Onko vielä vallalla käsitys että adventistit uskovat kristinuskosta poiketen Mikaelin jumaluuteen, tutkivaan tuomioon, Ellen Whiten profetioihin ja sunnuntai pedonmerkkiin?
Mikä ihmeen Mikaeljeesus?
38
228
Vastaukset
- näyt auta
Eksytytys koostuu Raamattuun uskosta ja pienestä määrästä hapatuksesta joka hapaatta koko taikinan.
- tuomittaisi?"
Miikkael on vain YKSI olettamus Jeesuksen monista ARVO nimistä. Ethän sinäkään voi tietää kaikkia niitä arvo nimityksiä, mitä Jeesuksesta on taivaassa käytetty.
Miikkael nimi itsessään jo merkitsee: "Jumala kanssamme"
Enkelijoukkojen omistaja ja käskijä ei voi olla kukaan muu kuin Kristus itse. Enkeliruhtinas ei merkitse sitä että Hän itse olisi enkeli. Ruhtinas merkitsee arvoasteikoltaan hallitsijaa.
Adventtikirkossa ei puhuta mistään Miikkael Jeesuksesta, vaan Jeesuksesta Kristuksesta. Ainoastaan silloin kun Jeesus seisoi kansansa turvana, häntä nimitettiin ENKELIRUHTINAAKSI. Koska yksikään enkeli tuskin olisi ollut arvollinen siihen tehtävään? Kaikkihan me tulkitsemme raamattua tavallamme ja tämäkin on vain yksi erilainen olettamus.
Turha tuosta on noin isoa asiaa tehdä, koska tämän 26v aikana, kun olen kuulunut adventtikirkkoon en ole kertaakaan siellä kuullut Jeesuksesta tuota nimeä käytettävän muutakuin arvonimenä tuon yksittyisen tapahtuman yhteydessä. - Teol.lis. vierailee
tuomittaisi?" kirjoitti:
Miikkael on vain YKSI olettamus Jeesuksen monista ARVO nimistä. Ethän sinäkään voi tietää kaikkia niitä arvo nimityksiä, mitä Jeesuksesta on taivaassa käytetty.
Miikkael nimi itsessään jo merkitsee: "Jumala kanssamme"
Enkelijoukkojen omistaja ja käskijä ei voi olla kukaan muu kuin Kristus itse. Enkeliruhtinas ei merkitse sitä että Hän itse olisi enkeli. Ruhtinas merkitsee arvoasteikoltaan hallitsijaa.
Adventtikirkossa ei puhuta mistään Miikkael Jeesuksesta, vaan Jeesuksesta Kristuksesta. Ainoastaan silloin kun Jeesus seisoi kansansa turvana, häntä nimitettiin ENKELIRUHTINAAKSI. Koska yksikään enkeli tuskin olisi ollut arvollinen siihen tehtävään? Kaikkihan me tulkitsemme raamattua tavallamme ja tämäkin on vain yksi erilainen olettamus.
Turha tuosta on noin isoa asiaa tehdä, koska tämän 26v aikana, kun olen kuulunut adventtikirkkoon en ole kertaakaan siellä kuullut Jeesuksesta tuota nimeä käytettävän muutakuin arvonimenä tuon yksittyisen tapahtuman yhteydessä."Miikkael on vain YKSI olettamus Jeesuksen monista ARVO nimistä."
Silloin on kysyttävä että kukas herra se Herra sitten on -- ei silloin voida sanoa Jeesusta Herraksi, jos
häntä sanotaan Miikaeliksi, sillä Juud. 1:9 esiintyy parikin herraaa --
Juud. 1:9 Mutta ei ylienkeli Miikaelkaan, kun riiteli ja väitteli perkeleen kanssa Mooseksen ruumiista, rohjennut lausua herjaavaa tuomiota, vaan sanoi: "Rangaiskoon sinua Herra!"
Sanot: Miikkael nimi itsessään jo merkitsee: "Jumala kanssamme"
Mutta Immanuel merkitsee: Jumala meidän aknssamme (El=Jumala)
Jeesukselle oli määrä antaa sellainenkin nimi, sillä Hänessä Jeesus Raamatun mukaan tuli lihaksi
keskellemme.
Miikael sensijaan merkitsee haastavasti: kuka on niinkuin Jumala tai: kuka on Jumalan vertainen.
Minäkin pidän haastavaa paitaa kesäisin; "Lordi". Tarkotan sillä että kuka on Lordin vertainen
Euroviisurokkari. En itse väitä oelvani minkään sortin rocktaiteilija, mutta ihailin Lordin ylivertaisuutta
Euroviisuissa.
Kun kristitty ylistää Herraa, eikö hän silloin oikeastaan hoe: kuka on Jumalanmme vertainen?
Eivät he toivottavasti itseään luule jumaliksi.
"käytettävän muutakuin arvonimenä tuon yksittyisen tapahtuman yhteydessä. "
Mutta, kuten totesimme, Miikael ei käy arvonimeksi Herra Jeesukselle edes tuossa yksittäisessä
tapauksessa, Juud. 9. Olettaen että tunnsutaa Jeesuksen "Herraksi".
"Ainoastaan silloin kun Jeesus seisoi kansansa turvana, häntä nimitettiin ENKELIRUHTINAAKSI."
Ihan miten vaan, mutta jos tutkit kuulemaasi kliseetä itse Danielin kirjasta, sielläkin on erikseen Miikael
ja "Ihmisen pojan kaltainen". Miikaelista ei erityistä mainita, mutta ihmisen pojan kaltaisella on kultainen
vyö ja silmät kuin tulenlieskat, joten siinä kiistatta on kysymyksessä Herra Jeesus -- jota tuo sotaenkeli
Miikael ryhtyy tukemaan, jotenkin näin se menee siellä Danielissa.
Mitä väittelemiseen tohtoriksi tulee -- teidän Timonne väittely rajoittui tekstikritiikkiin.
Opilliset väittelyt on erikseen ja uskonasiat ovat sitten haastava erikoisalansa. Kuten ns. vanhurskauttamisoppi.
Ei tämä Miikael-asia väitöstä arvottomaksi tee. Väittely lienee koskenut yksittäisten jakeiden kriittistä
tutkimista tietyin metodein. Ei siinä kustoksena toimivalla vastaväittelijällä ole valtuuksia sanoa, että
tämä ja tämä ei passaa yksiin kristillisen totuuden kanssa, länsimaisen tahi itämaisen. Ja väittelijä voi rajata tuon 9. jakeen
ulkopuolelle 5. jaetta koskevan tutkimuksen. Krsitinopista väitteleminen on sitten ihan eri väittely,
jos ken semmoisista tahto väitellä, esimerkiksi vanhurskauttamisopista. Viime mainitussa tapauksessa,
mikäli väittelijä väittelee sen puolesta eikä vastaan, on oletettavaa, että väittelijällä on jonkinlaisessa
ns. uskossa. Tekstikritiikki on puhtaasti tieteellistä.
Se on ihan hyvä jos et ole kuullut puhuttavan Jeesuksesta Miikaelina, sillä se on Raamatulle vierasta.
"Ethän sinäkään voi tietää kaikkia niitä arvo nimityksiä, mitä Jeesuksesta on taivaassa käytetty."
Eiköhän se ainakin tullut sinulle nyt selväksi ettei taivaassa ainakaan "Miikael" nimeä käytetä Jeesuksesta.
Raamattu kertoo niille, jotka Raamattuun uskovat, että Jeesus tulee saamaan aivan uuden nimen lopussa.
Melko hurjia nimiä hänellä on täällä maan päälläkin. Avaapa Jesajan kirjoittamaksi väitetyn kirjan 9. luku.
Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä jne. ja herraus hartioillaan.
Internetistä etsin tietoa ylienkeli Miikaelin rinnastamisesta Kristukseen; vain tämä löytyi.
Toivottavasti se selittää sen mitä minä en osannut.
http://koti.phnet.fi/petripaavola/Ylienkeli Miikael
Sepe - benedi=siunattu
Teol.lis. vierailee kirjoitti:
"Miikkael on vain YKSI olettamus Jeesuksen monista ARVO nimistä."
Silloin on kysyttävä että kukas herra se Herra sitten on -- ei silloin voida sanoa Jeesusta Herraksi, jos
häntä sanotaan Miikaeliksi, sillä Juud. 1:9 esiintyy parikin herraaa --
Juud. 1:9 Mutta ei ylienkeli Miikaelkaan, kun riiteli ja väitteli perkeleen kanssa Mooseksen ruumiista, rohjennut lausua herjaavaa tuomiota, vaan sanoi: "Rangaiskoon sinua Herra!"
Sanot: Miikkael nimi itsessään jo merkitsee: "Jumala kanssamme"
Mutta Immanuel merkitsee: Jumala meidän aknssamme (El=Jumala)
Jeesukselle oli määrä antaa sellainenkin nimi, sillä Hänessä Jeesus Raamatun mukaan tuli lihaksi
keskellemme.
Miikael sensijaan merkitsee haastavasti: kuka on niinkuin Jumala tai: kuka on Jumalan vertainen.
Minäkin pidän haastavaa paitaa kesäisin; "Lordi". Tarkotan sillä että kuka on Lordin vertainen
Euroviisurokkari. En itse väitä oelvani minkään sortin rocktaiteilija, mutta ihailin Lordin ylivertaisuutta
Euroviisuissa.
Kun kristitty ylistää Herraa, eikö hän silloin oikeastaan hoe: kuka on Jumalanmme vertainen?
Eivät he toivottavasti itseään luule jumaliksi.
"käytettävän muutakuin arvonimenä tuon yksittyisen tapahtuman yhteydessä. "
Mutta, kuten totesimme, Miikael ei käy arvonimeksi Herra Jeesukselle edes tuossa yksittäisessä
tapauksessa, Juud. 9. Olettaen että tunnsutaa Jeesuksen "Herraksi".
"Ainoastaan silloin kun Jeesus seisoi kansansa turvana, häntä nimitettiin ENKELIRUHTINAAKSI."
Ihan miten vaan, mutta jos tutkit kuulemaasi kliseetä itse Danielin kirjasta, sielläkin on erikseen Miikael
ja "Ihmisen pojan kaltainen". Miikaelista ei erityistä mainita, mutta ihmisen pojan kaltaisella on kultainen
vyö ja silmät kuin tulenlieskat, joten siinä kiistatta on kysymyksessä Herra Jeesus -- jota tuo sotaenkeli
Miikael ryhtyy tukemaan, jotenkin näin se menee siellä Danielissa.
Mitä väittelemiseen tohtoriksi tulee -- teidän Timonne väittely rajoittui tekstikritiikkiin.
Opilliset väittelyt on erikseen ja uskonasiat ovat sitten haastava erikoisalansa. Kuten ns. vanhurskauttamisoppi.
Ei tämä Miikael-asia väitöstä arvottomaksi tee. Väittely lienee koskenut yksittäisten jakeiden kriittistä
tutkimista tietyin metodein. Ei siinä kustoksena toimivalla vastaväittelijällä ole valtuuksia sanoa, että
tämä ja tämä ei passaa yksiin kristillisen totuuden kanssa, länsimaisen tahi itämaisen. Ja väittelijä voi rajata tuon 9. jakeen
ulkopuolelle 5. jaetta koskevan tutkimuksen. Krsitinopista väitteleminen on sitten ihan eri väittely,
jos ken semmoisista tahto väitellä, esimerkiksi vanhurskauttamisopista. Viime mainitussa tapauksessa,
mikäli väittelijä väittelee sen puolesta eikä vastaan, on oletettavaa, että väittelijällä on jonkinlaisessa
ns. uskossa. Tekstikritiikki on puhtaasti tieteellistä.
