Miksi pedofilia on niin kiinteä osa kristinoppia?

Niin miksi?

88

653

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • laileb-123

Kristinoppia? Missä sanotaan, että on hyvä harrastaa haureutta lasten kanssa? Suosittelen lukemaan raamattua sensijaan, että kuuntelet ihmisiä ja uskot kaiken mitä sinulle kerrotaan.

Tämä musiikkivideo kertoo aika paljon tästä ikiaikaisesta eksytyksestä: http://www.youtube.com/watch?v=O74VpLQONj4

Ymmärrät kuka/mikä tätä maailmaa pyörittää.

• "Ymmärrät kuka/mikä tätä maailmaa pyörittää."

"---Miksi maapallo pyörii akselinsa ympäri nimenomaan juuri nykyiseen suuntaan eikä esim. päinvastoin? Eli mikä aikoinaan sai pallon pyörimään nykyiseen suuntaan ja mikä voima sitä ylläpitää? Mitä tapahtuisi, jos pallo pyörisikin toiseen suuntaan? Eli muutakin, kuin että aurinko nousisikin lännestä idän sijaan (Suomesta kurkittuna)...Jos tämä ei riitä, niin pyörivätkös muutkin auringon kiertolaisplaneetat akselinsa ympäri samaan suuntaan kuin maapallo?---

Yhdeksän miljardia vuotta alkuräjähdyksen jälkeen syntyi pieni maapallomme. Noista ajoista on säilynyt niukalti tietoja, joten tarkkaa syytä pyörimissuunnalle ei osata sanoa. Sen verran kuitenkin tiedetään, että pyörimisliike on ollut käynnissä alusta asti.

Kaikki planeetat pyörivät samaan suuntaan auringon ympäri, mutta akselinsa ympäri osa pyörii eri suuntaan maapallon kanssa. Pyörimissuunnalla ei ole mitenkään radikaalia merkitystä tapahtumille planeettojen pinnalla. Lähinnä tuo mainitsemasi auringon nousun vaihtuminen länteen.

Jos maapallo alkaisi pyöriä toiseen suuntaan auringon ympäri, se ei vaikuttaisi painovoimaan tai vetovoimaan. Sen sijaan vuodenajat muuttuisivat, eli kevättä seuraisi talvi jne. Mutta ei tietysti niin, että talven jälkeen punaiset lehdet nousisivat maasta oksille ja alkaisivat hetken kuluttua viheriöidä, vaan kylmää kautta (talvi) seuraavan lämpimämmän kauden (kevät) jälkeen tulisi uusi kylmä kausi (talvi). Tosin vuodenajat tuntuvat nykyäänkin olevan aivan sekaisin...

Kun esineen pistää maanpinnalla liikkeelle, se vaikuttaa ajan mittaan pysähtyvän aivan itsestään. Syy liikkeen hidastumiselle löytyy kuitenkin ilmanvastuksesta, maan painovoimasta, kitkasta jne. Jos esineen liikettä ei olisi mikään voima hidastamassa, se jatkuisi ikuisesti. Juuri näin on maapallon kohdalla avaruudessa. Maan pyörimisliikettä ei siis ylläpidä mikään voima, sitä ei vain hidasta mikään."

http://igs.kirjastot.fi/iGS/kysymykset/haku.aspx?word=Maapallo

• Esko .
      • Niinpä laitoit multinikki-Esko . näköjään. Mutta minun Jumalani on sanonut, että pedofilia on kiinteä osa kristinoppia ja silloin se on totta kun minun Jumalani niin sanoo. Et sinä voi sitä kieltää, koska se on TOTUUS, eikä minun tarvitse asiaa myöskään todistella koska Jumala on sen minulle henk. koht. ilmoittanut.

• belial_666 kirjoitti:

Niinpä laitoit multinikki-Esko . näköjään. Mutta minun Jumalani on sanonut, että pedofilia on kiinteä osa kristinoppia ja silloin se on totta kun minun Jumalani niin sanoo. Et sinä voi sitä kieltää, koska se on TOTUUS, eikä minun tarvitse asiaa myöskään todistella koska Jumala on sen minulle henk. koht. ilmoittanut.

eskopiste on vaan vähän hidas. Älä kiusaa häntä :D

• laileb-123
        belial_666 kirjoitti:

Niinpä laitoit multinikki-Esko . näköjään. Mutta minun Jumalani on sanonut, että pedofilia on kiinteä osa kristinoppia ja silloin se on totta kun minun Jumalani niin sanoo. Et sinä voi sitä kieltää, koska se on TOTUUS, eikä minun tarvitse asiaa myöskään todistella koska Jumala on sen minulle henk. koht. ilmoittanut.

Suosittelen näin aluksi katsomaan tuon musavideon tuosta ylempää. Se kertoo paljon sinun jumalasta.

• laileb-123 kirjoitti:

Suosittelen näin aluksi katsomaan tuon musavideon tuosta ylempää. Se kertoo paljon sinun jumalasta.

Vilkaisin vähän... Kauheaa paskaa.

Eikä sanallakaan mainittu Jumalaani. Hän tosin sanoi minulle, että sinunkaltaisiasi eksyttäjiä kyllä tulee mutta teidät pitää raivata tieltä.

• missxcessive kirjoitti:

eskopiste on vaan vähän hidas. Älä kiusaa häntä :D

Noh, ei sitten.

(Paitsi ehkä ihan pikkuisen välillä.) ;)

• ahaa, arvasin!
        belial_666 kirjoitti:

Onko sinun jumalasi Saatana?

• ahaa, arvasin! kirjoitti:

Onko sinun jumalasi Saatana?

Ei ole.

Kaksi arvausta jäljellä.

• ÄÄLIÖ 92
        belial_666 kirjoitti:

Ei ole.

Kaksi arvausta jäljellä.

RUNKKU ?

• ÄÄLIÖ 92 kirjoitti:

RUNKKU ?

Ei ole.

Yksi arvaus jäljellä.

• HIHASTA
        belial_666 kirjoitti:

Ei ole.

Yksi arvaus jäljellä.

