Olenkohan mä tulossa ihan hulluksi. Päässä varmaan aivot alkaneet läikittäin sammua. Olen muuttunut kummallisesti viime aikoina. Oon keski-ikänen leidi, joka elän yksin. Ihan kuin tähän yksinään olon ei olisi mitään vaihtoehtoa, koska toisen seurassa ollessani en viihdy. Mitä mulle on tapahtunut kun naiskavereiden seurassa turhaudun ja saan kokemuksen, että mieluummin oleilen yksin. Minustä tämä on hälyttävää, kun kukaan muutamista ystävistäni ihan kuin ei 'kelpaisi'. Apua. En voi sille mitään, että nykyään on aina vaikea ns. tykätä, vaikea saada asioiden vaihdosta eli keskustelusta tyydytystä. Ihan kuin omissa maailmoissani ahdistuneena ollen olisi muka rikkaampaa. Ei noin voi olla. Olen ihan jotenkin vinoutunt. Ei vika niissä ystävissä ja tutuissa ole, epäilen! Kun kohtaamme, yleensä yksitellen tapaan, eivät tunne tosiaan. Mulla kauheasti tarve vetäytyä pois, ihan erakoitua. Mielestäni tämä on ihan kuin pahemmankin sairastumisen oire? Kroonisesti masisahdistustyyppi oon kyllä, mutta miksi olen nyt näin tylsä, että mikään, kukaan, ei sytytä. Tarkoitan ihan normaalia ystävyyttä, keskustelua ja yhdessä tekemistä, ehkä harrastamista. Se ei suju, en halua? Olen ihan tööt. - Kiitos, ken kuunteli. Kokeeko muut samaa: kun et jaksa oleilla yksin, etsit seuraa, jota et kuitenkaan halua ja jaksa.
Yksin, enkä viihdy toisen kanssa!
11
2197
Vastaukset
- samanlaista
Mulla on kans niin, et kaipaan saman hengistä seuraa, mut en tutustu kehenkään kun en muka ookkaan kenestäkään kiinnostunut. Ristiriitaista ja ahdistavaa.
- dark river
Sinun on selvitettävä tämä ristiriita itsellesi: kaipaatko todellakin toisten ihmisten seuraa, vai uskotko vain kaipaavasi?
Muista, että on myös sellaisia yksilöitä, jotka viihtyvät parhaiten yksin.
- :P
Mulla on kanssa sama ongelma. Uskon sen johtuvan siitä, että tällaisten henkilöiden kanssa sellainen syvempi henkinen yhteys, samanhenkisyys, samalla aaltopituudellaolo ja sanaton yhteisymmärrys puuttuu.
Ei minua tyydytä sellainen pinnallinen paskanjauhanta, tyyliin vaatteista ja meikeistä ym. pinnallisista ja arkipäiväisitä asioista jauhaminen. Tyhjänpuhuminen.
Jos samanhenkisyys ja henkinen yhteys puuttuu, kohtaaminen on merkityksetöntä, samantekevää, ikävystyttävää ja siitä ei saa minkäänlaista henkistä tyydytystä. Kun ei koe tulleensa ymmärretyksi, todella kohdatuksi ja kuulluksi, turhautuu.
Mieluummin olen itsekin yksin kuin tällaisessa seurassa, joka on ihan kivaa mutta ei todella sellaista virkistävää, iloa tuovaa, älyllisesti ja henkisesti haastavaa ja todella nautintoa antavaa, syvällistä keskustelua tarjoavaa, jota kaipaan.
