Mihin tallaisia ateismipalstoja tarvitaan

Ajatonta

Joka ei usko Jumalaan on jo eläissään kuollut.
Miten jokin ateismipalsta voi auttaa asiaa.
Kaikki mikä on Jumalaa vastaan on tuhoon tuomittu.
Ateismipalsta on vain tyhmien ja kaikkitietävän tieteellisen maailmankatsomuksen tulosta.
Jos voit näyttää minulle alkuräjähdyksen, ja vielä todistaa että näin on käynyt,
Niin minä todistan Jumalan olemassaolon.

65

776

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 666+6+66+6

praeputium

• Ajatonta

ei mitään.

• b njkmplåöä
        Ajatonta kirjoitti:

ei mitään.

juamala on,ei mitään.
        praeputium

• RR
        Ajatonta kirjoitti:

ei mitään.

Kyllä tämä palsta kohta lähtee, asia viety jo eteenpäin.

• RR kirjoitti:

Helvetin ylimielinen, lapsellinen, itserakas paskiainen. Jos olisi olemassa joku taivas, et sinä sinne pääsisi. Onko sinulla pienintäkään käsitystä siitä, kuinka typerä tuo kommenttisi on?

• GummiAivo
        RR kirjoitti:

Ei oo vielä lähteny? Joko pian lähtee? Oletko tehnyt muitakin osuvia ennustuksia?

• Kössönöm
        GummiAivo kirjoitti:

Ei oo vielä lähteny? Joko pian lähtee? Oletko tehnyt muitakin osuvia ennustuksia?

lopunajan ennustuksia, joissa maalia siirretään aina kauemmaksi.

• Mistä teitä pompsahtelee? :(

• Ajatonta

MIETTIMISTÄ, ETTÄ MISTÄ TEITÄ POMSAHTELEE.

• pepe57

Eikö kritityn uskomisen perusajatus ollut se, että uskoo (jumalaan/jeesukseen). Heti kun tieteellisesti todistettaisiin, että jumala on olemassa, ei uskoa enää tarvittaisi. Kas kun tiedettäisiin, että jumala on. Mutta propleema on se, ettei tuollaista todistusta ole, eikä tule. Siksi olen ateisti.

• Ajatonta kirjoitti:

MIETTIMISTÄ, ETTÄ MISTÄ TEITÄ POMSAHTELEE.

*miettii*

EN TIEDÄ, KERRO SINÄ!!!!

• Ajatonta
        pepe57 kirjoitti:

Eikö kritityn uskomisen perusajatus ollut se, että uskoo (jumalaan/jeesukseen). Heti kun tieteellisesti todistettaisiin, että jumala on olemassa, ei uskoa enää tarvittaisi. Kas kun tiedettäisiin, että jumala on. Mutta propleema on se, ettei tuollaista todistusta ole, eikä tule. Siksi olen ateisti.

kuka tai mikä tätä maailmaa johtaa.
        Kun Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen.
        Eikö edellisessä ole jo tarpeeksi valistusta.

• uijkolö
        Ajatonta kirjoitti:

saatanan tyhmäksi

• pepe57
        Ajatonta kirjoitti:

Se, ettei ihmiskunta ollut näkemässä esim alkuräjähdystä, ei ole todiste siitä että juuri jumalasi sen olisi luonut. Ja nuo raamatun kolmiyhteset jumalat, taivaat, helvetit, nooakin arkki, luominen, syntiinlankeemus, jne, jne ovat, kannaltasi valitettavasti, huomattavasti raamattua vanhempia. Eli raamatun kirjoittajat tiesivät nuo jutut jo ennestään ja uskoakseni kopsasivat ne omiin teksteihinsä. Tuo ideoiden kopioiminen on ollut suosittua historiassa ja tehdään sitä tänäkin päivänä.

• arjuuna
        pepe57 kirjoitti:

Se, ettei ihmiskunta ollut näkemässä esim alkuräjähdystä, ei ole todiste siitä että juuri jumalasi sen olisi luonut. Ja nuo raamatun kolmiyhteset jumalat, taivaat, helvetit, nooakin arkki, luominen, syntiinlankeemus, jne, jne ovat, kannaltasi valitettavasti, huomattavasti raamattua vanhempia. Eli raamatun kirjoittajat tiesivät nuo jutut jo ennestään ja uskoakseni kopsasivat ne omiin teksteihinsä. Tuo ideoiden kopioiminen on ollut suosittua historiassa ja tehdään sitä tänäkin päivänä.

Elämä on ollut näkemässä tuon alkuräjähdysen, sillä se on ollut olemassa jo ennen sitä, ja ihminenkin on osa tuota ajatonta elämää,mutta hänen minuutensa, egonsa on ajasta ja aineesta kehityksen kautta syntynyt kokonaisuus,joka on sokaissut ihmisen, niin ettei se pysy näkemään tuota tosiasiaa

• Kas tässä:

ALKURÄJÄHDYS

• Ajatonta

oli heppoinen alkuräjähdys.

• 6dääöölök
        Ajatonta kirjoitti:

oli heppoinen alkuräjähdys.

paskajumalasikin

• Miksi tulet aseet tanassa ateismipalstalle vittuilemaan? Tuletko ihan vartavastaen haastamaan riitaa?

• Ajatonta

tarvitsette sivistystä ja asioiden uudelleen arviointia Jumalallisessa asussa.

• jmklodöä
        Ajatonta kirjoitti:

hihhuli,miksi olette niin vitun tyhmiä?
        Geenivikako,kukaan ei ole niin vitun kusipää kuin uskovainen,painu vittuun jeesuksesi kanssa.

• Ajatonta kirjoitti:

"tarvitsette sivistystä ja asioiden uudelleen arviointia Jumalallisessa asussa."

