Minun markkina-arvoni

mikä mahtaisi olla?

Tällä palstalla aika moni, varsinkin miespuoliset, näyttävät vannovan MAT-teorian nimiin ja nyt kysynkin ihan näin puolittain huumorilla, että mikä mahtaisi olla minun markkina-arvoni tämä teorian mukaan? Olen siis 43-vuotias sinkkunainen. Iän puolesta varmaan moni siirtäisi minut heti ATN-osastolle. Olen lapseton enkä ole koskaan ollut naimisissa. Koska olen jo tämän ikäinen ja lapsensaanti on jo epätodennäköistä, niin minulle kai sopisi mies joka ei tahdo tai voi saada lapsia tai sitten eronnut tai leski, jolla on lapsia edellisestä avioliitosta. Minulla on ollut muutama pitkähkö seurustelusuhde takana, mutta mitään yhden illan juttuja en ole koskaan harrastanut. Minulla on keskiasteen opistotasoinen koulutus ja työskentelen toimistoalalla. Olen keskituloinen, en varakas mutta pärjään. En polta ja käytän alkoholia harvoin. Baarielämästä olen kasvanut jo ulos. Luonteeltani olen tasainen ja rauhallinen, hieman ujokin, mutta tutustuttuani ihmiseen paremmin olen hyvinkin puhelias ja avomielinen. Harrastan sauvakävelyä ja lukemista. Olen ikäisekseni aika hyvännäköinen, vaikka itse niin sanonkin. En ole ylipainoinen ja koska en ole synnyttänyt, niin kroppakin on pysynyt kohtalaisen kiinteänä. Minua usein luullaan ikäistäni monta vuotta nuoremmaksi. En silti yritä teeskennellä itseäni nuorempaa enkä koskaan pidä mitään pissisvaatteita, koska ne eivät mielestäni sovi minun ikäiselleni. Pidän klassísista kauniista vaatteista ja pukeuden useinmiten hameeseen tai mekkoon, housuihin aniharvoin. En halua mitään tilapäistä seksisuhdetta, vaan joko vakavan suhteen tai ei suhdetta ollenkaan.

En nyt ole mitenkään erityisesti ns. haku päällä, koska olen vuosien varrella tottunut sinkkuelämään. Kuulun myös siihen koulukuntaan, joka ajattelee, että parempi yksin kuin huonossa suhteessa. Mutta ihan näin uteliaisuudesta ja vähän pilke silmäkulmassa kysyisin, että jos nyt alkaisin aktiivisesti hakea suhdetta, niin mikähän mahtaisi olla asemani markkinoilla?

83

5465

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aateeäm

Tekstisi perusteella luulen että markkina-arvosi on aika korkea. Aivan liian korkea vaikkapa minulle.

• ap

Millä perusteella niin ajattelit? Eikö MAT-teorian mukaan yli 40-vuotiaan naisen markkina-arvo ala olla aika heikko?

• öillkk
        ap kirjoitti:

Millä perusteella niin ajattelit? Eikö MAT-teorian mukaan yli 40-vuotiaan naisen markkina-arvo ala olla aika heikko?

40-vuotias nainen ja ei äpäriä. TODELLA suuri plussa. Myös kroppa omien sanojen mukaan timmissä kunnossa. Talous kunnossa ja elättää itsensä. Tämä nainen on todella kovaa valuuttaa parisuhdemarkkinoilla. Ja myös luonne vaikuttaa aika tasapainoiselta.

Sinulla on mahkut todella ylätason miehiin kuten toimitusjohtajiin, poliitikkoihin, lääkäreihin, tehtaanomistajiin jne. Itä-Suomen kuningas ja monimiljonääri Yrjö Laakkonen vaihtoi muutama vuosi sitten nuorempaan ja meni naimisiin juuri tuollaisen naisen kanssa. Mies oli jotain 68-vuotias ja nainen jotain about 40 vuotta. Tosin miehellä itsellä oli liuta lapsia ja lapsenlapsia, mutta sehän ei häiritse tuolla tasolla.

• deft
        ap kirjoitti:

Vain tietyssä (lue: omassa) ikäryhmässä. 40-vuotias on ATN alle 50-vuotiaalle miehelle, näin lonkalta voisin heittää.
        Muutoin...tunnut olevan joko KTN tai YTN, riippunee päivästä ,)
        Jos sinulla on sosiaalista statusta enemmän kuin sen oman perheen (lue: suku) verran, niin olet todennäköisesti YTN. Jos taas olet "sinkkuilessasi" vetäytyvä ja erakkomainen luonne, niin KTN kuulostaa oikealta.

Nämä asiat tulivat itselle mieleen...

Nimim. 28-vuotias mies ja todennäköinen ATM

• aateeäm
        ap kirjoitti:

No jos noin on niin kyseinen teoria taitaa kaivata nykyaikaistamista. Jos mies ei kelpaa yli 40 vuotiaalle niin silloinhan tuon yli 40-vuotiaan markkina-arvo on suurempi sanoi teoria mitä tahansa.

• ap
        öillkk kirjoitti:

40-vuotias nainen ja ei äpäriä. TODELLA suuri plussa. Myös kroppa omien sanojen mukaan timmissä kunnossa. Talous kunnossa ja elättää itsensä. Tämä nainen on todella kovaa valuuttaa parisuhdemarkkinoilla. Ja myös luonne vaikuttaa aika tasapainoiselta.

Sinulla on mahkut todella ylätason miehiin kuten toimitusjohtajiin, poliitikkoihin, lääkäreihin, tehtaanomistajiin jne. Itä-Suomen kuningas ja monimiljonääri Yrjö Laakkonen vaihtoi muutama vuosi sitten nuorempaan ja meni naimisiin juuri tuollaisen naisen kanssa. Mies oli jotain 68-vuotias ja nainen jotain about 40 vuotta. Tosin miehellä itsellä oli liuta lapsia ja lapsenlapsia, mutta sehän ei häiritse tuolla tasolla.

