Vihervasemmistolainen ateismi on ateismia, joka tarkoittaa lähinnä kristinuskonvastaisuutta. Kristinuskoa kyllä kritisoidaan mutta samalla ollaan multikulttuurisuutta kovaan ääneen peräänkuuluttaen raivaamassa islaminuskolle tietä. Mutta tämä pitää varmaan erottaa varsinaisesta ateismista?
Vihervasemmistolainen ateismi
139
1464
Vastaukset
Uskonnottomuus ei houkuttele ihmisiä islamiin, vaan pois kaikista uskonnoista islam mukaanluettuna.
En myöskään usko, että uskonnottomuus raivaa ihmisten mieliä tyhjäksi kristinuskosta ja helpoksi saaliiksi jollekin toiselle uskonnolle.
Pikemminkin jos jostain uskosta pääsee eroon, immuniteetti jonkun muun uskon suhteen on vain parantunut.- Rompix
Vihreät ja vasemmistoliitto tuntuvat kuitenkin ajavan uskonnottomuutta enemmän kuin muut puolueet. Tässä ei oikein osaa äänestää mitään puolutetta, kun kuitenkin haluaisi edistää uskonnottomuutta muttei samalla vastustaa esimerkiksi ydinvoimaa.
Mikään puolue ei tunnu minusta sellaiselta, että haluaisin kannattaa sitä. Siksi äänestänkin ennen kaikkea henkilöä.
ajamisessa paremminkin on kyseessä kristinuskonnottomuuden ajaminen. Kääntöpuolena on tolkuton monikulttuurisuuden ihannointi ja holtittoman maahanmuuttopolitiikan ylläpito. Samalla sananvapautta pyritään rajoittamaan niin, ettei islamin aiheuttamista ongelmista saisi puhua ei pukahtaa.
- Thronos
Työmies2 kirjoitti:
ajamisessa paremminkin on kyseessä kristinuskonnottomuuden ajaminen. Kääntöpuolena on tolkuton monikulttuurisuuden ihannointi ja holtittoman maahanmuuttopolitiikan ylläpito. Samalla sananvapautta pyritään rajoittamaan niin, ettei islamin aiheuttamista ongelmista saisi puhua ei pukahtaa.
Kerro toki esimerkkejä.
Thronos kirjoitti:
Kerro toki esimerkkejä.
olet otsikossa tarkoittamani vihervasemmistolainen ateisti, jos et ole tietävinäsi islaminuskon Suomessa aiheuttamista ongelmista.
- marakatti.
Työmies2 kirjoitti:
Kuka tässä rättipäitä ihannoi? Ettei vain olisi kristityt, kirkkokin lahjoittaa niille jatkuvasti rahaa!
- Rompix
Työmies2 kirjoitti:
Kristinuskohan se on tällä hetkellä eniten ongelmana Suomessa, jos uskontoja katsotaan. Sitten kun kristinusko on poistettu valtion suojeluksesta, täytyy pitää huolta ettei sinne tunge esimerkiksi islam sharialakeineen. Jos tunkee, niin siitä tulee suurin vastustuksen kohde. Kaikki taikusko ja totuutena esitettävä mytologia on suoraan sanottuna perseestä.
Mitä monikulttuurisuuteen tulee, niin pidän turkkilaisesta kebabista ja japanilaisista menopeleistä. Se ei tarkoita sitä, että haluan tänne Malmön kaltaista slummia tai viidesti päivässä mölyäviä minareetteja. - .....
Työmies2 kirjoitti:
olet otsikossa tarkoittamani vihervasemmistolainen ateisti, jos et ole tietävinäsi islaminuskon Suomessa aiheuttamista ongelmista.
joka tuolla nikillä on ennen kirjoittanut?
..... kirjoitti:
joka tuolla nikillä on ennen kirjoittanut?
Mutta ennenkään en ole tykännyt islamista.
- .....
Työmies2 kirjoitti:
Mutta ennenkään en ole tykännyt islamista.
vaan sinä et pidä vasemmistosta ja vihreistä.
Jokseenkin omituista esittää tuollaisia yleistyksiä. - .
..... kirjoitti:
vaan sinä et pidä vasemmistosta ja vihreistä.
Jokseenkin omituista esittää tuollaisia yleistyksiä.Mutta kuuluukohan työmies2 johonkin liittoon työpaikallansa, jos tekee niin on haluamattakin kommunisti.
- .....
. kirjoitti:
Mutta kuuluukohan työmies2 johonkin liittoon työpaikallansa, jos tekee niin on haluamattakin kommunisti.
Ammattiliiton jäsenyys ei kerro ihmisen poliittisesta kannasta mitään.
- .
..... kirjoitti:
Ammattiliiton jäsenyys ei kerro ihmisen poliittisesta kannasta mitään.
Ammattiliitto ajaa työläiselle tasa-arvoisuutta ja työturvaa ttöntekijöille työpaikassa, se on kommunismia.
- ...
samaa mieltä kanssasi ydinvoimasta. Niin kauan kun ydinvoima on halvempaa kuin "uusiutuvat" energia lähteet on se paras vaihtoehto. Toinen mihin ei ole mielestäni ole kiinnitetty tarpeeksi huomiota on energia tehokkuus.
suomi on suurimmalta osaltaan litteä kuin pannukakku joten vesivoimalle ei ole paljoa lisä mahdollisuuksia
itä meri on sisämeri eikä mikään maailman tuulisin
http://www.tuuliatlas.fi/fi/index.html
suomi on pohjoisessa joten aurinko energian mahdollisuudetkaan eivät ole mitkään maailman parhaat
http://www.feed-in-tariff.org/resources/EU-Glob_opta_publications.png - Saag Paneer
. kirjoitti:
Ammattiliitto ajaa työläiselle tasa-arvoisuutta ja työturvaa ttöntekijöille työpaikassa, se on kommunismia.
Olen OAJ:n jäsen. Voisitkohan ihan tulla näyttämään, missä siellä kommunismi luuraa?
- Billy_Ray_Curys
Itselleni ydinvoima kysymys oli ihan sama pitkään. Kunnes tuli eteen tieto että ydinjäte on satoja tuhansia vuosia vaarallista. Tällainen määrä aikaa on ihmisen käsityskyvyn ulottumattomista. Varhaisimmat tietämämme sivilisaatiot ovat alle 10000 vuotta vanhoja. Ja nämä on jo muinaisia kulttuureita. Näiden kulttuurien kielet ovat kuolleet ja kulttuurista opitaan vain arkeologian kautta. 100 000 vuoden takaisesta emme tiedä mitään. 100 vuodessa on maassamme ollut kansalaissota, NL on hyökännyt maahamme, on ollut kouluammuskelijoita ja vaikka mitä. Mistä voisimme tietää että 100 000 vuodessa ydinjätteet olisivat turvassa, maailmassa jossa mitä tahansa voi tapahtua.
- Thronos
Työmies2 kirjoitti:
Pyysin esimerkkejä siitä miten se että minä en usko mihinkään jumalaan aiheuttaa tolkutonta monikulttuurisuuden ihannointia, holtittoman maahanmuuttopolitiikan ylläpitoa ja sananvapauden rajoittamista?
"Tuossa uskonnottomuuden ajamisessa paremminkin on kyseessä kristinuskonnottomuuden ajaminen. Kääntöpuolena on tolkuton monikulttuurisuuden ihannointi ja holtittoman maahanmuuttopolitiikan ylläpito. Samalla sananvapautta pyritään rajoittamaan niin, ettei islamin aiheuttamista ongelmista saisi puhua ei pukahtaa."
Mahdatkohan oikoa nyt mutkia hieman liiankin suoriksi? - Rompix
Billy_Ray_Curys kirjoitti:
Itselleni ydinvoima kysymys oli ihan sama pitkään. Kunnes tuli eteen tieto että ydinjäte on satoja tuhansia vuosia vaarallista. Tällainen määrä aikaa on ihmisen käsityskyvyn ulottumattomista. Varhaisimmat tietämämme sivilisaatiot ovat alle 10000 vuotta vanhoja. Ja nämä on jo muinaisia kulttuureita. Näiden kulttuurien kielet ovat kuolleet ja kulttuurista opitaan vain arkeologian kautta. 100 000 vuoden takaisesta emme tiedä mitään. 100 vuodessa on maassamme ollut kansalaissota, NL on hyökännyt maahamme, on ollut kouluammuskelijoita ja vaikka mitä. Mistä voisimme tietää että 100 000 vuodessa ydinjätteet olisivat turvassa, maailmassa jossa mitä tahansa voi tapahtua.
Tuo 100 000 vuotta ei pidä ihan paikkaansa: http://fi.wikipedia.org/wiki/Tiedosto:Spent_nuclear_fuel_decay.png
Minua aina hieman kummastuttaa, kun ydinvoiman vastustajat ovat usein kovin tietämättömiä miten koko homma toimii ja sana "säteily" saa ihmiset aina paniikkiin. Ydinvoimaa saa ja pitääkin kritisoida, mutta ei millään mutulla. - fvybl
Rompix kirjoitti:
Tuo 100 000 vuotta ei pidä ihan paikkaansa: http://fi.wikipedia.org/wiki/Tiedosto:Spent_nuclear_fuel_decay.png
Minua aina hieman kummastuttaa, kun ydinvoiman vastustajat ovat usein kovin tietämättömiä miten koko homma toimii ja sana "säteily" saa ihmiset aina paniikkiin. Ydinvoimaa saa ja pitääkin kritisoida, mutta ei millään mutulla.tämä liittyy ateismiin?
- Rompix
fvybl kirjoitti:
tämä liittyy ateismiin?
Ei mitenkään. Puhe oli kuitenkin vihervasemmistolaisista ja vihreät vastustaa ydinvoimaa ja Bill_Ray_Cyrus esitti mielestäni paikkansapitämättömän väitteen koskien ydinjätettä.
Aasin silta: BRC oli kuullut joltain tiedon ja uskoi siihen sokeasti eikä esimerkiksi vaatinut todisteita väitteen tueksi. Minä puolestani esitin todisteen väitteen kumoamiseksi. Nyt jää nähtäväksi miten BRC suhtautuu, jatkaako hän uskomista vai hylkääkö hän uskonsa.
Juu pahoittelen, meni aika offtopiciksi. - fvybl
Rompix kirjoitti:
Ei mitenkään. Puhe oli kuitenkin vihervasemmistolaisista ja vihreät vastustaa ydinvoimaa ja Bill_Ray_Cyrus esitti mielestäni paikkansapitämättömän väitteen koskien ydinjätettä.
Aasin silta: BRC oli kuullut joltain tiedon ja uskoi siihen sokeasti eikä esimerkiksi vaatinut todisteita väitteen tueksi. Minä puolestani esitin todisteen väitteen kumoamiseksi. Nyt jää nähtäväksi miten BRC suhtautuu, jatkaako hän uskomista vai hylkääkö hän uskonsa.
