Kysyisin naisilta onko teillä tiedossa yhtäkään sellaista tapausta että jotenkin säälisitte miestä tämän sinkkuudesta tai ihmettelisitte miksi hän joutuu olemaan aina yksin? Entä onko asiassa eroa sen mukaan onko kyseessä mies vai nainen?
Usein tuntuu siltä että tällaista sääliä tai empatiaa ei juuri ole tarjolla, vaan miehestä löytyy aina jokin vika joka selittää sen sinkkuuden.
Itse ainakin tunnen naisia, joille mielellään soisin onnellisen parisuhteen.
Sääli yksinäisiä kohtaan?
68
970
Vastaukset
- aino.
No jos nyt jätetään nuo laitapuolen kulkijat (sinkkuja hekin ovat) pois laskuista niin enpä kyllä syitä kenenkään miehen sinkkuuteen pohdiskele. Miten niin pitäisi sääliä? Miehet ovat sinkkuja, koska saavat naisia aina ja kaikkialla. Siis miten niin yksinäisiä? Naisia riittää, joten en minä tunne ketään yksinäistä sinkkumiestä. Olen itse nainen. Yhteenveto: mä ajattelen että mies on sen takia sinkku kun saa seksiä ilman sitoutumista, eli miehen oma valinta.
- -M-
Entä jos mies kaipaisi seksin sijasta kunnon parisuhdetta, mutta sitä ei ole syystä tai toisesta hänelle sattunut siunaantumaan. Ajatteletko että hänessä on jotain vikaa, vai heltiäisikö sinulta empatiaa häntä kohtaan?
Sääli oli ehkä huono sana, mutta tiedän kyllä monia joille sekin kelpaisi... - Aino.
-M- kirjoitti:
Entä jos mies kaipaisi seksin sijasta kunnon parisuhdetta, mutta sitä ei ole syystä tai toisesta hänelle sattunut siunaantumaan. Ajatteletko että hänessä on jotain vikaa, vai heltiäisikö sinulta empatiaa häntä kohtaan?
Sääli oli ehkä huono sana, mutta tiedän kyllä monia joille sekin kelpaisi...Eli mies kertoisi minulle etsivänsä parisuhdetta, niinkö? Jos kyse olisi kaverista niin ehkä minä ajattelisin että mies yrittää metsästää itselleen jotain missiä, koska minun on kovin vaikea kuvitella tilanetta että kukaan miespuolinen tuttavani olisi sinkkuna muuta kuin omasta tahdostaan. Kaikille miehille löytyy kyllä helposti parisuhdekumppani. Naisilla tilanne on toinen, voi olla vaikeaa löytää sitoutumiskykyistä miestä.
En minä oikeastaan ajattele mitään. Joistakin miehistä voi sanoa että he ovat sinkkuja siitä syystä, että juovat liikaa ja moni nainen ei halua sitoutua jo valmiiksi alkoholisoituneeseen mieheen. (=ei sovellu lasten isäksi).
Ei minulle kai kukaan mies ole tuollaista tullut sanomaan siten että hän olisi ikäänkuin minusta kiinnostunut. Eli nuo kaverimiehet saattavat olla täysin eri ikäisiä ja siksi juttelevat kanssani asioista. - -M-
Aino. kirjoitti:
Eli mies kertoisi minulle etsivänsä parisuhdetta, niinkö? Jos kyse olisi kaverista niin ehkä minä ajattelisin että mies yrittää metsästää itselleen jotain missiä, koska minun on kovin vaikea kuvitella tilanetta että kukaan miespuolinen tuttavani olisi sinkkuna muuta kuin omasta tahdostaan. Kaikille miehille löytyy kyllä helposti parisuhdekumppani. Naisilla tilanne on toinen, voi olla vaikeaa löytää sitoutumiskykyistä miestä.
En minä oikeastaan ajattele mitään. Joistakin miehistä voi sanoa että he ovat sinkkuja siitä syystä, että juovat liikaa ja moni nainen ei halua sitoutua jo valmiiksi alkoholisoituneeseen mieheen. (=ei sovellu lasten isäksi).
Ei minulle kai kukaan mies ole tuollaista tullut sanomaan siten että hän olisi ikäänkuin minusta kiinnostunut. Eli nuo kaverimiehet saattavat olla täysin eri ikäisiä ja siksi juttelevat kanssani asioista.Ehkäpä se on usein niin että miehen yksinoleminen tulkitaan joko seikkailunhaluksi tai sitten järjettömäksi nirsoudeksi. En tosin tiedä miten sinulla voi olla noin ruusuinen kuva miehen tilanteesta, mutta ilmeisesti naisnäkökulmasta on vaikea ymmärtää kuinka tuskaista voi olla löytää (ja valloittaa) fiksu ja sitoutumishaluinen nainen.
- 5+20
Aino. kirjoitti:
Eli mies kertoisi minulle etsivänsä parisuhdetta, niinkö? Jos kyse olisi kaverista niin ehkä minä ajattelisin että mies yrittää metsästää itselleen jotain missiä, koska minun on kovin vaikea kuvitella tilanetta että kukaan miespuolinen tuttavani olisi sinkkuna muuta kuin omasta tahdostaan. Kaikille miehille löytyy kyllä helposti parisuhdekumppani. Naisilla tilanne on toinen, voi olla vaikeaa löytää sitoutumiskykyistä miestä.
Ei minulle kai kukaan mies ole tuollaista tullut sanomaan siten että hän olisi ikäänkuin minusta kiinnostunut. Eli nuo kaverimiehet saattavat olla täysin eri ikäisiä ja siksi juttelevat kanssani asioista."Kaikille miehille löytyy kyllä helposti parisuhdekumppani."
Voiko yksi lause sisältä enempää paskaa kuin tämä? Asia on tismalleen päinvastoin. Naisen ei tarvitse kuin odottaa että joku potentiaalinen mies tulee jossain vaiheessa iskemään. Mies joutuu iskemään jatkuvasti ja saamaan kerta toisensa jälkeen pakit hyvällä tsäkällä vittuilua kaupan päälle.
Parisuhdemarkkinoilla naisilla on n. miljoona kertaa helpompaa. - .
5+20 kirjoitti:
"Kaikille miehille löytyy kyllä helposti parisuhdekumppani."
Voiko yksi lause sisältä enempää paskaa kuin tämä? Asia on tismalleen päinvastoin. Naisen ei tarvitse kuin odottaa että joku potentiaalinen mies tulee jossain vaiheessa iskemään. Mies joutuu iskemään jatkuvasti ja saamaan kerta toisensa jälkeen pakit hyvällä tsäkällä vittuilua kaupan päälle.
Parisuhdemarkkinoilla naisilla on n. miljoona kertaa helpompaa.mitä tarkoittaa PARISUHDE?
Miehethän hakevat pillua, eivät parisuhdetta. Naisille EI OLE tarjolla PARIOSUHDEKUMPPANIA! Naisille on tarjolla IRTOSEKSIÄ!
Yritä edes ymmärtää näiden kahden asian ero. - m29.
. kirjoitti:
mitä tarkoittaa PARISUHDE?
Miehethän hakevat pillua, eivät parisuhdetta. Naisille EI OLE tarjolla PARIOSUHDEKUMPPANIA! Naisille on tarjolla IRTOSEKSIÄ!
Yritä edes ymmärtää näiden kahden asian ero.Kuka sinulle on sanonut, että miehet hakevat vain pillua, ei parisuhdetta? Vai ihan itekö keksit?
- .
m29. kirjoitti:
Kuka sinulle on sanonut, että miehet hakevat vain pillua, ei parisuhdetta? Vai ihan itekö keksit?
Ovat niin HARVINAISIA otuksia sellaiset miehet jotka parisuhdetta hakevat, että on lapsellista kenenkään väittää naisille mukamas olivan parisuhteita tarjolla.
- 25
En sääli ketään pelkän sinkkuuden takia. Jos joku on työtön tai vakavasti sairas, herättää hänen elämäntilanteensa sääliä. Useinkin säälin miellyttäviä ihmisiä, jotka ovat jumiutuneet huonoon parisuhteeseen, jossa on väkivaltaa, ryyppäämistä,.. Liki aina on niin, että seuraa kyllä löytyy, jos löytyy tahtoa. Aina tuo seura ei kuitenkaan ole hyvää.