Se on ihan hyvä jos et ole kuullut puhuttavan Jeesuksesta Miikaelina, sillä se on Raamatulle vierasta.
"Ethän sinäkään voi tietää kaikkia niitä arvo nimityksiä, mitä Jeesuksesta on taivaassa käytetty."
Eiköhän se ainakin tullut sinulle nyt selväksi ettei taivaassa ainakaan "Miikael" nimeä käytetä Jeesuksesta.
Raamattu kertoo niille, jotka Raamattuun uskovat, että Jeesus tulee saamaan aivan uuden nimen lopussa.
Melko hurjia nimiä hänellä on täällä maan päälläkin. Avaapa Jesajan kirjoittamaksi väitetyn kirjan 9. luku.
Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä jne. ja herraus hartioillaan.
Internetistä etsin tietoa ylienkeli Miikaelin rinnastamisesta Kristukseen; vain tämä löytyi.
Toivottavasti se selittää sen mitä minä en osannut.
http://koti.phnet.fi/petripaavola/Ylienkeli Miikael
SepeMiikael on todennäköisesti sama persoona, joka syntyi Jumalan Pojaksi.
Isähän sanoi tätä Poikaa, Jumalaksi.
Eihän Jumala ole koskaan enkelistä sanonut " sinä olet minun Poikani"....mutta Pojasta:
" Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti Heb 1: 8
Meidän enkeliruhtinaamme on Miikael, sen kertoo Daniel 10:21
Mitä ja miten me ihmiset voimme käyttää hyväksemme ja hyödyksemme enkeliruhtinasta, jos hän on tavallinen enkeli?
Raamattuhan kertoo että: Eivätkö he kaikki ole palvelevia henkiä, palvelukseen lähetettyjä niitä varten, jotka saavat autuuden periä" Heb 1: 14
Onko enkeliruhtinas Miikael eräs palvelevista henkistä?
Daniel kertoo että totuuden kirjasssa, (Raamatussa) kerrotaan tästä enkeliruhtinas Miikaelista.Dan: 10:21
Mistä saamme viitteen siihen? Kysytään Jeesukselta! " Jeesus, missä sinusta on enkelinä kirjoitettu"?
Jeesus vastaa: " Mooses on minusta kirjoittanut" Mitä sanomme? Kiitos, Jeesus"
Siispä menemme katsomaan Mooseksesta!
Ja Mooses kirjoittaa Jeesuksesta näin:
" Silloin Herran enkeli ilmestyi hänelle tulen liekissä keskellä orjantappurapensasta....2 Moos 3:2
Seuuraavaksi saamme tietää: " Kun Herra näki hänen tulevan katsomaan, huusi hän,
JUMALA, hänelle pensaasta....jae 4
Jakeessa 6 Mooses peitti kasvonsa, sillä hän pelkäsi katsoa Jumalaa...
Kuka siellä pensassa siis oli?
Ja miksi mennä piiloon pesaaseen joka palaa täydessä tulessa!? Tämä enkeli meni tuleen sen vuoksi,koska totuuden kirja kertoo että Jumala asuu tulessa, ja hänestä käy tuli ulos Dan 7:10
Tavallinen enkeli ei voi olla palavassa tulessa, se on mahdotonta...Niinpä Mooses kertoo että Ylienkeli Miikael, on Jumala!
Jeesuksellahan on toki muitakin nimiä...Kivi, Elämän leipä, Elämän Vesi, Vapahtaja, Kulmakivi, Enkeliruhtinas,Immanuel, Karitsa, jne.jne....On todella surkuhupaisaa että kun adventistit, joista
monet ovat huomattavan paljon etevämpiä Raamatun tutkijoita ja sen ymmärtäjiä, kuin muissa seurakunnissa olijat, niin me koemme että meille ollaan kateellisia Miikaelista!
2 Moos 3: 10 " Niin mene nyt, minä lähetän sinut faraon tykö, ja vie minun kansani, israelilaiset pois Egybtistä"
Teol. lis. tiedoksi tämä: " Ja Jeesus tuli omiensa tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan"
Tämänhän sinä osaat ulkoa.
Ei Israelin kansan Herra, ja Jumala ole vaihtunut mihinkään Mooseksen ajoista, Hän on aina sama!
Jeesus siis puhui oikein kun hän sanoi että " Mooses on minusta kirjoittanut"
Lisäksi hän muisti mainita että " Elleivät he usko Moosesta ja profeettoja, ei se auta, vaikka joku (Jeesus) kuolleistakin nousisi ylös!"
Eikö Mooses olekaan sitten profeetta? Kyllä, Mooses on myös profeetta (Hoosea 12:14)
Edelleen havaitaan ihmeeksemme se, että kun Mooses halusi tietää lähettäjänsä nimen, että hän voisi sen kertoa israelilaisille, kun Egybtiin asti päätyisi, niin tämä " enkeli palavasta pensaasta"
kertoi että kerro heille että : " M i n ä O l e n " lähetti minut teidän luoksenne" 2 Moos 3: 14
Viite kertoo, että kyseessä on Jahve!
Ja se on Herran nimi, sama josta papit puhuvat kirkossa, kerrankin sanoen:
" Oi, Herra, sinä meidän Jumalamme, ole kansamme ja siunaa meitä kun suomen armeija huomenna
sovinnon sijasta, tartuu miekkaan ja hyökkää rajojamme puolustamaan,:
Ja koska sinä Herra, olet Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isämme, anna meille voimia että voimme mennä aina vanhoille rajoille Äänisen aaltojen luo, jossa voimme lioitella varpaitamme, huuhdella kasvomme, ja kiittää sinua että olit kanssamme koko matkan ajan, aina tänne äänisen rannoille saakka, Amen"
Mitäs tykkäsitte, oliko kelvollinen ja oikeamielinen rukous? :-)
Pitäiskö vielä etsiä lisensiaatille, Raamatun paikat, jossa Jaakob paini enkelin kanssa, ..ja monessakin paikassa proofeetoissa, voimme lukea että Jumalahan se siinä iski Jaakobia lonkaan!
" En päästä sinua, ellet siunaa minua" ..vaikersi Jaakob, ja riippui kiinni Jumalassaan!
Eiköhän se tullut selväksi että Totuuden kirjassa , joka on maanpäällä kerrotaan enkeli ruhtinas Miikaelista, joka on Jeesus tuo Jumalamme, joka tuli tänne alas asti meitä pelastamaan! - Pölhö-Kustaa
tuomittaisi?" kirjoitti:
Miikkael on vain YKSI olettamus Jeesuksen monista ARVO nimistä. Ethän sinäkään voi tietää kaikkia niitä arvo nimityksiä, mitä Jeesuksesta on taivaassa käytetty.
Miikkael nimi itsessään jo merkitsee: "Jumala kanssamme"
Enkelijoukkojen omistaja ja käskijä ei voi olla kukaan muu kuin Kristus itse. Enkeliruhtinas ei merkitse sitä että Hän itse olisi enkeli. Ruhtinas merkitsee arvoasteikoltaan hallitsijaa.
Adventtikirkossa ei puhuta mistään Miikkael Jeesuksesta, vaan Jeesuksesta Kristuksesta. Ainoastaan silloin kun Jeesus seisoi kansansa turvana, häntä nimitettiin ENKELIRUHTINAAKSI. Koska yksikään enkeli tuskin olisi ollut arvollinen siihen tehtävään? Kaikkihan me tulkitsemme raamattua tavallamme ja tämäkin on vain yksi erilainen olettamus.
Turha tuosta on noin isoa asiaa tehdä, koska tämän 26v aikana, kun olen kuulunut adventtikirkkoon en ole kertaakaan siellä kuullut Jeesuksesta tuota nimeä käytettävän muutakuin arvonimenä tuon yksittyisen tapahtuman yhteydessä.>>Miikkael on vain YKSI olettamus Jeesuksen monista ARVO nimistä.>>
Ruhrinas ja vieläpä enkeliruhinas voi olla arvonimi mutta Miikael on kylläkin erisnimi eikä mikään arvonimi. Tarja Halonen on Suomen Tasavallan presidentti mutta siitä huolimatta Tarja ei ole mikään arvonimi. - Seraja-m55
Teol.lis. vierailee kirjoitti:
"Miikkael on vain YKSI olettamus Jeesuksen monista ARVO nimistä."
Silloin on kysyttävä että kukas herra se Herra sitten on -- ei silloin voida sanoa Jeesusta Herraksi, jos
häntä sanotaan Miikaeliksi, sillä Juud. 1:9 esiintyy parikin herraaa --
Juud. 1:9 Mutta ei ylienkeli Miikaelkaan, kun riiteli ja väitteli perkeleen kanssa Mooseksen ruumiista, rohjennut lausua herjaavaa tuomiota, vaan sanoi: "Rangaiskoon sinua Herra!"
Sanot: Miikkael nimi itsessään jo merkitsee: "Jumala kanssamme"
Mutta Immanuel merkitsee: Jumala meidän aknssamme (El=Jumala)
Jeesukselle oli määrä antaa sellainenkin nimi, sillä Hänessä Jeesus Raamatun mukaan tuli lihaksi
keskellemme.
Miikael sensijaan merkitsee haastavasti: kuka on niinkuin Jumala tai: kuka on Jumalan vertainen.
Minäkin pidän haastavaa paitaa kesäisin; "Lordi". Tarkotan sillä että kuka on Lordin vertainen
Euroviisurokkari. En itse väitä oelvani minkään sortin rocktaiteilija, mutta ihailin Lordin ylivertaisuutta
Euroviisuissa.
Kun kristitty ylistää Herraa, eikö hän silloin oikeastaan hoe: kuka on Jumalanmme vertainen?
Eivät he toivottavasti itseään luule jumaliksi.
"käytettävän muutakuin arvonimenä tuon yksittyisen tapahtuman yhteydessä. "
Mutta, kuten totesimme, Miikael ei käy arvonimeksi Herra Jeesukselle edes tuossa yksittäisessä
tapauksessa, Juud. 9. Olettaen että tunnsutaa Jeesuksen "Herraksi".
"Ainoastaan silloin kun Jeesus seisoi kansansa turvana, häntä nimitettiin ENKELIRUHTINAAKSI."
Ihan miten vaan, mutta jos tutkit kuulemaasi kliseetä itse Danielin kirjasta, sielläkin on erikseen Miikael
ja "Ihmisen pojan kaltainen". Miikaelista ei erityistä mainita, mutta ihmisen pojan kaltaisella on kultainen
vyö ja silmät kuin tulenlieskat, joten siinä kiistatta on kysymyksessä Herra Jeesus -- jota tuo sotaenkeli
Miikael ryhtyy tukemaan, jotenkin näin se menee siellä Danielissa.
Mitä väittelemiseen tohtoriksi tulee -- teidän Timonne väittely rajoittui tekstikritiikkiin.
Opilliset väittelyt on erikseen ja uskonasiat ovat sitten haastava erikoisalansa. Kuten ns. vanhurskauttamisoppi.