Juu pahoittelen, meni aika offtopiciksi.kyllä minulle passaa jutella vaikka ydinvoimasta. Sefu saattaa tosin olla toista mieltä.
Minä en kannata ydinvoimaa juuri sen loppusijoituksen takia. Ja ihan sama onko se vaarallista tuhat vai satatuhatta vuotta. Vaarallista se on joka tapauksessa. Nyt tämä ydinvoimala, jota Suomeen rakennetaan kuin Iisakin kirkkoa on susi. Siitä tuli jo pari vuotta sitten ohjelma, jossa vastaava mestari sanoi, ettei hän voinut enää toimia siinä, kun määräyksiä ei noudatettu ja mutkia oiottiin. Helevetin kiva juttu, kun monikulttuurinen porukka on ollut pykäämässä pytinkiä toistensa kieltä tajuamatta ja sitten kun se käynnistetään, niin Wuuuffff ja goodbye. - Billy_Ray_Curys
Rompix kirjoitti:
Juu pahoittelen, meni aika offtopiciksi.jotka kertoivat ydinvoiman vaaroista. Näiltä kyselin ja sanoivat että on tuon ajan vaarallista. Elikäs kyseessä on sitten vaan lähderistiriita, keneen uskoa. Tällaisissa tilanteissa en muuta kantaani toiseksi, vaan siirryn harmaalle alueelle, en ota kantaa puoleen enkä toiseen kunnes tiedän varmasti kumpaan uskoa.
- fvybl
Rompix kirjoitti:
Juu pahoittelen, meni aika offtopiciksi.http://www.stuk.fi/ydinturvallisuus/ydinjatteet/ydinjatteet_maailmalla/fi_FI/maailmalla/
http://www.stuk.fi/sateilytietoa/ukk/ydinturvallisuus/fi_FI/ydin17/
http://www.vihrealanka.fi/uutiset/olkiluoto-3n-ydinjate-jopa-seitseman-kertaa-vaarallisempaa - kaaviolla?
Rompix kirjoitti:
Minua aina hieman kummastuttaa, kun ydinvoiman vastustajat ovat usein kovin tietämättömiä miten koko homma toimii ja sana "säteily" saa ihmiset aina paniikkiin. Ydinvoimaa saa ja pitääkin kritisoida, mutta ei millään mutulla.BRC esitti, että ydinjäte olisi vaarallista 100 000 vuotta. Sinun kaaviossasi ydinjätteen aktiivisuus on vielä 100 000 vuoden päästä yli 500 gigabequereliä. Voisitko selittää meille vähempilahjaisille, mitä se on sieverteinä tämän kaaviossa esimerkiksi otetun ydinjätteen osalta? Tuollaisenaan käppyrä ei kerro mitään. Ainoastaan sen, että kyseisen ydinjätteen aktiivisuus laskee uraanimalmin alapuolelle n. 7000-8000 vuodessa.
- Rompix
kaaviolla? kirjoitti:
BRC esitti, että ydinjäte olisi vaarallista 100 000 vuotta. Sinun kaaviossasi ydinjätteen aktiivisuus on vielä 100 000 vuoden päästä yli 500 gigabequereliä. Voisitko selittää meille vähempilahjaisille, mitä se on sieverteinä tämän kaaviossa esimerkiksi otetun ydinjätteen osalta? Tuollaisenaan käppyrä ei kerro mitään. Ainoastaan sen, että kyseisen ydinjätteen aktiivisuus laskee uraanimalmin alapuolelle n. 7000-8000 vuodessa.
Uraanimalmia on myös Suomen kallioperässä. Jos ydinjäte haudataan takaisin kallioperään ja pahimman skenaarion mukaan jokin voima rikkoo pakkausmateriaalin, on vapautunut ydinjäte 7000-8000 vuoden päästä yhtä haitallista kuin kalliossa jo oleva uraanimalmi.
Uraanimalmia kai haluttaisiin Suomessa louhia, mutta toistaiseksi vastustus on estänyt sen. - Nix Nax
Rompix kirjoitti:
Uraanimalmia on myös Suomen kallioperässä. Jos ydinjäte haudataan takaisin kallioperään ja pahimman skenaarion mukaan jokin voima rikkoo pakkausmateriaalin, on vapautunut ydinjäte 7000-8000 vuoden päästä yhtä haitallista kuin kalliossa jo oleva uraanimalmi.
Uraanimalmia kai haluttaisiin Suomessa louhia, mutta toistaiseksi vastustus on estänyt sen.Vastustus johtuu maanomistajien heikosta asemasta verrattuna Suomen vapaaseen kaivoslakiin, ynnä seikasta, joka on mainittu tässä viimeisessä kappaleessa
http://www.nuclearfreefinland.org/fi/uraaninlouhinta-suomessa
Ongelma ei ole se, että uraania on kallioperässä, vaan se, kun sitä vapautetaan biosfääriin. - teija.
Saag Paneer kirjoitti:
Olen OAJ:n jäsen. Voisitkohan ihan tulla näyttämään, missä siellä kommunismi luuraa?
Ajetaan tasa-arvoisuutta työmiesten keskuudessa.
mitä muuta se olisi kun kommunismia? - ..
teija. kirjoitti:
Ajetaan tasa-arvoisuutta työmiesten keskuudessa.
mitä muuta se olisi kun kommunismia?ammattiyhdistystoimintaa. Taitaa sinulla olla termit hiukan hakusessa.
- Teija.
.. kirjoitti:
ammattiyhdistystoimintaa. Taitaa sinulla olla termit hiukan hakusessa.
"kaikille samanarvoinen meininki"
siitä se. - ..
Teija. kirjoitti:
siitä se.kommunismi on hyvä juttu, koska ilman ay-liikettä ei työläinen olisi koiraa kummempi.
- beenthere
Teija. kirjoitti:
siitä se.Kannattaisi nyt barmaan kuitenkin perehtyä tarkemmin sekä ammattiyhdistysliikkeeseen että kommunismiin. Tuntuvat olevan vieraita asioita sinulle.
Ehkäpä sinulle sopisi paremmin Ayn Randin "ateismi"?
- lhgbz
Ei tuollaista olekaan. "vihervasemmistolainen ateismi".
Olen äänestänyt sekä vihreitä, että vasemmistoa ja olen ateisti. Ihan ta-val-li-nen ateisti. Enkä halua Suomeen mitään uskontoja päällepäsmäriksi, en kristinuskoa enkä islamia.
Miksi sinä politiikkaa tähän sekotat. Ihan kunnon hihhulityyliin. Vai onko niin, että tuo olikin vaan läppää?on yhteisten asioiden hoitoa, joten ei sitä oikeastaan ihan erillään tästäkään aiheesta voine pitää. Mutta tokihan otsikkoni on pelkistetty: taitaahan Astrid Thors:kin olla enemmän oikeistolainen.
- Työmies3
Aloitus kukoistettu!
- ...
Työmies2 kirjoitti:
on yhteisten asioiden hoitoa, joten ei sitä oikeastaan ihan erillään tästäkään aiheesta voine pitää. Mutta tokihan otsikkoni on pelkistetty: taitaahan Astrid Thors:kin olla enemmän oikeistolainen.
Elä sen kanssa.
- Netsi.
Työmies2 kirjoitti:
on yhteisten asioiden hoitoa, joten ei sitä oikeastaan ihan erillään tästäkään aiheesta voine pitää. Mutta tokihan otsikkoni on pelkistetty: taitaahan Astrid Thors:kin olla enemmän oikeistolainen.
Politiikka ei ole yhteisten asioiden hoitoa, vaan kansanedustajien omien etujen ajamista ja veronmaksajien rahojen jakoa.
Vihervasemmistosta olen samaa mieltä Netsi. kirjoitti:
Politiikka ei ole yhteisten asioiden hoitoa, vaan kansanedustajien omien etujen ajamista ja veronmaksajien rahojen jakoa.
Vihervasemmistosta olen samaa mieltätäytyy todeta, että taisin vähän kaunistella tuota politiikan määritelmää enkä käy kiistämään sanomaasi.
- Atte Ateisti
Voi-voi...
Nyt jäi jäljelle vain kokoomuslainen kristinusko...
Kokoomuksen puoluekirja edellytykseksi kirkon jäsenyydelle!perinteinen slogan:han kuuluu: "koti, uskonto ja isänmaa". Ja etenkin minä vierastan tuota toiseksi mainittua.
- ateismi?
Työmies2 kirjoitti:
perinteinen slogan:han kuuluu: "koti, uskonto ja isänmaa". Ja etenkin minä vierastan tuota toiseksi mainittua.
Millaista poliittista ateismia sitten haluaisit eritoten ajaa?
- Atte Ateisti
Työmies2 kirjoitti:
perinteinen slogan:han kuuluu: "koti, uskonto ja isänmaa". Ja etenkin minä vierastan tuota toiseksi mainittua.
Vaikka kyllä olen kokoomuspiireistäkin hieman nurinaa kuullut, että miksi heidän firmojensa pitää maksaa kirkolle veroa.
Kaikkien kokoomuslaisten Pyhässä Maassa USA:ssahan ei valtio tiettävästi peri veroja kirkoille, kuten Suomessa on tapana. - ..
Atte Ateisti kirjoitti:
Vaikka kyllä olen kokoomuspiireistäkin hieman nurinaa kuullut, että miksi heidän firmojensa pitää maksaa kirkolle veroa.
Kaikkien kokoomuslaisten Pyhässä Maassa USA:ssahan ei valtio tiettävästi peri veroja kirkoille, kuten Suomessa on tapana.että jenkeissä kirkot ja uskonnolliset yhdyskunnat on kokonaan vapautettu bisnesveroista. Mahtaako pitää paikkansa? Entä miten on suomalaisen ev.lut.kirkon laita tässä veroasiassa?
- Jeessuhuora
Oikeistolaista ateismia ei ole olemassakaan. Sillä oikestolaisten pääperiaatteisiin kuuluu
lutherilainen etiikka, joka on vahvasti liitettävissä uskontoon.
Jos ateismin edistäminen on ainoa syy äänestää, niin ainoa eduskuntapuolue joka tulisi kyseeseen olisi vasemmistoliitto.
Jos sen sijaan ateismi on vastenmielistä kannattaa äänestää kokoomusta. tuttistelet :)
miksi haluat, mutta islamin suhteen kantani on kielteinen. Yritän vaan hakea syitä, miksi islamin suosiminen tuntuu joistakuista ateisteina itseään pitävistä niin kutkuttavalta.
- .....
Työmies2 kirjoitti:
miksi haluat, mutta islamin suhteen kantani on kielteinen. Yritän vaan hakea syitä, miksi islamin suosiminen tuntuu joistakuista ateisteina itseään pitävistä niin kutkuttavalta.
tähän asiaan vasemmistoa ja vihreitä sekoitat? Oikeistohan Suomeen maahanmuuttajia haluaa, kun ihan kohtsillään Suomessa on kaamea työvoimapula. On ollut varmaan jo parikymmentä vuotta tulossa ihan kohta ihan hirveä työvoimapula ja ihan hirveä työvoimapula tulee jatkumaan hamaan tulevaisuuteen. Kuuntele nyt vaikka Kataisen ja kumppaneiden löpinöitä.
