Tehtäiskö pari asiaa selväksi?

sopiiko?

Tehtäiskö pari asiaa selväksi asiallisesta ja rakentavasta keskustelupalstakirjoittelemisesta, jotta tällä palstalla olisi mahdollista myös minun tyyppisteni kirjoitajien käydä keskustelemassa koko ajan hermostumatta röyhkeyteen?

1.) Kun teette keskustelunaloituksia, joiden ohessa viittaatte linkillä esimerkiksi jollakin muulla saitilla (kuten vaikkapa Iltasanomat tai Iltalehti, jne. mitä nyt sitten usein näemmä käytättekin) olleeseen uutiseen, teette aloituksessanne selväksi, mikä _oma_ mielipiteenne uutisen sisällöstä on, ok.? Pelkkä linkin heittäminen aloitukseen ja sitten siihen perään vaikkapa paritavuinen taivastelu "voi kauhistus", ei ole mikään mielipiteen esittämistä, eikä sitä ole myöskään sellainen keskusteleminen, että heitätte aloutukseenne linkin joltakin uutissaitilta ja sitten puhutte jostakin ihan muusta asiasta, kuin mikä linkkinne sisältö on.

2.) Jos käytätte suoria pitkiä lainauksia jonkun muun teksteistä aloituksissanne, laitatte oheen selkeän viitteen, että kenen kirjoittamaa teksti on ja mielellään myös tekstin alkuperäisen sijainnin, jotta lukija voi sen tarvittaessa käydä käydä tarkistamassa alkuperäisestä paikastaan, ok? Akateemista lähdeviittailua ei tällaisella palstalla tarvitse käyttää, mutta se tulee tehdä selväksi, jos käyttää jonkun toisen kirjoittamaa tekstiä. Jos kommentoit jonkun toisen kirjoittajan tekstiin ja haluat käyttää lainausta tämän tekstistä omaa mielipidettäsi selventääksesi, on korrektia laittaa lainaus vähintäänkin lainausmerkkeihin ja tuoda esille omassa kirjoittamassaan nimimerkki, jonka tekstistä esittää lainauksen.

3.) Nämä palstat eivät ole propagandan syöttöä varten, eivät mihinkään suuntaan, ok? Uskon, ettei monikaan nauti ( en ainakaan minä nauti) sellaisten postausten lukemisesta, missä palstavalintaa ei ole yhtään mietitty aloitsten aiheen mukaan. Käykää siis ensin katsomassa luettelo palstoista ja postatkaa aloituksenne vasta sitten, harkinnan jälkeen.

4.) Mikäli tarkoituksesi on vain provosoida ja esittää mielipiteitä, joiden takana et oikeasti ole, ilmaise aloituksessasi selkeästi kirjoittavasi provoja, koska on hyvin loukkaavaa esittää kirjoituksiin mielipiteitä, jollei vastakeskustelija samaa aiokaan tehdä, ok.?

5.) Jos sinulla on halu kirjoitella tarinoita tai esitellä kaunokirjallisia lahjojasi jorisemalla tekstejä, joihin ei voi mielipidetasolla kommentoida rakentavasti, valitse jokin taiteellisempi palsta, ok.?

6.) Älä käytä tahallasi samaa nimimerkkiä, jota olet nähnyt jonkun muun - rekisteröityneen tai rekisteröitymättömän keskustelupalstakeskustelijan, käyttävän, ok.? Ja jos tarkoituksesi palstoilla notkumiseen ei ole keskusteleminen, poistu. Ok.?

Kävisikö teille tällainen?

16

166

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yrittää tyrehdyttää kaiken keskustelun tältä palstalta:)

4.) Mikäli tarkoituksesi on vain provosoida ja esittää mielipiteitä, joiden takana et oikeasti ole, ilmaise aloituksessasi selkeästi kirjoittavasi provoja, koska on hyvin loukkaavaa esittää kirjoituksiin mielipiteitä, jollei vastakeskustelija samaa aiokaan tehdä, ok.?

• Ei käy.

