Jos et voisi niin miksi?
Olisi kiva kuulla kummankin leirin perusteluja puolesta ja vastaan.
Itse en kasvis (kala, muna, maito) -syöjänä tee eroa ihmisen ja muiden nisäkkäiden välillä. Parempihan se olisi kaveri syödä kuin laittaa maatumaan.
Robert A. jossain kirjassaan marsilaisten kasvattamasta kaverista kertoikin, jolle suurin kunnianosoitus kuollutta kohtaan oli tämän rituaalinen syöminen kuoleman jälkeen. Grok?
Voisitko syödä ihmislihaa?
134
2829
Vastaukset
- Kössönöm
ihmistä syödäkseni, mutta jos joku on kuollut ja minä nälkiintynyt, niin miksi ei. Voisi olla kyllä kova paikka alkaa potkaa paistamaan.
Eikö siitä ollut vuosia sitten juttua, kun jossain lento-onnettomuudessa (vai mikä se oli) joku porukka jäi vuoristoon viikkokausiksi ja kaverit sitten alkoivat syödä näitä kuolleita? Sitten alkoi hirveä mediamyllytys ja kannibaaleiksi haukkuminen. Eihän nämä tyypit niitä muita tappaneet.Että jos olisin todella pahasti loukkaantunut juuri tuossa tilanteessa, eikä mitään selviämisen mahdollisuksia olisi itselläni, niin kyllä vaatisin niitä muita pistämään minut poskeensa, että itse selviäisivät.
- Kössönöm
UskonnotonLähimmäinen kirjoitti:
Että jos olisin todella pahasti loukkaantunut juuri tuossa tilanteessa, eikä mitään selviämisen mahdollisuksia olisi itselläni, niin kyllä vaatisin niitä muita pistämään minut poskeensa, että itse selviäisivät.
pyytäisit, että ne odottaisivat sen verran, että kuolisit, ennen kuin alkaisivat jalkaa järsimään?
Ei minulla mitään sitä vastaan olisi, että joku minut söisi. Olen luultavasti aika hyvin jo marinoitunutkin. Kössönöm kirjoitti:
pyytäisit, että ne odottaisivat sen verran, että kuolisit, ennen kuin alkaisivat jalkaa järsimään?
Ei minulla mitään sitä vastaan olisi, että joku minut söisi. Olen luultavasti aika hyvin jo marinoitunutkin.Riippuen vammasta voisin pyytää kyllä hiukan edesauttamaan sitä lasaretista lautaselle siirtymistä. Mutta sanotaan nyt niin, että jos vaikka kaveri olisi lääkäri ja selviytyäkseen pitäisi katkoa kummaltakin raajoja, voisin antaa vasemman käteni ja osallistua pitoihin.
Vähän kyllä voisi ottaa pannuun, jos olisin sitkeä..."Voisi olla kyllä kova paikka alkaa potkaa paistamaan."
Ja jos kaveri on mukana, kun yhdessä safkataan hänen potkaansa. "Sulla on hyvä perse" saa aivan uuden merkityksen ;o)"Voisi olla kyllä kova paikka alkaa potkaa paistamaan."
Ja jos kaveri on mukana, kun yhdessä safkataan hänen potkaansa. "Sulla on hyvä perse" saa aivan uuden merkityksen ;o)- Kössönöm
"Voisi olla kyllä kova paikka alkaa potkaa paistamaan."
Ja jos kaveri on mukana, kun yhdessä safkataan hänen potkaansa. "Sulla on hyvä perse" saa aivan uuden merkityksen ;o)Tuo oli aika paha:)
- Humoreski uskova
Ja jos kaveri on mukana, kun yhdessä safkataan hänen potkaansa. "Sulla on hyvä perse" saa aivan uuden merkityksen ;o)Nyt osui kunnolla.
Ja jos kaveri on mukana, kun yhdessä safkataan hänen potkaansa. "Sulla on hyvä perse" saa aivan uuden merkityksen ;o)""Sulla on hyvä perse" saa aivan uuden merkityksen ;o)"
:D Merkitys muuttuu dramaatisesti- goddeloos
Ja jos kaveri on mukana, kun yhdessä safkataan hänen potkaansa. "Sulla on hyvä perse" saa aivan uuden merkityksen ;o)Mistähän sanonnat "näytät syötävän hyvältä" tai "tämä vei kielen mennesään" ovat tulleet? :)
- Kössönöm
goddeloos kirjoitti:
Sama juttu suomeksi.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Andien_lento-onnettomuus KeljuKooKojootti kirjoitti:
""Sulla on hyvä perse" saa aivan uuden merkityksen ;o)"
:D Merkitys muuttuu dramaatisesti:DDDDDD
- sdfsyi
Niin mäkin olisin tehny. Jos mä kuolen niin syökää pois vaan!
- Anonyymi
Aivan. Kaikki olisi kuolleet vain jäätä syömällä.
- Anonyymi
Kössönöm kirjoitti:
Ei minulla mitään sitä vastaan olisi, että joku minut söisi. Olen luultavasti aika hyvin jo marinoitunutkin.Nam
- Saag Paneer
Saattaa olla, että söisin, jos en tietäisi. Apinaakin nielisin aika tihkaisten. Kyse ei kuitenkaan ole mistään uskomuksista, vaan kyllä lajitoverin syömiseen liittyy jokin samantyyppinen evoluution myötä kehittynyt vastenmielisyys kuin esimerkiksi seksiin samaa sukupuolta olevan ihmisen kanssa.
Nyt kun kerran asian otit puheeksi, voisi miettiä samantein mitä muita vastaavanlaisia sisäänrakennettuja tabuja ihmisellä on. Jotkut eivät voi kuulemma syödä edes hevosenlihaa, mikä on mielestäni aika kummallista. Koiraakin popsisin. Sammakot, etanat ja simpukat ainakin maistuvat. Australiassa maistui niin heinäsirkat kuin muurahaisetkin. Toukkia en ikävä kyllä päässyt kokeilemaan, vaikka ovatkin aika yleinen herkku.- Kössönöm
No tartutaan siihen.
"Kyse ei kuitenkaan ole mistään uskomuksista, vaan kyllä lajitoverin syömiseen liittyy jokin samantyyppinen evoluution myötä kehittynyt vastenmielisyys kuin esimerkiksi seksiin samaa sukupuolta olevan ihmisen kanssa."
- Tuolla ei ole mitään tekemistä evoluution kanssa. Sanomasi kuvastaa vain sinun ennakkoluulojasi. Homoseksuaalisuutta esiintyy lukuisilla eläinlajeilla, ihminen ei ole poikkeus. Vai väitättkö että homo on luonnonoikku? Luulen, että saman sukupuolen välinen seksi -tabu on kulttuurinen, ei evoluution mukanaan tuoma lajin säilymisen kannalta olennainen juttu. Paneminen on kivaa, tuli siitä jälkeläisiä tai ei. Toki sellaiset yksilöt, jotka eivät voi harrastaa seksiä vastakkaisen sukupuolen kanssa olisivat pakostakin katoava luonnonvara, jos se ei olisi luonnon oma tapa estää ylikansoittumista.
Eli meissä kaikissa asuu pieni homo ja jos väestö kasvaa liikaa, homous lisääntyy. Siksi meistä ei ihan oikeasti ole kenestäkään vastenmielistä harrastaa seksiä samanvehkeisten kanssa. Kulttuurimme vain on sellainen, jossa se on olevinaan vastenmielistä.Seksi lähisukulaisten välillä.
Lasten vahingoittaminen.
Ja tää on paha: Tuli
Miettikääpä, että tekisitte notskin olkkarin lattialle tai keittiön pöydälle. Meillä oli kerran fondue-kattilan alla väärää nestettä ja kahdeksan järkevän aikuisen porukassa viisi (itseni mukaan lukien) meni lähes täysin pähkinöiksi..."Jotkut eivät voi kuulemma syödä edes hevosenlihaa, mikä on mielestäni aika kummallista."