Minä en tänne halua sellaisia muslimeita, jotka vaativat uskontonsa perusteella erityisoikeuksia ja erillistä lainsäädäntöä. Niin ja olen se kamala vasemmistolainen. Eiks olekin ihan hirveää. ..... kirjoitti:
tähän asiaan vasemmistoa ja vihreitä sekoitat? Oikeistohan Suomeen maahanmuuttajia haluaa, kun ihan kohtsillään Suomessa on kaamea työvoimapula. On ollut varmaan jo parikymmentä vuotta tulossa ihan kohta ihan hirveä työvoimapula ja ihan hirveä työvoimapula tulee jatkumaan hamaan tulevaisuuteen. Kuuntele nyt vaikka Kataisen ja kumppaneiden löpinöitä.
Minä en tänne halua sellaisia muslimeita, jotka vaativat uskontonsa perusteella erityisoikeuksia ja erillistä lainsäädäntöä. Niin ja olen se kamala vasemmistolainen. Eiks olekin ihan hirveää.Päin vastoin: toivottavasti laillasi ajattelevia olisi paljonkin. Mutta mikä sitten on mielestäni "hirveää"? Ehkäpä se, että islamia kritisoidessaan saa silmilleen itseään ateisteina pitävien joukot. Ei mene minun järkeeni, miksi kristinuskon moittiminen on kaikkien vähänkään itseään ateisteina pitävien mielestä OK, mutta jos islamista sanot poikittaisen sanan, niin...
Olen minäkin äänestänyt vasemmistoa - Halostakin pressaksi ensimmäisessä valinnassa. Mutta sittemmin en häntä äänestänyt ihan tämän hänen holtitonta maahanmuuttopoltitiikkaa tukevan näkemyksensä takia. Mutta se - ettei hän kuulu kirkkoon - on mielestäni edelleenkin plussaa - ja Seta:n puuhenjohtajuus.- .....
Työmies2 kirjoitti:
Päin vastoin: toivottavasti laillasi ajattelevia olisi paljonkin. Mutta mikä sitten on mielestäni "hirveää"? Ehkäpä se, että islamia kritisoidessaan saa silmilleen itseään ateisteina pitävien joukot. Ei mene minun järkeeni, miksi kristinuskon moittiminen on kaikkien vähänkään itseään ateisteina pitävien mielestä OK, mutta jos islamista sanot poikittaisen sanan, niin...
Olen minäkin äänestänyt vasemmistoa - Halostakin pressaksi ensimmäisessä valinnassa. Mutta sittemmin en häntä äänestänyt ihan tämän hänen holtitonta maahanmuuttopoltitiikkaa tukevan näkemyksensä takia. Mutta se - ettei hän kuulu kirkkoon - on mielestäni edelleenkin plussaa - ja Seta:n puuhenjohtajuus."Vihervasemmistolainen ateismi on ateismia, joka tarkoittaa lähinnä kristinuskonvastaisuutta. Kristinuskoa kyllä kritisoidaan mutta samalla ollaan multikulttuurisuutta kovaan ääneen peräänkuuluttaen raivaamassa islaminuskolle tietä. Mutta tämä pitää varmaan erottaa varsinaisesta ateismista?"
Miksi helvetissä väität että ateistit eivät kritisoisi islamia. Onko dementia iskenyt? Kyllä tällä palstalla on kiivaasti kritisoitu islamia ja maahanmuuttoa, joihin keskusteluhin sinäkin olet osallistunut.
Ikävä tuottaa sinulle pettymys, mutta ei Halonen ateisti ole, vaikkei kirkkoon kuulukaan. ..... kirjoitti:
"Vihervasemmistolainen ateismi on ateismia, joka tarkoittaa lähinnä kristinuskonvastaisuutta. Kristinuskoa kyllä kritisoidaan mutta samalla ollaan multikulttuurisuutta kovaan ääneen peräänkuuluttaen raivaamassa islaminuskolle tietä. Mutta tämä pitää varmaan erottaa varsinaisesta ateismista?"
Miksi helvetissä väität että ateistit eivät kritisoisi islamia. Onko dementia iskenyt? Kyllä tällä palstalla on kiivaasti kritisoitu islamia ja maahanmuuttoa, joihin keskusteluhin sinäkin olet osallistunut.
Ikävä tuottaa sinulle pettymys, mutta ei Halonen ateisti ole, vaikkei kirkkoon kuulukaan.lukemalla käynee selväksi, en väite kaikkien ateistien puolustelevan islamia. Sellaisiakin "ateisteja" kuitenkin on olemassa ja heidän aatteelleen olen määritelmää hakemassa. Kritikki islamia kohtaan kohtaan näiden toimesta muutetaan muotoon "kyllähän kristinuskonkin nojalla on tehty sitä ja tätä", ikään kuin keskustelu pitäisi väen väkisin saada pois islamista - kristinuskoon. Tällaisen "ateisimin" minä määrittelisin olevan kristinuskonvastaisuutta paremminkin kuin uskonnonvastaisuutta.
Työmies2 kirjoitti:
"Yritän vaan hakea syitä, miksi islamin suosiminen tuntuu joistakuista ateisteina itseään pitävistä niin kutkuttavalta. "
Minusta pikemminkin vaikuttaa siltä että tässä on kyse sinun objektiivista tuntemuksista. Reaoit herkemmin oman taikauskosi kritiikkiin kuin kilpailevan väkivaltauskonnon. Toisaalta on luonnollista että tänne tuoduista väkivaltauskonnoista yleisempi saa absoluuttisesti enemmän kritiikkiä vaikka itse veikkaan että suhteellisesti islam koetaan negatiivisemmaksi.
Voithan tehdä tuosta tutkimuksen, niin ei tartte aina samaa itkuvirttä pillittää.Nas.se kirjoitti:
"Yritän vaan hakea syitä, miksi islamin suosiminen tuntuu joistakuista ateisteina itseään pitävistä niin kutkuttavalta. "
Minusta pikemminkin vaikuttaa siltä että tässä on kyse sinun objektiivista tuntemuksista. Reaoit herkemmin oman taikauskosi kritiikkiin kuin kilpailevan väkivaltauskonnon. Toisaalta on luonnollista että tänne tuoduista väkivaltauskonnoista yleisempi saa absoluuttisesti enemmän kritiikkiä vaikka itse veikkaan että suhteellisesti islam koetaan negatiivisemmaksi.
Voithan tehdä tuosta tutkimuksen, niin ei tartte aina samaa itkuvirttä pillittää.esimerkkitapauksen, jossa "olen reagoinut oman taikauskoni kritiikkiin"? Siinä käynee sitten ilmi, mikä "oma taikauskoni" on ja milla tavoin olen sen kritisointiin "reagoinut".
Työmies2 kirjoitti:
esimerkkitapauksen, jossa "olen reagoinut oman taikauskoni kritiikkiin"? Siinä käynee sitten ilmi, mikä "oma taikauskoni" on ja milla tavoin olen sen kritisointiin "reagoinut".
avauksesi on esimerkki juuri siitä että suhtaudut perin subjektiivisesti uskontokritiikkiin, riippuen mikä taikausko on kyseessä.
Nas.se kirjoitti:
avauksesi on esimerkki juuri siitä että suhtaudut perin subjektiivisesti uskontokritiikkiin, riippuen mikä taikausko on kyseessä.
Minusta taas tuntuu, että olet islamiin päin kallellasi.
Työmies2 kirjoitti:
Minusta taas tuntuu, että olet islamiin päin kallellasi.
"Minusta taas tuntuu, että olet islamiin päin kallellasi. "
Tässähän se taas tuli.- .....
Työmies2 kirjoitti:
lukemalla käynee selväksi, en väite kaikkien ateistien puolustelevan islamia. Sellaisiakin "ateisteja" kuitenkin on olemassa ja heidän aatteelleen olen määritelmää hakemassa. Kritikki islamia kohtaan kohtaan näiden toimesta muutetaan muotoon "kyllähän kristinuskonkin nojalla on tehty sitä ja tätä", ikään kuin keskustelu pitäisi väen väkisin saada pois islamista - kristinuskoon. Tällaisen "ateisimin" minä määrittelisin olevan kristinuskonvastaisuutta paremminkin kuin uskonnonvastaisuutta.
ethän sinä voikaan väittää kaikkien ateistien puolustelevan islamia, koska et itsekään niin tee. Mutta mielestäni perustelut väitteellesi olivat vähintäänkin ontuvat. Ihan varmasti olet lukenut paljonkin tällä palstalla kritiikkiä maahanmuuttoa ja islamia kohtaan.
Mutta mielestäni hölmöintä oli vetää asiaan mukaan poliittinen kanta. Et voi rinnastaa rivikansalaista poliitikkoihin, jotka julkilausumia antavat.
Voisinhan minäkin sanoa, että demarit on uskiksia ja haluavat uskonnon opetuksen jatkuvan koulussa, mutta silloin valehtelisin, koska demari ei ole yhtä kuin Urpilainen.
Sekin on fakta, että kristittyjä on Suomessa moninkertaisesti verrattuna muslimeihin, joten on selvää, että tähän valtionkirkkoon ja uskonnonvapauteen suhteessa kristinuskoon on luontevaa ottaa kantaa. Pitää vaan ajaa kirkon ja valtion erottamista ja uskontojen erivapauksien purkua, niin asiat paranevat. Kristinuskon ja kirkon vahva asema on se, mikä tasoittaa tietä islamille pitkällä tähtäimellä, joten hoidetaan se asia ensin pois tieltä. Nas.se kirjoitti:
"Minusta taas tuntuu, että olet islamiin päin kallellasi. "
Tässähän se taas tuli."Reaoit herkemmin oman taikauskosi kritiikkiin kuin kilpailevan väkivaltauskonnon."
Kertoisit tarkemmin, mikä on tämä "oma taikauskoni" ja milla tavoin sen kritiikkiin reagoin. Tässä ketjussahan kritisoin vihervasemmistolaista ateismia...Työmies2 kirjoitti:
"Reaoit herkemmin oman taikauskosi kritiikkiin kuin kilpailevan väkivaltauskonnon."
Kertoisit tarkemmin, mikä on tämä "oma taikauskoni" ja milla tavoin sen kritiikkiin reagoin. Tässä ketjussahan kritisoin vihervasemmistolaista ateismia...olette malliesimerkkejä siitä millaisia haasteita kohtaa ihminen joka hylkää oman lahkonsa - ilmeisesti siksi että on kohdannut siellä syrjintää tai hyväkikäyttöä - muttei taikauskoaan.
Tuo kun yhdistetään siihen miten ne piuhat on kuupassa kytketty , ts. kuinka usein siellä järjen valo kajastaa - ollaankin tässä umpikujassa.