Aloituksesi paljastaa jumalasi. Pillumies joka ei saa naista.
        Vatkaa käsi kipeenä ja naapuritkin herääjo kun koko talo tärisee

• HIHASTA kirjoitti:

Aloituksesi paljastaa jumalasi. Pillumies joka ei saa naista.
        Vatkaa käsi kipeenä ja naapuritkin herääjo kun koko talo tärisee

Vastaus oli sekava ja typerä mutta oikea se ei ollut.

Noin. Käytitte kaikki arvaukset, oikeaa vastausta ei tullut.

Sori.

• goddeloos

4.Moos.31:18 "Mutta jokainen tyttö, joka ei ole yhtynyt mieheen, jättäkää itsellenne henkiin."

• belial_666 kirjoitti:

>>>>>Mutta minun Jumalani on sanonut, että pedofilia on kiinteä osa kristinoppia ja silloin se on totta kun minun Jumalani niin sanoo. Et sinä voi sitä kieltää, koska se on TOTUUS, eikä minun tarvitse asiaa myöskään todistella koska Jumala on sen minulle henk. koht. ilmoittanut

• vihtuilija

3 Moos 20:13: Jos joku makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan, tekevät he molemmat kauhistuksen; heidät rangaistakoon kuolemalla, he ovat verivelan alaiset.

Tämä on keino saada kristityt miehet lisääntymään. Kristityt ovat luonnostaan kiinnostuneita ainoastaan peräaukoista, mutta tällä säädöksellä sallitaan harrastus panna peppuun miehenpuolia alias poikalapsia. Jos he tästälähin siis naisivat akkojaan persreikiin, niin he eivät enää voisi paneskella poikalapsia.

Kristityt naiset! Antakaa miestenne panna teitä perseeseen niin pedofilia loppuu kuin seinään!

• >>>3 Moos 20:13: Jos joku makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan, tekevät he molemmat kauhistuksen; heidät rangaistakoon kuolemalla, he ovat verivelan alaiset.

Tämä on keino saada kristityt miehet lisääntymään. Kristityt ovat luonnostaan kiinnostuneita ainoastaan peräaukoista, mutta tällä säädöksellä sallitaan harrastus panna peppuun miehenpuolia alias poikalapsia. Jos he tästälähin siis naisivat akkojaan persreikiin, niin he eivät enää voisi paneskella poikalapsia.

Kristityt naiset! Antakaa miestenne panna teitä perseeseen niin pedofilia loppuu kuin seinään

• PASHAA

Pedofilia on sairautta, joka on aivan yleistä ihmiskunnassa.
      Samanlaista sairautta kuten ateismikin. Luonnon vastaista
      likaantumista

• Ainoa mikä on luonnon vastaista on yliluonnollisuuteen perustuva usko.

• Thronos

Kyllähän se näiden kaikkien katolisen kirkon pedofiilipaljastusten myötä on tullut hyvin selväksi - oikeastaanhan se on väistämätöntä.

Kuvittele mies joka tuntee vetoa pikkupoikia kohtaan. Mikä olisi helpoin tapa päästä toteuttamaan mielihalujaan? Jos notkuu kulmilla karkkeja tarjoamassa ja houkuttelee lapsia kotiinsa tai autoonsa niin aika pian joku rupeaa ihmettelemään. Mutta jos kulkee kirkossa kaapu päällä ja risti kaulassa ja opettaa viattomia pikku karitsoita laulamaan niin saa vain yhteisön kunnioitusta ja luottamusta osaksensa eikä kukaan epäile tarkoitusperiä - ainakaan ei epäillyt näihin aikoihin asti. Bonuksena on vielä pääsy kertomaan näille lapsille mikä on oikein ja väärin, sillä papillahan on siihen ylimaallinen oikeus jota edes lapsen oma terve järki, kipu, pelko ja hätä ei voi kumota - sillä papin sanat tulevat suoraan Jumalta ja Hänen viisauttaanhan ei kukaan voi kyseenalaistaa. Jopa toisenuskoiset kunnioittavat näitä viisauksia kuten tiedämme - uskonnonvapaus, uskonrauha ja niin pois päin.

Susi raatelee lampaita ja seurakunta kiittää.

• Jep, erityisen oksettavaa tuossa on tuo uskontoaspekti. Ensin pienet ihmiset pelotellaan taivaanisällä joka näkee KAIKEN ja helvetillä, sitten heidät raiskataan ja sen jälkeen onkin papin pussit tyhjinä helppo sanoa lapsukaiselle, että jos kerrot jollekin tästä niin Jumala ei rakasta sinua enää.

Näppärässä paketissa henkinen ja fyysinen väkivalta.

• Thronos
        belial_666 kirjoitti:

Jep, erityisen oksettavaa tuossa on tuo uskontoaspekti. Ensin pienet ihmiset pelotellaan taivaanisällä joka näkee KAIKEN ja helvetillä, sitten heidät raiskataan ja sen jälkeen onkin papin pussit tyhjinä helppo sanoa lapsukaiselle, että jos kerrot jollekin tästä niin Jumala ei rakasta sinua enää.

Uskontohan on kuin rakennettu juuri tuollaista manipulointia varten. Sanan "kuin" voi jättää varmaan poiskin.

• Kössönöm

ehdottanut Vatikaaniin bordelleja, jotta nuo pedofiiliskandaalit loppuisivat. Kysyin että pikkupoikiako hän sinne töihin haluaisi. Onkohan se ketju poistettu, kun en ainakaan löydä.

• Esko .
        Thronos kirjoitti:

Uskontohan on kuin rakennettu juuri tuollaista manipulointia varten. Sanan "kuin" voi jättää varmaan poiskin.

Kristinuskossa ei ole mitään tuollaisia piirteitä. Nämä miehet ovat sen tehneet ja sitä voi ajatella, miksi he ovat sen tehneet. Kristinusko on kuitenkin kirjoitettu oppi ja se on kaikkien luettavissa. Pedofiilia on kristinuskon vastaista. Kristinopin tuomio on kova tuollaisille.

Matt. 18:6
        Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.

Mark. 9:42
        Ja joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat, sen olisi parempi, että myllynkivi olisi pantu hänen kaulaansa ja hänet olisi heitetty mereen.

Luuk. 17:2
        Hänen olisi parempi, että myllynkivi pantaisiin hänen kaulaansa ja hänet heitettäisiin mereen, kuin että hän viettelee yhden näistä pienistä.