En söisi mistään hinnasta eläintä, jota kunnioitan ja rakastan. Halveksin ihmisiä, jotka hevosia syövät, olen myös ilmoittanut jopa poikaystävälleni, että jos mitään hevosta sisältävää lihatuotetta jääkaappiin tulee, ero astuu voimaan sillä sekunnilla. Ei ole tullut. Hän ymmärtää kantani asian suhteen.
"Koiraakin popsisin."
Voi miten mukavaa. Minä en. Jossain koreassa koiria jopa kasvatetaan ruuaksi, mikä on oksettava ajatus. Miksi ihmisen parhaaksi ystäväksi kutsuttua älykästä eläintä pitäisi syödä? Julmaa ja tunteetonta.
Julmaa ja tunteetonta touhua kaikki eläinteollisuuden tuotannot tosin ovat, eläinhän nähdään vain tuotantokoneena ja ruuan esiasteena, ainoa eläimen arvo määritellään muodossa €/kg.- Kössönöm
FixOrRepairDaily kirjoitti:
"Jotkut eivät voi kuulemma syödä edes hevosenlihaa, mikä on mielestäni aika kummallista."
En söisi mistään hinnasta eläintä, jota kunnioitan ja rakastan. Halveksin ihmisiä, jotka hevosia syövät, olen myös ilmoittanut jopa poikaystävälleni, että jos mitään hevosta sisältävää lihatuotetta jääkaappiin tulee, ero astuu voimaan sillä sekunnilla. Ei ole tullut. Hän ymmärtää kantani asian suhteen.
"Koiraakin popsisin."
Voi miten mukavaa. Minä en. Jossain koreassa koiria jopa kasvatetaan ruuaksi, mikä on oksettava ajatus. Miksi ihmisen parhaaksi ystäväksi kutsuttua älykästä eläintä pitäisi syödä? Julmaa ja tunteetonta.
Julmaa ja tunteetonta touhua kaikki eläinteollisuuden tuotannot tosin ovat, eläinhän nähdään vain tuotantokoneena ja ruuan esiasteena, ainoa eläimen arvo määritellään muodossa €/kg.Myönnän ihan auliisti, että syön eläimen lihaa ja se tosiaan välillä painaa mieltä. Joku sanoi joskus, että jokaisen, joka syö lihaa, pitäisi itse metsästää ruokansa. Siinä on ideaa. En kykenisi tappamaan eläintä. Miksi siis pystyn syömään lihaa?
"Jotkut eivät voi kuulemma syödä edes hevosenlihaa, mikä on mielestäni aika kummallista."
"Koiraakin popsisin."
Julmaa ja tunteetonta touhua kaikki eläinteollisuuden tuotannot tosin ovat, eläinhän nähdään vain tuotantokoneena ja ruuan esiasteena, ainoa eläimen arvo määritellään muodossa €/kg.Muistelisin, että sika on kyllä ihan yhtä älykäs kuin koira... Jopa älykkäämpi.
Syötkö siis sikaa?
Syötkö tonnikalaa?
Ei millään pahalla, mutta kyllä tuo kaksinaismoralismi on ihan naurettevaa jos jokin liha kelpaa mutta jokin toinen ei.belial_666 kirjoitti:
Muistelisin, että sika on kyllä ihan yhtä älykäs kuin koira... Jopa älykkäämpi.
Syötkö siis sikaa?
Syötkö tonnikalaa?
Ei millään pahalla, mutta kyllä tuo kaksinaismoralismi on ihan naurettevaa jos jokin liha kelpaa mutta jokin toinen ei.Olkoot miten naurettavaa hyvänsä, hevosta en siltikään syö.
Broileria tai lammasta en myöskään, sikaa ja nautaa äärimmäisen harvoin, ja niitäkin luomuna. Luomukananmunia käytän myös. Kalasta en pidä, joten en syö sitäkään.
Onko sinusta kaksinaismoralismia, etten syö kissojani mutta nautaa voin syödä joskus?- Kössönöm
Olkoot miten naurettavaa hyvänsä, hevosta en siltikään syö.
Broileria tai lammasta en myöskään, sikaa ja nautaa äärimmäisen harvoin, ja niitäkin luomuna. Luomukananmunia käytän myös. Kalasta en pidä, joten en syö sitäkään.
Onko sinusta kaksinaismoralismia, etten syö kissojani mutta nautaa voin syödä joskus?Ei vaan. En minä kyllä ikinä voisi kuvitella, että laittaisin Karkin uuniin.
Onko sinusta kaksinaismoralismia, etten syö kissojani mutta nautaa voin syödä joskus?Kissan lykääminen uuniin on suomessa laitonta. Siksi emme sitä syö. Ruokatottumukset riippuvat kulttuurista, jos kulttuuriin kuuluu ja on aina kuulunut koiran syöminen, mitä me olemme sanomaan että se on väärin? Toisten mielestä lehmä on pyhä, eikä sitä saa missään nimessä syödä. Toiset taas saattavat syödä vaikka rottia koska heillä ei muuta syötävää ole. Kaikki riippuu kulttuurista ja tilanteesta, eikä kukaan pysty sanomaan mitä tekisi tilanteessa jossa olisi vaarassa kuolla nälkään.
Onko sinusta kaksinaismoralismia, etten syö kissojani mutta nautaa voin syödä joskus?"Onko sinusta kaksinaismoralismia, etten syö kissojani mutta nautaa voin syödä joskus?"
Ei se ei ole... Kyllähän minä nyt tajuan kiintymyksen juuri NIIHIN kissoihin, mutta yleensä en tajua sitä, että jos jotain lihaa syö niin miksei sitten jotain muuta, jonkun muun kissan lihaa, joka ei ole ollut sinun kanssasi missään tekemisissä.
Tunnesitteet ja kulttuurierot ovat vahvoja juttuja mutta eivät ainakaan minulle niin vahvoja kuin halu selviytyä.
Luomulihan käytöstä myös pisteet sulle.
Jokaiselle lihansyöjälle toki tekisi hyvää päästä itse näkemään se eläimen tie pellolta jauhelipakettiin. Nykyihminen on jollain lailla vieraantunut elämän kiertokulusta. Ennen oli selvää, että lapset oppivat jo pienestä pitäen, että se mukava pikku possu joutuu lihoiksi jonain päivänä jotta perhe saa ruokaa. Ja että kun hevosen elämä loppuu, olisi naurettavaa hukata liha jos syömäkelpoista on.
Asiat toki muuttuvat, mutta eivät aina parempaan.
Hitto kun en nyt löydä netistä sitä Madventures pätkää missä heput syövät ihmisen istukkaa. :Dbelial_666 kirjoitti:
"Onko sinusta kaksinaismoralismia, etten syö kissojani mutta nautaa voin syödä joskus?"
Ei se ei ole... Kyllähän minä nyt tajuan kiintymyksen juuri NIIHIN kissoihin, mutta yleensä en tajua sitä, että jos jotain lihaa syö niin miksei sitten jotain muuta, jonkun muun kissan lihaa, joka ei ole ollut sinun kanssasi missään tekemisissä.
Tunnesitteet ja kulttuurierot ovat vahvoja juttuja mutta eivät ainakaan minulle niin vahvoja kuin halu selviytyä.
Luomulihan käytöstä myös pisteet sulle.
Jokaiselle lihansyöjälle toki tekisi hyvää päästä itse näkemään se eläimen tie pellolta jauhelipakettiin. Nykyihminen on jollain lailla vieraantunut elämän kiertokulusta. Ennen oli selvää, että lapset oppivat jo pienestä pitäen, että se mukava pikku possu joutuu lihoiksi jonain päivänä jotta perhe saa ruokaa. Ja että kun hevosen elämä loppuu, olisi naurettavaa hukata liha jos syömäkelpoista on.
Asiat toki muuttuvat, mutta eivät aina parempaan.
