti, että olen täällä aikaisemminkin sanonut, että kun laivaan tulee vuotoja, eikö ole oikein, että henkilökunta ensin yrittää paikata vuotoja eikä jätä laivaa heti, jos mikään ei auta, niin sitten on jätettävä laiva.

Jumalan siunausta Sinulle!

jos laivan suunta on väärä, niin mitä hyötyä siitä paikkaamisesta on?

Toisekseen, sinun ei anneta paikata oman pääsi mukaan vaan kippari sanoo, että mitään
        vuotoa ei olekkaan! Kyllä ME TIEDÄMME PAREMMIN!

• iveta
        sähköttäjä kirjoitti:

jos laivan suunta on väärä, niin mitä hyötyä siitä paikkaamisesta on?

Toisekseen, sinun ei anneta paikata oman pääsi mukaan vaan kippari sanoo, että mitään
        vuotoa ei olekkaan! Kyllä ME TIEDÄMME PAREMMIN!

että ei se kippari aina päällystönsä kanssa oikein suosiolla katso aina minun ja monen muun paikkauksia, kun laiva on kuulemma uppoamaton ja erehtymättömästi rakennettu.

Mitä nyt laivan suuntaan tulee, niin se lähti satamasta ihan oikeaan suuntaan, vieläpä varustamon päällikön aloitteesta ja pyynnöstä, mutta matkan varrella kippari ja laivan päällystö luotti paremmin omiin arvioihinsa suunnasta ja täytyy myöntää, että laiva kulkee nyt pikkuisen väärään suuntaan. Olemme muutamat henkilökunnasta siitä huomauttaneet kipparille, mutta potkujen uhalla meidän on pysyttävä ruodussa.

• sähköttäjä
        iveta kirjoitti:

että ei se kippari aina päällystönsä kanssa oikein suosiolla katso aina minun ja monen muun paikkauksia, kun laiva on kuulemma uppoamaton ja erehtymättömästi rakennettu.

Mitä nyt laivan suuntaan tulee, niin se lähti satamasta ihan oikeaan suuntaan, vieläpä varustamon päällikön aloitteesta ja pyynnöstä, mutta matkan varrella kippari ja laivan päällystö luotti paremmin omiin arvioihinsa suunnasta ja täytyy myöntää, että laiva kulkee nyt pikkuisen väärään suuntaan. Olemme muutamat henkilökunnasta siitä huomauttaneet kipparille, mutta potkujen uhalla meidän on pysyttävä ruodussa.

Rukoilen sinulle voimia ja tsemppiä muuttaa laivan kurssia!

Kippari ei ilmeisesti osaa tehdä sitä itse.

Siunausta itsellesi

• "silmäterä" kirjoitti:

että uudessa-liitossa on purettu eroittava väliseinä juutalaisten ja pakanoiden väliltä,
        Ef 2:11-13.

Juutalainenkin pelastuu vain uskomalla Jeesukseen.
        Tätä taustaa ajtellen olisi mukava tietää, onko vl-läisten joukossa ketään Jeesukseen
        uskovaa juutalaista?

Miksi vl-läiset eivät tee lähetystyötä juutalaisten parissa, kuten Raamattu edellyttää
        Room 1:16
        "Sillä minä en häpeä evankeliumia, sillä se on Jumalan voima itsekullekin uskovalle pelastukseksi,
        JUUTALAISILLE ENSIN, sitten myös kreikkalaisille, ."

Meitä Juutalaisia on n. 14 miljoonaa ja vain muutamia kymmeniä tuhansia on seurakuntaan kuuluvia, eli Jeesuksen seuraajia.

Nyt seurakunnan jäsenten, joita on valtaosa Pakanoita, on vietävä evankeliumia, jota SRK ei tee, eikä Heillä evankeliumi olekaan Jeesus, vaan –sen valtakunnan evankeliumi? Joten parempi onkin mitä supunmassa saatana asustaa.

Juutalaisille Jumala antoi Itsensä lanseeraamisen, sen He hoitivat, sitten tuli tämä Seurakunnan aika riitin kuoleman ja kirkastumisen johdosta, jolloin messiaanisella on työkenttä, mutta kun Seurakunta Temmataan, tänne jää 144000 Juutalaista, sinetillä varustettuna saarnaamin sitten Messiaasta, ja heille ei antikristus voi mitään. Me pyhät olemme silloin Jeesuksen kanssa ylhäällä.

Eli silloin, vaivan aikaan on taas heidän vuoro.

Shalom.

• iveta kirjoitti:

lupasi Israelia siunanneille? Sen saman siunauksen mitä itse Israelille.

Eivät He voi sinulle mitään pahaa, koska sinulla on sinetti sen siunauksen mukaan, ja Jumala ei koskaan peru lupauksiaan.