- -M-
Jos oletetaan että mielestäsi mukava mies olisi sinkkuna vasten omaa tahtoaan ja hän olisi kovasti allapäin asian takia, niin ajatteletko silloinkin että kyse on vain hänen omasta tahdostaan?
- 25
-M- kirjoitti:
Jos oletetaan että mielestäsi mukava mies olisi sinkkuna vasten omaa tahtoaan ja hän olisi kovasti allapäin asian takia, niin ajatteletko silloinkin että kyse on vain hänen omasta tahdostaan?
kärsin mukana, jos ihminen itse kärsii tilanteestaan. Eräs hyvä ystäväni kärsi aikoinaan kovasti yksinäisyydestä ja totta kai hänen ongelmansa tuntui minustakin pahalta. Tosin hänen tilanteessaan oli mukana niin paljon muuta, eikä kukaan voinut sanoa, mikä oli syy ja mikä taas seuraus. Sinkkuus sinällään ei ole maailmanloppu, kuolema tai sairaus. Yksinelämisessä ei ole mitään surkuttelun tai paheksumisen aihetta.
- -M-
25 kirjoitti:
kärsin mukana, jos ihminen itse kärsii tilanteestaan. Eräs hyvä ystäväni kärsi aikoinaan kovasti yksinäisyydestä ja totta kai hänen ongelmansa tuntui minustakin pahalta. Tosin hänen tilanteessaan oli mukana niin paljon muuta, eikä kukaan voinut sanoa, mikä oli syy ja mikä taas seuraus. Sinkkuus sinällään ei ole maailmanloppu, kuolema tai sairaus. Yksinelämisessä ei ole mitään surkuttelun tai paheksumisen aihetta.
Juu, en tarkoita että yksineläminen olisi sinällään se säälin aihe. Toisaalta ei sitä olisi syytä hehkuttaakaan kovin valtavasti sille yksineläjälle kun ei tiedä millaisesta yksinäisyydestä voi olla kyse. Tuntuu vaan että sinkkumies ei saa kovinkaan paljoa myötätuntoa osakseen, vaikka se yksinelo olisi jo muodostunut millaiseksi painolastiksi hyvänsä.
Ehkä tosiaan ajatellaan että aina jotain seuraa löytyisi tarvittaessa, joten olkoon sitten yksinään jos se kerran on niin päättänyt.
- =m=
Ei tule minullekaan mieleen. Luulisi että naiset kehutulla tunneälyllään laskisivat yhteen yksi ynnä yksi ja vaikka jossain sosiaalisissa tilanteissa, kuten juhlissa, auttaisivat sukupuolta jolle on kuulemma vähemmän tätä lahjaa suotu. "Tiedätkö, tuo kaverini Minna on nyt sinkku. Onko hän sinun tyyppiäsi? Voisin esitellä teidät..." tai "Minna, tuo Jaakko on mielestäni kysellyt paljon sinusta. Se on hyvä tyyppi, mennäänkö juttelemaan?" Mutta eihän näin tosielämässä käy. Joku naisten kirjoittamaton sääntö sanoo, että miestä ei saa vahingossakaan auttaa, olkoon sitten mieluummin vaikka tietämätön mahdollisuuksistaan jos ei itse niitä hoksaa.
- yes, yes, yes......
Kyllä mä säälin, mut sehän onkin sairaus.
- -M-
Niin totta! Olen kuullut monesti kuinka naiset jopa valittavat että heille yritetään tyrkyttää miehiä turhankin paljon esim. tuttavien tai sukulaisten toimesta. Itselleni ei ainakaan ole kukaan tehnyt vastaavaa elettä, niin paljon kuin sellaista arvostaisinkin.
- kääääk
-M- kirjoitti:
Niin totta! Olen kuullut monesti kuinka naiset jopa valittavat että heille yritetään tyrkyttää miehiä turhankin paljon esim. tuttavien tai sukulaisten toimesta. Itselleni ei ainakaan ole kukaan tehnyt vastaavaa elettä, niin paljon kuin sellaista arvostaisinkin.
Seuran tyrkyttämiseen liittyy ajatus, että kuka tahansa vapaa vastakkaisen sukupuolen edustaja käy. Ainakin minua loukkaa ajatus, että tuosta vaan innostuisin kenestä tahansa. Kyllä seurustelun pitää perustua spontaaniin kiinnostukseen, ihastumiseen ja rakastumiseen, eikä tuputtamiseen.
- -M-
kääääk kirjoitti:
Seuran tyrkyttämiseen liittyy ajatus, että kuka tahansa vapaa vastakkaisen sukupuolen edustaja käy. Ainakin minua loukkaa ajatus, että tuosta vaan innostuisin kenestä tahansa. Kyllä seurustelun pitää perustua spontaaniin kiinnostukseen, ihastumiseen ja rakastumiseen, eikä tuputtamiseen.
Itse en osaa ajatella tuolla tavalla. Minusta se olisi kohtelias ele, josta tietysti voisi halutessaan kieltäytyä. Pakkoavioliittoa en minäkään kannata. Ainakin se lämmittäisi mieltä että minutkin voisi vielä joku nähdä potentiaalisena kiinnostuksen kohteena jollekin toiselle.
- Tositarina.
-M- kirjoitti:
Itse en osaa ajatella tuolla tavalla. Minusta se olisi kohtelias ele, josta tietysti voisi halutessaan kieltäytyä. Pakkoavioliittoa en minäkään kannata. Ainakin se lämmittäisi mieltä että minutkin voisi vielä joku nähdä potentiaalisena kiinnostuksen kohteena jollekin toiselle.
Tiedän täysin varmasti yhden tilanteen, jossa eräs nainen oli erittäin kiinnostunut eräästä miehestä. Mies oli myös kiinnostunut naisesta, muttei osannut lukea naisen käytöksestä, että mahdollisuuksia olisi. Nainen keskusteli useaan otteeseen tunteistaan naiskaverinsa kanssa, joka myös tunsi miehen. Tieto ei koskaan saavuttanut miestä, ja nainen löysi toisen rakkaan. Vasta paljon myöhemmin mies kuuli mikä tilanne oli tosiasiassa ollut. Varattujen välejä hän ei enää halunnut lähteä rikkomaan.
- Kahden kauppa please
Minulle on tarjottu "sopivia sinkkumiehiä" useinkin, kun ei millään ymmärretä, että en ole etsimässä miestä. En pane ehdottelua kuitenkaan pahakseni, koska hyväähän nuo pöhköt tarkoittavat.
Muutaman kerran pinnani on kyllä palanut, kun on yritetty olla liian ovelia. Siitä ei seuraa ikinä mitään hyvää, jos jollekulle miehelle kerrotaan selkäni takana, että minä olen sinkku ja olen juuri hänestä tosi kiinnostunut. Pari kertaa minulle on jopa järjestetty treffit isompaan seurueeseen, minulle ei ole kerrottu treffeistä mitään, mutta miehelle on kerrottu, että minä olen pyytänyt päästä lähemmin tutustumaan häneen. (Minulla oli ennen hieman luonnehäiriöinen toisten ihmisten asioita sorkkiva kollega.) Ja joka kerralla on kimpussani siis ollut mies, joka on ollut etukäteen aivan varma kaadosta ja käyttäytynyt sen mukaan. - =m=
Kahden kauppa please kirjoitti:
Minulle on tarjottu "sopivia sinkkumiehiä" useinkin, kun ei millään ymmärretä, että en ole etsimässä miestä. En pane ehdottelua kuitenkaan pahakseni, koska hyväähän nuo pöhköt tarkoittavat.
Muutaman kerran pinnani on kyllä palanut, kun on yritetty olla liian ovelia. Siitä ei seuraa ikinä mitään hyvää, jos jollekulle miehelle kerrotaan selkäni takana, että minä olen sinkku ja olen juuri hänestä tosi kiinnostunut. Pari kertaa minulle on jopa järjestetty treffit isompaan seurueeseen, minulle ei ole kerrottu treffeistä mitään, mutta miehelle on kerrottu, että minä olen pyytänyt päästä lähemmin tutustumaan häneen. (Minulla oli ennen hieman luonnehäiriöinen toisten ihmisten asioita sorkkiva kollega.) Ja joka kerralla on kimpussani siis ollut mies, joka on ollut etukäteen aivan varma kaadosta ja käyttäytynyt sen mukaan.Tuo on tietty jo yliampuvaa, mistä kerroit. Ei pidä väittää, että toisella muka olisi jotain kiinnostusta, jos sellaista ei oikeasti ole, se johtaa vain noloon tilanteeseen ja loukkaa ja satuttaa vain entistä enemmän "avun" kohdetta. Sen sijaan tarkoitin sitä, että ihmisiä, joilla on starttivaikeuksia ottaa minkäänlaista ensikontaktia voi vähän auttaa. Ja toisaalta sitä, että joskus naiset, jotka tietävät että joku heidän kaverinsa on katsonut jotain vapaata miestä hyvällä, pitävät salaisuuden liiankin hyvin itsellään ja mies parka kävelee tietämättään onnensa ohi.