Ei tämä Miikael-asia väitöstä arvottomaksi tee. Väittely lienee koskenut yksittäisten jakeiden kriittistä
tutkimista tietyin metodein. Ei siinä kustoksena toimivalla vastaväittelijällä ole valtuuksia sanoa, että
tämä ja tämä ei passaa yksiin kristillisen totuuden kanssa, länsimaisen tahi itämaisen. Ja väittelijä voi rajata tuon 9. jakeen
ulkopuolelle 5. jaetta koskevan tutkimuksen. Krsitinopista väitteleminen on sitten ihan eri väittely,
jos ken semmoisista tahto väitellä, esimerkiksi vanhurskauttamisopista. Viime mainitussa tapauksessa,
mikäli väittelijä väittelee sen puolesta eikä vastaan, on oletettavaa, että väittelijällä on jonkinlaisessa
ns. uskossa. Tekstikritiikki on puhtaasti tieteellistä.
Se on ihan hyvä jos et ole kuullut puhuttavan Jeesuksesta Miikaelina, sillä se on Raamatulle vierasta.
"Ethän sinäkään voi tietää kaikkia niitä arvo nimityksiä, mitä Jeesuksesta on taivaassa käytetty."
Eiköhän se ainakin tullut sinulle nyt selväksi ettei taivaassa ainakaan "Miikael" nimeä käytetä Jeesuksesta.
Raamattu kertoo niille, jotka Raamattuun uskovat, että Jeesus tulee saamaan aivan uuden nimen lopussa.
Melko hurjia nimiä hänellä on täällä maan päälläkin. Avaapa Jesajan kirjoittamaksi väitetyn kirjan 9. luku.
Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä jne. ja herraus hartioillaan.
Internetistä etsin tietoa ylienkeli Miikaelin rinnastamisesta Kristukseen; vain tämä löytyi.
Toivottavasti se selittää sen mitä minä en osannut.
http://koti.phnet.fi/petripaavola/Ylienkeli Miikael
SepeItse edustan sitä näkemystä, jonka mukaan Miikael ja Jeesus eivät ole sama persoona.
Selvimmin ymmärrän näin Danielin 10:13 jakeen pohjalta, jossa enkeliruhtinas esitetään vain "yhtenä ensimmäisistä enkeliruhtinaista".
Ilm. 12:7, 8 antavat joillekin vaikutelman, että Miikael olisi Jeesuksen yksi nimistä, mutta minä en voi niin uskoa tuon Dan. 10:13 perusteella. Kun Ilm. 12:7 puhuu Miikaelin enkeleistä, niin ymmärrän, että tuossa tietynlaisessa taivaallisessa sotatilanteessa Herra Jeesus vaikutti enkeliruhtinas Miikaelin kautta. Jos hän jumalallisuudessaan olisi sotinut suoraan langenneita enkeleitä vastaan, uskoisin että nämä olisivat heti tuhoutuneet, mutta se ei ollut vielä tuolloin Jumalan tarkoitus. Siksi hän taisteli heitä vastaan enkeliruhtinaan, serafin kautta.
Minä en kaikenkaikkiaan haluaisi, että mikään näkemys tai oppisuunta häiritsisi vähänkään uskossamme sitä äärimmäisen tärkeätä totuutta, että Jeesus Kristus on Jumala sanan äärimmäisen täydessä merkityksessä. Hän on, kuten me kuitenkin adventisteina olemme aina ymmärtäneet, tuo VT:n JHWH-Jumala, joka yhdessä koko jumaluuden kautta loi maailman, kuten kaiken, mikä on luotu ja joka ilmestyi Moosekselle ja vapautti kansansa Egyptin orjuudesta suurilla voimateoillaan ja ihmeillä.
Hän on Jumala, joka seurasi kansaansa yöllä tulenpatsaassa ja päivällä savupatsaassa. Tästä todistaa myös apostoli Paavali näin: "ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa. Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; ja se kallio oli Kristus." 1. Kor. 10:4
Tämä johtaa meidät järkyttävään totuuteen Kristuksen lunastustyön suhteen - JaHWeH kuoli Golgatan ristillä koko maailman syntien sovitukseksi!!! Hepreankielellä nimi Jeesus eli Jahsua tarkoittaakin: Jahve on pelastaja. - Timo Flink
Seraja-m55 kirjoitti:
Itse edustan sitä näkemystä, jonka mukaan Miikael ja Jeesus eivät ole sama persoona.
Selvimmin ymmärrän näin Danielin 10:13 jakeen pohjalta, jossa enkeliruhtinas esitetään vain "yhtenä ensimmäisistä enkeliruhtinaista".
Ilm. 12:7, 8 antavat joillekin vaikutelman, että Miikael olisi Jeesuksen yksi nimistä, mutta minä en voi niin uskoa tuon Dan. 10:13 perusteella. Kun Ilm. 12:7 puhuu Miikaelin enkeleistä, niin ymmärrän, että tuossa tietynlaisessa taivaallisessa sotatilanteessa Herra Jeesus vaikutti enkeliruhtinas Miikaelin kautta. Jos hän jumalallisuudessaan olisi sotinut suoraan langenneita enkeleitä vastaan, uskoisin että nämä olisivat heti tuhoutuneet, mutta se ei ollut vielä tuolloin Jumalan tarkoitus. Siksi hän taisteli heitä vastaan enkeliruhtinaan, serafin kautta.
Minä en kaikenkaikkiaan haluaisi, että mikään näkemys tai oppisuunta häiritsisi vähänkään uskossamme sitä äärimmäisen tärkeätä totuutta, että Jeesus Kristus on Jumala sanan äärimmäisen täydessä merkityksessä. Hän on, kuten me kuitenkin adventisteina olemme aina ymmärtäneet, tuo VT:n JHWH-Jumala, joka yhdessä koko jumaluuden kautta loi maailman, kuten kaiken, mikä on luotu ja joka ilmestyi Moosekselle ja vapautti kansansa Egyptin orjuudesta suurilla voimateoillaan ja ihmeillä.
Hän on Jumala, joka seurasi kansaansa yöllä tulenpatsaassa ja päivällä savupatsaassa. Tästä todistaa myös apostoli Paavali näin: "ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa. Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; ja se kallio oli Kristus." 1. Kor. 10:4
Tämä johtaa meidät järkyttävään totuuteen Kristuksen lunastustyön suhteen - JaHWeH kuoli Golgatan ristillä koko maailman syntien sovitukseksi!!! Hepreankielellä nimi Jeesus eli Jahsua tarkoittaakin: Jahve on pelastaja.sellainen pieni mutta, että suomenkielinen käännös johtaa hiukan harhaan Dan 10:13 osalta. Heprean teksti voidaan nimittäin ymmärtää myös niin, että siinä on epäsuora viittaus Kolminaisuuteen. Kerron joskus enemmän :)
Se on toki totta, että adventistien keskuudessa on kaksi erilaista näkemystä.
Timo - mn-bv
Timo Flink kirjoitti:
sellainen pieni mutta, että suomenkielinen käännös johtaa hiukan harhaan Dan 10:13 osalta. Heprean teksti voidaan nimittäin ymmärtää myös niin, että siinä on epäsuora viittaus Kolminaisuuteen. Kerron joskus enemmän :)
Se on toki totta, että adventistien keskuudessa on kaksi erilaista näkemystä.
TimoDan.10-luvun lopussa on selvä osoitus, ettei Miikael ole sama kuin "Ihmisen Poika".
18. Silloin kosketti minua jälleen se ihmisen muotoinen ja vahvisti minua.
19. Ja hän sanoi: "Älä pelkää, sinä otollinen mies, rauha olkoon sinulle. Vahvistu! Vahvistu!" Ja hänen puhuessaan minulle minä vahvistuin ja sanoin: "Puhukoon herrani, sillä sinä olet minua vahvistanut".
20. Ja hän sanoi: "Tiedätkö, mitä varten minä olen tullut sinun tykösi? Nyt minä käyn jälleen sotimaan Persian enkeliruhtinasta vastaan, ja kun minä olen päässyt hänestä, niin katso: tulee Jaavanin enkeliruhtinas.
21. Mutta minä ilmoitan sinulle, mitä on kirjoitettuna totuuden kirjassa. Eikä ole ketään muuta vahvistamassa MINUA heitä vastaan paitsi teidän enkeliruhtinaanne Miikael. Pölhö-Kustaa kirjoitti:
>>Miikkael on vain YKSI olettamus Jeesuksen monista ARVO nimistä.>>
Ruhrinas ja vieläpä enkeliruhinas voi olla arvonimi mutta Miikael on kylläkin erisnimi eikä mikään arvonimi. Tarja Halonen on Suomen Tasavallan presidentti mutta siitä huolimatta Tarja ei ole mikään arvonimi.On määrännyt Adventistien uskottavaksi. Kantola on määrännyt, että Miikkael on Jeesus. Adventistit ovat vaan niin paksukorvaisia, että he ei ota ihan täydestä Antin määräystä. Näet onhan tämä Miikkael erisnimi joka on nykyään yleisessä käytössä. Tosin tämä Meidän tuntemamme Jeesus oli käyttänyt täällä maanpäällä eläessään nimeä Barabbas. Enkä minä ole vielä kuullu kenenkään väittelevän Jeesuksen itsensä käyttämää Barabbas nimeä vastaan. Jeesuksen vanhemmat olivat antaneet Jeesukselle alkuperäiset nimet, jotka ovat Joosua Juudas Barabbas. Kreikkalaiset keksivät tämän Jeesus nimen. minä en käsitä mitä vikaa tässä Joosua nimessä oli, ettei se kelvannut Jumalan nimeksi?
- Seraja-m55
mn-bv kirjoitti:
Dan.10-luvun lopussa on selvä osoitus, ettei Miikael ole sama kuin "Ihmisen Poika".
18. Silloin kosketti minua jälleen se ihmisen muotoinen ja vahvisti minua.
19. Ja hän sanoi: "Älä pelkää, sinä otollinen mies, rauha olkoon sinulle. Vahvistu! Vahvistu!" Ja hänen puhuessaan minulle minä vahvistuin ja sanoin: "Puhukoon herrani, sillä sinä olet minua vahvistanut".
20. Ja hän sanoi: "Tiedätkö, mitä varten minä olen tullut sinun tykösi? Nyt minä käyn jälleen sotimaan Persian enkeliruhtinasta vastaan, ja kun minä olen päässyt hänestä, niin katso: tulee Jaavanin enkeliruhtinas.
21. Mutta minä ilmoitan sinulle, mitä on kirjoitettuna totuuden kirjassa. Eikä ole ketään muuta vahvistamassa MINUA heitä vastaan paitsi teidän enkeliruhtinaanne Miikael.On mukava havaita, että täällä on ihan asiallisiakin Raamatun tutkijoita.
Ihan varteenotettava näkökohta huomioida tuo 21. jakeen ilmaisu, jonka esitti tuo salaperäinen "Ihmisen muotoinen". Kun vertaan tätä ilmaisua Danielin 7:13 "Ihmisen Pojan kaltainen", niin mieleeni tulee kummassakin tapauksessa Herrani ja Jumalani Jeesus Kristus.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8640021/thread
Pääkonferenssi on luopiokonferenssi vain yhdessä asiassa. Se on vuonna 1982 luopunut VAIVIHKAA
el itunnustanut EGW:n pölähtäneeksi YHDESSÄ asiassa:
Suuren Taistelun sivulla 604 oleva oppi välivuodesta jolloin Kristus ihan pirruuttaan poistuu valtaistuimelta
ja adventistien täytyy pärjätä omin nokkinensa syntisyytensä kanssa - sitä oppia ei löydy tämän vuosituhannen painoksista, vaikka pitäisi löytyä sivulta 393.