Ja tet sen ylimielisenä vittuilemalla ja korottamalla itsesi paremmaksi? On siinä meillä sivistäjä ja opettaja.

• <><><>
        missxcessive kirjoitti:

"tarvitsette sivistystä ja asioiden uudelleen arviointia Jumalallisessa asussa."

Ja tet sen ylimielisenä vittuilemalla ja korottamalla itsesi paremmaksi? On siinä meillä sivistäjä ja opettaja.

Mitähän muuta sinä itse teet, kuin VITTUILET uskoville ?????????????

• <><><> kirjoitti:

Mitähän muuta sinä itse teet, kuin VITTUILET uskoville ?????????????

VITTUILEN silloin kun minulle VITTUILLAAN.

• missxcessive kirjoitti:

VITTUILEN silloin kun minulle VITTUILLAAN.

aika harvoin silloinkaan.

• <><><>

Kun joku haluaa teitäkin sivistää, joilta sivistys puuttuu...

• <><><> kirjoitti:

Kun joku haluaa teitäkin sivistää, joilta sivistys puuttuu...

Tulit mätkimään minua. No siitä vaan, ole hyvä. :)

• <><><>
        missxcessive kirjoitti:

Sorry, en ole sado-masokisti, nykyisinhän moni niistä leikeistä tuntuu tykkäävän.
        Kuten homoilusta, lesboilusta, bi-seksuaalisuudesta.

• Hope Billy
        missxcessive kirjoitti:

Hey bad girl,are you underage?
        Your storys are too crazy ! Not hurt you self with your stupid head ! ( Bible is true )

• Hope Billy kirjoitti:

Hey bad girl,are you underage?
        Your storys are too crazy ! Not hurt you self with your stupid head ! ( Bible is true )

Atheism, or ungodliness, has no dogmatic foundation, nor a lack thereof. As such it is not against or for anything. It is merely a term. An atheist is a person who has come to the conclusion that a god-being, as portrayed by religions, cannot logically or rationally exist. It is also possible, that a person is atheistic since they have not been fed the concept of deity or such concept has not realised itself within him. The reality of an atheist does not have nook or cranny with a god as an actual operator.

The only possible "god", would be the very spark of life, contained within each living creature, that urges one to reproduce and stay alive. It is not an entity, a force, or a person. It's a property in each that lives, regardless of species. When that property gets perverted, a life destroying force is created. Fortunately this will not be inherited by the next generation. There will not be one.

It would be a lot more comforting for you too to admit that you savvy this already. You can stop your holy rolling and start living your life with a conciousness that you answer only to yourself and others that live. Since there is no God, you might as well stop worrying how to secure your eternity. Be bold enough to admit you do not know, and you cannot know, everything. It's liberating. A human being, and the universe we live in, is way more wonderous without the human invention of gods.

• vihtuilija

UUTISAIHEITAMME TÄNÄÄN

-Joka ei usko Jumalaan on jo eläissään kuollut.

-Miten jokin ateismipalsta voi auttaa asiaa.

-Kaikki mikä on Jumalaa vastaan on tuhoon tuomittu.

-Ateismipalsta on vain tyhmien ja kaikkitietävän tieteellisen maailmankatsomuksen tulosta.

LOPPUKEVENNYS
      -Jos voit näyttää minulle alkuräjähdyksen, ja vielä todistaa että näin on käynyt, Niin minä todistan Jumalan olemassaolon.

HYVÄÄ ILLANJATKOA

• >> Joka ei usko Jumalaan on jo eläissään kuollut. > Miten jokin ateismipalsta voi auttaa asiaa. > Ateismipalsta on vain tyhmien ja kaikkitietävän tieteellisen maailmankatsomuksen tulosta. > Jos voit näyttää minulle alkuräjähdyksen, ja vielä todistaa että näin on käynyt,
      Niin minä todistan Jumalan olemassaolon.

• Ajatonta

loi ihmisen omaksi kuvakseen, mikä toteutui Jeesuksessa.
        Ts. Jumalan olemus annettiin ihmisille Jeesuksen opissa.
        Jeesus oli todellinen ihminen.
        Joka em. ei usko ei ole kristitty.
        Uskoa saa mihin vaan, mutta kaikki ei ole enemmistön hyväksymää.

• Ajatonta kirjoitti:

loi ihmisen omaksi kuvakseen, mikä toteutui Jeesuksessa.
        Ts. Jumalan olemus annettiin ihmisille Jeesuksen opissa.
        Jeesus oli todellinen ihminen.
        Joka em. ei usko ei ole kristitty.
        Uskoa saa mihin vaan, mutta kaikki ei ole enemmistön hyväksymää.

Ei muuten luonut. Mites minä, joka en usko mihinkään? Ja vaikka uskoisinkin joihinkin asioihin, en "usko" niihin. Se, että pidän esim. todennäköisenä, että huomenna aurinko nousee taas (jos nyt ehtisi kunnolla ensin laskea) ei tarkoita, että se on "usko", joka merkitsee minun hevon huitua.

En "usko" evoluutioon, koska se on nimitys prosessille.
        En "usko" moraaliin, koska se on lajin säilymistä varten kehittynyt toimintamalli.

En usko. En ole kristitty. Olen ateisti. Entäs ite?

• No keskusteluun tietenkin. Tiedossa toki on että uskovainen haluaisi tukahduttaa kaiken keskustelun. Sehän saattaisi johtaa jonkin asteiseen ajatteluun ja ajattelu ei ole hyväksi uskonnoille.

"Jos voit näyttää minulle alkuräjähdyksen, ja vielä todistaa että näin on käynyt,
      Niin minä todistan Jumalan olemassaolon."