- öiuämp9uäp
Kahden kauppa please kirjoitti:
Muutaman kerran pinnani on kyllä palanut, kun on yritetty olla liian ovelia. Siitä ei seuraa ikinä mitään hyvää, jos jollekulle miehelle kerrotaan selkäni takana, että minä olen sinkku ja olen juuri hänestä tosi kiinnostunut. Pari kertaa minulle on jopa järjestetty treffit isompaan seurueeseen, minulle ei ole kerrottu treffeistä mitään, mutta miehelle on kerrottu, että minä olen pyytänyt päästä lähemmin tutustumaan häneen. (Minulla oli ennen hieman luonnehäiriöinen toisten ihmisten asioita sorkkiva kollega.) Ja joka kerralla on kimpussani siis ollut mies, joka on ollut etukäteen aivan varma kaadosta ja käyttäytynyt sen mukaan.ettei tuo luonnehäiriöinen kollega olisi kiinnostunut hänestä. Kohtalollakin on oltava oikeustajua...
- Darwinin tytär
Probleema on kyllä siinä että jos säälin sinkkumiestä, tai tunnen myötätuntoa, niin miehen järjen mukaan sille pitäisi heti antaa seksiä tai ruveta sen kanssa parisuhteeseen, ihan säälistä... ja jos niin tekee säälistä niin se onkin sitten jo rakkautta.
Miehet ei nyt vaan vältiks ymmärrä ettei naisen elon ylin onni ehkä aina olekaan mies.- -M-
Okei, eli hiljaista myötätuntoa saattaa löytyä useimminkin kuin mitä naisista käy ilmi? Mainitsemastasi syystä...
- Käytännöllistä
Säälin/myötätunnon ei tosiaan tarvitse merkitä sitä, että sinun itsesi pitäisi alkaa tuntea/viestittää kiinnostusta mieheen. "Olen menossa tapahtumaan/bileisiin/ravintolaan, jonne tulee muutamia tyttökavereitani, joihin haluaisit ehkä tutustua?" olisi jo paljon. Samoin muunlainen apu asioissa, joiden suhteen mies voisi selv'ästi parantaa mahdollisuuksiaan naisten suhteen kuten "Tässä lehdessä näkyvä paita toimisi muuten sunkin päälläsi tosi hyvin, jos mietit uutta juhlavaatetusta"...
- hmmm...
Käytännöllistä kirjoitti:
Säälin/myötätunnon ei tosiaan tarvitse merkitä sitä, että sinun itsesi pitäisi alkaa tuntea/viestittää kiinnostusta mieheen. "Olen menossa tapahtumaan/bileisiin/ravintolaan, jonne tulee muutamia tyttökavereitani, joihin haluaisit ehkä tutustua?" olisi jo paljon. Samoin muunlainen apu asioissa, joiden suhteen mies voisi selv'ästi parantaa mahdollisuuksiaan naisten suhteen kuten "Tässä lehdessä näkyvä paita toimisi muuten sunkin päälläsi tosi hyvin, jos mietit uutta juhlavaatetusta"...
Tavallisesti ihmiset, sukupuoleen katsomatta, inhoavat tuollaisia naittamisyrityksiä. Täytyy kyllä myöntää, että joillakin naisilla on taipumusta tuollaiseen. Heistä on kivaa yrittää parittaa tuntemiaan sinkkuja keskenään. Prittamisen kohteeksi joutuneet, yleensä kokevat sen vähintään kiusallisena, ja tuollaiset ystävät vastenmielisenä. Sinä taidat olla poikkeus.
Jos onnistut saamaan naisen siten, että joku tuttusi on sinut pukenut, niin miten onnistut pitämään tuon naisen? Sinähän et osaa itse pukeutua tyylikkäästi. Kaikki naiset eivät nauti siitä, että joutuvat määräämään miehensäm vaatetuksen, kuin kyseessä olisi lapsi. Tosin näitäkin löytyy, jotka nauttivat siitä, eivätkä edes antaisi miehen pukeutua kuten haluaa. - edellinen
hmmm... kirjoitti:
Tavallisesti ihmiset, sukupuoleen katsomatta, inhoavat tuollaisia naittamisyrityksiä. Täytyy kyllä myöntää, että joillakin naisilla on taipumusta tuollaiseen. Heistä on kivaa yrittää parittaa tuntemiaan sinkkuja keskenään. Prittamisen kohteeksi joutuneet, yleensä kokevat sen vähintään kiusallisena, ja tuollaiset ystävät vastenmielisenä. Sinä taidat olla poikkeus.
Jos onnistut saamaan naisen siten, että joku tuttusi on sinut pukenut, niin miten onnistut pitämään tuon naisen? Sinähän et osaa itse pukeutua tyylikkäästi. Kaikki naiset eivät nauti siitä, että joutuvat määräämään miehensäm vaatetuksen, kuin kyseessä olisi lapsi. Tosin näitäkin löytyy, jotka nauttivat siitä, eivätkä edes antaisi miehen pukeutua kuten haluaa.Onko se sinusta sitten vaivaannuttava parituksen yritys, jos ihmiset rikkovat perinteisiä kaavoja ja kutsuvat silloin tällöin eri kaveriryhmiin (harraste- työ- ja koulukaverit) kuuluvaa väkeä samaan tilanteeseen? Saahan paikalle kutsuttu vapaasti jäädä tulematta jos idea ahdistaa tai jos tuleekin, tehdä itse päätelmät, haluaako tehdä lähempää tuttavuutta vai eikö? Tosi usein tuntuu olevan niin, että kun joku pariskunta lähtee viihteelle, niin ne mukaan kutsuttavat kaverit ovat 90%:sti miehen kavereita, mikähän senkin selittää?
"Jos onnistut saamaan naisen siten, että joku tuttusi on sinut pukenut, niin miten onnistut pitämään tuon naisen?"
Jonkun tutkimuksen mukaan naiset ostavat tai valitsevat 70% miesten vaatteista, joten todennäköisesti ne hyvinpukeutuvat suhteessa olevat miehet ovat juuri naisten vaatettamia ;) - m29.
hmmm... kirjoitti:
Jos onnistut saamaan naisen siten, että joku tuttusi on sinut pukenut, niin miten onnistut pitämään tuon naisen? Sinähän et osaa itse pukeutua tyylikkäästi. Kaikki naiset eivät nauti siitä, että joutuvat määräämään miehensäm vaatetuksen, kuin kyseessä olisi lapsi. Tosin näitäkin löytyy, jotka nauttivat siitä, eivätkä edes antaisi miehen pukeutua kuten haluaa.Ainoa vaan, että epäilemättä sillä naisosapuolella, jolle minua olisi ehdotettu, olisi 1000 asiaa valitettavana minusta. On minulle joskus jotain naista ehdotettukin, mutta olen jotenkin, epäselvällä tavalla sitten kieltäytynyt. Juuri siitä syystä, etten kuitenkaan olisi kelvannut naiselle.
On se nähty. Sellaista vielä lapsentekoiässä olevaa suomalaista naista ei ole olemassa, joka tiedostaisi omat virheensä ja puutteensa, ja olisi siten valmis harktsemaan muutakin kuin niitä kaikkein täydellisimpiä miehiä. - ....
m29. kirjoitti:
Ainoa vaan, että epäilemättä sillä naisosapuolella, jolle minua olisi ehdotettu, olisi 1000 asiaa valitettavana minusta. On minulle joskus jotain naista ehdotettukin, mutta olen jotenkin, epäselvällä tavalla sitten kieltäytynyt. Juuri siitä syystä, etten kuitenkaan olisi kelvannut naiselle.
