Sijoitusvinkki...

21

200

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uk_ko

kummat ostivat enemmän noita RIKOLLISTEN! kauppaamia osakkeita?

Miehet vai ÄMMÄT!

• ???

pankit tekevät samaa, mutta laillisesti ;-).

• Nordeakin tahkoi aika hyvin voittoa. Mihin ne voitot muuten käytetään ja mistä ne revitään?

• ???
        Genio.Mente kirjoitti:

Nordeakin tahkoi aika hyvin voittoa. Mihin ne voitot muuten käytetään ja mistä ne revitään?

ja revitään koroista muista maksuista.

• ??? kirjoitti:

ja revitään koroista muista maksuista.

revitään korot ja muut maksut? Mistä ne tulee?

Perkele! Mä luulin, et ne työllistää lisää ihmisiä. Kun varaakin siihen olis...

• Genio.Mente kirjoitti:

Bonukset johtajille pääs unohtumaan kokonaan...

• ???
        Genio.Mente kirjoitti:

jos maksat laskut suoraan pankkitoimihenkilöille, joudut maksamaan jokaisesta laskusta n. 4 euroa ylimääräistä (kannattaa siis maksaa netin kautta tai automaatilla, jos mahdollista), jokaisesta tilisiirrosta ja tilin avauksesta pankki ottaa väistä jonkin summan, etc. Niistä kertyy jo yksistään melkoinen summa vuosittain se, että pankit ottavat korkoa rahasta, joka on itseasiassa velkaa. Eikö ole aika ihme juttu myös se, ettei pankki anna itse mitään vastinetta siitä, kun lainaa rahaa -joka luotu tyhjästä, kirjanpidolla - lainan ottajalle? Päinvastoin lainan ottaja joutuu hyvässä tapauksessa kiinnittämään vakuudeksi huomattavan osan omaisuudestaan.

• ??? kirjoitti:

jos maksat laskut suoraan pankkitoimihenkilöille, joudut maksamaan jokaisesta laskusta n. 4 euroa ylimääräistä (kannattaa siis maksaa netin kautta tai automaatilla, jos mahdollista), jokaisesta tilisiirrosta ja tilin avauksesta pankki ottaa väistä jonkin summan, etc. Niistä kertyy jo yksistään melkoinen summa vuosittain se, että pankit ottavat korkoa rahasta, joka on itseasiassa velkaa. Eikö ole aika ihme juttu myös se, ettei pankki anna itse mitään vastinetta siitä, kun lainaa rahaa -joka luotu tyhjästä, kirjanpidolla - lainan ottajalle? Päinvastoin lainan ottaja joutuu hyvässä tapauksessa kiinnittämään vakuudeksi huomattavan osan omaisuudestaan.

Vielä hassumpaa on se, että kun pankit joutuu kuseen, ne ovat kerjäämässä pankkitukea mitä eivät todennäköisesti koskaan takaisin maksa. Miksi ne ei joudu ottamaan lainaa samoilla ehdoilla, millä itse rahaa asiakkaille lainaavat?

Hassua muuten sekin, että pankit lainaavat rahaa mitä heillä ei ole...

• ???
        Genio.Mente kirjoitti:

Vielä hassumpaa on se, että kun pankit joutuu kuseen, ne ovat kerjäämässä pankkitukea mitä eivät todennäköisesti koskaan takaisin maksa. Miksi ne ei joudu ottamaan lainaa samoilla ehdoilla, millä itse rahaa asiakkaille lainaavat?

ja yritykset eivät pysty maksamaan velkojaan syntyy pankkikriisi. Pankkien ei voida antaa kaatua, koska taloudesta poistuisi velkaa eli rahaa ja painuisimme lamaan. Joten valtio ottaa tuon velan kannettavakseen pelastamalla pankit.

• ihmeitä
        Genio.Mente kirjoitti:

fattasta kantaa alkoon. Miks niin voi tehdä, kun raha ei oo omalla työllä ansaittu?