Valitettavasti minunkin ihmissuhteeni tällä hetkellä ovat tällaisia "ihan kivoja", joiden seurassa juuri ja juuri viihtyy ja välillä voi olla kun kaipaa jonkinlaista ihmiskontaktia. Mutta nämä henkilöt eivät kuitenkaan ole sellaisia, joista olisin todella ihmisenä kiinnostunut, (ja jotka olisivat minusta todella ihmisenä kiinnostuneita) joiden seurassa todella viihtyisin ja joiden seurassa kokisin yhteenkuuluvuuden ja samankaltaisuuden tunnetta. Ovat tällaisia pinnallisia hyvänpäivätuttuja ja "frendejä", jotka ovat frendejä niin kauan kuin heillä on kivaa seurassasi. Jos vähänkin avaudut ja kerrot että nyt ei mene niin hyvin, niin nämä kavahtavat ja poistuvat kiireesti. Kun aina pitää olla kivaa. He eivät halua jakaa tuskaasi.Ystäväni asuvat kaukana ja heitä tapaan harvoin. Kaipaan sielunveljiä ja sukulaissieluja. Näitä ikävä kyllä tapaa harvoin. Jos löydät tällaisen, löydät harvinaisen aarteen, pidä sellaisesta kiinni. - KevätVALOA
Kiva, kun kommentoitte tuskaani. Oon ketjun aloittaja. Sinäkin :P kerroit just sen, mitä tarkoitan, mistä kärsin; paremmin sen kuvailit kuin itse miltei. Just noin. Minäkin koen, että oli puheenaihe minun puoleltani mikä tahansa, se toinen ei paneudu siihen, mä en tule kuulluksi. Itse omasta mielestäni kyllä, jos haluan vain, paneudun täysin sieluin toisen kerrontaan jostakin arkipäivän asiasta, ostoksesta, ruokareseptistä, kukkien hoidosta (tyyliin 'kato, tästä meinaa tulla nuppua'). Mä pystyn olemaan kärsivällinen, vaikka mua ei kiinnosta noi arkiset kodinhoidon yms. jutut. Ihan kuin kuvasit, vaatteet, meikit. Johonkin aski kyllä, olenhan nainen, joka ymmärrän niistä. Mutta, tavatessa tarvitsisin muuta, ihan oikeaa yhteyttä, enkä jotakin hiekkalaatikolla oloa. Sinä kirjoitit kauhean hyvin, koin sinun ymmärtävän minua, se on jo paljon!!
Esimerkiksi tämä, kun kirjotit "Jos samanhenkisyys ja henkinen yhteys puuttuu, kohtaaminen on merkityksetöntä, samantekevää, ikävystyttävää ja siitä ei saa minkäänlaista henkistä tyydytystä. Kun ei koe tulleensa ymmärretyksi, todella kohdatuksi ja kuulluksi, turhautuu." Just noin koen. Ja sitten se älyllinen taso ja laji pitäisi olla sama. Tästä nyt voi joku loukkaantua ja haukkua meitä ylpeiksi, mutta ei tämä sitä ole. Ihminen todella voi olla älyllisesti yksin, se on tuskallista. Ei taatusti ole ylpeyttä. Mulla on yksikin melko simppeli ystävä ja mä kadehdin sitä, kun tavallaan sen takia sillä on erittäin paljon helpompaa elämässä kuin mulla! Mä koen niin, että 'aina kaikki puhuvat liian hitaasti', ennalta arvattavasti. Mulle tulee tunne, että immeiset, ne ystävät, puhuvat itsestään selvää, kaipaisin 'siitä eteenpäin' korkeampaa älynystyröitä hierovaa tasoa ja itsestäänselvyyksien jättämistä sikseen, mutta ei toinen tulekaan "sinne" mun kanssa. Jään yksin. Just joo, tulen kotiin turtana. - Anteeksi, nyt tää tulee sekavasti, väsyttää vielä. Olen ollut ahdistunut ja nukkuminen on sitä ja tätä. Koetan etsiä ratkaisuja, siksikin pistin aloitukseni tänne. Ehkä jatkan tätä ketjua vielä.... Palataan as.- titityyyy
on samoja kokemuksia, on harvoja ihmisiä joiden kanssa todella tuntisin olevani levossa ja samalla aaltopituudella. Tänä keväänä voisin ehkä sanoa tavanneeni yhden sellaisen ihmisen, oli uskomattoman helppoa ja mukavaa olla hänen kanssaan mut sekin tuttavuus jäi valitettavasti lyhyeks olosuhteiden johdosta, ei sit tullu pidettyä yhteyttä. Tänkaan kanssa ei tosin ees päästy vielä syvälliselle keskustelutasolle, mut oikeen henkilön kanssa se paskanjauhantakin voi olla tyydyttävää ku ymmärtää toisen huumoria jne. Sit mulla on usein vielä se et jos mä en koe oloani täysin hyväks ja kotoisaks toisen seurassa ni yritän pitää jatkuvaa "paskanjauhantakeskustelua" yllä, oon siinä mielestäni aika hyvä vaikka usein taustalla tunnen että plaah, haluan jo olla yksin. Aidointa iloa mä saan luonnossa liikkumisesta ja sit just harvemmin tapahtuvista syvällisistä keskusteluista, toki myös siitä kun joskus huumorit natsaa jonkun kanssa täysin yhteen. En tiedä, välillä tosiaan tuntuu et itsessä se vika on pakko olla, haluaako sitä salata muilta jotain, omaa outouttaan kenties tai jotain?