On se nähty. Sellaista vielä lapsentekoiässä olevaa suomalaista naista ei ole olemassa, joka tiedostaisi omat virheensä ja puutteensa, ja olisi siten valmis harktsemaan muutakin kuin niitä kaikkein täydellisimpiä miehiä.Se, ettei naiselle kelpaa kuka tahansa, ei johdu siitä, etteikö hän tiedostaisi puutteitaan ja virheitään.
Se johtuu yksinkertaisesti siitä, että naisella ei ole pakonomaista tarvetta saada joku mies. Nainen pärjää miestä paremmin sinkkunakin. Sitäpaitsi: huono parisuhde on naiselle niin kammottava kokemus, että yksinäisyys lyö sen 16-0 jokaisessa tapauksessa. (Miehet sen sijaan näyttävät olevan mielummin huonossa parisuhteessa kuin yksin.) - kukkispukkis
-M- kirjoitti:
Okei, eli hiljaista myötätuntoa saattaa löytyä useimminkin kuin mitä naisista käy ilmi? Mainitsemastasi syystä...
oikeastaan haluaisit tämän myötätunnon käyvän ilmi naisista?
- -M-
kukkispukkis kirjoitti:
oikeastaan haluaisit tämän myötätunnon käyvän ilmi naisista?
Oikeastaan pelkkä tietokin myötunnosta riittää, mutta kyllähän sekin lämmittää jos joku nainen uskoo minunkin vielä löytävän jonkun ja ymmärtää yksinäisyyden huonot puolet, eikä ala ylistämään sitä sinkkuelämää jota olen jo vuosia tarponut. Tietysti myötätunto kelpaa myös miesten puolelta.
- kukkispukkis
-M- kirjoitti:
Oikeastaan pelkkä tietokin myötunnosta riittää, mutta kyllähän sekin lämmittää jos joku nainen uskoo minunkin vielä löytävän jonkun ja ymmärtää yksinäisyyden huonot puolet, eikä ala ylistämään sitä sinkkuelämää jota olen jo vuosia tarponut. Tietysti myötätunto kelpaa myös miesten puolelta.
tieto yleisesti vai pitäisikö jokaisen naisen (tai miehen) tulla kertomaan sulle myötätunnostaan?
Kyllä mä luulisin että ihmisiltä yleisesti löytyy myötätuntoa, minulta myös. En kyllä sinkkuja tavatessani mieti syitä siihen heidän sinkkuuteensa, enkä noin vain heti sääli heitä. Tajuan sen, että monet ovat vasten tahtoaan sinkkuja, mutta en automaattisesti näe sinkkuutta minään negatiivisena tai surullisena asiana. Kaikki ihmisethän on jossain vaiheessa sinkkuja.
Kai kuitenkin tajuat, että myös se sinkkuuden ylistäminen on eräänlaista myötätuntoa, rohkaisua, ainakin monissa tapauksissa. Sillä yritetään sut saada tajuamaan että tilanteessasi on myös paljon hyvää. Saatat sen itse jo tietää, mutta jos olet allapäin ei se sinusta välttämättä tule ilmi. - ><
-M- kirjoitti:
naiset tuntevat myötätuntoa yksinäistä miestä kohtaan. Sitä on käytännössä kuitenkin vaikea osoittaa, ettei mies kuvittele jotain sääliseksiä olevan tarjolla. Vaikka he eivät tuollaista kuvittelisikaan, niin he helposti ihastuvat myötätuntoiseen naiseen, ja sitten nainen onkin lirissä. Miten tuossa tilanteessa voi loukkaamatta kertoa miehelle, että sinä et ole kiinnostava minun silmissäni?
- nananainen
>< kirjoitti:
naiset tuntevat myötätuntoa yksinäistä miestä kohtaan. Sitä on käytännössä kuitenkin vaikea osoittaa, ettei mies kuvittele jotain sääliseksiä olevan tarjolla. Vaikka he eivät tuollaista kuvittelisikaan, niin he helposti ihastuvat myötätuntoiseen naiseen, ja sitten nainen onkin lirissä. Miten tuossa tilanteessa voi loukkaamatta kertoa miehelle, että sinä et ole kiinnostava minun silmissäni?
"Sitä on käytännössä kuitenkin vaikea osoittaa, ettei mies kuvittele jotain sääliseksiä olevan tarjolla."
No ei minun mielestä. Voi vaikka rohkaista miestä menemään juttelemaan jonkun naisen kanssa. Jos on itsekkin sinkku niin voi mainita jotain, että kyllä me vielä jotkut löydetään yms. Jos vaan säälistä jumitut juttelemaan tällaista miestä kohtaan, niin tottakai hän saattaa ajatella että olisit kiinnostunut hänestä. Sun pitää imasta miksi sä osoitat huomiota tätä miestä kohtaan, eikä vaan automaattisesti ajatella että nyt se ihastuu suhun. - ><
nananainen kirjoitti:
"Sitä on käytännössä kuitenkin vaikea osoittaa, ettei mies kuvittele jotain sääliseksiä olevan tarjolla."
No ei minun mielestä. Voi vaikka rohkaista miestä menemään juttelemaan jonkun naisen kanssa. Jos on itsekkin sinkku niin voi mainita jotain, että kyllä me vielä jotkut löydetään yms. Jos vaan säälistä jumitut juttelemaan tällaista miestä kohtaan, niin tottakai hän saattaa ajatella että olisit kiinnostunut hänestä. Sun pitää imasta miksi sä osoitat huomiota tätä miestä kohtaan, eikä vaan automaattisesti ajatella että nyt se ihastuu suhun.en rupea! Se on yksi mikä on vissi. En varmasti osoittele ketään sinkkunaisia yksinäisille miehille. Siitä ei seuraa kuin ongelmia. Todella huonoja kokemuksia on tuollaisista "hyvää tarkoittavista" naitattajista. Samoin on huonoja kokemuksia näistä ihastujista, jotka alkavat roikkua perskärpäsinä. Parempi pysyä etäällä.
- nananainen
>< kirjoitti:
en rupea! Se on yksi mikä on vissi. En varmasti osoittele ketään sinkkunaisia yksinäisille miehille. Siitä ei seuraa kuin ongelmia. Todella huonoja kokemuksia on tuollaisista "hyvää tarkoittavista" naitattajista. Samoin on huonoja kokemuksia näistä ihastujista, jotka alkavat roikkua perskärpäsinä. Parempi pysyä etäällä.
sulla on vaikka sinkkumies ystävä joka on kiinnostunut jostain naisesta niin et voi rohkaista häntä asiassa millään tavalla, koska yhtäkkiä olisit joku naittaja?
Ja selvä joo, ihastujia ja perskärpäsiä. Toivottavasti et itsekkään (jos sinkkunainen olet) mene ikinä kenellekkään miehelle perskärpäsenä juttelemaan. Parempi ois pysyä etäällä kaikesta sellaisesta pariutumiseen liittyvästä puuhastelusta kun se kaikki on niin vakavasti otettavaa ja kamalaa paskaa!!
Good luck:) - -M-
kukkispukkis kirjoitti:
tieto yleisesti vai pitäisikö jokaisen naisen (tai miehen) tulla kertomaan sulle myötätunnostaan?
Kyllä mä luulisin että ihmisiltä yleisesti löytyy myötätuntoa, minulta myös. En kyllä sinkkuja tavatessani mieti syitä siihen heidän sinkkuuteensa, enkä noin vain heti sääli heitä. Tajuan sen, että monet ovat vasten tahtoaan sinkkuja, mutta en automaattisesti näe sinkkuutta minään negatiivisena tai surullisena asiana. Kaikki ihmisethän on jossain vaiheessa sinkkuja.
Kai kuitenkin tajuat, että myös se sinkkuuden ylistäminen on eräänlaista myötätuntoa, rohkaisua, ainakin monissa tapauksissa. Sillä yritetään sut saada tajuamaan että tilanteessasi on myös paljon hyvää. Saatat sen itse jo tietää, mutta jos olet allapäin ei se sinusta välttämättä tule ilmi.Tarkoitin tilannetta että olen ihan avoimesti kertonut kuinka pahalta tuntuu jatkuva yksinoleminen, ihan selvällä suomen kielellä. Siltikin se tuntuu olevan sellainen asia, jolla ei saa paljoakaan sympatiaa osakseen. Jos kertoisin vaikka veromätkyistä, niin heti lohkeaisi paljon enemmän myötätuntoa.
