Kirkon painopiste kouluissa

rebunto

Katselin Kallion srk:n sivuilta v. 2009 toimintakertomusta. Varhaisnuorisotyön tilaisuudet oli jaettu kahdeksaan (8) eri ryhmään. Noin puolet tilaisuuksista (122 kpl!) oli otsikon "vierailu koulussa" alla. Kaikista varhaisnuorisotyön henkilökontakteista n. 75% saatiin tästä toimintamuodosta.

Eli vanha tuttu juttu saa taas tilastosta vahvistusta. Kun kirkko ei saa ihmisiä tulemaan vapaaehtoisesti itse omissa tiloissaan järjestämiinsä rientoihin, niin se tuppautuu viekkaudella ja vääryydellä mm. kouluihin ja muihin tilaisuuksiin, joihin kerääntyy paljon ihmisia aivan muista kuin uskonnon harrastamiseen liittyvistä syistä.

7

137

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kössönöm

että koulu antaa yhdelle katsomusjärjestelmälle tuollaisen tilan. Miten sen voi perustella?

• Eikös uskonnottomienkin järjestöjen kannattaisi mennä kouluihin ja kokuksiin kertomaan mitalin toisesta puolesta?

Jos tulee torjuntaa, niin aina voi vedota tasapuolisuuteen.

• Kössönöm

mutta otetaanko se huomioon. Joku kirjoitti kerran jossain palstalla, että opettajat jakoivat koulussa oppilaille rippileirin ilmoittautumiskaavakkeita, mutta kun hän laittoi ilmoitutaululle lapun Prometheusleiristä, niin rehtori käski poistaa sen.

• markkinoijat ?

elämä on sattumaa-projekti tuskin saisi kannatusta. Kuka tosissaan lähtisi levittämään moista
        kouluihin, ilman minkäänlaista todistetta oikeassa olemisestaan. Uskonnoton on aina myös jumalaton, näin
        se on ymmärrettävä ja kouluissa opiskellaan uskontoa ja siinä yhteudessä Jumalan tuntemista, ei sattuman.

• Kössönöm kirjoitti:

mutta otetaanko se huomioon. Joku kirjoitti kerran jossain palstalla, että opettajat jakoivat koulussa oppilaille rippileirin ilmoittautumiskaavakkeita, mutta kun hän laittoi ilmoitutaululle lapun Prometheusleiristä, niin rehtori käski poistaa sen.

Tuosa tapauksessa ihan varmasti rehtori oli uskis. Käytti valtaansa. "eihän sitä mitään jumalattomien leirejä minun koulussani mainosteta!"

• Kössönöm
        markkinoijat ? kirjoitti:

elämä on sattumaa-projekti tuskin saisi kannatusta. Kuka tosissaan lähtisi levittämään moista
        kouluihin, ilman minkäänlaista todistetta oikeassa olemisestaan. Uskonnoton on aina myös jumalaton, näin
        se on ymmärrettävä ja kouluissa opiskellaan uskontoa ja siinä yhteudessä Jumalan tuntemista, ei sattuman.

biologian tunneilta? Onko evoluutio sinulle edes sanana mitenkään tuttu? Sitä näet kouluissa opetetaan.

• AntiChrisu

Kouluissa ei tulisi opettaa uskontoja, se tulee kalliiksi veronmaksajille eli ateisteille ja
      yksittäisille kristityille, jotka jopa veroja maksavat. Esim. islamofasistit eivät maksa veroja
      mutta silti heille on pakko uskonnonopetusta tarjota ateistien rahoilla.

Tämä on erittäin nurinkurista, sillä uskovaisethan vastustavat tiedon lisäämistä eli
      käytännössä kouluja ja silti pitäisi uskovaisten lapsille opettaa ilmaiseksi taikauskoa
      heidän vastustamissaan instituuteissa.

Sen lisäksi että kouluista tulee poistaa uskonnonopetus, nii tulee uskonnot kertakaikkiaan
      kieltää lailla ja asettaa julkinen harjoittaminen ankarasti rangaistavaksi teoksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies pakko olla rehellinen

Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau
      Ikävä
      60
      6888
    2. Olet saanut kyllä tunnisteita

Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      41
      4845
    3. Romillt veressä

Miten pystyy ajamaan 4 romillen humalassa
      Suomussalmi
      79
      2672
    4. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      41
      2009
    5. Rakkauteni

Elämäni suurin sellainen joka ei enää rakasta minua
      Ikävä
      18
      1808
    6. Olet varmaan nalle nyt ilonen ku

Se A antaa niin paljo ku haluat..
      Ikävä
      30
      1587
    7. Hirvenmaitojuusto

Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      10
      1532
    8. Joka päivä olen lukenut

Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil
      Ikävä
      15
      1359
    9. Ootko muuten täällä edellee?

A nainen? En luota suhun ja mokasit testin.
      Ikävä
      24
      1254
    10. Kerro mulle miksi juuri me

Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.
      Ikävä
      67
      1137
    Aihe