Huomatkaa että näinollen adventistien ei tarvitse vartioida toinen toistaan, etteivät vain söisi lihaa.
Sillä lihansyöntikielto liittyy juuri tuohon välivuoteen.- Sanan
mukaan. Adventistit ovat nöyriä jumalan edessä.
Sanan kirjoitti:
mukaan. Adventistit ovat nöyriä jumalan edessä.
" ... mukaan. Adventistit ovat nöyriä jumalan edessä"
Jumala pienellä ja Adventti isolla, niinpä niin.
Mutta onko se nöyryyttä kun esittelevät Ellenin, jonka Jumala muistaa tomuksi - esittelevät hänet
kaikkiteitävänä ja erehtymättömänä Jumalalle ja ei-adventsiteille. Onko Jumala todella sanonut että SE
on nöyrämielistä?
Ehkäpä adventtitohtorit sittenkin ovat nöyriä ennemminkin SDA:n Pääkonferenssille ja sen suomalaisen
piirikunnan esimiehelle.
"Siinä mitä olen kirjoittanut on yksi luotettava totuuden ketju, ilman yhtäkään harhaoppista lausetta." ― Ellen G. White, Letter 329A, 1905.
Vaikka Jumala-Kristus ei ole sulkenut armon ovea, julkeavat nämä nöyrät a-tohtorit sulkea sen ihmisiltä.
timokarppi vänkäsi pari vuotta sitten että suljettujen ovien opista on luovuttu, mutta sielläpä se on
esillä virallisilla sivuilla yhä ykkösoppina, perusoppina:
[][][] "Profeetallisen 2300 päivää käsittävän ajanjakson lopussa vuonna 1844 hän ryhtyi suorittamaan sovittavan palvelutyönsä toista ja viimeistä vaihetta."
--
"Tämä Kristuksen palvelutyön päätökseen saattaminen merkitsee ihmiskunnan armonajan loppumista ennen toista tulemusta."[][][]
Matt. 23:13
Mutta voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun suljette taivasten valtakunnan ihmisiltä! Sillä itse te ette mene sisälle, ettekä salli meneväisten sisälle mennä.- benedi=siunattu
AnttiVKantola kirjoitti:
" ... mukaan. Adventistit ovat nöyriä jumalan edessä"
Jumala pienellä ja Adventti isolla, niinpä niin.
Mutta onko se nöyryyttä kun esittelevät Ellenin, jonka Jumala muistaa tomuksi - esittelevät hänet
kaikkiteitävänä ja erehtymättömänä Jumalalle ja ei-adventsiteille. Onko Jumala todella sanonut että SE
on nöyrämielistä?
Ehkäpä adventtitohtorit sittenkin ovat nöyriä ennemminkin SDA:n Pääkonferenssille ja sen suomalaisen
piirikunnan esimiehelle.
"Siinä mitä olen kirjoittanut on yksi luotettava totuuden ketju, ilman yhtäkään harhaoppista lausetta." ― Ellen G. White, Letter 329A, 1905.
Vaikka Jumala-Kristus ei ole sulkenut armon ovea, julkeavat nämä nöyrät a-tohtorit sulkea sen ihmisiltä.
timokarppi vänkäsi pari vuotta sitten että suljettujen ovien opista on luovuttu, mutta sielläpä se on
esillä virallisilla sivuilla yhä ykkösoppina, perusoppina:
[][][] "Profeetallisen 2300 päivää käsittävän ajanjakson lopussa vuonna 1844 hän ryhtyi suorittamaan sovittavan palvelutyönsä toista ja viimeistä vaihetta."
--
"Tämä Kristuksen palvelutyön päätökseen saattaminen merkitsee ihmiskunnan armonajan loppumista ennen toista tulemusta."[][][]
Matt. 23:13
Mutta voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun suljette taivasten valtakunnan ihmisiltä! Sillä itse te ette mene sisälle, ettekä salli meneväisten sisälle mennä." Äkisti tulee temppeliinsä Herra" ...oisko se iankaikkisuuden aikataulussa äkisti?, jos hän meni
tekemään Pappispalvelusta ,siihen oikeaan majaan Taivaassa 1844, ja tiettynä päivänä?
Kyllä se minusta täyttää " äkisti" tunnusmerkistön!
- Tarkistettu
YHTEINEN USKO TIMON KANSSA !
AnttiVKantola Käyttäjän viestit 27.11.2009 20:32
Kun uskotaan yhteen Jumalaan, ei tarvitse sirotella jonenkin Jehovaa, jonnekin Herraa ja jonnekin
Jeesusta.
[][][] kyllä se oli
Timo Flink 20.11.2009 13:22
Jeesus on Vanhan testamentin Jahveh.
Hän itse sanoi olevansa. Uskotko tämän?
Minä uskon.
Timo [][][]
[][][] kyllä mainitaan
Timo Flink20.11.2009 13.13
En ymmärrä ajatustasi, että Jeesus on VAIN persoonallinen olento.
Tietenkin on. Jumala on persoona. Hän tuli ihmiseksi, joka on persoona.
Nyt hän on Jumala-ihminen, joka on persoona. [][][]
Juudeas jakeissa 3-16 muistuttaa VÄÄRISTÄ OPETTAJISTA. Flink tahtoisi Herra-sanan tilalle muuntaa
Jeesus-sanan uduenliiton tuossa profeetan, Juudan, opetuksessa. Väitöskirjaansa vetoava Timo lienee
hyvillä vesillä, sillä silloin miikaeljeesushöpötykset katkeaisivat kuin ellun kanalta kaula. Näin kuuluisi
nääs Juud. 1:9:
Juud. 1:9
Mutta ei ylienkeli Miikaelkaan, kun riiteli ja väitteli perkeleen kanssa Mooseksen ruumiista, rohjennut lausua herjaavaa tuomiota, vaan sanoi: "Rangaiskoon sinua JEESUS!"
Profeettamme (Apt.15:32) Juuda muistuttaa apsotolien opetuksesta:
Juud. 1:17
Rakkaat ystävät! Muistakaa te, mitä Herramme Jeesuksen Kristuksen apostolit ovat ennalta puhuneet.
antti
P.S. Psst...
Tarkistin opetammeko me todella "miikaeljeesusta", kuten mm. AVK kovasti väittää.
V. 1986 seminaarikansiossa erityisenä korostusliitteenä on, ov. 3. liitteenä on kaksisivuinen esitelmä Jeesuksesta Miiakelina.
Mm. näin: "Nimi Miikael tarkoittaa Kristusta".
Juudaan kirje 1:9 mainitaan ensisijaisena todisteena siitä että ylienkeli Miikael ja Jeesus Krsitus olisivat
sama henkilö! Siinä sanotaan että Jeesuksen ääni on ylienkeli Miikaelin ääni, kun Hän kutsuu omiaan!
"Kristusta kutsutaan ylienkeliksi ..." siinä sanotaan todistusmomentti 4.
7. todistusmomentti:
"Miikael se suuri enkeliruhtinas, Voideltu Ruhtinas, Ruhtinasten Ruhtinas - viittaavat kaikki Herraan Jeesukseen Kristukseen".
Jos nyt otan tutkvian huomiomme kohteeksi Juud. 1:9
''' ''' Mutta ei ylienkeli Miikaelkaan, kun riiteli ja väitteli perkeleen kanssa Mooseksen ruumiista,
rohjennut lausua herjaavaa tuomiota, vaan sanoi: "Rangaiskoon sinua Herra!" ''' ''' - - -
- - - niin valitettavasti täytyy todeta, että Miikael ja Jeesus eivät todellakaan voi olla sama henkilö,
jos Herra-sana tarkoittaa Herra Jeesusta. Jeesus täytyisi kitkeä pois Herra-sanasta, jos emme tahdo
luopua miikaeljeesus-opetuksestamme. Kyllä noissa AVK:n moitteissa hitunen viisautta on, ristiriitamme
on sietämätön. Ei Timokaan voi olla tietämätön ristiriidasta? Kyllä meillä on opillinen tarve esittää,
että Herra-sana ja Jeesus-sana tarkoittavat ainakin Juudaan kirjeessä eri persoonaa.
Jeesus on Jeesus ja Herra on Herra --- jotta Jeesus voisi olla enkeli Miikael.
Juud. 1: mukaan näet ei mene läpi sellainen meitin selitys, että se on vain raamatun yksittäinen sanonta
Jeesuksesta, se "ylienkeli Miikael. Miikaelilal kun ei ole tuomiovaltaa vaan jättää sen "Herralle".
AdventistiMikaeljeesus Mahdollisesti U_1 voisi myös olla Mikael Jeesus. Tämä ajatus ei ole totta, koska he kumpikin ovat Auringon kunnioitettan päivän Kristittyjä Joita, ei edes Raamattu tunne. Sunnuntai Kristillisyys on tuntematon käsitys Raamatulle. Tämän mukaan on Antti ja Riitta aivan tuntemattomia Jeesus uskolle. Tätähän he julkituovat Kaikissa kirjoituksissaan, etteivät he hyväksy Jeesusta omana vapahtajanaan, näet Tammus naulattiin ristille ja hän kuoli Ristillä. Hän oli se oikea sunnuntai pelastaja, Joka pelastaa sunnuntai uskovat omaan valtakuntaansa. He eivät koskaan tule tunnustamaan Jeesuksen opetusta oikeana Jumalallisena opetuksena. Näet he todistavat Jeesusta vastaansunnuntainsa kanssa. Pitäisikö itsensä Jumalan ainokaisen pojan mitätöidä opetuksensa Mieleiseksi Antille Ja Riitalle?
- Pölhö-Kustaa
Una-Fortuna2 kirjoitti:
Mikaeljeesus Mahdollisesti U_1 voisi myös olla Mikael Jeesus. Tämä ajatus ei ole totta, koska he kumpikin ovat Auringon kunnioitettan päivän Kristittyjä Joita, ei edes Raamattu tunne. Sunnuntai Kristillisyys on tuntematon käsitys Raamatulle. Tämän mukaan on Antti ja Riitta aivan tuntemattomia Jeesus uskolle. Tätähän he julkituovat Kaikissa kirjoituksissaan, etteivät he hyväksy Jeesusta omana vapahtajanaan, näet Tammus naulattiin ristille ja hän kuoli Ristillä. Hän oli se oikea sunnuntai pelastaja, Joka pelastaa sunnuntai uskovat omaan valtakuntaansa. He eivät koskaan tule tunnustamaan Jeesuksen opetusta oikeana Jumalallisena opetuksena. Näet he todistavat Jeesusta vastaansunnuntainsa kanssa. Pitäisikö itsensä Jumalan ainokaisen pojan mitätöidä opetuksensa Mieleiseksi Antille Ja Riitalle?
>>Tammus naulattiin ristille ja hän kuoli Ristillä. Hän oli se oikea sunnuntai pelastaja, Joka pelastaa sunnuntai uskovat omaan valtakuntaansa. He eivät koskaan tule tunnustamaan Jeesuksen opetusta oikeana Jumalallisena opetuksena. Näet he todistavat Jeesusta vastaansunnuntainsa kanssa. Pitäisikö itsensä Jumalan ainokaisen pojan mitätöidä opetuksensa Mieleiseksi Antille Ja Riitalle?