Valitettavasti on myös nostettava esiin epätasa-arvo tässä asiassa, sillä tuntuu että sinkkunaisen tilannetta kyllä yritetään parantaa esim. treffejä järjestämällä (tiedän, kaikki ei pidä siitä) tai ainakin ymmärtäväisellä asenteella. Minä en ole ainakaan saanut osakseni mitään vastaavaa. - -M-
nananainen kirjoitti:
No ei minun mielestä. Voi vaikka rohkaista miestä menemään juttelemaan jonkun naisen kanssa. Jos on itsekkin sinkku niin voi mainita jotain, että kyllä me vielä jotkut löydetään yms. Jos vaan säälistä jumitut juttelemaan tällaista miestä kohtaan, niin tottakai hän saattaa ajatella että olisit kiinnostunut hänestä. Sun pitää imasta miksi sä osoitat huomiota tätä miestä kohtaan, eikä vaan automaattisesti ajatella että nyt se ihastuu suhun.En minä ainakaan pelkän huomion tai ymmärtäväisyyden takia keneenkään ihastu, mutta tietysti se antaa hyvän kuvan ihmisestä.
- kukkispukkis
-M- kirjoitti:
Tarkoitin tilannetta että olen ihan avoimesti kertonut kuinka pahalta tuntuu jatkuva yksinoleminen, ihan selvällä suomen kielellä. Siltikin se tuntuu olevan sellainen asia, jolla ei saa paljoakaan sympatiaa osakseen. Jos kertoisin vaikka veromätkyistä, niin heti lohkeaisi paljon enemmän myötätuntoa.
Valitettavasti on myös nostettava esiin epätasa-arvo tässä asiassa, sillä tuntuu että sinkkunaisen tilannetta kyllä yritetään parantaa esim. treffejä järjestämällä (tiedän, kaikki ei pidä siitä) tai ainakin ymmärtäväisellä asenteella. Minä en ole ainakaan saanut osakseni mitään vastaavaa.sitten olla että kyseiset ihmiset eivät ole osannet samaistua tunteeseesi, jos itse eivät tunne samoin? Kaikki osaa kuvitella miltä veromätkyt tuntuu mutta kaikki ei välttämätä ymmärrä miltä yksinäisyys voi tuntua. Joka on ihan normaali asia, ei sitä aina tajua muiden tunteita.
Yksi asia ainakin on ettei ihmiset rupea jatkuvasti voivottelemaan sun kanssa tätä asiaa. Siis tarkoitan jos sä koko ajan haet niiltä myötätuntoa. En oikeastaan ymmärrä että miksi sulla on niin kova tarve sympatiaan tai sääliin muilta ihmisiltä. Miten se loppujen lopuksi auttaa sun tilannetta? Saako oikeasti toisten sääli sut tuntemaan olos paremmalta? En sano tätä millään pahalla, ihmettelen vaan.
Tottakai myötätunnosta tulee sellainen fiilis että kiva ku joku ymmärtää, mutta myös se, että käytät sanaa sääli, vaikuttaa vähän yliampuvalta. Myötätunto on ymmärrystä, samaistumista. Sääli taas on sellaista että asettuu itse sen säälittävän yläpuolelle. Ne asiat mistä se sääli syntyy, on sellaisia mitä ei itsessään haluaisi olevan. Näin ainakin minun mielestäni. En oikein ymmärrä miksi jollakin olisi hirveä halu siihen että muut ajattelisivat että voi tuotakin raukkaa.
Juu, voi olla että naiset saavat helpommin myötätuntoa osakseen tälläisessä asiassa. Mutta miksi esim odotat että joku järkkäisi sulle jotain tms, oletko itse yrittänyt? Jos toivot että ystäväsi tulisi kertomaan sinkkunaisesta jonka tietää, niin oletko itse kysellyt? Ja ihan sillä tavalla reippaasti, ei millään "katsokaa nyt mua poloista"-asenteella. - -M-
kukkispukkis kirjoitti:
sitten olla että kyseiset ihmiset eivät ole osannet samaistua tunteeseesi, jos itse eivät tunne samoin? Kaikki osaa kuvitella miltä veromätkyt tuntuu mutta kaikki ei välttämätä ymmärrä miltä yksinäisyys voi tuntua. Joka on ihan normaali asia, ei sitä aina tajua muiden tunteita.
Yksi asia ainakin on ettei ihmiset rupea jatkuvasti voivottelemaan sun kanssa tätä asiaa. Siis tarkoitan jos sä koko ajan haet niiltä myötätuntoa. En oikeastaan ymmärrä että miksi sulla on niin kova tarve sympatiaan tai sääliin muilta ihmisiltä. Miten se loppujen lopuksi auttaa sun tilannetta? Saako oikeasti toisten sääli sut tuntemaan olos paremmalta? En sano tätä millään pahalla, ihmettelen vaan.
Tottakai myötätunnosta tulee sellainen fiilis että kiva ku joku ymmärtää, mutta myös se, että käytät sanaa sääli, vaikuttaa vähän yliampuvalta. Myötätunto on ymmärrystä, samaistumista. Sääli taas on sellaista että asettuu itse sen säälittävän yläpuolelle. Ne asiat mistä se sääli syntyy, on sellaisia mitä ei itsessään haluaisi olevan. Näin ainakin minun mielestäni. En oikein ymmärrä miksi jollakin olisi hirveä halu siihen että muut ajattelisivat että voi tuotakin raukkaa.
Juu, voi olla että naiset saavat helpommin myötätuntoa osakseen tälläisessä asiassa. Mutta miksi esim odotat että joku järkkäisi sulle jotain tms, oletko itse yrittänyt? Jos toivot että ystäväsi tulisi kertomaan sinkkunaisesta jonka tietää, niin oletko itse kysellyt? Ja ihan sillä tavalla reippaasti, ei millään "katsokaa nyt mua poloista"-asenteella.Ei kai se että avaan tänne aihetta käsittelevän keskustelun tarkoita sitä että käyttäisin kaiken aikani asian valittamiseen.
On tosi helppo sanoa että pitää päästä eroon "katsokaa minua poloista"-asenteesta. Minäkin pystyn sen sanomaan koska vaan. Siitä eroon pääseminen onkin jo vaikeampaa, mutta koskapa tässä yhteiskunnassa saisi muuta apua ongelmiinsa kuin potkuja persuuksiin. "Ole mies", "älä valita", "itsetuntoa peliin"...näitä ohjeita heitellään voittajien leiristä ahkerasti.
Maailma vaan on hieman erinäköinen sieltä yksinäisen näkötornista katsottuna. - kukkispukkis
-M- kirjoitti:
Ei kai se että avaan tänne aihetta käsittelevän keskustelun tarkoita sitä että käyttäisin kaiken aikani asian valittamiseen.
On tosi helppo sanoa että pitää päästä eroon "katsokaa minua poloista"-asenteesta. Minäkin pystyn sen sanomaan koska vaan. Siitä eroon pääseminen onkin jo vaikeampaa, mutta koskapa tässä yhteiskunnassa saisi muuta apua ongelmiinsa kuin potkuja persuuksiin. "Ole mies", "älä valita", "itsetuntoa peliin"...näitä ohjeita heitellään voittajien leiristä ahkerasti.
Maailma vaan on hieman erinäköinen sieltä yksinäisen näkötornista katsottuna.se yleensä on niin että ihmiset ennemmin rohkaisee kuin rupeaa nyyhkimään että voi voi kun sulla on ongelmia. Se on se ihmisluonne. Jos tässä nyt rupeaisi kaikkia murheita, omia ja muiden, vatvomaan niin eihän kukaan ikinä olisi onnellinen. Ennemmin niitä kavereita koitetaan auttaa ylös, kuin ruvetaan joukolla rämpimään huonoissa fiiliksissä. Ja mistä sä tiedät ettei kyseiset henkilöt ole olleet yksinäisiä samalla tavalla, ja ne tietää että positiivinen asenne auttaa. Kyllä sen ymmärrän että välillä vituttaa ne samat neuvot ja heitot, mutta mitä muutakaan ne muut voivat tehdä? Raahata sut kädestä pitäen treffeille? Ja muutenkin mietin vaan, että auttaako se muiden sääli sitten jotenkin niitä rohkaisuja paremmin?