Ajattele. Israelissa heimoveljet tekevät tielinjaa, eil betonisia aitoja, että saavat olla suojassa vihollisilta? Missä Heidän uskonsa on, ei sitä enää ole, vaan se on poliittista Israelia. Jumala on luvannut huolehtia maasta nimeltä Israel, sehän on Hänen, eikä heprealaisten ja joka sinne tulee, uhmaa myös itse Jumalaa.

Mutta meidän ei ole tarvetta pohtia, mitä He tekevät, siihen ei Jumala meitä velvoita, AINOSTAAN SIUNAAMAAN, ja siksi me siunaamme, että Heille tulisi viiustta luottaa lupaukseen.

Saat olla satavarma, että jokaiselta VL puhujalta kysytään, siunasitko sinä Israelia, Jumalan kansaa, maata ja itse Jumalaa kokouksissa? Mitä luulet heidän vastaavan, ja Jumalala on itse sanonut, - joka ei ole minun puolellani, on minua vastaan.

Shalom

• iveta
        Kesitas kirjoitti:

Eivät He voi sinulle mitään pahaa, koska sinulla on sinetti sen siunauksen mukaan, ja Jumala ei koskaan peru lupauksiaan.

Ajattele. Israelissa heimoveljet tekevät tielinjaa, eil betonisia aitoja, että saavat olla suojassa vihollisilta? Missä Heidän uskonsa on, ei sitä enää ole, vaan se on poliittista Israelia. Jumala on luvannut huolehtia maasta nimeltä Israel, sehän on Hänen, eikä heprealaisten ja joka sinne tulee, uhmaa myös itse Jumalaa.

Mutta meidän ei ole tarvetta pohtia, mitä He tekevät, siihen ei Jumala meitä velvoita, AINOSTAAN SIUNAAMAAN, ja siksi me siunaamme, että Heille tulisi viiustta luottaa lupaukseen.

Saat olla satavarma, että jokaiselta VL puhujalta kysytään, siunasitko sinä Israelia, Jumalan kansaa, maata ja itse Jumalaa kokouksissa? Mitä luulet heidän vastaavan, ja Jumalala on itse sanonut, - joka ei ole minun puolellani, on minua vastaan.

Shalom

On ihanaa se, että mitä Jumala lupaa, Hän myös pitää lupauksensa. "Ja minä siunaan
        niitä, jotka sinua siunaavat ja kiroan ne, jotka sinua kiroavat. Ja sinussa tulevat siunatuiksi kaikki sukukunnat maan päällä." On muutenkin ihana lukea Raamattua, koska näinä epävarmoina aikoina Raamatun sanoma on sama, muuttumaton ja pätevä, toisin kuin monta kertaa ihmisten julistama sanoma, joka on usein sidoksissa ihmiseen itseensä ja hänen taustajärjestöihinsä.

Shalom!

• sivusta seurannut
        Kesitas kirjoitti:

Shalom

Israelin siunaamista, mitä eräs järjestö tekee.

He sanovat seisovansa Israelin rinnalla, järjestävät tukimarsseja Israelin puolesta ja keräävät
        nimilistoja vietäväksi Israelin suurlähettilläälle ja järjestävät ryhmämatkoja Israeliin!

Tätäkö Raamattu tarkoittaa?

• sivusta seurannut kirjoitti:

Israelin siunaamista, mitä eräs järjestö tekee.

He sanovat seisovansa Israelin rinnalla, järjestävät tukimarsseja Israelin puolesta ja keräävät
        nimilistoja vietäväksi Israelin suurlähettilläälle ja järjestävät ryhmämatkoja Israeliin!

Tätäkö Raamattu tarkoittaa?

Kysyt; Tätäkö Raamattu sanoo?
        Se sanoo: 1 Moos 12;1-3 Herra sanoi Abramille: "Lähde maastasi, asuinsijoiltasi ja isäsi kodista siihen maahan, jonka minä sinulle osoitan. Minä teen sinusta suuren kansan ja siunaan sinua, ja sinun nimesi on oleva suuri ja siinä on oleva siunaus. Minä siunaan niitä, jotka siunaavat sinua, ja kiroan ne, jotka sinua kiroavat, ja sinun saamasi siunaus tulee siunaukseksi kaikille maailman kansoille."
        Onko siinä mitään epäselvää.
        Minulla ei ole, kuten VL;illä tapana panna lisälehtiä Pyhään Raamattuun, siellä ei kehoitta ARVIOIMAAN ISRAELIA, ainoastaan siunaamaan.
        Haluna että kerrot, milloin juutalainen on osallistunut tukimarsseihin, minkään asian puolista, on sitten helpompi jatkaa heidän tuntemistaan.
        ””Israelin siunaamista, mitä eräs järjestö tekee.** Se on heidän asiansa ja piikkinsä. On hyvä jos pelataan asioiden oikeilla nimillä, mitä tarkoitat.

””Tätäkö Raamattu tarkoittaa?** Se selviää lukemalla.
        Shalom.