Sen verran tähän tarkennan, että en hae miljönääriä enkä toimitusjohtajaa. Olen ekologisten arvojen kannattaja enkä esim. omista autoa. Minulle se, ettei miehellä ole autoa, on vain plussaa, koska pidän yksityisautoilua yhtenä pahimpana ilmansaastuttajana. Tunnen vastenmielisyyttä myös ns. Öky-elämäntapaa kohtaan, esim. autoilua, purjeveneilyä, lentomatkustusta kohtaan. Kannatan siis ns. vihreitä ja vaatimattomia elämänarvoja. Jotkut ehkä nyt tunnistivat, että kuulun downshiftaajiin. En siis hae rikasta miestä, vaan pikemmin vieroksun heitä. Mitä tulee tuohon 68-vuotiaaseen miljönääriin, niin ei sopisi minulle. Ensinnäkin ikäeroa liikaa. Isäni on 68-vuotias ja kyllä minä nyt isääni nuoremman miehen haluaisin, vaikka lievä ikäero esim. 10 vuotta ei haittaakaan. Samoin kuin lapset eivät haittaisi. Mutta ukkomieheen en periaatteesta sekaantuisi eli en missään tapauksessa haluaisi olla se "nuorempi" johon vanhempi vaimo vaihdetaan, sillä se ei ole mielestäni oikein. Eli omat vaatimukseni ovat ettei mies saa olla kovin rikas tai ainakaan elämäntapa ei saisi olla ökyilevä, mutta töissä pitäisi miehen kuitenkin käydä, koska en halua elättäjän rooliin. Myöskään liian iso ikäero ei ole hyvä. Koen että joku 68-vuotias on jo liian vanha minulle, koska isäni on sen ikäinen. Ulkonäkö saisi mielellään olla keskitasoa, ei kauhean komea (koska saattaa silloin heittäytyä itsekkääksi) mutta kuitenkin mukiinmenevä eli ei siis liian ylipainoinen tai epäsiisti. Ja ehdoton vaatimus on se että mies on vapaa (sinkku, eronnut, leski) koska ukkomiehiin en tahdo sekaantua. Mielummin vaikka yksin. Tässä siis omia toiveitani miehen suhteen, mikäli niillä on tämän teorian suhteen jotain merkitystä.

• aateeäm
        ap kirjoitti:

Sen verran tähän tarkennan, että en hae miljönääriä enkä toimitusjohtajaa. Olen ekologisten arvojen kannattaja enkä esim. omista autoa. Minulle se, ettei miehellä ole autoa, on vain plussaa, koska pidän yksityisautoilua yhtenä pahimpana ilmansaastuttajana. Tunnen vastenmielisyyttä myös ns. Öky-elämäntapaa kohtaan, esim. autoilua, purjeveneilyä, lentomatkustusta kohtaan. Kannatan siis ns. vihreitä ja vaatimattomia elämänarvoja. Jotkut ehkä nyt tunnistivat, että kuulun downshiftaajiin. En siis hae rikasta miestä, vaan pikemmin vieroksun heitä. Mitä tulee tuohon 68-vuotiaaseen miljönääriin, niin ei sopisi minulle. Ensinnäkin ikäeroa liikaa. Isäni on 68-vuotias ja kyllä minä nyt isääni nuoremman miehen haluaisin, vaikka lievä ikäero esim. 10 vuotta ei haittaakaan. Samoin kuin lapset eivät haittaisi. Mutta ukkomieheen en periaatteesta sekaantuisi eli en missään tapauksessa haluaisi olla se "nuorempi" johon vanhempi vaimo vaihdetaan, sillä se ei ole mielestäni oikein. Eli omat vaatimukseni ovat ettei mies saa olla kovin rikas tai ainakaan elämäntapa ei saisi olla ökyilevä, mutta töissä pitäisi miehen kuitenkin käydä, koska en halua elättäjän rooliin. Myöskään liian iso ikäero ei ole hyvä. Koen että joku 68-vuotias on jo liian vanha minulle, koska isäni on sen ikäinen. Ulkonäkö saisi mielellään olla keskitasoa, ei kauhean komea (koska saattaa silloin heittäytyä itsekkääksi) mutta kuitenkin mukiinmenevä eli ei siis liian ylipainoinen tai epäsiisti. Ja ehdoton vaatimus on se että mies on vapaa (sinkku, eronnut, leski) koska ukkomiehiin en tahdo sekaantua. Mielummin vaikka yksin. Tässä siis omia toiveitani miehen suhteen, mikäli niillä on tämän teorian suhteen jotain merkitystä.

Kuulostat aika fiksulta. Markkina-arvosi kohoaa entisestään.

• -mies-
        ap kirjoitti:

" Eikö MAT-teorian mukaan yli 40-vuotiaan naisen markkina-arvo ala olla aika heikko?"

Kyllähän se on heikko kun verrataan saman naisen vientiin 20 v aikaisemmin.

Ei se sitä kuitenkaan tarkoita etteikö voisi miestä saada. Se vain tarkoittaa, että hyvän kumppanin löytäminen on vaikeampaa kuin ennen, ei sitä että se olisi mahdotonta. Jos ei vaadi liikoja niin varmasti melkein nainen kuin nainen löytää itselleen miehen.

• Kesä-Vesa
        -mies- kirjoitti:

" Eikö MAT-teorian mukaan yli 40-vuotiaan naisen markkina-arvo ala olla aika heikko?"

Ei se sitä kuitenkaan tarkoita etteikö voisi miestä saada. Se vain tarkoittaa, että hyvän kumppanin löytäminen on vaikeampaa kuin ennen, ei sitä että se olisi mahdotonta. Jos ei vaadi liikoja niin varmasti melkein nainen kuin nainen löytää itselleen miehen.

On epäasiallista verratata 20 vuotiaiden ja 40 vuotiaiden markkina-arvoa keskenään, he "painivat" keskenään niin eri sarjassa. Sen sijaan pitäisi verrata kunkin markkina-arvoa oman ikäluokan muihin ihmisiin, ja siinä tapauksessa tämän esimerkkimme naisen markkina-arvo ikäistensä naisten joukossa on kohtalaisen hyvä.

• Metal Girl
        deft kirjoitti:

Vain tietyssä (lue: omassa) ikäryhmässä. 40-vuotias on ATN alle 50-vuotiaalle miehelle, näin lonkalta voisin heittää.
        Jos sinulla on sosiaalista statusta enemmän kuin sen oman perheen (lue: suku) verran, niin olet todennäköisesti YTN. Jos taas olet "sinkkuilessasi" vetäytyvä ja erakkomainen luonne, niin KTN kuulostaa oikealta.