• Esko . kirjoitti:

Kristinuskossa ei ole mitään tuollaisia piirteitä. Nämä miehet ovat sen tehneet ja sitä voi ajatella, miksi he ovat sen tehneet. Kristinusko on kuitenkin kirjoitettu oppi ja se on kaikkien luettavissa. Pedofiilia on kristinuskon vastaista. Kristinopin tuomio on kova tuollaisille.

Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.

Ja joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat, sen olisi parempi, että myllynkivi olisi pantu hänen kaulaansa ja hänet olisi heitetty mereen.

Hänen olisi parempi, että myllynkivi pantaisiin hänen kaulaansa ja hänet heitettäisiin mereen, kuin että hän viettelee yhden näistä pienistä.

Raamatussa voi lukea mitä vaan... Kristinopin määrittää kristittyjen toiminta, ei mikään satukirja.

• Esko .
        belial_666 kirjoitti:

Raamatussa voi lukea mitä vaan... Kristinopin määrittää kristittyjen toiminta, ei mikään satukirja.

Se on edelleen niin, että kristittyjen tulee elää Raamatun mukaan eikä päinvastoin.

• Esko . kirjoitti:

Se on edelleen niin, että kristittyjen tulee elää Raamatun mukaan eikä päinvastoin.

Höpö höpö... Ilman ihmisiä ei koko raamattua (tai jahvea tai kristinoppia) edes olisi.

Kirja on sitä paitsi niin vanhentunut, että ei ihmekään että yhä harvempi moisesta reliikistä hakee mitään elämänoppeja.

Ja tämä on tosi koska MINUN Jumalani sanoi niin. Et voi siis mitenkään kumota väitettäni eikä minun tarvitse sitä enempää perustella jos minua ei huvita.

• Thronos
        Esko . kirjoitti:

"Se on edelleen niin, että kristittyjen tulee elää Raamatun mukaan eikä päinvastoin."

Miten se olisi mahdollista? Oletko lukenut kirjan miehestä joka yritti noudattaa kaikkia Raamatun määräyksiä ihan tosissaan? Hän ei voinut tehdä sitä vaan noudatti aina vain muutamia käskyjä vuorollaan koska nehän ovat keskenään ristiriidassa. Jos et kulje pitkässä viitassa ja ihokkaassa parta ajamatta ja jos koskaan istut samalla tuolilla jolla joku nainen jolla on kuukautiset on istunut, niin et noudata Raamatun määräyksiä - ja niitähän on vielä paljon paljon lisää.

Jos taas valitset vain joitakin määräyksiä joita noudatat niin sinä harrastat omavaltaista tulkintaa - ja sitä samaa tekevät ne pedofiilipapitkin.

• Esko .
        Thronos kirjoitti:

"Se on edelleen niin, että kristittyjen tulee elää Raamatun mukaan eikä päinvastoin."

Miten se olisi mahdollista? Oletko lukenut kirjan miehestä joka yritti noudattaa kaikkia Raamatun määräyksiä ihan tosissaan? Hän ei voinut tehdä sitä vaan noudatti aina vain muutamia käskyjä vuorollaan koska nehän ovat keskenään ristiriidassa. Jos et kulje pitkässä viitassa ja ihokkaassa parta ajamatta ja jos koskaan istut samalla tuolilla jolla joku nainen jolla on kuukautiset on istunut, niin et noudata Raamatun määräyksiä - ja niitähän on vielä paljon paljon lisää.

Jos taas valitset vain joitakin määräyksiä joita noudatat niin sinä harrastat omavaltaista tulkintaa - ja sitä samaa tekevät ne pedofiilipapitkin.

>>Jos taas valitset vain joitakin määräyksiä joita noudatat niin sinä harrastat omavaltaista tulkintaa - ja sitä samaa tekevät ne pedofiilipapitkin.

Tämäkin on aivan älytöntä ajattelua. Kristityt eivät ole älyttömiä. Kirjaa pitää ymmärtää järkevästi. Sinä teet taas aivan sotkua, vaikka nämä asiat on lukemattomia kertoja selitetty.

>>Jos et kulje pitkässä viitassa ja ihokkaassa parta ajamatta ja jos koskaan istut samalla tuolilla jolla joku nainen jolla on kuukautiset on istunut, niin et noudata Raamatun määräyksiä - ja niitähän on vielä paljon paljon lisää.

Nämä on juutalaisten oppia, ei kristittyjen. Usko tai älä, kristinuskoon ei kuulu kaikki VT:n määräykset viitoista ja parrasta ja viitan tupsuista.

• Kössönöm
        Esko . kirjoitti:

Orjat on naulattava korvastaan oveen, uppiniskaiset teinit ja naiset, jotka ole eivät neitsyitä naimisiin mennessään, on kivitettävä kuoliaaksi?

• tuplastandardeita ?
        Esko . kirjoitti:

"Matt. 18:6
        "

Pakanalapsistahan tossa ei mainita mtään ..

• Esko . kirjoitti:

>>Jos taas valitset vain joitakin määräyksiä joita noudatat niin sinä harrastat omavaltaista tulkintaa - ja sitä samaa tekevät ne pedofiilipapitkin.

Tämäkin on aivan älytöntä ajattelua. Kristityt eivät ole älyttömiä. Kirjaa pitää ymmärtää järkevästi. Sinä teet taas aivan sotkua, vaikka nämä asiat on lukemattomia kertoja selitetty.

>>Jos et kulje pitkässä viitassa ja ihokkaassa parta ajamatta ja jos koskaan istut samalla tuolilla jolla joku nainen jolla on kuukautiset on istunut, niin et noudata Raamatun määräyksiä - ja niitähän on vielä paljon paljon lisää.

Nämä on juutalaisten oppia, ei kristittyjen. Usko tai älä, kristinuskoon ei kuulu kaikki VT:n määräykset viitoista ja parrasta ja viitan tupsuista.

No kuka sen päättää mikä raamatusta kuuluu kristinuskoon ja mikä ei?

Ei kuule multinikki Esko . ... Joko raamattu on kokonaan erehtymätöntä jumalan sanaa tai sitten sen voi unohtaa tulkinnanvaraisena satukokoelmana koko paskan.