• Kuka sinäkin

luulet olevasi? Jos ei palsta kelpaa, niin mikäs pakko sinun on täällä olla.

• -aloittaja-

Oletko joku nettifriikki ( anteeksi, kun kysyn) ? Kun ei aloituksessa kirjoitettu miellytä, pitäisi toisen kirjoittajan poistua, mutta itselläsi ei ole yritystäkään keskusteluun... Just tollasia tää palsta on näemmä pullolaan: mitäs sinunkaltaisesi keskustelupalstalla teette, jos ette edes keskustele? Mä menisin pois tai lopettaisin jopa kokonaan keskustelupalstakirjoittelun siinä vaiheessa, jos en enää osaisi mitään muuta, kuin suoltaa jotakin " häivy jos ei miellytä" - juttua asiallisen kriittisen rakentaviin ja sivistyneisiinkin viesteihin... Oletko joku hemmoteltu kakara, jonka mielestä maailman pitäisi toimia sinun sääntöjesi mukaan? Jos sinua ei viihdytetä, muiden jutut ovat "ininää" tai "rasittavia" ja jos tykkäät jostakin, ajattelet että sinua viihdytetään, niinkö? Vaikutat joltakin vähän lätköltä. Käytä välillä aivojasikin: kai sinullakin sellaiset on?

• Ensinnäkin minun tarkoitukseni on ennen kaikkea provosoida, koska pidän tulehtuneesta ilmapiiristä. Lisäksi haluan kysyä, että jos lainaan vaikkapa sinun teksejäsi, niin miten voin mainita kirjoittajan? Voinko käyttää yleisesti tiedettyä lempinimeäsi "Eewari"?

Lisäksi haluan tiedustella, että milloin ja kuka täällä on miehen logiikasta keskustellut? Että mikä mahtaa olla tämän palstan aihe? Ja jos haluat sen määritellä, haluan kysyä sinulta, että mikä helvetin sensori sinä olet? Ja että millä avuilla sinä sen teet?

• -aloittaja-

Mä kaipasin asiallista keskustelua tässä ketjussani. Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää? MINULLA EI MYÖSKÄÄNM OLE MITÄÄN "yleisesti tiedettyä lempinimeä" tai edes nimikettä ( voi h*lvetti!), millä te minulle tuntemattomat olisitte oikeutettuja minua puhuttelemaan. Onko hieman vähäjärkisten touhua teillä, kun ette osaa suhtautua anonyymiin kirjoittajaan siten, kuin muhun tuntemattomaan kuuluu? Minulla ei ole ollut, eikä ole olemassa mitään rekisteröityä nimimerkkiä S24- foorumille, joten millähän vetin perusteella sinun kaltaisesi minua henkilöitte? Riittääkö aivopotentiaalisi asialliseen vastaamiseen siihen kysymykseen?

Minun avuni ovat korkeintaan kieliopissa ja hieman keskivertopalstalaista (havaitusti!) syvemmässä sivistyksen määrässä. Minä en tue provoilua, enkä kompparoi propagandaa suoltavia. Jos vastaan keskustelun aloitukseen, haluan että aloituksesta käy edes ilmi, että mikä mielipide aloittajalla on ja se on mielestäni minulta yksittäiseltä keskustelupalstalla käyvältä keskustelijalta aika vähäinen vaade; itseasiassa vähintä, mitä voisi muilta tapojen puolesta odottaa. Sinunlaisiasi Ratikkakuskeja ei näemmä kiinnosta kritisoida esimerkiksi pelkkiä linkkejä aloituksiinsa tunkevia ( kun varmastikin omat palstakaverisi niitä eniten suoltavatkin...) ,joten se jää mun, tällä Miehen Logiikka- palstalla näemmä aika harvinaisen keskustupalstakävijän, ns. rooliksi ja velvollisuudeksi näemmä. Minusta keskustelupalstoilla voi ainakin yrittää opettaa myös nuorille rakentavia keskustelupalstakeskustelemisen metodeita, kun monella näkyy noi äikän tunnit jääneet vähän vähille...