Luulen, että iän vaikutus naisen parisuhdearvoon riippuu ainakin osin siitä mille markkinoille tähtää. Aniharva 40-50v mies haluaa enää hankkia lapsia jos niitä entuudestaan on, ja tällaiselle miehelle siis 43v nainen ei ole iän puolesta enää ATN.

Perheenperustamisiässä olevalle miehelle asia on eri, mutta sitä ei kannata ottaa keskusteluun mukaan. Ap taisikin jo todeta että häneltä jäi lapset hankkimatta ja että hän kilpailee markkinoilla missä mies ei halua enää lapsia.

• Metal Girl
        Kesä-Vesa kirjoitti:

On epäasiallista verratata 20 vuotiaiden ja 40 vuotiaiden markkina-arvoa keskenään, he "painivat" keskenään niin eri sarjassa. Sen sijaan pitäisi verrata kunkin markkina-arvoa oman ikäluokan muihin ihmisiin, ja siinä tapauksessa tämän esimerkkimme naisen markkina-arvo ikäistensä naisten joukossa on kohtalaisen hyvä.

Ei 40v ukot todellakaan ole mitään vakavasti otettavia ehdokkaita parikymppisten sinkkunaisten keskuudessa, noin keskimäärin.

Parempi katsoa puolisoa lähempää omaa ikää tai jää yksin.

• pööh :(
        ap kirjoitti:

Autojen vastustajana olet selvästi kaupunkilainen.

• raxitos
        ap kirjoitti:

Ensimmäinen kirjoituksesi oli positiivinen, mutta toinen toi esille ääripään mielipiteet.

Eli ensimmäisestä tuli esille tasapainoisempi positiivinen kuva, mutta toinen toi esille tiukkapipoisuuden, joka rajaa pois suurimman osan ihan normaaleista miehistä.

• deft kirjoitti:

Nyt olen todella ymmälläni. Mitä noi KTN, YTN,ATM, yms. muut lyhenteet tarkottaa?

• Antero676
        opri36 kirjoitti:

Nyt olen todella ymmälläni. Mitä noi KTN, YTN,ATM, yms. muut lyhenteet tarkottaa?

KTN = Kettutarhan nuoret
        YTN = Yyterin tiukkapipoiset nysvääjät
        ATM = Ainaisten tasamaantallaajien muuttoliike

• Antero676
        ap kirjoitti:

Eli etsit siis minua ... saatetaanhan joskus kohdata, elämä on sattumia täynnä.

• Antero676 kirjoitti:

KTN = Kettutarhan nuoret

kiitos antero tiedosta, mutta vieläkin olen ymmälläni :)

• Laatua elämään
        ap kirjoitti:

Kiinnostaa mua kovasti.Mulla tosin on auto olosuhteiden pakosta,sit mulla on kaks moottoripyörää ja moottorivene.Silti sanon,että elämä oli parempaa silloin kun oli vähemmän tavaraa.Jos työ olis lähellä,niin ei tarvis kuin asunnon,ruokaa,vaatteet ja polkupyörän.Se on vapautta.Tiedän sen,koska olen sitä elänyt.
        Nykyään ihmiset hankkivat kaikenlaista vain osoittaakseen miten hienosti tässä "pärjätään"
        Suurin pelko on se,että luullaan köyhäks.Pitää olla hieno auto,vaikka on aina perse auki.
        Auto ostetaan jopa lainarahalla.

Olen 46v ja voisin tulla kanssasi "downshiftaamaan" ;)

• ETM
        opri36 kirjoitti:

kiitos antero tiedosta, mutta vieläkin olen ymmälläni :)

Heh, taidettiin sua vähän narrata.

A = Alempi, Y = Ylempi ja K niinkuin Keski.
        T kirjaimesta tulee taso ja N ja M lopussa ovat nainen ja mies.

ATM = Alemman Tason Mies = Esim. joku kaljamahainen huonokäytöksinen mies.
        YTN = Ylemmän Tason Nainen = Esim. joku fiksu naisellinen koulutettu nainen.

Idea on siis yrittää arvottaa ihmisiä näihin ylemmän ja alemman tason ihmisiin parisuhdemarkkinoilla, ja verrata/keskustella minkälaiset ihmiset seurustelevat missäkin määrin muiden ryhmien kanssa ja mitä seuraamuksia siitä on yhteiskunnallisesti/käyttätymiseen esim. ravintoloissa. Ja mikä tärkeintä, pohtia minkälaisena muut näkevät sinut ja minkälaisena sinä muut?

• akytmn
        Antero676 kirjoitti:

KTN = Kettutarhan nuoret

ATM = Anna Tänne Munaa
        YTN = Yritä Tajuta Nyt

• Sexiaddekti

Sauli Niinistö muutamanvuodentakainen "insestisuhde", omien poikiensa ikäinen "Vuorio"?

• yx nainen
        -mies- kirjoitti:

Keskustelun aloittelija vaikuttaa fiksulta, itsenäiseltä ja omilla aivoilla ajattelevalta, ja lisäksi ilmeisesti hyvännäköinenkin, kun on sentään ollut pitkissä parisuhteissa, kaikki eivät halua naimisiin tai lapsia ym.

