Tarviin miehiltä ja miksei naisiltakin apua

antibarbi

Astianpesukone ei ota enää vettä jostain syystä. Ja hana on kyllä auki ja töpselikin seinässä. Sitten kun siitä sammuttaa virrat, niin se ei sammu, vaan pitää töpseli nykäistä irti. Tuli nyt ykskaks yllättäen tuollainen vika siihen. Aikaisemmin toiminut ja ollut ehjä tän muutaman vuoden ajan. Joku Rosenlew se on merkiltään.

Kannattaako tilata korjaaja (hinta vs. uusi kone) vai vaihdanko uuteen koneeseen?

37

4241

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • roslew-mies

tuloletkun suodatin.

• antibarbi

vinkistä. Nyt pitäs vaan tietää, missä kohtaa sellainen on siellä koneessa. ;)

• lits & läts
        antibarbi kirjoitti:

Mä en nyt ihan lähtis purkaan mitään letkuja, vaan kilauttaisin huoltoon. Musta toi kuulostaa ihan sähkövialta.

• antibarbi kirjoitti:

2vuotta yli takuuajan vanha kone niin ostaisin uuden, missään tapauksessa en ainakaan korjauttaisi vanhaa astianpesukonetta (älä laita enää pistoketta seinään). Mä olen myös kiinnostunut tuosta "tuloletkun suodatin" hoito- ja korjausohjeesta.

• lits & läts
        modelli kirjoitti:

2vuotta yli takuuajan vanha kone niin ostaisin uuden, missään tapauksessa en ainakaan korjauttaisi vanhaa astianpesukonetta (älä laita enää pistoketta seinään). Mä olen myös kiinnostunut tuosta "tuloletkun suodatin" hoito- ja korjausohjeesta.

Kyllä niissä joissakin on sellainen (koneenpuoleisessa päässä), mutta yleensä aivan hyödytön, koska vesi tapaa olla puhdasta, jos ei kukaan ole hakannut kellarissa lekalla nousuja.

• Roslew-mies
        antibarbi kirjoitti:

löytyy koneesta siitä mihin letku hanasta tulee kiinni,lähtee kynnellä irti.

Eikö sulla ole miestä avuksi?

• roslew-mies
        lits & läts kirjoitti:

Kyllä niissä joissakin on sellainen (koneenpuoleisessa päässä), mutta yleensä aivan hyödytön, koska vesi tapaa olla puhdasta, jos ei kukaan ole hakannut kellarissa lekalla nousuja.

porakaivo/kaivo vedessä on aina hienoa hiekkaa,joka tukkii tuloveden.

Kunnanvedessä oravanraatoja :)

• lits & läts
        roslew-mies kirjoitti:

No mä en asu porakaivoalueella, joten siksi tässä vähän fundeeraan. Meille tulee voda Päijänteestä, ihan siitä mun möksän vierestä.

Kovat on imut.

• roslew-mies kirjoitti:

neuvo! Jos tiedät jotain mikä tai mistä olisi hyötyä/apua kysyjälle niin suuntaa apusi sinne tai muutoin pysy hiljaa.

• antibarbi
        Roslew-mies kirjoitti:

löytyy koneesta siitä mihin letku hanasta tulee kiinni,lähtee kynnellä irti.

Eikö sulla ole miestä avuksi?

pohjavesi mikä hanasta tulee, ettei siinä kyllä pitäs olla mitään epäpuhtauksia. Ei nyt ole sellaista miestä.

• roslew-mies
        antibarbi kirjoitti:

pohjavesi mikä hanasta tulee, ettei siinä kyllä pitäs olla mitään epäpuhtauksia. Ei nyt ole sellaista miestä.

naapurissa? Hana kiinni,klemmari auki,siivilä irti,puhdistus,ja sama toisinpäin. Siitä kannattaa lähteä. Jos ei auta niin soita tuttavat läpi josko löytyis joku "ammattimies".

• roslew-mies
        modelli kirjoitti:

kysyt,jos et halua tietää!

• antibarbi
        roslew-mies kirjoitti:

naapurissa? Hana kiinni,klemmari auki,siivilä irti,puhdistus,ja sama toisinpäin. Siitä kannattaa lähteä. Jos ei auta niin soita tuttavat läpi josko löytyis joku "ammattimies".

Kiitos ohjeistuksestasi :) Tänne tulee yhden sortin "ammattimies" tänään johonkin aikaan tiskikonetta katsomaan.

• roslew-mies
        antibarbi kirjoitti:

Kiitos ohjeistuksestasi :) Tänne tulee yhden sortin "ammattimies" tänään johonkin aikaan tiskikonetta katsomaan.

