Vammaisuus

R.KK

Nainen, voisitko ajatella rakastuvasi vammaiseen mieheen? Tai miten rakkautesi kestää jos mies vammautuisi?

16

567

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Gukkis

      Eiköhän kaikki kumminkin loppujen lopuksi ole enemmän tai vähemmän vammaisia, kun lähemmin tutustuu? Harva täällä vammoitta selviää...

      Ehkä sitä yrittäis olla rakastumatta, sillä elämä vammaisen kanssa voisi olla jossain asioissa niin paljon haastavampaa, mutta jos kerran rakastuisi, rakastuisi sitten vaan.

      Kakkoskysymys: Mistäs sen tietää, kun sitä miestä ei ole. Jos on ollut rakkautta, ei vammautumiset sitä lopettaisi. Niin on ainakin helppoa ajatella...

      • Eivät minun mielestäni. Kyllä kehitysvammaiset erottuvat vielä selkeästi joukostamme. Ja siksi haluankin saada selville, mistä kehitysvamma johtuu.


      • Entäs jos vamma on perinnöllinen, kunten esim. liikunta tai kehitysvamma.


    • Huoooh...

      Mitä helvetin väliä sillä nyt on ? Rakastuu jos rakastuu.

    • lalalal

      aika paljon vamman laadusta....
      Itse aikoinaan ihastuin mieheen, jolla oli vamma toisessa kädessään eikä se toiminut kovin hyvin. Eipä tuo meidän suhdetta vaikeuttanut vaikka hän ei kättä kunnolla pystynyt käyttämäänkään. (oli synnynnäinen vamma).
      Jos mies taas olisi täysin autettavissa varmaan pistäisi miettimään uskaltaisiko rakastua.

      Sitä en tiedä miten rakkauteeni mahdollinen vammautuminen vaikuttaisi. Tuskin se rakkautta vähentäisi, mutta vamman laadusta johtuen ongelmia voisi tulla =(

      • *meritähti*

        kun tutustuin mieheeni 20 v sitten, hän oli terve, nyt on 50 % invalidi pitkäaikaisen sairauden takia ja pahenee vaan eikä parane koskaan. vaikeeta on, mies on kömpelö jne. kyllä sellainen voi viedä rakkauden. sanokaa mitä sanotte, mutta en koskaan kuvitellutkaan tällaista.


      • A m o r e t t o
        *meritähti* kirjoitti:

        kun tutustuin mieheeni 20 v sitten, hän oli terve, nyt on 50 % invalidi pitkäaikaisen sairauden takia ja pahenee vaan eikä parane koskaan. vaikeeta on, mies on kömpelö jne. kyllä sellainen voi viedä rakkauden. sanokaa mitä sanotte, mutta en koskaan kuvitellutkaan tällaista.

        kömpelyyskö? Ehkä invalidiuden ohessa on tullut paljon muuta, josta nyt puhut. Katkeruutta, aggressiiviutta, vihamielisyyttä tms.??? Invalidius séllaisenaan ei rakkautta vie, jos sitä on ollut.

        Ihastuminen, rakastuminen ja rakkaus ovat niin eri asioita. Kaksi ensimmäistä lähellä toisiaan, mutta rakastaminen on jo paljon enemmän. Rakkaus ylettyy rajan taakse saakka eikä välttämättä lopu koskaan, mutta ihastumisia voi tulla ja mennä.


      • A m o r e t t o kirjoitti:

        kömpelyyskö? Ehkä invalidiuden ohessa on tullut paljon muuta, josta nyt puhut. Katkeruutta, aggressiiviutta, vihamielisyyttä tms.??? Invalidius séllaisenaan ei rakkautta vie, jos sitä on ollut.

        Ihastuminen, rakastuminen ja rakkaus ovat niin eri asioita. Kaksi ensimmäistä lähellä toisiaan, mutta rakastaminen on jo paljon enemmän. Rakkaus ylettyy rajan taakse saakka eikä välttämättä lopu koskaan, mutta ihastumisia voi tulla ja mennä.

        Puhut vähän, mutta asiaa. Tämänpäivän tavallisimma kohtaamispaikat ovat juuri bussi, pikkubussi, ravintola tai Internet.


      • On kuitenkin muistettava, että liikantavammien ja kehitysvammainen ovat täysin erilaiset henkilöt. Yhteistä heille on kuitenkin se, että molemmat vammatyypit periytyvät.