Joku sanoi, että ettei 40v ja 20v voi verrata toisiinsa - totta, mutta jos vertaa, olen mieluummin 40v kuin 20v - sinne en ikinä haluaisi palata monestakin syystä. Itse kuulun niihin, joille on käynyt parempi flaksi 40v kuin 20v , mikä on yllättänyt itsenikin - tosin menin 22v naimisiin, joten en tiedä, mikä se markkina-arvo tuolloin sitten oli, vientiä oli tuolloinkin, nyt on vain tullut paljon vaativammaksi, eikä ole yhtä sinisilmäinen - rima on noussut, ja realiteetit tiedossa - oli sitten varaa tai ei, mutta sitä rimaa en aio laskea, vaikka sitten viettäisin lopun elämän yksin, jos ei juuri omat mittapuut täyttävää tyyppiä löydy. Olen ollut pari kertaa naimisissa, kolmas kerta toden sanoo ja kiinalaisen sananlaskun mukaan vasta kolmas on oikea, joten sitä sitten odottelen, nyt kun en pätkääkään ala tanssimaan toisen pillin mukaan, enkä ala miellyttää, kuten nuorempana. Jos saisin valita jonkun iän, mihin haluaisin jäädä, se olisi 40 , jotkut kyllä väittää, että 50v elämä se vasta hauskaa onkin, joten sitä odotellessa. No, elämä tuntuu olevan paljon mielekkäämpää aikuisena kuin nuorena, kun tuntee itsensä, uskaltaa olla oma itsensä ajatteli muut sitten ihan mitä haluaa, ja jos kun on huolehdinut ulkonäöstään, painostaan ja kunnostaan, ei ole niistäkään murhetta, naururyppyjä kyllä saa tulla - näkyypä elämisen jäljet.

• htskut
        Antero676 kirjoitti:

KTN = Kettutarhan nuoret

ATM = automatic teller machine (tjs) = pankkiautomaatti

KVG

• jlccckhkhc
        ETM kirjoitti:

Idea on siis yrittää arvottaa ihmisiä näihin ylemmän ja alemman tason ihmisiin parisuhdemarkkinoilla, ja verrata/keskustella minkälaiset ihmiset seurustelevat missäkin määrin muiden ryhmien kanssa ja mitä seuraamuksia siitä on yhteiskunnallisesti/käyttätymiseen esim. ravintoloissa. Ja mikä tärkeintä, pohtia minkälaisena muut näkevät sinut ja minkälaisena sinä muut?

Hitlerkin oli mielestään Ylimmän Tason Ihminen. Että siinä teille.

• iwuhfowqi
        ap kirjoitti:

jos olet vihreiden arvojen kannataja niin miksi vastustat purjehdusta.. kuka noin tyhmää ämmää haluaisi?

• ETM kirjoitti:

elikkä siis, jakelemme itsellemme ja varsinkin toisillemme 'merkkejä', joilla sitten arvotamme itseämme/toisiamme? Joten meno on samaa kuin karjamarkkinoilla aikoinaan...voi aikoja voi tapoja!!

• ap kirjoitti:

Autoilu ei todellakaan aina ole öky-elämäntapaa. Purjeveneily ja lentomatkustus saavat mennä siihen kategoriaan, kun en itse niitä harrasta.

Itse asun maalla, jossa auto on välttämättömyys, ei vain välimatkojen, kelien tai vähäisen tai jo kokonaan lopetetun joukkoliikenteen vuoksi, vaan myös siksi, että polkupyörällä ei uskalla kesälläkään ajaa maaseudun valtaväylillä, kun 60-70-luvulla rakennettuja teitä ei ole yhtään suunniteltu polkupyöräilyä silmälläpitäen. Kevyen liikenteen väyliä ei ole, ei edes kunnon pientareita.

Siksi ajan halvalla autolla, vaikka voisin ajaa polkupyörälläkin, mikäli sitä ei olisi tehty niin hankalaksi ja turvattomaksi.

Markkina-arvoosi voisin todeta, että lapsettomuus on plussaa, muuten sitten yli 40-vuotiaan naisen markkina-arvo riippuu tietenkin ulkoisesta viehätysvoimasta. Kuten oikeastaan kaiken ikäisten....

• realismia kiitos

YTN 50-65v miehille. Jos olet oikeasti hyvännäköinen, useimmat naiset liioittelvat ulkonäköään, varsinkin vanhat harput.

Itseäsi nuoremmille miehille olet vanha rupsahtanut kurppa ATN, ei auta mikään. Ellet oikeasti näytä pamela andersonilta.

• ap

Tiedän. Pari vuotta sitten minulle kävi niin, että eräs itseäni 14 vuotta nuorempi mies ihastui minuun ja halusi alkaa tapailemaan. Hänkin luuli minua nuoremmaksi, mutta kun paljastin hänelle oikean ikäni, niin hänen mielenkiintonsa lopahti. En siis havittele mitään nuorukaisia. En ole Pamela Andersonin näköinen, silloin kun hän on meikit naamalla. Minä en nimittäin meikkaa lainkaan. Hoidan kyllä ihoani säännöllisesti kosteusvoiteilla ja ihonpuhdistusaineilla, mutta meikkejä en käytä lainkaan. Ja arvaas mitä. Kun olen nähnyt Pamelan kuvia ilman meikkiä, voin vilpittömästi sanoa, että siedettävämpi minun naamani on. En pidä itseäni minään kaunottarena, mutta omassa ikäluokassani ja jopa moneen vähän nuorempaankin verrattuna olen katseenkestävä. Ilman meikkejäkin. Mutta mikään missi en silti luule olevani.

• 11+9
        ap kirjoitti:

Tiedän. Pari vuotta sitten minulle kävi niin, että eräs itseäni 14 vuotta nuorempi mies ihastui minuun ja halusi alkaa tapailemaan. Hänkin luuli minua nuoremmaksi, mutta kun paljastin hänelle oikean ikäni, niin hänen mielenkiintonsa lopahti. En siis havittele mitään nuorukaisia. En ole Pamela Andersonin näköinen, silloin kun hän on meikit naamalla. Minä en nimittäin meikkaa lainkaan. Hoidan kyllä ihoani säännöllisesti kosteusvoiteilla ja ihonpuhdistusaineilla, mutta meikkejä en käytä lainkaan. Ja arvaas mitä. Kun olen nähnyt Pamelan kuvia ilman meikkiä, voin vilpittömästi sanoa, että siedettävämpi minun naamani on. En pidä itseäni minään kaunottarena, mutta omassa ikäluokassani ja jopa moneen vähän nuorempaankin verrattuna olen katseenkestävä. Ilman meikkejäkin. Mutta mikään missi en silti luule olevani.

Kuulostat kiinnostavalta tyypiltä. Tuo downshiftaus ja muut. Jos oikeasti olet vielä niin hyvännäköinen kuin sanot, niin luulisi ettei sulla olis mitään ongelmia löytää miestä.