• Esko .
        belial_666 kirjoitti:

No kuka sen päättää mikä raamatusta kuuluu kristinuskoon ja mikä ei?

Ei kuule multinikki Esko . ... Joko raamattu on kokonaan erehtymätöntä jumalan sanaa tai sitten sen voi unohtaa tulkinnanvaraisena satukokoelmana koko paskan.

kirjan sanoma. Muuten et voi tietää sitä.

• Esko . kirjoitti:

Mikä saa sinut luulemaan etten ole ymmärtänyt sitä.

Oletko niin ylimielinen, että väität olevasi Jumalasta seuraava ja kertovasi ihmisille miten ko. kirjaa pitää lukea.

• Esko . kirjoitti:

PS. Et vastannut, että kuka sen päättää mitä raamatusta pitää noudattaa ja mitä ei.

Ole hyvä ja vastaa kerrankin kun sinulta kysytään.

Vai menetkö taas tekemään uuden solvausketjun minusta kun kysyn liian vaikeita?

• Esko .
        Kössönöm kirjoitti:

Orjat on naulattava korvastaan oveen, uppiniskaiset teinit ja naiset, jotka ole eivät neitsyitä naimisiin mennessään, on kivitettävä kuoliaaksi?

Onhan tämän jo moneen kertaan käsiteltyä. Moosekset lait eivät ole ole kristinuskoa.

• Esko .
        belial_666 kirjoitti:

Mikä saa sinut luulemaan etten ole ymmärtänyt sitä.

Oletko niin ylimielinen, että väität olevasi Jumalasta seuraava ja kertovasi ihmisille miten ko. kirjaa pitää lukea.

nykyaikana niin hyvin tunnettua, ettei kenelläkään ole vaikeuksia ymmärtää sitä. Se on yleistä jokamiehen tietoa.

• Esko . kirjoitti:

nykyaikana niin hyvin tunnettua, ettei kenelläkään ole vaikeuksia ymmärtää sitä. Se on yleistä jokamiehen tietoa.

Koita nyt jo päättää.

Kymmenen käskyäkin ovat mooseksenaikaista sontaa. Roskiin joutavat.

• Esko .
        belial_666 kirjoitti:

PS. Et vastannut, että kuka sen päättää mitä raamatusta pitää noudattaa ja mitä ei.

Ole hyvä ja vastaa kerrankin kun sinulta kysytään.

Vai menetkö taas tekemään uuden solvausketjun minusta kun kysyn liian vaikeita?

sen saa päättää. Jokainen on myös itse vastuussa teoistaan.

>>Vai menetkö taas tekemään uuden solvausketjun minusta kun kysyn liian vaikeita?

Missä se solvausketju on? Anna osoite.

• Esko .
        belial_666 kirjoitti:

Koita nyt jo päättää.

Kymmenen käskyäkin ovat mooseksenaikaista sontaa. Roskiin joutavat.

Jokainen puhuu ymmärryksensä mukaan.

• Esko . kirjoitti:

Jokainen puhuu ymmärryksensä mukaan.

No älä sitten väitä tästä lähtien ihmisiä valehtelijoiksi kun he tulkitsevat raamattua eri tavalla kuin sinä.

Vaan nyt pitää lopettaa, muistin just, että MissX kielsi kiusaamasta sua.

• Esko . kirjoitti:

sen saa päättää. Jokainen on myös itse vastuussa teoistaan.

>>Vai menetkö taas tekemään uuden solvausketjun minusta kun kysyn liian vaikeita?

Missä se solvausketju on? Anna osoite.

Etköhän sinä omatekemät ketjusi löydä ihan itsekin.

• Thronos
        Esko . kirjoitti:

"Kristinuskon oppi on nykyaikana niin hyvin tunnettua, ettei kenelläkään ole vaikeuksia ymmärtää sitä. Se on yleistä jokamiehen tietoa."

...ja täysin yksiselitteinen oppi, niinkö?

http://friendlyatheist.com/wp-content/uploads/2007/12/occamsrazorbu0.jpg

• belial_666 kirjoitti:

No älä sitten väitä tästä lähtien ihmisiä valehtelijoiksi kun he tulkitsevat raamattua eri tavalla kuin sinä.

Vaan nyt pitää lopettaa, muistin just, että MissX kielsi kiusaamasta sua.

Eiköhän tuo riittänyt (ainakin seuraavaan kertaan) :D

• et jäisi yksin
        belial_666 kirjoitti:

Jep, erityisen oksettavaa tuossa on tuo uskontoaspekti. Ensin pienet ihmiset pelotellaan taivaanisällä joka näkee KAIKEN ja helvetillä, sitten heidät raiskataan ja sen jälkeen onkin papin pussit tyhjinä helppo sanoa lapsukaiselle, että jos kerrot jollekin tästä niin Jumala ei rakasta sinua enää.

Taidat belial oikeasti tarvita lääkärin apua, jos menisit terveyskeskukseen ja selittelisit siellä sinun luulojasi, he osaisivat ohjata sinut siitä eteenpäin, että saisit itsellesi oikeaa hoitoa.

• et jäisi yksin kirjoitti:

Taidat belial oikeasti tarvita lääkärin apua, jos menisit terveyskeskukseen ja selittelisit siellä sinun luulojasi, he osaisivat ohjata sinut siitä eteenpäin, että saisit itsellesi oikeaa hoitoa.

Kerropa minulle mistä olet tämän loistavan päättelysi johtanut ja mitä ovat nämä "luuloni"... Kun kerran tuollainen asiantuntija olet.

• Olly
        Esko . kirjoitti:

Onhan tämän jo moneen kertaan käsiteltyä. Moosekset lait eivät ole ole kristinuskoa.

Laita toki ne kohdat, joita Raamatusta pitää uskoa, meidän kaikkien tiedoksi.

Loput voidaan kuopata täydellisenä huuhaana.

• Kössönöm
        Esko . kirjoitti:

" Moosekset lait eivät ole ole kristinuskoa. "

- Entä ne kymmenen käskyä? Nehän ovat Mooseksen kirjoissa. Joten?