Hyvää yötä ja tuhmia unia.Nas.se kirjoitti:
olette malliesimerkkejä siitä millaisia haasteita kohtaa ihminen joka hylkää oman lahkonsa - ilmeisesti siksi että on kohdannut siellä syrjintää tai hyväkikäyttöä - muttei taikauskoaan.
Tuo kun yhdistetään siihen miten ne piuhat on kuupassa kytketty , ts. kuinka usein siellä järjen valo kajastaa - ollaankin tässä umpikujassa.
Hyvää yötä ja tuhmia unia.ne piuhat allekirjoittaneen päässä ovat, ettei islaminuskon edullisuus nyky-suomalaiseen kulttuuriin nähden tahdo hahmottua.
Työmies2 kirjoitti:
ne piuhat allekirjoittaneen päässä ovat, ettei islaminuskon edullisuus nyky-suomalaiseen kulttuuriin nähden tahdo hahmottua.
idootin kanssa väittelyn ongelmana on että hän vetää sinut tasolleen ja voittaa kokemuksella :)
Oikeasti, en tiedä viiraako kuupassasi jonkinsortin jumla - vai oletko muuten vain ihan vitun vajaa mutta näin se menee.
Siltä varalta että Allah luuraa kuupassasi ja olet musu; kerron sinulle että olet ihan vitun vajaa.
Katsos - nyt tuli osoitettua että Nasse suhtautuu kumpaankin taikauskoon tasapuolisesti.Nas.se kirjoitti:
idootin kanssa väittelyn ongelmana on että hän vetää sinut tasolleen ja voittaa kokemuksella :)
Oikeasti, en tiedä viiraako kuupassasi jonkinsortin jumla - vai oletko muuten vain ihan vitun vajaa mutta näin se menee.
Siltä varalta että Allah luuraa kuupassasi ja olet musu; kerron sinulle että olet ihan vitun vajaa.
Katsos - nyt tuli osoitettua että Nasse suhtautuu kumpaankin taikauskoon tasapuolisesti.Ei sitten nukuta sinuakaan. Odottelinkin, milloin alat haukkumaan vajaamieliseksi. Sen verran sinun kuuppasi sisältöä tunnen, että tiesin räksytyksen alkavan. Mutta ei sen arvaaminen toki minua älykkääksi tee - en kehu - arvaa tuon nyt vähälläkin järjellä, kun on viestejäsi tottunut lukemaan.
- beenthere
Minä ilmoittaudun vasemmistovihreäksi, mutta tuollaista monikulttuurisuutta, josta kirjoitat, en ainakaan kannata. En missään nimessä kannata islamin rantautumista tänne. Kieltäisin, jos voisin, esimerkiksi burkan käytön. Annan täyden tukeni Ranskan valitsemalle linjalle.
Joten, mitä sinä oikein höpäjät? Taidat vaan inhota vihreitä ja vasemmistoa, islamin ohella, melko paljon.Jos jotain puoluetta pitäisi sanoa inhoavani, niin ehkä kristillisdemokraatteja. Mutta en mitään kannatakaan - jossain suhteessa inhoan niitä kaikkia. Olen oikestaan ajatellut vaalien alla niin, että jos mieleinen henkilö on ehdokkaana, voin äänestää puolueesta riippumatta, kunhan ei ole kristillisdemokraatti.
- Örmy.
Monikulttuurinen (lue islamilainen) yhteiskunta on alunperin SDP:n idea, ei vain Suomessa vaan koko euroopassa.
Olof Palme on pohjoismaisen monikultturisuuden esi-isä.
Ikävää että muutamat johtavat porvaripoliitikot ovat omaksuneet saman vihervasemmistolaisen linjan.
Vasemmisto ja Vihreät ajavat voimakkaasti monikulttuurista yhteiskuntaa, tämä on valitettava fakta.
Ainoa sallittu tapa keskustella maahanmuutosta on akateeminen vihervasemmistolainen tapa. Kaikki muu on rasismia ja natsismia. Vihervasemmistolainen politiikka on järkyttävää epäisänmaallisuutta ja törkeää rasismia kantaväestöä kohtaan.
Kannattamalla vihervasemmistoa kannatat islamia, monikulttuurisuutta, epäisänmaallisuutta, positiivista rasismia, valtaväestön syrjintää ja sosialismia. - Jeesushuora
Örmy. kirjoitti:
Monikulttuurinen (lue islamilainen) yhteiskunta on alunperin SDP:n idea, ei vain Suomessa vaan koko euroopassa.
Ikävää että muutamat johtavat porvaripoliitikot ovat omaksuneet saman vihervasemmistolaisen linjan.
Vasemmisto ja Vihreät ajavat voimakkaasti monikulttuurista yhteiskuntaa, tämä on valitettava fakta.
Ainoa sallittu tapa keskustella maahanmuutosta on akateeminen vihervasemmistolainen tapa. Kaikki muu on rasismia ja natsismia. Vihervasemmistolainen politiikka on järkyttävää epäisänmaallisuutta ja törkeää rasismia kantaväestöä kohtaan.
Kannattamalla vihervasemmistoa kannatat islamia, monikulttuurisuutta, epäisänmaallisuutta, positiivista rasismia, valtaväestön syrjintää ja sosialismia.Epäisänmaallista on uskonnollisen oikeiston eli Suomessa se tarkoittaa pääosin Kokoomusta
tekemä politiikka. Sen sijaan vasemmisto on aina ollut kaikkialla jokaisessa demokratiassa se
isänmaallinen voima kun oikeistolaiset pyrkivät terrorisoimaan ja tukahduttamaan demokratian
ja uskonnonvapauden esim. ristiriitaisesti homoseksuaalinen johtama Lapuan liike 20-30-luvuilla. - beenthere
Örmy. kirjoitti:
Kannattamalla vihervasemmistoa kannatat islamia, monikulttuurisuutta, epäisänmaallisuutta, positiivista rasismia, valtaväestön syrjintää ja sosialismia.Ai sinäkin olet niitä, jotka tietävät mikä minä olen, paremmin kuin minä itse.
Oikeistolainen politiikka, mistä nyt nautimme, on sitä kaikkein epäisänmaallisinta. Kunhan Kokoomuksen ajama kansan kahtiajako on tehty, niin tiedät, mitä sen isänmallisuus on. Tämä koti, uskonto, isänmaa puolue on kyllä kaikkea muuta kuin hyväksi Suomelle.
Eihän monikulttuurisuus itsessään ole huono asia. Pitää vain huolehtia, ettei sen varjolla rikota tasa-arvolakia, uskonnonvapauslakia, ihmisoikeuksia jne. No, näitä kaikkiahan rikkoo tällähetkellä Suomessa räikeimmin Suomen oma ev.lut. kirkko. Minulle islam ja ev.lut. ja kaikki uskonnot ovat yhtä vaarallisia ja ei toivottavia ilmiöitä Suomessa. Minun toiveeni ei vain ratkaise, joten niiden läsnäoloon on vain alistuttava.
Monikulttuurisuudesta vielä sen verran, että eihän meillä Suomessa vielä edes ole kovin paljon tätä eri kulttuureiden kirjoa. Muutama kymmenen tuhatta ulkolaista ei vielä tee maata monikulttuurisuuden kehdoksi. Tästä on vaan kehitetty sellainen uusi hysterian muoto tänne. Mikä niissä muissa kulttuureissa niin pelottaa? Onko oma kulttuuri niin vähäisillä juurilla, että sen voi syrjäyttää noin helposti?
Ihmisiähän me vain kaikki olemme, ei sen kummempaa. beenthere kirjoitti:
Ai sinäkin olet niitä, jotka tietävät mikä minä olen, paremmin kuin minä itse.
Oikeistolainen politiikka, mistä nyt nautimme, on sitä kaikkein epäisänmaallisinta. Kunhan Kokoomuksen ajama kansan kahtiajako on tehty, niin tiedät, mitä sen isänmallisuus on. Tämä koti, uskonto, isänmaa puolue on kyllä kaikkea muuta kuin hyväksi Suomelle.
Eihän monikulttuurisuus itsessään ole huono asia. Pitää vain huolehtia, ettei sen varjolla rikota tasa-arvolakia, uskonnonvapauslakia, ihmisoikeuksia jne. No, näitä kaikkiahan rikkoo tällähetkellä Suomessa räikeimmin Suomen oma ev.lut. kirkko. Minulle islam ja ev.lut. ja kaikki uskonnot ovat yhtä vaarallisia ja ei toivottavia ilmiöitä Suomessa. Minun toiveeni ei vain ratkaise, joten niiden läsnäoloon on vain alistuttava.
Monikulttuurisuudesta vielä sen verran, että eihän meillä Suomessa vielä edes ole kovin paljon tätä eri kulttuureiden kirjoa. Muutama kymmenen tuhatta ulkolaista ei vielä tee maata monikulttuurisuuden kehdoksi. Tästä on vaan kehitetty sellainen uusi hysterian muoto tänne. Mikä niissä muissa kulttuureissa niin pelottaa? Onko oma kulttuuri niin vähäisillä juurilla, että sen voi syrjäyttää noin helposti?
Ihmisiähän me vain kaikki olemme, ei sen kummempaa.mm. terrorismi, lasten silpominen ja kunniaväkivalta, jotka ilmiöt liittyvät tähän multikultturismin tärkeimpään aatteeseen, elikäs islaminuskoon.
- .....
Työmies2 kirjoitti:
mm. terrorismi, lasten silpominen ja kunniaväkivalta, jotka ilmiöt liittyvät tähän multikultturismin tärkeimpään aatteeseen, elikäs islaminuskoon.
sitten kannattaisi ajaa pontevammin ev.lut.kirkon ja valtion eroa, jotta evlutkutkujen erityisasema ei mahdollista sitä, että muslimit saavat samat erityisoikeudet uskonnon nimissä?
..... kirjoitti:
sitten kannattaisi ajaa pontevammin ev.lut.kirkon ja valtion eroa, jotta evlutkutkujen erityisasema ei mahdollista sitä, että muslimit saavat samat erityisoikeudet uskonnon nimissä?
varmasti olisi hyvä asia mutta muutoksia täytyisi tehdä myös pakolais- ja maahanmuuttopolitiikassa.
- .....
Työmies2 kirjoitti:
varmasti olisi hyvä asia mutta muutoksia täytyisi tehdä myös pakolais- ja maahanmuuttopolitiikassa.
on oma asiansa. Suomessa asuu noin 40 000 muslimia ja heistä suurin osa alaikäisiä. Hirveä uhka yli viisimiljoonaiselle kansalle?
Mutta tärkein asia on saada Suomessa kristinuskon erityisasema perustuslaista poistetuksi. Sen jälkeen ei mikään muu uskonto siihen ala rynnimään siivellä. ..... kirjoitti:
on oma asiansa. Suomessa asuu noin 40 000 muslimia ja heistä suurin osa alaikäisiä. Hirveä uhka yli viisimiljoonaiselle kansalle?