• ap
        11+9 kirjoitti:

Kuulostat kiinnostavalta tyypiltä. Tuo downshiftaus ja muut. Jos oikeasti olet vielä niin hyvännäköinen kuin sanot, niin luulisi ettei sulla olis mitään ongelmia löytää miestä.

En sanonut olevani mikään kaunotar tai tosi hyvännäköinen, vaan sanoin että ikäisekseni olen aika kivan näköinen. En tietenkään ole mikään kummoinen johonkin 20 vuotta nuorempaan kaunokaiseen verratuna, mutta toisaalta enhän minä edes "kilpaile" hänen kanssaan samoista miehistä, joten so what.

• 4+7
        ap kirjoitti:

En sanonut olevani mikään kaunotar tai tosi hyvännäköinen, vaan sanoin että ikäisekseni olen aika kivan näköinen. En tietenkään ole mikään kummoinen johonkin 20 vuotta nuorempaan kaunokaiseen verratuna, mutta toisaalta enhän minä edes "kilpaile" hänen kanssaan samoista miehistä, joten so what.

Ymmärsin kyllä ja tarkoitin juuri tuota.

• ?poikamies

Vaikea kysymys. Riippuu aivan liikaa apn toivoman miehen iästä...

Vaikka näin yli kymmennen vee vuotta nuorempana voin todeta sinne ytn luokkaan aloittajan saapuvan, mikäli pystyy vielä valitsemaan kumppaninsa "jännityksen" vähyydestä huolimatta. Eli laadukas mieskin sopii vaikka shown laatu ja pituus eivät välttämätt aina olisikaan 24/7.

Tähän voinen kertoa (okei, ketä se kiinnostaakaan) että olen tuntenut aina jotain mystistä suurta vetoa toimisto-naisiin ja pankkien naisiin samoin. Myös silmälasit ovat mielestäni hot. Outoa.

• nw

"Vaikka näin yli kymmennen vee vuotta nuorempana voin todeta sinne ytn luokkaan aloittajan saapuvan, mikäli pystyy vielä valitsemaan kumppaninsa "jännityksen" vähyydestä huolimatta."

ai siis nainen voi olla YTN siinä tapauksessa jos valitsee kumppanikseen ATMn. hohohohooo, onpas hassua.

• ihan hirvee lista!!!

nainen mutta

-mikä on sosiaalinen statuksesi? habitus? ammatti? palkka?
      -oletko löytänyt oman tyylisi ja oman hiustyylisi, pidätkö naisellisia vaatteita?
      -onko elämänhallintasi ok, eli kuntosalia, harrastuksia, työtä, ulkoilua
      -sosiaaliset suhteet:onko niitä? lähikapakat vs. hienommat piirit?
      -sivistys;luetsä kirjoja, käytkö taidenäyttelyissä?
      -siisteys (miehet tsekkaa tän tultuaan sun kotiis)
      -käytös humalassa (keski-ikäistyneet ei haluu rajatilahäiriöistä muijaa ellei sillä ole tod. paljon sos. suht.)

Huoh, ihan sattuu kirjoittaa näitä juttuja, mutta jos tosiaan olet metsästämässä jotain hottista arkkitehtimiestä niin noi pitäis olla kondiksessa ja sitten vain rohkeasti metsälle?

Mut jos sulle kelpaa joku muuki mies niin mä uskoisin sen löytyvän siten että keskityt ja kehität ja KEHUT ittees siinä mikä on sun juttu. Sun ikäisellä sellainen varmaan jo on, näin sä vaikutat itsevarmalta..esim. musiikki, taide, urheilu, kirjat, kutominen, myyminen..mikä on sun JUTTU? Joo katsos miehethän joutuu jo korostaan paljon aikaisemmin sitä omaa juttuaan saadakseen tasokkaita leidejä. Nyt tossa iässä on miesten markkinat..

Okei,no jos sul ei ole sitäkään sä saat tyytyä tavikseen joka ehkä löytyy paikallisilta markkinoilta tai illanvietosta tai kavereiden kautta.

Niin jotta miten on nainen? Tsemppiä! U can do it..

• ap

Suosittelen, että luet aloitukseni uudelleen ja tarkemmin, koska vastaan siellä useimpiin kysymyksiin, joita esitit. Hiustyylistä sen verran, että hiukset ovat pitkät, melkein takapuoleen asti ja pidän niitä yleensä kiinni. Pukeutumistyylistä sen verran, että pukeudun yleensä hameeseen tai mekkoon. Housuihin vain harrastaessani liikuntaa. En meikkaa lainkaan. Baareissa en juuri käy enkä yleensä juo itseäni humalaan. Ystäviä on jonkin verran, mutta ei mitään kauhean laajaa ystäväpiiriä. Kirjoja luen useinkin, koska minulla ei ole televisiota ja kirjat ovat minulle ajanviete ja luen myös oppiakseni uusia asioita. Taidenäyttelyissä käyn aniharvoin, teattereissa ja konserteissa silloin tällöin. Kotini on kohtuullisen siisti ja myös hieman askeettinen, koska elämänarvohini ei kuulu tavaran kerääminen, vaan pikemmin päinvastoin.

Ja lopuksi: Minulle käy tavis oikein hyvin. Otan mielummin sen taviksen, jonka kanssa jakaa tavalliset elämänarvot kuin mitään ökyilijää. En mitenkään vihaa rikkaita, mutta en juuri heitä arvostakaan. Joka tapauksessa heidän elämäntapansa on minulle vieras.

• Yualle

mutta siitä puuttuu terveys. Jatkuva omaa terveystilaa koskeva narina on rasittavaa kuultavaa pitemmän päälle...:(

• Frida78

No sitten munkin markkina-arvo taitaa olla aika korkea. Oon 10 vuotta sua nuorempi, lapseton, tuplamaisteri. BMI on 21, hiukset pitkät ja laitetut, pukeutuminen ihan ok. En juo enkä polta ja varmaan sen takia olen yksin, koska en käy yöelämässä koskaan. Olen pettynyt rakkaudessa pahasti jokin aika sitten. Lapsia voisin hankkia vielä.