Hitto kun en nyt löydä netistä sitä Madventures pätkää missä heput syövät ihmisen istukkaa. :DJos minulle on muodostunut tunneside johonkin eläimeen, en kyllä kykene sitä syömäänkään. Minulle tulee aina lihansyönnin jälkeen morkkis, sillä tiedostan liian hyvin, että syömäni liha on peräisin ihan oikeasta elävästä, tuntevasta eläimestä. Joka on tapettu siksi, että että saisin syödä sen. Ahdistava ajatus, voisin lopettaa lihansyönnin oikeastaan kokonaan.
Mäkkärisukupolvi ei todellakaan tunnu tietävän miten lihaa tuotetaan ja miten mansikki muuttuu pihviksi. Ei se kyllä mitään kaunista katseltavaa olekaan...
Jos omistaisin hevosen, jonka loppu on lähellä, se lopetettaisiin eläinlääkärin toimesta ja tuhkattaisiin. En kestäisi ajatusta, että kun suren rakkaan ystäväni kuolemaa, joku tunteeton paskiainen syö sitä onnellisena.- beenthere
"Koiraakin popsisin."
Julmaa ja tunteetonta touhua kaikki eläinteollisuuden tuotannot tosin ovat, eläinhän nähdään vain tuotantokoneena ja ruuan esiasteena, ainoa eläimen arvo määritellään muodossa €/kg.Minulla veny käsi kolme metriä, kun nostin hattua sinulle.
- goddeloos
"vaan kyllä lajitoverin syömiseen liittyy jokin samantyyppinen evoluution myötä kehittynyt vastenmielisyys kuin esimerkiksi seksiin samaa sukupuolta olevan ihmisen kanssa."
- Sekä kannibalismia kuin myöskin "homottelua" esiintyy luonnossa. Meidän läheiset sukulaiset, monet apinalajit harrastavat kannibalismia, mm urospuoliset pingviinit "sekstailee" keskenään, hiiri syö poikasensa uhan edessä... jne... evoluutio ohjaa meitä luonnonpuolella joten sinä taidat olla se friikki tässä joukossa...
"tabuja ihmisellä on. Jotkut eivät voi kuulemma syödä edes hevosenlihaa, mikä on mielestäni aika kummallista. Koiraakin popsisin. Sammakot, etanat ja simpukat ainakin maistuvat. Australiassa maistui niin heinäsirkat kuin muurahaisetkin. Toukkia en ikävä kyllä päässyt kokeilemaan, vaikka ovatkin aika yleinen herkku. "
- Tuosta joukosta en ole muurahaisia syönyt, kaikkia muita kyllä :) - Saag Paneer
Kössönöm kirjoitti:
No tartutaan siihen.
"Kyse ei kuitenkaan ole mistään uskomuksista, vaan kyllä lajitoverin syömiseen liittyy jokin samantyyppinen evoluution myötä kehittynyt vastenmielisyys kuin esimerkiksi seksiin samaa sukupuolta olevan ihmisen kanssa."
- Tuolla ei ole mitään tekemistä evoluution kanssa. Sanomasi kuvastaa vain sinun ennakkoluulojasi. Homoseksuaalisuutta esiintyy lukuisilla eläinlajeilla, ihminen ei ole poikkeus. Vai väitättkö että homo on luonnonoikku?>>Tuolla ei ole mitään tekemistä evoluution kanssa. Sanomasi kuvastaa vain sinun ennakkoluulojasi. Homoseksuaalisuutta esiintyy lukuisilla eläinlajeilla, ihminen ei ole poikkeus. Vai väitättkö että homo on luonnonoikku?>Homoseksuaalisuutta esiintyy lukuisilla eläinlajeilla, ihminen ei ole poikkeus.>Vai väitättkö että homo on luonnonoikku?
- rmtob ei kirj.
belial_666 kirjoitti:
Muistelisin, että sika on kyllä ihan yhtä älykäs kuin koira... Jopa älykkäämpi.
Syötkö siis sikaa?
Syötkö tonnikalaa?
Ei millään pahalla, mutta kyllä tuo kaksinaismoralismi on ihan naurettevaa jos jokin liha kelpaa mutta jokin toinen ei."Muistelisin, että sika on kyllä ihan yhtä älykäs kuin koira... "
Sika on älykkäämpi kuin simpanssi eli toisiksi älykkäin eläinlaji. - Kantapää
rmtob ei kirj. kirjoitti:
"Muistelisin, että sika on kyllä ihan yhtä älykäs kuin koira... "
Sika on älykkäämpi kuin simpanssi eli toisiksi älykkäin eläinlaji.En ole oikein koskaan nähnyt järkeä tuossa älykkyysdebaatissa. Kaikkien eläinlajien ajattelutoiminta tapahtuu sen verta eri tavalla ettei mielestäni voi varmasti mennä sanomaan että mikä laji on toista älykkäämpi, varsinkin kun on selvää ettei tulos voi olla täysin objektiivinen kun arvion tekee yhden tietyn eläinlajin edustaja, joka tarkastelee älykkyyttä omien lajitovereidensa luoman käsitteen pohjalta.
Millä perusteella? Miksi ihmisellä olisi evoluution kautta kehittynyt vastenmielisyys syödä lajitovereita?
Entäpä, miksi seksin kohdalla?- readmorethanonebook
Kantapää kirjoitti:
En ole oikein koskaan nähnyt järkeä tuossa älykkyysdebaatissa. Kaikkien eläinlajien ajattelutoiminta tapahtuu sen verta eri tavalla ettei mielestäni voi varmasti mennä sanomaan että mikä laji on toista älykkäämpi, varsinkin kun on selvää ettei tulos voi olla täysin objektiivinen kun arvion tekee yhden tietyn eläinlajin edustaja, joka tarkastelee älykkyyttä omien lajitovereidensa luoman käsitteen pohjalta.
Ei tietenkään voi. En ajatellut loppuun asti kun kirjoitin, kysymyshän on todella vain tietynlaisesta ihmiskeskeisestä älykkyydestä. Eihän varmaksi voida sanoa edes onko ihminen maapallon älykkäin laji.
Eläimen sisäinen maailmahan voi olla järjettömän rikas, vaikka ihmisten keksimissä ongelmanratkaisuissa ei loistaisikaan.
Sika on kuitenkin todella älykäs tietyllä spektrillä.
Hassu juttu on, että Ihmisten ja muiden eläinten älykkyyttä verratessa eläistä otetaan keskiverto yksilö ja ihmisistä älykkyyden yläpää.
Kasvissyöjänä en voisi. Mutta henkeni pitämiseksi olisi kai pakko... jos pysyisi sisällä. Mutta ei sillai että ihminen pitäisi ensin tappaa... sitten kai kuolisin nälkään.
Ai että elävän ravinnon ystävä? Vai elävä ystävä ravintona ;o)
Syön kyllä kuolleitakin powkkanoita xD Mistä muuten tällänen aloitus mieleen putkahti? :D
missxcessive kirjoitti:
Syön kyllä kuolleitakin powkkanoita xD Mistä muuten tällänen aloitus mieleen putkahti? :D
Luovuuspäissänni (lue: "kännissä") ajattelin ottaa tämän asian taas esille. Sillä saa yleensä aika jänniä värejä ja hajaannusta tapahtumaan kummallakin kentällä.
Olen tosiaan siis joskus toisinaan tullut lihaakin syöneeksi ja voin kertoa, että kasvis (kalamuna) -ruokavaliolla elävälle ei ongelma todellakaan ole sisällä pysyminen vaan ulos tuleminen.
Varmaan ymmärrät, mitä tarkoitan. Ja jos et ymmärrä, syö joulukinkkua ja osta Levolacia ;o)
Söisitkö okeasti veljesi,siskosi, äitisi, isäsi?
Sä oot sekasi, ootsä joku vitun svedu = isänmaan petturi homopoika?No mikäs nyt?
Onko kannibalismi yleistä ruotsalaisten keskuudessa?
Ostitko muuten riittävästi kynttilöitä pääsiäiseksi?- hän on
vähän kännissä. pää(n)si(s)äisen kunniaksi.