    • mun ajatus

      jessus mikä kysymys. Ehkä nuoret herkemmin ajattelee täydellisyyden tavoittelua, mutta elämän kolhuja läpi käynyt ajattelee, asioista hieman laajakatseisemmin, ellei nyt satu olemaan joku myöhäisteini.

      • 5 + 13

        >> Voi mun ajatus jessus mikä kysymys. Ehkä nuoret herkemmin ajattelee täydellisyyden tavoittelua, mutta elämän kolhuja läpi käynyt ajattelee, asioista hieman laajakatseisemmin, ellei nyt satu olemaan joku myöhäisteini.

        Soryy vaan, mutta oma reaktiosi vaikutta kovin henkisesti keskenkasvuisen sellaiselta ja samalla varsin myopilta ja tahdottomalta. Kykenetkö asettumaan toisen asemaan ?

        a) Onko sinulla edes pientä aavistusta kuinka paljon Suomessa on henkilöitä jotka joutuvat elämään aivan oikeasti 24/24 - 7/7 todellisen ja vakavasti rajoittavan fyysisen vamman kanssa, nuoria ja vähemmän nuosiria ? Onko sinulla pienintäkään aavistusta mitä se todellisuudessa merkitsee ja miten itsellesi päivittäiset arkiset mitättömät käytännön asiat voivat olla heille rankan ponnistuksen takana tai jopa mahdottomia ja tämä joka ainoa elämän päivä ? Kykenetkö ymmärtämään millainen vaikutus sillä on myös heidän ihmissuhteisiinsa ja myös tunnesiteiden luomiseen toiseen sukupuoleen ja mahdollisen puolison saamiseen ? Käsitätkö millaisen henkisen kapasiteetin se edellyttää ?

        Sitten on tietysti eriasteisia lievempiä rajoitteita ja vammoja, jotka kuitenkin voivat olla hankalia ja vaikeita kantaa päivästä toiseen ja tämä myöskin yhteiskunnassa olevan jatkuva ulkoisen sekä toiminnallisten ihanteellisuusvaatimuksien vuoksi. Kuinka monta fyysisen vamman omaavaa olet tavannut esimerkiksi asiakaspalvelutehtävissä, vastaanotossa, pankin sijoitusneuvojana tmv. ?

        b) Onko sinulla aavistustakaan kuinka monia eri ikäisiä vammautuu pysyvästi joka ainoa vuosi erilaisten onnettomuuksien seurauksena ? Tähän lisättynä mm. jo 40 - 50 vuotiaiden sydänkohtaukset ja aivoverivutokohtauset ja toisinaan / monesti pysyvin seurauksin.

        Kaikki nämä lukemattomat henkilöt ja heidän elämänsä ei juurikaan näy sinun arjessasi, kuitenki he ovat olemassa kaikkine normaalin ihmisen tarpeineen. Kuinka monella on lisätaakkana se, että heidän puolisonsa heidät jättänyt tapaturman jälkeen...

        Ps. Mistä tiedät josko avauksen tehneellä itsellään on jokin fyysisesti rajoittava vamma, jonka kanssa on hankaluuksia normaalielämässä ja joka myös voi olla hänelle myös fyysisen rajoitteen lisäksi henkisesti ja esteettisestikin taakkana.

        Mieti ensin kaksi kertaa, ennenkuin teet henkisesti ei edes "myöhäisteinin" tasosia sivistymättömiä, moukkamaisia ja tahdittomia kommenttejasi arasta asiasta.

        Aloittaneelle. Mikäli sinulla on ko. haaste, niin tsemppiä. Itse ihminen on tärkeä, ei rajoite.


      • pinnallinen rakas
        5 + 13 kirjoitti:

        >> Voi mun ajatus jessus mikä kysymys. Ehkä nuoret herkemmin ajattelee täydellisyyden tavoittelua, mutta elämän kolhuja läpi käynyt ajattelee, asioista hieman laajakatseisemmin, ellei nyt satu olemaan joku myöhäisteini.