• ?poikamies

Surkeastippa menee meidän markkinoilla, jos naiseen "saa" tutustua vain kovassa humalassa. Minulla on päin vastoin: voin juoda reilustikkin, mutta sen vaikutus ei ole sellainen mitä yleensä viinalta haetaan. Nekin rahat voin käyttää paremmin joten juon kohtuullisesti.

• K-V 39049
      • TakaisinLiveen, HETI

Siis oikeasti?!?

Aikuinen (?) mies arvioi naisen arvoa jollain lantion/vyötärön suhdeluvulla (mm)?

Ei hyvää päivää!!!

• ap

Kunniasta en tiedä, mutta tuon herra Laasasen vastaukset olivat sellaisia joita osasi odottaakin. Ilmeisesti kyseinen Laasanen lukee aktiivisesti tätä sinkkupalstaa, koska tätäkin kirjoitusta kommentoi. Luin myös Laasasen kirjoituksen kommentit ja yhdessä kommentissa Laasanen epäili, että se että en hae rikasta miestä enkä pidä ökyilevästä elämäntavasta, on minulta vain psykologista itsesuojelua, kun tiedostan oman markkina-arvoni heikoksi. Laasasella on toki täysi oikeus omaan näkemykseensä, mutta sanoisin, että hän ampui ohi. Kannatin nimittäin vihreitä elämänarvoja jo nuorempana ja kauniimpana. Minulla olisi ollut tilaisuus "päästä" varakkaisiin naimisiin, mutta torjuin sen mahdollisuuden ja eräs syy (tosin ei ainoa) oli juuri se että minua ei kiinnostanut vähääkään se elämäntyyli jota mies minulle "tarjosi". Itse tulkitsen, että tuo Laasasen kommentti oli pikemmin hänen omaa psykologista itsesuojeluaan, koska se että minun kaltaisiani naisia on olemassa horjuttaa hänen omia väittämiään, että naiset hakevat juuri varakasta miestä ja siksi hän ymmärrettävästi torjuu sen. Mutta ei siitä sen enempää.

No, ihan vakavasti puhuen kyllähän minä itsekin tiedän ettei "markkina-arvoni" niin surkea ole koska kyllähän minua miehet lähestyvät. Eivät mitenkään jatkuvasti, mutta silloin tällöin kuitenkin. Ja rehellisesti sanoen olenhan minä itsekin jossain määrin valikoiva miesten suhteen, joten ei ole varaa valittaa. Mutta se joka varmasti "markkina-arvoani" alentaa on juuri elämäntapani. Kuten yksi Laasasen kommentoija totesikin, että viherpipertäjät ärsyttävät ja sen olen kyllä huomannut. Toisaalta siinä on se hyvä puoli, että ne joilla on ihan erilaiset arvot kuin minulla, karsiutuvat heti pois. Itse tulen toimeen 700-800 eurolla kuukaudessa ja elän silti ihan tyytyväisenä. Olenkin pidemmän aikaa harkinnut ryhtyä osapäivätyöntekijäksi.

Tämä menee nyt hieman asian vierestä, mutta jos jotakuta kiinnostaa downshiftaaminen, niin siitä voi lukea enemmän tästä linkistä.

http://www.kulutus.fi/artikkelit/downshifting-–-hidasta-elamaa/

• Miäs 42
        ap kirjoitti:

Kunniasta en tiedä, mutta tuon herra Laasasen vastaukset olivat sellaisia joita osasi odottaakin. Ilmeisesti kyseinen Laasanen lukee aktiivisesti tätä sinkkupalstaa, koska tätäkin kirjoitusta kommentoi. Luin myös Laasasen kirjoituksen kommentit ja yhdessä kommentissa Laasanen epäili, että se että en hae rikasta miestä enkä pidä ökyilevästä elämäntavasta, on minulta vain psykologista itsesuojelua, kun tiedostan oman markkina-arvoni heikoksi. Laasasella on toki täysi oikeus omaan näkemykseensä, mutta sanoisin, että hän ampui ohi. Kannatin nimittäin vihreitä elämänarvoja jo nuorempana ja kauniimpana. Minulla olisi ollut tilaisuus "päästä" varakkaisiin naimisiin, mutta torjuin sen mahdollisuuden ja eräs syy (tosin ei ainoa) oli juuri se että minua ei kiinnostanut vähääkään se elämäntyyli jota mies minulle "tarjosi". Itse tulkitsen, että tuo Laasasen kommentti oli pikemmin hänen omaa psykologista itsesuojeluaan, koska se että minun kaltaisiani naisia on olemassa horjuttaa hänen omia väittämiään, että naiset hakevat juuri varakasta miestä ja siksi hän ymmärrettävästi torjuu sen. Mutta ei siitä sen enempää.

No, ihan vakavasti puhuen kyllähän minä itsekin tiedän ettei "markkina-arvoni" niin surkea ole koska kyllähän minua miehet lähestyvät. Eivät mitenkään jatkuvasti, mutta silloin tällöin kuitenkin. Ja rehellisesti sanoen olenhan minä itsekin jossain määrin valikoiva miesten suhteen, joten ei ole varaa valittaa. Mutta se joka varmasti "markkina-arvoani" alentaa on juuri elämäntapani. Kuten yksi Laasasen kommentoija totesikin, että viherpipertäjät ärsyttävät ja sen olen kyllä huomannut. Toisaalta siinä on se hyvä puoli, että ne joilla on ihan erilaiset arvot kuin minulla, karsiutuvat heti pois. Itse tulen toimeen 700-800 eurolla kuukaudessa ja elän silti ihan tyytyväisenä. Olenkin pidemmän aikaa harkinnut ryhtyä osapäivätyöntekijäksi.

Tämä menee nyt hieman asian vierestä, mutta jos jotakuta kiinnostaa downshiftaaminen, niin siitä voi lukea enemmän tästä linkistä.

