Norjalainen seilaa purjeveellä Pohjoisnavan ympäri ensimmäisenä.
http://yle.fi/alueet/lappi/2010/09/purjevene_seilaa_seka_luoteis-_etta_koillisvaylan_1952157.html?origin=rss
Sekä koillis- että luoteisväylä sulina.
"Kummallakin reitillä seilaa tänä kesänä ennätyksellisen paljon suuria laivoja."
Katamaraanilla pohjoisnavan ympäri
46
607
Vastaukset
- Vähäpaljo
Täälä palstalla on ilkuttu,että eipä kaupalliset laivayhtiöt ole vielä ottaneet pohjoisia väyliä käyttöönsä.
Kuitenkin tuo maininta isoista laivoista molemmilla reiteillä viittaa siihen, että reitit ovat jo kaupallisessa käytössä.- amisfyysikko
tällähetkellä Baltica niminen supertankkeri 100.000 tonni maakaasu lastissa . Kolme jään murtajaa avustaa sitä.
- ,,,,,,,,
amisfyysikko kirjoitti:
tällähetkellä Baltica niminen supertankkeri 100.000 tonni maakaasu lastissa . Kolme jään murtajaa avustaa sitä.
Miksi jäänmurtajien muka pitäisi avustaa sitä, jos ja kun siellä ei kerran ole jäätä?
- amisfyysikko
,,,,,,,, kirjoitti:
Miksi jäänmurtajien muka pitäisi avustaa sitä, jos ja kun siellä ei kerran ole jäätä?
totuus tällä hetkellä. Kyllä suomalaiset tietää milloin jäanmurtajat lähtevät avustamaan merenkulkua.
Eli viranomaisten mukaan koillisväylä on purjehduskunnossa tällähetkellä 3 jäänmurtajan avustamana .
Suomalaiset ovat kyllä totuuneet kuuntelemaan radiosta milloin mikäkin väylä on kunnossa millekin alukselle ja mitkä jäänmurtaja avustavat missäkin. Kaasutankkerilla ei ole mitään jääsuojaa, joten varmaan sen takia 3 jäänmurtajaa avustaa .
luulen, että netistä voi seurata matkaa, muistaakseni se laivaseuranta on avoin kaikille. - amispelle on pelle
amisfyysikko kirjoitti:
totuus tällä hetkellä. Kyllä suomalaiset tietää milloin jäanmurtajat lähtevät avustamaan merenkulkua.
Eli viranomaisten mukaan koillisväylä on purjehduskunnossa tällähetkellä 3 jäänmurtajan avustamana .
Suomalaiset ovat kyllä totuuneet kuuntelemaan radiosta milloin mikäkin väylä on kunnossa millekin alukselle ja mitkä jäänmurtaja avustavat missäkin. Kaasutankkerilla ei ole mitään jääsuojaa, joten varmaan sen takia 3 jäänmurtajaa avustaa .
luulen, että netistä voi seurata matkaa, muistaakseni se laivaseuranta on avoin kaikille.Kerropas pelle lähde väitteellesi, muutenhan herää epäilys, että keksit itse noita satujasi.
"Kummallakin reitillä seilaa tänä kesänä ennätyksellisen paljon suuria laivoja."
Kerropas pelle, onko noilla kaikilla suurilla laivoilla mukanaan 3 jäänmurtajaa? amispelle on pelle kirjoitti:
Kerropas pelle lähde väitteellesi, muutenhan herää epäilys, että keksit itse noita satujasi.
"Kummallakin reitillä seilaa tänä kesänä ennätyksellisen paljon suuria laivoja."
Kerropas pelle, onko noilla kaikilla suurilla laivoilla mukanaan 3 jäänmurtajaa?Näyttää siltä, että vaikka jäät ovat Jäämerellä huomattavasti vähentyneet, on Taimyrin niemimaan kohdalla pieni alue, joka haittaa laivojen läpipääsyä. Siksi ilmeisesti noita jäänmurtajia tarvitaan isojen tankkereiden avuksi.
http://en.wikipedia.org/wiki/File:2007_Arctic_Sea_Ice.jpg- minkäänlaista
amisfyysikko kirjoitti:
totuus tällä hetkellä. Kyllä suomalaiset tietää milloin jäanmurtajat lähtevät avustamaan merenkulkua.
Eli viranomaisten mukaan koillisväylä on purjehduskunnossa tällähetkellä 3 jäänmurtajan avustamana .