Voimia kevääseen, pärjäillään! :) - :P
Sitten tähän lisätään vielä se, että suurin osa ihmisistä ei ole aitoja. Esittävät jotain muuta kuin oikeasti ovat. Kommunikoit vain joidenkin naamioiden, suojamuurien ja roolihahmojen kanssa. Kyllä sen tuntee ja vaistoaa.
Esimerkiksi kysyttäessä "mitä kuuluu?" vastaus on aina "hyvää." Vaikka ei kuuluisikaan. Ja sen näkisi. Eikä sitten jatketa keskustelua eikä kerrota, miksi kuuluu hyvää, mitä on tehnyt viime aikoina, kerrota mitään sattumia tai tapahtumia elämästään, toisinsanoen jaeta itsestään mitään. Toinen ihminen vain torjutaan laukaisemalla tuo kliseinen "hyvää."
Naamioilla ja roolihahmoilla esitetään parempaa kuin ollaankaan. Iloisempaa, pirteämpää, sosiaalisempaa, menevämpää, menestyvämpää, hauskempaa... Kyllä te tiedätte. Tällaisten kanssa kohtaaminen ei ole aitoa. Kun ei puhuta omista todellisista tunteista ja ajatuksista, kohtaaminen jää pakostikin pinnalliseksi. Aina on vain olevinaan hauskaa, kivaa ja kasvoilla se väkinäinen pepsodent-smile. Tällaisella teennäisellä positiivisuudella toinen ihminen pidetään käsivarrenmitan päässä.
Mutta ymmärrettäväähän tämä näiltä tyypeiltä on, että pakko on vain esittää menevän hyvin, todellisista tunteistaan eivät uskalla puhua kun vastaavissa tilanteissa kaikkoavat itse ympäriltä.
Näistä epäaidoista ihmisistä tuntee ja vaistoaa selvästi myös sen, etteivät he todella ja oikeasti ole sinusta ihmisenä kiinnostuneita, todella välitä sinusta. Virnistellen he tulevat luoksesi ja vaihtavat pari sanaa tyyliin "hyvin menee" ja siirtyvät sitten virnistellen toisen luo kohtaamaan yhtä pinnallisella tasolla, vaikka keskustelua olisi voinut hyvin jatkaa ja syventää. Mutta nämä eivät halua/osaa/kykene.