Perin outoa ja kummallista! Ole käynyt ja mlko monissa kristillisissä kirkoissa Adventtikirkon (jossa kyllä Saarnaaja mainitsi Jeeuksen ja Miikaelin olevan saman) mutta missään en ole kuullut rukoiltvasn Tammusta tai edes mainitsavan tuon muinaisen asyro-babylonialaisen jumalan nimeä. Olisitkohan "Una-Fortuna2" erehtynyt? Jos et, niin kertoisitko missä tuota Tammuzin ja Ishtarin palvontaa harjoitetaan: menisin aivan uteliaisuuttani katsomaan , millaisia menoja siellä harjoitetaan. - Timo Flink
useasti jo esittänyt muutamia syitä siihen, miksi ylienkeli Mikael on todellisuudessa Jeesus. Nimike ei tee Jeesuksesta luotua olentoa, koska se on tehtäväorientoitunut kuvaus Jeesuksesta taivaan sotajoukkojen ylipäällikkönä sodassa paholaista vastaan.
Asiassa ei siis ole ristiriitaa, kunhan ymmärtää mitä sana ylienkeli tarkoittaa. Juudaksen kirjeessä Jeesus jättää paholaisen tuomitsemisen Isälle. Jos luet Sakarjan kirjan luvusta 3, niin siellä sama lause toistuu enkelin sanomana. Tämä enkeli antaa syntejä anteeksi, joten hän ei voi olla kukaan muu kuin Jumalan Poika, yhtä Isän kanssa.
Jeesuksesta käytetään monia nimiä Raamatussa, jotka viittaavat hänen tehtäviinsä. Suomalainen lukija harhautuu helposti luulemaan niitä kuvauksiksi siitä, mitä Jeesus on, vaikka ne ovat kuvauksia siitä, mitä hän tekee.
"Ylienkeli" ei muuten ole paras mahdollinen käännös kreikan arkhangelos-sanalle, jonka luontevampi käännös on "enkeliruhtinas". Paavali sanoo tessalonikalaiskirjeessään, että ylienkelin ääni herättää kuolleet (kun tekstin lukee kreikaksi).
Jos haluat tietää lisää, niin käväise Adventist Biblical Research Instituten sivuilla katselemassa lisäinfoa. Tämä adventistinen näkemys ei ole mitenkään adventistinen, koska monet protestantit ennen meitä ovat opettaneet tällä tavalla: Mikael on messiaan nimi.
Eli siis ylienkeli Mikael = Jeesus Kristus = Jahveh = "minä olen joka minä olen"
Timo - Toim.huom.
Timo Flink kirjoitti:
useasti jo esittänyt muutamia syitä siihen, miksi ylienkeli Mikael on todellisuudessa Jeesus. Nimike ei tee Jeesuksesta luotua olentoa, koska se on tehtäväorientoitunut kuvaus Jeesuksesta taivaan sotajoukkojen ylipäällikkönä sodassa paholaista vastaan.
Asiassa ei siis ole ristiriitaa, kunhan ymmärtää mitä sana ylienkeli tarkoittaa. Juudaksen kirjeessä Jeesus jättää paholaisen tuomitsemisen Isälle. Jos luet Sakarjan kirjan luvusta 3, niin siellä sama lause toistuu enkelin sanomana. Tämä enkeli antaa syntejä anteeksi, joten hän ei voi olla kukaan muu kuin Jumalan Poika, yhtä Isän kanssa.
Jeesuksesta käytetään monia nimiä Raamatussa, jotka viittaavat hänen tehtäviinsä. Suomalainen lukija harhautuu helposti luulemaan niitä kuvauksiksi siitä, mitä Jeesus on, vaikka ne ovat kuvauksia siitä, mitä hän tekee.
"Ylienkeli" ei muuten ole paras mahdollinen käännös kreikan arkhangelos-sanalle, jonka luontevampi käännös on "enkeliruhtinas". Paavali sanoo tessalonikalaiskirjeessään, että ylienkelin ääni herättää kuolleet (kun tekstin lukee kreikaksi).
Jos haluat tietää lisää, niin käväise Adventist Biblical Research Instituten sivuilla katselemassa lisäinfoa. Tämä adventistinen näkemys ei ole mitenkään adventistinen, koska monet protestantit ennen meitä ovat opettaneet tällä tavalla: Mikael on messiaan nimi.
Eli siis ylienkeli Mikael = Jeesus Kristus = Jahveh = "minä olen joka minä olen"
TimoMutta Raamattu todistaa täysin kiistattomasti toisin!
Roomalaiskirje:
16:17 Mutta minä kehoitan teitä, veljet, pitämään silmällä niitä, jotka saavat aikaan erimielisyyttä ja pahennusta vastoin sitä oppia, jonka te olette saaneet; vetäytykää pois heistä.
1. Sittenkuin Jumala muinoin monesti ja monella tapaa oli puhunut isille profeettain kautta,
2. on hän näinä viimeisinä päivinä puhunut meille Pojan kautta, jonka hän on pannut kaiken perilliseksi, jonka kautta hän myös on maailman luonut
3. ja joka, ollen hänen kirkkautensa säteily ja hänen olemuksensa kuva ja kantaen kaikki voimansa sanalla, on, toimitettuaan puhdistuksen synneistä, istunut Majesteetin oikealle puolelle korkeuksissa,
4. tullen enkeleitä niin paljoa korkeammaksi, kuin hänen perimänsä nimi on jalompi kuin heidän.
5. Sillä kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin"; ja taas: "Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani"?
6. Ja siitä, kun hän jälleen tuo esikoisensa maailmaan, hän sanoo: "Ja kumartakoot häntä kaikki Jumalan enkelit".
7. Ja enkeleistä hän sanoo: "Hän tekee enkelinsä tuuliksi ja palvelijansa tulen liekiksi";
8. mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka.
9. Sinä rakastit vanhurskautta ja vihasit laittomuutta; sentähden on Jumala, sinun Jumalasi, voidellut sinua iloöljyllä, enemmän kuin sinun osaveljiäsi."
10. Ja: "Sinä, Herra, olet alussa maan perustanut, ja taivaat ovat sinun kättesi tekoja;
11. ne katoavat, mutta sinä pysyt, ja ne vanhenevat kaikki niinkuin vaate,
12. ja niinkuin vaipan sinä ne käärit, niinkuin vaatteen, ja ne muuttuvat; mutta sinä olet sama, eivätkä sinun vuotesi lopu".
13. Kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: "Istu minun oikealle puolelleni, kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi astinlaudaksi"?
14. Eivätkö he kaikki ole palvelevia henkiä, palvelukseen lähetettyjä niitä varten, jotka saavat autuuden periä? - Adventisti
Timo Flink kirjoitti:
useasti jo esittänyt muutamia syitä siihen, miksi ylienkeli Mikael on todellisuudessa Jeesus. Nimike ei tee Jeesuksesta luotua olentoa, koska se on tehtäväorientoitunut kuvaus Jeesuksesta taivaan sotajoukkojen ylipäällikkönä sodassa paholaista vastaan.
Asiassa ei siis ole ristiriitaa, kunhan ymmärtää mitä sana ylienkeli tarkoittaa. Juudaksen kirjeessä Jeesus jättää paholaisen tuomitsemisen Isälle. Jos luet Sakarjan kirjan luvusta 3, niin siellä sama lause toistuu enkelin sanomana. Tämä enkeli antaa syntejä anteeksi, joten hän ei voi olla kukaan muu kuin Jumalan Poika, yhtä Isän kanssa.
Jeesuksesta käytetään monia nimiä Raamatussa, jotka viittaavat hänen tehtäviinsä. Suomalainen lukija harhautuu helposti luulemaan niitä kuvauksiksi siitä, mitä Jeesus on, vaikka ne ovat kuvauksia siitä, mitä hän tekee.
"Ylienkeli" ei muuten ole paras mahdollinen käännös kreikan arkhangelos-sanalle, jonka luontevampi käännös on "enkeliruhtinas". Paavali sanoo tessalonikalaiskirjeessään, että ylienkelin ääni herättää kuolleet (kun tekstin lukee kreikaksi).
Jos haluat tietää lisää, niin käväise Adventist Biblical Research Instituten sivuilla katselemassa lisäinfoa. Tämä adventistinen näkemys ei ole mitenkään adventistinen, koska monet protestantit ennen meitä ovat opettaneet tällä tavalla: Mikael on messiaan nimi.
Eli siis ylienkeli Mikael = Jeesus Kristus = Jahveh = "minä olen joka minä olen"
TimoTimo, Timo, etkö enää lue edes meidän viestejä? Kirjotin että AVKn huomioissa on vinhaa perää.
Kyllä sen vielä sielu sietää että Jeesus on Miikael. Mutta kun nimeät jonkun enkelin Jumalaksi,
niin johan meitä jokikinen ei-advari ivaa typeryydestämme. Kun vedetään Jumala alas, niin auta
armias kun se päällemme lässähtää. Vai koitammeko sanoa, että ylienkelistä unohdettakoon se
"enkeli" niin että Miikael oikeastaan tarkottaa ylimmäinen eli Jumala.
Kyllä ehdrottasin, Timo, että ottaisit rekisteröinnin ja ihan pokkana toteaisit, että joku on käyttänyt
nimeäsi peitenimenä. Esiintynyt sinuna. Ei tästä kurasta muuten päästä. Toi Juud. 1:9 on paha.
Jossainpäin meitin seminaarivihkosissa sanotaan että Miikael on Jeesuksen peitenimi siellä Danielissa.
Joku semmottoon peitenimenä käytti sun nimeä, eiks vaan. Mä kirjotin tämän ja -- niin se vaan on ....
Jos nyt otan tutkvian huomiomme kohteeksi Juud. 1:9
''' ''' Mutta ei ylienkeli Miikaelkaan, kun riiteli ja väitteli perkeleen kanssa Mooseksen ruumiista,
rohjennut lausua herjaavaa tuomiota, vaan sanoi: "Rangaiskoon sinua Herra!" ''' ''' - - -
- - - niin valitettavasti täytyy todeta, että Miikael ja Jeesus eivät todellakaan voi olla sama henkilö,
jos Herra-sana tarkoittaa Herra Jeesusta. Jeesus täytyisi kitkeä pois Herra-sanasta, jos emme tahdo
luopua miikaeljeesus-opetuksestamme. Kyllä noissa AVK:n moitteissa hitunen viisautta on, ristiriitamme
on sietämätön. Ei Timokaan voi olla tietämätön ristiriidasta? Kyllä meillä on opillinen tarve esittää,
että Herra-sana ja Jeesus-sana tarkoittavat ainakin Juudaan kirjeessä eri persoonaa.
Jeesus on Jeesus ja Herra on Herra --- jotta Jeesus voisi olla enkeli Miikael.
Juud. 1: mukaan näet ei mene läpi sellainen meitin selitys, että se on vain raamatun yksittäinen sanonta
Jeesuksesta, se "ylienkeli Miikael. Miikaelilal kun ei ole tuomiovaltaa vaan jättää sen "Herralle".
Adventisti - James 007
Pölhö-Kustaa kirjoitti:
>>Tammus naulattiin ristille ja hän kuoli Ristillä. Hän oli se oikea sunnuntai pelastaja, Joka pelastaa sunnuntai uskovat omaan valtakuntaansa. He eivät koskaan tule tunnustamaan Jeesuksen opetusta oikeana Jumalallisena opetuksena. Näet he todistavat Jeesusta vastaansunnuntainsa kanssa. Pitäisikö itsensä Jumalan ainokaisen pojan mitätöidä opetuksensa Mieleiseksi Antille Ja Riitalle?