Mutta tärkein asia on saada Suomessa kristinuskon erityisasema perustuslaista poistetuksi. Sen jälkeen ei mikään muu uskonto siihen ala rynnimään siivellä.järjesetty mielenosoitus Tanskassa julkaistujen Muhammed-pilakuvien vuoksi. Kyseisiä kuvia ei täällä uskalleta islam-terrorismin uhalla julkaista. Kunniaväkivaltaan viittaavia tapauksia on ilmennyt ja mitähän kertonevat raiskaustilastot...
- .....
Työmies2 kirjoitti:
järjesetty mielenosoitus Tanskassa julkaistujen Muhammed-pilakuvien vuoksi. Kyseisiä kuvia ei täällä uskalleta islam-terrorismin uhalla julkaista. Kunniaväkivaltaan viittaavia tapauksia on ilmennyt ja mitähän kertonevat raiskaustilastot...
ei tarvitse huutaa. Luuletko etten minä ole tietoinen näistä asioista. Mutta sinun aloituksesi oli ihan väärä, kun syyttelit vihreitä ja vasemmistolaisia muslimien hyysäämisestä vai miten se meni.
Pitääkö vääntää rautalangasta? En pidä mistään uskonnoista, koska ne ovat vallankäyttöä ja kusetusta. En pidä siitä, että muualta tulleet alkavat vaatia jotain erityiskohtelua ja erityislainsäädäntöä uskontonsa perusteella. Enkä hyväksy sitä, että uskonto on lainsäädännössä erityissuojelussa, oli se sitten mikä uskonto tahansa. Luulisi sinun tajuavan sen, että niin kauan kuin kristinuskon asema on Suomessa vahva, niin muutkin uskonnot voivat vaatia samanlaisia erityisoikeuksia.
Häpeämurhat, lasten silpomiset, naisten alistamiset jne ovat tottakai väärin. Tässä ovat nyt avainasemassa oikeuslaitos, poliisi ja poliitikot. Jää nähtäväksi aukeavatko heidän silmänsä. Muistaakseni Astrid Thors ei ole sen enempää vihreä kuin vasemmistolainenkaan, joten siltä osin haukkusi meni väärään osoitteeseen. ..... kirjoitti:
ei tarvitse huutaa. Luuletko etten minä ole tietoinen näistä asioista. Mutta sinun aloituksesi oli ihan väärä, kun syyttelit vihreitä ja vasemmistolaisia muslimien hyysäämisestä vai miten se meni.
Pitääkö vääntää rautalangasta? En pidä mistään uskonnoista, koska ne ovat vallankäyttöä ja kusetusta. En pidä siitä, että muualta tulleet alkavat vaatia jotain erityiskohtelua ja erityislainsäädäntöä uskontonsa perusteella. Enkä hyväksy sitä, että uskonto on lainsäädännössä erityissuojelussa, oli se sitten mikä uskonto tahansa. Luulisi sinun tajuavan sen, että niin kauan kuin kristinuskon asema on Suomessa vahva, niin muutkin uskonnot voivat vaatia samanlaisia erityisoikeuksia.
Häpeämurhat, lasten silpomiset, naisten alistamiset jne ovat tottakai väärin. Tässä ovat nyt avainasemassa oikeuslaitos, poliisi ja poliitikot. Jää nähtäväksi aukeavatko heidän silmänsä. Muistaakseni Astrid Thors ei ole sen enempää vihreä kuin vasemmistolainenkaan, joten siltä osin haukkusi meni väärään osoitteeseen.tuolla aiemmin totesinkin, että Astrid Thors on oikeistolainen.
- .
..... kirjoitti:
Mutta tärkein asia on saada Suomessa kristinuskon erityisasema perustuslaista poistetuksi. Sen jälkeen ei mikään muu uskonto siihen ala rynnimään siivellä.on liikaa
- .
. kirjoitti:
on liikaa
mutta on sinunkin sukuhaarasi aikoinaan ollut mamu.
- ...
Työmies2 kirjoitti:
tuolla aiemmin totesinkin, että Astrid Thors on oikeistolainen.
Oikeisto ja vasemmisto-ajattelu on aikansa elänyt. Vasemmistossa on porvareita ja porvareissa sosialisteja.
Sinisiä sosialisteja ovat mm. Katainen, Pietikäinen, Stubb, Holmlund. Heidän monikulttuurisuusideologiansa on yksi yhteen vihervasemmiston kanssa.
Kaikissa monikulttuurisuus hankkeissa toimivat lähes yksinomaan naiset riippumatta mitä puoluetta edustavat.
- ++++++++
"Vihervasemmistolainen ateismi on ateismia, joka tarkoittaa lähinnä kristinuskonvastaisuutta."
Ei ole olemassa vihervasemmistoalsita ateismia. Jos olisi se olisi vihervasemmistolainen antiteismi. Ateismi ei ole kristinuskovastaisuutta.
" Mutta tämä pitää varmaan erottaa varsinaisesta ateismista?"
Voitko erottaa jotakin jostakin jota siinä ei edes ole ollu? Todista miten teet sen. Erota vaikka ihmisyys sienestä.
Onko aloittaja trolli vai vaan tietämätön? - Billy_Ray_Curys
Olen vihervasemmistolainen ateisti. Siltikään en islamia SUomeen halua, ja mielestäni on järjetöntä ottaa maahamme muslimeita suuria määriä kun nämä itsekin sanovat että jahka saavat tarpeeksi populaa äänestyksiin niin sharialaki SUomeen.
- merihukka
Työmies2 ei ole työmies. Takana piilee ehkä huumehörhöinen äijänkäppänä.
Hän tuo palstalle ateismin ja poltiikan sekasotkun ja päämäärä on ilmeisen poliittinen. Aloituksen tarkoitus on sotkea ateisteja islamin ja maahanmuuttajien vastaiseen poliittiseen liikkeeseen. Mielestäni aloittaja haluaa tarkoitusperäisesti hämätä vapaa-ajattelun ylevät periaatteet.
Tottakai ateisteja kuuluu eri puolueisiin ja he omaavat erilaisa näkemyksiä politiikasta. Mielestäni ateismi ja puoluepolitiikka tulee erottaa toisistaan. Ateistina tuen jokaista politiikkoa tai ryhmää, jotka edistävät valtion ja kirkon erottamista toisistaan sekä tieteellistä maailmankuvaa.
Sitäpaitsi. Mikä ihmeen vaara islamin taholta Suomea uhkaisi lai länttä? Niiden uskonto on lähes yksi yhteen kristinopin kanssa. Meille on aivan sama vallitseeko täällä islam vai kristinusko. Molemmissa on fundamentalistisia hörhöjä. Molemmat ovat taikauskoa ja niiden dogmeja tulee paljastaa.
Aloittaja ei näe eikä halua ehkä ymmärtää, että islaminuskoisissa maissa on parhaillaan alkanut sama kehitys, mikä lännessä alkoi noin 100 vuotta sitten. Uskonnon valta tulee sielläkin murtumaan.
Ateisti ei ole ketään uskovaista vastaan olipa hän islamilainen, juutalainen tai kristitty. Ateisti arvostelee uskontojen mielettömyyttä.
Minun ateistilipussani lukee: Tervetuloa vain muslimit Suomeen töihin. Kerromme sinulle ammattiliittojen toiminnasta ja kuinka pääsette niihin. Emme halua, että teitä käytetään Suomessa halpatyövoimana. merihukka kirjoitti:
Hän tuo palstalle ateismin ja poltiikan sekasotkun ja päämäärä on ilmeisen poliittinen. Aloituksen tarkoitus on sotkea ateisteja islamin ja maahanmuuttajien vastaiseen poliittiseen liikkeeseen. Mielestäni aloittaja haluaa tarkoitusperäisesti hämätä vapaa-ajattelun ylevät periaatteet.
Tottakai ateisteja kuuluu eri puolueisiin ja he omaavat erilaisa näkemyksiä politiikasta. Mielestäni ateismi ja puoluepolitiikka tulee erottaa toisistaan. Ateistina tuen jokaista politiikkoa tai ryhmää, jotka edistävät valtion ja kirkon erottamista toisistaan sekä tieteellistä maailmankuvaa.
Sitäpaitsi. Mikä ihmeen vaara islamin taholta Suomea uhkaisi lai länttä? Niiden uskonto on lähes yksi yhteen kristinopin kanssa. Meille on aivan sama vallitseeko täällä islam vai kristinusko. Molemmissa on fundamentalistisia hörhöjä. Molemmat ovat taikauskoa ja niiden dogmeja tulee paljastaa.
Aloittaja ei näe eikä halua ehkä ymmärtää, että islaminuskoisissa maissa on parhaillaan alkanut sama kehitys, mikä lännessä alkoi noin 100 vuotta sitten. Uskonnon valta tulee sielläkin murtumaan.
Ateisti ei ole ketään uskovaista vastaan olipa hän islamilainen, juutalainen tai kristitty. Ateisti arvostelee uskontojen mielettömyyttä.
Minun ateistilipussani lukee: Tervetuloa vain muslimit Suomeen töihin. Kerromme sinulle ammattiliittojen toiminnasta ja kuinka pääsette niihin. Emme halua, että teitä käytetään Suomessa halpatyövoimana."Meille on aivan sama vallitseeko täällä islam vai kristinusko"
Hyvähän se on Suomesta käsin niin sanoa.- .
merihukka kirjoitti:
Minun ateistilipussani lukee: Tervetuloa vain muslimit Suomeen töihin. Kerromme sinulle ammattiliittojen toiminnasta ja kuinka pääsette niihin. Emme halua, että teitä käytetään Suomessa halpatyövoimana..
- usko vaan
. kirjoitti:
.
eri suuntia, se vie uskon koko aatteelta
- the truth
usko vaan kirjoitti:
eri suuntia, se vie uskon koko aatteelta
Siksi atteja onkin niin vähän
- K & V
the truth kirjoitti:
Siksi atteja onkin niin vähän
että ei usko jumalan olemassaoloon.
muut ovat vaan uskovaisten valheita.
- DarkNinjaHiiri
En ole oikella tai vasemmalla koska ole oikessa.
Olen vähemmistöenemmistöpopulisti.
Muutos. - Nina.
Taidat olla jokin katkera tyyppi joka vihaa islamia ja asioita mitä et ymmärrä, sinulla on puurot ja vellit sekaisin, arvostelet kyllä kunnianmurhia,silpomisia yms. mutta et varmaan yhtään murehdi kristittyjen harrastamista järjestelmällisyydestä pedofiliasta, aivopesusta, valtion rahan kavalluksista ja suomen kansalaisten syrjimisisestä.
olet niin puolellinen ja sokea omista teoistasi että hävettää puolestasi.- DarkNinjaHiiri
Islamissa kyse ei ole pelkästään uskonnosta vaan koko yhteiskuntajärjestelmän läpi leikkaavasta uskomusjärjestelmästä. Hunnutus, kuolemantuomio, kaupankäynti, naiminen, politiikka, mielipiteen ilmaisu, seksuaalinen tasa-arvoisuus ja uskonnonvapaus ovat sidottu islmamiin.