Monet ovat itsekeskeisiä eikä kohtaaminen ole vastavuoroista, molemminpuolista, vuorovaikutusta. Itsellä oli kaveri, joka aina vain puhui, puhui, puhui itsestään. Rakasti puhua itsestään ja elämästään, muttei koskaan kuunnellut. Esimerkiksi kysymykseen ei vastannut, alkoi vain selittää omiaan, vaihtoi täysin puheenaihetta, taas itseensä. Ei selvästi kuunnellut pätkääkään mitä puhuin. Kun kysyin, eikö hän kuuntele minua ollenkaan kun tällaista olen huomannut, hän vain nauroi ja sanoi ettei häntä kiinnosta! - elämäni erakkona
titityyyy kirjoitti:
on samoja kokemuksia, on harvoja ihmisiä joiden kanssa todella tuntisin olevani levossa ja samalla aaltopituudella. Tänä keväänä voisin ehkä sanoa tavanneeni yhden sellaisen ihmisen, oli uskomattoman helppoa ja mukavaa olla hänen kanssaan mut sekin tuttavuus jäi valitettavasti lyhyeks olosuhteiden johdosta, ei sit tullu pidettyä yhteyttä. Tänkaan kanssa ei tosin ees päästy vielä syvälliselle keskustelutasolle, mut oikeen henkilön kanssa se paskanjauhantakin voi olla tyydyttävää ku ymmärtää toisen huumoria jne. Sit mulla on usein vielä se et jos mä en koe oloani täysin hyväks ja kotoisaks toisen seurassa ni yritän pitää jatkuvaa "paskanjauhantakeskustelua" yllä, oon siinä mielestäni aika hyvä vaikka usein taustalla tunnen että plaah, haluan jo olla yksin. Aidointa iloa mä saan luonnossa liikkumisesta ja sit just harvemmin tapahtuvista syvällisistä keskusteluista, toki myös siitä kun joskus huumorit natsaa jonkun kanssa täysin yhteen. En tiedä, välillä tosiaan tuntuu et itsessä se vika on pakko olla, haluaako sitä salata muilta jotain, omaa outouttaan kenties tai jotain?
Voimia kevääseen, pärjäillään! :)"Aidointa iloa mä saan luonnossa liikkumisesta ja sit just harvemmin tapahtuvista syvällisistä keskusteluista, toki myös siitä kun joskus huumorit natsaa jonkun kanssa täysin yhteen."
Onhan meitä tähän ketjuun sattunut monta samalla tavalla ajattelevaa ja kokevaa! Ei vaan kohdata sitten arkielämässä. Samoin tuntuu käyvän miesten kanssa. ;-)
Tämmöistä se on, ihmiselämä. Jatkan siis mielenkiintoisten nettiblogien ja -foorumien lukemista. Niissä on se etu, ettei tarvi teeskennellä kiinnostusta ja 'seurasta' voi poistua *klick* vaan :-DD
Meneehän se näinkin, iltaa kohti.
Mukavaa kevättä kaikille teille! - dark river
:P kirjoitti:
Sitten tähän lisätään vielä se, että suurin osa ihmisistä ei ole aitoja. Esittävät jotain muuta kuin oikeasti ovat. Kommunikoit vain joidenkin naamioiden, suojamuurien ja roolihahmojen kanssa. Kyllä sen tuntee ja vaistoaa.
Esimerkiksi kysyttäessä "mitä kuuluu?" vastaus on aina "hyvää." Vaikka ei kuuluisikaan. Ja sen näkisi. Eikä sitten jatketa keskustelua eikä kerrota, miksi kuuluu hyvää, mitä on tehnyt viime aikoina, kerrota mitään sattumia tai tapahtumia elämästään, toisinsanoen jaeta itsestään mitään. Toinen ihminen vain torjutaan laukaisemalla tuo kliseinen "hyvää."
Naamioilla ja roolihahmoilla esitetään parempaa kuin ollaankaan. Iloisempaa, pirteämpää, sosiaalisempaa, menevämpää, menestyvämpää, hauskempaa... Kyllä te tiedätte. Tällaisten kanssa kohtaaminen ei ole aitoa. Kun ei puhuta omista todellisista tunteista ja ajatuksista, kohtaaminen jää pakostikin pinnalliseksi. Aina on vain olevinaan hauskaa, kivaa ja kasvoilla se väkinäinen pepsodent-smile. Tällaisella teennäisellä positiivisuudella toinen ihminen pidetään käsivarrenmitan päässä.
Mutta ymmärrettäväähän tämä näiltä tyypeiltä on, että pakko on vain esittää menevän hyvin, todellisista tunteistaan eivät uskalla puhua kun vastaavissa tilanteissa kaikkoavat itse ympäriltä.
