Mikä falsifioi Jumalan?

Täytyyhän jotain olla johdettavissa Jumalan olemuksesta tai luonteesta tai yhtään mistään että voitaisiin tehdä edes jonkin asteinen pohja sille mitä hän ei missään nimessä ole tai tekisi. Näin saataisiin vihdoin jotain jolla yrittää edes jollain pohjalla todistaa Jumalaa.

Jos meillä ei ole mitään mikä ei falsifioisi Jumalaa niin samalla meillä ei ole esittää mitään hänen puolesta. Aina kuulee puhuttavan lähestyvästä maailmanlopusta josta raamattu on vihjaillut. Sitten kun sitä maailmanloppua ei tulekkaan niin se onkin sitten Jumalan armo kun meidät pelastaa. Ja sitten jos tulee niin se on Jumalan viha. Yrittäkää nyt päättää edes jotain sisältöä teidän harhoihinne! Ei vain typeriä jälkiviisauksia että Jumala sitä sun tätä ja nyt se vaan ykskaks niin ja näin.

Vai onko sittenkin niin että uskova ei yksinkertaisesti kynene esittämään mitään koska Jumala on uskovan hullu päähän pisto, johon on turha yrittää kehittää mitään järkevää tai että Jumalasta ei ole esittää falsifioivaa teoriaa koska Jumala on randomisti käyttäytyvä huligaani?

10

168

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Annan nyt esimerkin jotta tyhminkin tajuaa:

"Uskoni Jumalan hyvyyteen falsifioituu kun syntyy kaksipäinen ihminen."

• Kössönöm

Ei ole mitään "jumalaa" jota voisi tarkastella ja siitä johtaa yhtään ainutta päätelmää.

• Kyllä vaikeaa on

Ainoastaan jos jumala itse ilmestyisi ja ilmoittaisi olevansa olematon, niin silloin vasta nakkaisi uskovainen raamatun nurkkaan ja lakkaisi uskomasta moiseen hömppään.

• Rompix

Juu ja kolmen minuutin kuluttua uskovainen kävelee tuskissaan ympyrää kädet pään ympärillä. "Mitä mä nyt teen? Mitä mä nyt teen? Mulla ei ole moraalia eikä elämälläni ole tarkoitusta... aargh" Mutta sitten osuu hänen silmiinsä kirjahyllyssä makaava pölyinen Kalevala... and here we go again!

• nnhfjfh

Paljon suakin kiinnostaa asia jota ei ole edes olemassa? Luulis olevan muutakin mietittävää.

• Kössönöm

Sinua kiinnostaa multinikkeillä täällä kamelinperseinesi.

• Teillä on selvästikkin jotain yhteistä, kiinnostus asiaan, jota ei ole olemassa!

• pepe57
        Phoebus kirjoitti:

Teillä on selvästikkin jotain yhteistä, kiinnostus asiaan, jota ei ole olemassa!

Myös vapaa tahto ja determinismi (heikko- ja vahva-) kiinnostaa, vaikka niistä ei nykytieteellä saada suoraa tietoa. Toki enemmän kuin yliluonnollisesta, mutta kuitenkin.

• jfhjdhfdjj
        Kössönöm kirjoitti:

Sinua kiinnostaa multinikkeillä täällä kamelinperseinesi.

Mun perse on ihan kunnossa,ei metsurin töitä tehdä millään kamelinperseellä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies pakko olla rehellinen

Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau
      Ikävä
      59
      6855
    2. Olet saanut kyllä tunnisteita

Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      41
      4815
    3. Romillt veressä

Miten pystyy ajamaan 4 romillen humalassa
      Suomussalmi
      75
      2637
    4. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      41
      1999
    5. Rakkauteni

Elämäni suurin sellainen joka ei enää rakasta minua
      Ikävä
      18
      1758
    6. Olet varmaan nalle nyt ilonen ku

Se A antaa niin paljo ku haluat..
      Ikävä
      30
      1567
    7. Hirvenmaitojuusto

Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      8
      1512
    8. Joka päivä olen lukenut

Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil
      Ikävä
      15
      1329
    9. Ootko muuten täällä edellee?

A nainen? En luota suhun ja mokasit testin.
      Ikävä
      24
      1244
    10. Kerro mulle miksi juuri me

Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.
      Ikävä
      67
      1137
    Aihe