pannukakku ohjeita kaivataan

apuaaa

En ikinä saa onnistumaan. Se turpoaa päältä ja lopuksi se on nii tumma, melkein palanu että on otettava uunista pois ja on jäänyt sitten sisältä puol raa'aks. =//
Eli antaisiko joku ohjeen jotta saisi pellillisen tehtyä, missä asteessa ja ala vai ylä tasolla. Pitääkö antaa taikinan olla vähän aikaa ennen kuin laittaa uuniin?

4

1847

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nuka74

      ei just nyt ole ohjetta lähellä(netistähän niitä löytyy ;)) mutta laittaisin pellilliseen jopa neljä kananmunaa, litra maitoa,sulaa voita niin että se nousee taikinan pinnalle 200g??, sokeria niin et se on mukavan makeaa 2dl??(maista) suolaa 1-2 tl, ja jauhoja niin että taikina on melkein vellimäistä( 2dl??) eli kun annat turvota kymmenisen min. jauhot turpoaa..jos tuntuu liian ohuelta lisää jauhoja. Hyvän vaihtelun antaa kardemumma!! 200 C keskitasolla ja noin puolituntia, niin kauan että väri on kauniin kullan ruskea.

    • lautasella

      pannukakun pitääkin läsähtää, mutta tosiaan liian kuuma uuni poltaa päältä ja jättää sisuksen raa'aksi...
      voit kokeilla tätä samaa reseptiä pannariin. sanoisin kuitenkin 175 astetta lämpöä uunissa, ja paistat kunnes on "valmista", tällä lämmöllä ei kuitenkaan pala pinnalta.
      http://lautasella.blogspot.com/2010/08/letut-tai-raiskaleet.html

    • pannukakkumies!!!

      Voin sanoa että oman äitini resepti on mailman paras pannukakku resepti! elikkä

      - 8dl Punaista maitoa (käynormaalikin)
      - 2munaa
      -4dl vehnäjauhoa
      -n. 50-150g voisulaa.
      - 1tl vaniliinisokeria
      - 1 tl suolaa
      - 1 ½ dl sokeria
      - 1tl leivinjauhetta!.

      PISTÄ UUNI 225 asteeseen.

      1 vaihe. Ota syvä kulho. lisää maito ja munat, vatkaa munat kevyesti rikki.
      2. lisää leivinjauhe ja vehnäjauho sekoitettuna toisiinsa siivilän läpi ja sekoita HUOLELLISESTI, muuten taikinasta tulee rakeista jauhomössöä, jos ei sekoitus onnistu , ota vatkain ja sekoita siihen asti kun rakeet lähtenyt.
      3. lisää sokeri ja vanilliinisokeri.
      4. sekoita huolellisesti. lisää suola.
      5. lopuksi lisää voisula. iso nokare voita (tosi iso) tai esim. flora valmisvoisulaa n.2-3 rkl.

      ota syvä uunipelti, vuoraa se leivinpaperilla, anna taikinan kohota uunin lämpeämiseen asti, kaada taikina uunipellille ja pistä uuniin. anna olla uunissa about 20-30min tai siihen asti kun pannari näyttää hyvältä. ota uunista, anna jäähtyä, jos otat heti taikina vielä suht kuumaa ja löysää. tarjoile vaniliakastikkeen tai kermavaahdon kera. NAUTI!!

    • 14

      Käytä karkeampia vehnäjauhoja ja anna taikinan seistä ennen paistamista. Tarvittaessa ota uunista pois välillä ja vaikka veitsellä puhko isoimmat kuprut pullistelemasta. Mieluummin paista alaosassa uunia. Ja valmis pannukakku kuuluukin olla vähän löllöä päältä/keskeltä, eli on valmis jos väri on kauniin ruskea ja ohjeen aika-lämpötilayhdistelmä on täynnä. Kun pannari seisoo paistamisen jälkeen useita tunteja, rakenne on OK lopulta. Paksu pannari on mielestäni parempaa kuin ohut.
      Itse käytän äidin Kotiruoka-kirjaa luotettavimpana reseptikokoelmana, sieltä itse olen tarkistanut pannariohjetta.
      Useimmiten olen itse tehnyt pannaria saatuani ternimaitoa lahjaksi, tuolloin ei tarvita munia lainkaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4915
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3106
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1807
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1760
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1611
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1481
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1237
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1223
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1197
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1187
    Aihe