- -.-.
Jokin aika sitten joku täällä moitti sinua kuvasi perusteella. Puolustin sinua silloin, ketään ei saisi moittia ulkonäkönsä perusteella.
Nyt en enää ole varma, teenkö samaa enää uudestaan. Sen verran typerältä alat vaikuttaa. Eikä aina voi kaikkea pistää känninkään piikkiin. Lopeta juopottelu.
- ihmistä
ihminen harvemmin haluaa syödä semmoista, johon pystyy samaistumaan, tai joka muuten vain kulttuurisista syistä inhottaa. toiseen ihmiseen on (yleensä) helpompi samaistua kuin lehmään, kalaan tai vehnään. nykyään monet ovat vieraantuneet ruokaketjusta sen verran perusteellisesti, että esim sianlihan alkulähteille meneminen saattaisi saada henkilön luopumaan lihasta. vielä 1-2 sukupolvea sitten oli ihan tavallista teurastaa possu kotona niin, että lapset olivat siinä vierellä katsomassa. minulle se ei tee pahaa kun olen primitiivisesti ajatteleva lihansyöjä, mutta ymmärrän että kaikki eivät ajattele samoin kuin minä.
- lihapiiri
Meillä kyllä on teurastettu eläimet pihalla, eikä kotona...
>Meillä kyllä on teurastettu eläimet pihalla, eikä kotona... <
meillä pihapiirikin kuuluu 'kotiin' ;)
- DarWWin
Jos ihminen on kerran yksi eliölaji muiden joukossa, niin ihmisen syönti ei voi olla eettisesti väärin, vaikka muut eliölajit eivät syökään lajitovereitaan. Ihmisen arvo voidaan mitataan korkeintaan lihan kilohinnassa. Tämä on jokaisen oikean ateistin hyväksyttävä, tai hän ei ole ateisti.
"vaikka muut eliölajit eivät syökään lajitovereitaan"
Olitko jossain vaihtoehtoisessa biologian opetuksessa?- Uskovana en söisi
toista ihmistä missään tilanteessa !
Jos joutuisin tilanteeseen, josta en selviäisi hengissä ilman ruokaa,
niin se olisi Jumalan sallima tilanne, joko koetukseksi uskostani,
jolloin Hän toisi siihen avun ja vapauttaisi siitä tavalla tai toisella
taikka sitten se olisi kuolemaksi, mutta jokatapauksessa rukoilisin
apua Jumalalta ja odottaisin sitä vaikka kuolemaani saakka, joka
sekin olisi sallittu, jos niin kävisi. - Kössönöm
Uskovana en söisi kirjoitti:
sekin olisi sallittu, jos niin kävisi.että et saisi syödä muita meren eläviä kuin niitä, joilla on evät ja suomut. Etkä myöskään sikaa. Heinäsirkkoja saisit syödä. Voisithan sinä tietysti rukoilla jumalaltasi lupaa saada syödä simpukoita ja olen ihan varma, että nälissäsi kuulisit että jumalasi antaisi sinulle luvan.
- Ihmisen syömisestä
Kössönöm kirjoitti:
että et saisi syödä muita meren eläviä kuin niitä, joilla on evät ja suomut. Etkä myöskään sikaa. Heinäsirkkoja saisit syödä. Voisithan sinä tietysti rukoilla jumalaltasi lupaa saada syödä simpukoita ja olen ihan varma, että nälissäsi kuulisit että jumalasi antaisi sinulle luvan.
oli kyse.. ja lisäsin, että jos ruokaa ei olisi saatavilla
ja tarkoitin, ettei sitä olisi missään muodossa.
(En söisi heinäsirkkojakaan)! Ihmisen syömisestä kirjoitti:
(En söisi heinäsirkkojakaan)!Ennen sinua kuukahtaneen ateistikanssanääntyjän muodossa?
- Kössönöm
Ihmisen syömisestä kirjoitti:
(En söisi heinäsirkkojakaan)!"En söisi heinäsirkkojakaan)! "
- Ihan varmasti söisit, jos ei muuta olisi. Ruokatottumukset ovat ihan kulttuuriin perustuvia. Joku inhoaa ajatusta syödä sikaa, joku koiria. En minäkään mielelläni kissaa söisi, mutta kyllä sitäkin jotkut tekevät. - En missään muodossa
Ennen sinua kuukahtaneen ateistikanssanääntyjän muodossa?
söisi - en edes marinoituna !
- Heh sinullekin
Kössönöm kirjoitti:
"En söisi heinäsirkkojakaan)! "
- Ihan varmasti söisit, jos ei muuta olisi. Ruokatottumukset ovat ihan kulttuuriin perustuvia. Joku inhoaa ajatusta syödä sikaa, joku koiria. En minäkään mielelläni kissaa söisi, mutta kyllä sitäkin jotkut tekevät.Varmaan söisit kissasi, jos ei muuta olisi !
- Kössönöm
Heh sinullekin kirjoitti:
Varmaan söisit kissasi, jos ei muuta olisi !
tuota väittänyt. Ei, en söisi. Puolisoon ja kissaan vedän rajan. Voi olla että naapurin Timppakin olisi siinä ja siinä.
- Enpä ole väittänyt
Kössönöm kirjoitti:
tuota väittänyt. Ei, en söisi. Puolisoon ja kissaan vedän rajan. Voi olla että naapurin Timppakin olisi siinä ja siinä.
ennen - vastahan tämä oli ensimmäinen kerta, kun palstalla vastaan tälläiseen aloitukseen.
- Kössönöm
Enpä ole väittänyt kirjoitti:
ennen - vastahan tämä oli ensimmäinen kerta, kun palstalla vastaan tälläiseen aloitukseen.
:)))))))))))))))
- Totta kirjoitin
Kössönöm kirjoitti:
:)))))))))))))))
mutta sinä et näytä uskovan ketään, etkä mitään !
Eikö tuollainen kaiken epäileminen ja kyseenalaistaminen vie ilon elämästä ? - Kössönöm
Totta kirjoitin kirjoitti:
mutta sinä et näytä uskovan ketään, etkä mitään !
Eikö tuollainen kaiken epäileminen ja kyseenalaistaminen vie ilon elämästä ?Etkö ole huomannut?
- Olen huomannut
Kössönöm kirjoitti:
Etkö ole huomannut?
kyllä, että elämä on kivaa - enkä toisaalta ihmettele sitä, jos asenteesi on se, mikä on,
kun olet ollut palstalla joidenkin pilkan ja ivan kohteena, mutta jos itse eläisin epäillen
kaikkia ja kyseenalaistaen kaiken tuollatavoin, elämäni olisi todella ilotonta.
Minä en todellakaan ole aiemmin vastannut tälläiseen aloitukseen, enkä sinulle siten,
kuin nyt vastasin ! - Kössönöm
Olen huomannut kirjoitti:
kyllä, että elämä on kivaa - enkä toisaalta ihmettele sitä, jos asenteesi on se, mikä on,
kun olet ollut palstalla joidenkin pilkan ja ivan kohteena, mutta jos itse eläisin epäillen
Minä en todellakaan ole aiemmin vastannut tälläiseen aloitukseen, enkä sinulle siten,
kuin nyt vastasin !on hieman petrattavaa sen suhteen miten teet asiasi ymmärrettäväksi.
"kyllä, että elämä on kivaa - enkä toisaalta ihmettele sitä, jos asenteesi on se, mikä on,
kaikkia ja kyseenalaistaen kaiken tuollatavoin, elämäni olisi todella ilotonta."
- Asenteeni? Et siis ihmettele, että minua pilkataan? Onko ateismi, humanismi, naisten tasa-arvo, lasten oikeudet, uskonnonvapaus, sananvapaus sinusta sellaisia asioita, että niiden puolestapuhujaa on syytä pilkata?