Niin, alkuräjähdystä ei voi näyttää. Sinne asti ei nähdä, mutta aika lähelle on päästy. Kaikki havainnot ja laskelmat tukevat enemmän alkuräjähdys teoriaa, kuin sitä teoriaa että jokin setä olisi sanonut että: Tulkoon valkeus. Vai miten se nyt meni.
      Kun jokin tutkimus edes vähän viittaisi siihen suuntaan että jokin luoja jumala olisi.. Mutta kun ei.

• Sivistys

on kyllä aika kadoksissa tässä ketjussa..

• Ajatonta

ymmärrä, miten joku voi vastustaa Jumalan olemassaoloa.
        Voihan olla ,että ko. ihminen ei ymmärrä miten asioita käsitellään.
        Ei Jumala ole mikään ulkopuolinen olento, vaan Jumala toimii meidän ihmisten
        toiminassa.

• Ajatonta kirjoitti:

ymmärrä, miten joku voi vastustaa Jumalan olemassaoloa.
        Voihan olla ,että ko. ihminen ei ymmärrä miten asioita käsitellään.
        Ei Jumala ole mikään ulkopuolinen olento, vaan Jumala toimii meidän ihmisten
        toiminassa.

Minä nyt en vain usko jumalaan/jumaliin.
        Katsos kun vastustamiseen tarvitaan jokin kohde jota vastustetaan. Eli oletuksena pitäisi olla jokin jumala, jota sitten vastustetaan, mutta tässä on oletuksena se, että mitään jumalaa ei ole.

• Ajatonta
        weccu kirjoitti:

Minä nyt en vain usko jumalaan/jumaliin.
        Katsos kun vastustamiseen tarvitaan jokin kohde jota vastustetaan. Eli oletuksena pitäisi olla jokin jumala, jota sitten vastustetaan, mutta tässä on oletuksena se, että mitään jumalaa ei ole.

melko varma että puhutaan samoista asioista, erotuksena se Jumalan olemassaolo.

• pepe57
        Ajatonta kirjoitti:

melko varma että puhutaan samoista asioista, erotuksena se Jumalan olemassaolo.

On hieman vaikea ottaa kantaa tuon Jumalasi olemassaoloon, kas kun en edes tiedä mihin jumalaan uskot. Oletan rohkeasti, että olet vakaumukseltasi Helluntaiseurakunnan jäsen ja Aikuiskasteen saanut. Jos näin asiat on, niin tässä vastaukseni: Se, että juuri Sinä, parahin Ajatonta, satut olemaan juuri tuon uskonnon kannattaja, ei tee siitä sitä Ainoaa ja Oikeaa Vakaumusta. Katsos kun maailmassa on nyt ja on ollut historiassa TUHANSIA eri versioita raamattupohjaisista "totuuksista" ts uskonnollisia lahkoja ja muita suuntia. Yhteistä noille uskoille/lahkoille on oikeastaan vain se, että ne KAIKKI ovat oikeassa ja tietysti kaikki muut väärässä; siis kannattajiensa mielestä. Siltä kannalta asiaa tarkasteltaessa, et uskosi puolesta poikkea mitenkään noista tuhansista vääristä tulkinnoista. Sinä pidät kaikkien muiden, kuin omaa uskonnollista, vakaumusta vääränä ja siinä olen kanssasi samaa mieltä. Eri mieltä olen ainoastaan Sinun, parahin nimim. Ajatonta, vakaumuksesi oikeellisuudesta. Se on aivan yhtä väärä, kuin nuo tuhannet muutkin uskonnot/lahkot. Olkoon sitten loppujen lopuksi uskonnollinen vakaumuksesi mikä tahansa.
        Hyvää päivänjatkoa joka tapauksessa.

• Ajatonta
        pepe57 kirjoitti:

On hieman vaikea ottaa kantaa tuon Jumalasi olemassaoloon, kas kun en edes tiedä mihin jumalaan uskot. Oletan rohkeasti, että olet vakaumukseltasi Helluntaiseurakunnan jäsen ja Aikuiskasteen saanut. Jos näin asiat on, niin tässä vastaukseni: Se, että juuri Sinä, parahin Ajatonta, satut olemaan juuri tuon uskonnon kannattaja, ei tee siitä sitä Ainoaa ja Oikeaa Vakaumusta. Katsos kun maailmassa on nyt ja on ollut historiassa TUHANSIA eri versioita raamattupohjaisista "totuuksista" ts uskonnollisia lahkoja ja muita suuntia. Yhteistä noille uskoille/lahkoille on oikeastaan vain se, että ne KAIKKI ovat oikeassa ja tietysti kaikki muut väärässä; siis kannattajiensa mielestä. Siltä kannalta asiaa tarkasteltaessa, et uskosi puolesta poikkea mitenkään noista tuhansista vääristä tulkinnoista. Sinä pidät kaikkien muiden, kuin omaa uskonnollista, vakaumusta vääränä ja siinä olen kanssasi samaa mieltä. Eri mieltä olen ainoastaan Sinun, parahin nimim. Ajatonta, vakaumuksesi oikeellisuudesta. Se on aivan yhtä väärä, kuin nuo tuhannet muutkin uskonnot/lahkot. Olkoon sitten loppujen lopuksi uskonnollinen vakaumuksesi mikä tahansa.
        Hyvää päivänjatkoa joka tapauksessa.

menisin tuohon dilemaan, että miten uskosi olisi se ainoa ja oikea, kun uskomuksia on tuhansia
        menisi uskoltani pohja pois. Uskoni on ainoa ja oikea ja perustelen sen Kristittyjen valtioitten hyvinvoinnilla.