• sivusta seurannut
        Kesitas kirjoitti:

Kysyt; Tätäkö Raamattu sanoo?
        Se sanoo: 1 Moos 12;1-3 Herra sanoi Abramille: "Lähde maastasi, asuinsijoiltasi ja isäsi kodista siihen maahan, jonka minä sinulle osoitan. Minä teen sinusta suuren kansan ja siunaan sinua, ja sinun nimesi on oleva suuri ja siinä on oleva siunaus. Minä siunaan niitä, jotka siunaavat sinua, ja kiroan ne, jotka sinua kiroavat, ja sinun saamasi siunaus tulee siunaukseksi kaikille maailman kansoille."
        Onko siinä mitään epäselvää.
        Minulla ei ole, kuten VL;illä tapana panna lisälehtiä Pyhään Raamattuun, siellä ei kehoitta ARVIOIMAAN ISRAELIA, ainoastaan siunaamaan.
        Haluna että kerrot, milloin juutalainen on osallistunut tukimarsseihin, minkään asian puolista, on sitten helpompi jatkaa heidän tuntemistaan.
        ””Israelin siunaamista, mitä eräs järjestö tekee.** Se on heidän asiansa ja piikkinsä. On hyvä jos pelataan asioiden oikeilla nimillä, mitä tarkoitat.

””Tätäkö Raamattu tarkoittaa?** Se selviää lukemalla.
        Shalom.

juutalaiset osallistuisivat tukimarsseihin, vaan kristityt!!! He kuvittelevat tällä
        tavoin siunaavansa Israelia!

Pelastuvatko juutalaiset automaattisesti lopun aikana?

"Kun pakanoiden täysi luku on sisälle tullut, niin kaikki Israel on pelastuva"

• sivusta seurannut kirjoitti:

juutalaiset osallistuisivat tukimarsseihin, vaan kristityt!!! He kuvittelevat tällä
        tavoin siunaavansa Israelia!

Pelastuvatko juutalaiset automaattisesti lopun aikana?

"Kun pakanoiden täysi luku on sisälle tullut, niin kaikki Israel on pelastuva"

tavoin siunaavansa Israelia! ** Olet varmaan oikeassa, asialla pelataan ja leikitään paljon, tuntematta kirjoituksia.
        Pelastuvatko juutalaiset automaattisesti lopun aikana? ** Ei, sanon näin vaikka olen juutalainen. Mitään etulyöntiasemaa ei Jumalan edessä ole yhdelläkään ihmisellä, jos ajatellaan pelastusta. Jeesus on otettava vastaan ja lähdettävä seuraamaan Häntä täydellä sydämellä ja meitä on messiaanisina vienti jonkun laskun mukaan 40- 60,000 ihmistä 14 miljoonasta, ja siksi evankeliumin vienti on tärkeää Jerusalemiin.
        Mutta VT aikaa jo Jumala sanoi, - olen säästänyt 7000 miestä. Eli He ovat ottaneet vastaan myös viimeisen liiton, uskoneet Jeesuksen Messiaaksi. Room 11;4 Mutta minkä vastauksen hän saa Jumalalta? "Minä olen jättänyt itselleni seitsemäntuhatta miestä, jotka eivät ole polvistuneet Baalin edessä.
        ”"Kun pakanoiden täysi luku on sisälle tullut, niin kaikki Israel on pelastuva" ** Tämä on lause, jota harvoin selitetään.
        Kuka on pakana, se on juutalaiselle vierasmaalainen, ja kun VT on kirjoitettu vain juutalaiselle, kaikki muut ovat heille pakanoita.
        Evankeliumi, eli Jumalan tahtohan lähti Israelista, sitten se vietiin Kreikkaan ja sitten kaikkeen maailmaan. Tämä on vain eri lailla sanottu, kun se, mitä pienissä kirjeissä, - Sanaa on saarnattava ensin kaikkeen maailmaan ja sitten tulee loppu.
        Eli seurakuntaa ei temmata, ennekuin kaikilla ihmisillä on ollut mahdollisuus kuulla Jeesuksesta, ja tehdä ratkaisu, ottaa Hänet vastaan Herrana, tai olla hiljaa. Vt; aikaan se sanottiin jo Melo Ha Goyim. Se tiedettiin jo silloin ja se oli silloin Juutalaisten tehtävä, viedä Abrahamin ja Isakin Jumala maailmalle, kaikenlaisten auringonjumalien ja kuten Allah on kuun jumala, heidän tilalleen.
        Mutta siihen, pelastuuko koko Israel. Siltä se näyttää, kun lukee Roomalaiskirjettä, 9,10,11, ja 12 luvut, siinä se mainitaan, mutta vain ottamalla Jeesus Messiaana.
        On muuten mielenkiintoinen asia. Jeesus jätti seurakunnan maan päälle, kuten teidät ja Pietari oli ensimmäinen jäsen. Hän oli juutalainen, kuten muutkin opetuslapset, mutta Jerusalem ei ottanut Jeesusta vastaan vaan jäi odottamaan kovempaa päälikköä, joka on Messias ja ajaa Roomalaiset pois.
        Evankeliumi ei siis kelvannut Jumalan oman maan asukeille, joten lähdettiin Turkkiin ja Kreikkaan, elettiin samaa aikaa kun nytkin, Jeesuksen seurakunnan aikaa. Olemme yhteinen maan päällinen seurakunta, jonka pää on Kristus.
        Raamatussa on n 3000 ennustusta, ja profetioita, joista n 80% on toteutunut, ja seurakunnan osalta kaikki, joten me olemme valmiit, mutta vielä on muualla toteutumattomia asioita. Mutta kun aika on täysi, meidät temmataan pilviin, silloin seurankunnan aika loppuu ja kuka sitten saarnaa? Sitten saarnaa ne 144,000 juutalaista, joista jo Daniel kirjoittaa, se jää heille, koska tänne ei jää yhtään ihmistä, joka suullaan Jeesuksen Herrakseen tunnustaa.
        Miten sitten he tähän tehtävään alkaa.
        Serkkuni, joka on jude sanoi minulle kerran – kun Jeesus tulee, niin minä kyllä kysyn ensimmäisenä, oletko käynyt täällä ennen.
        Siinä se on se juttu, he tuntevat kirjoitukset, kuten Paavali Sauluksena ollessaan ja se ei tarvitse yhtään lestadiolaista heille puhumaan, vaan Jeesus suoraan ottaa omansa kertomaan evankeliumista Hänestä, ja silloin he tajuavat sen, että Jeesukseen uskovat on temmattu, eli kirjoitukset pitää. Silloin on mahdollista, että koko Israel pelastuu, aikaa on seitsemän vuotta.
        Sitten Jeesus tulee takaisin, ja alkaa millenium.
        Tämä on järjestys.
        Shalom

