Mitä on miehen "itsevarmuus"?

Itsevarmako?

Paljon on puhetta kuinka etsitään itsevarmuutta miehestä.
Kertokaapas rakkaat naiset että mitä se on se miehen itsevarmuus ja miten se näkyy hänestä ulospäin?

Mistä tunnistatte että tässä on sellainen mies joka tietää mitä haluaa, osaa ottaa ohjat käsiinsä mutta omaa myös pilkettä silmäkulmassa?

Millainen puolestaan teistä on mies jolla tämä "itsevarmuus" puuttuu tai joka teistä on "epävarma" siten ettette voi kiinnostua miehestä? Miten se näkyy ulospäin, koska sillähän tavoin te joudutte miestä arvioimaan?

Entäs jos pitää valita epävarman, vähemmän itsevarman ja itsevarman miehen välillä? Onko muilla ominaisuuksilla väliä vai onko se automaattisesti se itsevarmin joka on se ihanne?

101

5577

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *********

      Se, että mies ei palvo naista ja matele naisen edessä ja yritä koko ajan miellyttää naista, osoittaa että mies on itsevarma. Hän siis uskoo, että nainen on kiinnostunut hänestä, ilman että hän miellyttää koko ajan. Tällainen käytös yleensä vetääkin naisia puoleensa.

      Eilen juttelin baarissa hetken aikaa miehen kanssa, jonka käytös oli mielestäni epävarmaa, häneltä puuttui itsevarmuus:
      - hän oli liian yli-innokas koko ajan tutustumaan minuun
      -kun näin vanhaa luokkakaveriani (mies), joka tuli juttelemaan hetkeksi minulle ja halasi mua, tämä mies heti kyselemässä, että onko tuo sinun poikaystävä jne..
      - Kyseli muutenkin onko miehet piirittänyt tänä iltana jne
      - Kysyi kannattaako hänen jäädä mun kans baariin viettää iltaa

      --> liian ahdistavaa käytöstä, pitäis antaa tilanteen kehittyä itsestään, eikä heti olla "omimassa", jotain naista baarissa, ja epätoivoisesti koko ajan varmistella, että kai se nyt on mun kanssa...

      • Itsevarmako?

        Okei, entäs miten vedät rajan kiinnostavuuden ja yli-innokkuuden välille?
        Oliko sinusta väärin että mies yritti selvittää oletko varattu vai ehkä vapaa?

        Kuulostaa siltä että sinulle siis mies on itsevarma jos esittää ettei ole kiinnostunut sinusta ja kyselee kuulumisia muuten vaan vaikkei tietäisi johtaako se koskaan mihinkään ja on tullut etsimään seuraa.

        Vähän outoa.


      • *************
        Itsevarmako? kirjoitti:

        Okei, entäs miten vedät rajan kiinnostavuuden ja yli-innokkuuden välille?
        Oliko sinusta väärin että mies yritti selvittää oletko varattu vai ehkä vapaa?

        Kuulostaa siltä että sinulle siis mies on itsevarma jos esittää ettei ole kiinnostunut sinusta ja kyselee kuulumisia muuten vaan vaikkei tietäisi johtaako se koskaan mihinkään ja on tullut etsimään seuraa.

        Vähän outoa.

        Kiinnostunut mies juttelee niitä näitä, osaa olla rento, ei ole heti kuitenkaan liian vakavalla mielellä liikenteessä jos juuri vasta ollaan tavattu. Esimerkiksi eilisillan epätoivoinen mies heitti kommentteja, kuten kyllä mä sun kanssa olisin vaikka loppuelämän. Ei tollaset kommentit sytytä. Kyllä miehen pitäis pystyä heittää myös huumoria, vaikka onkin tosissaan kiinnostunut. Kysymyksetkin voi kysyä niin monella eri tavalla. Voi pilke silmäkulmassa sanoa, että ai poikaystäväkös se siinä kävi, tai sitten tosissaan vakavasti kuulustella oliko tuo sinun poikaystävä. Kyllä sen siitä heti huomaa onko epätoivoinen vai ei.

        Minulle riittää merkiksi se, että joku mies liittyy seuraani, juttelee minulle, viettää iltaa minun seurassani merkiksi siitä että mies on ehkä kiinnostunut. Ei sitä tarvitse joka lauseessa sanoa, että oon tosi kiinnostava, voisin olla sun kans loppuelämän ja yrittää miellyttää koko ajan.


      • Itsevarmako?
        ************* kirjoitti:

        Kiinnostunut mies juttelee niitä näitä, osaa olla rento, ei ole heti kuitenkaan liian vakavalla mielellä liikenteessä jos juuri vasta ollaan tavattu. Esimerkiksi eilisillan epätoivoinen mies heitti kommentteja, kuten kyllä mä sun kanssa olisin vaikka loppuelämän. Ei tollaset kommentit sytytä. Kyllä miehen pitäis pystyä heittää myös huumoria, vaikka onkin tosissaan kiinnostunut. Kysymyksetkin voi kysyä niin monella eri tavalla. Voi pilke silmäkulmassa sanoa, että ai poikaystäväkös se siinä kävi, tai sitten tosissaan vakavasti kuulustella oliko tuo sinun poikaystävä. Kyllä sen siitä heti huomaa onko epätoivoinen vai ei.

        Minulle riittää merkiksi se, että joku mies liittyy seuraani, juttelee minulle, viettää iltaa minun seurassani merkiksi siitä että mies on ehkä kiinnostunut. Ei sitä tarvitse joka lauseessa sanoa, että oon tosi kiinnostava, voisin olla sun kans loppuelämän ja yrittää miellyttää koko ajan.

        Hyvä että selvensit koska ymmärrät kai että väärin käsityksen vaara on ilmeinen jottei mies vaikuttaisi epävarmalta jos todella on kiinnostunut sinusta ja kyselee sekä myös yrittää varmistella että oletko ehkä vapaa?

        Miten erotat muuten sen että jos kyselee poikaystävästä että onko hän epätoivoinen yleensä vai jo hieman ihastunut sinuun sekä pettynyt jos olet varattu? ;)

        Itsellä on nimittäin päinvastaisia kokemuksia eli että kun kyselen liikaa kuulumisia noin muuten niin en ole tarpeeksi päällekäyvä jolloin päädyn sitten naisen tuttavaksi tai kaveriksi. Nähtävästi tämä taas on merkki huonosta itsevarmuudesta kun te naiset osaatte aina sanoa että vika on siinä että miehen pitää määrätietoisesti pyrkiä naisen tykö ja osoittaa kiinnostusta, mutta nyt sanot että tämä on väärin koska se viestittää epätoivoa.


      • rauhoittunut kaakki
        ************* kirjoitti:

        Kiinnostunut mies juttelee niitä näitä, osaa olla rento, ei ole heti kuitenkaan liian vakavalla mielellä liikenteessä jos juuri vasta ollaan tavattu. Esimerkiksi eilisillan epätoivoinen mies heitti kommentteja, kuten kyllä mä sun kanssa olisin vaikka loppuelämän. Ei tollaset kommentit sytytä. Kyllä miehen pitäis pystyä heittää myös huumoria, vaikka onkin tosissaan kiinnostunut. Kysymyksetkin voi kysyä niin monella eri tavalla. Voi pilke silmäkulmassa sanoa, että ai poikaystäväkös se siinä kävi, tai sitten tosissaan vakavasti kuulustella oliko tuo sinun poikaystävä. Kyllä sen siitä heti huomaa onko epätoivoinen vai ei.

        Minulle riittää merkiksi se, että joku mies liittyy seuraani, juttelee minulle, viettää iltaa minun seurassani merkiksi siitä että mies on ehkä kiinnostunut. Ei sitä tarvitse joka lauseessa sanoa, että oon tosi kiinnostava, voisin olla sun kans loppuelämän ja yrittää miellyttää koko ajan.

        no ei voi muutakuin todeta että MOKASIN. Kaikki mokaaminen johtui siitä että tunsin todellista seksuaalista vetovoimaa johonkuhun. Siksi tyrkytys ja kaiken kukkuraksi kuvittelin että elämä yhdessä mahdollista.


      • *************
        Itsevarmako? kirjoitti:

        Hyvä että selvensit koska ymmärrät kai että väärin käsityksen vaara on ilmeinen jottei mies vaikuttaisi epävarmalta jos todella on kiinnostunut sinusta ja kyselee sekä myös yrittää varmistella että oletko ehkä vapaa?

        Miten erotat muuten sen että jos kyselee poikaystävästä että onko hän epätoivoinen yleensä vai jo hieman ihastunut sinuun sekä pettynyt jos olet varattu? ;)

        Itsellä on nimittäin päinvastaisia kokemuksia eli että kun kyselen liikaa kuulumisia noin muuten niin en ole tarpeeksi päällekäyvä jolloin päädyn sitten naisen tuttavaksi tai kaveriksi. Nähtävästi tämä taas on merkki huonosta itsevarmuudesta kun te naiset osaatte aina sanoa että vika on siinä että miehen pitää määrätietoisesti pyrkiä naisen tykö ja osoittaa kiinnostusta, mutta nyt sanot että tämä on väärin koska se viestittää epätoivoa.

        Erotan sen sillä että fiksu mies suhtautuu asiaan enemmän rennosti huumorilla, vaikka olisikin ihan tosissaan kiinnostunut, epätoivoinen mies vakavissaan kyselee, tulee sellainen olo kuin olisi jossain kuulustelussa vaikka just vasta tutustunut mieheen. Toiset miehet vaan on liian vakavia heti alusta asti, eikä se innosta. Jos siis heti ensimmäisen kymmenen minuutin aikana pitää tentata naista ja hirveästi selvittää, että onko tässä nyt mahdollisuuksia.

        Lueskelin tätä viestiketjua ja sun teksteistä paistaa myös jonkin asteinen epävarmuus. Siis se on just se, että miksi kyselet täällä naisilta miten sun tulee käyttäytyä? Kyselet, että millanen sun pitäis olla. Saan sellaisen kuvan, että haluat juuri miellyttää, olla sellainen mitä naiset haluavat olla. Sitten kuitenkin ne miehet on kaikkein kiinnostavampia, jotka on omia itseään, käyttäytyy niinkuin itestä tuntuu hyvältä.


      • Itsevarmako?
        ************* kirjoitti:

        Erotan sen sillä että fiksu mies suhtautuu asiaan enemmän rennosti huumorilla, vaikka olisikin ihan tosissaan kiinnostunut, epätoivoinen mies vakavissaan kyselee, tulee sellainen olo kuin olisi jossain kuulustelussa vaikka just vasta tutustunut mieheen. Toiset miehet vaan on liian vakavia heti alusta asti, eikä se innosta. Jos siis heti ensimmäisen kymmenen minuutin aikana pitää tentata naista ja hirveästi selvittää, että onko tässä nyt mahdollisuuksia.

        Lueskelin tätä viestiketjua ja sun teksteistä paistaa myös jonkin asteinen epävarmuus. Siis se on just se, että miksi kyselet täällä naisilta miten sun tulee käyttäytyä? Kyselet, että millanen sun pitäis olla. Saan sellaisen kuvan, että haluat juuri miellyttää, olla sellainen mitä naiset haluavat olla. Sitten kuitenkin ne miehet on kaikkein kiinnostavampia, jotka on omia itseään, käyttäytyy niinkuin itestä tuntuu hyvältä.

        Mites tällaisen typerän kysymyksen olisi sitten saanut täällä palstalla esittää ettei leimaudu epävarmaksi?

        Naiseltako ei saa kysyä että mitä se itsevarmuus on jos itsekin juuri selität että mies oli epävarma kun teki noin ja näin. Sitten ei saisi siis kysyä että mikä se noin ja näin oli? Kaiken pitäisi siis tulla vain luonnostaan ollen rento oma itsensä. Entäs sitten jos naista ei kuitenkaan kiinnosta? Sittenkö vika on kuitenkin siinä itsevarmuudessa jota pitäisi saada maagisesti jostakin lisää koska oletus on että vika on siinä muttei saa kysellä että mitä se itsevarmuus on?

        Sovitaan vaikka että olen tosi epävarma lussukka ja tässäkin yritän sinua miellyyttää nuoleskelemalla kun osasin kysyä näinkin typerää asiaa. Sitten ne itsevarmat miehet ovat niitä omia ihania itsevarmoja itsejään jo valmiiksi.

        Olen varmasti itsevarmempi kuin sinä. Olisit minun ihana aamutohvelini.


      • Stasi Direktor
        Itsevarmako? kirjoitti:

        Mites tällaisen typerän kysymyksen olisi sitten saanut täällä palstalla esittää ettei leimaudu epävarmaksi?

        Naiseltako ei saa kysyä että mitä se itsevarmuus on jos itsekin juuri selität että mies oli epävarma kun teki noin ja näin. Sitten ei saisi siis kysyä että mikä se noin ja näin oli? Kaiken pitäisi siis tulla vain luonnostaan ollen rento oma itsensä. Entäs sitten jos naista ei kuitenkaan kiinnosta? Sittenkö vika on kuitenkin siinä itsevarmuudessa jota pitäisi saada maagisesti jostakin lisää koska oletus on että vika on siinä muttei saa kysellä että mitä se itsevarmuus on?

        Sovitaan vaikka että olen tosi epävarma lussukka ja tässäkin yritän sinua miellyyttää nuoleskelemalla kun osasin kysyä näinkin typerää asiaa. Sitten ne itsevarmat miehet ovat niitä omia ihania itsevarmoja itsejään jo valmiiksi.

        Olen varmasti itsevarmempi kuin sinä. Olisit minun ihana aamutohvelini.

        kommenttini sekaan, vaikka naisilta kysyttiinkin. Olen samaa mieltä tuosta edellisestä kommentista, että asiat kannattaa alussa ottaa rennosti, ja jos puheesta kuuluu liikaa vakavaa kiinnostusta, niin naiset monesti ottavat etäisyyttä sen jälkeen.

        Itsevarmuutta ja kiinnostusta on parempi osoittaa eleillä, katseilla, kosketuksilla ja muulla kehonkielellä. Jos hoidat sanattomalla puolella homman sujuvasti, niin nainen voi kiinnostua paljonkin. Juttujen on hyvä olla rentoa eikä saisi vaikuttaa siltä, että olet nyt hakemassa tältä naiselta muuta kuin hauskaa yhdessäoloa. Sun täytyy kuitenkin viedä tilannetta eteenpäin, eli nainen tulee harvemmin ehdottamaan baarin vaihtoa, jatkoja tms.

        Mun mielestä itsevarmuus näkyy eniten yleisenä huolettomuutena ja piittaamattomuutena siitä, mitä mahdollisesti tapahtuu. Miehen rooliin kuuluu kuitenkin laittaa asiat tapahtumaan.


      • Itsevarmako?
        Stasi Direktor kirjoitti:

        kommenttini sekaan, vaikka naisilta kysyttiinkin. Olen samaa mieltä tuosta edellisestä kommentista, että asiat kannattaa alussa ottaa rennosti, ja jos puheesta kuuluu liikaa vakavaa kiinnostusta, niin naiset monesti ottavat etäisyyttä sen jälkeen.