Suomalaiset ovat kyllä totuuneet kuuntelemaan radiosta milloin mikäkin väylä on kunnossa millekin alukselle ja mitkä jäänmurtaja avustavat missäkin. Kaasutankkerilla ei ole mitään jääsuojaa, joten varmaan sen takia 3 jäänmurtajaa avustaa .
luulen, että netistä voi seurata matkaa, muistaakseni se laivaseuranta on avoin kaikille.suojaa niin miksi se on venäjällä rekisteröity Arktika-luokkan (Venäläinen jääluokitus)alukseksi?
- avustavat jäänmurtaj
amispelle on pelle kirjoitti:
Kerropas pelle lähde väitteellesi, muutenhan herää epäilys, että keksit itse noita satujasi.
"Kummallakin reitillä seilaa tänä kesänä ennätyksellisen paljon suuria laivoja."
Kerropas pelle, onko noilla kaikilla suurilla laivoilla mukanaan 3 jäänmurtajaa?ydinjäänmurtajat Taimyr ja Rossia. Joten voima ei päivässä lopu.
- ,,,,,,,,,
Jöns kirjoitti:
Näyttää siltä, että vaikka jäät ovat Jäämerellä huomattavasti vähentyneet, on Taimyrin niemimaan kohdalla pieni alue, joka haittaa laivojen läpipääsyä. Siksi ilmeisesti noita jäänmurtajia tarvitaan isojen tankkereiden avuksi.
http://en.wikipedia.org/wiki/File:2007_Arctic_Sea_Ice.jpgJos katsotaan tämän vuoden ihan ajantasainen tilanne, niin eiköhän tuolla pääse kulkemaan ihan hyvin ilman jäänmurtajia:
http://nsidc.org/data/seaice_index/images/daily_images/N_daily_extent_hires.png - Vähäpaljo
,,,,,,,,, kirjoitti:
Jos katsotaan tämän vuoden ihan ajantasainen tilanne, niin eiköhän tuolla pääse kulkemaan ihan hyvin ilman jäänmurtajia:
http://nsidc.org/data/seaice_index/images/daily_images/N_daily_extent_hires.pngEnhän minä näistä asioista paljon tiedä, mutta iso tankkeri ei kai voi kulkea ihan rantavesissä.
- ,,,,,,,,
Vähäpaljo kirjoitti:
Enhän minä näistä asioista paljon tiedä, mutta iso tankkeri ei kai voi kulkea ihan rantavesissä.
Enpä tiedä minäkään, mutta kuvan perusteella silmämääräisesti koko arktiksen jääaluetta näyttäisi kiertävän vähintään Suomenlahden levyinen sula alue, joten ei kai siinä ihan rantavesissä tarvi kulkea.
- amisfyysikko
minkäänlaista kirjoitti:
suojaa niin miksi se on venäjällä rekisteröity Arktika-luokkan (Venäläinen jääluokitus)alukseksi?
tämäkin selväksi. Eli vaikka on jääluokiteltu itsenäiseen kulkuun kevyessä jäässä , niin silti 3 murtajaa avustaa.
- Kiinaan
,,,,,,,, kirjoitti:
Enpä tiedä minäkään, mutta kuvan perusteella silmämääräisesti koko arktiksen jääaluetta näyttäisi kiertävän vähintään Suomenlahden levyinen sula alue, joten ei kai siinä ihan rantavesissä tarvi kulkea.
Perille on päässyt ja ollut jäätäkin matkassa http://www.setcorp.ru/main/pressrelease.phtml?news_id=30951&language=english
- Sähköteurastaja
amisfyysikko kirjoitti:
tällähetkellä Baltica niminen supertankkeri 100.000 tonni maakaasu lastissa . Kolme jään murtajaa avustaa sitä.
Viimeinen sijainti minkä se anto Oli Abu Dhab yli kuukausi sitten.
Seuraavaksi uutisten mukaan se lähti samoihin aikoihin Murmanskista. Ja kulki koillisväylän läpi
2500 merimailia 11 päivässä Pevekiin, kokonaismatkan ollessa 7000 mailia.
Pevek on tuon matkkan päässä Beringin salmesta
Ja piti viikko sitten saapua Ning Pohon Kiinaan.
Missä kauhea mediarummutus, Onko Baltica purjehtinutkin Abu Dhabista Beringin salmesta vähän matkaa ja uutisoidaan että se on tullut Murmanskista.