• veli.vapaa
        Kesitas kirjoitti:

Shalom

näin:

Joh. 18:36
        Jeesus vastasi: "Minun kuninkuuteni ei ole tästä maailmasta; jos minun kuninkuuteni olisi tästä maailmasta, niin minun palvelijani olisivat taistelleet, ettei minua olisi annettu juutalaisten käsiin; mutta nyt minun kuninkuuteni ei ole täältä".

Eli Jeesuksen todellinen seuraaja ei siunaa yhtäkään maailman poliittista valtaa, ei edes Israelia, koska he eivät ole tästä maailmasta, kuten ei ollut Jeesuskaan.

• veli.vapaa kirjoitti:

näin:

Joh. 18:36
        Jeesus vastasi: "Minun kuninkuuteni ei ole tästä maailmasta; jos minun kuninkuuteni olisi tästä maailmasta, niin minun palvelijani olisivat taistelleet, ettei minua olisi annettu juutalaisten käsiin; mutta nyt minun kuninkuuteni ei ole täältä".

Eli Jeesuksen todellinen seuraaja ei siunaa yhtäkään maailman poliittista valtaa, ei edes Israelia, koska he eivät ole tästä maailmasta, kuten ei ollut Jeesuskaan.

Jos Jumala sanoo, siunaan sinua maailman loppuun asti, se myös tarkoittaa sitä, vaikka Jeesus on Herramme. Poikia ei taistele Isää vastaan.

Maahan se on Jumalan, ja joka sinne tulee uhitteleen, uhittelee myös Jumalalaa vastaan.

””Eli Jeesuksen todellinen seuraaja ei siunaa yhtäkään maailman poliittista valtaa, ei edes Israelia, koska he eivät ole tästä maailmasta, kuten ei ollut Jeesuskaan.**

Lue hieman tarkemmin mitä olen kirjoittanut. Onko kumpikaan sanonut, että pitää ottaa kantaa Israelin poliittiseen statukseen, ei, ainoastaan siunata Israelia.

Lue hieman tarkemmin Sanaa.

• veli.vapaa
        Kesitas kirjoitti:

Jos Jumala sanoo, siunaan sinua maailman loppuun asti, se myös tarkoittaa sitä, vaikka Jeesus on Herramme. Poikia ei taistele Isää vastaan.

Maahan se on Jumalan, ja joka sinne tulee uhitteleen, uhittelee myös Jumalalaa vastaan.

””Eli Jeesuksen todellinen seuraaja ei siunaa yhtäkään maailman poliittista valtaa, ei edes Israelia, koska he eivät ole tästä maailmasta, kuten ei ollut Jeesuskaan.**

Lue hieman tarkemmin mitä olen kirjoittanut. Onko kumpikaan sanonut, että pitää ottaa kantaa Israelin poliittiseen statukseen, ei, ainoastaan siunata Israelia.