Sä juuri sanoit että tieto myötätunnosta riittäisi. Täällä on jo parikin ihmistä sanonut että tottakai myötätuntoa irtoaa. Eikö sillä nyt sitten ole mitään merkitystä? - -M-
kukkispukkis kirjoitti:
se yleensä on niin että ihmiset ennemmin rohkaisee kuin rupeaa nyyhkimään että voi voi kun sulla on ongelmia. Se on se ihmisluonne. Jos tässä nyt rupeaisi kaikkia murheita, omia ja muiden, vatvomaan niin eihän kukaan ikinä olisi onnellinen. Ennemmin niitä kavereita koitetaan auttaa ylös, kuin ruvetaan joukolla rämpimään huonoissa fiiliksissä. Ja mistä sä tiedät ettei kyseiset henkilöt ole olleet yksinäisiä samalla tavalla, ja ne tietää että positiivinen asenne auttaa. Kyllä sen ymmärrän että välillä vituttaa ne samat neuvot ja heitot, mutta mitä muutakaan ne muut voivat tehdä? Raahata sut kädestä pitäen treffeille? Ja muutenkin mietin vaan, että auttaako se muiden sääli sitten jotenkin niitä rohkaisuja paremmin?
Sä juuri sanoit että tieto myötätunnosta riittäisi. Täällä on jo parikin ihmistä sanonut että tottakai myötätuntoa irtoaa. Eikö sillä nyt sitten ole mitään merkitystä?Onhan sillä merkitystä ja mukava kuulla että myötätuntoa löytyy siitä riippumatta onko kyseessä mies tai nainen.
Itse kuitenkin kyseenalaistan vahvasti sen rohkaisun toimivuuden. Voisin jopa sanoa että sillä aiheuttaa enemmän haittaa kuin hyötyä, vaikka tarkoitus olisi kuinka hyvä. Itseäni ainakin harmittaa se että minun on ikäänkuin pakko ottaa positiivinen asenne tai ainakin teeskennellä sitä. Pelkkä myötätunto ilman mitään tsemppausta olisi jotenkin realistisempi asenne ja tosiasioiden myöntäminen ainakin itselleni tärkeää.
Mielestäni ei ole hyväksi tehdä niin suurta kuilua sen välille miten asiat ovat ja miten niiden tulisi olla. Jos olen masentunut yksinolosta, niin en halua kuulla kuinka elämäni rakkaus vielä tulee kohdalle kun vaan jaksan olla positiivinen. Mielelläni ottaisin ensin edes ihan pienen askeleen siihen suuntaan kuin maalailisin epärealistiselta tuntuvia haavekuvia. - Sivullinen...
-M- kirjoitti:
Onhan sillä merkitystä ja mukava kuulla että myötätuntoa löytyy siitä riippumatta onko kyseessä mies tai nainen.
Itse kuitenkin kyseenalaistan vahvasti sen rohkaisun toimivuuden. Voisin jopa sanoa että sillä aiheuttaa enemmän haittaa kuin hyötyä, vaikka tarkoitus olisi kuinka hyvä. Itseäni ainakin harmittaa se että minun on ikäänkuin pakko ottaa positiivinen asenne tai ainakin teeskennellä sitä. Pelkkä myötätunto ilman mitään tsemppausta olisi jotenkin realistisempi asenne ja tosiasioiden myöntäminen ainakin itselleni tärkeää.
Mielestäni ei ole hyväksi tehdä niin suurta kuilua sen välille miten asiat ovat ja miten niiden tulisi olla. Jos olen masentunut yksinolosta, niin en halua kuulla kuinka elämäni rakkaus vielä tulee kohdalle kun vaan jaksan olla positiivinen. Mielelläni ottaisin ensin edes ihan pienen askeleen siihen suuntaan kuin maalailisin epärealistiselta tuntuvia haavekuvia.Tosiasiahan nyt on se, että positiivinen asenne on eteenpäin ajava voima ja paras lääke yksinäisyyteen. Vaikka se ei ehkä poista yksinäisyyttä, niin onpahan yksinäinen ainakin paljon onnellisempi ja sitä myöten myös muut (se kun on tarttuvaa). Eikö se ole myös sympatian ja myötätunnon antamista kun rohkaisee toista, vai onko sympatia ja myötätunto vain sitä, että annetaan tukea toisen negatiivisille ajatuksille ilman että pyritään auttamaan mitenkään. Miten se ettei kannusta toista mitenkään positiivisuuteen tai anna toivoa tai vinkkiä, voisi olla sitten sen toimivampaan, sillä eikö toinen voi silloin jäädä vellomaan vain omaan pahaan oloonsa?
- kukkispukkis
-M- kirjoitti:
Onhan sillä merkitystä ja mukava kuulla että myötätuntoa löytyy siitä riippumatta onko kyseessä mies tai nainen.
Mielestäni ei ole hyväksi tehdä niin suurta kuilua sen välille miten asiat ovat ja miten niiden tulisi olla. Jos olen masentunut yksinolosta, niin en halua kuulla kuinka elämäni rakkaus vielä tulee kohdalle kun vaan jaksan olla positiivinen. Mielelläni ottaisin ensin edes ihan pienen askeleen siihen suuntaan kuin maalailisin epärealistiselta tuntuvia haavekuvia."Jos olen masentunut yksinolosta, niin en halua kuulla kuinka elämäni rakkaus vielä tulee kohdalle kun vaan jaksan olla positiivinen. Mielelläni ottaisin ensin edes ihan pienen askeleen siihen suuntaan kuin maalailisin epärealistiselta tuntuvia haavekuvia"
No kai nyt aikuinen ihminen tajuaa tällaiset asiat. Eikai ne muiden tsemppaukset nyt mitään aivopesua ole!
Ja kerro niille rohkaisijoille sitten että haluat olla masentunut ja raukkaparka muiden silmissä. Sillä sä varmaan sen oman kullan löydät.
- 3w4s5rtdy
Siis ei sääli ole oikea sana, koska ei siinä miehessä mitään säälittävää ole, mikä ekana tuli mieleen. Hän on siis oikein kiva tyyppi, tavallisen näköinen, hyväkuntoinen, kavereitakin muutama löytyy ja harrastuksiakin jotain, töitä on riittänyt jne. siis todella monella elämän alueella hänellä menee oikein hyvin. Joten en mä nyt sääli, mutta ihmettelen sinänsä kyllä, että miten se on mahdollista, ettei hän ole törmännyt oikeisiin naisiin. Muutamaan ihan täysin väärään kyllä, mutta miten hän ei ole niihin sopiviin. Yksinhän hän on ollut melkein koko elämänsä, siis parisuhteen suhteen, ja tottakai soisin hänelle parisuhteen ja kaikkea, mutta elämä on, enpä tiedä.
Ei kai siinä eroa ole, nainen tai mies, miksi nyt jollain käy säkä ja jollain ei, en voi tietää. Ei se tunnu liittyvän ulkonäköönkään (muitakin olen tuntenut joskus) ja suurinosa ei aiheuta sitä kyllä itse millään suuremmalla omituisuudella (omituisempia on suhteessa ja tiedän vain pari, jotka ovat niin mamman helmoissa, ettei ole mahdollista).
Tosin mun täytyy sanoa, että kun aina sinkkuja epäillään jotenkin ja on tämä sääli-kysymys, niin useampia parillisia mä olen tuntenut, ketä olen säälinyt tavallaan. Koska kukaanhan sitä ei myönnä, mutta olen tuntenut useitakin pareja, missä ollaan suhteessa vaan yksinäisyyden pelosta (joko ihan tunnustettu tai sitten sen vaan näkee), kohdellaan toista kuin roskaa jne. On alkoholismia, pettämistä, jopa väkivaltaa, ja pienempää, välinpitämättömyyttä, painostusta, pakottamista, riitoja ja vaikka mitä! Siis, ei sinkut tai parit sen kummempia ole ja sairaita, tervetä, muuta haluavia, niitä on ihan kaikissa. Eikä parisuhde automaattisesti mitään onnea tuo, itse olen ainakin ennemmin sinkku kun huonossa suhteessa.
Joten en sääli sillä tavalla ketään, mutta myötätuntoa tietenkin välillä tuntee, jos näkee että ihminen on kovin onneton tilanteeseensa.- -M-
Tuossa olikin paljon hyvää asiaa aiheesta. Tuntuu ja kuulostaa siltä että jos kyseessä on kaikinpuolin hyvin elämässään pärjäävä mies, niin oletetaan heti että hänen sinkkuelämänsä on varmasti mahtavaa ja taatusti tietoinen valinta.
