70-luvun lopulla ns. "Wiklundin valopihassa" toimi pikkuruinen hampurilaisbaari, jossa istuttiin korkeilla jakkaroilla. Valikoima oli pieni, mutta muistaakseni hyvänmakuinen. Erikoista siihen aikaan oli myös juomapuoli, eli milkshake ja jäätelösooda, joita käytännössä ei saanut mistään muualta Turussa.
En muista paikan nimeä, mutta olisiko ollut Joe's tai Big Joe's? Ei mikään ketju, ainakaan Turussa en muista nähneeni toista vastaavaa paikkaa. Seinillä oli asiakkaista ja baarista otettuja valokuvia, joista päätellen paikka oli olemassa ainakin jo 70-luvun puolivälissä, kukaties aiemminkin. Itse olin niin pieni silloin, etten muista siitä mitään tarinoita. Muistaako esim. crudo tai vanha kokk
Ensimmäisiä hampurilaisravintoloita Turussa
3
1774
Vastaukset
- HampuRilaiNen!eqe
Vilkases Salmeloista kirjotettu kirja "Kansan kerrokset". Sisältää paljon historiikkia Turun ja lähiseudunkin hampurilais-skenestä ihan sen alkuajoista lähtien.
- vartiovuori
Olet väärässä. Wiklundin valopihassa toimi hampparibaari ennen kuin Hese ensimmäisen kioskinsa Turkuun avasi. Ja tuo kioski oli Yliopistonkadulla, Kaumia ja Apteekkia vastapäätä. Siinä kohdin oli vain iso monttu, joka toimi parkkipaikkana. Tuto tuota parkkipaikkaa pyöritti. Kun keskuskortteli laajentui tähän tontille siirtyi Tuton parkkitoiminta ent. Centrumiin. Denistä ennen pizzoja paistoi Pippurimylly. Muistan siellä ekan pizzan syöneeni. Deniksen paikassa kävin heti avajaisviikolla, kun siellä taisi olla vain kuusi asiakaspöytää ja Denis siellä pitsojaan paistoi.
- Heideken
Olen yrittänyt kaivaa esille tietoja tuosta Wiklundin valopihalla toimineesta hampurilaisbaarista, mutta onnistumatta. Siellä käyminen oli perjantai-illan kohokohta. Hampurilaiset ja pitelelö olivat todella hyviä. Taisi kaatua ennen kuin Hesburger avasi grillinsä Yliopistonkadulla, Yliopistonkadun Apteekkia vastapäätä. Ottaa päähän, kun kaikissa historiikeissä mainitaan Hese ja Denis ekaksi, vaikka näin ei olut. Esim. eka pizzat turussa paistoi Pippurimylly. Denis itse vielä taisi tuolloin venäjällä asua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 262414
Persut rahoittavat velkarahalla rikkaiden ökyelämää
Minkä vuoksi persut eivät leikkaa rikkailta, joilla on maksukykyä? Tuskinpa tuo persujen käytös saa Suomen kansalta hyv572264Ikuiset kaipaajat
Miksette vaan mene sen kaipauksen kohteen luokse ja puhu sille suoraan? Mitä järkeä on kaipailla jotain puolituttua vuo762133Riikka ottaa miljardi euroa EU:n yhteisvelkaa Suomelle
Niin kääntyi irvipersun takki taas, vaikka vaalilupauksissa oli ettei yhteisvelkaa Suomi enää koskaan ota. No nyt otti m161969- 811643
Kun ei numeroa
niin en edes voi viestittää, et suunnitelmiin tuli muutos. Ikävä on, ja kasvaa vaan🤍201281Veronmaksajat kustantavat yrittäjien eläkkeitä jo yli 500 miljoonalla
Suomalaista yrittäjää ei kommunistista erota. Aktiivisen "yrittämisen" maksattaa yritystukina yhteiskunnalla, ja vieläpä141224En tiedä ymmärrätkö
Kuinka paljon merkitset mulle. Näet minut minuna etkä silti käännä selkääsi. Tökit jatkuvasti kepillä jäätä ja menit ehk71199- 41023
Se on siinä
Jami kun vielä loppuu niin Lappajärvellä ei oo yhtään mitään toimintaa.Purkamista piisaa kymmenen vuoden ajalle.Maakunna29918