        Itsevarmuutta ja kiinnostusta on parempi osoittaa eleillä, katseilla, kosketuksilla ja muulla kehonkielellä. Jos hoidat sanattomalla puolella homman sujuvasti, niin nainen voi kiinnostua paljonkin. Juttujen on hyvä olla rentoa eikä saisi vaikuttaa siltä, että olet nyt hakemassa tältä naiselta muuta kuin hauskaa yhdessäoloa. Sun täytyy kuitenkin viedä tilannetta eteenpäin, eli nainen tulee harvemmin ehdottamaan baarin vaihtoa, jatkoja tms.

        Mun mielestä itsevarmuus näkyy eniten yleisenä huolettomuutena ja piittaamattomuutena siitä, mitä mahdollisesti tapahtuu. Miehen rooliin kuuluu kuitenkin laittaa asiat tapahtumaan.

        Joo, minä tiedän tuon.
        Tässä kyselin vain miten naiset tuon aseman näkevät ja millainen mies heidän mielestään on se itsevarma?


      • ************
        Stasi Direktor kirjoitti:

        kommenttini sekaan, vaikka naisilta kysyttiinkin. Olen samaa mieltä tuosta edellisestä kommentista, että asiat kannattaa alussa ottaa rennosti, ja jos puheesta kuuluu liikaa vakavaa kiinnostusta, niin naiset monesti ottavat etäisyyttä sen jälkeen.

        Itsevarmuutta ja kiinnostusta on parempi osoittaa eleillä, katseilla, kosketuksilla ja muulla kehonkielellä. Jos hoidat sanattomalla puolella homman sujuvasti, niin nainen voi kiinnostua paljonkin. Juttujen on hyvä olla rentoa eikä saisi vaikuttaa siltä, että olet nyt hakemassa tältä naiselta muuta kuin hauskaa yhdessäoloa. Sun täytyy kuitenkin viedä tilannetta eteenpäin, eli nainen tulee harvemmin ehdottamaan baarin vaihtoa, jatkoja tms.

        Mun mielestä itsevarmuus näkyy eniten yleisenä huolettomuutena ja piittaamattomuutena siitä, mitä mahdollisesti tapahtuu. Miehen rooliin kuuluu kuitenkin laittaa asiat tapahtumaan.

        Hienoa, juuri tätä tarkoitin, mutta sinä sait selvästi sen muotoiltua paremmin kuin minä.
        Ja en nyt sano, että aloittaja olisi epävarma, en tunne koko ihmistä joten ei voi yhden keskustelen perusteella ketään leimata. Mielestäni ei vain kannata liikaa miettiä asioita ja omaa käyttäytymistään, vaan tehdä niinkuin parhaalta tuntuu.


      • Itsevarmako?
        ************ kirjoitti:

        Hienoa, juuri tätä tarkoitin, mutta sinä sait selvästi sen muotoiltua paremmin kuin minä.
        Ja en nyt sano, että aloittaja olisi epävarma, en tunne koko ihmistä joten ei voi yhden keskustelen perusteella ketään leimata. Mielestäni ei vain kannata liikaa miettiä asioita ja omaa käyttäytymistään, vaan tehdä niinkuin parhaalta tuntuu.

        Varmaan niin kannattaa tehdä. Mutta tässä nyt ei ole pelkästään kysymys minun itsevarmuudestani.

        Sinulle naisena ehkä voi toimia tuo omana itsenä oleminen, mutta jos mies on jo kokeillut sitä niin eikö asiaa ole hyvä selvittää vaikka jos kyseessä olisi liiallinen itsevarmuus tai vaikkapa asiat joita mainitsit tuossa ylempänä (liiallinen kysely jne.)?

        Usein tulee tunne ettette naiset itsekään ymmärrä miten teidät isketään ja että miehen normaali itsevamuus sekä omana itsenä oleminen nyt vain välttämättä ei riitä mihinkään.

        En käsitä miten jutuistani voisi saada sen kuvan että yrittäisin miellyttää ketään paitsi mitä nyt kyselen asiaa mikä tekee naisiin vaikutuksen ja eikös se ole aika reilua sellainen?


    • minä tykkään

      terveen itsetunnon omaavista miehistä eli on vaan rennosti oma itsensä. Puhuu luontevasti kun puhumisen aihetta tulee. Ei yritä esittää itsevarmuuden perikuvaa muttei myöskään suurinpiirtein seuraa naista nöyränä koirana vessaan eikä jatkuvasti ole ostamassa kaikkea mitä nainen vaan mainitseekin. Ei yritä leikkiä pelimiestä antamalla ymmärtää, että muitakin naisia riittää. Siis semmonen normaali on ihanne, mutta kun miehet ovat liian usein ääripäitä. >:(

      • Itsevarmako?

        Voisitko kuvailla nyt näitä ääripäitä?

        Mielestäni monet sinkkukaverini ovat kyllä itsevarmoja noin muuten muttei naisten kanssa käy flaksi. Ovat nimenomaan "normaaleja", mutta enemmän vaikuttaisi siltä että nainen odottaa että mies on ensin kusipäisen itsevarma ja sitten suhteessa sylikoira. Toisin sanottuna tuo "normaalius" naisille usein vaikuttaa olevan noiden ääripäiden yhdistelmä riippuen mitä nainen sillä hetkellä haluaa. Sitä asiaa tässä yritän varmistella.

        Olen itsevarma noin muuten mutten naisten kanssa koska en tiedä usein mitä nainen haluaa. Se luo epävarmuutta tilanteeseen eikä ole taitoja ja keinoja saada nainen vakuuttumaan että minuun kannattaa tutustua enempää. Valitettavasti tuo "rentona itsenä oleminen" on oiva keino lähettää tiehensä viimeisetkin halukkaat.
        Sitten kun huomioin naista pienillä eleillä ja puhun enemmän pehmeästi niin nähtävästi se on sitten sitä lepsuilua jonka vuoksi olen sitten se kiltti koiranpentu lähinnä enkä himoittava uros.

        On vähän vittumasta pelailla noiden kahden ääripään välimaastossa miettien että kumpi on kulloinkin se oikea vaihtoehto. Olisi kiva kuulla sen vuoksi mitä te oikeasti tarkoitatte kun puhutte "itsevarmuudesta".


      • hmmmpph

        "Ei yritä leikkiä pelimiestä antamalla ymmärtää, että muitakin naisia riittää."
        Toisaalta jos muita naisia on, niin kannattaa antaa ymmärtää niin, ettei se tule sitten yllätyksenä myöhemmin.


      • bbbbrrrttt
        Itsevarmako? kirjoitti:

        Voisitko kuvailla nyt näitä ääripäitä?

        Mielestäni monet sinkkukaverini ovat kyllä itsevarmoja noin muuten muttei naisten kanssa käy flaksi. Ovat nimenomaan "normaaleja", mutta enemmän vaikuttaisi siltä että nainen odottaa että mies on ensin kusipäisen itsevarma ja sitten suhteessa sylikoira. Toisin sanottuna tuo "normaalius" naisille usein vaikuttaa olevan noiden ääripäiden yhdistelmä riippuen mitä nainen sillä hetkellä haluaa. Sitä asiaa tässä yritän varmistella.

        Olen itsevarma noin muuten mutten naisten kanssa koska en tiedä usein mitä nainen haluaa. Se luo epävarmuutta tilanteeseen eikä ole taitoja ja keinoja saada nainen vakuuttumaan että minuun kannattaa tutustua enempää. Valitettavasti tuo "rentona itsenä oleminen" on oiva keino lähettää tiehensä viimeisetkin halukkaat.
        Sitten kun huomioin naista pienillä eleillä ja puhun enemmän pehmeästi niin nähtävästi se on sitten sitä lepsuilua jonka vuoksi olen sitten se kiltti koiranpentu lähinnä enkä himoittava uros.

        On vähän vittumasta pelailla noiden kahden ääripään välimaastossa miettien että kumpi on kulloinkin se oikea vaihtoehto. Olisi kiva kuulla sen vuoksi mitä te oikeasti tarkoitatte kun puhutte "itsevarmuudesta".

        koskaan halua että mies on sylikoira. Tai sanotaanko, että nainen voi käyttäytyä ikään kuin haluaisi niin, koska hänellä on suhteessa muitakin agendoja kuin se, että mies on kiinnostava ja seksikäs. Mies ei kuitenkaan voi olla seksikäs, jos on sylikoira, ja suhde lopahtaa liialliseen sylikoiruuteen.


      • Itsevarmako?
        bbbbrrrttt kirjoitti:

        koskaan halua että mies on sylikoira. Tai sanotaanko, että nainen voi käyttäytyä ikään kuin haluaisi niin, koska hänellä on suhteessa muitakin agendoja kuin se, että mies on kiinnostava ja seksikäs. Mies ei kuitenkaan voi olla seksikäs, jos on sylikoira, ja suhde lopahtaa liialliseen sylikoiruuteen.

        Voi kyllä haluaa.
        Sitten kun suhde on edennyt tarpeeksi pitkälle tai mietitään perhettä niin totta kai miehen tulee olla sylikoira. Samalla osoittaen tietysti ajoittain merkkejä lauman johtajuudesta murahtelemalla ja pienellä kusipäisyydellä joka pitää jännitystä yllä.

        Tätähän tässä ajetaan takaa että miehen tulee olla naiselle sylikoira kun nainen haluaa mutta toisinaan seksikäs uros koska muuten suhde lopahtaa joko siihen että mies ei ole seksikäs tai sitten siihen kun mies ei tottele naista.

        Se mitä tahtoisin selvittää että missä se raja kulkee sen itsevarmuuden kanssa ja miten se näkyy ulospäin ennen suhteen muodostumista. Miten siis olla ei ääripäissä jos kuitenkin vaikuttaisi siltä että noita ääripäitä odotetaan?


      • naisen sana laki se
        Itsevarmako? kirjoitti:

        Voi kyllä haluaa.
        Sitten kun suhde on edennyt tarpeeksi pitkälle tai mietitään perhettä niin totta kai miehen tulee olla sylikoira. Samalla osoittaen tietysti ajoittain merkkejä lauman johtajuudesta murahtelemalla ja pienellä kusipäisyydellä joka pitää jännitystä yllä.

        Tätähän tässä ajetaan takaa että miehen tulee olla naiselle sylikoira kun nainen haluaa mutta toisinaan seksikäs uros koska muuten suhde lopahtaa joko siihen että mies ei ole seksikäs tai sitten siihen kun mies ei tottele naista.

        Se mitä tahtoisin selvittää että missä se raja kulkee sen itsevarmuuden kanssa ja miten se näkyy ulospäin ennen suhteen muodostumista. Miten siis olla ei ääripäissä jos kuitenkin vaikuttaisi siltä että noita ääripäitä odotetaan?

        miehessä joka naisessa aiheuttaa vetoa lähemmäs että mies pitää itseään läsnä todella tiiviisti. Tietää mikä naisessa vetoaa oikeassa suhteessa eli kauniita sanoja ja kuitenkin vähän kritiikkiä oikeassa kohtaa. Naisen kanssa voi neuvotella monessakin asiassa MUTTA kun nainen seksiä haluaa silloin on toteltava!


      • sdfy567568
        Itsevarmako? kirjoitti:

        Voisitko kuvailla nyt näitä ääripäitä?

        Mielestäni monet sinkkukaverini ovat kyllä itsevarmoja noin muuten muttei naisten kanssa käy flaksi. Ovat nimenomaan "normaaleja", mutta enemmän vaikuttaisi siltä että nainen odottaa että mies on ensin kusipäisen itsevarma ja sitten suhteessa sylikoira. Toisin sanottuna tuo "normaalius" naisille usein vaikuttaa olevan noiden ääripäiden yhdistelmä riippuen mitä nainen sillä hetkellä haluaa. Sitä asiaa tässä yritän varmistella.

        Olen itsevarma noin muuten mutten naisten kanssa koska en tiedä usein mitä nainen haluaa. Se luo epävarmuutta tilanteeseen eikä ole taitoja ja keinoja saada nainen vakuuttumaan että minuun kannattaa tutustua enempää. Valitettavasti tuo "rentona itsenä oleminen" on oiva keino lähettää tiehensä viimeisetkin halukkaat.
        Sitten kun huomioin naista pienillä eleillä ja puhun enemmän pehmeästi niin nähtävästi se on sitten sitä lepsuilua jonka vuoksi olen sitten se kiltti koiranpentu lähinnä enkä himoittava uros.

        On vähän vittumasta pelailla noiden kahden ääripään välimaastossa miettien että kumpi on kulloinkin se oikea vaihtoehto. Olisi kiva kuulla sen vuoksi mitä te oikeasti tarkoitatte kun puhutte "itsevarmuudesta".

        "Olen itsevarma noin muuten mutten naisten kanssa koska en tiedä usein mitä nainen haluaa."

        eivät ne tiedä sitä itsekään kovin nopeasti.

        itsevarmuuttaa saa siten että ajattelee ettei ole mitään väliä mitä nainen ajattelee sinusta. jos homma menee puihin niin sitten vaan uutta matoa koukkuun. se luo semmoista rentoa fiilistä ja ehkäisee yliyrittämistä.

        pahinta on sellainen yli-innokkuus ja siitä seuraava liiallinen hymyily ja liiallinen nauraminen kaikelle mitä nainen sanoo. sen pitäisi mennä ihan toisinpäin.

        itse olen sitä mieltä että kun kohdalle sattuu sellainen ihminen jonka kanssa oikeasti synkkaa, niin ei siinä hirveästi tarvi miettiä tuollaisia juttuja, ne menee omalla painollaan. mutta että tähän pääsee, pitää osata toimia normaalisti naisten kanssa, eikä mennä kipsiin.


      • Itsevarmako?
        sdfy567568 kirjoitti:

        "Olen itsevarma noin muuten mutten naisten kanssa koska en tiedä usein mitä nainen haluaa."

        eivät ne tiedä sitä itsekään kovin nopeasti.

        itsevarmuuttaa saa siten että ajattelee ettei ole mitään väliä mitä nainen ajattelee sinusta. jos homma menee puihin niin sitten vaan uutta matoa koukkuun. se luo semmoista rentoa fiilistä ja ehkäisee yliyrittämistä.

        pahinta on sellainen yli-innokkuus ja siitä seuraava liiallinen hymyily ja liiallinen nauraminen kaikelle mitä nainen sanoo. sen pitäisi mennä ihan toisinpäin.

        itse olen sitä mieltä että kun kohdalle sattuu sellainen ihminen jonka kanssa oikeasti synkkaa, niin ei siinä hirveästi tarvi miettiä tuollaisia juttuja, ne menee omalla painollaan. mutta että tähän pääsee, pitää osata toimia normaalisti naisten kanssa, eikä mennä kipsiin.

        Tuo vain johtaa siihen että iskee naisia lukuisia ja entäs jos nainen ei ole muuten kiinnostava tippaakaan ja se oikeasti kiinnostava henkilö meni sivu suun koska ei yrittänyt tarpeeksi?