Islam on raakuudessaan tuhoisa uskonto ja yhteiskuntajärjestelmä joka vihaa länsimaisia arvoja koska on syntynyt "hiekkaa esinahan alla" ympäristössä. Tarvitseeko hakea esimerkkiä vai ovatko ne vai eivätkö ne olekkaan oikeita muslimeita tyyliin rusinat pullasta?
Kuten joku sanoi että kristintaikauskonnottomuus ei raivaa tietä jonkin vaihtoehto taikauskonnon tilalle, on aivan oikeassa. Multikultistit ovat sokeita omalle (anteeksi) uskonnolleen.
Onneksi ranska ottaa oikeita askeleita hunnuttamisen kieltämisessä, koska ovat ylpeitä sekulaarista kulttuuristaan. Samoin mineraatit vittuun! - perustele.
Näyttää siltä ettet itse ymmärrä omia ajatuksiasi. Jos väität pedofilian kuuluvan järjestelmällisesti kristinuskoon, niin osoita se kristinuskon käsikirjalla Raamatulla. Se mitä Raamatussa ei ole, ei ole myöskään kristinuskoa. Myös "aivopesut" tulee todistaa sillä kirjalla mistä opit ovat ammennettu. Muuten kaikki mutusi ovat vain tuuleen huutamista.
islamin epäkohdista puhuttaessahan kunnon vihervasemmistolais-ateisti siirtää oitis keskustelun kristinuskon pahuuteen ja vetäisee lopuksi rasisti-kortin hihastaan. Kristinuskoa saa moittia kuinka paljon tahansa mutta islamin ongelmista ei saisi edes vihjaista, islam:han on juuri sitä itseään - trendikästä multikulttuuria.
- .....
Työmies2 kirjoitti:
islamin epäkohdista puhuttaessahan kunnon vihervasemmistolais-ateisti siirtää oitis keskustelun kristinuskon pahuuteen ja vetäisee lopuksi rasisti-kortin hihastaan. Kristinuskoa saa moittia kuinka paljon tahansa mutta islamin ongelmista ei saisi edes vihjaista, islam:han on juuri sitä itseään - trendikästä multikulttuuria.
tuota vääristelyä? Puhut ihan silkkaa paskaa, jos väität että vasemmistolainen tai vihreä ei kritisoisi islamia. Luuletko kunnon uskiksen tapaan, että jos valhetta toistaa tarpeeksi usein se muuttuu todeksi.
..... kirjoitti:
tuota vääristelyä? Puhut ihan silkkaa paskaa, jos väität että vasemmistolainen tai vihreä ei kritisoisi islamia. Luuletko kunnon uskiksen tapaan, että jos valhetta toistaa tarpeeksi usein se muuttuu todeksi.
"miksi jatkat tuota vääristelyä? Puhut ihan silkkaa paskaa, jos väität että vasemmistolainen tai vihreä ei kritisoisi islamia. Luuletko kunnon uskiksen tapaan, että jos valhetta toistaa tarpeeksi usein se muuttuu todeksi. "
on hihhulin aivoilla varustettu yksilö. Siksi hän toimii kuten hihhuli. Nyt hän lähtee nuolemaan haavojaan ja palaa takaisin ennen juhannusta julistamaan miten ateistit suosivat islamia.- Agnostikko.
Nas.se kirjoitti:
"miksi jatkat tuota vääristelyä? Puhut ihan silkkaa paskaa, jos väität että vasemmistolainen tai vihreä ei kritisoisi islamia. Luuletko kunnon uskiksen tapaan, että jos valhetta toistaa tarpeeksi usein se muuttuu todeksi. "
on hihhulin aivoilla varustettu yksilö. Siksi hän toimii kuten hihhuli. Nyt hän lähtee nuolemaan haavojaan ja palaa takaisin ennen juhannusta julistamaan miten ateistit suosivat islamia.nämä ateistit, koko ajan marisevat ja kitisevät jostain kössönömin ja nassen johdolla, mistään ei positiivista sanottavaa ja suurin keskustelun anti koskee jollain tavalla uskovaisia. Ateismista itsessään ei ilmeisesti juuri keskusteltavaa ole.
Olisiko elämänarvoissa tekemistä? Agnostikko. kirjoitti:
nämä ateistit, koko ajan marisevat ja kitisevät jostain kössönömin ja nassen johdolla, mistään ei positiivista sanottavaa ja suurin keskustelun anti koskee jollain tavalla uskovaisia. Ateismista itsessään ei ilmeisesti juuri keskusteltavaa ole.
Olisiko elämänarvoissa tekemistä?sinun viestisi oli positiivinen :)
", koko ajan marisevat ja kitisevät jostain kössönömin ja nassen johdolla, mistään ei positiivista sanottavaa ja suurin keskustelun anti koskee jollain tavalla uskovaisia"
Ymmärrän että sinua harmittaa kun sinun jumalaasi ei pidetä sen suuremmassa arvossa kuin muidenkaan.- Agnostikko.
Nas.se kirjoitti:
sinun viestisi oli positiivinen :)
", koko ajan marisevat ja kitisevät jostain kössönömin ja nassen johdolla, mistään ei positiivista sanottavaa ja suurin keskustelun anti koskee jollain tavalla uskovaisia"
Ymmärrän että sinua harmittaa kun sinun jumalaasi ei pidetä sen suuremmassa arvossa kuin muidenkaan.mitä jumalaa?
- merihukka
Nas.se kirjoitti:
on hihhulin aivoilla varustettu yksilö. Siksi hän toimii kuten hihhuli. Nyt hän lähtee nuolemaan haavojaan ja palaa takaisin ennen juhannusta julistamaan miten ateistit suosivat islamia.Työmies2 on tahallinen sekoittaja. Hän pyrkii luomaan ateistien keskuuteen samanlaisia lahkoja kuin uskotopalstoilla uskovilla on. Uskovaislahkot raatelevat toisiaan palstoillaan hengiltä. Työmies 2 pyrkii tuomaan saman ilmiön ateistipalstalle asettamalla islamin ja kristinuskon arvostelun vastakkain ja vetoaa tukijoikseen "äärioikeistolaisisia" muukalaisvastaisia aineksia. Hän ei edes salaa aikeitaan.
Toinen pointti hänellä on tuomita vasemmistolaiset (kommunistit ?) ja vihreät. Molemmissa liikkeissä on paljon vapaa-ajattelun kannattajia.
Työmies2 on joko kristinuskovainen muukalaisvastaisuudella ratsastava tai omaa poliittista karriääriä rakentava "pikkusivistynyt" ja joka luo kannatuspohjaa muukalaisvihaajien keskuudessa vihreitä ja vasemmistolaisia perustettomasti mollaten. Aivan täydellinen opio helluntaislaisesta, joka on ainoa oikea uskova ja muut joutuvat helvettiin.
Atesimissa ei ole kyse puoluetoiminnasta, eikä poliittisten mielipiteiden tule antaa jakaa liikettä. Mukana on ateistien lisäksi angostikkoja, skeptikkoja, emokirkkoon tympäytyneitä ja kaikenlaista väkeä. Pysytään vain uskontojen arvostelussa ja moraalikysymyksissä ja politikoidaan kukin omissa puolueissa.
Puoluepolitiikan levittäminen ei oikeastaan kuulu palstalle. Sen tuominen tänne jo osoitaa kirjoittajalla olevan ketunhäntä kainalossa. Maahanmuutolle on myös omat palstansa. Toki asiat sivuavat toisiaan. Mielestäni islamia on palstalla oikein ja oikeutetusti arvosteltu.
Ateistien ei tule antaa jakaa itseään hyviin ja parempiin poliittisiin ateisteihin. Ateisti on sitä mitä on. Ei usko henkiin ja näkee uskontojen merkityksen muuttuvan yhä taantumuksellisemmaksi. Nas.se kirjoitti:
on hihhulin aivoilla varustettu yksilö. Siksi hän toimii kuten hihhuli. Nyt hän lähtee nuolemaan haavojaan ja palaa takaisin ennen juhannusta julistamaan miten ateistit suosivat islamia.ole tuon oman aatteesi vienyt hihhulismin tasolle. Kiihdyt kuin helluntailainen konsanaan (nimimerkki siltäkin taholta haukkuja saanut).
merihukka kirjoitti:
Työmies2 on tahallinen sekoittaja. Hän pyrkii luomaan ateistien keskuuteen samanlaisia lahkoja kuin uskotopalstoilla uskovilla on. Uskovaislahkot raatelevat toisiaan palstoillaan hengiltä. Työmies 2 pyrkii tuomaan saman ilmiön ateistipalstalle asettamalla islamin ja kristinuskon arvostelun vastakkain ja vetoaa tukijoikseen "äärioikeistolaisisia" muukalaisvastaisia aineksia. Hän ei edes salaa aikeitaan.
Toinen pointti hänellä on tuomita vasemmistolaiset (kommunistit ?) ja vihreät. Molemmissa liikkeissä on paljon vapaa-ajattelun kannattajia.
Työmies2 on joko kristinuskovainen muukalaisvastaisuudella ratsastava tai omaa poliittista karriääriä rakentava "pikkusivistynyt" ja joka luo kannatuspohjaa muukalaisvihaajien keskuudessa vihreitä ja vasemmistolaisia perustettomasti mollaten. Aivan täydellinen opio helluntaislaisesta, joka on ainoa oikea uskova ja muut joutuvat helvettiin.
Atesimissa ei ole kyse puoluetoiminnasta, eikä poliittisten mielipiteiden tule antaa jakaa liikettä. Mukana on ateistien lisäksi angostikkoja, skeptikkoja, emokirkkoon tympäytyneitä ja kaikenlaista väkeä. Pysytään vain uskontojen arvostelussa ja moraalikysymyksissä ja politikoidaan kukin omissa puolueissa.
Puoluepolitiikan levittäminen ei oikeastaan kuulu palstalle. Sen tuominen tänne jo osoitaa kirjoittajalla olevan ketunhäntä kainalossa. Maahanmuutolle on myös omat palstansa. Toki asiat sivuavat toisiaan. Mielestäni islamia on palstalla oikein ja oikeutetusti arvosteltu.