:-)

• roslew-mies kirjoitti:

tuohon vielä lisäisin, tyhjennä tila missä "klemmari" tai kierreliitin sijaitsee ota sanko ja rätti varoiksi huom. muista auki vastapäivään ja kiinni myö....... :D

• roslew-mies
        modelli kirjoitti:

tuohon vielä lisäisin, tyhjennä tila missä "klemmari" tai kierreliitin sijaitsee ota sanko ja rätti varoiksi huom. muista auki vastapäivään ja kiinni myö....... :D

lisäys.

• antibarbi
        modelli kirjoitti:

kiitti. En mä sentään blondi ole, vaikka tää saattaa tietenkin siltä vaikuttaakin. ;)

• Tuloveden suodatin? Upo-pesukarhu-pyykkikoneessa oli heti hanan liitoksen jälkeen siivilä. Kone ja käyttö erilaiset... huoltokirja auttaa.

poistoveden suodatin?
      roskasiivilä täynnä?

Se, ettei katkaise virtaa ja ei ota vettä voi myös viitata keskusyksikköön, minkä vaihto lienee koneen nykyarvoa kalliimpi.

• antibarbi

Roskasiivilä ei ole täynnä ja veden poiston kone kyllä tekee kiltisti. Heitin koneeseen vettä kokeeksi ja nätisti imi viemäriin.

• antibarbi kirjoitti:

Roskasiivilä ei ole täynnä ja veden poiston kone kyllä tekee kiltisti. Heitin koneeseen vettä kokeeksi ja nätisti imi viemäriin.

mkäli mahdllisuus käyttää eri lämpötiloja, kokeile korkeampaa/matalampaa lämpöilaa.

Tosin veden tulo ei pitäisi millään tavoin vaikuttaa virran katkaisemiseen ja jos keskusyksikkö kärahtänyt, ei veden poistokaan tapahtuisi.

Yksi vaihtoehto on kraanan rikkoutuminen tai se tuloveden siivilän tukkeutuminen, kuen myös jokin piuha ei saa konaktia.

• antibarbi
        runontaja kirjoitti:

mkäli mahdllisuus käyttää eri lämpötiloja, kokeile korkeampaa/matalampaa lämpöilaa.

Tosin veden tulo ei pitäisi millään tavoin vaikuttaa virran katkaisemiseen ja jos keskusyksikkö kärahtänyt, ei veden poistokaan tapahtuisi.

Yksi vaihtoehto on kraanan rikkoutuminen tai se tuloveden siivilän tukkeutuminen, kuen myös jokin piuha ei saa konaktia.

ekana kokeilin eri ohjelmat läpi ja sama juttu. Lähtee muka käyntiin, muttei ota vettä.

• Poistopumppu käy jatkuvasti, niin siellä on vettä koneen rungon pohjalla (sammumattomuus viittaa siihen).

• antibarbi

Päädyin nokkakärryajeluun ensin auton takakonttia ja sitten EkoCenteriä kohti tuon koneen kohdalla.

• MALFUNCTION:..!!11%#

• antibarbi

Luulen, että esim. joku Pirkan tiskiharja on edullisempi. ;)

• antibarbi

Koneesta oli mennyt tulvakytkin päälle. Tee-se-itse -ammattimies kävi konetta katsomassa. Onneksi en ehtinyt konetta nokkakärryillä alkaa raahata vielä minnekään.

• Enkös sanonut.
        Mutta miksi siellä pohjalla on vettä (tai oli, sillä se vaahtomuovipalanen ei menee kasaan vaikka vesi poistuu).

Kannattaa tarkastaa letkunkiristimet ja muut putkiliitokset.

• siellä putkistossa ollut marsua tai jotain muuta kotieläintä. Huh huh tällä kertaa selvittiin ihan vaan säikähdyksellä, onni onnettomuudessa. Oliko muuten koneen ohjekirjassa mitään mainintaa moisesta tulvakytkimestä.

• antibarbi
        buddy-love kirjoitti:

Enkös sanonut.
        Mutta miksi siellä pohjalla on vettä (tai oli, sillä se vaahtomuovipalanen ei menee kasaan vaikka vesi poistuu).

Kannattaa tarkastaa letkunkiristimet ja muut putkiliitokset.

Vesi lienee vuotanut luukun oikeasta alakulmasta sinne. Vika pitäisi olla korjattu nyt. En toki tiedä, mitä sille tehtiin loppujen lopuksi, koska itse menin saunaan korjaamisen loppuvaiheessa.