        En usko hetkeäkään tuohon että vain itsevarmana oleminen tarkoittaa rentoutta ja omana itsenään olemista jota sitten kokeillaan jokaisen mahdollisen naisen kanssa kunnes yksi nyt vain sattuu hyväksymään sinut ja sen kanssa synkkaa. Koska on miehiä joilla näyttää synkkaavan aika helvetin monen naisen kanssa.


    • sählätin-nainen

      ilmenee rentoutuneella olemuksella ja vähän kerrallaan paljastamalla itsestään. Silmistä näkee että onko kiinnostunut naisesta. Mies joka yrittää liikaa ja liika miellyttäminen ei kiinnosta. Mies jonka katse ei viivy naisessa ei ole kiinnostunut..
      Miehen epävarmuus ei todellakaan haittaa kun nainen on oikeasti kiinnostunut miehestä.

      • Arturs Irbe

        "Miehen epävarmuus ei todellakaan haittaa kun nainen on oikeasti kiinnostunut miehestä."

        Ei kai, mutta jos mies on alusta lähtien epävarma, hänen pitää olla ulkonäöltään ja muuten aika poikkeuksellinen, että nainen kiinnostuisi. Ja näitä ohjeitahan on turha kertoa suurelle yleisölle, joka ei ole millään tavalla poikkeuksellista.


    • onko eduksi

      ja epäreilu peli ilmenee niin että mies testaa tuttavansa kanssa kuinka helppo nakki nainen on:(

      Itsevarmuus miehillä kasvaa mitä enemmän ovat naisia pyöritelleet.

    • AmravestI

      Ei hae jatkuvasti paikkaansa ja mieti tekeekö oikein vai väärin ja kenen kannalta. Itsevarma mies tietää kuinka tilanteissa toimitaan ja ottaa naisen huomioon. Nainen odottaa miehen johtavan tilannetta (ei tosin aina, on voimakkaita naisia, jotka haluavat johtaa) ja ottavan ohjat käsiinsä. Epävarman miehen seurassa tilanteet menee koheltamiseksi. Itsevarma mies ei pelkää muita ihmisiä ja tietää oman arvonsa.

      • AmravestI

        Itsevarmuus näkyy ulospäin ja liikkeistä. Miehellä on hyvä ryhti ja hän on läsnäoleva. Sellainen rauhallisen itsevarma tilanteessa kuin tilanteessa.


    • Itsevarmako?

      Todellakin nyt olisi hyvä kuullla NAISTEN mielipiteitä mitä itsevarmuus on ja miten se näkyy miehestä ULOSPÄIN.
      Ei siis vinkkejä miten nainen isketään vaan mitä on miehen itsevarmuus.

    • ..........

      Itsevarmuus:

      -Seisoo rennosti ryhti suorassa( kädet saa olla taskussa, kunhan olemus varma )
      -katsoo silmiin, ainakin välillä
      -ei pelkää puhua ihmisille
      -hymyilee silmiin katsoessa
      -pieni ujous, esim. kiinnostavalle naiselle puhuessa on vain positiivista, eikä se sitä itsevarmuutta pois vie.

      Ampuu yli:

      -leuhka
      -vetää roolia
      -yrittää olla keskipisteenä kertomalla esim. vitsejä

      Kyllä sen huomaa, onko se itsevarmuus luontaista, vai esittääkö vain. Jos et ole luonnostaan, niin älä edes yritä. Se on vain naurettavan näköstä. ;)

      "Entäs jos pitää valita epävarman, vähemmän itsevarman ja itsevarman miehen välillä? Onko muilla ominaisuuksilla väliä vai onko se automaattisesti se itsevarmin joka on se ihanne?"

      No mikään ei oo noin musta-valkosta...Riippuu ihmisestä muuten. Jos on joku miesporukka niin en minä etsimällä etsi mitään"alfaurosta", vaan katson luonnetta, ulkonäköä, kokonaisuutta yleensä...Enkä automaattisesti valitse sitä porukan keskipisteenä hölöttävää"pelleä".

      • Yks jäbä

        Eikö naiset juuri pidä huumorintajuisesta miehestä, vai onko pelkästään sun mielipide jolla ei ole mitään massa mielipidettä takana?

        "..Ampuu yli:

        -leuhka
        -vetää roolia
        -yrittää olla keskipisteenä kertomalla esim. vitsejä

        Kyllä sen huomaa, onko se itsevarmuus luontaista, vai esittääkö vain. Jos et ole luonnostaan, niin älä edes yritä. Se on vain naurettavan näköstä.."

        Miten VOI esittää itsevarmaa? paitsi jos on kusipäinen ja yrittää tyyliin tehdä kavereistaan pilaa naisten läsnäollessa, eräs ex-kaveri harrasti tuota. Brassaili että on omistusasuntoa, on uutta autoa ja johtoasemassa omalla alallaan. Silti kaveri ei saanut naista ei edes baarin ruminta ja läskeintä muijaa, sen sijaan minä olin oma itseni ja heitin läppää (en kenenkään kustannuksella) ja osasin jutella muistakin asioista kuin työstäni tai omistusasunnostani/autosta ja ihan perus duunari olen, asun vuokralla ja ajelen 90-luvun alun kiesillä :) Esitinkö itsevarmaa vai entinen kaverini?


      • Itsevarmako?

        No, miläs tavoin se näkyy ulospäin onko se itsevarmuus "luontaista" vai ei?
        Mitäs ihmettä sitten pitäisi tehdä jos se ei ole luontaista eikä saa edes yrittää? Pitäisikö tappaa itsensä vai?

        Minusta kuule tuntuu ettette te naiset näe metsää puilta ja feikkaavat itsevamuudet menevät teiltä läpi kuin veitsi voihin ellei kyseessä ole täysin selvä tapaus. Joillakin miehillä sitä paitsi on itsevarmuutta vain naisten iskemisessä, mutta muuten ovat lähinnä juuri leuhkoja ja tositilanteissa epävarmoja tussukoita. Eihän nainen tällaisia koskaan tunnista koska naisten seurassa mies on itse varmuus.

        Itselläni ei ole tietoa että näkyykö itsevarmuuteni sitten feikkauksena vai ei. Mikään superitsevarma panomies en ole joten ehkä se sitten saa vaikuttamaan epävarmalta ja heikolta beta-urokselta josta nainen ei kiinnostu?


      • ............
        Yks jäbä kirjoitti:

        Eikö naiset juuri pidä huumorintajuisesta miehestä, vai onko pelkästään sun mielipide jolla ei ole mitään massa mielipidettä takana?

        "..Ampuu yli:

        -leuhka
        -vetää roolia
        -yrittää olla keskipisteenä kertomalla esim. vitsejä

        Kyllä sen huomaa, onko se itsevarmuus luontaista, vai esittääkö vain. Jos et ole luonnostaan, niin älä edes yritä. Se on vain naurettavan näköstä.."

        Miten VOI esittää itsevarmaa? paitsi jos on kusipäinen ja yrittää tyyliin tehdä kavereistaan pilaa naisten läsnäollessa, eräs ex-kaveri harrasti tuota. Brassaili että on omistusasuntoa, on uutta autoa ja johtoasemassa omalla alallaan. Silti kaveri ei saanut naista ei edes baarin ruminta ja läskeintä muijaa, sen sijaan minä olin oma itseni ja heitin läppää (en kenenkään kustannuksella) ja osasin jutella muistakin asioista kuin työstäni tai omistusasunnostani/autosta ja ihan perus duunari olen, asun vuokralla ja ajelen 90-luvun alun kiesillä :) Esitinkö itsevarmaa vai entinen kaverini?

        "Eikö naiset juuri pidä huumorintajuisesta miehestä, vai onko pelkästään sun mielipide jolla ei ole mitään massa mielipidettä takana?"

        Pitää pitää...Kukapa ei.
        Huumorintaju on luonteenpiirre. Se näkyy puheessa, eleissä, olemuksessa.
        Jos kerrot vitsejä, mutta olet muuten kuivaa seuraa, niin ei se susta huumorintajuista tee.
        Vaan tyhmän pellen. :)
        Kevyt läpän heitto, on aina plussaa, mutta joku tekemällä tehty toisten naurattaminen, menee jo vähän överiksi...Näitäkin näkee. Iskee vain myötähäpeä, kun toinen ei tajua lopettaa ajoissa.


      • .............
        Itsevarmako? kirjoitti:

        No, miläs tavoin se näkyy ulospäin onko se itsevarmuus "luontaista" vai ei?
        Mitäs ihmettä sitten pitäisi tehdä jos se ei ole luontaista eikä saa edes yrittää? Pitäisikö tappaa itsensä vai?

        Minusta kuule tuntuu ettette te naiset näe metsää puilta ja feikkaavat itsevamuudet menevät teiltä läpi kuin veitsi voihin ellei kyseessä ole täysin selvä tapaus. Joillakin miehillä sitä paitsi on itsevarmuutta vain naisten iskemisessä, mutta muuten ovat lähinnä juuri leuhkoja ja tositilanteissa epävarmoja tussukoita. Eihän nainen tällaisia koskaan tunnista koska naisten seurassa mies on itse varmuus.

        Itselläni ei ole tietoa että näkyykö itsevarmuuteni sitten feikkauksena vai ei. Mikään superitsevarma panomies en ole joten ehkä se sitten saa vaikuttamaan epävarmalta ja heikolta beta-urokselta josta nainen ei kiinnostu?

        "No, miläs tavoin se näkyy ulospäin onko se itsevarmuus "luontaista" vai ei?
        Mitäs ihmettä sitten pitäisi tehdä jos se ei ole luontaista eikä saa edes yrittää? Pitäisikö tappaa itsensä vai? "

        Eipäs vedetä hernettä nenään. :)
        Luontainen itsevarmuus on samaa kuin hyvä itsetunto.
        Teeskennelty itsevarmuus on juuri sellaista itsekehua, esittämistä tyyliin: "Vähän oon kova jätkä, kattokaa mua!" Sitten puhutaan naisista, ja alapääjutut ja sylki lentää, mutta totuus onkin, että siitä puhe mistä puute. Järkevät naiset tajuaa kiertää tuollaiset kaukaa...Ehkä katselet vain sellaisia tyhmiä bimboblondeja, jotka nyt tyrkyttävät itseään joka miehelle, mitä tyhmempi mies, sen enemmän ollaan sinnepäin "tissit ojossa." :D
        Kannattaa nostaa ehkä rimaa, jos tuntuu, että kaikki naiset kuolaavat pelimiesten perään.

        Mitä pitäisi tehdä jos ei ole itsevarma luonnostaan.(?)
        No ottajia sellaisillekin varmasti löytyy, mutta aloituksessahan oli kyse itsevarmuudesta, eikä ujoudesta, joten siinä aiheessa ajattelin pitäytyä. Jos ujo yrittää esittää itsevarmaa, kertomalla vaikka vitsejä, niin on se aika säälittävää ja läpinäkyvää. Jos sen sijaan on nostanut itsetuntoa, niin tottakai se huokuu ulospäin...
        Joillain on vain sellaista luontaista karismaa, ja sitä on paha opetella, jos sitä ei ole syntymälahjanaan saanut.


      • -Niato-
        Itsevarmako? kirjoitti:

        No, miläs tavoin se näkyy ulospäin onko se itsevarmuus "luontaista" vai ei?
        Mitäs ihmettä sitten pitäisi tehdä jos se ei ole luontaista eikä saa edes yrittää? Pitäisikö tappaa itsensä vai?

        Minusta kuule tuntuu ettette te naiset näe metsää puilta ja feikkaavat itsevamuudet menevät teiltä läpi kuin veitsi voihin ellei kyseessä ole täysin selvä tapaus. Joillakin miehillä sitä paitsi on itsevarmuutta vain naisten iskemisessä, mutta muuten ovat lähinnä juuri leuhkoja ja tositilanteissa epävarmoja tussukoita. Eihän nainen tällaisia koskaan tunnista koska naisten seurassa mies on itse varmuus.

        Itselläni ei ole tietoa että näkyykö itsevarmuuteni sitten feikkauksena vai ei. Mikään superitsevarma panomies en ole joten ehkä se sitten saa vaikuttamaan epävarmalta ja heikolta beta-urokselta josta nainen ei kiinnostu?

        Itsevarmuus tulee myöhemmin jos on tullakseen kun ikää ja elämänkokemusta kertyy. On paljon erilaisia naisia. Ei kannata lähteä siitä ajatuksesta, että täytyy viehättää monia. Yhtä naista todennäköisesti kuitenkin etsit. Menemällä mukaan tilanteisiin opit itsestä ja muista. Loputon analysointi ei auta ihmissuhteissa. Aloitteenteko on riski, joka on ainakin kerran elämässä otettava.

        Ja feikkauksesta... Jotkut eivät näe feikkiä, toiset näkevät. Mitä nuorempi nainen kyseessä sitä helpommin feikkaus uppoaa. Vanhempana osaa "lukea" elekieltä paremmin.


      • Itsevarmako?
        ............. kirjoitti:

        "No, miläs tavoin se näkyy ulospäin onko se itsevarmuus "luontaista" vai ei?
        Mitäs ihmettä sitten pitäisi tehdä jos se ei ole luontaista eikä saa edes yrittää? Pitäisikö tappaa itsensä vai? "

        Eipäs vedetä hernettä nenään. :)
        Luontainen itsevarmuus on samaa kuin hyvä itsetunto.
        Teeskennelty itsevarmuus on juuri sellaista itsekehua, esittämistä tyyliin: "Vähän oon kova jätkä, kattokaa mua!" Sitten puhutaan naisista, ja alapääjutut ja sylki lentää, mutta totuus onkin, että siitä puhe mistä puute. Järkevät naiset tajuaa kiertää tuollaiset kaukaa...Ehkä katselet vain sellaisia tyhmiä bimboblondeja, jotka nyt tyrkyttävät itseään joka miehelle, mitä tyhmempi mies, sen enemmän ollaan sinnepäin "tissit ojossa." :D
        Kannattaa nostaa ehkä rimaa, jos tuntuu, että kaikki naiset kuolaavat pelimiesten perään.

        Mitä pitäisi tehdä jos ei ole itsevarma luonnostaan.(?)
        No ottajia sellaisillekin varmasti löytyy, mutta aloituksessahan oli kyse itsevarmuudesta, eikä ujoudesta, joten siinä aiheessa ajattelin pitäytyä. Jos ujo yrittää esittää itsevarmaa, kertomalla vaikka vitsejä, niin on se aika säälittävää ja läpinäkyvää. Jos sen sijaan on nostanut itsetuntoa, niin tottakai se huokuu ulospäin...
        Joillain on vain sellaista luontaista karismaa, ja sitä on paha opetella, jos sitä ei ole syntymälahjanaan saanut.

        Kommenttini itsensä tappamisesta nyt on otettava huumorilla. Ei tätä keskustelua pidä näin vakavasti ottaa. Pitäisi kai lisätä noita hymiöitä enemmän, kuten näin :D

        En ole kyllä samaa mieltä tuosta että se itsevarmuus mitä nainen etsii miehessä olisi sama kuin hyvä itsetunto.