Lue hieman tarkemmin Sanaa.

seurannut ns. Israel marsseja yms., niin kyllä niiden luonne on poliittinen, jossa ilmaistaan tuki Israelille, ja samaan aikaan vastalausein tuomitaan Palestiina ja arabimaat.
        Mikäli tuolla tavoin pyritään "siunaamaan" Israelia, niin se on sekaantumista politiikkaan, ja Jeesus ei osallistunut maailmallisiin valtataisteluihin edes mielipiteellään.

• sivusta seurannut
        veli.vapaa kirjoitti:

seurannut ns. Israel marsseja yms., niin kyllä niiden luonne on poliittinen, jossa ilmaistaan tuki Israelille, ja samaan aikaan vastalausein tuomitaan Palestiina ja arabimaat.
        Mikäli tuolla tavoin pyritään "siunaamaan" Israelia, niin se on sekaantumista politiikkaan, ja Jeesus ei osallistunut maailmallisiin valtataisteluihin edes mielipiteellään.

tuota ICEJ:n järjestämää marssia Israelin puolesta?

Se on todella täysin poliittinen marssi, johon Jeesukseen uskovilla kristityillä ei pitäisi olla mitään
        tekemistä.
        Mutta joillakin Israel-ystävyys on niin sokaissut näkökyvyn , että he eivät ajattele lainkaan, mihin
        osallistuvat. Kun joku innokas johtaja vielä vetoaa Raamattuun, niin Sanaa tuntemattomat ihmiset ovat
        valmiita mihin vaan.

Jeesus rakastaa palestiinalaisia yhtä paljon ja tuollainen yksipuolinen Israel-ihailu vain pahentaa tilannetta!

• Israel rules!
        sivusta seurannut kirjoitti:

tuota ICEJ:n järjestämää marssia Israelin puolesta?

Se on todella täysin poliittinen marssi, johon Jeesukseen uskovilla kristityillä ei pitäisi olla mitään
        tekemistä.
        Mutta joillakin Israel-ystävyys on niin sokaissut näkökyvyn , että he eivät ajattele lainkaan, mihin
        osallistuvat. Kun joku innokas johtaja vielä vetoaa Raamattuun, niin Sanaa tuntemattomat ihmiset ovat
        valmiita mihin vaan.

Jeesus rakastaa palestiinalaisia yhtä paljon ja tuollainen yksipuolinen Israel-ihailu vain pahentaa tilannetta!

"3. Ja minä siunaan niitä, jotka sinua siunaavat, ja kiroan ne, jotka sinua kiroavat, ja sinussa tulevat siunatuiksi kaikki sukukunnat maan päällä." (1.Moos. 12:3)

• sivusta seurannut
        Israel rules! kirjoitti:

"3. Ja minä siunaan niitä, jotka sinua siunaavat, ja kiroan ne, jotka sinua kiroavat, ja sinussa tulevat siunatuiksi kaikki sukukunnat maan päällä." (1.Moos. 12:3)

Joh 3:16
        "Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että antoi ainokaisen Poikansa, ettei
        yksikään, joka Häneen uskoo..."

Mistä sinulla on tuo viha Jumalan luotuja kohtaan?

• veli.vapaa kirjoitti:

Älä nyt ole lapsellinen. Siunauksen malli löytyy Raamatusta, ainakin 23 kertaan.

Miksi minua pyydät ottamaan kantaa muiden tekemisiin Israelia, kysy Heiltä.

Kyllä osallistui, Työvoimapoliittisesti Hän antoi lukuisia neuvoja, kuten yhteiskunnallisestikin.

Jos elämme Hänen ohjeen mukaan mikään ei horju, tykit taotaan auroiksi, miekat vasaroiksi.

• Israel rules!
        sivusta seurannut kirjoitti:

Joh 3:16
        "Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että antoi ainokaisen Poikansa, ettei
        yksikään, joka Häneen uskoo..."

Mistä sinulla on tuo viha Jumalan luotuja kohtaan?

Al-Qaidaan?

• veli.vapaa
        Kesitas kirjoitti:

Älä nyt ole lapsellinen. Siunauksen malli löytyy Raamatusta, ainakin 23 kertaan.

Miksi minua pyydät ottamaan kantaa muiden tekemisiin Israelia, kysy Heiltä.

Kyllä osallistui, Työvoimapoliittisesti Hän antoi lukuisia neuvoja, kuten yhteiskunnallisestikin.

Jos elämme Hänen ohjeen mukaan mikään ei horju, tykit taotaan auroiksi, miekat vasaroiksi.

on aivan eri asia kuin osallistuminen. Se kai nyt selvää Kesitaksellekin, vaikka hän yrittää kaunistella uskonnollispoliittista ajatteluaan raamatullisesti perustellen. Se kuultaa läpi kirjoituksistasi.

• Me taas..
        veli.vapaa kirjoitti:

on aivan eri asia kuin osallistuminen. Se kai nyt selvää Kesitaksellekin, vaikka hän yrittää kaunistella uskonnollispoliittista ajatteluaan raamatullisesti perustellen. Se kuultaa läpi kirjoituksistasi.