Perin outoa ja kummallista! Ole käynyt ja mlko monissa kristillisissä kirkoissa Adventtikirkon (jossa kyllä Saarnaaja mainitsi Jeeuksen ja Miikaelin olevan saman) mutta missään en ole kuullut rukoiltvasn Tammusta tai edes mainitsavan tuon muinaisen asyro-babylonialaisen jumalan nimeä. Olisitkohan "Una-Fortuna2" erehtynyt? Jos et, niin kertoisitko missä tuota Tammuzin ja Ishtarin palvontaa harjoitetaan: menisin aivan uteliaisuuttani katsomaan , millaisia menoja siellä harjoitetaan.Se katto viime yönä bond-filmin jossa palvottiin tuota Ishtaria
- tiu+14
Adventisti kirjoitti:
Timo, Timo, etkö enää lue edes meidän viestejä? Kirjotin että AVKn huomioissa on vinhaa perää.
Kyllä sen vielä sielu sietää että Jeesus on Miikael. Mutta kun nimeät jonkun enkelin Jumalaksi,
niin johan meitä jokikinen ei-advari ivaa typeryydestämme. Kun vedetään Jumala alas, niin auta
armias kun se päällemme lässähtää. Vai koitammeko sanoa, että ylienkelistä unohdettakoon se
"enkeli" niin että Miikael oikeastaan tarkottaa ylimmäinen eli Jumala.
Kyllä ehdrottasin, Timo, että ottaisit rekisteröinnin ja ihan pokkana toteaisit, että joku on käyttänyt
nimeäsi peitenimenä. Esiintynyt sinuna. Ei tästä kurasta muuten päästä. Toi Juud. 1:9 on paha.
Jossainpäin meitin seminaarivihkosissa sanotaan että Miikael on Jeesuksen peitenimi siellä Danielissa.
Joku semmottoon peitenimenä käytti sun nimeä, eiks vaan. Mä kirjotin tämän ja -- niin se vaan on ....
Jos nyt otan tutkvian huomiomme kohteeksi Juud. 1:9
''' ''' Mutta ei ylienkeli Miikaelkaan, kun riiteli ja väitteli perkeleen kanssa Mooseksen ruumiista,
rohjennut lausua herjaavaa tuomiota, vaan sanoi: "Rangaiskoon sinua Herra!" ''' ''' - - -
- - - niin valitettavasti täytyy todeta, että Miikael ja Jeesus eivät todellakaan voi olla sama henkilö,
jos Herra-sana tarkoittaa Herra Jeesusta. Jeesus täytyisi kitkeä pois Herra-sanasta, jos emme tahdo
luopua miikaeljeesus-opetuksestamme. Kyllä noissa AVK:n moitteissa hitunen viisautta on, ristiriitamme
on sietämätön. Ei Timokaan voi olla tietämätön ristiriidasta? Kyllä meillä on opillinen tarve esittää,
että Herra-sana ja Jeesus-sana tarkoittavat ainakin Juudaan kirjeessä eri persoonaa.
Jeesus on Jeesus ja Herra on Herra --- jotta Jeesus voisi olla enkeli Miikael.
Juud. 1: mukaan näet ei mene läpi sellainen meitin selitys, että se on vain raamatun yksittäinen sanonta
Jeesuksesta, se "ylienkeli Miikael. Miikaelilal kun ei ole tuomiovaltaa vaan jättää sen "Herralle".
AdventistiSinustako nyt Antti on oman käsityksesi mukaan tullut adventisti oikein isolla A:lla?
Sinut tunnistetaan tuosta samasta tutusta kirjoitusvirheestä, vaikka sitten käyttäisit mitä nimimerkkiä.
Kyllä Kantola nolasi taas itsensä pahemman kerran!!!!!
Ps. AnttiVKantola EI OLE ADVENTISTI - Toim.huom.
Pölhö-Kustaa kirjoitti:
>>Tammus naulattiin ristille ja hän kuoli Ristillä. Hän oli se oikea sunnuntai pelastaja, Joka pelastaa sunnuntai uskovat omaan valtakuntaansa. He eivät koskaan tule tunnustamaan Jeesuksen opetusta oikeana Jumalallisena opetuksena. Näet he todistavat Jeesusta vastaansunnuntainsa kanssa. Pitäisikö itsensä Jumalan ainokaisen pojan mitätöidä opetuksensa Mieleiseksi Antille Ja Riitalle?
Perin outoa ja kummallista! Ole käynyt ja mlko monissa kristillisissä kirkoissa Adventtikirkon (jossa kyllä Saarnaaja mainitsi Jeeuksen ja Miikaelin olevan saman) mutta missään en ole kuullut rukoiltvasn Tammusta tai edes mainitsavan tuon muinaisen asyro-babylonialaisen jumalan nimeä. Olisitkohan "Una-Fortuna2" erehtynyt? Jos et, niin kertoisitko missä tuota Tammuzin ja Ishtarin palvontaa harjoitetaan: menisin aivan uteliaisuuttani katsomaan , millaisia menoja siellä harjoitetaan.Tammusin palvontaahan harjoitetaan joka kirkossa, missä auringonpäivää (sunnuntaita) pidetään pyhänä. Kyllähän niitä vielä löytyy sieltä sun täältä.
- benedi=siunattu
Adventisti kirjoitti:
Timo, Timo, etkö enää lue edes meidän viestejä? Kirjotin että AVKn huomioissa on vinhaa perää.
Kyllä sen vielä sielu sietää että Jeesus on Miikael. Mutta kun nimeät jonkun enkelin Jumalaksi,
niin johan meitä jokikinen ei-advari ivaa typeryydestämme. Kun vedetään Jumala alas, niin auta
armias kun se päällemme lässähtää. Vai koitammeko sanoa, että ylienkelistä unohdettakoon se
"enkeli" niin että Miikael oikeastaan tarkottaa ylimmäinen eli Jumala.
Kyllä ehdrottasin, Timo, että ottaisit rekisteröinnin ja ihan pokkana toteaisit, että joku on käyttänyt
nimeäsi peitenimenä. Esiintynyt sinuna. Ei tästä kurasta muuten päästä. Toi Juud. 1:9 on paha.
Jossainpäin meitin seminaarivihkosissa sanotaan että Miikael on Jeesuksen peitenimi siellä Danielissa.
Joku semmottoon peitenimenä käytti sun nimeä, eiks vaan. Mä kirjotin tämän ja -- niin se vaan on ....
Jos nyt otan tutkvian huomiomme kohteeksi Juud. 1:9
''' ''' Mutta ei ylienkeli Miikaelkaan, kun riiteli ja väitteli perkeleen kanssa Mooseksen ruumiista,
rohjennut lausua herjaavaa tuomiota, vaan sanoi: "Rangaiskoon sinua Herra!" ''' ''' - - -
- - - niin valitettavasti täytyy todeta, että Miikael ja Jeesus eivät todellakaan voi olla sama henkilö,
jos Herra-sana tarkoittaa Herra Jeesusta. Jeesus täytyisi kitkeä pois Herra-sanasta, jos emme tahdo
luopua miikaeljeesus-opetuksestamme. Kyllä noissa AVK:n moitteissa hitunen viisautta on, ristiriitamme
on sietämätön. Ei Timokaan voi olla tietämätön ristiriidasta? Kyllä meillä on opillinen tarve esittää,
että Herra-sana ja Jeesus-sana tarkoittavat ainakin Juudaan kirjeessä eri persoonaa.
Jeesus on Jeesus ja Herra on Herra --- jotta Jeesus voisi olla enkeli Miikael.
Juud. 1: mukaan näet ei mene läpi sellainen meitin selitys, että se on vain raamatun yksittäinen sanonta
Jeesuksesta, se "ylienkeli Miikael. Miikaelilal kun ei ole tuomiovaltaa vaan jättää sen "Herralle".
AdventistiEmme toki, mutta Jumalan sana sen tekee Kts 2 Moos 3: 2...tässä jakeessa tulessa on enkeli!!
Kun Mooses meni pensasta katsomaan, " huusi,hän, Jumala hänelle pensaasta ja sanoi: Mooses, Mooses.
Hän vastasi tässä olen! jae 4
Jeesus ei unohtanut mainita: " Sillä Mooses on minusta kirjoittanut"
Tuli tuossa mieleeni, että kutsuihan se Herra: " Samuel. Samuel....Ja Samuel, vastasi
" Tässä olen"...palvelijasi kuulee
Mooses kuuli myös tämän enkelin käskyjä, joka osoittautui Jumalaksi,..ja meni Egybtiin
hakemaan tämän enkelin kansaa (jae 10) pois Egybtin maasta orjuuden pesästä!
Ja kun tämä sama " enkeli " tuli omiensa tykö, eivät hänen omansa ottaneet häntä vastaan! - Toim.huom.
Adventisti kirjoitti:
Timo, Timo, etkö enää lue edes meidän viestejä? Kirjotin että AVKn huomioissa on vinhaa perää.
Kyllä sen vielä sielu sietää että Jeesus on Miikael. Mutta kun nimeät jonkun enkelin Jumalaksi,
niin johan meitä jokikinen ei-advari ivaa typeryydestämme. Kun vedetään Jumala alas, niin auta
armias kun se päällemme lässähtää. Vai koitammeko sanoa, että ylienkelistä unohdettakoon se
"enkeli" niin että Miikael oikeastaan tarkottaa ylimmäinen eli Jumala.
Kyllä ehdrottasin, Timo, että ottaisit rekisteröinnin ja ihan pokkana toteaisit, että joku on käyttänyt
nimeäsi peitenimenä. Esiintynyt sinuna. Ei tästä kurasta muuten päästä. Toi Juud. 1:9 on paha.
Jossainpäin meitin seminaarivihkosissa sanotaan että Miikael on Jeesuksen peitenimi siellä Danielissa.
Joku semmottoon peitenimenä käytti sun nimeä, eiks vaan. Mä kirjotin tämän ja -- niin se vaan on ....
Jos nyt otan tutkvian huomiomme kohteeksi Juud. 1:9
''' ''' Mutta ei ylienkeli Miikaelkaan, kun riiteli ja väitteli perkeleen kanssa Mooseksen ruumiista,
rohjennut lausua herjaavaa tuomiota, vaan sanoi: "Rangaiskoon sinua Herra!" ''' ''' - - -
- - - niin valitettavasti täytyy todeta, että Miikael ja Jeesus eivät todellakaan voi olla sama henkilö,
jos Herra-sana tarkoittaa Herra Jeesusta. Jeesus täytyisi kitkeä pois Herra-sanasta, jos emme tahdo
luopua miikaeljeesus-opetuksestamme. Kyllä noissa AVK:n moitteissa hitunen viisautta on, ristiriitamme
on sietämätön. Ei Timokaan voi olla tietämätön ristiriidasta? Kyllä meillä on opillinen tarve esittää,
että Herra-sana ja Jeesus-sana tarkoittavat ainakin Juudaan kirjeessä eri persoonaa.
Jeesus on Jeesus ja Herra on Herra --- jotta Jeesus voisi olla enkeli Miikael.
Juud. 1: mukaan näet ei mene läpi sellainen meitin selitys, että se on vain raamatun yksittäinen sanonta
Jeesuksesta, se "ylienkeli Miikael. Miikaelilal kun ei ole tuomiovaltaa vaan jättää sen "Herralle".
AdventistiTässä kohden väärintulkinta vie kaikessa muussakin luottamuksen niihin,
jotka vähättelevät väärien tulkintojen puolesta.
Tällä menettelyllä viedään pohjaa pois kaikelta muultakin Sanaan pohjaavalta perustelulta.