"en hae rikasta miestä enkä pidä ökyilevästä elämäntavasta, on minulta vain psykologista itsesuojelua"
        Tottakai se on itsesuojelua. Itsestään selvää. Mitä tuossa rikkaudella tarkoitetaan on hyvin rajallista. Todellakin olen itse suojellut itseäni ns "rikkailta" naisilta. Kun tuppaa olemaan niin, että varallisuus on usein itsekkyyden ja jonkin asteisen persoonalisuushäiriön tulosta ja jonkun muun ansiosta kertynyttä rahaa. Harva omalla työllään oikeasti "rikkaaksi" tulee. Perinnöt on perintöjä mutta yleensä ansaittu varallisuus jonkun köyhän tekemää sille rikkaammalle. Jos rikkaana pidetään ihmistä jonka sijoitusyhtiö tuottaa hänelle varallisuutta esim. vuokranmaksajien lompakosta niin en helvetissä näin kieroon ihmiseen halua tutustua. Eipä näillä "rikkailla" usein kovinpaljoa ole annettavaa muille kun aika tuppaa menemään oman itsetunnon hoivaamiseen. Olen kyllä tavannut oikeasti humaanin miljonäärinkin mutta siinä olikin perintö kyseessä ei kurkottelu toisten lompakolle.

• tamenootti
        ap kirjoitti:

Kiitos avautumisestasi! Synnyttämäsi keskustelu on ollut tosi mielenkiintoinen ja osin paljastava, miksei raadollinenkin. Saamasi vastaukset ovat valottaneet ikäistesi suomalaisten elintapaa: Omaisuuden kerääminen on kunniassaan mutta sen esittelyn nyanssit ovat jatkuvassa hakusessa aina sen mukaan, kuka milloinkin kysyy. Keskustelussa ei missään kohtaa ole kyse aidosta kiinnostuksesta kaventaa länsimaista elintapaa kohti keskiarvoa, joka mahdollistaisi maapallon väestön tasavertaisen elintason. Enpä siis usko, että kukaan meistä tulee sitä visiota kohtaamaan totena.. Meistä länsimaisen elintason nauttijoista se kertoo vain sen, että saavutetuista eduista ei tulla luopumaan, ja annamme huoletta toisten elää paskempaa arkea kuin meidän.

• Ei se satu

alennu edes leikilläsi kyselemään markkina-arvoasi. Ensinnäkin se lisää näiden poikasten uskoa siihen, että ihmisiä voi tosiaan arvottaa ja että naiset ovat riittävän arvokkaita vain tietyillä ehdoilla (kauneus, hoikkuus..). Toiseksi: nämä lapset täällä ovat 20-30 vuotta sinua nuorempia. Poikasia, ei minkäänlaista kokemusta todellisesta elämästä, parisuhteista, naisista... heidän elämänsä rajoittuu tähän palstaan ja tietokoneisiin.

Näen punaista aina kun nainen kirjoittaa viestin "kelpaanko tällaisena" tai "millainen minun pitäisi olla". Mene tuonne ulkomaailmaan ja näe itse: ihan varmasti kelpaat ja on vientiä. Nauti siitä ja ole ylpeä itsestäsi juuri sellainen kuin olet.

• sanoisin näin

40 miehenä että markkina-arvosi on aika heikko. Yli 50 vuotiaat miehet voi olla sinusta kiinnostuneita jos olet jonkinlaisessa kuosissa. Samanikäiset n. 40 v miehet katselee nuorempia naisia. Jollet sitten ole todella huipputapaus: ulkonäkö, luonne.

Aika ja biologia tekee naiselle oharit 35 v. jälkeen. Se nyt vaan on asia jolle ei voi mitään.

• mies50v
        sanoisin näin kirjoitti:

40 miehenä että markkina-arvosi on aika heikko. Yli 50 vuotiaat miehet voi olla sinusta kiinnostuneita jos olet jonkinlaisessa kuosissa. Samanikäiset n. 40 v miehet katselee nuorempia naisia. Jollet sitten ole todella huipputapaus: ulkonäkö, luonne.

Aika ja biologia tekee naiselle oharit 35 v. jälkeen. Se nyt vaan on asia jolle ei voi mitään.

Tosin ei me 50-vuotiaatkaan kovin kiinnostuneita olla nelikymppisistä naisista.
        Etenkään niistä jotka mainostavat olevansa nuorekkaita.

• ap

Älä huoli. En minä tätä markkina-arvoani niin haudanvakavasti kysy. Pikemmin vähän pilke silmäkulmassa. Halusin vain vähän herättää keskustelua ja kokeilla kepillä jäätä, millaisia kommentteja tulee.

• KakkisPakkis
        mies50v kirjoitti:

Juu, teidän 50 -vuotiaiden kannataakin katsella niitä 60 ikäisiä, ne on teille sopivia. Vai kuvitelitko ihan tosissasi että alle 40 -vuotiaita naisia kiinnostaa 50 v. vaarit? Salli minun nauraa, minusta on aika naurettavaa, että 50 v- miehet vluulee että nuoret naiset on heistä kiinnostuneita, hei haloo, ne nauraa teille ja siten potkii munille.

• 3+2
        mies50v kirjoitti:

saahan sitä papat kuvitella itestään liikoja ; D

• lady day
        sanoisin näin kirjoitti:

Höpö höpö nimim. sanoisin näin. Kyllä 40v. miehelle noin 45v. nainen on juuri oikea. Nythän on niin, että miehet vanhenevat useasti naisia nuorempina. Itse olen jo 45 , enkä mistään hinnasta haluaisi miehen olevan yli 50v.

Miehet eivät enää niin vain saakaan itselleen paljon nuorempaa naista. Onhan se hassua ollutkin, että miehet ovat aivan yleisesti ottaneet vaimoikseen jopa yli kymmenen vuotta nuorempia naisia. Aivan päätöntä. Naiset noin yleensä elävätkin pidempään. Kyllä naisen pitään ottaa korkeintaan itsensä ikäinen mies.

• olisinko , kun jo 70
        mies50v kirjoitti:

katseenkestävä...

• Free as a bird

Kyllä on paljon meitä 40-50 v miehiä, jotka ollaan sinusta kiinnostuneita. Ainakin minä kiinostuin sinusta, vaikutat aivan huipputyypiltä. Itse olen 47 v. ja myös nuorekas, niin kliseemäiseltä kuin se kuulostaakin. Myös minä kannatan vihreitä arvoja, joskin olen ehkä enemmän "vaaleanvihreä" sinuun verrattuna, mutta minäkään en ole kovin materialistinen, tienaan kyllä ihan mukavasti, mutta en ole halunnut edetä urallani, vaikka mahdollisuuksia olisikin ollut, koska arvostan enemmän vapaa-aikaa, kuin jatkuvaa työntekoa, mitä iloa on isoista tuloista, jos niistä ei ehdi nauttimaan, tai sitten kovan työnteon seurauksena stressaantuu ja lopulta sairastuu, kun on palannut loppuun.