Ateistien ei tule antaa jakaa itseään hyviin ja parempiin poliittisiin ateisteihin. Ateisti on sitä mitä on. Ei usko henkiin ja näkee uskontojen merkityksen muuttuvan yhä taantumuksellisemmaksi."--Pysytään vain uskontojen arvostelussa ja moraalikysymyksissä ja politikoidaan kukin omissa puolueissa. "
Siis, että "pysytään vain USKONNON arvostelussa..." Eikös se teillä multikulti-kultturisteilla niin mene?Työmies2 kirjoitti:
keksiä noita jumalia...
on uskovainen, joten hänen jumalansa ei ole keksitty :)
merihukka kirjoitti:
Työmies2 on tahallinen sekoittaja. Hän pyrkii luomaan ateistien keskuuteen samanlaisia lahkoja kuin uskotopalstoilla uskovilla on. Uskovaislahkot raatelevat toisiaan palstoillaan hengiltä. Työmies 2 pyrkii tuomaan saman ilmiön ateistipalstalle asettamalla islamin ja kristinuskon arvostelun vastakkain ja vetoaa tukijoikseen "äärioikeistolaisisia" muukalaisvastaisia aineksia. Hän ei edes salaa aikeitaan.
Ateistien ei tule antaa jakaa itseään hyviin ja parempiin poliittisiin ateisteihin. Ateisti on sitä mitä on. Ei usko henkiin ja näkee uskontojen merkityksen muuttuvan yhä taantumuksellisemmaksi.on aatteellisesti hell-und-die lahkon jäsen. Sukupuolisen suuntautumisensa vuoksi häntä ei toivoteta tervetulleeksi tuohon lahkoon, joten hän purkaa tilannetta näin.
Nas.se kirjoitti:
on uskovainen, joten hänen jumalansa ei ole keksitty :)
"ateisti" väittää nyt, että on sittenkin jokin jumala, joka ei ole keksitty. Selkeää...
Työmies2 kirjoitti:
"ateisti" väittää nyt, että on sittenkin jokin jumala, joka ei ole keksitty. Selkeää...
unohdin että pitäisi kirjoittaa selkokielellä :)
Nas.se kirjoitti:
unohdin että pitäisi kirjoittaa selkokielellä :)
ei kuulu haukkua ketään vammaiseksi: silloin ollaan liian matalalla tasolla keskustelussa. Näin ollen tämä keskusteluhaara päättyy osaltani tähän.
- beenthere
Työmies2 kirjoitti:
En minä ainakaan muista tehneeni noin. Enkä ole huomannut monen muunkaan niin tehneen. Mistä siis vedät tällaisen johtopäätöksen? Etkö luekaan sinulle kirjoitettuja vastauksia?
Vielä herää pari kysymystä. Oletko ikinä käynyt ulkomailla? Tunnetko oikeasti ketään ulkomaalaista henkilöä, niin, että olisitte oikeasti keskustelleet muustakin kuin turistipaikan nähtävyyksistä?
Suosittelen laajentamaan elämänpiiriä, niin ei tarvitse pelätä turhaan niin kovasti. Luulo on se, joka luo suurimmat pelot maailmassa. Tieto saa asiat oikeisiin mittasuhteisiin. - merihukka
beenthere kirjoitti:
En minä ainakaan muista tehneeni noin. Enkä ole huomannut monen muunkaan niin tehneen. Mistä siis vedät tällaisen johtopäätöksen? Etkö luekaan sinulle kirjoitettuja vastauksia?
Vielä herää pari kysymystä. Oletko ikinä käynyt ulkomailla? Tunnetko oikeasti ketään ulkomaalaista henkilöä, niin, että olisitte oikeasti keskustelleet muustakin kuin turistipaikan nähtävyyksistä?
Suosittelen laajentamaan elämänpiiriä, niin ei tarvitse pelätä turhaan niin kovasti. Luulo on se, joka luo suurimmat pelot maailmassa. Tieto saa asiat oikeisiin mittasuhteisiin.Itsekukin kirjoittelee mitä haluaa. Näkemysten ei tarvitse olla saman toistamista.
Halusin vain osoittaa, mihin työmies2 haluaa pyrkiä.
Otetaan ääripäät. Kokoomuslainen ja kommunisti voivat hyvin olla samaa mieltä valtion ja kirkon erottamisesta ja tiedonhalun ja tieteiden edistämisestä. Puolueissaan he voivat edustaa vastakkaisia kantoja talouskysymyksissä.
Vihervasemmistolainen ateistiaaate on työmies2:n omassa päässä kehitelty teoria. Tällaista aatetta en itse oile huomannut.
Haluan lyödä toveruuden kättä islamilaisten maiden kansalaisille siellä sekä täällä asuville. Samalla pidän oikeutenani väitellä heidän kanssaan uskonnoista.
Ateismi alkaa levitä niissäkin maissa. Maiden sisällä eri puolilla esiintyy selvää kritiikkiä uskonnon elämää hankaloittavia määräyksiä vastaan. Työmies2 on enemmänkin hermostunut ateismin leviämisestä
islamilaiseen maailmaan ja haluaa äkkiväärällä muukalaisvihalla estää mynteistä kehitystä.
Jatketaan myös islamin uskon arvostelua, mutta suhtaudutaan heihin ihmisinä samoinkuin kristinuskovaisiin. Työmies2 kirjoitti:
ei kuulu haukkua ketään vammaiseksi: silloin ollaan liian matalalla tasolla keskustelussa. Näin ollen tämä keskusteluhaara päättyy osaltani tähän.
jos et käyttäytyis kuin yksi? Kokeile joskus.
beenthere kirjoitti:
Suosittelen laajentamaan elämänpiiriä, niin ei tarvitse pelätä turhaan niin kovasti. Luulo on se, joka luo suurimmat pelot maailmassa. Tieto saa asiat oikeisiin mittasuhteisiin.Islamin hyväksymisestä on tehty nykyään sivistyneisyyden mittari. Jos hyväksyt muhamettilaisuuden, olet maailmaanähnyt sivistynyt kultturelli. Jos taaset arvostelet islamin barmaarimaisuutta, olet sivistymätön patavanhoillinen moukka. Irvokasta sitten on, että islam itsessään ja kaikessa brutaalisuudessaan silpomisrituaaleineen on jäänne muinaisuudesta. Tosiasiat islamista eivät muutu miksikään, pidettiin islamin hyväksymistä sitten miten ihanteellisena tahansa.
- DarkNinjaHiiri
Työmies2 kirjoitti:
Islamin hyväksymisestä on tehty nykyään sivistyneisyyden mittari. Jos hyväksyt muhamettilaisuuden, olet maailmaanähnyt sivistynyt kultturelli. Jos taaset arvostelet islamin barmaarimaisuutta, olet sivistymätön patavanhoillinen moukka. Irvokasta sitten on, että islam itsessään ja kaikessa brutaalisuudessaan silpomisrituaaleineen on jäänne muinaisuudesta. Tosiasiat islamista eivät muutu miksikään, pidettiin islamin hyväksymistä sitten miten ihanteellisena tahansa.
Ota vastaan juutalistenlapsensilpominen. Vai etkä tuomitse kansanmurhaa?
- .....
Työmies2 kirjoitti:
Islamin hyväksymisestä on tehty nykyään sivistyneisyyden mittari. Jos hyväksyt muhamettilaisuuden, olet maailmaanähnyt sivistynyt kultturelli. Jos taaset arvostelet islamin barmaarimaisuutta, olet sivistymätön patavanhoillinen moukka. Irvokasta sitten on, että islam itsessään ja kaikessa brutaalisuudessaan silpomisrituaaleineen on jäänne muinaisuudesta. Tosiasiat islamista eivät muutu miksikään, pidettiin islamin hyväksymistä sitten miten ihanteellisena tahansa.
Voin keskustella islamilaisista ja heidän ihmisoikeusloukkauksistaan vaikka maailman tappiin kanssasi, kunhan lopetat tuollaisen joidenkin puolueiden kannattajien mollaamisen. Ei sinulla ole mitään pohjaa puhua tuolla tavalla "vihervasemmistolaisista". Älä sekoita poliitikkoja rivikansalaisiin. Sopiiko sellainen?
On totta, että on ihmisiä, joiden mielestä islam on ihan ok. Ja on mielipiteitä ja ihan perusteltujakin, että eivät kaikki islaminuskoiset oikeastaan eroa tapaluterilaisesta mitenkään. Minäkin muutaman sellaisen tunnen. Siinä olet mielestäni oikeassa, että islam on oppina vaarallinen. MUTTA niin on kristinuskokin fundisten käsissä. DarkNinjaHiiri kirjoitti:
Natsikortti on kätevä vetäistä esille, kuten rasistikorttikin. Olet oikeassa.
- merihukka
Työmies2 kirjoitti:
Reistaaleeko tietokoneesi? Vai mistä samaan kattilaan ilmestyi mannaryynit ja perunat? Pidätkö palstalaisia höhlinä!
Sotket muukalaisvihan ja islamin arvostelun keskenään. Ateisti ei, ei ainakaan pitäisi vihata ketään ihmistä ihmisenä, ole muukalaisvihamielinen. Kaikki olemme samanlaisia uskonnosta, poliittisista mielipiteistä, ihonväristä, koulutustasosta riippumatta.
Ateisti arvostelee islamia, mutta ei muutu sinunkaltaiseksi muukalaisvihaajaksi.
Arvostele islamin oppia. Ota esille Pakistanin, Iranin tai muun maan yhteiskunnallinen ja tuotannollinen kehitystaso ja yhdistä uskonnon olemus siihen. Huomaatko yhtäläisyyttä 100 vuotta sitten vallinneeseen puritaaniseen uskonnon yksinvaltaan Suomen ja esim. Iranin välillä!
Toit puoluepolitiikan ateismin ehtona palstalle. Voistko esitellä mitä muuta ohjelmasi sisältää? Lukijoilla on oikeus saada tarkempaa tietoa. Edellisessä viestissäsi kerroit peruskoulun ekaluokkalaisen käsityksiä. Niitä ei tarvitse enää toistaa. merihukka kirjoitti:
Reistaaleeko tietokoneesi? Vai mistä samaan kattilaan ilmestyi mannaryynit ja perunat? Pidätkö palstalaisia höhlinä!
Sotket muukalaisvihan ja islamin arvostelun keskenään. Ateisti ei, ei ainakaan pitäisi vihata ketään ihmistä ihmisenä, ole muukalaisvihamielinen. Kaikki olemme samanlaisia uskonnosta, poliittisista mielipiteistä, ihonväristä, koulutustasosta riippumatta.
Ateisti arvostelee islamia, mutta ei muutu sinunkaltaiseksi muukalaisvihaajaksi.
Arvostele islamin oppia. Ota esille Pakistanin, Iranin tai muun maan yhteiskunnallinen ja tuotannollinen kehitystaso ja yhdistä uskonnon olemus siihen. Huomaatko yhtäläisyyttä 100 vuotta sitten vallinneeseen puritaaniseen uskonnon yksinvaltaan Suomen ja esim. Iranin välillä!
Toit puoluepolitiikan ateismin ehtona palstalle. Voistko esitellä mitä muuta ohjelmasi sisältää? Lukijoilla on oikeus saada tarkempaa tietoa. Edellisessä viestissäsi kerroit peruskoulun ekaluokkalaisen käsityksiä. Niitä ei tarvitse enää toistaa.äskeisessä viestissäni mainita, että islamin arvostelijaa väitetään välittömästi rasistiksi. No, antamasi esimerkin myötä tämä tulikin sitten selväksi.