• -aloittaja- kirjoitti:

Mä kaipasin asiallista keskustelua tässä ketjussani. Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää? MINULLA EI MYÖSKÄÄNM OLE MITÄÄN "yleisesti tiedettyä lempinimeä" tai edes nimikettä ( voi h*lvetti!), millä te minulle tuntemattomat olisitte oikeutettuja minua puhuttelemaan. Onko hieman vähäjärkisten touhua teillä, kun ette osaa suhtautua anonyymiin kirjoittajaan siten, kuin muhun tuntemattomaan kuuluu? Minulla ei ole ollut, eikä ole olemassa mitään rekisteröityä nimimerkkiä S24- foorumille, joten millähän vetin perusteella sinun kaltaisesi minua henkilöitte? Riittääkö aivopotentiaalisi asialliseen vastaamiseen siihen kysymykseen?

Minun avuni ovat korkeintaan kieliopissa ja hieman keskivertopalstalaista (havaitusti!) syvemmässä sivistyksen määrässä. Minä en tue provoilua, enkä kompparoi propagandaa suoltavia. Jos vastaan keskustelun aloitukseen, haluan että aloituksesta käy edes ilmi, että mikä mielipide aloittajalla on ja se on mielestäni minulta yksittäiseltä keskustelupalstalla käyvältä keskustelijalta aika vähäinen vaade; itseasiassa vähintä, mitä voisi muilta tapojen puolesta odottaa. Sinunlaisiasi Ratikkakuskeja ei näemmä kiinnosta kritisoida esimerkiksi pelkkiä linkkejä aloituksiinsa tunkevia ( kun varmastikin omat palstakaverisi niitä eniten suoltavatkin...) ,joten se jää mun, tällä Miehen Logiikka- palstalla näemmä aika harvinaisen keskustupalstakävijän, ns. rooliksi ja velvollisuudeksi näemmä. Minusta keskustelupalstoilla voi ainakin yrittää opettaa myös nuorille rakentavia keskustelupalstakeskustelemisen metodeita, kun monella näkyy noi äikän tunnit jääneet vähän vähille...

Jaa että sinun roolisi ja velvollisuutesi. Epäsuorasti siis tunnustat olevasi osa palstaytheisöä ja että sinulla on jopa velvollisuuksia palstaa ja sitä lukevia ihmisiä kohtaan. Ai helvetti kun naurattaa taas! ;-)

• -aloittaja-
        Ratikkakuski kirjoitti:

Jaa että sinun roolisi ja velvollisuutesi. Epäsuorasti siis tunnustat olevasi osa palstaytheisöä ja että sinulla on jopa velvollisuuksia palstaa ja sitä lukevia ihmisiä kohtaan. Ai helvetti kun naurattaa taas! ;-)

Älä puhu paskaa: minä en ole osa tätä palstayhteisöä MILLÄÄN MUULLA TAVALLA kuin sikäli, että kirjoittelen näille julkisille keskustelupalstoille. Jos joku olisi mun naamani varastanut tai käyttäisi ilmeisen vittumaisessa feikkiyhteisössänne ( näkyy jopa mun keskustelupalstakävijän silmille sekin) MUN sanomisiani ominaan tai muuten vääristellen, ei sellainen myöskään olisi mun vikani.

Voit kyllä lopettaa sen hekottelusi, kun mulle sinä esiinnyt täysin puskana sinäkin, enkä tiedä teistä röyhkeistä Miehen Logiikka- palstan vakkarikirjoittajista yhtään mitään. Minä en tuollasia, tuolla tavalla minua kohtaan käyttäytyviä lieroja arvosta! Jos itse olisin joku rekisteröirynyt, ei mulla IKINÄ olisi pokkaa mulla systemaattisesti käydä ANONYYMIN kimppuun keskustelupalstalla...Joko olette jotenkin yksinkertaisia tai sitten häiriköitä.

• ainakin minulle, tosin pienin korjauksin.

1.) Pitää saada ilmaista myös lyhyesti ja ytimekkäästi.

2.) Akateeminen lähdeviittailu tulee sallia kaikissa muodoissa.

3.) Propagandan syöttöä saa esiintyä jos se ei ole valheellista.