Näistä epäaidoista ihmisistä tuntee ja vaistoaa selvästi myös sen, etteivät he todella ja oikeasti ole sinusta ihmisenä kiinnostuneita, todella välitä sinusta. Virnistellen he tulevat luoksesi ja vaihtavat pari sanaa tyyliin "hyvin menee" ja siirtyvät sitten virnistellen toisen luo kohtaamaan yhtä pinnallisella tasolla, vaikka keskustelua olisi voinut hyvin jatkaa ja syventää. Mutta nämä eivät halua/osaa/kykene.
Monet ovat itsekeskeisiä eikä kohtaaminen ole vastavuoroista, molemminpuolista, vuorovaikutusta. Itsellä oli kaveri, joka aina vain puhui, puhui, puhui itsestään. Rakasti puhua itsestään ja elämästään, muttei koskaan kuunnellut. Esimerkiksi kysymykseen ei vastannut, alkoi vain selittää omiaan, vaihtoi täysin puheenaihetta, taas itseensä. Ei selvästi kuunnellut pätkääkään mitä puhuin. Kun kysyin, eikö hän kuuntele minua ollenkaan kun tällaista olen huomannut, hän vain nauroi ja sanoi ettei häntä kiinnosta!Ovatko sellaiset ihmiset ystävyyden arvoisia, jotka eivät kohtaa toista aidosti? Jotka eivät ole rehellisiä, jotka teeskentelevät jatkuvasti olevansa jotain muuta kuin mitä oikeasti ovat.
Ihmiset on ikäänkuin ehdollistettu ajattelemaan, että kaikilla täytyy olla ystäviä. Jos sellaisia ei ole, niitä täytyy etsiä. Pienestä pitäen ihmiset opetetaan ajattelemaan tietyn kaavan mukaan. Elämän täytyy olla tietynlaista. Siihen täytyy kuulua työtä, parisuhde, ystäviä, harrastuksia ja niin edelleen. Muita vaihtoehtoja ei nähdä, ja kun tätä kaikkea on iskostettu ihmisen päähän riittävän kauan, muita vaihtoehtoja ei enää edes osata nähdä. Silti muitakin vaihtoehtoja on. Jotkut viihtyvät yksin paremmin kuin toisten seurassa. Ja uskoisin, että useimmat viihtyisivät paremmin yksin kuin vääränlaisten ihmisten seurassa. Mutta useimmat yrittävät tulla toimeen toistensa kanssa, vaikka väkisin. Yksinäisiä säälitään, vaikka heiltä ei edes kysytä, kaipaavatko he seuraa. Ja yksinäiset säälivät itseään, vaikkeivät edes mieti, olisiko yksinäisyys ehkä sittenkin parempi vaihtoehto kuin joittenkin tylsimysten seura. Ehkä kuka tahansa on mieluummin yksin kuin juttelee tyhjänpäiväisiä säästä tai juoruaa toisten ihmisten tyhjänpäiväisistä asioista.
On todella epätodennäköistä, että ihminen löytää jonkun, jonka kanssa tulee täydellisen hyvin toimeen. Jos sellaista ei löydä, on aivan varmasti parempi olla yrittämättä toimeentulemista niitten kanssa, jotka eivät ole sen arvoisia.
Monet parisuhteessa elävät yksilöt, jotka käyvät jatkuvasti hienoissa juhlissa ja tapahtumissa, ovat todella yksin. Syynä on se, ettei ympärillä ja lähellä oleviin ihmisiin synny aitoa yhteyttä. Aito yhteys voi syntyä ainoastaan kahden rehellisen ihmisen välillä, jotka ovat myös riittävän samankaltaisia tärkeissä asioissa. Mitä ne tärkeät asiat sitten ovat, sen voi jokainen määritellä itse, eikä sitä tarvitse edes määritellä tietoisesti, sen vain huomaa sitten kun oikean henkilön löytää.