"Minä en todellakaan ole aiemmin vastannut tälläiseen aloitukseen, enkä sinulle siten,
kuin nyt vastasin ! "
- Vau! Kiitos tästä loistavasta kommentistasi. - Asenteellasi
Kössönöm kirjoitti:
on hieman petrattavaa sen suhteen miten teet asiasi ymmärrettäväksi.
"kyllä, että elämä on kivaa - enkä toisaalta ihmettele sitä, jos asenteesi on se, mikä on,
kaikkia ja kyseenalaistaen kaiken tuollatavoin, elämäni olisi todella ilotonta."
- Asenteeni? Et siis ihmettele, että minua pilkataan? Onko ateismi, humanismi, naisten tasa-arvo, lasten oikeudet, uskonnonvapaus, sananvapaus sinusta sellaisia asioita, että niiden puolestapuhujaa on syytä pilkata?
"Minä en todellakaan ole aiemmin vastannut tälläiseen aloitukseen, enkä sinulle siten,
kuin nyt vastasin ! "
- Vau! Kiitos tästä loistavasta kommentistasi.tarkoitin juuri sitä, miten asennoiduit jälleen siihen, mitä kirjoitin
- eli kun epäilet ja kyseenalaistat kaiken, niin ymmärrät väärin eli:
tässä en todellakaan tarkoittanut niitä asioita ja aiheita, joista
kirjoitat palstalla, vaan sitä, miten ymmärrät toisten kommentit ja
miten vastaat niihin. - Kössönöm
Asenteellasi kirjoitti:
tarkoitin juuri sitä, miten asennoiduit jälleen siihen, mitä kirjoitin
- eli kun epäilet ja kyseenalaistat kaiken, niin ymmärrät väärin eli:
tässä en todellakaan tarkoittanut niitä asioita ja aiheita, joista
kirjoitat palstalla, vaan sitä, miten ymmärrät toisten kommentit ja
miten vastaat niihin.Miksi et voi suoraan sanoa mitä tarkoitat? Miksi kieputtelet sanoja tuolla tavalla?
- beenthere
Olen huomannut kirjoitti:
kuin nyt vastasin !Kaikki jotka kirjoittavat monella nikillä jatkuvasti käsitellään täällä yhtenä ja samana häirikköhenkilönä. Olet siis ikävä kyllä tämän palstan multinikki häirikkö, etkä voi sille mitään. Mene ja rekisteröidy tai ryhdy käyttämään samaa nikkiä aina niin pääset tuosta ongelmasta. Toistaiseksi olet palstan häirikköpaskiainen.
- hgfjhlkljköl
Kössönöm kirjoitti:
että et saisi syödä muita meren eläviä kuin niitä, joilla on evät ja suomut. Etkä myöskään sikaa. Heinäsirkkoja saisit syödä. Voisithan sinä tietysti rukoilla jumalaltasi lupaa saada syödä simpukoita ja olen ihan varma, että nälissäsi kuulisit että jumalasi antaisi sinulle luvan.
"Heinäsirkkoja saisit syödä."
Jos hihu löytää jostakin niitä nelijalkaisia mitä raamatussa mainostetaan. - rmtob ei kirj.
"Jos ihminen on kerran yksi eliölaji muiden joukossa, niin ihmisen syönti ei voi olla eettisesti väärin"
Minä pidän kaikkien eläinten(mukaan lukien ihminen) syömistä moraalittomana. Olen siis vegaani.
Luonnollisesti kuolleen syöminen voi monissa tapauksissa olla kaikkein eettisin teko. Se kun on ekologinen tapa hävittää ruumis. - Pähkinä...
Uskovana en söisi kirjoitti:
sekin olisi sallittu, jos niin kävisi.Mitäs jos Jumala pudottais sun eteen Hitlerin käsivarren ja sanois, että syö tuosta.
- Kauheaaaa
rmtob ei kirj. kirjoitti:
"Jos ihminen on kerran yksi eliölaji muiden joukossa, niin ihmisen syönti ei voi olla eettisesti väärin"
Minä pidän kaikkien eläinten(mukaan lukien ihminen) syömistä moraalittomana. Olen siis vegaani.
Luonnollisesti kuolleen syöminen voi monissa tapauksissa olla kaikkein eettisin teko. Se kun on ekologinen tapa hävittää ruumis.Minun mielestäni on moraalitonta syödä kasveja. Ne ovat olleet hetki sitten elossa.
- readmorethanonebook
Kauheaaaa kirjoitti:
Minun mielestäni on moraalitonta syödä kasveja. Ne ovat olleet hetki sitten elossa.
"Minun mielestäni on moraalitonta syödä kasveja. Ne ovat olleet hetki sitten elossa. "
Kasvikset voi syödä elävinä. Itse murhasin äsken täysin kylmäverisesti kaksi porkkanaa.
- Thronos
Varmaankin nälkäkuoleman partaalla voisin syödä ihmislihaa vaikka ajatus nyt tuntuukin epämiellyttävältä, kun en syö muidenkaan eläinten (nisäkkäät,linnut) lihaa. Ihmisen pitäisi kyllä olla valmiiksi kuollut, tuskinpa ketään ryhtyisin tappamaan ruoakseni.
Tosinälän tullessa on sivistyksen pintakiilto aika ohutta, tiedän sen siitä että olen joskus onkinut hellan ja tiskipöydän välistä siellä iät kaiket lojunutta sokeripalaa että edes jollakin saisin nälkääni tyydytettyä. No se oli aika lailla erikoistilanne se...missxcessive kirjoitti:
Erikoistilanteista puheenollen, kerran söin ketsuppia nälkääni. :D
Kerran ruotsinlaivalla myöhäisteininä ostettiin kaverin kanssa kaksi grillimakkaraa saunabaarissa ja niin paljon sinappia kun sai. Kumpiin söi sitten varmaan desin sinappia.
Jännän makuista yrjöä oli aamulla.
Tämä siis siksi, että rahaa oli vähän ja se vähä käytettiin alkoholin hankkimiseen.- Kössönöm
missxcessive kirjoitti:
Erikoistilanteista puheenollen, kerran söin ketsuppia nälkääni. :D
sellainen tilanne, että ruokaa oksettaa ajatellakin ja kun juo vettä, niin senkin oksentaa? Ei muuten ollenkaan kiva juttu.
Mutta tässä kyllä siis keskusteltiin ihan eri asiasta kuin virustaudista. Muistan oikein hyvin kun joskus nuorena kävin kaupassa pennosteni kanssa (silloin oli lihatiskit) ja sanoin, että että semmoinen pätkä makkaraa, joka maksaa korkeintaan X markkaa. Tarkasti punnittiin. - miksi pitäisi?
Kössönöm kirjoitti:
sellainen tilanne, että ruokaa oksettaa ajatellakin ja kun juo vettä, niin senkin oksentaa? Ei muuten ollenkaan kiva juttu.
Mutta tässä kyllä siis keskusteltiin ihan eri asiasta kuin virustaudista. Muistan oikein hyvin kun joskus nuorena kävin kaupassa pennosteni kanssa (silloin oli lihatiskit) ja sanoin, että että semmoinen pätkä makkaraa, joka maksaa korkeintaan X markkaa. Tarkasti punnittiin.Jos Raamattuun viittaat, niin leipä symbolisoi Jeesuksen ruumista, ja viini verta.
miksi pitäisi? kirjoitti:
Jos Raamattuun viittaat, niin leipä symbolisoi Jeesuksen ruumista, ja viini verta.
Et voisi ostaa markalla borsalinoa vai et voisi oppia vastaamaan aloitukseen?
- Kössönöm
Jos Raamattuun viittaat, niin leipä symbolisoi Jeesuksen ruumista, ja viini verta.
Minä mistään raamatusta puhunut, vaan K-kaupan lihatiskistä.