• antibarbi
        modelli kirjoitti:

siellä putkistossa ollut marsua tai jotain muuta kotieläintä. Huh huh tällä kertaa selvittiin ihan vaan säikähdyksellä, onni onnettomuudessa. Oliko muuten koneen ohjekirjassa mitään mainintaa moisesta tulvakytkimestä.

noi rotat ja oravanraadot ovat niin yleisiä kaupungin vesijohtoverkossa. ;) Ohjekirjaa en ole selaillut, koska se on yhtä tyhjän kanssa, jos mä sitä selaan. En osaa kuitenkaan tehdä mitään tiskikoneelle, vaikka kuinka lukisin ohjekirjasta. Olen niin käsi näissä teknisissä jutuissa, että kodinkoneiden vikoihin en puutu. Ompelukonetta osaan vähän korjailla, koska se on niin tutuksi käynyt. Muuten pysyn moottorivehkeistä erossa, tosin juuri ja juuri osaan vaihtaa autoon tuulilasinpyyhkimien sulat, polttimon palaneen tilalle, tarkistaa nesteet ja öljyt, vaihtaa renkaat ja tankata. Muutoin autokin on mulle iso mysteeri.

• antibarbi kirjoitti:

Vesi lienee vuotanut luukun oikeasta alakulmasta sinne. Vika pitäisi olla korjattu nyt. En toki tiedä, mitä sille tehtiin loppujen lopuksi, koska itse menin saunaan korjaamisen loppuvaiheessa.

Seuraa tilannetta jatkossa jos se sattuisi uusimaan.
        Se muovikaukalo koneen alle on myös hyvä investointi, sillä se estää veden valumisen seinän väliin ja sen huomaa heti keskilattialta.

• Joskus...
        antibarbi kirjoitti:

noi rotat ja oravanraadot ovat niin yleisiä kaupungin vesijohtoverkossa. ;) Ohjekirjaa en ole selaillut, koska se on yhtä tyhjän kanssa, jos mä sitä selaan. En osaa kuitenkaan tehdä mitään tiskikoneelle, vaikka kuinka lukisin ohjekirjasta. Olen niin käsi näissä teknisissä jutuissa, että kodinkoneiden vikoihin en puutu. Ompelukonetta osaan vähän korjailla, koska se on niin tutuksi käynyt. Muuten pysyn moottorivehkeistä erossa, tosin juuri ja juuri osaan vaihtaa autoon tuulilasinpyyhkimien sulat, polttimon palaneen tilalle, tarkistaa nesteet ja öljyt, vaihtaa renkaat ja tankata. Muutoin autokin on mulle iso mysteeri.

hiukan ärsyttää tämä naisten "en mä mitään osaa" -asenne.

• antibarbi
        buddy-love kirjoitti:

Seuraa tilannetta jatkossa jos se sattuisi uusimaan.
        Se muovikaukalo koneen alle on myös hyvä investointi, sillä se estää veden valumisen seinän väliin ja sen huomaa heti keskilattialta.

En jotenkin luota kuitenkaan tohon koneeseen nyt heti, joten en jätä sitä yksin tiskaamaan. Ei tämä tietenkään ole epäluottamuslause sitä tee-se-itse -ammattimiestä kohtaan, vaan pelkästään tiskikonetta kohtaan.

• antibarbi kirjoitti:

tuosta selvisit. Pikku vinkki jos moottorin öljyt alkaa hupenemaan niin ostaa vaan aina pidempi öljytiku. Mulle on ollut mysteeri toi pyykinpesukone ja sen ahneus noihin sukkiin ja vaan aina siihen toiseen sukkaan.

• '
        modelli kirjoitti:

tuosta selvisit. Pikku vinkki jos moottorin öljyt alkaa hupenemaan niin ostaa vaan aina pidempi öljytiku. Mulle on ollut mysteeri toi pyykinpesukone ja sen ahneus noihin sukkiin ja vaan aina siihen toiseen sukkaan.

Oikean vai vasemman jalan sukkiin?

• kirpela

huollosta saa

-puhelimessakin hätäapuneuvoja

- hinta-arvion, joten kannattaa miettiä että uusi vai korjaus

-kannattaa myös kysyä kotikorjauksen hintaa, joskus kuljettaminen eiloppuviimein ees kannata.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      170
      6734
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      59
      4552
    3. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      29
      3496
    4. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      61
      3047
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1915
    6. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      17
      1620
    7. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      27
      1616
    8. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      40
      1543
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      34
      1409
    10. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      47
      1350
    Aihe