• Ajatonta kirjoitti:

menisin tuohon dilemaan, että miten uskosi olisi se ainoa ja oikea, kun uskomuksia on tuhansia
        menisi uskoltani pohja pois. Uskoni on ainoa ja oikea ja perustelen sen Kristittyjen valtioitten hyvinvoinnilla.

Arabi emiraateissa voidaan paaaljon paremmin, kuten myös, ja etenkin israelissa. Huonosti ei mene Taiwanissa eikä Japanissakaaan. Tonga-saarilla on hommat pulkassa.

Sen sijaan Romania, Venäjä, Kreikka, Espanja, Irlanti jne. Ei niinkään hyvin...

Lähde: http://www.poverty.org.uk/summary/eapn.shtml

• Ajatonta
        UskonnotonLähimmäinen kirjoitti:

Arabi emiraateissa voidaan paaaljon paremmin, kuten myös, ja etenkin israelissa. Huonosti ei mene Taiwanissa eikä Japanissakaaan. Tonga-saarilla on hommat pulkassa.

Sen sijaan Romania, Venäjä, Kreikka, Espanja, Irlanti jne. Ei niinkään hyvin...

Lähde: http://www.poverty.org.uk/summary/eapn.shtml

ihailet sinä noita öljyvaltioita, jotka ovat korruptoituneita hirmuvaltioita, hyi.
        Israel on sodassa.
        Vanhat itäplokin maat nousevat pikkuhiljaa kun irtautuvat 70-vuotisesta ateistisesta neuvosto-liitosta.
        Että siinä sulle totuutta.

• Ajatonta kirjoitti:

ihailet sinä noita öljyvaltioita, jotka ovat korruptoituneita hirmuvaltioita, hyi.
        Israel on sodassa.
        Vanhat itäplokin maat nousevat pikkuhiljaa kun irtautuvat 70-vuotisesta ateistisesta neuvosto-liitosta.
        Että siinä sulle totuutta.

Kirjoitit: "Uskoni on ainoa ja oikea ja perustelen sen Kristittyjen valtioitten hyvinvoinnilla. "
        Annoin sinulle muutaman esimerkin ei-kristillisestä hyvinvointivaltiosta ja muutamasta kristiliisestä, jossa ei mene ihan niin putkeen.

Älä yritä ad hominemilla ennen kuin lakkaat hakkaamasta lapsiasi ;o)

• En tiedä, mihin näitä ateismipalstoja tarvitaan, mutta tarpeen tuntuvat olevan, ainakin suosiosta päätellen.

Minulle tämä palstailu on lähinnä ajanvietettä. Uskovaisten harhat eivät lakkaa hämmästyttämästä minua. Uskispalstoilla harhaisuus on niin voimakasta, että siellä vierailen vain satunnaisesti. Täällä sentään on jonkinlainen kytkös todellisuuteen jäljellä.

Joka ei usko jumaliin, elää täyttä, harhatonta ja henkisesti vapaata elämää. Joka uskoo jumaliin sairaalloisesti, niihin takertuen, ei elä todellisuudessa, vaan mielikuvitusmaailmassaan. Joka uskoo jumaliin vain vähän, saattaa elää oikeasti, joskin on vähän hassu uskomuksissaan.

Tyhmä ja kaikkitietävä tiede on keksinyt nopean tiedonvälityksen, parannuskeinot moniin sairauksiin, lukuisia elämää helpottavia asioita/laitteita ja lukemattomia hyödyllisiä juttuja sillä aikaa kun uskovaiset ovat "tutkineet" pyhiä kirjoituksiaan ja yrittäneet jarruttaa kehitystä, koska se osoittaa heidän uskomuksensa vääriksi yhden toisensa jälkeen.

• <><><>

KÄTEENVETO ATEISTEILLA JA HINKKAUS OIS POIKAA ??? SEN JÄLKEEN VOISITTE TUTKIA RAAMATTUAKIN....

• Ajatonta(oikea)
        <><><> kirjoitti:

KÄTEENVETO ATEISTEILLA JA HINKKAUS OIS POIKAA ??? SEN JÄLKEEN VOISITTE TUTKIA RAAMATTUAKIN....

Ei Jumala ole mikään ulkopuolinen olento, vaan Jumala toimii rai..kasi marian, koska oli kiimainen hiiri.
        Jumalakin vetää käteen nykyään, koska on vaippaohomok

• Ajatonta

samaa virttä. Uskikset ovat sairaita.
        Onko se harhaa että yrittää auttaa heikossa asemassa olevaa ihmistä.
        Sinun maailmankatsomuksesi on kova ja `realistinen`heikkoja ei tarvitse auttaa.

• Ajatonta(oikea)

Uskonto on on vain tyhmien ja kaikkitietävän Kamelinrakastajien maailmankatsomuksen tulosta.

• Kössönöm

"Mihin tallaisia ateismipalstoja tarvitaan"

- Keskusteluun

"Joka ei usko Jumalaan on jo eläissään kuollut."

- Ihan elävänä tässä näppistä naputtelen.

"Miten jokin ateismipalsta voi auttaa asiaa."

- Mihin asiaan?

"Kaikki mikä on Jumalaa vastaan on tuhoon tuomittu."

- Jumalattoman elämä on kivempaa.

"Ateismipalsta on vain tyhmien ja kaikkitietävän tieteellisen maailmankatsomuksen tulosta."

- Väitteesi on absurdi.

"Jos voit näyttää minulle alkuräjähdyksen, ja vielä todistaa että näin on käynyt,

- Se tapahtui kauan sitten, joten sen esittäminen ei enää onnistu. Ihan sama kuin sanoisit että voitko näyttää minulle viimevuotisen syysmyrskyn Nuppelonselällä, kun kellään ei ollut videokameraa mukana ja kaikki hukkuivat.