- beenthere
Työmies2 kirjoitti:
Nyt vaikuttaa siltä, että sinun on vaikea vihaltasi nähdä asioita oikeassa perspektiivissä. Kannattaa varmaan vetää vähän henkeä ja rauhoittua.
Olet opetellut tuollaisen mantran jostakin, jota jauhat kuin rikkinäinen levy. Ei kovin rakentavaa. Varsinkaan täällä ateistipalstalla ei islamin ystäviä varmaan liiemmälti ole. Haukut nyt aivan väärää puuta. - merihukka
beenthere kirjoitti:
Nyt vaikuttaa siltä, että sinun on vaikea vihaltasi nähdä asioita oikeassa perspektiivissä. Kannattaa varmaan vetää vähän henkeä ja rauhoittua.
Olet opetellut tuollaisen mantran jostakin, jota jauhat kuin rikkinäinen levy. Ei kovin rakentavaa. Varsinkaan täällä ateistipalstalla ei islamin ystäviä varmaan liiemmälti ole. Haukut nyt aivan väärää puuta.Islamin arvostelija ei ole rasisti. Rasisti on muukalaisvihamielinen olento. Kaksi eri asiaa.
Otapa kalja ja funtsaa! Työmies2 kirjoitti:
Natsikortti on kätevä vetäistä esille, kuten rasistikorttikin. Olet oikeassa.
se sijaan ei
Työmies2 kirjoitti:
äskeisessä viestissäni mainita, että islamin arvostelijaa väitetään välittömästi rasistiksi. No, antamasi esimerkin myötä tämä tulikin sitten selväksi.
aina kun jäät kiinni aivopierusta, käännät keskustelun muualle.
H.H,Saag Paneer ja tuttis jäävät hopealle.Nas.se kirjoitti:
aina kun jäät kiinni aivopierusta, käännät keskustelun muualle.
H.H,Saag Paneer ja tuttis jäävät hopealle.johon juuri tulit vastanneeksi, käsitteli vihervasemmistolaista ateismia - linjassa aloituksen kanssa siis.
merihukka kirjoitti:
Islamin arvostelija ei ole rasisti. Rasisti on muukalaisvihamielinen olento. Kaksi eri asiaa.
Otapa kalja ja funtsaa!Ja kuitenkin syyttelet minua rasistiksi.
- merihukka
Työmies2 kirjoitti:
Ja kuitenkin syyttelet minua rasistiksi.
olevasi rasisti. Haluat mainostaa sillä itseäsi. Puheittesi linja näkyy tässä viestiketjussa.
Ohjelmasi. Joko naputtelet sitä tänne? Mieluummin selostat pitkästi, jotta saadaan selko. merihukka kirjoitti:
olevasi rasisti. Haluat mainostaa sillä itseäsi. Puheittesi linja näkyy tässä viestiketjussa.
Ohjelmasi. Joko naputtelet sitä tänne? Mieluummin selostat pitkästi, jotta saadaan selko.tarkkaan ottaen, olen kehunut olevani rasisti? Voisitko linkittää kyseiseen viestiin? Semmoisen viestin löytäminen tietysti on helpompaa, jos viestejäni lukee tietynväristen lasien läpi, mutta katsotaan, miltä se näyttää...
Työmies2 kirjoitti:
johon juuri tulit vastanneeksi, käsitteli vihervasemmistolaista ateismia - linjassa aloituksen kanssa siis.
"linjassa aloituksen kanssa siis. "
ei ole hyväksi tuttistella tuolla tavalla - kiertää jonkun vastaus vastaamalla omaan avaukseensa ja jättämällä kaverin vastaus kokonaan kommentoimatta.Nas.se kirjoitti:
"linjassa aloituksen kanssa siis. "
ei ole hyväksi tuttistella tuolla tavalla - kiertää jonkun vastaus vastaamalla omaan avaukseensa ja jättämällä kaverin vastaus kokonaan kommentoimatta.uuden aloituksen mieleisestäsi aiheesta, jos vihervasemmistolaisen ateismin ruotiminen ei ole mieluista.
- merihukka
Työmies2 kirjoitti:
tarkkaan ottaen, olen kehunut olevani rasisti? Voisitko linkittää kyseiseen viestiin? Semmoisen viestin löytäminen tietysti on helpompaa, jos viestejäni lukee tietynväristen lasien läpi, mutta katsotaan, miltä se näyttää...
Otsikkoviestisäsi ja sitten pitkin matkaa. Osaat kai lukea omia viestejäsi.
Entä se tarkennettu ohjelmasi? Työmies2 kirjoitti:
uuden aloituksen mieleisestäsi aiheesta, jos vihervasemmistolaisen ateismin ruotiminen ei ole mieluista.
helluntailaisiakin järkevinä ihmisinä.
merihukka kirjoitti:
Otsikkoviestisäsi ja sitten pitkin matkaa. Osaat kai lukea omia viestejäsi.
Entä se tarkennettu ohjelmasi?rasismilla kehumista. Mutta sinun trendikkäänä islamistina täytyy minua rasistiksi väittää - aate velvoittaa. Ja varmaan väität natsiksikin: noita kuuluisia korttejahan käytetään yleensä parina.
Nas.se kirjoitti:
helluntailaisiakin järkevinä ihmisinä.
on mielenkiintoinen aihe sekin - mutta ei siitäkään kummoista keskustelua rakenneta "vajakki"-sanaa toistelemalla.
- merihukka
Työmies2 kirjoitti:
rasismilla kehumista. Mutta sinun trendikkäänä islamistina täytyy minua rasistiksi väittää - aate velvoittaa. Ja varmaan väität natsiksikin: noita kuuluisia korttejahan käytetään yleensä parina.
En väitä sinua vielä natsiksi. Ensin pitäisi saada lukea ohjelmasi, mihin perustat ateismin ja puoluepoltiikan sotkemisen toisiinsa. Sitten katsotaan.
Islamisti en ole. Veikkasit väärin. Olen syntymäpakana ja ateisti.
Oikea etunimeni on Pietari. Pietarina kysyn sinulta kolmannen kerran -Missä ohjelmasi viipyy? merihukka kirjoitti:
En väitä sinua vielä natsiksi. Ensin pitäisi saada lukea ohjelmasi, mihin perustat ateismin ja puoluepoltiikan sotkemisen toisiinsa. Sitten katsotaan.
Islamisti en ole. Veikkasit väärin. Olen syntymäpakana ja ateisti.
Oikea etunimeni on Pietari. Pietarina kysyn sinulta kolmannen kerran -Missä ohjelmasi viipyy?Minähän nimittäin tiedän tuon sinun toisenkin korttisi.
- Kebabjeesus
hobo7 kirjoitti:
Tee parannus Kristuksen veressä.
eikä kuulu suomeen.
perustele. kirjoitti:
Näyttää siltä ettet itse ymmärrä omia ajatuksiasi. Jos väität pedofilian kuuluvan järjestelmällisesti kristinuskoon, niin osoita se kristinuskon käsikirjalla Raamatulla. Se mitä Raamatussa ei ole, ei ole myöskään kristinuskoa. Myös "aivopesut" tulee todistaa sillä kirjalla mistä opit ovat ammennettu. Muuten kaikki mutusi ovat vain tuuleen huutamista.
Raamatusta löytyy mm. seuraavanlaista tervehenkistä harrastetta:
Lapsenmurhia (omien ja muiden)
Raiskaukseen kehoittamista
Insestiä ja siihen kehoittamista
Vääräuskoisten tappamiseen kehoittamista
Maan pilaamista viljelykelvottomaksi
ja niin edelleen...
Suurin osa islaminvastaisuudesta on ihan puhdasta muukalaisvihaa ja verhottua rasismia. Minusta kaikki uskonnot ovat perseestä ja erityisen perseestä ovat uskontojen nimissä tehdyt, muita vahingoittavat teot.
Jokaikinen uskovainen on joko harhaanjohettu tai sekaisin. Sillä ei ole mitään väliä mikä uskonto on kyseessä.
Minusta on kuitenkin melkoista hysterian lietsomista kun kaikki islaminuskoiset rinnastetaan kusipääterroristeiksi. Juuri sen vuoksi ongelmia on esim. Ruotsissa kun paikalliset sikaniskat eivät halua hyväksyä ulkomaalaisia ja nämä eivät pääse integroitumaan.
Jos suomalaiset olisivat valmiita myöntämään sen kuinka helvetin pientä roolia uskonto heidän elämässään merkitsee ja jos se tehtäisiin selväksi myös pakolaisille, jotka tänne aikovat, voisi hyvinkin käydä niin, että muutamassa sukupolvessa ei enää olisi kovin paljon kiihkoa jäljellä, jos kohta uskoakaan ;o)Työmies2 kirjoitti:
on mielenkiintoinen aihe sekin - mutta ei siitäkään kummoista keskustelua rakenneta "vajakki"-sanaa toistelemalla.
toistelet?
- DarkNinjaHiiri
DarkNinjaHiiri kirjoitti:
jutskujen tekemiä kansanmurhia ja kikkelin silpomisia. Harva hihu tuomitsee kansanmurhan ja rituaalisilpomisen.
- joka sisältää
täysin omakohtaisesti konstruktoidun käsitteen "vihervasemmistolainen ateismi", jolla ei ole varsinaista reaalimaailman vastinetta. Perussuomalaisen ateismin yhtiömme onnittelee onnistuneesta trollauksesta.
Islamia vahvistuu maassamme kun ateismi tekee ja raivaa sille tietä.
- merihukka
UskonnotonLähimmäinen kirjoitti:
Ja sinäkin vielä!
Kehtaatkin...Ja mikähän se kortti olisi?
Kiittelen sinua ohjelmasi julkaisemisesta?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskallatko katsoa pitkään silmiin
kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa752873- 592841
Uskallanko vielä kaivata sinua?
Siitä on niin kauan aikaa. Harmi, kun kaikki meni niin kuin meni. Elämässä oli aika raskasta silloin, ja näen sen sinun172753- 412082
- 532061
Jani Mäkelä ihmettelee työministeri Satosen matkaa Aasiaan hoitajia rektyroimiseksi sieltä Suomeen.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/cfba6abc-f871-4ce2-b327-41aa5819934c Kokoomus on lähtenyt omin päin ilman hallitus2792057Hymyilyttää
Kun mietin, että kun vielä kohdataan, niin nauretaan tälle meidän palstasuhteelle 😅. Ihanaa päivää sulle mies. Olet mi211311- 421170
Missä meetwursti on keksitty?
Tapasin hiljattain erikoisen rouvan Prisman leikkelehyllyjen välissä pälyilemässä. Kun tulin kohdalle, rouva alkoi raivo31124Aamun Trump
"DR: Trumpin väki lahjoi kodittomia grönlantilaisia esittämään Trump-faneja" Sillä lailla.961019