Jatkuva ihmissuhteiden etsiminen voi liittyä myös siihen, ettei ihminen kestä olla yksin omien ajatustensa kanssa. Samasta syystä ihmiset täyttävät aikansa kaikenlaisella toiminnalla, usein täysin turhalla tekemisellä, ettei vain tarvitsisi istua hiljaa paikoillaan ja kohdata omia ajatuksiaan, omaa sisintään. Eräs hiljaisuuden retriittejä järjestävä henkilö kirjoitti, että ensimmäistä kertaa retriittiin osallistuva saattaa usein ensimmäistä kertaa elämässään hiljentyä ja kohdata omat ajatuksensa. Ja useimmiten ne ajatukset ovat aluksi hyvin ahdistavia. Siksi hiljaisuus ahdistaa. Ja se ahdistaa, kunnes omat ajatukset on selvitetty ja ajateltu loppuun asti. Ehkä ihmisten olisi parempi olla ensin yksin, hiljaisuudessa, ja opetella tuntemaan aito ja todellinen minänsä, ennen kuin he alkavat hakeutua toisten seuraan. Silloin teeskentely ja epäaito kohtaaminen voisivat loppua ja tilalle tulisi aitous. Silloin olisi myös helpompi huomata, ketkä todella ovat aidon ystävyyden arvoisia, vai onko sellaisia lainkaan lähipiirissä. - ei paha vaan heikko
dark river kirjoitti:
Ovatko sellaiset ihmiset ystävyyden arvoisia, jotka eivät kohtaa toista aidosti? Jotka eivät ole rehellisiä, jotka teeskentelevät jatkuvasti olevansa jotain muuta kuin mitä oikeasti ovat.
Ihmiset on ikäänkuin ehdollistettu ajattelemaan, että kaikilla täytyy olla ystäviä. Jos sellaisia ei ole, niitä täytyy etsiä. Pienestä pitäen ihmiset opetetaan ajattelemaan tietyn kaavan mukaan. Elämän täytyy olla tietynlaista. Siihen täytyy kuulua työtä, parisuhde, ystäviä, harrastuksia ja niin edelleen. Muita vaihtoehtoja ei nähdä, ja kun tätä kaikkea on iskostettu ihmisen päähän riittävän kauan, muita vaihtoehtoja ei enää edes osata nähdä. Silti muitakin vaihtoehtoja on. Jotkut viihtyvät yksin paremmin kuin toisten seurassa. Ja uskoisin, että useimmat viihtyisivät paremmin yksin kuin vääränlaisten ihmisten seurassa. Mutta useimmat yrittävät tulla toimeen toistensa kanssa, vaikka väkisin. Yksinäisiä säälitään, vaikka heiltä ei edes kysytä, kaipaavatko he seuraa. Ja yksinäiset säälivät itseään, vaikkeivät edes mieti, olisiko yksinäisyys ehkä sittenkin parempi vaihtoehto kuin joittenkin tylsimysten seura. Ehkä kuka tahansa on mieluummin yksin kuin juttelee tyhjänpäiväisiä säästä tai juoruaa toisten ihmisten tyhjänpäiväisistä asioista.
On todella epätodennäköistä, että ihminen löytää jonkun, jonka kanssa tulee täydellisen hyvin toimeen. Jos sellaista ei löydä, on aivan varmasti parempi olla yrittämättä toimeentulemista niitten kanssa, jotka eivät ole sen arvoisia.
Monet parisuhteessa elävät yksilöt, jotka käyvät jatkuvasti hienoissa juhlissa ja tapahtumissa, ovat todella yksin. Syynä on se, ettei ympärillä ja lähellä oleviin ihmisiin synny aitoa yhteyttä. Aito yhteys voi syntyä ainoastaan kahden rehellisen ihmisen välillä, jotka ovat myös riittävän samankaltaisia tärkeissä asioissa. Mitä ne tärkeät asiat sitten ovat, sen voi jokainen määritellä itse, eikä sitä tarvitse edes määritellä tietoisesti, sen vain huomaa sitten kun oikean henkilön löytää.