Miekään en sinuu tajua?

Kesitasta kyllä

• selvennykseksi
        Me taas.. kirjoitti:

Miekään en sinuu tajua?

Kesitasta kyllä

että eräät innokkaat Israel-fanit alkavat jumaloimaan Israelin maallista valtiota ja hyväksyvät kaiken
        väkivallan ja sorron, mitä Israel valtiona tekee.

He sanovat seisovansa Israelin rinnalla " lohduttamassa" sitä, vaikka Israelin kansa elää
        tänä päivänä vielä syvällä synnissä ja toimii Vanhan-liiton lakien mukaan:
        "Silmä silmästä; hammas hampaasta"!!!!

Nämä Israel-fanit sotkevat politiikkaa ja Raamatun lupauksia keskenään!

• Hyvin seurallinen

Varsinkin vl-piireissä kirjoitetaan tylysti yhteen kuin kyseessä olisi metsästysseura, urheiluseura tai maamiesseura. Eri seurathan meillä on jo keskuudessamme, eikä varmaan olisi pahaksi, jos niitä tulisi lisääkin.

• Äitiliini**

Minä olen kovasti kaivannut tietoa siitä, mitä eriseura tai eriseuraisuus voisi olla ja ihmetellyt, miksi jotkut kristilliset seurakunnat käyttävät aikaansa ja energiaansa ylenkatsovaan muiden kristittyjen eriseuraisuudesta vihjailuun. Mitä se ketään hyödyttää? Ja kaipaako Jumala tällaista vihjailevaa kristillisyyttä, en usko?

Miten Kesitas tulkitset Raamatusta kohdan Matteus 24: 34 - 35: Totisesti : tämä sukupolvi ei katoa ennen kuin kaikki tämä tapahtuu. Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät katoa.

Entä esim. Jeesuksen sanat Matteus 22:14: Monet kyllä kutsutaan, mutta vain harvat valitaan.

Mielestäni Jeesus puhuu paikkapaikoin ristiriitaisesti.

• Niin, Uuden testamentin aikana kastettiin tuhansia ihmisiä kristinuskoon, mutta yhdellekään ei kerrottu, että tulehan juuri meidän seurakuntaa, eli Korinttiin, tai Efesoon. Meidän tehtävä on vain kertoa, että Jeesus on kuollut ristillä, sovittanut lain ja voittanut kuoleman ja Isä on antanut Hänelle kaiken vallan, sekä sitten kastaa Hänet.
        Miltä tuntuisi se, jos Filippus sanoisi sanoi Hoviherralle – tule seuroihin siihen ja siihen lahkoon, niin saat pelastuksen armon? Naurettavalta, Hän vain kertoi Jeesuksesta, KOSKA KUKAAN MUU EI SITÄ OLLUT HÄNELLE KERTONUT. Sen jälkeen asia oli Hoviherran ja Jeesuksen välinen asia.
        Miten Kesitas tulkitset Raamatusta kohdan Matteus 24: 34 - 35: Totisesti : tämä sukupolvi ei katoa ennen kuin kaikki tämä tapahtuu. Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät katoa. ** Olen muutamaan kertaan kertonut ja selittänyt koko 24 luvun, jota ei kukaan VL saarnaaja koskaan ole vielä tehnyt, sama on myös ongelma EvLut papeilla, vain ani harva on saanut siihen Sanan.
        Mutta kerron nyt tämän osan, jakeet 34- 35. 31
        Jeesukselta kysyttyiin kaksi kysymystä. 3 jae "Sano meille, milloin se kaikki tapahtuu. Mikä on merkkinä sinun tulostasi ja tämän maailman lopusta?"
        Tässä Hän vastaa siihen, merkki.
        32 "Ottakaa oppia vertauskuvasta, jonka viikunapuu tarjoaa: kun sen oksa virkoaa ja alkaa tulla lehteen, te tiedätte, että kesä on lähellä. ( Viikunapuu oli vertaus ja nimi Israelin valtiolle, joka perustettiin 5 kk 1948, joten he ovat nyt 61 vuotiaita ) Siinä kerrottiin, mistä voi alkaa laskea aikoja.