4.) Jokainen vastatkoon itsestään.

5.) Olen täysin samaa mieltä jos kirjoittelu ei ole pysyvää ja toistuvaa.

6.) Olen täysin samaa mieltä. Sekä jos palsta ei kiinnosta tai et viihdy sillä niin pysy poissa.

• en jaksanut lukea kun otsikon ja ja pari sanaa alusta...

• ....sori. Erityisesti kohdat 3 ja 4 ovat sellaisia joita en aio noudattaa.

3.) Nämä palstat eivät ole propagandan syöttöä varten, eivät mihinkään suuntaan, ok? Uskon, ettei monikaan nauti ( en ainakaan minä nauti) sellaisten postausten lukemisesta, missä palstavalintaa ei ole yhtään mietitty aloitsten aiheen mukaan. Käykää siis ensin katsomassa luettelo palstoista ja postatkaa aloituksenne vasta sitten, harkinnan jälkeen

Hmm, kukakohan tykkää täällä kirjoitella mm. Kauniiden&Rohkeiden, Salattujen elämien ja muiden paskafilmien suhdesotkuista yms.? On oikein elementissään, kun keskustellaan mm. kauneuteen liittyvistä asioista. Mitä helvetin miehen logiikkaa se sitten on?

Vs: Eewari

• -aloittaja-

No minä en tiedä, että kuka tykkää kirjoitella saippuasarjojen ihmissuhdesotkuista, mutta minä sen en ainakaan ole. Onko ymmärretty? Enkä halua, että mustamaalaatte ketään, joka ei näillä palstoilla käy: esimerkiksi minä en ikinä ole nähnyt kenenkään "Eewari"- nimimerkkisen rekisteröityneen kirjoittavan tälle keskustelupalstalle. Miksi sellaisesta koko ajan puhutaan? Mikä siihen on motiivi, että minua ahdistellaan puhuttelemalla esimerkiksi minua (vastoin totuutta) sellaiseksi?

En tässä viittaa keneenkään yksittäiseen ( en tunne kirjoittajia), mutta aikoinaan tulkitsin, että minulla oli perässäni tällä keskustelupalstalla joku ihan päästään vinksahtanut nainen(?), joka jollakin sairaalla tavalla alkoi kadehtia ja mustamaalata minua, joka en edes rekisteröityä nimimerkkiä omaa... Kyseinen oli jotenkin ihan narsistisen oloinen, pakkomielteisen pätemisen oloinen, pelottava (hänkin) sikäli, kun en kenestäkään teistä tiedä, että keiden kanssa keskustelen, lapsellisia ja jotenkin jäsentämättömiä tekstejä kirjoittava, mutta kuitenkin jotenkin alkeellisen kömpelöllä tyylillään jotakin mukamas sivistynyttäkin keskustelua yrittävä ja ennen kaikkea suorastaan vinksahtaneen vihamielinen kaikessa minua kohtaan... Anteeksi tämä kysymys, mutta pakko kysyä, että oletko se sinä, mahdollisesti?

Ja : Miksi roikut horisemassa jostakin "Eewarista" minun keskustelupalsta-aloitukseeni? En minä tuollaista nimimerkkiä ole käyttänyt, enkä tosiaankaan tunne mitään "Eewaria". Mustamaalaatko minua, vaiko jotakin muuta? Ja jos, niin miksi? On äärimmäisen vaikeaa yrittää pysyä rakentavassa linjassa ja asiallisena, kun keskustelutyylinne kanssani on tuo.

Ps. Minä en ainakaan mustaisi mainettani keskustelemalla joistakin paskasarjojen ihmissuhdekysymyksistä, kun en paskasarjoja juuri edes seuraa, enkä siten niitä edes osaisi kommentoida ja niitäkin saippuoita, joita seuraan, katselen lähinnä analyyttisesti ja huvittuneesti. Mun suosikkeja ovat YLE- Teema, YLE:n ykkönen ja kakkonen ja muilta kanavilta katselen satunnaisesti lähinnä leffoja tai dokkareita.