Se että vitsillä aina kysellään naisseikkailuista tuntuu entistäkin ikävämmältä, koska sellaisia ei ole ollut aikoihin eikä seikkailut edes ole tavoitteena. Puhun siis luonnollisesti omasta puolestani. - yes, yes, yes....
-M- kirjoitti:
Tuossa olikin paljon hyvää asiaa aiheesta. Tuntuu ja kuulostaa siltä että jos kyseessä on kaikinpuolin hyvin elämässään pärjäävä mies, niin oletetaan heti että hänen sinkkuelämänsä on varmasti mahtavaa ja taatusti tietoinen valinta.
Se että vitsillä aina kysellään naisseikkailuista tuntuu entistäkin ikävämmältä, koska sellaisia ei ole ollut aikoihin eikä seikkailut edes ole tavoitteena. Puhun siis luonnollisesti omasta puolestani.Mua kiinnostaa suuresti se, että millainen lapsuus sulla on ollu ?
- aino.
-M- kirjoitti:
Se että vitsillä aina kysellään naisseikkailuista tuntuu entistäkin ikävämmältä, koska sellaisia ei ole ollut aikoihin eikä seikkailut edes ole tavoitteena. Puhun siis luonnollisesti omasta puolestani.Tuosta vitsailusta voin kertoa että olet sitten ilmeisesti hyvännäköinen koska asiasta vitsaillaan.
jos olisit ruma ja oikeasti "säälittävä" niin kukaan fiksu ihminen ei asiasta vitsailisi. - -M-
yes, yes, yes.... kirjoitti:
Mua kiinnostaa suuresti se, että millainen lapsuus sulla on ollu ?
Minä taas toivon että jotakuta kiinnostaisi myös nykyhetki ja nykyinen tilanteeni :-)
Ei siitä kenenkään tarvitse mitään laulua tehdä, mutta ei nyt tarvitsisi suoraan syyttääkään yksinolemisesta. - -M-
aino. kirjoitti:
Tuosta vitsailusta voin kertoa että olet sitten ilmeisesti hyvännäköinen koska asiasta vitsaillaan.
jos olisit ruma ja oikeasti "säälittävä" niin kukaan fiksu ihminen ei asiasta vitsailisi.Kyllä, näin olen minäkin tulkinnut asian. Aina pitää yrittää naureskellen kertoa "naisjutuista" vaikka pilke silmäkulmassa olisikin yksinäisyyden tuoma kyynel...
- aino.
-M- kirjoitti:
Kyllä, näin olen minäkin tulkinnut asian. Aina pitää yrittää naureskellen kertoa "naisjutuista" vaikka pilke silmäkulmassa olisikin yksinäisyyden tuoma kyynel...
Positiivisesti ajateltuna jos ja kun olet hyvännäköinen, niin todennäköisyytesi löytää sopiva nainen on varsin hyvä. En tiedä minkä ikäinen olet, mutta uskon että asia hoituu.
Moni nainen vakiintuu vasta 30-vuotiaana joten sinänsä en näkisi tilannettasi mitenkään huonona.
En minä usko että kukaan fiksu ihminen ajattelee että sinkussa on jotain vikaa.
Minusta hoitopaikasta toiseen siirtyvissä miehissä on oikeasti vikaa. Eivät pärjää yksin. Sellaista en ainakaan itselleni huolisi. Kyllä miehen pitää olla asunut yksin edes jonkin aikaa. - -M-
aino. kirjoitti:
Positiivisesti ajateltuna jos ja kun olet hyvännäköinen, niin todennäköisyytesi löytää sopiva nainen on varsin hyvä. En tiedä minkä ikäinen olet, mutta uskon että asia hoituu.
Moni nainen vakiintuu vasta 30-vuotiaana joten sinänsä en näkisi tilannettasi mitenkään huonona.
En minä usko että kukaan fiksu ihminen ajattelee että sinkussa on jotain vikaa.
Minusta hoitopaikasta toiseen siirtyvissä miehissä on oikeasti vikaa. Eivät pärjää yksin. Sellaista en ainakaan itselleni huolisi. Kyllä miehen pitää olla asunut yksin edes jonkin aikaa.Kiitos kannustuksesta! En kuitenkaan haluaisi puhua vain omasta tilanteestani, vaan yleisesti siitä asenteesta että sinkkumiehen ei ikäänkuin edes saisi olla murheissaan tilanteestaan, saati sitten että hän saisi minkäänlaista empatiaa osakseen.
- aino.
-M- kirjoitti:
Kiitos kannustuksesta! En kuitenkaan haluaisi puhua vain omasta tilanteestani, vaan yleisesti siitä asenteesta että sinkkumiehen ei ikäänkuin edes saisi olla murheissaan tilanteestaan, saati sitten että hän saisi minkäänlaista empatiaa osakseen.
Ehkä moni nainen ajattelee ettei kelpaa pitkään sinkkuna eläneelle miehelle. Näin minä varmaan ajattelisin jos tilanne tulisi kohdalle.
- yes, yes, yes....
aino. kirjoitti:
Ehkä moni nainen ajattelee ettei kelpaa pitkään sinkkuna eläneelle miehelle. Näin minä varmaan ajattelisin jos tilanne tulisi kohdalle.
Miten sä jaksat vetää noit kahta, kolmea persoonaa ? Mä alan olla oikeasti susta aivan ihmeissäni. Nyt lopetat !
- Itse ainakin
yes, yes, yes.... kirjoitti:
Miten sä jaksat vetää noit kahta, kolmea persoonaa ? Mä alan olla oikeasti susta aivan ihmeissäni. Nyt lopetat !
arvostan sellaista, jolla ei tarvitse koko aikaa olla joku käsipuolessa tunteakseen itsensä jotenkin kokonaiseksi ihmiseksi. Oma mies oli ollut todella kauan sinkkuna ennenkun tapasimme, ja voin ihan suoraan sanoa että se oli yksi asia mihin hänessä ihastuin. Kyllähän sen ymmärtää että "ikisinkuista" niitä vikoja ehkä sitten etsii helpommin että mikä on se syy, mutta kyllä niitäkin on jotka sitä sinkkuutta sitten taas vuorostaan arvostavat.
- oiuytkjhg
Tiedän itse, mitä on olla sinkku "vasten tahtoani" joten tunnen kyllä empatiaa miestä kohtaan joka oikeasti tahtoisi parisuhteeseen. Ja parit miespuoliset kaverini ovat juuri tällaisia, jotka tahtoisivat löytävänsä itselleen naisen jonka kanssa olisi parisuhteessa ja perustaa perheen.
Ollaan kyllä jutskailtu ja kirottu sinkkuelämä sinne minne aurinko ei paista, mutta olen onnellinen siitä että toinen miespuolinen sinkku kaveri ei enään ole sinkku, niin kun en ole minäkään joten enään on yksi miespuolinen kaveri naitettavana.
Eli vastaus on että kyllä tunnen empatiaa, koska tiedän itse mitä sinkkuus on silloin kun sitä ei tahdo. - Minäkin yksinäinen..
Jos tunnen miehen ja tiedän, että hän on oikeasti hyvä mies, niin toki tunnen empatiaa hänen yksinäisyyttään kohtaan. Mutta täytyy myöntää, että nämä suomi.24:lla pyörivät "kunnonmies"-atm-luuserit ovat tehneet paljon hallaa kaltaisillesi miehille. Ennen olisin ajatellut, että kaltaisesi mies on parempikin vaihtoehto kuin ne miehet, joille on naisia riittänyt, mutta nyt tekisin oletuksen, että olet yksi noista naisia vihaavista ja lutkittelevista surkimuksista. Ennen olisin todennäköisesti ollut myös kiinnostunut kaltaisestasi, nyt juoksisin karkuun.
Naisia kohtaan harvemmin tunnen sääliä, koska naiset selviytyy sinkkuudesta paremmin. Olen itsekin sinkku ja se on minulle vaikea asia, koska olisin halunnut perheen, joten tiedän mistä puhut... :)- -M-
Naiset tosiaan pärjäävät paremmin sinkkuina. Me miehet mennään kaikessa niin äärimmäisyyksiin että se yksinäisyyskin paisuu liian suureksi ongelmaksi. Sitten ollaankin jo täysin allapäin ja kyvyttömiä ottamaan mitään kontaktia naisiin.