Joka tapauksesta laiva ei lähetä paikkatietoja, nämä ovat epäilyjä, mutta tuntuu olevan jotain mätää.
Olen yrittänyt seurata Baltican seilaamista, mutta paatista ei löydy muuta, kun että se on lähettänyt
satamakutsun Kiinaan Ning Pohon purkua varten ja uutisten mukaan saapunut Pevekiin ?
Mutta kattokaa itse, emmä viitti ite joka päivä.
Lyökää faktaa pöytään ja yllättäkää minut!
http://www.marinetraffic.com/ais/fi/
- trimaraaniksi
Kuten purjehtijan blogista näkyy. Ja kyllä seikkailijat hieman väistelivät pieniä jäälauttoja Laptev-merellä.
Mutta kyseessä on tosiaan kevyt ja nopea lasikuituinen vene, jota voi korjailla maalarinteipillä.- huohh...
http://finnish.ruvr.ru/2010/08/19/16454352.html
totuutta kuten Pravdasta.
"Baltikalle Pohjoisen jäämeren läpi. Vaikka Baltika tankkeri kuuluu arktika-luokkaan, se on suunniteltu purjehtimaan ainoastaan metrin vahvuisessa jäässä"
Että ainoastaan metrin verran.
Onko siellä paksumpaa. - amisfyysikko
ja trimariinit kulkevat jään päällä vielä rivakammin kuin vedessä. Eli vinssillä jäänpäälle nosto kölit ylös ja sukset alle niin matkajatkuu entistä rivakammin. Helposti sellaiset 80 km tunnissa .
- amisfyysikko
huohh... kirjoitti:
http://finnish.ruvr.ru/2010/08/19/16454352.html
totuutta kuten Pravdasta.
"Baltikalle Pohjoisen jäämeren läpi. Vaikka Baltika tankkeri kuuluu arktika-luokkaan, se on suunniteltu purjehtimaan ainoastaan metrin vahvuisessa jäässä"
Että ainoastaan metrin verran.
Onko siellä paksumpaa.jäässä se koillisväylä on kuin kaksi ydin jäämurtaja avustaa laivaa joka suuniteltu kulkemaan saman vahvuisesssa jäässä kuin suomen isot jäänmurtajat .
- 5666666
amisfyysikko kirjoitti:
ja trimariinit kulkevat jään päällä vielä rivakammin kuin vedessä. Eli vinssillä jäänpäälle nosto kölit ylös ja sukset alle niin matkajatkuu entistä rivakammin. Helposti sellaiset 80 km tunnissa .
Mikä ettei, jääkenttä vain on aika ryppyistä tuolla suunnalla. Ensimmäiset ahtojäät kun tulee eteen voi suksipaatissa alkaa gastilla paikat irtoilla hampaista!
- Sähköteurastaja
5666666 kirjoitti:
Mikä ettei, jääkenttä vain on aika ryppyistä tuolla suunnalla. Ensimmäiset ahtojäät kun tulee eteen voi suksipaatissa alkaa gastilla paikat irtoilla hampaista!
huilaa, kun uslan pohjoisnavan kautta pääsi suoraan jo vuonna 1958 ja 1959.
Mitä helvettiä ne jäissä ajelee.
Jotain tolkkua pitäisi niilläkin olla.
http://www.navsource.org/archives/08/0857806.jpg - amisfyysikko
5666666 kirjoitti:
Mikä ettei, jääkenttä vain on aika ryppyistä tuolla suunnalla. Ensimmäiset ahtojäät kun tulee eteen voi suksipaatissa alkaa gastilla paikat irtoilla hampaista!
tä'lläisiin huippuihin päästään. Luulen kyllä että tasasta kentää löytyy paljon ahtojäätä kuin ei ole niillä jäätikön reunoilla jossa tälläinen jääkiituri on parhaimmillaan sellaisessa juuri jäätymään alakaneessa 5-10 cm teräsjäällä.
- Vähäpaljo
amisfyysikko kirjoitti:
tä'lläisiin huippuihin päästään. Luulen kyllä että tasasta kentää löytyy paljon ahtojäätä kuin ei ole niillä jäätikön reunoilla jossa tälläinen jääkiituri on parhaimmillaan sellaisessa juuri jäätymään alakaneessa 5-10 cm teräsjäällä.
Uutisessa puhutaan nimenomaan seilaamisesta, joka tarkoittaa purjehtimista.
