Suklaalla täytetty suklaakakku

suklaakakku*

Hei, onko joku joskus maistanut Pick Delissä suklaakakkua? Se on uskomattoman hyvää, sellaista suklaista kakkua, jonka täytteenä suklaa, samanlaista suklaakakkua olen syönyt jälkkäriksi myös joissakin ravintoloissa, esim Königissä..Tietääköhän joku kokki tuon ihanan suklaisen suklaakakun reseptin, nimittäin Googlettamalla en ainakaan löytänyt..Kertoisitteko reseptin?

2

1175

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HraKokki

      Hei. En tiedä Pick Delin suklaakakkua. Oletettavasti kyseessä on paistettu suklaakakku eikä moussekakku. Nuo kakut, joita ranskaksi kutsutaan chocolate fondant tai - coulant paistetaan siten, että ne jäävät keskeltä hieman raa'aksi. Joskus kakun sisään tehdään jäädytetty "nappi" suklaasta, kermasta, voista, joka varmistaa, että se on keskeltä juokseva. Näitä voi tietty maustaa, vaikka vadelmalla, banaanilla, kahvilla jne. Toisinaan sinne voidaan laittaa ihan vain suklaanpalanenkin Ne paistetaan annosholkissa, joka on voideltu ja tulisi tarjoilla lämpimänä. Kahvilassa tämä on varmasti hieman eri juttu.

      Tässä on pari eri reseptiä. Ensimmäinen on mielestäni lämpimänä paras.

      Fondant
      300 g tumma suklaa
      200 g voi
      4 kpl keltuainen
      110 g vehnäjauho
      1 tl leivinjauho
      4 kpl valkuainen
      160 g tomusokeri

      ca.9min /190C

      Suklaakakku

      250 g suklaa
      200 g voi
      5 kpl muna
      125 g sokeri
      150 g vehnäjauho
      ½ tl leivinjauhe

      210 C, kunnes pinta kovettuu.

      Annetut ajat ovat ammattikäyttöön olevien kiertoilmauunien. Laita 30c enempi lämpöä kotiströmbergiin ja kokeile milloin se alkaa olla tarpeeksi hyytynyt. Jos tarjoilet kylmänä niin muista, että massojen voi ja suklaa jähmettyvät jäähtyessään.

      Perusohje on sama.

      Sulata voi kattilassa. Lisää sinne pienennetty suklaa (tumma). Ota pois hellalta ja anna olla pari min. Sekoita tasaiseksi. Vaahdota kananmunat sokerin kanssa. Lisää suklaa kananmuniin varovasti sekoitellen ja sitten kuivat aineet nostellen. Ensimmäisessä ohjeessa vaahdota vielä valkuaiset kuivassa ja varmasti puhtaassa (rasvattomassa) kulhossa tilkan sokeria kanssa vaahdoksi. Sekoita 1/3 vaahdota vispilällä suklaamassaan ja loput nuolijalla nostellen.

      Hyvää ruokamatkaa!

      • suklaakakku*

        Kiitos paljon vastauksesta, tulen varmasti kokeilemaan tuota reseptiä!:)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      573
      3806
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3288
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2771
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2709
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2104
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2061
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1887
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1835
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1760
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1719
    Aihe