Kumman olette kokeneet paremmaksi pullataikinassa tehtäessä korvapuusteja; (leivonta)margariiinin vai voin?
Olen tehnyt aina ennen voilla ja eilen tein leivontamargariinilla. Mielestäni margariinillä tuli pehmeämpi taikina, ei ikäänkuin niin ''kova''. Saattoi tosin olla sekin, että en laittanut viimeisellä kerralla niin paljon jauhoja.
Olisi kiva kuulla muiden korvapuustikokeiluista ja siitä kumman rasvan te olette kokeneet paremmaksi.
Korvapuusteihin margariinia vai voita?
12
5799
Vastaukset
- .......
Äitini leipoo pullataikinan aina margariinilla eikä laita kananmunaa. Lopputuloksena on kuohkeaa pehmeää pullaa. Korvapuustien täytteeksi laittaa sitten aina voita. Kakut ja pikkuleivät leipoo voilla.
Mitä vähemmän jauhoja tulee sen pehmeämpi on lopputulos (tiettyyn pisteeseen asti). Oma pullani on hiukan kovahkoa, eli pitäisi vaivata enemmän että tulisi hyvä sitko, eikä tarvitsisi lisätä jauhoja niin paljon kun pyörittelee pikkupullia. - herkkusuunlautasella
Maun takia käytän vain ja ainoastaan voita. Mikä ei ole terveellisin vaihtoehto, muttei meillä sitten pullia leivotakaan joka päivä.
- Täti
Luulenpa, että taikinasi pehmeys johtui juuri siitä, että laitoit jauhoja vähemmän kuin ennen.
Itseleivotut korvapuustit ovat hyviä margariinillakin leivoittuina, mutta voita ei mikään voita :) - tggyjk
itse olen kokenut margariinin paremmaksi pullissa
- M
siitä mihin itsensä totuuttaa. Jos on voihin ja kermaan itsensä ja perheensä totuttanut, niin eihän margariinit ja kevyemmät rasvasekoitukset ole mistään kotoisin. Itse suosin aina terveellistä vaihtoehtoa leivonnaisissakin, joten voita en käytä.
Sokeririippuvaiselle on turha tuputtaa vähäsokerista vaihtoehtoa, kun heidän elimistö vaatii sitä sokeria. Mutta, kukin taplaa tyylillään. :) - elliivo
Olen tehnyt pullataikinan joskus myös rypsiöljyllä. Korvapuustien väliin sitten voita tai rasiamargariinia.
Munaa en aina laita taikinaan mutta itse en ole huomannut mitää maku-tai rkenne-eroa munan kanssa tai ilman.
Öljyllä leivottu pulla on kelvannut kaikille ja kehujakin olen saanut.- Neito*
Hei, jos olet rypsiöljyn käyttäjä niin oletko tutustunut voin ja sitruunan makuisiin Neito rypsiöljyihin? Ne käyvät varmasti myös pullaan. Piirakkapohjaan ja paistamiseen olen niitä käyttänyt.
http://www.mildola.fi/FIN/product/retail/ - Niin vain on
Neito* kirjoitti:
Hei, jos olet rypsiöljyn käyttäjä niin oletko tutustunut voin ja sitruunan makuisiin Neito rypsiöljyihin? Ne käyvät varmasti myös pullaan. Piirakkapohjaan ja paistamiseen olen niitä käyttänyt.
http://www.mildola.fi/FIN/product/retail/Että pullien leivonnassa voi on aina voita, muut ovat korvikerasvoja, tunteehan sen jo mausta.
Maailman parhaat viinerit tanskanmaalla leivotaan voilla, ei ikinä margariinilla tai öljyllä. - Ilman kolesterolia
Niin vain on kirjoitti:
Että pullien leivonnassa voi on aina voita, muut ovat korvikerasvoja, tunteehan sen jo mausta.
Maailman parhaat viinerit tanskanmaalla leivotaan voilla, ei ikinä margariinilla tai öljyllä."Että pullien leivonnassa voi on aina voita, muut ovat korvikerasvoja, tunteehan sen jo mausta."
- kuten tuolla jo aiemminkin todettiin, mihin itsensä ja perheensä totuuttaa, niin siitä on paha poiketa. - Maailma muuttuu
Niin vain on kirjoitti:
Että pullien leivonnassa voi on aina voita, muut ovat korvikerasvoja, tunteehan sen jo mausta.
Maailman parhaat viinerit tanskanmaalla leivotaan voilla, ei ikinä margariinilla tai öljyllä."Maailman parhaat viinerit tanskanmaalla leivotaan voilla, ei ikinä margariinilla tai öljyllä."
http://www.lantmannen-unibake.com/fi/Finland/Brandit/Schulstad-Royal-Danish-Pastry/
- Ilmeisesti et ole huomannut vaan eroa..
- suklaahirviö
Käytän aina voita pullataikinaan. Ei siitä tule kova taikina, kun käyttää tarpeeksi sitä rasvaa. ;) Itse laitan aina n. 100 grammaa enemmän kuin mitä ohje sanoo. Yksi vanha viisas mulle tään konstin neuvoi ja olen ollut kiitollinen. Taikina on paljon helpommin käsiteltävää ja puusteista tulee ihanan pehmeitä. ;)
Käytän myös maitona taikinalle sitä Valion punaista maitoa. Niin se vaan on..- Sydänasialla
Pehmeet puustit --> kovettuneet verisuonet
No, kukin taplaa tyylillään..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1302275
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu272023Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121539Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett121397Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701241- 961091
- 171017
- 88923
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon17810Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks115765