• Esko .
        Kössönöm kirjoitti:

" Moosekset lait eivät ole ole kristinuskoa. "

- Entä ne kymmenen käskyä? Nehän ovat Mooseksen kirjoissa. Joten?

Raamattu ei ole mikään lakikirja kristityille. Koraani on lakikirja muslimeille, mutta kristityt ottavat Raamatusta ohjeita. Kristityillä on omatunto. Muslimit eivät sitä sanaa tunnekaan. Kristityt tekevät omantuntonsa mukaan.

Muslimit puhuvat siis sydämestä, kun tarkoittavat ihmisen sisintä. Kristittyjen omatunnolla on toinen määritelmä. Mooseksen kirjat eivät siis vastaa kristityn omantunnon tavalla. Kymmenen käskyä ovat kyllä aivan sopivat.

• Esko . kirjoitti:

Raamattu ei ole mikään lakikirja kristityille. Koraani on lakikirja muslimeille, mutta kristityt ottavat Raamatusta ohjeita. Kristityillä on omatunto. Muslimit eivät sitä sanaa tunnekaan. Kristityt tekevät omantuntonsa mukaan.

Muslimit puhuvat siis sydämestä, kun tarkoittavat ihmisen sisintä. Kristittyjen omatunnolla on toinen määritelmä. Mooseksen kirjat eivät siis vastaa kristityn omantunnon tavalla. Kymmenen käskyä ovat kyllä aivan sopivat.

Mutta sinä juuri tässä ketjussa tuolla ylempänä sanot:

Eli mitkä kohdat raamatusta nyt sitten pitää ottaa käyttöön ja mitkä ei.

Lopeta kiertely ja kaartelu ja kerro. Vai onko sinussa miestä myöntämään että olet puhunut itsesi pahasti pussiin, etkä enää itsekään tiedä mitä olet sanonut ja mitä et?

• Kössönöm
        Esko . kirjoitti:

Noin sinä liukastelet. Hauskaa. Eli teet ihan kuten sinua huvittaa ja noukit pipliasta kohdat jotka sinua miellyttävät.

Viskaa pöpelikköön se piplia, jos et sitä aio noudattaa.

• Esko .
        belial_666 kirjoitti:

Mutta sinä juuri tässä ketjussa tuolla ylempänä sanot:

Eli mitkä kohdat raamatusta nyt sitten pitää ottaa käyttöön ja mitkä ei.

Lopeta kiertely ja kaartelu ja kerro. Vai onko sinussa miestä myöntämään että olet puhunut itsesi pahasti pussiin, etkä enää itsekään tiedä mitä olet sanonut ja mitä et?

Ihmiset vaan elävät sillä lailla. Monet haluavat neuvoja elämäänsä tai muuten vaan ymmärtämään asioita. Se on siis vapaaehtoisella pohjalla kristityissä maissa. Muslimaissa onkin toisin. Siellä on Koraani ainoa kirja jota tarvitaan. Muita oppeja ja kirjoja tuskin on onkaan saatavilla. Ateisti menettäisi päänsä.
        Mietihän näitä asioita vähän laajemminkin kuin Suomen olosuhteissa. Islam on valloitusaikeissa ja pyrkii leviämään kymmenien vuosia aikana ja satojenkin vuosien aikavälillä.

• belial_666
        Esko . kirjoitti:

Ihmiset vaan elävät sillä lailla. Monet haluavat neuvoja elämäänsä tai muuten vaan ymmärtämään asioita. Se on siis vapaaehtoisella pohjalla kristityissä maissa. Muslimaissa onkin toisin. Siellä on Koraani ainoa kirja jota tarvitaan. Muita oppeja ja kirjoja tuskin on onkaan saatavilla. Ateisti menettäisi päänsä.
        Mietihän näitä asioita vähän laajemminkin kuin Suomen olosuhteissa. Islam on valloitusaikeissa ja pyrkii leviämään kymmenien vuosia aikana ja satojenkin vuosien aikavälillä.

Kun tässä nyt ei ole kyse islamista, arvon idiootti, vaan kristinopista ja siitä kuinka se vaikuttaa ihmisten elämään ja siitä miten raamattua pitäisi tulkita, jos mitenkään.

Sinä soitat poskeasi hirveällä innolla mutta kun sinulta kysyy jotain tarkennusta sanomisiisi et vastaa vaan vaihdat puheenaihetta tai puhut ihan silkkaa paskaa ohi aiheen.

Minusta alkaa tuntua, että sinä olet joko helvetin tyhmä tai sitten sinä olet trolli.

Sinä et sitsekään tiedä mitä yrität tällä palstalla saada aikaan, muuta kuin haukkua ateistit moraalittomiksi valehtelijoiksi...

Olet oikein malliesimerkki kristitystä. Suu käy mutta ulos tulee pelkkää mitäänsanomatonta puutaheinää.

• pahkapää
        belial_666 kirjoitti:

Sori, mutta nyt kyllä mennään rajuun yleistämiseen. Kristinusko on aatesuunta. Mikään virallinen taho ei tue pedofiliaa (Eikä myöskään Raamattu, niin kuin on tullut todettua). Tietenkin on tullut todistettua että on olemassa sairaita kristittyjä. On hirvittävää ja anteeksiantamatonta mitä ne papit ovat tehneet. Mutta kristityt pitävät heidän tekojaan vähintään yhtä tuomittavina kuin minkä tahansa muun uskontokunnan jäsenet tai vaikkapa ateistit.
        Huolestuttavaa on, että tuollaisia ihmisiä pääsee papeiksi eikä heitä saada paremmin kiinni. Asialle täytyy ehdottomasti tehdä jotain!

• belial_666 kirjoitti:

>>Raamatussa voi lukea mitä vaan... Kristinopin määrittää kristittyjen toiminta, ei mikään satukirja.

• Voi toista

Kuinka monta lapsen sukupuolisiveellisyyttä loukkaavaa kuvaa olet tänään kerinnyt linkittää?

• En ole laskenut.

Enkä laske, mutta niin kauan kun Esko . ja muut multinikit tekevät aloituksia joiden tarkoitus on vain ja ainoastaan herjata minua, minä laitan sen kuvan tarjolle kertomaan totuuden kristinopista.