Tällä palstalla taas örkyt puhuvat läpiä päähänsä. - amisfyysikko
Sähköteurastaja kirjoitti:
huilaa, kun uslan pohjoisnavan kautta pääsi suoraan jo vuonna 1958 ja 1959.
Mitä helvettiä ne jäissä ajelee.
Jotain tolkkua pitäisi niilläkin olla.
http://www.navsource.org/archives/08/0857806.jpgkuvat pitäisi oikein saada sellaiseen linkki kuvakollaasiin aikajärjestyksessä ja Youtubessa on varmasti videoita. Luulisi ainkin, että turistit olisivat laittaneet matkaltaan pohjosnavalle venäläisellä jäänmurtajalla.
- amisfyysikko
Vähäpaljo kirjoitti:
Uutisessa puhutaan nimenomaan seilaamisesta, joka tarkoittaa purjehtimista.
Tällä palstalla taas örkyt puhuvat läpiä päähänsä.valehtelevat mitä hyvänsä. Eivät varmasti ilmoita koskaa että jäihin jäätiin kiinni. Green peace tilaa vaikka venäläisen raskaan helikopterin lennättämään katamariini pahinpien paikkojen yli. Näiden harrastelija tutkimusmatkailijoiden toiveiden täyttäminen on tuottoisa bisnes. Eikä kenellekkään tarvitse kertoa jos vähän helikopterilla ookattii väillä. Toimittajat kirjoittaa juttunsa sen perusteella mitä amatööri tutkimusalarmistit kertovat
- Eelis Permanen
amisfyysikko kirjoitti:
valehtelevat mitä hyvänsä. Eivät varmasti ilmoita koskaa että jäihin jäätiin kiinni. Green peace tilaa vaikka venäläisen raskaan helikopterin lennättämään katamariini pahinpien paikkojen yli. Näiden harrastelija tutkimusmatkailijoiden toiveiden täyttäminen on tuottoisa bisnes. Eikä kenellekkään tarvitse kertoa jos vähän helikopterilla ookattii väillä. Toimittajat kirjoittaa juttunsa sen perusteella mitä amatööri tutkimusalarmistit kertovat
tääkin oli salaliitto. Että helikopterin avulla autettiin katamariinia, ei oo hörhön mielikuvituksella mitään rajaa. Eiköhän se veli venäläinen nyt muutakin käyttöä helikoptereilleen keksi...
Eelis Permanen kirjoitti:
tääkin oli salaliitto. Että helikopterin avulla autettiin katamariinia, ei oo hörhön mielikuvituksella mitään rajaa. Eiköhän se veli venäläinen nyt muutakin käyttöä helikoptereilleen keksi...
tilaajalla rahaa riittää, niin mikäs siinä?
- amisfyysikko
Eelis Permanen kirjoitti:
tääkin oli salaliitto. Että helikopterin avulla autettiin katamariinia, ei oo hörhön mielikuvituksella mitään rajaa. Eiköhän se veli venäläinen nyt muutakin käyttöä helikoptereilleen keksi...
järjestävät hyvin maksville turisteille mitä tahansa elämyksiä avaruusasemalla oleskelusta ydinjäämurtajilla pohjoisnapa seikailuihin. Nämä venäjän raskaat pohjoisnapa oloihin modifioidut helikopterit ovat juuri niitä joilla näitä amatööri tutkimusmatkailijoita pelastetaan hyvää korvausta vastaan ja niillä nousee kyytiin myös tälläinne katamariini kuin tyhjää vaan tarvittaessa.
- Vähäpaljo
amisfyysikko kirjoitti:
järjestävät hyvin maksville turisteille mitä tahansa elämyksiä avaruusasemalla oleskelusta ydinjäämurtajilla pohjoisnapa seikailuihin. Nämä venäjän raskaat pohjoisnapa oloihin modifioidut helikopterit ovat juuri niitä joilla näitä amatööri tutkimusmatkailijoita pelastetaan hyvää korvausta vastaan ja niillä nousee kyytiin myös tälläinne katamariini kuin tyhjää vaan tarvittaessa.
Salaliittoa pukkaa.
- amisfyysikko
Juupajåå kirjoitti:
tilaajalla rahaa riittää, niin mikäs siinä?
on varaa pitää aikamoista laivastoa . Eiköhän sieltä löydy rahaa myös tälläiseen operaatioon ja varmasti on jo etukäteen varauduttukin siihen, että tämäkin risuparta sieltä' pitää pelastaa, mikäli nyt siellä edes mitään katamariinia kiertää. Kuten sanoin jo aikaisemmin kaikki lehtijutut kirjoitetaan täysin sen perusteella mitä nämä risuparrat kertoo ja heidän toimeentulonsa on riippuvaisia siitä tämä pohjoisnapa tulee kierrettyä tai siis, että niin luullaan.