-aloittaja- kirjoitti:

No minä en tiedä, että kuka tykkää kirjoitella saippuasarjojen ihmissuhdesotkuista, mutta minä sen en ainakaan ole. Onko ymmärretty? Enkä halua, että mustamaalaatte ketään, joka ei näillä palstoilla käy: esimerkiksi minä en ikinä ole nähnyt kenenkään "Eewari"- nimimerkkisen rekisteröityneen kirjoittavan tälle keskustelupalstalle. Miksi sellaisesta koko ajan puhutaan? Mikä siihen on motiivi, että minua ahdistellaan puhuttelemalla esimerkiksi minua (vastoin totuutta) sellaiseksi?

En tässä viittaa keneenkään yksittäiseen ( en tunne kirjoittajia), mutta aikoinaan tulkitsin, että minulla oli perässäni tällä keskustelupalstalla joku ihan päästään vinksahtanut nainen(?), joka jollakin sairaalla tavalla alkoi kadehtia ja mustamaalata minua, joka en edes rekisteröityä nimimerkkiä omaa... Kyseinen oli jotenkin ihan narsistisen oloinen, pakkomielteisen pätemisen oloinen, pelottava (hänkin) sikäli, kun en kenestäkään teistä tiedä, että keiden kanssa keskustelen, lapsellisia ja jotenkin jäsentämättömiä tekstejä kirjoittava, mutta kuitenkin jotenkin alkeellisen kömpelöllä tyylillään jotakin mukamas sivistynyttäkin keskustelua yrittävä ja ennen kaikkea suorastaan vinksahtaneen vihamielinen kaikessa minua kohtaan... Anteeksi tämä kysymys, mutta pakko kysyä, että oletko se sinä, mahdollisesti?

Ja : Miksi roikut horisemassa jostakin "Eewarista" minun keskustelupalsta-aloitukseeni? En minä tuollaista nimimerkkiä ole käyttänyt, enkä tosiaankaan tunne mitään "Eewaria". Mustamaalaatko minua, vaiko jotakin muuta? Ja jos, niin miksi? On äärimmäisen vaikeaa yrittää pysyä rakentavassa linjassa ja asiallisena, kun keskustelutyylinne kanssani on tuo.

Ps. Minä en ainakaan mustaisi mainettani keskustelemalla joistakin paskasarjojen ihmissuhdekysymyksistä, kun en paskasarjoja juuri edes seuraa, enkä siten niitä edes osaisi kommentoida ja niitäkin saippuoita, joita seuraan, katselen lähinnä analyyttisesti ja huvittuneesti. Mun suosikkeja ovat YLE- Teema, YLE:n ykkönen ja kakkonen ja muilta kanavilta katselen satunnaisesti lähinnä leffoja tai dokkareita.

kaiken lisäksi. Tsot, Tsot tyttö!

• MMies

1. SELVÄ!
      2. SELVÄ!
      3. EI KÄY
      4. EI KÄY
      5. EI KÄY
      6. SELVÄ!

EI KÄY!

• Kohta 7.

vaikka sellainen lisäys, että älä herjaa muita kirjoittajia, äläkä kirjoita palstalle kirjoittavista kirjoittajista? Nimittäin siihen sinä sorrut lähes joka kirjoituksessasi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?

Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle
      Ikävä
      44
      1721
    2. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      283
      1709
    3. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      23
      1578
    4. Mitä tapahtuu

Syksyllä?
      Ikävä
      96
      1316
    5. Ikävöin sua

Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan
      Ikävä
      7
      1238
    6. Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?

Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?
      Suomussalmi
      10
      1077
    7. Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!

Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii
      Kotimaiset julkkisjuorut
      66
      986
    8. Minä täällä vaan

Ukko jota oot joutunu joskus sietämään työnpuolesta. Toivottelen kauniita unia💛
      Ikävä
      86
      960
    9. Jos haluat jatkaa tutustumista

Pyydä mut suoraan kunnon treffeille. En lähde mihinkään epämääräiseen viestittelyyn enää.
      Ikävä
      66
      935
    10. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      13
      921
    Aihe