        Tuolla viimeisellä kommentilla et helpota yhtään asiaa vaan koko asiasta paistaa läpi että nillä joilla ei ole miehenä luontaista karismaa ja ovat ujoja niin joutuvat tyytymään kohtaloonsa sekä heille "ottajia sellaisillekin varmasti löytyy". Mutta nähtävästi sinä et kuitenkaan tällaisista kiinnostuisi eikä myöskään ne bimboblondit?

        Tämä saa kuulostamaan siltä että miehen jolla ei ole mahkuja alun alkaen ei ole mahkuja tehdä mitään että naiset hänestä kiinnostuisivat kuin olla oma epävarma itsensä ja jäädä yksin. Sitten varmaan moni todella oikeasti hakeutuu ottamaan henkensä.

        Ihan hyvällä, mutta pikkaisen olisin kaivannut lisää yksityiskohtia ja vivahteita vastaukseeen kuin sen että "mä oon kova jätkä" on itsevarmuuden feikkausta.

        Oiskohan niin että te naiset ette itsekään tajua mitä se "itsevarmuus" tarkoittaa tai edes "kemia" ja todellakin se voi tarkoittaa sitä parhammain näköistä pahinta pelimiestä mutta selitätte itsellenne ettei se ollut se syy miksi hänestä kiinnostuitte vaan sen miehen "luontainen itsevarmuus"?


      • Itsevarmako?
        -Niato- kirjoitti:

        Itsevarmuus tulee myöhemmin jos on tullakseen kun ikää ja elämänkokemusta kertyy. On paljon erilaisia naisia. Ei kannata lähteä siitä ajatuksesta, että täytyy viehättää monia. Yhtä naista todennäköisesti kuitenkin etsit. Menemällä mukaan tilanteisiin opit itsestä ja muista. Loputon analysointi ei auta ihmissuhteissa. Aloitteenteko on riski, joka on ainakin kerran elämässä otettava.

        Ja feikkauksesta... Jotkut eivät näe feikkiä, toiset näkevät. Mitä nuorempi nainen kyseessä sitä helpommin feikkaus uppoaa. Vanhempana osaa "lukea" elekieltä paremmin.

        Yhtä naista mutta tuolla jo edellä sanottiin että pitää yrittää vain jos ei onnistu.

        Mutta sittenhän se yksi nainen voi olla sellainen jonka kanssa muuten ei matsaa lainkaan ja oikeasti kiinnostava nainen jonka kanssa matsaisi menee toisiin suihin?

        Oikeasti, tämä juttu alkaa kuulostaa siltä että laivat seilaa tuurilla ja riskejä pitää ottaa vain useiden naisten kanssa jota kautta se "itsevarmuus" kasvaa ja sitten joku päivä tapaat jonkun joka ehkä kiinnostuu sinusta ja sitten yrität hänen kanssaan vähän aikaa kunnes sama ruletti toistuu.

        Loputon analysointi ei mutta jos ei analysoi asioita ollenkaan niin sitä päätyy suhteisiin ihmisten kanssa joista et oikeasti ole kiinnostunut tai joiden kanssa asiat eivät toimi vain sen takia ettei osaa olla oikein itsevarma niiden oikeiden ihmisten seurassa.

        Kuten sanoin tässä jo tuhanteen kertaan niin tämä ei ole minun henkilökohtainen juttuni.
        Voisitko siis kertoa SINÄ mitä on itsevarmuus ja mitä se ei ole?

        Te ette tule minun naisasioitani tässä ketjussa varmasti ratkaisemaan veikkaan että taidan tietää ihmissuhteista enemmän kuin jopa sinä.


      • -Niato-
        Itsevarmako? kirjoitti:

        Yhtä naista mutta tuolla jo edellä sanottiin että pitää yrittää vain jos ei onnistu.

        Mutta sittenhän se yksi nainen voi olla sellainen jonka kanssa muuten ei matsaa lainkaan ja oikeasti kiinnostava nainen jonka kanssa matsaisi menee toisiin suihin?

        Oikeasti, tämä juttu alkaa kuulostaa siltä että laivat seilaa tuurilla ja riskejä pitää ottaa vain useiden naisten kanssa jota kautta se "itsevarmuus" kasvaa ja sitten joku päivä tapaat jonkun joka ehkä kiinnostuu sinusta ja sitten yrität hänen kanssaan vähän aikaa kunnes sama ruletti toistuu.

        Loputon analysointi ei mutta jos ei analysoi asioita ollenkaan niin sitä päätyy suhteisiin ihmisten kanssa joista et oikeasti ole kiinnostunut tai joiden kanssa asiat eivät toimi vain sen takia ettei osaa olla oikein itsevarma niiden oikeiden ihmisten seurassa.

        Kuten sanoin tässä jo tuhanteen kertaan niin tämä ei ole minun henkilökohtainen juttuni.
        Voisitko siis kertoa SINÄ mitä on itsevarmuus ja mitä se ei ole?

        Te ette tule minun naisasioitani tässä ketjussa varmasti ratkaisemaan veikkaan että taidan tietää ihmissuhteista enemmän kuin jopa sinä.

        Analysoit loputtomasti. Mitä pelkäät? Epäonnistumista ja menettämistä jo etukäteen?


      • ..............
        -Niato- kirjoitti:

        Analysoit loputtomasti. Mitä pelkäät? Epäonnistumista ja menettämistä jo etukäteen?

        Samaa mietin. :)
        Ehkä asennemuutos ois tarpeen, sen sijaan että aletaan jotain itsevarmuutta miettimään.
        Kusipäinen kaikkia naisia moittiva sovinistinen asenne, nyt ei ainakaan vedä ketään puoleensa...

        Aloittaja kysyi itsevarmuudesta, ja kun ihmiset vastailee, hän alkaa kyselee, mikä niissä itsevarmoissa vetää puoleensa, ja mikei ujot kelpaa yms.
        Olisi kenties kannattanut otsikoksi pistää siinä tapauksessa: "miksi miehen pitää olla itsevarma", tai vastaavaa...
        Kaikille löytyy ottajia itsevarmuuteen, ujouteen katsomatta, jos on muuten vain mukava ja avoin ihminen...Et kyllä ihan sellaiselta kuulosta. (aloittajalle)


      • -Niato-
        .............. kirjoitti:

        Samaa mietin. :)
        Ehkä asennemuutos ois tarpeen, sen sijaan että aletaan jotain itsevarmuutta miettimään.
        Kusipäinen kaikkia naisia moittiva sovinistinen asenne, nyt ei ainakaan vedä ketään puoleensa...

        Aloittaja kysyi itsevarmuudesta, ja kun ihmiset vastailee, hän alkaa kyselee, mikä niissä itsevarmoissa vetää puoleensa, ja mikei ujot kelpaa yms.
        Olisi kenties kannattanut otsikoksi pistää siinä tapauksessa: "miksi miehen pitää olla itsevarma", tai vastaavaa...
        Kaikille löytyy ottajia itsevarmuuteen, ujouteen katsomatta, jos on muuten vain mukava ja avoin ihminen...Et kyllä ihan sellaiselta kuulosta. (aloittajalle)

        Se kannattaa aina muistaa ja ottaa asiat vastaan pilke silmäkulmassa. Naisten kanssa sitä pilkettä tarvitaan ;)


      • stfuRofl

        tuossa itsevarmuus -osiossa oli hyviä pointteja. Tosin ujous ei ole koskaan mun mielestä positiivista.

        Tuosta en ole sitten ollenkaan varma, että näkyy onko itsevarmuus luontaista vai ei. Jos epävarmuutta ei näy missään kohtaa, niin mites nainen päättelisi, että mies ei ole itsevarma?

        Ehkä itsevarmuus näkyykin parhaiten siinä miten mies reagoi asioihin. Jos ottaa kaikki tilanteet, sosiaalisesti hankalatkin, viileän rennosti ja luontevasti, vaikuttaa itsevarmalta. Monessa vaiheessa iskuprosessiahan naiset testaavat miestä (ainakin jos mies ei ole superkomea adonis). Jos mies menee silloin puihin, suuttuu liikaa, hermostuu tms. hän vaikuttaa epävarmalta.

        Vaikea sanoa mitä aloittaa hakee täällä, itsevarmuushan on miehellä aika paljon sidoksissa siihen mitä tekee. Jos keskustelu on jo aloitettu, niin itsevarmuus on sitä, ettei vaikuta epävarmalta. Epävarmuuden merkkejä taas on niin paljon, että niitä on turha luetella, ja jokaisella on aika hyvä käsitys niistä kuitenkin.


      • Itsevarmako?
        .............. kirjoitti:

        Samaa mietin. :)
        Ehkä asennemuutos ois tarpeen, sen sijaan että aletaan jotain itsevarmuutta miettimään.
        Kusipäinen kaikkia naisia moittiva sovinistinen asenne, nyt ei ainakaan vedä ketään puoleensa...

        Aloittaja kysyi itsevarmuudesta, ja kun ihmiset vastailee, hän alkaa kyselee, mikä niissä itsevarmoissa vetää puoleensa, ja mikei ujot kelpaa yms.
        Olisi kenties kannattanut otsikoksi pistää siinä tapauksessa: "miksi miehen pitää olla itsevarma", tai vastaavaa...
        Kaikille löytyy ottajia itsevarmuuteen, ujouteen katsomatta, jos on muuten vain mukava ja avoin ihminen...Et kyllä ihan sellaiselta kuulosta. (aloittajalle)

        Halusin selvittää mitä se "itsevarmuus" on naisten mielestä!
        Sekö on "ylianalysointia". :D

        Eihän täällä voi kysellä mitään ellei sitä tulkita jotenkin hämäräperäisesti henkilökohtaiseksi ongelmaksi.

        En ole ujo vaan enemmänkin pelkään että tuon omaa itsevarmuutta väärin esille joka on turn-off.

        Naisia tuskin olen moittinut ja jos ajattelet vain kusipäänä niin taidatte olla vain näitä palstan ärsyttäjiä jotka odottavat jonkinlaista reaktiota kun ette osaa vastata alkuperäiseen asiaan.


      • Itsevarmako?
        -Niato- kirjoitti:

        Se kannattaa aina muistaa ja ottaa asiat vastaan pilke silmäkulmassa. Naisten kanssa sitä pilkettä tarvitaan ;)

        Ei teillä ainakaan sitä ole jos ette osaa yhtä ketjua lukea sillä silmällä.

        Miten vaikea on vastata yksinkertaiseen kysymykseen ja perustella että mitä on itsevarmuus?


    • -Niato-

      "Miehen voima on ennen kaikkea arkista lujuutta. Mies on kuin merikapteeni; hän pystyy ohjaamaan ja suuntaamaan laivaa emotionaalisesti vaativissa tilanteissa. Hän ei jätä naista yksin päätösten ja ristiriitojen keskelle. -- Voima on modernissa maailmassa ennen kaikkea taipuisaa voimaa – sitä, että mies osaa olla yhtä aikaa luja ja joustava. Hän on riittävän luja pysyäkseen päätöksissään ja riittävän pehmeä myöntääkseen tarpeen tullen virheensä. -– Joskus miestä tarvitaan vain asettamaan naiselle rajat, toteamaan, että tuota työtä et enää ota tai tuosta et enää vastuuta kanna. Nykynainen koettaa tehdä kaiken itse, mutta ihailee salaa miestään vastuksen asettamisesta."

      Koko juttu:
      http://www.eeva.fi/node/22971

      • ............

        Säälittävien sovinistien jorinaa, jotka uppoavat päiväunelmointiinsa, ja kuvittelevat että heidän oikean kätensä nimi on pirkko tai pamela. ;)
        Minä en tuollaisen ajatusmaailman omaavaa miestä huolisi. Mies saisi hyvin äkkiä kengän kuvan perseeseen, jos alkaisi holhoamaan niin kuin lasta.
        Tuollaisilla miehillä on heikko itsetunto, he ovat epävarmoja, ja he pönkittävät egoaan, kuvittelemalla, että he voivat alistaa ja holhota toisia, yleensä naista,(siitä kun on kautta aikojen tehty jotenkin vääristyneellä tavalla hyväksytty juttu) ja olla viimein JOTAIN...Kun eivät muuten ole mitään säälittävässä elämässään koskaan saavuttaneet. :)
        Sääliksi käy, tuollaisen ajatusmaailman omaavia miehiä...He kuolevat todennäköisesti yksin, eikä ketään harmita...Päinvastoin. Kaikki riemuitsevat.
        Onneksi maailma on menossa parempaan suuntaan ja tuollaisille miehille ei ole enää kysyntää, kaikki sovinistit saavatkin mun puolesta kuolla sukupuuttoon, kuten siinä väistämättä käy. Vielä jotkut luolamiehet jaksavat huudella, ja koittaa sillä lailla pitää haurastunutta egoaan kasassa, mutta ei auta ei... :D
        Eläköön nykyaika!


      • Itsevarmako?

        En halua mitään runoiluja lukea (mies on joustava ja luja kuin blah-blah) vaan ihan esimerkkejä todellisesta elämästä mitä se miehen itsevarmuus on ja miten se tulee esille mieheen tutustuessa. Esimerkiksi käytöksestä yms.

        Henkilökohtaisesti Tony Dunderfeltin teksti viittaa lähinnä siihen mitä mieheltä odotetaan eli edelleen jotain äijämäisyyttä samalla kun nainen ei oikeastaan muuta mitään vaan on oma itsensä.

        Siinäpä kysymys että miten nainen saadaan muokkaamaan itseään tai sitten vastaamaan näin yksinkertaiseen kysymykseen että mitä on miehen itsevarmuus. Aika heikossa kantimissa on parisuhteet jos näin yksinkertainen asia on näin vaikea määritellä.


      • Untermensch
        ............ kirjoitti:

        Säälittävien sovinistien jorinaa, jotka uppoavat päiväunelmointiinsa, ja kuvittelevat että heidän oikean kätensä nimi on pirkko tai pamela. ;)
        Minä en tuollaisen ajatusmaailman omaavaa miestä huolisi. Mies saisi hyvin äkkiä kengän kuvan perseeseen, jos alkaisi holhoamaan niin kuin lasta.
        Tuollaisilla miehillä on heikko itsetunto, he ovat epävarmoja, ja he pönkittävät egoaan, kuvittelemalla, että he voivat alistaa ja holhota toisia, yleensä naista,(siitä kun on kautta aikojen tehty jotenkin vääristyneellä tavalla hyväksytty juttu) ja olla viimein JOTAIN...Kun eivät muuten ole mitään säälittävässä elämässään koskaan saavuttaneet. :)
        Sääliksi käy, tuollaisen ajatusmaailman omaavia miehiä...He kuolevat todennäköisesti yksin, eikä ketään harmita...Päinvastoin. Kaikki riemuitsevat.
        Onneksi maailma on menossa parempaan suuntaan ja tuollaisille miehille ei ole enää kysyntää, kaikki sovinistit saavatkin mun puolesta kuolla sukupuuttoon, kuten siinä väistämättä käy. Vielä jotkut luolamiehet jaksavat huudella, ja koittaa sillä lailla pitää haurastunutta egoaan kasassa, mutta ei auta ei... :D
        Eläköön nykyaika!

        ymmärtänyt aika väärin tuon edellisen viestin ja mielestäni senkin mitä Dunderfelt on yrittänyt esittää. Ei kai missään sanottu, että holhottaisiin kuin lasta tai jotenkin alistettaisiin. Sitäkin varmaan elävässä elämässä tapahtuu tosin. Pidätkö enemmän perässävedettävistä miehistä, joilla ei ole mielipidettä?