        Soryy vaan, mutta oma reaktiosi vaikutta kovin henkisesti keskenkasvuisen sellaiselta ja samalla varsin myopilta ja tahdottomalta. Kykenetkö asettumaan toisen asemaan ?

        a) Onko sinulla edes pientä aavistusta kuinka paljon Suomessa on henkilöitä jotka joutuvat elämään aivan oikeasti 24/24 - 7/7 todellisen ja vakavasti rajoittavan fyysisen vamman kanssa, nuoria ja vähemmän nuosiria ? Onko sinulla pienintäkään aavistusta mitä se todellisuudessa merkitsee ja miten itsellesi päivittäiset arkiset mitättömät käytännön asiat voivat olla heille rankan ponnistuksen takana tai jopa mahdottomia ja tämä joka ainoa elämän päivä ? Kykenetkö ymmärtämään millainen vaikutus sillä on myös heidän ihmissuhteisiinsa ja myös tunnesiteiden luomiseen toiseen sukupuoleen ja mahdollisen puolison saamiseen ? Käsitätkö millaisen henkisen kapasiteetin se edellyttää ?

        Sitten on tietysti eriasteisia lievempiä rajoitteita ja vammoja, jotka kuitenkin voivat olla hankalia ja vaikeita kantaa päivästä toiseen ja tämä myöskin yhteiskunnassa olevan jatkuva ulkoisen sekä toiminnallisten ihanteellisuusvaatimuksien vuoksi. Kuinka monta fyysisen vamman omaavaa olet tavannut esimerkiksi asiakaspalvelutehtävissä, vastaanotossa, pankin sijoitusneuvojana tmv. ?

        b) Onko sinulla aavistustakaan kuinka monia eri ikäisiä vammautuu pysyvästi joka ainoa vuosi erilaisten onnettomuuksien seurauksena ? Tähän lisättynä mm. jo 40 - 50 vuotiaiden sydänkohtaukset ja aivoverivutokohtauset ja toisinaan / monesti pysyvin seurauksin.

        Kaikki nämä lukemattomat henkilöt ja heidän elämänsä ei juurikaan näy sinun arjessasi, kuitenki he ovat olemassa kaikkine normaalin ihmisen tarpeineen. Kuinka monella on lisätaakkana se, että heidän puolisonsa heidät jättänyt tapaturman jälkeen...

        Ps. Mistä tiedät josko avauksen tehneellä itsellään on jokin fyysisesti rajoittava vamma, jonka kanssa on hankaluuksia normaalielämässä ja joka myös voi olla hänelle myös fyysisen rajoitteen lisäksi henkisesti ja esteettisestikin taakkana.

        Mieti ensin kaksi kertaa, ennenkuin teet henkisesti ei edes "myöhäisteinin" tasosia sivistymättömiä, moukkamaisia ja tahdittomia kommenttejasi arasta asiasta.

        Aloittaneelle. Mikäli sinulla on ko. haaste, niin tsemppiä. Itse ihminen on tärkeä, ei rajoite.

        Rehellinen vastaus on, että en voisi. Kun on kyse eroottis-romanttisesta rakkaudesta ja rakastumisesta, miehen fyysinen suorituskyky vain on mulle tärkeetä. Pinnallista, sanokoot jotkut, mutta enpähän voi teeskennellä muuta, kun niin tunnen.

        Jos rakastettu vammautuisi, en usko että rakkauteni siihen kaatuisi. Uutta suhdetta aloittaessa sitä on valikoivampi, kun taas jo olemassa olevassa suhteessa se kestävä side on jo muodostunut eikä niin vain katekaisi.

        Ystävänä ja ihmisenä voisin toki vammaista miestä rakastaa


      • Törttö! Ei täydellistä olekaan.


      • pinnallinen rakas kirjoitti:

        Rehellinen vastaus on, että en voisi. Kun on kyse eroottis-romanttisesta rakkaudesta ja rakastumisesta, miehen fyysinen suorituskyky vain on mulle tärkeetä. Pinnallista, sanokoot jotkut, mutta enpähän voi teeskennellä muuta, kun niin tunnen.

        Jos rakastettu vammautuisi, en usko että rakkauteni siihen kaatuisi. Uutta suhdetta aloittaessa sitä on valikoivampi, kun taas jo olemassa olevassa suhteessa se kestävä side on jo muodostunut eikä niin vain katekaisi.

        Ystävänä ja ihmisenä voisin toki vammaista miestä rakastaa

        Entäs sitten, jos vammaudutkin itse?


    • Drazir

      Huonokaan suhde siihen kaatuu. Itse olen mies ja voisin periaatteessa ihastua myös kehitysvammaiseen naiseen.

    • Olen kyllä mies. Ja johan minä sanoin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      122
      1153
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      118
      1018
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      97
      852
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      112
      808
    5. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      254
      681
    6. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      675
    7. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      17
      647
    8. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      41
      574
    9. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      49
      569
    10. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      535
    Aihe