- amisfyysikko
Vähäpaljo kirjoitti:
Salaliittoa pukkaa.
ei ole mitenkään harvinaista näissä amatöörien tutkimusmatkoissa . Thon Höyerdhal on ehkä kuuluisin huijari joka oli todella juhlittu tiedemies aikoinaan.
- Sähköteurastaja
paatin reitti ja tänhetkinen sijainti. Tuossa työkalu.
Telakallakin oleva laiva kiertää pohjoisnavankeran päivässä.
http://www.marinetraffic.com/ais/fi/- Sähköteurastaja
autetaan alkkista kirjoitti:
Ne ilmoitti että satelliittiyhteys oli poikki.
Virtuaalimatkailua viherpiiperöiden tapaan. Keväällä ne siirsi pohjoisnapaa 300 mailia, että rekuretkue
muka pääsi pohjoisnavalle.
Nyt taitaa luoteisväylä olla siirretty jonkuin makuukammariin pc pöydän ääreen.
Aktivistithan ovat valmiita mihin tahansa aatteensa vuoksi. Jos luoteisväylän pitää olla sula, olkoon se
edes virtuaalisesti sula.
Ei tuohon katamaranihuijaukseen usko itse Erkkikään.
Toista se oli Amudsenin aikana jolloin luoteisväylän läpi oikeasti purjehdittiin.
- Sähköteurastaja
Pohjoisnavan ympäri on eri asia kuin koillisväylä.
Toiseksi vuonna 1988 jotain toista juhlittiin aiheesta hänen omien sanojensa mukaan luisteltua
katamaraanilla koillisväylän yli. Helpommin olisi päässyt lentokoneella.
Miten ihmeessä kaikki muuttuu ensimmäiseksi, kun ensimmäinen tunnettu oli Amundsen, mitä
alarmistit eivät siedä, koska hän oikeasti purjehti sulan luoteisväylän läpi.
http://archives.cbc.ca/sports/exploits/topics/2349-13659/ - missä seilaa
Vaikka päiväntasaajalla. Pojois- tai etelänavan ympäri. Ihan miten vaan.
- Sähköteurastaja
vaikka teloillaan kerran päivässä pohjoisnavan ympäri. Tai ei ihan tarkalleen.
Mut' ei välitettä siintä.
- lahdelle tänään
Se ei uskalla yrittää Melvillen kanaaliin, koska yhtenäinen jääpeite on juuri levittäytymäisillään Prince Patrick saaren pohjoiskulman ohitse kohti Banksin saarta.
Huomenna paatti suuntaa Viktorian saaren ja mantereen välisen salmeen ja kolmessa-neljässä päivässä sen pitäisi olla salmen toisessa päässä Cambridge Bayssa, mikä näyttäisi olevan jonkinlainen kaupunki.
Voi mennä jännäksi peliksi jäälauttojen keskellä tällä viikolla.
Seikkailijan blogi, josta näkyy, ettei sitä ihan virtuaalisesti kaikkea tarvitse kuvitella.
http://www.ousland.no/blog/- taitaa mennä
Tällä hetkellä he näyttävät mittailevan jopa 7 asteen lämpötiloja vedestä, mutta tuo on vain kapea kaistale rannikolla. Suuri osa tulevasta reitistä on jo miltei jäätymispisteessä.
http://ocean.dmi.dk/arctic/satellite/index.uk.php
Vielä reittejä voi löytyä aivan rannikon tuntumassa matalassa vedessä purjehtien kuten suomalaisvene teki muutama päivä sitten.
http://ice-glaces.ec.gc.ca/Ice_Can/CMMBCTCA.gif
Ilmat ovat melko lämpimät mutta viilenemässä:
http://wxmaps.org/pix/temp2.html
- älypimento
Teko lienee tosi:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9322850
Keskustelussa haukutaan tekijöitä surkeiksi purjehtijoiksi.
Aivan kuten täälläkin on surkeita ilmastomuutoksen tekijöitä.
Eivät muka osaa, mutta tekevät kukin tavallaan kuitenkin.
Pikku purkkia lienee autettu kolmella jäänmurtajalla ja roikotettu helikopterilla jään yli?