      • meessa....
        Itsevarmako? kirjoitti:

        En halua mitään runoiluja lukea (mies on joustava ja luja kuin blah-blah) vaan ihan esimerkkejä todellisesta elämästä mitä se miehen itsevarmuus on ja miten se tulee esille mieheen tutustuessa. Esimerkiksi käytöksestä yms.

        Henkilökohtaisesti Tony Dunderfeltin teksti viittaa lähinnä siihen mitä mieheltä odotetaan eli edelleen jotain äijämäisyyttä samalla kun nainen ei oikeastaan muuta mitään vaan on oma itsensä.

        Siinäpä kysymys että miten nainen saadaan muokkaamaan itseään tai sitten vastaamaan näin yksinkertaiseen kysymykseen että mitä on miehen itsevarmuus. Aika heikossa kantimissa on parisuhteet jos näin yksinkertainen asia on näin vaikea määritellä.

        Itsevarmuuden määritelmä ei kyllä ole yksinkertainen asia kuten varmaan olet huomannut kun et ole vielä "kunnollista" vastausta saanut. Itsevarmuus tarkoittaa jokaiselle vähän eri asiaa ja siinä sen määrittelyn ja etenkin tarkkojen toimintamallien määrittelyn vaikeus piileekin. On hankala määritellä juuri tarkasti miten itsevarma mies, tai oikeastaan "oikealla tavalla" itsearma mies käyttäytyy etenkin iskutilanteessa. Aika monet miespuolisista ystävistäni ja kavereistani ovat itsevarmoja mutta jokainen omalla tavallaan. He ovat sinut itsensä kanssa ja uskaltavat olla oma itsensä. Hyvä itsetunto on tärkeä asia tässä. He ovat kaikki viehättäviä tyyppejä. He tavallaan tekevät ja elävät omien ehtojensä mukaan mutta kuitenkin muut huomioon ottaen. He ovat ystävallisiä ja tekevät palveluksia muille mutta eivät anna muiden ajaa itsensä yli.


      • -Niato-
        Itsevarmako? kirjoitti:

        En halua mitään runoiluja lukea (mies on joustava ja luja kuin blah-blah) vaan ihan esimerkkejä todellisesta elämästä mitä se miehen itsevarmuus on ja miten se tulee esille mieheen tutustuessa. Esimerkiksi käytöksestä yms.

        Henkilökohtaisesti Tony Dunderfeltin teksti viittaa lähinnä siihen mitä mieheltä odotetaan eli edelleen jotain äijämäisyyttä samalla kun nainen ei oikeastaan muuta mitään vaan on oma itsensä.

        Siinäpä kysymys että miten nainen saadaan muokkaamaan itseään tai sitten vastaamaan näin yksinkertaiseen kysymykseen että mitä on miehen itsevarmuus. Aika heikossa kantimissa on parisuhteet jos näin yksinkertainen asia on näin vaikea määritellä.

        on itsevarma. Itsevarmuus näkyy miehen läsnäolossa, katseessa, olemuksessa. Sen huomaavat sekä muut miehet että naiset. Tässä se on nyt kuvailtu. Miehen pituus tuo naisille fyysistä turvaa, mutta sitä tarkeämpää on henkinen voima, joka on positiivista ja rakentavaa.

        Naisille sallittan enemmän oikkuja, se on totta. Jos mies on pieni ja räksyttää, noin esimerkkinä, niin se on totaalinen turn-off. Kuten edellä mainitsin elämä ja sen myötä tuleva kokemus parantaa itsevarmuutta.


      • Itsevarmako?
        -Niato- kirjoitti:

        on itsevarma. Itsevarmuus näkyy miehen läsnäolossa, katseessa, olemuksessa. Sen huomaavat sekä muut miehet että naiset. Tässä se on nyt kuvailtu. Miehen pituus tuo naisille fyysistä turvaa, mutta sitä tarkeämpää on henkinen voima, joka on positiivista ja rakentavaa.

        Naisille sallittan enemmän oikkuja, se on totta. Jos mies on pieni ja räksyttää, noin esimerkkinä, niin se on totaalinen turn-off. Kuten edellä mainitsin elämä ja sen myötä tuleva kokemus parantaa itsevarmuutta.

        "Koira on pieni karvainen otus jolla on häntä, sen huomaavat sekä miehet että naiset. Tässä se nyt on kuvailtu".
        Mikäs kissa sitten on?

        En usko että kukaan tarvitse itsevarmuudesta sanakirja määritelmää tai laulun kertomaa vaan esimerkiksi sen että mitä mies on oikeasti kyseisessä tilanteessa. Ei se miltä hän tuntuu koska se on subjektiivista sisäistä kokemista. Sittenhän kuka tahansa voisi olla itsevarma jonkun mielestä.


      • Itsevarmako?
        Itsevarmako? kirjoitti:

        "Koira on pieni karvainen otus jolla on häntä, sen huomaavat sekä miehet että naiset. Tässä se nyt on kuvailtu".
        Mikäs kissa sitten on?

        En usko että kukaan tarvitse itsevarmuudesta sanakirja määritelmää tai laulun kertomaa vaan esimerkiksi sen että mitä mies on oikeasti kyseisessä tilanteessa. Ei se miltä hän tuntuu koska se on subjektiivista sisäistä kokemista. Sittenhän kuka tahansa voisi olla itsevarma jonkun mielestä.

        Tuota "mies on pieni ja räksyttää" kohtaa en ymmärtänyt vaikka se jo kuvaili paremmin asiaa. Olisiko sitten parempi jos mies olisi iso ja räksyttäisi?


      • ............
        Itsevarmako? kirjoitti:

        "Koira on pieni karvainen otus jolla on häntä, sen huomaavat sekä miehet että naiset. Tässä se nyt on kuvailtu".
        Mikäs kissa sitten on?

        En usko että kukaan tarvitse itsevarmuudesta sanakirja määritelmää tai laulun kertomaa vaan esimerkiksi sen että mitä mies on oikeasti kyseisessä tilanteessa. Ei se miltä hän tuntuu koska se on subjektiivista sisäistä kokemista. Sittenhän kuka tahansa voisi olla itsevarma jonkun mielestä.

        Tottakai ujo, nurkassa viihtyvä, kädet taskussa, hartiat kyyryssä istuva nörttikin voi olla itsevarma naisten mielestä, samoin kuin kuka tahansa ei niin hyvännäköinen tai suoraansanoen ruma mies, jolla valuu ehkä räkä poskella itsevarmasti, ja kaljamaha vilkkuu rohkeasti paidannappien lomasta...
        Siinä, kun se pyyhkii vielä tuskanhikeä otsaltaan, niin voih! Siinä on naiset lääpällään...

        Siinä sulle, se vastaus mitä olet odottanut. Ole hyvä!


      • Itsevarmako?
        meessa.... kirjoitti:

        Itsevarmuuden määritelmä ei kyllä ole yksinkertainen asia kuten varmaan olet huomannut kun et ole vielä "kunnollista" vastausta saanut. Itsevarmuus tarkoittaa jokaiselle vähän eri asiaa ja siinä sen määrittelyn ja etenkin tarkkojen toimintamallien määrittelyn vaikeus piileekin. On hankala määritellä juuri tarkasti miten itsevarma mies, tai oikeastaan "oikealla tavalla" itsearma mies käyttäytyy etenkin iskutilanteessa. Aika monet miespuolisista ystävistäni ja kavereistani ovat itsevarmoja mutta jokainen omalla tavallaan. He ovat sinut itsensä kanssa ja uskaltavat olla oma itsensä. Hyvä itsetunto on tärkeä asia tässä. He ovat kaikki viehättäviä tyyppejä. He tavallaan tekevät ja elävät omien ehtojensä mukaan mutta kuitenkin muut huomioon ottaen. He ovat ystävallisiä ja tekevät palveluksia muille mutta eivät anna muiden ajaa itsensä yli.

        Mitään kaikenkattavaa vastausta en odotakkaan vaan jokaiselta omanlaisia ideoita ja esimerkkejä mitä se heidän mielestään on (naisten). Sitä kautta sitten voi päätellä mitä yhteistä niissä on. Ehkä löydetään joku punainen lanka.

        Hyvä itsetunto on taas sellainen termi jolla ei paljon ole mitään merkitystä keskustelussa koska sillekin on tuhat eri määritelmää.

        "He tavallaan tekevät ja elävät omien ehtojensä mukaan mutta kuitenkin muut huomioon ottaen. "
        Tässähän on jo selvä ristiriita.

        "He ovat ystävallisiä ja tekevät palveluksia muille mutta eivät anna muiden ajaa itsensä yli."
        Tässä on jo asiaa kuvailtu mutta missä se raja kulkee?

        Räikeät tapaukset kuten leuhkaus tai toisaalta itsensä vähättely "en mä tiiä" mentaliteetilla ovat selviä tapauksia, mutta aika moni mies on ulapalla kun heiltä odotetaan itsevarmuutta, mutta naisten iskeminen on vaikeaa. Sitten heille annetaan ohjeeksi että "ole itsevarma ja sulla pitää olla sen vuoksi hyvä itsetunto". Jos mies tuntee olevansa hyvällä itsetuntolla liikkeellä ja itsevarmakin niin siinä alkaa epäillä että joko sitä luulee itsestään liikoja tai sitten naiset eivät tiedä oikeasti mitä etsivät.

        Tämän keskustelun perusteella naisilla ei ole hajuakaan mitä etsivät tietoisella ajatuksen tasolla. Siinä on aika huonot eväät ajatellen jo miesten arviointia.


      • Itsevarmako?
        ............ kirjoitti:

        Tottakai ujo, nurkassa viihtyvä, kädet taskussa, hartiat kyyryssä istuva nörttikin voi olla itsevarma naisten mielestä, samoin kuin kuka tahansa ei niin hyvännäköinen tai suoraansanoen ruma mies, jolla valuu ehkä räkä poskella itsevarmasti, ja kaljamaha vilkkuu rohkeasti paidannappien lomasta...
        Siinä, kun se pyyhkii vielä tuskanhikeä otsaltaan, niin voih! Siinä on naiset lääpällään...

        Siinä sulle, se vastaus mitä olet odottanut. Ole hyvä!

        Et sinä tainnut tuossa itsevarmuutta kuvailla?

        Kuvailit ihmisiä jotka ovat tai eivät ehkä ole itsevarmoja muttet ITSEVARMUUTTA.

        Heh, menee mielenkiintoiseksi kun on näin yllättävän vaikeaa yhden asian kuvaaminen jota jokainen nainen pitää kuitenkin elinehtona miehelle.


      • Itsevarmako?
        ............ kirjoitti:

        Tottakai ujo, nurkassa viihtyvä, kädet taskussa, hartiat kyyryssä istuva nörttikin voi olla itsevarma naisten mielestä, samoin kuin kuka tahansa ei niin hyvännäköinen tai suoraansanoen ruma mies, jolla valuu ehkä räkä poskella itsevarmasti, ja kaljamaha vilkkuu rohkeasti paidannappien lomasta...
        Siinä, kun se pyyhkii vielä tuskanhikeä otsaltaan, niin voih! Siinä on naiset lääpällään...

        Siinä sulle, se vastaus mitä olet odottanut. Ole hyvä!

        Jos tarkoituksesi muuten oli vihjata että odotan jonkun tietyn tyyppistä vastausta niin en odota, mutta asiasta olisi hyvä puhua eikä liirum-laarumista.

        Jos mielestäsi ujous, nurkassa viihtyminen, kädet taskussa oleminen, rään valuminen, hartiat kyyryssä oleminen ja nörttaus ovat sinusta itsevamuuden vastakohtia niin olisit sanonut niin.


      • dgsido
        Itsevarmako? kirjoitti:

        Mitään kaikenkattavaa vastausta en odotakkaan vaan jokaiselta omanlaisia ideoita ja esimerkkejä mitä se heidän mielestään on (naisten). Sitä kautta sitten voi päätellä mitä yhteistä niissä on. Ehkä löydetään joku punainen lanka.

        Hyvä itsetunto on taas sellainen termi jolla ei paljon ole mitään merkitystä keskustelussa koska sillekin on tuhat eri määritelmää.

        "He tavallaan tekevät ja elävät omien ehtojensä mukaan mutta kuitenkin muut huomioon ottaen. "
        Tässähän on jo selvä ristiriita.

        "He ovat ystävallisiä ja tekevät palveluksia muille mutta eivät anna muiden ajaa itsensä yli."
        Tässä on jo asiaa kuvailtu mutta missä se raja kulkee?

        Räikeät tapaukset kuten leuhkaus tai toisaalta itsensä vähättely "en mä tiiä" mentaliteetilla ovat selviä tapauksia, mutta aika moni mies on ulapalla kun heiltä odotetaan itsevarmuutta, mutta naisten iskeminen on vaikeaa. Sitten heille annetaan ohjeeksi että "ole itsevarma ja sulla pitää olla sen vuoksi hyvä itsetunto". Jos mies tuntee olevansa hyvällä itsetuntolla liikkeellä ja itsevarmakin niin siinä alkaa epäillä että joko sitä luulee itsestään liikoja tai sitten naiset eivät tiedä oikeasti mitä etsivät.

        Tämän keskustelun perusteella naisilla ei ole hajuakaan mitä etsivät tietoisella ajatuksen tasolla. Siinä on aika huonot eväät ajatellen jo miesten arviointia.

        Sehän on ihan tuttua, että naiset eivät osaa tai halua kertoa suoraan mitä haluavat.

        Voihan hyvin olla, että olet ihan riittävän itsevarma, mutta jostain muusta klikkaa. Oletan tässä, että naismenestyksesi ei ole optimaalinen, muuten et varmaan kysyisi täällä kysymyksiä. Mun mielestä olet saanut ihan hyviä vastauksiakin jo.


      • Itsevarmako?
        dgsido kirjoitti:

        Sehän on ihan tuttua, että naiset eivät osaa tai halua kertoa suoraan mitä haluavat.

        Voihan hyvin olla, että olet ihan riittävän itsevarma, mutta jostain muusta klikkaa. Oletan tässä, että naismenestyksesi ei ole optimaalinen, muuten et varmaan kysyisi täällä kysymyksiä. Mun mielestä olet saanut ihan hyviä vastauksiakin jo.

        Varmaan klikkaa kohdallani muista asioista enemmän, mutta noin yleisellä tasolla olisi kyllä kiva vastauksia tähän.

        Mielestäni kyllä paria vastausta lukuunottamatta vastaukset ovat olleet aika ympäripyöreitä, jossa itsevarmuus on yritetty määritellä sisäiseksi itsetunnoksi joka on selvää.