• Jotenkin kuitenkin tuntuu, että taidat itse uskovana kirjoitella täällä aktiivisemmin kuin minä... eli mikä tarve sinulla on tulla tälle palstalle?

Jos et usko Yksisarvisiin, et koskaan pääse Yksisarvisten maahan! ;P

• TL

"Joka ei usko Jumalaan on jo eläissään kuollut."
      -Miten voi olla kuollut ja elää samaan aikaan? Onko se sillai niinkuin Jeesuskin oli? Netsyestä syntynyt vaaleaihoinen palestiinalainen elävä kuollut eli zombi?

-Meille ateisteille on tullut käsky saatanalta pistää pystyyn tälläinen sivusto kuin suomi24.fi.

"Kaikki mikä on Jumalaa vastaan on tuhoon tuomittu."
      -Eli ei kannata mennä jumalaa vastaan.

"Ateismipalsta on vain tyhmien ja kaikkitietävän tieteellisen maailmankatsomuksen tulosta."
      -Kaikkitietävä siis tietää kaiken. Miten se voi olla tyhmä? Aa nyt ymmärsin. Oot tyhmä kun kirjotat tälle palstalle!

-Valitettavasti alkuräjähdyksemme ovat tällä hetkellä loppu, mutta luulenpa että saamme tilattua niitä heti kun suuri ja kaikkitietävä Jumala palaa kolmena persoonana maan päälle ja lähetää 99% mailman ihmisistä helvettiin seuraamaan salattuja elämiä ja sen jälkeen luo uuden maailman niin luulenpa että hän vilauttaa sinulle alkuräjähdystä. Voin kuitenkin suositella lukemaan muutaman kirjan aiheesta ja lukemaan vähemmän sitä yhtä ja samaa israelilaista satukirjaa.

• yx-sivusta seurannut

-Meille ateisteille on tullut käsky saatanalta pistää pystyyn tälläinen sivusto kuin suomi24.fi.

Joo, sen kyllä uskon, että ootte saanut saatanalta käskyn. Kun teidän kuvia kattoo niin ton sun juttus uskoo helposti todex, eiköhän olis syytä mennä heti peilin eteen ??? Ja mikäli kuulette ääniä, jossa saatana
        kehoittaa teitä pistämään palstan pystyyn, niin taidatte olle doganneet aivonne pihalle ??? joten hakeutukaa jo
        hoitoon koko klaani.

• arjuuna
        yx-sivusta seurannut kirjoitti:

Joo, sen kyllä uskon, että ootte saanut saatanalta käskyn. Kun teidän kuvia kattoo niin ton sun juttus uskoo helposti todex, eiköhän olis syytä mennä heti peilin eteen ??? Ja mikäli kuulette ääniä, jossa saatana
        kehoittaa teitä pistämään palstan pystyyn, niin taidatte olle doganneet aivonne pihalle ??? joten hakeutukaa jo
        hoitoon koko klaani.

Tarvitaan uskontoja sekä aatteita, niitä ei tarvita kuin tämän maailmassa olevan pahuuden ikuistamiseen, ja se tapahtuu niin kun yhteiskunnallisesti hyvä voittaa pahan, niin se valtaan päästyään muuttuu tuoksi pahakksi, ja taas on hyvän noustava kapinaan ja voitettava tuo paha, muuttuakseen jälleen pahaksi
        Koko ihmiskunnan historia on tätä toimintaa jossa paha tulee hallitsevaksi hyvän iden nimissä

• 42

Minä uskon ateistipalstaan. Minä uskon, että edes jossain on paikka, jossa minua kohdellaan ihmisenä. Minä uskon, että uskonnot pilaavat mielen ja olen surullinen miten mielen rappio hyökkää juuri ateisteja vastaan. Minua ei kiinnosta teidän Jumalanne, helvettine tai taivaanne, sillä niitä ei ole tarkoitettu minua varten. Tässä tarinani:

Kas, minä tapasin maailman surullisimman ihmisen istuessani bussipysäkillä; minä, vähäpätöinen ateisti, eläessään jo kuollut. Tämä maailman surullisin ihminen oli menettänyt toisen poikansa huumeille, hän oli rukoillut Jumalaa, Jeesusta ja tehnyt kaikkensa, mutta poika oli kuollut. Maailman surullisin ihminen oli toivoton ja itki, koska hänen toinenkin poikansa oli heroiiniiriippuvainen ja hän oli karannut hoitolasta(hän oli hyvin vanha) voidakseen nähdä tämän. Nyt hän oli harhaillut väsyneenä bussipysäkille ja pyysin häntä kertomaan murheensa minulle,tuhoon tuomitulle, ja minä lohdutin häntä. Minä säälin häntä ja tahdoin nähdä tuon pienen naisen hymyilevän, joten minä kerroin ateistisia mielipiteitäni, jotka ovat merkityksettömiä ja sattumanvaraisia, mutta minua se ei haitannut. Minä tiesin, etten omaa rakkautta tai mitään "Jumalalle kuuluvaa" mutta lohdutin häntä, koska en kyennyt vain katsomaan vierestä maailman surullisimman ihmisen onnettomuutta. Häntä ei haitannut että olin ateisti. Ja sainkin hänet hymyilemään. Sitten bussi tuli. Ja maailman surullisin ihminen jäi sinne istumaan.

• Ajatonta

toimit niinkuin kristityn pitääkin. Et vain tiedä että Jumala käyttää sinua tarkoitukseensa.
        Väität olevasi ateisti, se on sääli että ko. asia ei ole sinulle auennut.
        Sinussa on uhmahenkeä kaikkivaltiasta vastaan.
        Etkä mielellään hyväksy valmiita oppeja.
        Jatka saman malliin kyllä se Jumalan kaikkivaltius sinulle joskus elämävarrella selviää.