Kössönöm kirjoitti:
Mutta tässä kyllä siis keskusteltiin ihan eri asiasta kuin virustaudista. Muistan oikein hyvin kun joskus nuorena kävin kaupassa pennosteni kanssa (silloin oli lihatiskit) ja sanoin, että että semmoinen pätkä makkaraa, joka maksaa korkeintaan X markkaa. Tarkasti punnittiin.Tampereella menet kiskalle ja lyät tiskiin ruplat ja sanot "tolla". Näin toimitaan ja musta maistuu ;o)
- Kössönöm
Tampereella menet kiskalle ja lyät tiskiin ruplat ja sanot "tolla". Näin toimitaan ja musta maistuu ;o)
Kävin vuosia vuosia sitten Oulussa kaverin luona ja perille tullessa yöllä hain jotain nakkaria josta jotain mahantäytettä saisi. Löytyi sieltä yksi, jossa oikein kyllästyneen näkoinen nainen sanoi että tossa. Sellainen littaantuunut makkara sinappiliemessä.
Launonen (tämä kaverini Oulusta) sanoi, että mitä helvettiä sinä sinne menit, ei siellä käy kuin puolikuolleet aamuyöstä. Mistä minä sen olisin tiennyt! - Olly
Tuo näkemys juntattiin läpi muistaakseni joskus 1200-luvulla.
- beenthere
Enpä söisi ihmistäkään kun en muutakaan lihaa syö. Eläimenä ihminen ei eroa minusta mitenkään muista eläimistä, enkä näe ihmistä mitenkään arvokkaampana.
Jos kuvitellaan tilanne, jossa olisi pakko syödä jotain lihaa, niin ehdottomasti mieluummin valitsisin tuntemattoman ihmisen lihan kuin oman kissani lihan. Kissallani on siis enemmän merkitystä minulle.
Mutta kuten totesin, nämä ovat vain kuvitteellisia tilanteita ja oikeasti en söisi kenenkään lihaa.- hkjkhjkhjkhjkhkhjkhj
'Ihminen ei ole eläin, muista se, jos pidät itseäsi sellaisena, minä en ainakaan ole eläin, en edes apinan serkku.'
Siinäpä se sinun ongelmas onkin, joudut tässäkin asiassa valehtelemaan itselles
PS. Muistatko mitä sanoit yleistämisestä?
'Löit kirveen omaan nilkkaasi ja paljastit ateistien ajatukset.' - sErpiEntE
Ilmeisesti joillakin meistä on siinämäärin sinua enemmän kykyä empatiaan että se ulottuu myös tuohon "kapiseen koiraan" tai "hirvemetsästäjä hirveen" (mikä ikinä tuo jälkimmäinen onkaan), itse en tappaisi kumpaakaan. Jos minä siis vertaan ihmistä noihin mainitsemiisi koiraan tai hirveen, niin se ei tarkoita että antaisin kellekkään lupaa tappaa heitä vain koska sinun mielestäsi nuo kaksi edellistä saa muitta mutkitta tappaa.
"Ja vielä uskovia sanotte tappajiksi. Löit kirveen omaan nilkkaasi ja paljastit ateistien ajatukset."
Tuolla paskalla yleistyksellä sinun ei vielä kannata alkaa leijumaan; unohdit nimittäin että toisin kuin sinä ja toverisi me ateistit osaamme ajatella ihan omatoimisestikkin, lukemasi viesti sisälsi vain yhden ateistin näkökulman yhteen asiaan (ja senkin sinä selvästi onnistuit ymmärtämään väärin). Yleistyksestä puheen ollen en ole kuullut yhdenkään ateistin sanovan että uskovaisuus tekisi ihmisestä automaattisesti tappajan; olisikohan sinulla tässä asiassa nyt peiliin katsomisen paikka...
"Ihminen ei ole eläin, muista se, jos pidät itseäsi sellaisena, minä en ainakaan ole eläin, en edes apinan serkku."
Ihminen on mm. nisäkäs, kädellinen ja hominidae lajiryhmän jäsen. Kaikki nuo termit sisältävät itsessään jo oletuksen siitä että ihminen on eläin, ja ainakin kaksi ensimmäistä voi huomata jo ihan vain omaa kehoaan tarkastelemalla. Sinäkin olet eläin, se minä itse pidät itseäsi ei vaikuta tähän tosiasiaan millään tavalla. Siinä kylläkin olet oikeassa ettet ole apinan serkku, vaan olet apina itsekkin. Katso vaikka tuolta
http://fi.wikipedia.org/wiki/Ihmisapinat
ihminen, eli homo sapiens löytyy heti siitä gorillojen alapuolelta (jostain kyllä vasta kuulin väitteen että meidän pitäisi itseasiassa olla simpanssien kolmas alalaji, koska samankaltaisuutemme niihin on niin ilmeinen).
"Kakkkia hulluja juttuja täällä kuuleekin."
Tuosta väitteestä voin kyllä sinun viestisi luettuani olla täysin samaa mieltä... - Jh_eikirjaut.
hkjkhjkhjkhjkhkhjkhj kirjoitti:
'Ihminen ei ole eläin, muista se, jos pidät itseäsi sellaisena, minä en ainakaan ole eläin, en edes apinan serkku.'
Siinäpä se sinun ongelmas onkin, joudut tässäkin asiassa valehtelemaan itselles
PS. Muistatko mitä sanoit yleistämisestä?
'Löit kirveen omaan nilkkaasi ja paljastit ateistien ajatukset.'"PS. Muistatko mitä sanoit yleistämisestä?
'Löit kirveen omaan nilkkaasi ja paljastit ateistien ajatukset.' "
- sorry, pitäisi tietenkin lukea ; ateistin ajatukset ;) - beenthere
Ja nyt sitten varmaan näytät sen kohdan, jossa puhuin tappamisesta.
Kyllä tuon usko on kaikki järjestä ja ymmärryksestä pois. Pahantahtoisuus tuntuu lisääntyvän myös merkittävästi uskon myötä ja valehtelu.
No mahdollisesti söisin, riippuen hyvin paljon tilanteesta. Olen joskus sanonyt, että söisin ennemmin ihmistä kuin lemmikkieläintä (kissa, koira, hevonen, kani). Mieluummin näkisin vieraan ihmisen roikkumassa teurastamossa koukusta, kuin tutun hevosen.
Kertokaa nyt sitten miten häiriintynyt olen:D- Anonyymi
Todella häiriintynyt
>>> Jos et voisi niin miksi?
Mikä ettei... ;)
Tosiaan, jossain selviytymistilanteessa asia olisi ihan itsestäänselvä. En minä alkaisi kuolla nälkään sen takia, etten söisi lihaa jos sitä tarjolla olisi.
Eri asia olisi sitten se olisiko ihminen jo valmiiksi kuollut vai pitäisikö tappaa saadakseen elää. Oma elämänhaluni on ollut kuitenkin aika vahva aina ja pahoistakin ongelmista on tullut selvittyä jopa keinoja kaihtamatta.
Ja muutenkin voisin ehkä maistaa, sillä kaikkeahan pitää kokeilla kerran, paitsi kansantanssia ja sukurutsaa. :DJossain rikosdokkarissa jututettiin yhtä kannibaalia joka kertoi ihmisen maistuvan sialta. Tyyppi oli tappanut jonkun joka halusi tulla syödyksi ja pannut pakastimeen. Välillä oli järkännyt kynttiläillallisia ja paistellut pihvejä. Siinä oli oikeudella pohtimista, kun koko homma oli tehty molempien osapuolten suostumuksella:)
Jossain rikosdokkarissa jututettiin yhtä kannibaalia joka kertoi ihmisen maistuvan sialta. Tyyppi oli tappanut jonkun joka halusi tulla syödyksi ja pannut pakastimeen. Välillä oli järkännyt kynttiläillallisia ja paistellut pihvejä. Siinä oli oikeudella pohtimista, kun koko homma oli tehty molempien osapuolten suostumuksella:)
Muistan tuon saman doumentin. Olikohan niin että miehet rakastivat toisiaan ja kannibaali söi rakkaansa lihaa suurella tunteella?