        Olen huomannut että naisten on mahdoton määritellä esimerkiksi myös sitä "kemiaa", mutta jostakin syystä vain itsevarmuus ja kemiat listataan kuitenkin naisten kohdalla aina korkeimmille kun puhutaan mikä vaikuttaa miesten valintaan.

        Naiset eivät oikeastaan taida itsekään osaa määritellä mitä etsivät. Ihmekös sitten jos suhteet ovat nykyään heikoilla kantimilla.


      • plopplopplopplop
        Itsevarmako? kirjoitti:

        Et sinä tainnut tuossa itsevarmuutta kuvailla?

        Kuvailit ihmisiä jotka ovat tai eivät ehkä ole itsevarmoja muttet ITSEVARMUUTTA.

        Heh, menee mielenkiintoiseksi kun on näin yllättävän vaikeaa yhden asian kuvaaminen jota jokainen nainen pitää kuitenkin elinehtona miehelle.

        Tässä viestiketjussa on tsiljoonaa kertaa kuvattu millaisesta ITSEVARMUUDESTA nainen miehessä pitää.


      • plopplopplopplop
        Itsevarmako? kirjoitti:

        Jos tarkoituksesi muuten oli vihjata että odotan jonkun tietyn tyyppistä vastausta niin en odota, mutta asiasta olisi hyvä puhua eikä liirum-laarumista.

        Jos mielestäsi ujous, nurkassa viihtyminen, kädet taskussa oleminen, rään valuminen, hartiat kyyryssä oleminen ja nörttaus ovat sinusta itsevamuuden vastakohtia niin olisit sanonut niin.

        Älykkyys on miehessä plussaa.


      • ...........
        Itsevarmako? kirjoitti:

        Varmaan klikkaa kohdallani muista asioista enemmän, mutta noin yleisellä tasolla olisi kyllä kiva vastauksia tähän.

        Mielestäni kyllä paria vastausta lukuunottamatta vastaukset ovat olleet aika ympäripyöreitä, jossa itsevarmuus on yritetty määritellä sisäiseksi itsetunnoksi joka on selvää.

        Olen huomannut että naisten on mahdoton määritellä esimerkiksi myös sitä "kemiaa", mutta jostakin syystä vain itsevarmuus ja kemiat listataan kuitenkin naisten kohdalla aina korkeimmille kun puhutaan mikä vaikuttaa miesten valintaan.

        Naiset eivät oikeastaan taida itsekään osaa määritellä mitä etsivät. Ihmekös sitten jos suhteet ovat nykyään heikoilla kantimilla.

        Kyllä jos mies on vain hyvännäköinen niin siinä itsevarmuus unohtuu... ;)
        Silloin on vain positiivista jos toinen on ujo.
        Saanko arvata, olet lyhyt ja vaalea...Ei ihme jos ei flaksi käy. :)
        Pitkillä ja tummilla( ja komeilla) on aina kysyntää...Ainakin yhdeksi illaksi. Sitten onkin luonteesta kiinni, seuraako jatkoa. Siis jos tällaiset yhdenillan jutut kiinnostaa. Itseä ei kiinnosta.

        Jos siitä puuttuu kuitenkin "se jokin" mikä sytyttää, se voi olla tietynlainen katse, hymy, puhetyyli, ääni, niin siinä on turha alkaa mitään juttua yrittää...
        Siinä vain kuitenkin jossain vaiheessa kiinnostuisi jostain toisesta.


      • Itsevarmako?
        plopplopplopplop kirjoitti:

        Tässä viestiketjussa on tsiljoonaa kertaa kuvattu millaisesta ITSEVARMUUDESTA nainen miehessä pitää.

        Eikä ole. Liirum-laarumia on lueteltu. Kuten "ole varma kuin kallio, soljuva kuin vesi"...

        Eri asia jos joku kuvaa että mies on ryhdikäs, kävelee suoraan, ei haahuile jne. siinä olisi jo kuvausta.


      • Itsevarmako?
        plopplopplopplop kirjoitti:

        Älykkyys on miehessä plussaa.

        Sen olen päätellyt ainakin että jos idioottia määriteltäisiin niin sinut rullattaisiin vain esiin. Vastaus olisi siinä.

        Mutta nyt määritellään itsevarmuutta siis miten se näyttäytyy miehessä.


      • plopplopplopplop
        Itsevarmako? kirjoitti:

        Eikä ole. Liirum-laarumia on lueteltu. Kuten "ole varma kuin kallio, soljuva kuin vesi"...

        Eri asia jos joku kuvaa että mies on ryhdikäs, kävelee suoraan, ei haahuile jne. siinä olisi jo kuvausta.

        Näin sulle on edellä kuvailtu.


      • plopplopplopplop
        Itsevarmako? kirjoitti:

        Sen olen päätellyt ainakin että jos idioottia määriteltäisiin niin sinut rullattaisiin vain esiin. Vastaus olisi siinä.

        Mutta nyt määritellään itsevarmuutta siis miten se näyttäytyy miehessä.

        Tätä määritellään.


      • Itsevarmako?
        ........... kirjoitti:

        Kyllä jos mies on vain hyvännäköinen niin siinä itsevarmuus unohtuu... ;)
        Silloin on vain positiivista jos toinen on ujo.
        Saanko arvata, olet lyhyt ja vaalea...Ei ihme jos ei flaksi käy. :)
        Pitkillä ja tummilla( ja komeilla) on aina kysyntää...Ainakin yhdeksi illaksi. Sitten onkin luonteesta kiinni, seuraako jatkoa. Siis jos tällaiset yhdenillan jutut kiinnostaa. Itseä ei kiinnosta.

        Jos siitä puuttuu kuitenkin "se jokin" mikä sytyttää, se voi olla tietynlainen katse, hymy, puhetyyli, ääni, niin siinä on turha alkaa mitään juttua yrittää...
        Siinä vain kuitenkin jossain vaiheessa kiinnostuisi jostain toisesta.

        Suotta nyt arvailet koska menee päin honkia kuitenkin.

        Olisi pitänyt varmaan naisena kysyä samaa asiaa niin keskityttäisiin vähemmän siihen mitä minä olen tai en ole ja enemmän itse itsevarmuus asiaan.

        Itse kierrän nuo naiset kaukaa jotka kiinnittävät huomionsa johonkin katseeseen, hymyyn ja puhetyyllin koska silloin sitä ihastuu pinnallisiin asioihin ja ne ihastukset eivät kestä koskaan kuin siihen asti kunnes löytyy joku toinen mielenkiintoinen hymy, ele tai puhetyyli joltakulta toiselta.

        Määritellään nyt se itsevarmuus ja mietitään sitten myöhemmin noita itse kenenkin flakseja.


      • Itsevarmako?
        plopplopplopplop kirjoitti:

        Näin sulle on edellä kuvailtu.

        Nimimerkillä "*************" oli hieman yritystä ja parilla muulla, mutta lisää kaivataan. Osa taas sortuu tuohon mistä jo puhuin.

        Kyllä kai nyt jokainen ymmärtää että itsevarma vaikuttaa sopivasti itseensä tyytyväiseltä, ilosielta, rennolta jne. MUTTA MITEN SE NÄKYY MIEHESTÄ ULOSPÄIN IHAN OIKEASTI!

        Mitkä ovat ne asiat jotka saavat naisen ajattelemaan että mies on itsevarma tai vaikuttaa itsevarmalta.


      • kevät tuli lumi suli
        ........... kirjoitti:

        Kyllä jos mies on vain hyvännäköinen niin siinä itsevarmuus unohtuu... ;)
        Silloin on vain positiivista jos toinen on ujo.
        Saanko arvata, olet lyhyt ja vaalea...Ei ihme jos ei flaksi käy. :)
        Pitkillä ja tummilla( ja komeilla) on aina kysyntää...Ainakin yhdeksi illaksi. Sitten onkin luonteesta kiinni, seuraako jatkoa. Siis jos tällaiset yhdenillan jutut kiinnostaa. Itseä ei kiinnosta.

        Jos siitä puuttuu kuitenkin "se jokin" mikä sytyttää, se voi olla tietynlainen katse, hymy, puhetyyli, ääni, niin siinä on turha alkaa mitään juttua yrittää...
        Siinä vain kuitenkin jossain vaiheessa kiinnostuisi jostain toisesta.

        Pieni, vaalea narsissi. Sellainen joita näkee kukkapenkeissä parhaillaan.


      • ..........
        Itsevarmako? kirjoitti:

        Suotta nyt arvailet koska menee päin honkia kuitenkin.

        Olisi pitänyt varmaan naisena kysyä samaa asiaa niin keskityttäisiin vähemmän siihen mitä minä olen tai en ole ja enemmän itse itsevarmuus asiaan.

        Itse kierrän nuo naiset kaukaa jotka kiinnittävät huomionsa johonkin katseeseen, hymyyn ja puhetyyllin koska silloin sitä ihastuu pinnallisiin asioihin ja ne ihastukset eivät kestä koskaan kuin siihen asti kunnes löytyy joku toinen mielenkiintoinen hymy, ele tai puhetyyli joltakulta toiselta.

        Määritellään nyt se itsevarmuus ja mietitään sitten myöhemmin noita itse kenenkin flakseja.

        "se jokin" on se, mihin ihminen ihastuu, vai alkaisitko sinä jonkun kanssa seurustelemaan joka nyt sattuu olemaan vain "ihan mukavaa" seuraa... että näyttää joltain suohirviöltä. :)

        Itse teen niin, että jos joku jossain tyypissä sytyttää, (ei pelkästään ulkonäkö) niin katsotaan sitä jatkoa sitten...Siinähän sen vasta näkee millainen toinen on, ja tuleeko siitä jutusta mitään.

        Se että bongaan jonkun mukavan, mutta samntekevän tyypin tuolta jostain, niin tiedän, ettei siinä tyypissä ole jatkossakaan mitään mikä kiinnostaisi millään lailla...


      • ...........
        kevät tuli lumi suli kirjoitti:

        Pieni, vaalea narsissi. Sellainen joita näkee kukkapenkeissä parhaillaan.

        Ai sielläki kukkii. :)


      • Itsevarmako?
        .......... kirjoitti:

        "se jokin" on se, mihin ihminen ihastuu, vai alkaisitko sinä jonkun kanssa seurustelemaan joka nyt sattuu olemaan vain "ihan mukavaa" seuraa... että näyttää joltain suohirviöltä. :)

        Itse teen niin, että jos joku jossain tyypissä sytyttää, (ei pelkästään ulkonäkö) niin katsotaan sitä jatkoa sitten...Siinähän sen vasta näkee millainen toinen on, ja tuleeko siitä jutusta mitään.

        Se että bongaan jonkun mukavan, mutta samntekevän tyypin tuolta jostain, niin tiedän, ettei siinä tyypissä ole jatkossakaan mitään mikä kiinnostaisi millään lailla...

        Joo, kivat sulle.

        Onko tässä "siinä jossakin" sitten kysymys itsevarmuudesta?

        Näkyykö itsevarmuus noista katseista, eleistä ja puhetyylistä joihin voisit ihastua?
        Osaatko kuvailla näitä katseita, eleitä ja puhetyylejä sitten?


      • Itsevarmako?
        kevät tuli lumi suli kirjoitti:

        Pieni, vaalea narsissi. Sellainen joita näkee kukkapenkeissä parhaillaan.

        Oisko liian paha jos kyseessä olisikin jotain ihan päinvastaista joka kyselee että mitä se itsevarmuus on jos tulee olo että on vähän liiankin uhkaava naisten mielestä tai jos itseään pehmentää niin vaikuttaa sitten nähtävästi siltä ettei sitä itsevarmuutta ole.

        Määritelkää vaikka miksi koska tuskimpa minua kiinnostaa mitä mieltä joku on minusta jossain turhalla foorumilla mutta mitä useampi nainen osaa vastata alkuperäiseen kysymykseen hölöttämättä turhia ja puhua typeryyksiä aloittajasta niin ehkä saadaan joku oikea vastaus?

        Musta tuntuu että te olette vain kaksi turhaa rikkaruohoa tässäkin ketjussa.


      • .............
        Itsevarmako? kirjoitti:

        Joo, kivat sulle.

        Onko tässä "siinä jossakin" sitten kysymys itsevarmuudesta?

        Näkyykö itsevarmuus noista katseista, eleistä ja puhetyylistä joihin voisit ihastua?
        Osaatko kuvailla näitä katseita, eleitä ja puhetyylejä sitten?

        Itehän sinä tuon itsevarmuuden nostit esille.
        No kyllähän sekin vaikuttaa...
        Tosin jos jossain on "sitä jotain" niin ei haittaa vaikka ois ujohkokin tyyppi, tottakai se itsevarmuus on kuitenkin aina plussaa, ja se mikä miehessä viehättää...

        Tottakai jokainen ele kertoo joko epävarmuudesta tai itsevarmuudesta. Itsevarmoilla noita epävarmoja eleitä on vähemmän. Kyllä sen huomaa. :)

        Ympärille pälyily=epävarma
        Vino hymy, katse muualla=epävarma
        Sormien näpräily, tai muu=epävarma

        Katse silmiin=Itsevarma
        Seisoo suorassa=itsevarma
        Ei näpräile mitään=Itsevarma yms...yms...

        Itsevarmuus=Uskallusta sanoa oman mielipiteensä, tehdä oman mielensä mukaan, kysymättä toisen mielipidettä joka käänteessä. Uskaltaa olla toisin sanoen oma itsensä, ilman että pelkää mitä muut ajattelee.


      • Itsevarmako?
        ............. kirjoitti:

        Itehän sinä tuon itsevarmuuden nostit esille.
        No kyllähän sekin vaikuttaa...
        Tosin jos jossain on "sitä jotain" niin ei haittaa vaikka ois ujohkokin tyyppi, tottakai se itsevarmuus on kuitenkin aina plussaa, ja se mikä miehessä viehättää...

        Tottakai jokainen ele kertoo joko epävarmuudesta tai itsevarmuudesta. Itsevarmoilla noita epävarmoja eleitä on vähemmän. Kyllä sen huomaa. :)

        Ympärille pälyily=epävarma
        Vino hymy, katse muualla=epävarma
        Sormien näpräily, tai muu=epävarma

        Katse silmiin=Itsevarma
        Seisoo suorassa=itsevarma
        Ei näpräile mitään=Itsevarma yms...yms...

        Itsevarmuus=Uskallusta sanoa oman mielipiteensä, tehdä oman mielensä mukaan, kysymättä toisen mielipidettä joka käänteessä. Uskaltaa olla toisin sanoen oma itsensä, ilman että pelkää mitä muut ajattelee.

        Vihdoinkin ASIAA!

        Tätä lisää naiset!

        Sitten sinulle lisäkysymys. Mites vältät sen että miestä jännittää sinun tapaamisessa näpräten jotakin ja on vaikea katsoa silmiin?
        Tarkoittaa itsevarmuus sinulle siis jännityksen puutosta?