He ilmiselvästi haluavat sitä koska aina uusi herjausketju nilmestyy.

Pitääkin mennä laittamaan parit viestit tuonne uusimpaan.

• eksytykseen mukaan, josta Raamattu selvästi varoittaa:" Henki sanoo selvästi, että viimeisinä aikoina jotkut luopuvat uskosta ja seuraavat eksyttäviä henkiä ja riivaajien oppeja tekopyhien valehtelijoiden vaikutuksesta, joiden omatunto on merkitty poltinraudalla. Nämä kieltävät menemästä naimisiin ja nauttimasta ruokia, jotka Jumala on luonut sitä varten, että ne, jotka uskovat ja ovat oppineet tuntemaan totuuden, nauttisivat niitä kiitoksella." 1 Tim.4:1-3
      Pedofilia on siis tämän eksytyksen hedelmää, surullista kyllä. :(

• Kristinuskon oppiin ei kuulu pedofilia. Mistä näitä mutu,ennakkokäsitys ja-luulo tietoja tulee. Luulisi, että faktat kiinnostaisi rationaalisia ateisteja enemmän. Niihän sitä luulis. Merkillistä.

• Merkillisiä

Sehän olikin insesti joka on sisäänrakennettuna kristinuskoon. Pedofilia kuuluu vain kristittyjen pappien tunnusmerkistöön. Vedenpaisumuksen jälkeen oli ainoastaan lähisukulaisia elossa ja eikös Lootin tyttäretkin tulleet tiineiksi isästään. Tokihan Loot ja Nooa poikineen ovat pyhiä miehiä elostelujensa jälkeenkin. Nämähän ovat faktoja.

• Merkillisiä kirjoitti:

Sehän olikin insesti joka on sisäänrakennettuna kristinuskoon. Pedofilia kuuluu vain kristittyjen pappien tunnusmerkistöön. Vedenpaisumuksen jälkeen oli ainoastaan lähisukulaisia elossa ja eikös Lootin tyttäretkin tulleet tiineiksi isästään. Tokihan Loot ja Nooa poikineen ovat pyhiä miehiä elostelujensa jälkeenkin. Nämähän ovat faktoja.

"Sehän olikin insesti joka on sisäänrakennettuna kristinuskoon. Pedofilia kuuluu vain kristittyjen pappien tunnusmerkistöön. Vedenpaisumuksen jälkeen oli ainoastaan lähisukulaisia elossa ja eikös Lootin tyttäretkin tulleet tiineiksi isästään. Tokihan Loot ja Nooa poikineen ovat pyhiä miehiä elostelujensa jälkeenkin. Nämähän ovat faktoja."

Ei pidä kutenkaan yleistää, se ei ole sama kuin fakta. En tunne yhtään pedofiilista kristittyä pappia, ja olen kohdannut pappeja 15 vuoden uskoni aikana melkoisen joukon.
        Ja sekin on merkillistä, että kun puhutaan kristinuskosta, esimerkit kaivetaan Vt:stä. Vt on toki kristityllekkin Pyhä Kirja, mutta sen sitovuus kristittyyn nähden on rajallinen. Lisäksi jos ihmiset tekevät vastoin Jumalan tahtoa ja uskoa, ei sitä voi käyttää esimerkkinä kristinuskosta tai sen opeista.

• juhani1965 kirjoitti:

"Sehän olikin insesti joka on sisäänrakennettuna kristinuskoon. Pedofilia kuuluu vain kristittyjen pappien tunnusmerkistöön. Vedenpaisumuksen jälkeen oli ainoastaan lähisukulaisia elossa ja eikös Lootin tyttäretkin tulleet tiineiksi isästään. Tokihan Loot ja Nooa poikineen ovat pyhiä miehiä elostelujensa jälkeenkin. Nämähän ovat faktoja."

Ei pidä kutenkaan yleistää, se ei ole sama kuin fakta. En tunne yhtään pedofiilista kristittyä pappia, ja olen kohdannut pappeja 15 vuoden uskoni aikana melkoisen joukon.
        Ja sekin on merkillistä, että kun puhutaan kristinuskosta, esimerkit kaivetaan Vt:stä. Vt on toki kristityllekkin Pyhä Kirja, mutta sen sitovuus kristittyyn nähden on rajallinen. Lisäksi jos ihmiset tekevät vastoin Jumalan tahtoa ja uskoa, ei sitä voi käyttää esimerkkinä kristinuskosta tai sen opeista.

"En tunne yhtään pedofiilista kristittyä pappia, ja olen kohdannut pappeja 15 vuoden uskoni aikana melkoisen joukon."

Pitääkö tämä ymmärtää niin, että sinä itse olet osa jotakin pedofiilirinkiä ja kohtaamasi papit kyllä varmasti täten kertosivat sinulle olevansa pedofiilejä sinut tavatessaan?

• belial_666 kirjoitti:

"En tunne yhtään pedofiilista kristittyä pappia, ja olen kohdannut pappeja 15 vuoden uskoni aikana melkoisen joukon."

Pitääkö tämä ymmärtää niin, että sinä itse olet osa jotakin pedofiilirinkiä ja kohtaamasi papit kyllä varmasti täten kertosivat sinulle olevansa pedofiilejä sinut tavatessaan?

"Pitääkö tämä ymmärtää niin, että sinä itse olet osa jotakin pedofiilirinkiä ja kohtaamasi papit kyllä varmasti täten kertosivat sinulle olevansa pedofiilejä sinut tavatessaan?"

Ei suinkaan, vaan provosiva aloituksesi ei pidä paikkaansa. Se on lie ennakkoluulosi, jolla ei tosin totuuden kanssa ole mitään tekemistä.

• juhani1965 kirjoitti:

"Pitääkö tämä ymmärtää niin, että sinä itse olet osa jotakin pedofiilirinkiä ja kohtaamasi papit kyllä varmasti täten kertosivat sinulle olevansa pedofiilejä sinut tavatessaan?"

Ei suinkaan, vaan provosiva aloituksesi ei pidä paikkaansa. Se on lie ennakkoluulosi, jolla ei tosin totuuden kanssa ole mitään tekemistä.

No mistä sinä sitten 100% varmasti tiedät että joku kohtaamistasi papeista ei ole pedofiili?