Liika yksinäisyys voi tosiaan tehdä ajan kuluessa ikäviä juttuja, kuten nais- tai miesvihaa. En tiedä minne on hävinnyt ne miehet jotka nauttivat oikein kunnolla poikamieselämästään. Itse en siihen kykene enkä edes tunne sellaista tyypillistä vapaudestaan nauttivaa sinkkumiestä.
- soolokoodi
Itse olen törmännyt huono-onnisena sellaisiin miehiin,jotka ovat riitaisia tissifriikkejä.Yrittävät haastaa riitaa mukamas isojen vs pienten rintojen välille silloinkin kun kilpasiskot ovat molemmat keskikokorintaisia.En jaksa..
- Zzinkku
Tämä aloitus oli aika yllättävä, en nimittäin ole ikinä itse huomannut sääliä sinkkuja. Syy on taatusti se, että olen reilusti aikuiseksi ehtinyt sinkku itse ja viihdyn sinkkuna paremmin kuin viihtyisin parisuhteessa.
Sinkun näkökulmasta muiden mielenkiinto siviilisäätyäni kohtaan on yleensä ollut jotenkin epäilyttävää. Olen joskus ajatellut, että joidenkin "huolestuminen" on oikeasti jonkinlaista kateuden poikasta ja halu saattaa iloisesti vapaa sinkkunainen samaan ansaan, jossa itse ollaan. Päälleni on joskus oikein syljetty myrkkyä, kun elämäntyylini on näyttäytynyt parhaassa valossaan hankalien ja epätyydyttävien avioliittojen vertailukohtana. Jotkut (rouvat) ovat oikein alentuvaisia ja omahyväisiä "sääliessään" sinkkuja. On tietysti myös ihmisiä, jotka vilpittömästi toivovat toisille hyvää, mutta eivät sitten muista sitä, että kaikille sama hyvä ei ole yhtä hyvää.
Miesten suhtautumista miessinkkuihin en tunne, mutta moni mies tuntuu luulevan, että naissinkku on väistämättä kauheassa puutteessa ja suostuu kenelle tahansa hetken panopuuksi tai vakipanoksi.
Yleisin tunne aikuisempia sinkkuja kohtaan tuntuu kuitenkin olevan epäilys ja uteliaisuus. Ensimmäiseksi epäillään, että etenkin naispuolinen sinkku on saanut turpiinsa ja/tai pettynyt hirveästi miehiin. Tässä tapauksessa tulee sitten sitä sääliä ja mahdollisesti tuputetaan jotakuta pettynyttä miestä kumppaniksi. (Ei hyvä lähtökohta.) Toinen epäilys kohdistuu sinkun luonteeseen: pakkohan sinkussa jokin kauhea vika on olla. Mitä mukavampiluonteinen ja mukavamman näköinen sinkku on, sen likaisempaa salaisuutta hän varmasti piilottelee. Joskus olen oikein huvitellut antamalla ristiriitaisia signaaleja ihmisille, jotka epäilevät minua lesboksi. Ei uskoisi, miten tohkeissaan jotkut osaavat olla toisten ihmisten yksityisasioiden takia.
>
En sääli ketään sinkkuuden vuoksi. Sinkkuus saattaa nimittäin loppua aivan yllättäen, ja tuntuu siltä, että useimmille käykin juuri noin.
Itseään ei kyllä pidä sääliä, oli sitten sinkku tai ei, sillä pää painuksissa ei kaveria löydä.- -M-
"Itseään ei kyllä pidä sääliä, oli sitten sinkku tai ei, sillä pää painuksissa ei kaveria löydä. "
Olen ihan samaa mieltä. Tuntuu vaan siltä että kun vuositolkulla elää yksinään vaikka halua löytyisi muuhunkin, niin jotenkin kaipaa edes pientä myötätuntoa. Säälikin lämmittäisi kovasti :-) Ikävimmältä tuntuu ne kiusoittelut vauhdikkaasta ja iloisesta sinkkuelämästä, koska iloiset hetket ei tule suinkaan sinkkuuden vuoksi, vaan siitä huolimatta.
muutamakin hyvä kaveri, joiden soisin löytävän elämäänsä mukavan, juuri heidänlaisensa naisen. - Tiedän siis, etten itse ole heille "se oikea", mutta tiedän myös millaisen naisen he tarvitsisivat.
- 7+18
kertonut sen heille? Ehkä pienessä känässä?
7+18 kirjoitti:
kertonut sen heille? Ehkä pienessä känässä?
Siis näille miehille, että "säälin" heitä ? - No joo; kahdelle olen sanonut, että toivon heidän löytävänsä elämänsä naisen, joka osaa arvostaa heitä juuri niin hienoina tyyppeinä kun he ovatkin. - Yhdelle en ole kertonut, koska emme ole kovin läheisiä tuttuja. - Olemme vain yhden yhteisen ystävän kanssa harmitelleet t'ämän miehen hyvin alkaneen suhteen kariutumista ja toivoneet hänen löytävän uuden ihmisen elämäänsä.
- Anonyymi
Väki on niin eläimiä luonnoltaan pariutumisineen että tässä näkemystä asiaan.
Parisuhteet on huijausta joka häiritsee ihmistä näkemästä todellisuuden oikeaa luonnetta.
Kaikki ihmiset ovat häiriöitä tunkeutuneena toistensa henkilökohtaisiin universumeihin/ulottuvuuksiin.
Tekevät mahdottomaksi oman todellisuuden luomisen, ovat kuin troijalaisia aivopesemässä toisiansa. - Anonyymi
Enpä ole koskaan kokenut tuollaista. Ei mulla ole mitään syytä olettaa, että kunaan tuntemani mies oli vastoin omaa tahtoaan sinkkuna. Jos henkilö on sinkku, koska tahtoo olla sinkku, niin eihän hänessä silloin ole mitään mitä sääliä. Ja mitä kukaan lopulta edes säälilläni tekee?
- Anonyymi
Kyllä se näyttää olevan kummastus monelle jos mies haluaa olla sinkku.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se näyttää olevan kummastus monelle jos mies haluaa olla sinkku.
Voi kai se jossakin niinkin olla. Itselleni tulee mieleen, että se voisi olla kummastelun aihe lähinnä joillekin vanhemmille sukulaisille. En mä muita keksi, joita tuo voisi kummastuttaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi kai se jossakin niinkin olla. Itselleni tulee mieleen, että se voisi olla kummastelun aihe lähinnä joillekin vanhemmille sukulaisille. En mä muita keksi, joita tuo voisi kummastuttaa.
Työkaverinaisia esim kiinnostaa kovasti että miksi minulla ei ole ketään vakituista kumppania miksi en ole naimisissa tai miksi minulla ei ole perhettä. Miettivät selkeästi mikä vika minussa on ja varmaan miettivät sitäkin vaihtoehtoa että olisin homo. Huomaan myös että jotkut varatut naiset hakeutuvat läheisyyteeni ja heillä on tietynlaisia tarkoitusperiä josko saisivat jotain minulta koska olenhan sinkku ja makaan kaikkien kanssa koska olen valtavassa puutteessa näin he varmaan ajattelevat. Joka ikisessä työmaassa jossa olen ollut on tietty naisporukka ollut perässäni siellä on ihan laidasta laitaan ja yleensä varattuja. Ikähaitarikin on ollut laaja. Tälläkin hetkellä tässäkin työmaassa on naisia jotka haluaisivat minua. Tulee ihan suoria ehdotuksia viestejä hakeudutaan seuraan ja jopa yritetään hyökätä kimppuun jossain hiljaisemmassa paikassa. Silloin kun harrastan seksiä nainen on laadukas minulle ei todellakaan kelpaa kuka tahansa. Minulle ei tuota myöskään mitään ongelmaa olla välillä ilman ja yksin. Voin halutessani lähteä vaikka kesken seksiaktin en ole munani vietävissä jatkuvasti. Se on kummastus ihmisille jotka haluaa että niiden vierellä on jatkuvasti joku etteivät vaan tuntisi hetkeäkään olevan yksin ja ottavat vaikka minkä kirvesmurhaajan ettei tarvitsi olla yksin ja ovat valmiita maksamaan vaikka mitä etteivät vaan joudu olemaan omassa seurassa.
Kyllä läheisetkin yrittää kysellä onko minulla ketään mutta en kommentoi mitään koska se on minun yksityisasiani en ala suvun kanssa jaarittelemaan mitään naisjuttujani.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1176096Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334217- 823372
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä183006Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2582120Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441892- 1441819
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81706Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881579