      • ..............
        Itsevarmako? kirjoitti:

        Oisko liian paha jos kyseessä olisikin jotain ihan päinvastaista joka kyselee että mitä se itsevarmuus on jos tulee olo että on vähän liiankin uhkaava naisten mielestä tai jos itseään pehmentää niin vaikuttaa sitten nähtävästi siltä ettei sitä itsevarmuutta ole.

        Määritelkää vaikka miksi koska tuskimpa minua kiinnostaa mitä mieltä joku on minusta jossain turhalla foorumilla mutta mitä useampi nainen osaa vastata alkuperäiseen kysymykseen hölöttämättä turhia ja puhua typeryyksiä aloittajasta niin ehkä saadaan joku oikea vastaus?

        Musta tuntuu että te olette vain kaksi turhaa rikkaruohoa tässäkin ketjussa.

        Ja sinä nokkonen. :) Onpa kumma kun naiset pakenee...

        En nyt tajunnut, mitä tuossa koitin sönköttää, mutta pistän nyt jotain...

        Uhkaava, on nyt huono juttu. Sellainen negatiivinen hyökkäävä asenne, nyt ei sovi oikein mihinkään iskutilanteeseen, antaa epätoivoisen ja epävarman vaikutelman. :)
        Itsevarmalla on rento asenne, koska hän ei pelkää pakkeja, eikä tule foorumeille kyselemään olenko itsevarma, koska itsevarma tietää olevansa itsevarma...Ymmärsitkös?


      • Itsevarmako?
        .............. kirjoitti:

        Ja sinä nokkonen. :) Onpa kumma kun naiset pakenee...

        En nyt tajunnut, mitä tuossa koitin sönköttää, mutta pistän nyt jotain...

        Uhkaava, on nyt huono juttu. Sellainen negatiivinen hyökkäävä asenne, nyt ei sovi oikein mihinkään iskutilanteeseen, antaa epätoivoisen ja epävarman vaikutelman. :)
        Itsevarmalla on rento asenne, koska hän ei pelkää pakkeja, eikä tule foorumeille kyselemään olenko itsevarma, koska itsevarma tietää olevansa itsevarma...Ymmärsitkös?

        Tulin kyllä ihan sitä kyselemään että mitä se itsevarmuus naisista on ja miten se näyttäytyy miehessä.

        Negatiivinen hyökkäävä asenne tässä ketjussa johtuu siitä että puhutaan koko ajan kuten sinäkin minusta eikä aiheesta.

        Samoin sellainen suora paska siitä etten olisi itsevarma kun sitä tulen mukamas kyselemään alkaa väsyttää.

        Hukkaan aikaani jos on niin tyhmiä naiset täällä etteivät osa vastata helppoon suomenkieliseen kysymykseen. Silloin ei miehen itsevarmuudella ole mitään väliä jos nainen ei osaa sitä edes määritellä itselleen eikä toisille.

        "Itsevarmalla on rento asenne, koska hän ei pelkää pakkeja, eikä tule foorumeille kyselemään olenko itsevarma, koska itsevarma tietää olevansa itsevarma...Ymmärsitkös?"

        Liirum-laarumia. Vastaa kysymykseen älä kommentoi minua.


      • .............
        Itsevarmako? kirjoitti:

        Vihdoinkin ASIAA!

        Tätä lisää naiset!

        Sitten sinulle lisäkysymys. Mites vältät sen että miestä jännittää sinun tapaamisessa näpräten jotakin ja on vaikea katsoa silmiin?
        Tarkoittaa itsevarmuus sinulle siis jännityksen puutosta?

        No onhan se aika hellyyttävää, jos toista jännittää mun seurassa, ei se miehen vetovoimaa vähennä. Kyllä sen näkee miten mies käyttäytyy sitten muitten seurassa, onko ujo vai epävarma.
        (Olis vain miehelle plussaa, jos ois muuten itsevarma, mutta mun seurassa epävarma. ;) )
        En kai minä voi sitä mitenkään välttää, teketytyisin varmaan yhtä ujoksi, ettei toisen tarvitsisi yksinään punastella. Tai sanoisin jotain, mikä poistaisi jännityksen. :)
        Itsevarmalla se jännitys yleensä menee nopeammin ja ajoittain ohi, kun taas ujo saattaa esim. näprätä jotain jatkuvasti ja kaikkien kanssa puhuessa...

        Välimuotojakin tietenkin löytyy, mutta en nyt keskity niihin, kun jokainen voi päätellä mitä ne pitää sisällään.


      • ...........
        Itsevarmako? kirjoitti:

        Tulin kyllä ihan sitä kyselemään että mitä se itsevarmuus naisista on ja miten se näyttäytyy miehessä.

        Negatiivinen hyökkäävä asenne tässä ketjussa johtuu siitä että puhutaan koko ajan kuten sinäkin minusta eikä aiheesta.

        Samoin sellainen suora paska siitä etten olisi itsevarma kun sitä tulen mukamas kyselemään alkaa väsyttää.

        Hukkaan aikaani jos on niin tyhmiä naiset täällä etteivät osa vastata helppoon suomenkieliseen kysymykseen. Silloin ei miehen itsevarmuudella ole mitään väliä jos nainen ei osaa sitä edes määritellä itselleen eikä toisille.

        "Itsevarmalla on rento asenne, koska hän ei pelkää pakkeja, eikä tule foorumeille kyselemään olenko itsevarma, koska itsevarma tietää olevansa itsevarma...Ymmärsitkös?"

        Liirum-laarumia. Vastaa kysymykseen älä kommentoi minua.

        Ei tarvi suuttua. :(

        Johan minä täällä olen vastannut useaan otteeseen.
        Miehillä on sellaiset putkiaivot, että niille pitää kaikki asiat vääntää rautakangesta. ;)


      • Itsevarmako?
        ............. kirjoitti:

        No onhan se aika hellyyttävää, jos toista jännittää mun seurassa, ei se miehen vetovoimaa vähennä. Kyllä sen näkee miten mies käyttäytyy sitten muitten seurassa, onko ujo vai epävarma.
        (Olis vain miehelle plussaa, jos ois muuten itsevarma, mutta mun seurassa epävarma. ;) )
        En kai minä voi sitä mitenkään välttää, teketytyisin varmaan yhtä ujoksi, ettei toisen tarvitsisi yksinään punastella. Tai sanoisin jotain, mikä poistaisi jännityksen. :)
        Itsevarmalla se jännitys yleensä menee nopeammin ja ajoittain ohi, kun taas ujo saattaa esim. näprätä jotain jatkuvasti ja kaikkien kanssa puhuessa...

        Välimuotojakin tietenkin löytyy, mutta en nyt keskity niihin, kun jokainen voi päätellä mitä ne pitää sisällään.

        Joo. Kaipaan lisää noita kuvailuja mikä on itsevarmaa. Vielä jos naiset osaavat tehdä eron ujon ja epävarman välillä niin sittenhän se on hyvä.

        Mikä muuten tekee sinusta epävarmasta epäviehättävän ja "itsevarmasta ujosta" sitten viehättävän?


      • Itsevarmako?
        ........... kirjoitti:

        Ei tarvi suuttua. :(

        Johan minä täällä olen vastannut useaan otteeseen.
        Miehillä on sellaiset putkiaivot, että niille pitää kaikki asiat vääntää rautakangesta. ;)

        Kyllä minulla aika monipuoliset putkisto aivot on, kiitos vain. Ei vain yksi putkinen.

        Tässä nyt ei olla suututtu, mutta varmaan tajuat että jos viattomasti kysyy jotain asiaa niin sen jälkeen siitä yhtäkkiä aletaan tekemään henkilökohtainen asia. Ei oikein kiinnostaisi sellainen.


      • ...........
        Itsevarmako? kirjoitti:

        Joo. Kaipaan lisää noita kuvailuja mikä on itsevarmaa. Vielä jos naiset osaavat tehdä eron ujon ja epävarman välillä niin sittenhän se on hyvä.

        Mikä muuten tekee sinusta epävarmasta epäviehättävän ja "itsevarmasta ujosta" sitten viehättävän?

        Ujolla tarkoitan sellaista, jolla nuo epävarmat piirteet on hallitsevia.
        Voi olla vaikka epävarma, muttei ujo. Ja sitten peittää sen epävarmuuden itsevarmuudella. Käy hätätilanteessa, mutta sen läpi kyllä helposti näkee. :)

        "Mikä muuten tekee sinusta epävarmasta epäviehättävän"

        -Toinen on helposti vietävissä oleva tossu.
        -Epävarmuus on epämiehekästä.
        -Ei tarvitse yksin tehdä kaikkia päätöksiä, jos toinen on itsevarma.

        "itsevarmasta ujosta"

        Hieman hämää...Mikä on itsevarma ujo...Hmm...
        Ujojen kanssa en ole vielä koskaan mitään edes yrittänyt...Sellainen luonteeseen piintynyt "epävarman oloinen asenne" ei vain sytytä.

        Mutta jos tarkoitat ujoa, joka esittää itsevarmaa ja näyttää sen ulospäin, niin se voi olla aika kummallisen näköistä...Jos on tottunut siihen, että toinen on tosiaan ujo.


      • ............
        Itsevarmako? kirjoitti:

        Kyllä minulla aika monipuoliset putkisto aivot on, kiitos vain. Ei vain yksi putkinen.

        Tässä nyt ei olla suututtu, mutta varmaan tajuat että jos viattomasti kysyy jotain asiaa niin sen jälkeen siitä yhtäkkiä aletaan tekemään henkilökohtainen asia. Ei oikein kiinnostaisi sellainen.

        Anteeksi. :)
        Raahaan rikkaruoho-perseeni sitten jonnekin toiselle palstalle. ;)


      • Itsevarmako?
        ........... kirjoitti:

        Ujolla tarkoitan sellaista, jolla nuo epävarmat piirteet on hallitsevia.
        Voi olla vaikka epävarma, muttei ujo. Ja sitten peittää sen epävarmuuden itsevarmuudella. Käy hätätilanteessa, mutta sen läpi kyllä helposti näkee. :)

        "Mikä muuten tekee sinusta epävarmasta epäviehättävän"

        -Toinen on helposti vietävissä oleva tossu.
        -Epävarmuus on epämiehekästä.
        -Ei tarvitse yksin tehdä kaikkia päätöksiä, jos toinen on itsevarma.

        "itsevarmasta ujosta"

        Hieman hämää...Mikä on itsevarma ujo...Hmm...
        Ujojen kanssa en ole vielä koskaan mitään edes yrittänyt...Sellainen luonteeseen piintynyt "epävarman oloinen asenne" ei vain sytytä.

        Mutta jos tarkoitat ujoa, joka esittää itsevarmaa ja näyttää sen ulospäin, niin se voi olla aika kummallisen näköistä...Jos on tottunut siihen, että toinen on tosiaan ujo.

        Henkilö siis saa sinun kanssasi hetken ujostella jos on niin kiinnostunut mutta ujous on vain sinusta epämiehekästä ja antaa toisesta tossun kuvan?

        Itse en moinen ole, mutta taisin juuri keksiä yhden kysymyksen treffeille, mitä mieltä he ovat ujoista ja epävarmoista. Koska naisen kanssa joka ajattelee noin en voisi koskaan olla yhdessä. Se on todella epäviehättävää ja epänaisellista. Osoittaa empatian ja ymmärryksen puutetta.


      • Itsevarmako?
        ............ kirjoitti:

        Anteeksi. :)
        Raahaan rikkaruoho-perseeni sitten jonnekin toiselle palstalle. ;)

        Olet sinä jo tähän ketjuun kirjoittanutkin, kuten minäkin.

        Annetaan tilaisuus toisille vastata. Jos osaavat. Epäilen, mutta silti.


      • ...........
        Itsevarmako? kirjoitti:

        Henkilö siis saa sinun kanssasi hetken ujostella jos on niin kiinnostunut mutta ujous on vain sinusta epämiehekästä ja antaa toisesta tossun kuvan?

        Itse en moinen ole, mutta taisin juuri keksiä yhden kysymyksen treffeille, mitä mieltä he ovat ujoista ja epävarmoista. Koska naisen kanssa joka ajattelee noin en voisi koskaan olla yhdessä. Se on todella epäviehättävää ja epänaisellista. Osoittaa empatian ja ymmärryksen puutetta.

        Kyllä sen nyt ensimmäisestä lauseesta jo huomaa onko toinen ujo vai ei...Ujot ei kiinnosta, koska en vain tunne vetoa sellaisiin. Jokaisella on oma makunsa. Jos sulle kelpaa kuka tahansa, niin se ei tarkoita että olen empatiakyvytön jos pidän jotain "tasorajaa".
        Miehiä kyllä riittää, sen verran että on varaa mistä valita. Katselen ja otan sitten sen parhaimman päältä. ;)
        Jos toisessa vaakakupissa on ujo, ja "ruma" ja toisessa itsevarma ja komea, niin kyllä minä nyt sen itsevarman siitä nappaisin mielummin. :)


      • .................
        ........... kirjoitti:

        Kyllä sen nyt ensimmäisestä lauseesta jo huomaa onko toinen ujo vai ei...Ujot ei kiinnosta, koska en vain tunne vetoa sellaisiin. Jokaisella on oma makunsa. Jos sulle kelpaa kuka tahansa, niin se ei tarkoita että olen empatiakyvytön jos pidän jotain "tasorajaa".
        Miehiä kyllä riittää, sen verran että on varaa mistä valita. Katselen ja otan sitten sen parhaimman päältä. ;)
        Jos toisessa vaakakupissa on ujo, ja "ruma" ja toisessa itsevarma ja komea, niin kyllä minä nyt sen itsevarman siitä nappaisin mielummin. :)

        "Itse en moinen ole, mutta taisin juuri keksiä yhden kysymyksen treffeille, mitä mieltä he ovat ujoista ja epävarmoista."

        Antaisit vain epävarman ja jotenkin friikin kuvan itsestäsi, jos tuollaisia menet kysymään. En suosittele. ;)

        Ärsyttää miehet, jotka tulee kyselemään, mitä mieltä olen mistäkin...Politiikasta tai luonnonsuojelusta. Siis mitää helv...!? Ihan niin kuin oltaisiin jotain mittatilausnaista katselemassa. Ite kannatan rentoa jutustelua. :)

        No se on mistä kukakin tykkää. :)


      • Itsevarmako?
        ................. kirjoitti:

        "Itse en moinen ole, mutta taisin juuri keksiä yhden kysymyksen treffeille, mitä mieltä he ovat ujoista ja epävarmoista."

        Antaisit vain epävarman ja jotenkin friikin kuvan itsestäsi, jos tuollaisia menet kysymään. En suosittele. ;)

        Ärsyttää miehet, jotka tulee kyselemään, mitä mieltä olen mistäkin...Politiikasta tai luonnonsuojelusta. Siis mitää helv...!? Ihan niin kuin oltaisiin jotain mittatilausnaista katselemassa. Ite kannatan rentoa jutustelua. :)

        No se on mistä kukakin tykkää. :)

        Ei minua huoleta vaikka tulisikin epävarma ja friikki kuva. Hyvä vain että karsiutuu moiset naiset pois joukosta.