Jatkuva ihmissuhteiden etsiminen voi liittyä myös siihen, ettei ihminen kestä olla yksin omien ajatustensa kanssa. Samasta syystä ihmiset täyttävät aikansa kaikenlaisella toiminnalla, usein täysin turhalla tekemisellä, ettei vain tarvitsisi istua hiljaa paikoillaan ja kohdata omia ajatuksiaan, omaa sisintään. Eräs hiljaisuuden retriittejä järjestävä henkilö kirjoitti, että ensimmäistä kertaa retriittiin osallistuva saattaa usein ensimmäistä kertaa elämässään hiljentyä ja kohdata omat ajatuksensa. Ja useimmiten ne ajatukset ovat aluksi hyvin ahdistavia. Siksi hiljaisuus ahdistaa. Ja se ahdistaa, kunnes omat ajatukset on selvitetty ja ajateltu loppuun asti. Ehkä ihmisten olisi parempi olla ensin yksin, hiljaisuudessa, ja opetella tuntemaan aito ja todellinen minänsä, ennen kuin he alkavat hakeutua toisten seuraan. Silloin teeskentely ja epäaito kohtaaminen voisivat loppua ja tilalle tulisi aitous. Silloin olisi myös helpompi huomata, ketkä todella ovat aidon ystävyyden arvoisia, vai onko sellaisia lainkaan lähipiirissä."useimmat yrittävät tulla toimeen toistensa kanssa, vaikka väkisin."
No hyvä niin! :-) Kasvattaa luonnetta.
Kaikki me olemme puutteellisia ja vajavaisia, ihmisillä on omat syynsä pitää naamiota.
Rakkaudellisuus ja armahtavaisuus näkee sen aidon ihmisen siellä maskin takana, eikä vaadi häntä tulemaan esiin vereslihalla. Ehkä sekin päivä tulee, jos jaksamme näiden epäaitojen ohipuhujien kohtaamista. Sillä: vaikka toinen esittäisi ja lörpöttelisi puuta heinää, SINÄ voit olla aito ja oikeasti kuunnella tuota ihmistä.
Hyvää kevättä!
- tiedä tuota.
vähän samanlaista, mutta viihdyn kyllä myös ystävien kanssa,silloin harvoin kun tavataan. Minulla sellaisia päiviä, että halúan olla yksin tai ainakin vain ihan läheisimpien ihmisten kanssa. Kaikki ystävyysjutut tuntuu kuivuvan kasaan tämän takia, ja itse myös harvoin otan yhteyttä ystäviini. En kyllä koe olevani mitenkään masentunut, kai sitä vaan on tämmönen oman tien kulkija.
- yks oululainen huju
Ite viihdyn yksin,mutta naisenkaipuuta on kyllä. Sitä kun vaan ei tällänen juntti osaa löytää. Mutta siis kaveripiiri on sellasta joitten kanssa ei olla samalla aaltopituudella,kun kanssaan pitäisi nimittäin olla niin tietävää ja tomeraa miestä. Tietynlaisten ihmisten kans tulen toimeen,joille ei tarvi näyttää tai todistaa mitään ihmeellistä. Yks sellainen kamraati sattuu olemaan,minua melkee 20v vanhempi mies. Senkus hujutellaan vaan menemään ja puhellaan "paskaa" maailmanmenosta ym. Se kyl vaikuttaa,kun ollaan kumpikin perheettömiä miehiä. Perhe tuo aina omat "pulmansa" vapaaseen kanssakäymiseen ja jutusteluun ja hujutteluun. Noh,ainahan sitä pitää välillä olla asiallinen ja pöytäkoree,mutta ei jaksas sitäkää kokoajan,niinkuin nyt pitää olla. Ei se oo sitä,kun olis vaan oma ittensä,kun se ei oo sama kuin löytää sellainen ihminen,jonka kans osaa olla luonnostaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli305862Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144414Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403247IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm522981Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3401579- 701339
Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861338Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2321216- 791179
Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek101170