Noin 60 huvialusta on purjehtinut luoteisväylän.
Ilmaston lämpenemisen takia luoteisväylä on ollut kulkukelpoinenjo useina kesinä, kertoo STT.
Valetta, jäässä on, tiedän kun en ole nähnyt tilannetta.- toisin
Toista se oli silloin jääkausiajalla, kun AGW:tä ei ollut vielä keksitty ja suomalaiseikkailija Pertti Duncker kiersi meriä itsehitsaamallaan teräspaatilla ja yritti päästä Grönlantiin heinäkuun puolivälissä 1982 ja jäät tulivat vastaan.
http://personal.inet.fi/yritys/merivuokko/trinidad.htm
Purjehtija lähti viimeiselle purjehdukselleen lautturin kyydissä vajaa vuosi sitten.
- jäiden seassa
Norjalaispurjehtija Ousland jatkaa seikkailuaan trimaraanilla Luoteisväylällä. Tänään läpi Bellot Straitin vuoroveden kyydittämänä jäiden ja jääkarhun seurassa.
http://www.ousland.no/blog/
Matka jatkuu suoraan kohti pohjoista ja sitten Baffinin lahden jäävuorten sekaan. - avoveteen
Vain satunnaisia jäävuoria reitillä, millaiseen jokin isompi laiva törmäsi ja upposi vuonna 1912.
Talvi on kintereillä ja pakkanen kiristää otettaan ja jäitä on kopisteltava pois purjeveneestä.
http://www.ousland.no/blog/
kuvista löytyy jäävuorta ja jääkarhua.- Vähäpaljo
Hienoja kuvia, kiitos linkistä.
- yli Atlantin
Vene koukkasi Grönlannin eteläkärjen salmisokkeloissa myrskyä paossa, josta kuvia ja viilettää nyt yli Atlantin kohti Osloa, josta lähtö tapahtui kesäpäivänseisauksen aikaan.
http://www.ousland.no/blog/
Vene hieman vuotaa sieltä sun täältä, kuten muutkin Corsairit ja valtameren aallot ovat suuria tähän vuodenaikaan, mutta toiveet ovat korkealla.
Jäämeri on siis kierretty Koillis- ja Luoteisväyliä pitkin yhden purjehduskauden aikana. Saman kierroksen tekee toinenkin vene, “Peter 1st”. Eli kysessä on ollut jonkinlainen kilpapurjehdus. Toinen vene ei ilmeisestikään ole pitänyt reaaliaikaista blogia, josta olisi voinut seurata sen tapahtumia.
Nyt talvi ja jäät levittäytyvät Arktiksella kohti etelää ja väylät ovat sulkeutumassa kevyeltä liikenteeltä. - vastaanottojuhliin
Pohjoisnavan ympäripurjehtija saapuu lähtöpaikkaansa tasan neljän kuukauden purjehduksen jälkeen.
http://www.ousland.no/blog/- pilkkukaks
Miksi pilkkaat purjehtijoita?
Nimittäin paatin moottoria piti huoltaa ja korjata ensimmäisen kerran jo alkumatkan "sulilla vesillä" jotta saivat "purjehdittua" ahtojäiden seassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, tervetuloa
Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit337401Olisit ollut varovaisempi
Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e804376Mies sinä olet kaunis katsella
Olet myös rauhallinen, tavallinen, varovainen, lämmin, poikamainen, komea, ryhdikäs, rentotyylinen, kiva, mukava... jne582877- 552146
Sinulle, tahtoisin kertoa mitä
ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi281689Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."
Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s71667Persut tyrmäsivät Suomen osallistumisen Ukrainan jälleenrakentamiseen
Siinä meni sitten kokoomusyrittäiltä bisnekset sivun suun putinistipersujen takia. Jälleenrakentamiseen osallistuvat mu3451433Miksi suomussalmelaiset haisee niin pahalle?
Kaupassa käydessä huomaa, miten monet ihmiset haisee todella kammottavalle. Eikö täällä osata käydä pesulla tarpeeksi us131292Miksi miehet pelkäätte jotain naista?
Iskeekö ujous, paniikki ja hävetys. En ole niin pelottava miltä vaikutan vink vink.581099Nuorisojoukko ryösti merkkikengät teinipojan jalasta Helsingin Itäkeskuksessa.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010709501.html Muun muassa näidenkin rikosten huomattavan suurista kasvamismääristä vi2711041