• 42
        Ajatonta kirjoitti:

toimit niinkuin kristityn pitääkin. Et vain tiedä että Jumala käyttää sinua tarkoitukseensa.
        Väität olevasi ateisti, se on sääli että ko. asia ei ole sinulle auennut.
        Sinussa on uhmahenkeä kaikkivaltiasta vastaan.
        Etkä mielellään hyväksy valmiita oppeja.
        Jatka saman malliin kyllä se Jumalan kaikkivaltius sinulle joskus elämävarrella selviää.

Minä tiedän "Jumalan" niinkuin se minulle tarjoillaan kultaisin kehyksin, eikä ajatus Jumalasta tee mitään sen aidommaksi. Tiedän olevani ateisti, sen yksinkertaisimmassa muodossa. Mutta jos näet, että käsite "ateisti" vastaa kylmää sadistista maailmanvihaajaa, joudut luokittelemaan minut samaan kastiin, mikä on surullista sillä en näe itseäni em. ihmistyypiksi.

Minä toimin niinkuin jokaisen ihmisen pitäisi. En minä hae onnea paratiisista tai suosiota muiden keskuudesta. Siksi en usko Jumalaan, koska mikään uskonto ei voi uhkailla minua millään keinoin, eikä tarjota minulle mitään mitä haluaisin. Minä elän hetkessä. Ja tuona hetkenä halusin auttaa tuota pientä ihmistä.

Minä en hyväksy valmiita oppeja, siinä olet oikeassa. sillä, kun ei ole Jumalaa, ei ole hyvää eikä pahaa, eikä oikeaa tai väärää. On vain valintoja jotka vievät meitä eteenpäin ja pitävät maailman radallaan.

• Ajatonta
        42 kirjoitti:

Minä tiedän "Jumalan" niinkuin se minulle tarjoillaan kultaisin kehyksin, eikä ajatus Jumalasta tee mitään sen aidommaksi. Tiedän olevani ateisti, sen yksinkertaisimmassa muodossa. Mutta jos näet, että käsite "ateisti" vastaa kylmää sadistista maailmanvihaajaa, joudut luokittelemaan minut samaan kastiin, mikä on surullista sillä en näe itseäni em. ihmistyypiksi.

Minä toimin niinkuin jokaisen ihmisen pitäisi. En minä hae onnea paratiisista tai suosiota muiden keskuudesta. Siksi en usko Jumalaan, koska mikään uskonto ei voi uhkailla minua millään keinoin, eikä tarjota minulle mitään mitä haluaisin. Minä elän hetkessä. Ja tuona hetkenä halusin auttaa tuota pientä ihmistä.

Minä en hyväksy valmiita oppeja, siinä olet oikeassa. sillä, kun ei ole Jumalaa, ei ole hyvää eikä pahaa, eikä oikeaa tai väärää. On vain valintoja jotka vievät meitä eteenpäin ja pitävät maailman radallaan.

että meille ihmisille on tarjoiltu väärää jumal´kuvaa.
        Käsittääkseni Kristityn Jumala on armollinen eikä tuomitseva, ellei lukuun oteta opetetusta,
        joka saattaa tuntua tuomitsevalta.
        Ymmärtääkseni juuri sinunkaltaiset ihmiset vievät uskon asiaa eteenpäin, koska et suorilta kädeltä tuomitse uskiksia niinkuin monet tekevät.

• 42
        Ajatonta kirjoitti:

että meille ihmisille on tarjoiltu väärää jumal´kuvaa.
        Käsittääkseni Kristityn Jumala on armollinen eikä tuomitseva, ellei lukuun oteta opetetusta,
        joka saattaa tuntua tuomitsevalta.
        Ymmärtääkseni juuri sinunkaltaiset ihmiset vievät uskon asiaa eteenpäin, koska et suorilta kädeltä tuomitse uskiksia niinkuin monet tekevät.

Pitääkö ihminen tuomita tekojen vai ajatusten perusteella? Jeesuksen mukaan jo ajatukset riittivät syntiinlankeemukseen. Samoin tuomitsevat tämän palstan ateistit, sillä he näkevät uskovaisten ajatukset sairaina.

Jos tarjoilet minulle ja kaikille, jotka tunnen ikuisen utopian, mutta ajatuksen hintana on sama määrä ihmisiä kidutettuina, en voisi hyväksyä. Ajatus armollisesta Jumalasta ei ole mahdoton, mutta sen hinta on hirveä. Siksi joutuisin tuomitsemaan sen juuri tekojen perusteella.

Esimerkkinä käyköön Mika Waltarin kirjoittaman Sinuhe egyptiläisen jumala Aton, jonka farao Ekhnaton nostaa egyptin jumalaksi aikeenaan lakkauttaa kaikki sodat ja kurjuus maan päältä. Raamatun Jumalan tavoin Aton on ainoa jumala, joka on luonut kaiken. Hän on valon, rakkauden ja ikuisen elämän jumala, jota ei voi kuvata patsaalla. Atonin rakkauden hintana on kuitenkin egyptin muiden jumalien palvonnan lakkautus. Seurauksena on sisällissota ja ennennäkemätön kurjuus, kunnes köyhä ja vihainen kansa tuhoaa Atonin ja syrjäyttää faraon. Rakkauden ja rauhan hinta on entistä suurempi kurjuus.