33 Samalla tavoin te kaiken tämän nähdessänne tiedätte, että se aika on lähellä, aivan ovella.
        34 Totisesti: tämä sukupolvi ei katoa ennen kuin kaikki tämä tapahtuu. ( Tässä Jeesus sanoo, joka on syntynyt tuon ajan sisällä, minä olen 7 viikkoa vanhempi, mitä Israel, näkee Hänen tulemisensa, tai paremminkin seurakunnan ylösoton )

35 Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät katoa. ( Maa ei katoa, mutta poltetaan kaikki muu paitsi Israel, joka on n 2300 km kanttiinsa ja siellä asutaan iankaikkisuus, ja Jumala itsekin tulee sinne.
        Ilm 21 ;1 Minä näin uuden taivaan ja uuden maan. Ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa olivat kadonneet, eikä merta ollut enää. 2 Näin, kuinka pyhä kaupunki, uusi Jerusalem, laskeutui taivaasta Jumalan luota juhla- asuisena, niin kuin morsian, joka on kaunistettu sulhasta varten. 3 Ja minä kuulin valtaistuimen luota voimakkaan äänen, joka sanoi: "Katso, Jumalan asuinsija ihmisten keskellä! Hän asuu heidän luonaan, ja heistä tulee hänen kansansa. Jumala itse on heidän luonaan,
        Avaruuteen lähtee sitten saatana ja paha, mitään pahaa ei tänne jää, kun aika on kypsä. Sinne menee kaikki, joiden suu ei tunnusta Jeesusta Herrakasi.
        Tässä kohti Hän antaa todella jonkin merkin, mutta huomauttelee kyllä, että – älkää te siitä huolehtiko, huolehtikaa vain uskoltanne ( että lampussa on öljyä )
        Ole rauhallinen, kun uskot Jeesukseen Herrana, synnin sovittajana sekä seuraat Häntä, se on aivan sama, vaikka tulee huomenna.
        Voin tarvittaessa kertoa koko luvut, jos haluat.
        Shalom

• 10+8
        Kesitas kirjoitti:

Niin, Uuden testamentin aikana kastettiin tuhansia ihmisiä kristinuskoon, mutta yhdellekään ei kerrottu, että tulehan juuri meidän seurakuntaa, eli Korinttiin, tai Efesoon. Meidän tehtävä on vain kertoa, että Jeesus on kuollut ristillä, sovittanut lain ja voittanut kuoleman ja Isä on antanut Hänelle kaiken vallan, sekä sitten kastaa Hänet.
        Miltä tuntuisi se, jos Filippus sanoisi sanoi Hoviherralle – tule seuroihin siihen ja siihen lahkoon, niin saat pelastuksen armon? Naurettavalta, Hän vain kertoi Jeesuksesta, KOSKA KUKAAN MUU EI SITÄ OLLUT HÄNELLE KERTONUT. Sen jälkeen asia oli Hoviherran ja Jeesuksen välinen asia.
        Miten Kesitas tulkitset Raamatusta kohdan Matteus 24: 34 - 35: Totisesti : tämä sukupolvi ei katoa ennen kuin kaikki tämä tapahtuu. Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät katoa. ** Olen muutamaan kertaan kertonut ja selittänyt koko 24 luvun, jota ei kukaan VL saarnaaja koskaan ole vielä tehnyt, sama on myös ongelma EvLut papeilla, vain ani harva on saanut siihen Sanan.
        Jeesukselta kysyttyiin kaksi kysymystä. 3 jae "Sano meille, milloin se kaikki tapahtuu. Mikä on merkkinä sinun tulostasi ja tämän maailman lopusta?"
        32 "Ottakaa oppia vertauskuvasta, jonka viikunapuu tarjoaa: kun sen oksa virkoaa ja alkaa tulla lehteen, te tiedätte, että kesä on lähellä. ( Viikunapuu oli vertaus ja nimi Israelin valtiolle, joka perustettiin 5 kk 1948, joten he ovat nyt 61 vuotiaita ) Siinä kerrottiin, mistä voi alkaa laskea aikoja.

33 Samalla tavoin te kaiken tämän nähdessänne tiedätte, että se aika on lähellä, aivan ovella.
        34 Totisesti: tämä sukupolvi ei katoa ennen kuin kaikki tämä tapahtuu. ( Tässä Jeesus sanoo, joka on syntynyt tuon ajan sisällä, minä olen 7 viikkoa vanhempi, mitä Israel, näkee Hänen tulemisensa, tai paremminkin seurakunnan ylösoton )

35 Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät katoa. ( Maa ei katoa, mutta poltetaan kaikki muu paitsi Israel, joka on n 2300 km kanttiinsa ja siellä asutaan iankaikkisuus, ja Jumala itsekin tulee sinne.
        Ilm 21 ;1 Minä näin uuden taivaan ja uuden maan. Ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa olivat kadonneet, eikä merta ollut enää. 2 Näin, kuinka pyhä kaupunki, uusi Jerusalem, laskeutui taivaasta Jumalan luota juhla- asuisena, niin kuin morsian, joka on kaunistettu sulhasta varten. 3 Ja minä kuulin valtaistuimen luota voimakkaan äänen, joka sanoi: "Katso, Jumalan asuinsija ihmisten keskellä! Hän asuu heidän luonaan, ja heistä tulee hänen kansansa. Jumala itse on heidän luonaan,
        Avaruuteen lähtee sitten saatana ja paha, mitään pahaa ei tänne jää, kun aika on kypsä. Sinne menee kaikki, joiden suu ei tunnusta Jeesusta Herrakasi.
        Tässä kohti Hän antaa todella jonkin merkin, mutta huomauttelee kyllä, että – älkää te siitä huolehtiko, huolehtikaa vain uskoltanne ( että lampussa on öljyä )
        Ole rauhallinen, kun uskot Jeesukseen Herrana, synnin sovittajana sekä seuraat Häntä, se on aivan sama, vaikka tulee huomenna.
        Shalom

Miten sinä Kesitas et sitten yhtään ymmärrä Raamattua, vaikka sanot lukevasi sitä paljon ja jopa opettavasi? Tai sitten sinulla on joku eri Raamattu.