• ihmeitä kirjoitti:

fattasta kantaa alkoon. Miks niin voi tehdä, kun raha ei oo omalla työllä ansaittu?

Fatta ei lainaa olematonta rahaa korolla...

• ??? kirjoitti:

ja yritykset eivät pysty maksamaan velkojaan syntyy pankkikriisi. Pankkien ei voida antaa kaatua, koska taloudesta poistuisi velkaa eli rahaa ja painuisimme lamaan. Joten valtio ottaa tuon velan kannettavakseen pelastamalla pankit.

on sama kuin rakentaisi talon savelle ilman paalutusta. Jossain vaiheessa tulee ongelmia...

• ???
        Genio.Mente kirjoitti:

on sama kuin rakentaisi talon savelle ilman paalutusta. Jossain vaiheessa tulee ongelmia...

tästä on seurannut (toki muitakin syitä löytyy) aikojen kuluessa valtioiden velan eksponentiaalinen kasvu. Koska valtionvelkakin on korollista, luonnollisesti korkokin kasvaa kasvamistaan. Nyt tällä hetkellä, olemme tilanteessa, että liikepankkien luoma rahamäärä on todella tähtitieteellinen. Kun seuraava pankkikriisi alkaa, ei valtioilla olekaan enää varaa pelastaa pankkeja, koska veronmaksajien rahat eivät riitä valtionvelan koron maksuun (valtion konkurssi). Pankit kaatuvat ja syntyy samanlainen tilanne kuin 1930-luvun lama. Tällä kertaa paljon hurjempana, koska virtuaalirahan (liikepankkiraha) määrä on niin valtava. Maailmanloppu ei tule, mutta köyhyyttä, asunnottomuutta ja nälänhätää kylläkin. Kaikki muu jää kyllä jäljelle, mutta yhteiskunnasta poistuu vaihdonväline eli raha. Toki IMF tulee auttamaan, mutta lainaehdot ovat yleensä kovin tiukat ja se vain siirtää samaa ongelmaa eteenpäin joillakin vuosilla.

• Genio.Mente kirjoitti:

Nordeakin tahkoi aika hyvin voittoa. Mihin ne voitot muuten käytetään ja mistä ne revitään?

omistajien osinkoihin, vaikka omistamisessa ei ole mitään järkeä kun omaisuus omistaa omistajansa.

• Se1-
        Genio.Mente kirjoitti:

Suomessa on vain yksi pankki, joka ei saanut 90-luvulla pankkitukea. Toisin sanoen eivät sössineet asioitaan, eli osaavat nämä hommat.

• WinCapita rahoittaa turvallisella etäisyydellä, Thaimaassa asuvien johtajien elämää maanpaossa.

• kertokaa sitten paljonko tienasitte tai hävisitte:D jippii! mul on Monopol ja mä oon.......kroisos.

• ei niillä oo kuin voitettavaa. En tiedä kumpi on paskempi tyyppi kiinnijääny huijari, vai..... Arvatkaa loput.

• Kannattaa varmaan perustaa mielummin pankki, kun se oli mielestänne oivallinen rahasampo. Kannattaa vain varoa, ettei käy kuin Sofia-pankille viimeksi...

• scale

Jokkut on taas päättäneet ottaa idiooteilta rahat pois kuleksimasta.

Kaikki ei tule koskaan tajuamaan sitä, että jos joku on liian hyvää ollakseen totta, niin se myös sitä on. Jos olisi olemassa sellainen rahasampo, niin kai ne nyt pankit lähes äärettömine resursseineen olisivat pistäneet sen jauhamaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      135
      6191
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      57
      4386
    3. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      59
      2861
    4. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      28
      2808
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1885
    6. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      15
      1544
    7. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      35
      1427
    8. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      26
      1427
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      31
      1251
    10. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      43
      1161
    Aihe