Joten kysyn, onko Jumalan mahdollista luoda rauha ja rakkaus maailmaan ilman tuhoamatta sitä? Sillä jos vastaus on kyllä, jumal'kuvasi on mahdollinen

• Ajatonta
        42 kirjoitti:

Pitääkö ihminen tuomita tekojen vai ajatusten perusteella? Jeesuksen mukaan jo ajatukset riittivät syntiinlankeemukseen. Samoin tuomitsevat tämän palstan ateistit, sillä he näkevät uskovaisten ajatukset sairaina.

Jos tarjoilet minulle ja kaikille, jotka tunnen ikuisen utopian, mutta ajatuksen hintana on sama määrä ihmisiä kidutettuina, en voisi hyväksyä. Ajatus armollisesta Jumalasta ei ole mahdoton, mutta sen hinta on hirveä. Siksi joutuisin tuomitsemaan sen juuri tekojen perusteella.

Esimerkkinä käyköön Mika Waltarin kirjoittaman Sinuhe egyptiläisen jumala Aton, jonka farao Ekhnaton nostaa egyptin jumalaksi aikeenaan lakkauttaa kaikki sodat ja kurjuus maan päältä. Raamatun Jumalan tavoin Aton on ainoa jumala, joka on luonut kaiken. Hän on valon, rakkauden ja ikuisen elämän jumala, jota ei voi kuvata patsaalla. Atonin rakkauden hintana on kuitenkin egyptin muiden jumalien palvonnan lakkautus. Seurauksena on sisällissota ja ennennäkemätön kurjuus, kunnes köyhä ja vihainen kansa tuhoaa Atonin ja syrjäyttää faraon. Rakkauden ja rauhan hinta on entistä suurempi kurjuus.

Joten kysyn, onko Jumalan mahdollista luoda rauha ja rakkaus maailmaan ilman tuhoamatta sitä? Sillä jos vastaus on kyllä, jumal'kuvasi on mahdollinen

ja kauan tutkinut uskonnollista kirjallisuutta.
        Mutta en ole varma, että tavoitteena on maan päällä rauha ja rakkaus.
        Ainoa rauhan ja rakkauden tila on kuoleman jälkeinen tila.
        Tottakai kannatan sitä joka voi tuoda maan päälle rauhan tilan.
        Mutta, niinkuin tiedät, vetoan raamattuun.
        Voi olla vaikea käsittää, mutta viimeinen taistelu käydään taivaassa.
        Olemmeko silloin lihassa, en tiedä - ehkä emme.
        Aika näyttää, mutta kuoleman jälkeistä elämää kannattaa miettiä.

• 42
        Ajatonta kirjoitti:

ja kauan tutkinut uskonnollista kirjallisuutta.
        Mutta en ole varma, että tavoitteena on maan päällä rauha ja rakkaus.
        Ainoa rauhan ja rakkauden tila on kuoleman jälkeinen tila.
        Tottakai kannatan sitä joka voi tuoda maan päälle rauhan tilan.
        Mutta, niinkuin tiedät, vetoan raamattuun.
        Voi olla vaikea käsittää, mutta viimeinen taistelu käydään taivaassa.
        Olemmeko silloin lihassa, en tiedä - ehkä emme.
        Aika näyttää, mutta kuoleman jälkeistä elämää kannattaa miettiä.

Huomaa: voit tietää tarkalleen, mitä Jumala haluaa, mutta onko se sama mitä maallikot haluavat? Sama mitä murhaajat, ateistit ja syntiset haluavat? Sama mitä minä haluan? Juuri tämän näen uskontojen ongelmaksi.

Miten kerrot ihmiselle, joka on koko ikänsä ollut hindu, Harmageddonista? Miten selität Jumalan sieniviljelijälle, jolla on kaikki mitä hän tarvitsee ympärillään? Jotta ihmiskunta voisi noudattaa Jumalan tahtoa on maallistuvassa yhteiskunnassa kirkon tehtävä muille samoin ja kuunneltava meitä, erilaisia ihmisiä ja tehtävä sen mukaisesti. Siksi käännyttäminen ilman tekoja on lähes mahdotonta.

Minä väitän, että uskonto on hylännyt yksilön tarpeet ja tarjoaa niiden tilalle vain epämääräisiä lupauksia. Muista: "hedelmistään puu tunnetaan". Onko kristinusko tekojensa perusteella ollut hyvä puu?

• Ajatonta
        42 kirjoitti:

Huomaa: voit tietää tarkalleen, mitä Jumala haluaa, mutta onko se sama mitä maallikot haluavat? Sama mitä murhaajat, ateistit ja syntiset haluavat? Sama mitä minä haluan? Juuri tämän näen uskontojen ongelmaksi.

Miten kerrot ihmiselle, joka on koko ikänsä ollut hindu, Harmageddonista? Miten selität Jumalan sieniviljelijälle, jolla on kaikki mitä hän tarvitsee ympärillään? Jotta ihmiskunta voisi noudattaa Jumalan tahtoa on maallistuvassa yhteiskunnassa kirkon tehtävä muille samoin ja kuunneltava meitä, erilaisia ihmisiä ja tehtävä sen mukaisesti. Siksi käännyttäminen ilman tekoja on lähes mahdotonta.

Minä väitän, että uskonto on hylännyt yksilön tarpeet ja tarjoaa niiden tilalle vain epämääräisiä lupauksia. Muista: "hedelmistään puu tunnetaan". Onko kristinusko tekojensa perusteella ollut hyvä puu?

esim. tämänkin keskustelun viehätys, etten tunne ihmistä.
        Mutta yritys on kova.
        Me voimme näyttää vaikkapa hinduille,että meillä kristityissä yhteiskunnissa pidetään huolta vähäosaisista.
        Meillä on toimiva yhteiskunta, vaikka parannettavaakin olisi, meillä ei pommit pauku.
        Ja kaiken perusta on lojaali yhteiskunta.
        Turvallisuus on huippuluokkaa.
        Tämähän on tuttua, tarvitaan vain lisää lähetyssaarnaajia.