• 10+8 kirjoitti:

Miten sinä Kesitas et sitten yhtään ymmärrä Raamattua, vaikka sanot lukevasi sitä paljon ja jopa opettavasi? Tai sitten sinulla on joku eri Raamattu.

pieleen.

Vaikuttaa, ettei sinulla ole ollenkään, koska et pystý yksilöimään mitään.

• veli.vapaa
        Kesitas kirjoitti:

Niin, Uuden testamentin aikana kastettiin tuhansia ihmisiä kristinuskoon, mutta yhdellekään ei kerrottu, että tulehan juuri meidän seurakuntaa, eli Korinttiin, tai Efesoon. Meidän tehtävä on vain kertoa, että Jeesus on kuollut ristillä, sovittanut lain ja voittanut kuoleman ja Isä on antanut Hänelle kaiken vallan, sekä sitten kastaa Hänet.

Shalom

laskelmasi vuodesta 1948 ihmislaskelma samoin kuin Jehovan Todistajien laskelma Jeesuksen tulemuksesta 1. lokakuuta 1914, tai adventtikirkon laskelma Jeesuksen paluusta 22.10 1844?

Kehoittiko Jeesus tekemään mitään ennustuksia hänen tulemuksestaan, jonka hetkeä ei tiedä muut kuin Isä yksin? Mitä vastaat Kesitas tuohon?

• veli.vapaa kirjoitti:

laskelmasi vuodesta 1948 ihmislaskelma samoin kuin Jehovan Todistajien laskelma Jeesuksen tulemuksesta 1. lokakuuta 1914, tai adventtikirkon laskelma Jeesuksen paluusta 22.10 1844?

Kehoittiko Jeesus tekemään mitään ennustuksia hänen tulemuksestaan, jonka hetkeä ei tiedä muut kuin Isä yksin? Mitä vastaat Kesitas tuohon?

Ei. Se on vain Jeesuksen kertoma merkki, kuten kerroin. Viikunapuu on Israelin lempinimi, ja se perustettiin 1948.

Se ei ole laskelma, vaan tosiseikka. En esittänyt Herramme pyynnöstä laskelmaa, mutta toteutin Hänen tahtonsa, Matt 24;32 "Ottakaa oppia vertauskuvasta, jonka viikunapuu tarjoaa: kun sen oksa virkoaa ja alkaa tulla lehteen, te tiedätte, että kesä on lähellä

• veli.vapaa
        Kesitas kirjoitti:

Ei. Se on vain Jeesuksen kertoma merkki, kuten kerroin. Viikunapuu on Israelin lempinimi, ja se perustettiin 1948.

Se ei ole laskelma, vaan tosiseikka. En esittänyt Herramme pyynnöstä laskelmaa, mutta toteutin Hänen tahtonsa, Matt 24;32 "Ottakaa oppia vertauskuvasta, jonka viikunapuu tarjoaa: kun sen oksa virkoaa ja alkaa tulla lehteen, te tiedätte, että kesä on lähellä

Jeesuksen sana sopii tuohon kuvaukseesi viikunapuusta, jonka Jeesus kirosi. Onko tämä myös vertauskuvallista?

Matt. 21:19
        Ja nähdessään tien vieressä viikunapuun hän meni sen luo, mutta ei löytänyt siitä muuta kuin pelkkiä lehtiä; ja hän sanoi sille: "Älköön sinusta IKINÄ enää hedelmää kasvako". Ja kohta viikunapuu kuivettui.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Theermannilla kulkee!

Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän
      Kotimaiset julkkisjuorut
      105
      7151
    2. Näin unta viime yönä

Että tulit nainen istumaan syliini minihame päällä.
      Ikävä
      47
      4946
    3. Esivaihdevuodet, menopaussi

https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa
      Sinkut
      56
      2791
    4. Tänään taas tuli pari-kolme juttua

Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän
      Tunteet
      5
      2298
    5. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1288
    6. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      184
      1214
    7. Olen jälleen pahoillani

Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell
      Ikävä
      92
      1053
    8. Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle

Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai
      NATO
      265
      917
    9. Oot vaan niin hellä

Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä
      Ikävä
      30
      876
    10. Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?

Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?
      Maailman menoa
      179
      833
    Aihe