Oikeudessakin ennakkotapaus merkitsee suuntaaa antavasti.
Erehtynyt tohtori on maineeltaan "entinen tohtori" jos erehtyy noinpahoin pääaineessaan.
Sillä harjoitetaan hajoita ja hallitse politiikkaa.
Yksimieliseen joukkoon totuudelliseen ei voi vaikuttaa ohjaavasti. - veli.vapaa
benedi=siunattu kirjoitti:
Emme toki, mutta Jumalan sana sen tekee Kts 2 Moos 3: 2...tässä jakeessa tulessa on enkeli!!
Kun Mooses meni pensasta katsomaan, " huusi,hän, Jumala hänelle pensaasta ja sanoi: Mooses, Mooses.
Hän vastasi tässä olen! jae 4
Jeesus ei unohtanut mainita: " Sillä Mooses on minusta kirjoittanut"
Tuli tuossa mieleeni, että kutsuihan se Herra: " Samuel. Samuel....Ja Samuel, vastasi
" Tässä olen"...palvelijasi kuulee
Mooses kuuli myös tämän enkelin käskyjä, joka osoittautui Jumalaksi,..ja meni Egybtiin
hakemaan tämän enkelin kansaa (jae 10) pois Egybtin maasta orjuuden pesästä!
Ja kun tämä sama " enkeli " tuli omiensa tykö, eivät hänen omansa ottaneet häntä vastaan!näyttää teillä olevan ihan riittämiin. Jeesus todisti, että on vain yksi Jumala ja Isä, josta kaikki on lähtöisin, myös Poika. Hänet Isä loi luomakunnan esikoiseksi enne muuta luomakuntaa.
Eikös Mikaelin lisäksi kaikki Immanuel-nimiset miehetkin ole jumalia oppinne mukaan. - 22
veli.vapaa kirjoitti:
näyttää teillä olevan ihan riittämiin. Jeesus todisti, että on vain yksi Jumala ja Isä, josta kaikki on lähtöisin, myös Poika. Hänet Isä loi luomakunnan esikoiseksi enne muuta luomakuntaa.
Eikös Mikaelin lisäksi kaikki Immanuel-nimiset miehetkin ole jumalia oppinne mukaan.Etsippä, eikös Raamatussa lue jossain, että "kaikki te olette jumalia".
- Timo Flink
Adventisti kirjoitti:
Timo, Timo, etkö enää lue edes meidän viestejä? Kirjotin että AVKn huomioissa on vinhaa perää.
Kyllä sen vielä sielu sietää että Jeesus on Miikael. Mutta kun nimeät jonkun enkelin Jumalaksi,
niin johan meitä jokikinen ei-advari ivaa typeryydestämme. Kun vedetään Jumala alas, niin auta
armias kun se päällemme lässähtää. Vai koitammeko sanoa, että ylienkelistä unohdettakoon se
"enkeli" niin että Miikael oikeastaan tarkottaa ylimmäinen eli Jumala.
Kyllä ehdrottasin, Timo, että ottaisit rekisteröinnin ja ihan pokkana toteaisit, että joku on käyttänyt
nimeäsi peitenimenä. Esiintynyt sinuna. Ei tästä kurasta muuten päästä. Toi Juud. 1:9 on paha.
Jossainpäin meitin seminaarivihkosissa sanotaan että Miikael on Jeesuksen peitenimi siellä Danielissa.
Joku semmottoon peitenimenä käytti sun nimeä, eiks vaan. Mä kirjotin tämän ja -- niin se vaan on ....
Jos nyt otan tutkvian huomiomme kohteeksi Juud. 1:9
''' ''' Mutta ei ylienkeli Miikaelkaan, kun riiteli ja väitteli perkeleen kanssa Mooseksen ruumiista,
rohjennut lausua herjaavaa tuomiota, vaan sanoi: "Rangaiskoon sinua Herra!" ''' ''' - - -
- - - niin valitettavasti täytyy todeta, että Miikael ja Jeesus eivät todellakaan voi olla sama henkilö,
jos Herra-sana tarkoittaa Herra Jeesusta. Jeesus täytyisi kitkeä pois Herra-sanasta, jos emme tahdo
luopua miikaeljeesus-opetuksestamme. Kyllä noissa AVK:n moitteissa hitunen viisautta on, ristiriitamme
on sietämätön. Ei Timokaan voi olla tietämätön ristiriidasta? Kyllä meillä on opillinen tarve esittää,
että Herra-sana ja Jeesus-sana tarkoittavat ainakin Juudaan kirjeessä eri persoonaa.
Jeesus on Jeesus ja Herra on Herra --- jotta Jeesus voisi olla enkeli Miikael.
Juud. 1: mukaan näet ei mene läpi sellainen meitin selitys, että se on vain raamatun yksittäinen sanonta
Jeesuksesta, se "ylienkeli Miikael. Miikaelilal kun ei ole tuomiovaltaa vaan jättää sen "Herralle".
Adventistikirjassa Jumalasta käytetään aika monta kertaa sanaa enkeli. Ei siksi, että hän olisi enkeliolento, vaan siksi, että heprean malakh tarkoittaa sanansaattajaa ja joskus Jumala ei voi lähettää ketään muuta kuin itsensä.
Asiassa ei ole ristiriitaa, jos ymmärtää mitä asialla tarkoitetaan.
Timo - Toim.huom.
Timo Flink kirjoitti:
kirjassa Jumalasta käytetään aika monta kertaa sanaa enkeli. Ei siksi, että hän olisi enkeliolento, vaan siksi, että heprean malakh tarkoittaa sanansaattajaa ja joskus Jumala ei voi lähettää ketään muuta kuin itsensä.
Asiassa ei ole ristiriitaa, jos ymmärtää mitä asialla tarkoitetaan.
TimoPaavali tähdentää lainsaantia enkelin kautta ja vielä miehen tappaneen välimiehen, Mooseksen kautta.
Galatalaiskirje:
3:19 Mitä varten sitten on laki? Se on rikkomusten tähden jäljestäpäin lisätty olemaan siihen asti, kunnes oli tuleva se siemen, jolle lupaus oli annettu; ja se säädettiin enkelien kautta, välimiehen kädellä.
Kun muodostamme uskomme perusteet Raamatun kirjoituksesten emmekä adventistimin tulkintojen kautta, on päivänselvää, että sinun päätelmäsi on väärällä perustalla.
-------------------------------
1.Mooseksen kirjassa Jumalasta käytetään aika monta kertaa sanaa enkeli. Ei siksi, että hän olisi enkeliolento, vaan siksi, että heprean malakh tarkoittaa sanansaattajaa ja joskus Jumala ei voi lähettää ketään muuta kuin itsensä.
Asiassa ei ole ristiriitaa, jos ymmärtää mitä asialla tarkoitetaan.
----------------------------
Asiassa ei ole mittään ristiriitaa ennenkuin tarjoilet omaa selitystäsi.
Se ei kertakaikkiaan sovi kristinuskoon eikä Evankeliumin perusteisiin.
Emme voi myöntyä sinun kannallesi.
Jos näkökantasi hyväksyy se murentaa kaiken perustan Raamatun selkeästä sanomasta.
Ja sehän adventismin opeille on muutenkin tyypillistä!
Teillä on toisenlainen evankeliumikin. Tätä ei voi toistaa liian usein. Pölhö-Kustaa kirjoitti:
>>Tammus naulattiin ristille ja hän kuoli Ristillä. Hän oli se oikea sunnuntai pelastaja, Joka pelastaa sunnuntai uskovat omaan valtakuntaansa. He eivät koskaan tule tunnustamaan Jeesuksen opetusta oikeana Jumalallisena opetuksena. Näet he todistavat Jeesusta vastaansunnuntainsa kanssa. Pitäisikö itsensä Jumalan ainokaisen pojan mitätöidä opetuksensa Mieleiseksi Antille Ja Riitalle?
Perin outoa ja kummallista! Ole käynyt ja mlko monissa kristillisissä kirkoissa Adventtikirkon (jossa kyllä Saarnaaja mainitsi Jeeuksen ja Miikaelin olevan saman) mutta missään en ole kuullut rukoiltvasn Tammusta tai edes mainitsavan tuon muinaisen asyro-babylonialaisen jumalan nimeä. Olisitkohan "Una-Fortuna2" erehtynyt? Jos et, niin kertoisitko missä tuota Tammuzin ja Ishtarin palvontaa harjoitetaan: menisin aivan uteliaisuuttani katsomaan , millaisia menoja siellä harjoitetaan.Kuulunut Kautta ikiaikojen Tammus Jumalan palvontaan: Kului noin 300 vuotta aikaa, kun Jeesuksen Jumalaisen uskon nimiin Kirkon mahtavat laittovat auringon kunnioitettavan päivän vastoin Jeesuksen asettamaa sapattia. Nykyään on Mithran usko herätetty henkiin muun muassa Englannissa Saksassa ja Ranskassa elää tämä virallinen oikea Aurinko-poika kultti. Tämä Hebrealainen JHWH asetti Lauvantain Kristityille Jumalan palvelu päiväksi. Tämä alkuperäinen käytäntö toimi aina vuoteen 321 asti. Tänä aikana vainot loppuivat. Hintana vainojen loppumiselle oli se, että Kristittyjen tuli kääntyä auringon päivä Kristityiksi.
Kaikki Jotka purnasivat Keisarin ja piispojen uutta asetusta vastaan. näistä purnareista tuli valtion nimeen lain suojattomia Kerettiläisiä. Tämä käytäntö toimii vielä meidänkin päivinämme.
- Raamattumies
Oli talvi, ja Jerusalemissa vietettiin temppelin vihkimisen vuosijuhlaa.
Kun Jeesus käveli temppelialueella Salomon pylväikössä, juutalaiset piirittivät hänet ja tiukkasivat: "Kuinka kauan sinä kiusaat meitä? Jos olet Messias, sano se suoraan." Jeesus vastasi: "Minähän olen sanonut sen teille, mutta te ette usko. Teot, jotka minä teen Isäni nimissä, todistavat minusta. Te ette kuitenkaan usko, koska ette ole minun lampaitani. Minun lampaani kuulevat minun ääneni ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua. Minä annan heille ikuisen elämän. He eivät koskaan joudu hukkaan, eikä kukaan riistä heitä minulta. Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kuin kukaan muu, eikä kukaan voi riistää heitä Isäni kädestä. Minä ja Isä olemme yhtä."
Juutalaiset alkoivat taas kerätä kiviä kivittääkseen Jeesuksen.
Jeesus sanoi heille: "Minä olen teidän nähtenne tehnyt monta hyvää tekoa, jotka ovat lähtöisin Isästä.
Mikä niistä antaa teille aiheen kivittää minut?"
Juutalaiset vastasivat: "Emme me sinua minkään hyvän teon tähden kivitä, vaan jumalanpilkan tähden. Sinä teet itsesi Jumalaksi, vaikka olet ihminen."
Jeesus vastasi: "Eikö teidän laissanne sanota: 'Minä sanoin: te olette jumalia? Niitä, jotka saivat Jumalan ilmoituksen, sanotaan siis jumaliksi, eikä pyhiä kirjoituksia voi tehdä tyhjäksi. Isä on minut pyhittänyt ja lähettänyt maailmaan.