        Tasoahan minäkin vaalin. ;)

        Et siis osaa keskustella poliitikkasta tai rennosti jutuskella siitä? :D

        Varma tapaus.
        Se on totta että kukin tykkää omanlaisistaan. Itse pidän älykkäistä, empatiakykyisistä jotka osaavat keskustella mistä hyvänsä. ;)


      • -katse peiliin.
        Itsevarmako? kirjoitti:

        Tulin kyllä ihan sitä kyselemään että mitä se itsevarmuus naisista on ja miten se näyttäytyy miehessä.

        Negatiivinen hyökkäävä asenne tässä ketjussa johtuu siitä että puhutaan koko ajan kuten sinäkin minusta eikä aiheesta.

        Samoin sellainen suora paska siitä etten olisi itsevarma kun sitä tulen mukamas kyselemään alkaa väsyttää.

        Hukkaan aikaani jos on niin tyhmiä naiset täällä etteivät osa vastata helppoon suomenkieliseen kysymykseen. Silloin ei miehen itsevarmuudella ole mitään väliä jos nainen ei osaa sitä edes määritellä itselleen eikä toisille.

        "Itsevarmalla on rento asenne, koska hän ei pelkää pakkeja, eikä tule foorumeille kyselemään olenko itsevarma, koska itsevarma tietää olevansa itsevarma...Ymmärsitkös?"

        Liirum-laarumia. Vastaa kysymykseen älä kommentoi minua.

        Naiset on täällä kertonu millainen on itsevarma mies (suurin osa vastauksista koskee tätä) ja otat vastaukset ittees. Rupeet kiukutteleen kuin pikkupoika.

        Naurua pukkaa.


      • ..........
        Itsevarmako? kirjoitti:

        Ei minua huoleta vaikka tulisikin epävarma ja friikki kuva. Hyvä vain että karsiutuu moiset naiset pois joukosta.

        Tasoahan minäkin vaalin. ;)

        Et siis osaa keskustella poliitikkasta tai rennosti jutuskella siitä? :D

        Varma tapaus.
        Se on totta että kukin tykkää omanlaisistaan. Itse pidän älykkäistä, empatiakykyisistä jotka osaavat keskustella mistä hyvänsä. ;)

        Olen älykäs, empatian laita on vähän niin ja näin, mutta en minä pidä siitä jos heti ensi tapaamisella toinen alkaa tenttaamaan minua kuin jossain testissä. :)
        Jos toinen ei osaa ottaa rennosti, ja pitää hauskaa, ei ole minun mies. ;)

        Politiikka on sellainen aihe, ettei voisi vähempää kiinnostaa. Mitä niitä yhteiskunnan ongelmia alkaa heti ensitreffeillä ruotimaan...Tunnelma kärsii vähemmästäkin. Samoin kuin jos treffit muistuttavat jotain ristikuulustelua.
        Hyh, tuollaiset turhan tärkeät, vakavat ja huumorintajuttomat tyypit karsin armottomasti pois. ;)

        Mutta onneksi meitä on joka junaan...


      • Itsevarmako?
        -katse peiliin. kirjoitti:

        Naiset on täällä kertonu millainen on itsevarma mies (suurin osa vastauksista koskee tätä) ja otat vastaukset ittees. Rupeet kiukutteleen kuin pikkupoika.

        Naurua pukkaa.

        Olen vaikka dorka pikkupoika sinulle, mutta pysytään totuudessa ja sillä tavoin oikeasti on tullut vasta vain pari vastausta.

        Loput ovat olleet kaltaistasi dorkailua, ei paljon kostuta tai koveta ketään.


      • Itsevarmako?
        .......... kirjoitti:

        Olen älykäs, empatian laita on vähän niin ja näin, mutta en minä pidä siitä jos heti ensi tapaamisella toinen alkaa tenttaamaan minua kuin jossain testissä. :)
        Jos toinen ei osaa ottaa rennosti, ja pitää hauskaa, ei ole minun mies. ;)

        Politiikka on sellainen aihe, ettei voisi vähempää kiinnostaa. Mitä niitä yhteiskunnan ongelmia alkaa heti ensitreffeillä ruotimaan...Tunnelma kärsii vähemmästäkin. Samoin kuin jos treffit muistuttavat jotain ristikuulustelua.
        Hyh, tuollaiset turhan tärkeät, vakavat ja huumorintajuttomat tyypit karsin armottomasti pois. ;)

        Mutta onneksi meitä on joka junaan...

        Voi kuule, sinä et tunne meidän miesten salavihkaisia keinoja heittää sinne viattoman ja hauskan sekä rennon keskustelun sijaan sellainen testikysymys jolla katsotaan onko siellä toisella kaikki kotona ja puhtaat jauhot pussissa.

        Vai etkö ole ollut koskaan treffeillä jotka ovat sujuneet mukavasti kaikin puolin, mutta mies on ehkä kysynyt jotain pikkaisen omituistakin ja sitten saat kuulla treffien jälkeen ettei kiinnostakkaan tai mies ei soittele enää perään?

        Ehkä vastasit väärin ja olit epävarma. ;)


      • .......
        Itsevarmako? kirjoitti:

        Voi kuule, sinä et tunne meidän miesten salavihkaisia keinoja heittää sinne viattoman ja hauskan sekä rennon keskustelun sijaan sellainen testikysymys jolla katsotaan onko siellä toisella kaikki kotona ja puhtaat jauhot pussissa.

        Vai etkö ole ollut koskaan treffeillä jotka ovat sujuneet mukavasti kaikin puolin, mutta mies on ehkä kysynyt jotain pikkaisen omituistakin ja sitten saat kuulla treffien jälkeen ettei kiinnostakkaan tai mies ei soittele enää perään?

        Ehkä vastasit väärin ja olit epävarma. ;)

        Olen ollut ainoastaan yksillä treffeillä ja mies soitteli perään, mutta mua ei kiinnostanut. Itsevarmuutta oli jo melkein liiaksikin, kun kuvitteli mut noin vain nappaavansa. :)
        Kertaakaan en ole vielä pakkeja saanut. ;)
        Enemmän tapaan miehiä baareissa noin niin kuin spontaanisti, treffit ei ole mun juttu. Miehistä on jopa ylitarjontaa, niin en kai minä nyt jokaista jaksa testailla, jos ei alussa miellytä, kun niitä on sellaisiakin jotka kiinnostavat jo ensitapaamisella. :)

        Mutta ihan hyvä taktiikka sulla.
        Et sinäkään tunne naisten salavihkaisia keinoja katsella onko mies sopiva...
        Siihen ei monesti tarvita edes sanoja. Monesti pelkkä katse, kertoo enemmän kuin tuhat sanaa. Ja sitten vain miehen reaktiota odottelemaan. ;)


      • Itsevarmako?
        ....... kirjoitti:

        Olen ollut ainoastaan yksillä treffeillä ja mies soitteli perään, mutta mua ei kiinnostanut. Itsevarmuutta oli jo melkein liiaksikin, kun kuvitteli mut noin vain nappaavansa. :)
        Kertaakaan en ole vielä pakkeja saanut. ;)
        Enemmän tapaan miehiä baareissa noin niin kuin spontaanisti, treffit ei ole mun juttu. Miehistä on jopa ylitarjontaa, niin en kai minä nyt jokaista jaksa testailla, jos ei alussa miellytä, kun niitä on sellaisiakin jotka kiinnostavat jo ensitapaamisella. :)

        Mutta ihan hyvä taktiikka sulla.
        Et sinäkään tunne naisten salavihkaisia keinoja katsella onko mies sopiva...
        Siihen ei monesti tarvita edes sanoja. Monesti pelkkä katse, kertoo enemmän kuin tuhat sanaa. Ja sitten vain miehen reaktiota odottelemaan. ;)

        Yksi katse nyt ei kerro mitään.

        Vai pitääkö alkaa selittämään ihmisen aivotoimintaa ja reagointia mikä ero on sanotuilla sanoilla sekä jollakin pienillä eleillä?

        Jos tuon perusteella miehiä arvioit niin onnea vaan.
        valintakriteerisi kuulostavat arpapeliltä, mutta ehkä tykkäät noppapeleistä?

        Toisaalta puhun nyt ihmiselle joka pitää spontaanista menosta baarissa. Pitäisi ymmärtää kenelle puhuu.


      • Itsevarmako?
        Itsevarmako? kirjoitti:

        Yksi katse nyt ei kerro mitään.

        Vai pitääkö alkaa selittämään ihmisen aivotoimintaa ja reagointia mikä ero on sanotuilla sanoilla sekä jollakin pienillä eleillä?

        Jos tuon perusteella miehiä arvioit niin onnea vaan.
        valintakriteerisi kuulostavat arpapeliltä, mutta ehkä tykkäät noppapeleistä?

        Toisaalta puhun nyt ihmiselle joka pitää spontaanista menosta baarissa. Pitäisi ymmärtää kenelle puhuu.

        Palailen ketjuun ehkä joskus toinen päivä. Hauska nähdä onko tullut vastauksia siihen mennessä.


      • ........
        Itsevarmako? kirjoitti:

        Yksi katse nyt ei kerro mitään.

        Vai pitääkö alkaa selittämään ihmisen aivotoimintaa ja reagointia mikä ero on sanotuilla sanoilla sekä jollakin pienillä eleillä?

        Jos tuon perusteella miehiä arvioit niin onnea vaan.
        valintakriteerisi kuulostavat arpapeliltä, mutta ehkä tykkäät noppapeleistä?

        Toisaalta puhun nyt ihmiselle joka pitää spontaanista menosta baarissa. Pitäisi ymmärtää kenelle puhuu.

        "Jos tuon perusteella miehiä arvioit niin onnea vaan.
        valintakriteerisi kuulostavat arpapeliltä, mutta ehkä tykkäät noppapeleistä? "

        No en minä nyt mitään aviomiestä etsikään. :)
        Sitten kun sellainen mukava kohdalle osuu, niin voidaan harkita vakavempaa.
        Katse ja reaktio toisen sanoihin kertoo yllättävän paljon...Ihminen voi sanoa ihan mitä vain mieleen juolahtaa, tarkoittamatta sen kummemmin, kun taas eleet ja ilmeet ei valehtele. :)

        Pilkettä silmäkulmaan. ;)


      • Itsevarmako?
        ........ kirjoitti:

        "Jos tuon perusteella miehiä arvioit niin onnea vaan.
        valintakriteerisi kuulostavat arpapeliltä, mutta ehkä tykkäät noppapeleistä? "

        No en minä nyt mitään aviomiestä etsikään. :)
        Sitten kun sellainen mukava kohdalle osuu, niin voidaan harkita vakavempaa.
        Katse ja reaktio toisen sanoihin kertoo yllättävän paljon...Ihminen voi sanoa ihan mitä vain mieleen juolahtaa, tarkoittamatta sen kummemmin, kun taas eleet ja ilmeet ei valehtele. :)

        Pilkettä silmäkulmaan. ;)

        "kun taas eleet ja ilmeet ei valehtele. :)

        Pilkettä silmäkulmaan. ;) "

        Tämä sisältää jo ristiriidan. ;)
        Onneksi et etsi aviomiestä tuolla systeemillä.


      • .............
        Itsevarmako? kirjoitti:

        "kun taas eleet ja ilmeet ei valehtele. :)

        Pilkettä silmäkulmaan. ;) "

        Tämä sisältää jo ristiriidan. ;)
        Onneksi et etsi aviomiestä tuolla systeemillä.

        Kaikki ei ota elämää kuolemanvakavasti. ;)
        Yksi turhan vakavista, ja turhista asioista on avioliitto. :)
        Mutta onnea vaimon etsintään...


      • mies olen
        ............. kirjoitti:

        Kaikki ei ota elämää kuolemanvakavasti. ;)
        Yksi turhan vakavista, ja turhista asioista on avioliitto. :)
        Mutta onnea vaimon etsintään...

        Olemme saaneet seurata hienoa esimerkkiä siitä, kun aviomiesmateriaali törmää aviovaimon antimateriaan. :-D


      • -analyysin tekijä-
        mies olen kirjoitti:

        Olemme saaneet seurata hienoa esimerkkiä siitä, kun aviomiesmateriaali törmää aviovaimon antimateriaan. :-D

        Aloittajalla on neuroottinen tarve olla oikeassa ja mitätöidä muita = huono itsetunto. Ehdottomasti anti-ihannemiesainesta.


    • Gustavsberg

      Juuri tämä asia naurattaa näitä juttuja lukiessa. Siis naisten täydellinen kykenemättömyys mihinkään suhteellisuudentajuun kun puhutaan itsevarmuudesta tai itsetunnosta. Haetaan miestä joka "ottaa ohjat käsiin" mutta hetken päästä ollaan toisaalla ruikuttamassa kun tuli turpaan ja mies on ilkeä. Halutaan itsevarmaa tarinaniskijää mutta avot, hetki kului ja nyt nuristaan kun ukko olikin pelimies ja pani samalla muita. Samaan aikaan haluttaisiin romanttista miestä muttei ymmärretä että herkkyys ja tunteellisuus usein juuri estävät sellaisen rennon juttelun ja arvostus naista kohtaan komentelun ja ohjien ottamisen.

      Ja ennen kuin kukaan syöksyy solvaamaan, olen itse lipevä pelimies. Varsinainen naistennaurattaja ja vannoutunut sinkku. Iskeminen on mulle käsittämättömän helppoa ja tapahtuu rutiinilla vaikka en ole edes mikään jumalan lahja naissukupuolelle. Mutta tämä on mulle ihan valittu elämäntapa. Sen sijaan mulla on useitakin ystäviä, erittäin hienoja ja herkkiä miehiä, joilla on vaikeuksia löytää naisystävää koska ovat vähän ujoja ja kovasti herkkiä. Jos naiset puolestaan tekisivät joskus aloitteita ja etsisivät "sitä oikeaa", eivätkä alkaisi minun tapaisten miesten viedä heitä, saattaisivat he löytää näitä upeita miehiä. Ja mulle tulisi lisää kivoja kummilapsia (yleensä valitsevat säälistä sillä "ei se koskaan kuitenkaan asetu aloilleen"): )

      • hihhih :)

        Jotenkin samankuuloinen.


      • Itsevarmako?
        hihhih :) kirjoitti:

        Jotenkin samankuuloinen.

        Hanki kuulolaite tai silmälasit. Hän on täysin eri henkilö. Älkää häntä kiusatko.


    • Anonyymi

      Sitä, että on kusipää. Mieluiten kriminaali. Muulla ei ole mitään väliä, kuin miehen omalla elämällä. Jos vielä tatuointeja, ja hakkaa muita miehiä. Kun äly ei muuhun riitä. Siinä on naisten mielestä itsevarma mies, joka myös heitä sytyttää. T: Tuollaista miestä, paljon älykkäämpi mies. Ja paljon parempi.

    • Anonyymi

      kokkeli

    • Anonyymi

      sillä on aivan järkyttävän komea parta

    • Anonyymi

      Täyty olla pitkä, komee ja rillitön. Muuta ei tarvita. Niillä syntyy itsevarmus

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1843
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1406
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1401
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1372
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1355
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1334
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1307
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1260
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1183
    Aihe