Syöminen oli eräänlainen rakkauden osoitus.- Kössönöm
Jossain rikosdokkarissa jututettiin yhtä kannibaalia joka kertoi ihmisen maistuvan sialta. Tyyppi oli tappanut jonkun joka halusi tulla syödyksi ja pannut pakastimeen. Välillä oli järkännyt kynttiläillallisia ja paistellut pihvejä. Siinä oli oikeudella pohtimista, kun koko homma oli tehty molempien osapuolten suostumuksella:)
mutta en muista mikä Euroopan maa se oli. Oliko Belgia?
No eiköhän tässä ole kyse vanhasta kunnon Armin Meiwesista.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Armin_Meiwes
Tällä pariskunnalla oli tosiaan, vähä rajummat rakkaudenosoitukset.
Biisi heistä:
http://www.youtube.com/watch?v=yXIvy8VQjSY
(ko. live-esiintyminenkin käsittelee aihetta... :D)- ....
kiihottaa kovasti, sisko houkuttaa ja jos on oikea NÄLKÄ niin kelpaa niin heppa kuin naapurin Lyylikin.
- Tango_Delirium
En syö lihaa muutenkaan, eli ihminenkin jäisi syömättä. Jos ihmislihan syöminen olisi hengissä selviämisen ehto, en osaa sanoa kuinka menettelisin. Kun en ole koskaan kokenut kunnon nälkää (aina on jotain syötävää löytynyt, muutaman päivän sinnittelee aika olemattomalla ruualla).
- goddeloos
Selviytyminen ja elossapysyminen on luontaista ainakin lähes kaikille nisäkkäille... kyllä sitä suuhunsa laittaa mitä vaan pakon edessä että selviää seuraavaan päivään. Helppo olisi sanoa että en ikinä söisi... totuus ei vaan taida olla niin kaunis... Toisen ihmisen prionit tietty pelottaisivat (kuru eli "naurutauti") :)
ps jokainen ehtoollinenhan on kannibalismia :) Mikäs siinä.
Lihaahan se vain on.
Itse asiassa on sitä jo tullut maistettua.
Kävi nimittäin niin, että pienen tapaturman vuoksi minusta irtosi noin sokeripalan kokoinen palanen lihaa ja nahkaa. Se jäi roikkumaan nahanriekaleen varaan. Purin nahanriekaleen poikki ja niin minulla oli lihanpala suussani. Ajattelin, että en viitsi sitä maahankaan sylkäistä, joten nielasin sen. Ei se maistunut kuin vereltä. En tosin juuri makustellut sitä.
Muuten ravintoaineiden suhteen olen ultravegaani.
Mielestäni ei ole oikein tappaa ja syödä mitään, missä on elämä; kasveja, sieniä tai kehittyneempiä eliömuotoja.
Kuitenkin, koska olen päättänyt jäädä henkiin, minun pitää syödä kasviksia, lihaa ja mitä muuta tahansa ravintoa päämääräni saavuttamiseksi.
Sorry kanssaeläjät, juurelliset, jalalliset, evälliset ym. mutta se on osa luonnon kiertokulkua. Teidän vuoronne syödä minut tulee aikanaan.- Tsekkaa jos et usko
On ihan selkeä syy siihen, miksi lajitoverinsa lihaa ei kannata syödä: kannibaaleilla on tavattu jacob creutzfeldtin tautia. Sukua hullun lehmän taudille (kun lehmille annettiin ei-lajinmukaista ravintoa...). Että ihan syynsä on sille, että kannibalismia pidetään noin yleisesti vastenmielisenä (kuten myös insestiä: sisäsiittoisuus kun ei ole biologisesti hyvä asia).
Tsekkaa jos et usko kirjoitti:
On ihan selkeä syy siihen, miksi lajitoverinsa lihaa ei kannata syödä: kannibaaleilla on tavattu jacob creutzfeldtin tautia. Sukua hullun lehmän taudille (kun lehmille annettiin ei-lajinmukaista ravintoa...). Että ihan syynsä on sille, että kannibalismia pidetään noin yleisesti vastenmielisenä (kuten myös insestiä: sisäsiittoisuus kun ei ole biologisesti hyvä asia).
Vain aivojen syöminen. Uusimmassa tiedelehdessä selvitettiin, että suurimmalla osalla kansoista on prionisairauksille immunisoiva geenimuutos. Että lajitoveri on meille maistunut, koska tuo geenimuunnos on antanut jonkun edun, koska se on yleistynyt.
Tsekkaa jos et usko kirjoitti:
En usko, että tartutin itsestäni itseeni mitään uutta tautia.
En myöskään tunne erityistä halua syödä juuri ihmislihaa, joten en tule sitä itselleni aktiivisesti hankkimaan.
En myöskään usko, että sitä tulee minun elinaikanani yleisesti lihatiskien valikoimaan.
Jos on muitakin ravinnonlähteitä tarjolla niin syön mielummin jotain muuta. Poikkeusoloissa, jos oma henkiinjääminen on kiinni siitä että ainoa ravinnonlähde on ihmisliha niin todennäköisesti olisin valmis tekemään poikkeuksen.
Jos olisi pakko hengissä pysyäkseni ja henkilö olisi valmiiksi kuollut, niin luultavasti söisin. En usko että pystyisin tappamaan toista ihmistä ruuaksi missään tilanteessa.
- hjkhkjhjkhjkhkhjkhjk
'Epäpätevä henkilö nimitettiin poliittisista syistä ranskalaisen Méduse-fregatin kapteeniksi. Matkalla Senegaliin sattui onnettomuus, kun 2. heinäkuuta 1816 Méduse ajoi hiekkasärkälle 50 kilometrin päähän Afrikan rannikosta.
Myrskyn yltyessä Médusen miehistö ja matkustajat evakuoitiin. Osa heistä siirtyi kahteen pelastusveneeseen ja 146 naista ja miestä tukkilautalle. Kun kapteenille selvisi, että veneet eivät jaksaneet vetää lauttaa perässään, hän katkaisi köydet ja jätti lautalla olijat oman onnensa nojaan. Kun lautalle jääneet pelastettii 17 heinäkuuta, jäljellä oli enää 15 matkustajaa. He olivat pysytelleet hengissä syömällä muita haaksirikkoisia.'
South Parkin tasoista cannibalismia
http://historianet.fi/node/36608
Söisin jos olis pakko En oo kasvissyöjä, mutta toisaalta en haluu että kukaan tulee kertomaan possuista elävinä, tai muuten muuttaa sen mun pihvin eläväksi eläimeksi siinä ruokapöydässä. Ja jos pitäis itse metsästää safkansa ni kyllä jäis lihan syönti siihen - korkeintaan kalaa voisin syyä, ja kananmunia.
Näin ehkä voisin puputtaa ihmislihaa autuaan tietämättömänä ihan iloisesti, kunhan kukaan ei tulis kertomaan, että siinä on sitten naapurin pertti! Kuoli toissayönä auto-onnettomuudessa! Ja sitten taas jos tietäisin että se olis ihminen, ja jo valmiiksi pihveinä, niin voisin olla raaka ja ainakin maistaa.
Riippuu millasessa maailmassa elettäis, oisko ihmisten syöminen ihan normijuttua, vai nimenomaan vähän tabu. Jos vaihtoehdot ois kuolla nälkään tai syödä valmiiks kuolleen ihmisen lihaa, niin kyllä mä mielummin oman nahkani pelastaisin, vaikka vaikeeta se varmasti vois olla.- ,,,,,,,
mikäli muita vaihtoehtoja ei olisi.
- kauhea juttu
Oliskohan se ollu muuten Kiina, jossa on kymmeniä ravintoloita, joissa tarjotaan abortoiduista sikiöistä tehtyä ruokaa. Ja niitä myydään jopa purkitettuina. Sairasta.
- ,,,,,,,,,
heitetäänkö ne roskiin vai syökö joku riittävän nälkäinen ne? Kelpais varmaan sullekkin jos et olis pariin viikkoon syönyt.