Kuinka te voitte väittää minun pilkkaavan Jumalaa, kun sanon olevani Jumalan Poika? Jos minä en tee Isäni tekoja, älkää uskoko minua. Mutta jos teen, uskokaa tekojani, vaikka ette minua uskoisikaan. Silloin te opitte ymmärtämään, että Isä on minussa ja minä olen Isässä." Juutalaiset yrittivät taas ottaa Jeesuksen kiinni, mutta hän ei jäänyt heidän käsiinsä.
Jeesus meni jälleen Jordanin toiselle puolelle, sinne missä Johannes aluksi oli kastanut kansaa. Hän jäi sinne joksikin aikaa ja hänen luokseen tuli paljon ihmisiä. He sanoivat: "Johannes ei tehnyt yhtään tunnustekoa, mutta kaikki, mitä hän tästä miehestä sanoi, on totta."
Monet uskoivat siellä Jeesukseen.- IDENEB
Jeesus sanoo:
Kuinka te voitte väittää minun pilkkaavan Jumalaa, kun sanon olevani Jumalan Poika?
Jos minä en tee Isäni tekoja, älkää uskoko minua.
Mutta jos teen, uskokaa tekojani, vaikka ette minua uskoisikaan.
Juu - jumaliahan me kaikki ollaan, kun oikein kovasti päähän nousee teologiset opinnot.
Tai Juamlan poikia ja tyttäriä, herroja isoja tai pieniä tai miten vaan. Pikku jeesuksia tai mikaeleja.
Mutta on vain yksi ylitse muiden -- Jumalan Ainokainen Poika.
Jos hän ei tänä päivänä paranna sairaita seurakunann keskellä tai kaduilla ja teillä ja aitovierillä,
niin älkää uskoko häneen.
Mutta jos hän parantaa ja jos hän antaa syntejä anteeksi, niin uskokaan häneen, Ainokaiseen.
Dan. 10:13
Persian valtakunnan enkeliruhtinas seisoi vastustamassa minua kaksikymmentäyksi päivää,
mutta katso, Miikael, yksi ensimmäisistä enkeliruhtinaista, tuli minun avukseni,
sillä minä olin jäänyt yksin sinne, Persian kuningasten tykö.
Hän on sentään yksi suurimmista enkeleistä, mutta ei hän rangaista uskalla, sillä Jeesus on Tuomari.
Juudaan kirje 1:9
Mutta ei ylienkeli Miikaelkaan, kun riiteli ja väitteli perkeleen kanssa Mooseksen ruumiista,
rohjennut lausua herjaavaa tuomiota, vaan sanoi: "Rangaiskoon sinua Herra!"- benedi=siunattu
Hänhän , jo käärmeen pään murskasi!
Herrahan se Mooseksen hautasi, ja kukaan muu ei hautaa tiennyt,...joten Ylienkeli Miikael, joka hautasi Mooseksen, Hän joka huuteli Moosekselle enkelinä, orjantappurapensaasta,...hänhän se tuli herättämään Mooseksen, ..mutta veljien syyttäjä muistutti Jeesusta eli Miikaelia, että Mooseshan löi sinua silloin ,kun olisi pitänyt puhua vettä kansalle!!
Jos Mooses löi Jumalaa, niin miksi hän pääsee taivaaseen, mutta minut, jätetään, kun toinen otetaan?
..riiteli saatana!
Herra rankaisee eräänä päivänä saatanan!...hänethän on heitetty nyt syvyyteen, odottamaan tuomion päivää...mikäpä muu maaimankaikkeuden mittakaavassa on syvyys, kuin syntinen planeettamme!! - IDENEB
benedi=siunattu kirjoitti:
Hänhän , jo käärmeen pään murskasi!
Herrahan se Mooseksen hautasi, ja kukaan muu ei hautaa tiennyt,...joten Ylienkeli Miikael, joka hautasi Mooseksen, Hän joka huuteli Moosekselle enkelinä, orjantappurapensaasta,...hänhän se tuli herättämään Mooseksen, ..mutta veljien syyttäjä muistutti Jeesusta eli Miikaelia, että Mooseshan löi sinua silloin ,kun olisi pitänyt puhua vettä kansalle!!
Jos Mooses löi Jumalaa, niin miksi hän pääsee taivaaseen, mutta minut, jätetään, kun toinen otetaan?
..riiteli saatana!
Herra rankaisee eräänä päivänä saatanan!...hänethän on heitetty nyt syvyyteen, odottamaan tuomion päivää...mikäpä muu maaimankaikkeuden mittakaavassa on syvyys, kuin syntinen planeettamme!!Juu tosiaan. Ei eräs suurimmista enkeleistäkään (Miikael) vaan todellakin Herra!!
Juud. 1:9
Ei edes ylienkeli Mikael, kiistellessään Mooseksen ruumiista Paholaisen kanssa, rohjennut herjata eikä tuomita tätä, vaan sanoi: "Nuhdelkoon Herra sinua!"
[5. Moos. 34:6 | Sak. 3:2; 2. Piet. 2:11]
"Herrahan se Mooseksen hautasi, ja kukaan muu ei hautaa tiennyt" - opettaa benedi=siunattu
Noinko Suuressa Taistelussa todetaan vai mistä on peräisin viisautesi??
Sillä Moosesta ei kukaan ole koskaan haudannut eikä vastakaan hautaa.
Eliakin otettiin ennenaikaisesti ylös kuolemaa näkemättä. Jotta voisivat ..
Matt. 17.
1 Kuuden päivän kuluttua Jeesus otti mukaansa Pietarin sekä Jaakobin ja tämän veljen Johanneksen
ja vei heidät korkealle vuorelle yksinäisyyteen.
[17:1-8: Mark. 9:2-8; Luuk. 9:28-36 : 2. Piet. 1:16-18]
2 Siellä hänen ulkomuotonsa muuttui heidän nähtensä: hänen kasvonsa loistivat kuin aurinko
ja hänen vaatteensa tulivat valkeiksi kuin valo. [2. Moos. 34:29,30]
3 Samassa heille ilmestyivät Mooses ja Elia, jotka keskustelivat Jeesuksen kanssa.
4 Pietari puuttui puheeseen ja sanoi Jeesukselle:
"Herra, on hyvä, että me olemme täällä. Jos tahdot, teen tänne kolme majaa:
sinulle ja Moosekselle ja Elialle."
5 Pietarin vielä puhuessa loistava pilvi verhosi heidät ja pilvestä kuului ääni:
"Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mieltynyt. Kuulkaa häntä!"
[Ps. 2:7; Matt. 3:17 | 5. Moos. 18:15]
IDENEB - benedi=siunattu
IDENEB kirjoitti:
Juu tosiaan. Ei eräs suurimmista enkeleistäkään (Miikael) vaan todellakin Herra!!
Juud. 1:9
Ei edes ylienkeli Mikael, kiistellessään Mooseksen ruumiista Paholaisen kanssa, rohjennut herjata eikä tuomita tätä, vaan sanoi: "Nuhdelkoon Herra sinua!"
[5. Moos. 34:6 | Sak. 3:2; 2. Piet. 2:11]
"Herrahan se Mooseksen hautasi, ja kukaan muu ei hautaa tiennyt" - opettaa benedi=siunattu
Noinko Suuressa Taistelussa todetaan vai mistä on peräisin viisautesi??
Sillä Moosesta ei kukaan ole koskaan haudannut eikä vastakaan hautaa.
Eliakin otettiin ennenaikaisesti ylös kuolemaa näkemättä. Jotta voisivat ..
Matt. 17.
1 Kuuden päivän kuluttua Jeesus otti mukaansa Pietarin sekä Jaakobin ja tämän veljen Johanneksen
ja vei heidät korkealle vuorelle yksinäisyyteen.
[17:1-8: Mark. 9:2-8; Luuk. 9:28-36 : 2. Piet. 1:16-18]
2 Siellä hänen ulkomuotonsa muuttui heidän nähtensä: hänen kasvonsa loistivat kuin aurinko
ja hänen vaatteensa tulivat valkeiksi kuin valo. [2. Moos. 34:29,30]
3 Samassa heille ilmestyivät Mooses ja Elia, jotka keskustelivat Jeesuksen kanssa.
4 Pietari puuttui puheeseen ja sanoi Jeesukselle:
"Herra, on hyvä, että me olemme täällä. Jos tahdot, teen tänne kolme majaa:
sinulle ja Moosekselle ja Elialle."
5 Pietarin vielä puhuessa loistava pilvi verhosi heidät ja pilvestä kuului ääni:
"Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mieltynyt. Kuulkaa häntä!"
[Ps. 2:7; Matt. 3:17 | 5. Moos. 18:15]
IDENEBperinnön!
Jos et itse löydä, kuka Mooseksen hautasi, niin ole omillasi...nyt en neuvo enkä opasta....toisaalta Mooses löytyi siitä mihin muuan " enkeli" hänet hautasi! - Isra el
benedi=siunattu kirjoitti:
perinnön!
Jos et itse löydä, kuka Mooseksen hautasi, niin ole omillasi...nyt en neuvo enkä opasta....toisaalta Mooses löytyi siitä mihin muuan " enkeli" hänet hautasi!M I I K A E L
Adventtiteologit eivät tiedä mitä sanoisivat heidän miika-el-jeesus -opistaan !
MUSTAA VALKOISELLA MIIKAELJEESUKSESTA : http://keskustelu.suomi24.fi/node/8639484
MIKÄ IHMEEN MIIKAELJEESUS? -
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8652288
JUMALA=ENKELI:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8660576/thread
MIKAELJEESUS ADVENTISTIEN JA EI-ADVENTISTIEN ERONA:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8656178/thread
ENKELIEN PIENUUS TAI SUURUUS:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8559920
YLIENKELI ENEMMÄN KUIN VAIN ENKELI? -
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8656190
KESKUSTELUA VAI TYPERÄÄ KINAA ? -
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8637222/thread
"ENKELI EI OLE ENKELI VAAN RUHTINAS" !
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8657049
KIRJANOPPINUT FLINK ...:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8644051 - benedi=siunattu
Isra el kirjoitti:
M I I K A E L
Adventtiteologit eivät tiedä mitä sanoisivat heidän miika-el-jeesus -opistaan !
MUSTAA VALKOISELLA MIIKAELJEESUKSESTA : http://keskustelu.suomi24.fi/node/8639484
MIKÄ IHMEEN MIIKAELJEESUS? -
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8652288
JUMALA=ENKELI:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8660576/thread
MIKAELJEESUS ADVENTISTIEN JA EI-ADVENTISTIEN ERONA:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8656178/thread
ENKELIEN PIENUUS TAI SUURUUS:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8559920
YLIENKELI ENEMMÄN KUIN VAIN ENKELI? -
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8656190
KESKUSTELUA VAI TYPERÄÄ KINAA ? -
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8637222/thread
"ENKELI EI OLE ENKELI VAAN RUHTINAS" !
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8657049
KIRJANOPPINUT FLINK ...:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8644051sillä " Hän teki aina sitä mikä oli Hänelle otollista"
Siksi hän tämä Herra, Jumala meni orjantappurapensaaseen , tulen ruuaksi, mutta
tuli ei voinut mitään tämän enkelin ruumiille...mutta me saimme syntinemme hänet saaliiksi ja naulitsimme ristille!
Vieläpä teimme orjantappurapensaasta kruunun hänelle,...eikö hän silloin ole krunupää, eli meidän Herramme ja Jumalamme?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j422194- 241650
Katu täyttyy askelista...
Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.271375- 1071211
Näin susta unta
Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!151159- 181025
Tiedätkö nainen sen tunteen
Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.71934Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta
Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut107854Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta
Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva333853Mikset päästä irti ja hae apua
Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad74836