• 42
        Ajatonta kirjoitti:

Mutta yritys on kova.
        Me voimme näyttää vaikkapa hinduille,että meillä kristityissä yhteiskunnissa pidetään huolta vähäosaisista.
        Meillä on toimiva yhteiskunta, vaikka parannettavaakin olisi, meillä ei pommit pauku.

Osaavathan Japanilaiset elää leveästi, kuten myös Taiwanilaiset ja useat pienet arabivaltiot. tarvitsevatko he kristittyjen Jumalaa? Buddhalaisuudessa ei tarvita jumalia.

Huomaa: on ollut hyviä kristillisiä yhteiskuntia ja pahoja, sama koskee lähes kaikkia aatteita. Meidän länsimaissamme on korkein ateismin prosentti. Ruotsissa, jota pidetään Euroopan kärkivaltiona, 85% on ateisteja. Yhteiskunta ei ole hyvä keino mitata uskonnon toimivuutta. Kuubassa, joka on viimeisimpiä kommunistimaita, 100% osaa lukea. Voidaanko samaa sanoa Zimbabesta, kristillisestä valtiosta jossa on ollut 900% inflaatio ja 80% työttömyys.

Vaikka näyttäisimme miten me huolehdimme toisistamme, eikö kyseessä oleva hindu toisi lehmänsä ja kertoisi miten hyvin hoidettu se on? Lähetyssaarnaajat eivät luo turvallisuutta tai demokratiaa, valitettavasti sen luo raha. Samaan aikaan kun raha turruttaa mielen, se on lähes ainoa keino rakentaa yhteiskuntaa. Katso Suomea ja huomaat.

• Ajatonta kirjoitti:

Mutta yritys on kova.

Sä olet todella rasittava ja lapsellinen, kun yrität joka väliin tunkea tuota "kristittyä". Suomi on länsimainen demokratia, jossa suurin osa kansasta on uskontoon välinpintämättömästi suhtautuvia tai uskonnottomia. Ainoastaan vallanpitäjien uskontomyönteisyyden ja kirkon suuren vaikutusvallan vuoksi "kristillisyyttä" pidetään positiivisena arvona mediassa.

Jos ihmettelet miksi näin on, katsopa mikä on esimerkiksi Helsingin Sanomien päätoimittajan tausta. Uskovaisia on aina kiinnostanut mielipidevaikuttaminen ja muitten tekemisiin puuttuminen. Lisäksi uskonto on loistava keino ohjailla laumoja. Ehkä siksi uskontoon myötämiellisesti suhtautuvia löytyy niin paljon politiikasta ja median parissa työskentelevistä?

• yx- etsivä
        UskonnotonLähimmäinen kirjoitti:

Sä olet todella rasittava ja lapsellinen, kun yrität joka väliin tunkea tuota "kristittyä". Suomi on länsimainen demokratia, jossa suurin osa kansasta on uskontoon välinpintämättömästi suhtautuvia tai uskonnottomia. Ainoastaan vallanpitäjien uskontomyönteisyyden ja kirkon suuren vaikutusvallan vuoksi "kristillisyyttä" pidetään positiivisena arvona mediassa.

Jos ihmettelet miksi näin on, katsopa mikä on esimerkiksi Helsingin Sanomien päätoimittajan tausta. Uskovaisia on aina kiinnostanut mielipidevaikuttaminen ja muitten tekemisiin puuttuminen. Lisäksi uskonto on loistava keino ohjailla laumoja. Ehkä siksi uskontoon myötämiellisesti suhtautuvia löytyy niin paljon politiikasta ja median parissa työskentelevistä?

Käsittääkseni aidoilla uskovilla ei ole osaa politiikkaan, sillä politiikka tähtää rahaan ja valtaan.
        Ja tätähän Jeesus nimenomaan oli vastaan. Kun Hänelle heitetiin denari Jeesus sanoi "antakaa keisarille, mikä
        keisarin on ja Jumalalle mikä Jumalan on ". Kristitty joka osallistuu politiikkaan on nimikristitty,
        eli hänen uskonsa on kiikunkaakun. Ja sama pätee mediaan. Ei Jeesuskaan ollut median kipeä peersoona.
        Sääli että, kristityissä löytyy yksilöitä joille usko on kruunu kaiken hyvän päälle, mitä heillä jo on.
        OIKEA KRISTITTY EI MISSÄÄN TAPAUKSESSA SEKAANNU POLITIIKKAAN TAI MEDIAAN.
        Sillä kumpikaan asia ei ole Jumalan tahto.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies pakko olla rehellinen

Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau
      Ikävä
      56
      6588
    2. Olet saanut kyllä tunnisteita

Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      39
      4351
    3. Romillt veressä

Miten pystyy ajamaan 4 romillen humalassa
      Suomussalmi
      54
      2179
    4. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      39
      1818
    5. Hirvenmaitojuusto

Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      6
      1411
    6. Joka päivä olen lukenut

Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil
      Ikävä
      15
      1179
    7. Ootko muuten täällä edellee?

A nainen? En luota suhun ja mokasit testin.
      Ikävä
      24
      1104
    8. Olet varmaan nalle nyt ilonen ku

Se A antaa niin paljo ku haluat..
      Ikävä
      17
      1081
    9. Kerro mulle miksi juuri me

Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.
      Ikävä
      67
      1077
    10. Oletteko kaivattunne kanssa samaa tasoa?

Vai onko out of your league?
      Ikävä
      67
      1018
    Aihe