Ovatko maan matoset yms. bakteerit sitten sairaita kun niille kelpaa mikä tarjotaan että pysytään hengissä? - tuttu mies
,,,,,,,,, kirjoitti:
heitetäänkö ne roskiin vai syökö joku riittävän nälkäinen ne? Kelpais varmaan sullekkin jos et olis pariin viikkoon syönyt.
Ovatko maan matoset yms. bakteerit sitten sairaita kun niille kelpaa mikä tarjotaan että pysytään hengissä?Tälle palstalle sopinee kysymys ateistisista pedofiileista:
1) Miksi pedofilia on ateistien joukossa yleisempää kuin väestössä keskimäärin?
2) Keskustelevatko ateistit asiasta vai pyrkivätkö vaikenemaan? - Kantapää
tuttu mies kirjoitti:
Tälle palstalle sopinee kysymys ateistisista pedofiileista:
1) Miksi pedofilia on ateistien joukossa yleisempää kuin väestössä keskimäärin?
2) Keskustelevatko ateistit asiasta vai pyrkivätkö vaikenemaan?http://2.bp.blogspot.com/_-M5LkxluYao/SgDiTcjmbSI/AAAAAAAAAuU/2FcuAAMLm5c/s400/fuck-you.jpg
- Voisihan tuota harki
Miksi ei? Jos se maistuu hyvältä niin paistettu ihmisliha hampurilaisen välissä pekonin ja cheddarjuuston kanssa voisi olla herkullista.
sama pätee ihmislihaan.kuin muuhunkin lihaan Ihminen pitäis ekas t@reurastaa ja teurastamassako osasto ihmislihal.Eihän raato lihaa kaupas terveys syist myydä ja toiseksi suurin osa ihmisistä haluu tulla siunatuksi kuoltua eikä syödyksi ja hautajaisis aika irvokasta kun pappi sanoisi.että siunaa ruoka mutta pedofiileistä vois tehdä koiran purkkiruokaa
- Anonyymi
Teidän syödään
- qwerty
Todellakin söisin kerro mist saa???!!!
- Olet mitä syöt
No jos toisena vaihtoehtona olisi nälkäkuolema, niin epäilemättä voisin. Muuten en varmastikkaan.
Eikös kannibalismi muuten ole äärimmäisen epäterveellistä (esimerkkinä hullunlehmäntauti, joka sai alkunsa siitä kun lehmät söivät rehua, jossa oli naudanlihajäämiä), tämmöistä puhetta olen ainakin joskus kuullut? - zyrt
Miksi ei, jos kyse olisi kuolleesta ihmisestä. Toinen asia on kyllä se, että miten pystyisi raakaa lihaa syömään, jos ei olisi keittomahdollisuutta.
Ihminen pystyy äärimmäisissä oloissa hämmästyttäviin tekoihin. Mutta en minä pidä kuolleen lajitoverin syömistä mitenkään pahana tai hämmästyttävänäkään tekona, vaikka se joitain ihmisiä saattaa ajatuksena inhottaakin.
Kyseessä on jonkinlainen tabu. Pitäisi mielummin kuolla nälkään, kuin syödä kuollutta kaveria. Onko siinä mitään järkeä? - paskaa perseestä
kunno ihmislihaa
Pakon edessä todnäk söisin. Tietenkin koettaisin mahdollisimman pitkään pyristellä etsien jonkin muun vaihtoehdon. Enkä elävältä viittisi ihmistä laittaa. Kannibalismi tulisi mieleen vasta kun joku kuolee luonnollisesti.
Tosin yökkäilyn puolelle voisi apetointi ensikerralla mennä.
"Amerikan ensimmäiset brittiasukkaat sortuivat kannibalismiin
Jamestownin yhdyskunnan uudisasukkaat joutuivat turvautumaan kannibalismiin eli ihmissyöntiin selvitäkseen kylmästä talvesta vuonna 1609. Smithsonian-instituutti kertoi keskiviikkona, että uhriksi joutui 14-vuotias englantilainen tyttö, jolta irrotettiin raajat ja hänet syötiin."
http://www.hs.fi/tiede/Amerikan ensimmäiset brittiasukkaat sortuivat kannibalismiin/a1367373298251- Anonyymi
Mua ei saa syödä mä maistun tosi pahalta
- Anonyymi
No jos ei muuta olisi. Niinkuin ne Andeille tippuneet.
- Anonyymi
Isäni oli aika vanha kun sai minut. Hänen isänsä oli ollut sisällissodan jälkeen nuorukaisena Suomenlinnan vankileirillä. Itse en isoisääni koskaan nähnyt, mutta hän oli kertonut isälleni, että vankileirillä nälkä oli niin kova, että vangit kaivoivat hevosenpaskasta sulamattomia kauranjyviä ja söivät ne (jos kauranjyvää ei pure rikki, niin se menee sellaisenaan hevosen suolesta läpi - siksi talitintitkin hevossenjätöksiä talvella nokkivat).
Tämän tarinan kuultuani ymmärsin, että kenenkään ei kannata sanoa, että "mä en ikinä vois syödä sitä tai tätä". Ja toisaalta toivon että kenenkään meistä ei tarvitsisi kokea sellaista nälkää, että raja sen välillä mitä voi syödä ja ei voi syödä, selviää. - Anonyymi
Entäs kun solumaatalous edistyy?
Silloinhan kantasoluista voidaan kasvattaa valaan, pandan, saimaannorpan tai vaikka ihmisen lihaa tappamatta ketään tai mitään. Olisiko kiinnostavaa kokeilla, miltä ihminen maistuu? Joku ravintola voisi tarjota liki aidon kannibaalimenun. - Anonyymi
Voisin hakea tuolta kadulta jonkun nylkeä ja syödä varmaan olisi hyvää nami nami nami
Sodissa piirityksissä on syöty ihmislihaa. Lähinnä Leningradin piiritys.
- Anonyymi
Ajallisesti lähempänä on Andeille hätälaskun tehnyt lentokone 1972, jonka eloonjääneet söivät maahansyöksyssä kuolleita. Kyse oli urheilujoukkueesta, joten he söivät tuntemiensa ihmisten lihaa.
Mieleen tulee myös brittilehdestä lukemani p-korealaisen pakolaisen haastattelu. Hän oli ollut ennen pakenemistaan jonkin aikaa vankileirillä ja kertoi että siellä kiinni saadut hiiret syötiin raakana, koska vanki, joka sai elikon kiinni, ei uskaltanut ottaa riskiä, että joku vahvempi vanki ryöstäisi sen häneltä joten se piti syödä heti. Hän myös kertoi, että myöhemmin keploteltuaan itsensä Kiinan ja P-Korean rajajoen yli hän ihmetteli miten kiinalaisilla pihoilla saattoi olla vartioimattomia koiria. P-Koreassa ne olisi tapettu ja ryöstetty syötäväksi. Kun nälkä on kova, niin koirista ei ole vartioiksi, vaan niitä pitää vartioida nälkäisiltä.
P-Korean nälänhädissä on huhuttu ihmissyönnistä, mutta varmaa näyttöä siitä ei ole.
- Anonyymi
Moni on syönyt ja kuvaa miltä maistuu. Ihmisliha on lihaa siinä kuin muukin liha.
- Anonyymi
No eihän kaikki liha maistu samalta. Jo ero kasvatetun sian ja villisian välillä on isa, vaikka ovat samaa lajia. Tai lammas ja nauta, jotka molemmat märehtijöitä.
- Anonyymi
En suosittele kristityn lihaa, siitä on rukoiltu kaikki maku pois.
- Anonyymi
Tarkoitat varmaan öylättiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkoitat varmaan öylättiä.
Öylätti on jeesuksenlihaa. Uskovaisenliha ei yltäne ihan samaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Öylätti on jeesuksenlihaa. Uskovaisenliha ei yltäne ihan samaan.
Banaanikin monin verroin maukkaampaa. Taidan ryhtyä kasvissyöjäksi.
- Anonyymi
Miltäköhän enkelin liha maistuisi?
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi1333433Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen382693Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap302515Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631202428Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .362302- 1151830
Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3141492Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1741478Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.3121371- 661228