• pahkapää
        Merkillisiä kirjoitti:

Miksi ihmeessä tällä palstalla kiistellään jostain Raamatun pilkkuvirheistä! Kristinusko ei ole vastuussa jokaisen kristityn teoista, ihan niin kuin kaikki suomalaiset eivät ole vastuussa, jos yksi murhaa jonkun. Jollakulla vippaa kyllä pahasti, jos koittaa tulkita raamattua kirjaimellisesti tällä vuosituhannella. Toisaalta saa olla melkoinen psykopaatti joka väittää etteivätkö esimerkiksi Mooseksen käskyistä "älä tapa", "älä varasta" jne ole ihan hyviä ja yleismaailmallisestikin toimivia uskonnosta riippumattomia elämänohjeita. Raamatun kauppaama lähimmäisen rakkaus on myös minun mielestäni hieno asia. Joten ei se ihan turha kirja ole, mutta jokaisen pitää käyttää omaa järkeään tulkinnassa. Ja jokainen on ehdottomasti vastuussa teoistaan sanotaan Raamatussa mitä hyvänsä!

Ihme juttu kun ateistit ovat aina kuin hyeenat haaskalla, jos joku uskaltaa hiukkasen pihahtaa uskovansa johonkin!!!

• belial_666 kirjoitti:

No mistä sinä sitten 100% varmasti tiedät että joku kohtaamistasi papeista ei ole pedofiili?

Jos Juhani kerran osaa sanoa kaikista ihmisistä ovatko he pedofiilejä vai ei, niin hänhän voisi perustaa Pedofiilinpaljastuspalvelu Oy:n. Palvelua voisi myydä poliisille, ja ehkä jopa katoliselle kirkolle, jos siellä jossain vaiheessa haluaisivat tosissaan päästä eroon pahoista papeista.

• Jumalanhul|u
        pahkapää kirjoitti:

Miksi ihmeessä tällä palstalla kiistellään jostain Raamatun pilkkuvirheistä! Kristinusko ei ole vastuussa jokaisen kristityn teoista, ihan niin kuin kaikki suomalaiset eivät ole vastuussa, jos yksi murhaa jonkun. Jollakulla vippaa kyllä pahasti, jos koittaa tulkita raamattua kirjaimellisesti tällä vuosituhannella. Toisaalta saa olla melkoinen psykopaatti joka väittää etteivätkö esimerkiksi Mooseksen käskyistä "älä tapa", "älä varasta" jne ole ihan hyviä ja yleismaailmallisestikin toimivia uskonnosta riippumattomia elämänohjeita. Raamatun kauppaama lähimmäisen rakkaus on myös minun mielestäni hieno asia. Joten ei se ihan turha kirja ole, mutta jokaisen pitää käyttää omaa järkeään tulkinnassa. Ja jokainen on ehdottomasti vastuussa teoistaan sanotaan Raamatussa mitä hyvänsä!

Ihme juttu kun ateistit ovat aina kuin hyeenat haaskalla, jos joku uskaltaa hiukkasen pihahtaa uskovansa johonkin!!!

Jumala on noista teoista vastuussa

• Jumalanhul|u kirjoitti:

>> Jumalanhul|u20.4.2010 19:12

• pahkapää
        Jumalanhul|u kirjoitti:

Kyllä ihmiset tekevät kaikeinlaisia hirvittäviä tekoja ilman että siihen Jumalaa tarvitsevat. Päinvastoin jos oikeasti Jumalaan uskoo rakastaa eikä vahingoita läheistään. Mutta tekopyhiä ja sairaita ihmisiä on myös kirkon piirissä (Ikävä kyllä joskus tuntuu että huomattavan paljon ja aivan liian vaikuttavissa rooleissa). Ehkä syynä on myös se että on vaikea esittää koko ajan liian pyhää ilman että joskus ratkeaa. Joissain uskonnon tulkinnoissa on myös sellaisia piirteitä joiden voi hyvin kuvitella houkuttavan epävakaita henkilöitä (Hurmoksellisuutta ja massahysteriaa...) Tietenkin voi myös olla että pappi on pedofiilille houkutteleva toimenkuva (valtaa ja kauniita kuoropoikia). Se on aivan sairasta! Jollei pedofiliaa saada aisoihin saisivat siirtyä vaikka pelkkiin naispappeihin. (Kyllä heilläkin voi joillain olla muutama ruuvi löysällä, mutta harvemmin sentään ovat mitään lapsiin sekautujia!)

• Eipäs anneta tämän ajankohtaisen keskustelun kadota kakkossivulle.

• kannattaa vielä jatkaa.

• purje kirjoitti:

kannattaa vielä jatkaa.

Jep.

• uskon mies

Kristinoppi ei millään tavoin tue, suosi tai hyväksy pedofiliaa.

• Edelleen ihmetyttää. Kuten myös se miksi palstan uskovaiset puolustelevat pedofiliaa.

• >>Edelleen ihmetyttää. Kuten myös se miksi palstan uskovaiset puolustelevat pedofiliaa.

• Jumalanhullu kirjoitti:

>>Edelleen ihmetyttää. Kuten myös se miksi palstan uskovaiset puolustelevat pedofiliaa.

Ketä näitä nyt on... Esko ., mrs missukka, multinikki, Tuttumies, sinä...

Kaikki ovat niin "muna pystyssä" puolustamassa harhojaan, että maalliset asiat unohtuvat ja oman pikku uskonnon tekoset saavat hiljaisen hyväksynnän ja toiveen, että asia hautautuisi ja jatkuisi niinkuin ennenkin jotta voisitte rauhassa jatkaa paskanne levittmistä ja kuolemankulttinne puolustamista mitättömiltä asioilta.

• mrs Missukka
        belial_666 kirjoitti:

Kaikki ovat niin "muna pystyssä" puolustamassa harhojaan, että maalliset asiat unohtuvat ja oman pikku uskonnon tekoset saavat hiljaisen hyväksynnän ja toiveen, että asia hautautuisi ja jatkuisi niinkuin ennenkin jotta voisitte rauhassa jatkaa paskanne levittmistä ja kuolemankulttinne puolustamista mitättömiltä asioilta.

Saatan sanoa jotain pedofiilin puolesta, mutten ikinä pedofilian puolesta. Kannattaisi opetella lukemaan itse teksti ilman mustia laseja.

• belial_666 kirjoitti:

>>>Ketä näitä nyt on... Esko ., mrs missukka, multinikki, Tuttumies, sinä...

• awetq

Suomen pedofiilis luterilainen kirkko?

• >>Miksi pedofilia on niin kiinteä osa kristinoppia?

• Jumalanhul|u

Jeesus suojelee pedoja.

Piste

• ~~~

Olipas yleistävä ja leimaava viesti. Ateistit sitä, ateistit tätä.

Kristitytkin tekevät pahoja tekoja, ihan uudestisyntyneetkin. Vai oletko eri mieltä? Toisinaan törmää ajatteluun, jossa uskovaiset jotenkin sulkevat osan synneistä mahdottomiksi uskovaiselle, kuten tässä nyt pedofilia. Käsittääkseni synti on synti ja koska uudestisyntyminen ei tee ihmisestä täydellistä, eivät myöskään synnit katoa.

Kristityiksi lasketaan kristillisiin kirkkoihin kuuluvat ihmiset. Eihän sillä ole mitään tekemistä sen kanssa, uskovatko he jumalaan tai jumaliin vaiko eivät. Papin virka esim. evankelisluterilaisessa kirkossa on mahdoton, ellei ole kristitty - eikös kirkon henkilökunnan tule kuulua kirkkoon? Uskovaisuus on sitten asia erikseen.

Raamattu on minulle melkoisen tuttu opus. Varmastikin olen monista sen kohdista kanssasi eri mieltä. Sinua kiusaa yleistämäsi asia, kuinka me ateistit emme ymmärrä raamatusta yhtään mitään. Minua puolestani joskus kiusaa se, kuinka osa uskovaisista ei tunne raamattua kovinkaan hyvin sekä se, että joillakin usko on niin kovin heikkoa, että niitä ns. kiusallisia kohtia raamatusta ei saisi kukaan tuoda esiin. Luulen, että se on jonkinlainen pelko tarkastella raamatun sanomaa ihan avoimin silmin ja rehellisesti. Tutkia sitä jumalaa, johon uskoo. Siksi on helpompaa ehkä yrittää vaientaa vaikka se häiritsevä ateisti, joka tuo raamatusta esiin sellaisia puolia, joita ei halua jumalaansa ja uskoonsa yhdistää.

Mutta tokihan niitä rehellisiäkin uskovaisia on, jotka todella tutkivat raamattua ja uskaltavat keskustella sen kaikista kohdista ja myöntää jopa ristiriitoja (kuten vaikka Juudaksen kohtalo) ja omaa ymmärtämättömyyttään. Aidossa uskovaisuudessahan nöyryydenkin tulisi olla mukana.

• f234

Aistin kevyesti kantaaottavan kysymyksen, eli mielessäsi väität että juuri kristinusko on syy pedofilian esiintymiseen niissä piireissä. Näihän asia ei ole. Ja ei tietenkään osa kristinoppia, jos näin ajattelet niin aika heppoisin perustein kykenet muutenkin kristinuskoa ja uskovaisia moittimaan milloin mistäkin.

Kristinusko on kuten muutkin uskonnot, oppi jota moni ihminen lukee omalla tavallaan. Kristinuskoon ei tietenkään sisälly pedofiliaa vaan se tuomitsee sen monin tavoin, mm. "älä tee muille mitä et haluaisi itsellesi tehtävän".

Uskonnot ovat ihmisten järjestelmiä, kuten kaikki ei-uskonnolliset järjestötkin ovat. Yhtä lailla ateistisessa järjestössä rikokset ovat mahdollisia.

Uskonnot ovat nykyään harhaannuttaneet ihmisiä, eli itse kristinoppi on taka-alalla kun ihmiset hurskastelevat ja tekevät asioista mukamas uskonnon nimissä. Sama pätee edelleen ateistiin joka voi tehdä täsmälleen samoin ja lähes samoin perustein; jumalaa ei ole joten moraali on turhaa.

Ihminen molemmissa tapauksissa käyttää oppia hyväkseen tekemällä vääriä asioista jotka ovat ihmisen todellisia arvoja vastaan. Aivan yhtälailla sanoisin että uskovaiset ja ateistit ovat toimivat itseään vastaan tehden tekoja jotka itselleen valehtelevat olevan oikein. Näin tekee ihminen riippumatta mihin uskoo.

Uskovainen ei siis ole pahempi ihminen kuin ei-uskovainen, vain uskonto itsessään saattaa aiheuttaa harhoja tekojen oikeudenmukaisuudessa. Mutta kuten jo viittasin, tämä oikeudenmukaisuus ja itsesuggestio on tyypillistä kaikille ihmisille, ateisteista skeptikoihin. Me kaikki "korjaamme" arvojamme sen mukaan mitä teemme, siloittelemme virheet ja unohdamme menneisyydestä oikeat kohdat.

Pistin vastakysymyksen; miksi pedofilia on niin kiinteä osa ihmistä? Tämä kysymys ehkä enemmän tarkastelee totuudellisesti asiaa eikä vain yhdeltä kantilta.

• On se kyllä kummallista että pedofilia on niin kiinteä osa kristinoppia.

• Kyllä ihmetyttää tämmöinen.

• Eipä anneta tämän tärkeän kysymyksen hukkua kakkossivulle.

• Trilogian ensimmäinen osa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      94
      4182
    2. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      27
      2285
    3. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      200
      2136
    4. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      101
      1952
    5. PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä

Toivottavasti on   s  i  n  i  v  u  o  k  k  o    nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w
      Maailman menoa
      394
      1744
    6. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      143
      1337
    7. Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka

Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale
      Perussuomalaiset
      100
      1249
    8. Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi

Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.
      Tunteet
      32
      1045
    9. Miksi epäilit kaivattusi kiinnostuneen

Juuri sinusta? Mihin piirteisiin hän aikanaan saattoi sinussa ihastua? Olivatko ne yhtään samoja asioita joihin itse iha
      Ikävä
      72
      956
    10. Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?

Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?
      Ikävä
      78
      815
    Aihe