On todellista liioittelua , kun luullaan että 4-kymppiset miehet jahtaavat vain nuoria naisia, varmasti osa niin tekeekin, mutta ne ovat harhautuneita sieluja, jotka ei oikein tajua omaa tilaansa. Mikä onkaan ihanampaa, kuin seestynyt, omaa ikäluokkaa oleva nainen. Ja juuri sinä vaikutat tällaiselta seestyneeltä ihmiseltä, joka tietää mitä elämässään haluaa, jolla on omat selkeät elämänarvot, ja kaiken lisäksi hyvät, kunnioitettavat arvot.

Itse olen myös lapseton, vapaa sielu, ja olisi todella kiinnostaavaa tutustua sinuun. Tietenkään se, että on samat elämänarvot, ja muutenkin samantyyppinen elämäntilanne, ei vielä takaa että ne usein mainitut kemiat kohtaisivat parhaimmalla mahdollisella tavalla.

Mutta sinulla on runsaasti vielä toivoa kohdata mies, jonka kanssa voit jakaa elämäsi, minun kaltaisiani miehiä on paljon, minäkään en kulje baareissa, en polta tupakkaa ja alkoholiakin kuluu hyvin vähän, mikään reppana tai nyhjäke en todellakaan ole, vaikka helposti voisi toisin luulla. Mutta jos meillä olisi mahdollisuus tosielämässä tutustua toisiimme, niin sittenhän näkisit, millainen oikeasti olen.

• ap

Hups! Ilmeisesti olen ilmaissut itseäni huonosti. Luulin aloituksessani tehneeni selväksi, etten ole tällä hetkellä erityisesti haku päällä enkä hae juuri nyt suhdetta ihan elämäntilanteestani johtuen. Halusin oikeasti keskustella asiasta ihan puhtaasti teoreettisella tasolla, en vakavassa mielessä. Jos joku nyt ymmärsi kirjoitukseni niin, että yritän tässä hakea miestä itselleni, niin on pakko korjata asia. Minä en hae itselleni suhdetta juuri nyt. Halusin vain leikitellä ajatuksella, että entä jos hakisin suhdetta ja entä jos markkina-arvo-teoria pitäisi paikkansa. Ilmeisesti en tuonut sitä kyllin selkeästi esille ja olen pahoillani, jos minut ymmärrettiin väärin. Omaa syytä varmaankin.

Sinä vaikutat monin tavoin kunnon kaverilta ja olen iloinen, että sinun kaltaisiasi löytyy. Toisaalta ei se minulle yllätys ollut, koska tunnen sinunlaisiasi muitakin. Niissä piireissä joissa itse liikun löytyy useita miehiä, joille elintasokilpailu ja kulutus ei ole elämän pääsisältö. Mutta itse en ole juuri nyt hakemassa suhdetta. Siis tällä hetkellä. Ihan elämäntilanteesta johtuen.

• ed.main amm.lyhent.
        ap kirjoitti:

Hups! Ilmeisesti olen ilmaissut itseäni huonosti. Luulin aloituksessani tehneeni selväksi, etten ole tällä hetkellä erityisesti haku päällä enkä hae juuri nyt suhdetta ihan elämäntilanteestani johtuen. Halusin oikeasti keskustella asiasta ihan puhtaasti teoreettisella tasolla, en vakavassa mielessä. Jos joku nyt ymmärsi kirjoitukseni niin, että yritän tässä hakea miestä itselleni, niin on pakko korjata asia. Minä en hae itselleni suhdetta juuri nyt. Halusin vain leikitellä ajatuksella, että entä jos hakisin suhdetta ja entä jos markkina-arvo-teoria pitäisi paikkansa. Ilmeisesti en tuonut sitä kyllin selkeästi esille ja olen pahoillani, jos minut ymmärrettiin väärin. Omaa syytä varmaankin.

Sinä vaikutat monin tavoin kunnon kaverilta ja olen iloinen, että sinun kaltaisiasi löytyy. Toisaalta ei se minulle yllätys ollut, koska tunnen sinunlaisiasi muitakin. Niissä piireissä joissa itse liikun löytyy useita miehiä, joille elintasokilpailu ja kulutus ei ole elämän pääsisältö. Mutta itse en ole juuri nyt hakemassa suhdetta. Siis tällä hetkellä. Ihan elämäntilanteesta johtuen.

Erikoinen nainen ja kysymys. Rupsahtelusta harmissaan tiedustelee naisihminen markkina-arvoaan.
        Sinun tapauksessa arvo todennäköisemmin on erikoisessa elämässä, kuin ulkonäössä.
        Se onkin sitten kilvoittelua loton täysosuman ja sen elämänkumppaniosuman välillä, joka on kuin luotu
        jakamaan sen erikoisen elämän elämisen kanssasi.
        Sinun tapauksessa pelkään suhteiden keskipituuden olevan noin 11/2 viikon mittaisia.
        Minkälainen on nuorekas ihminen ? onko henkenvaarallisia sairauksia läpikäynyt 40 vuotinen, edelleen
        sairastava, iloinen tennistä pelaava, kymmenistä elämää rajoittavista määräyksistä kärsivä ihminen nuorekas ? entä 75 vuotinen nopeaälyinen ja terävämuistinen, hauska, humoristi, onko hän nuorekas ?
        tai lapseton 50 vuotinen vanhapiika, jolla on paikat kun nuorella tytöllä ilman ainoatakaan raskausarpea,
        elämä kulkee päivittäin saman käsikirjoituksen mukaa, suuta kuivaa ja nuorekkuus haipuu, jää vain kaipuu.

• leo-1967

En tiedä kannaatako vielä itsellekkin määritellä markkina-arvoa. Jos ja siis tässä tapauksessa ainakin tiedät asteikkosi--pidä se.Olen leo-67 ja tunnen samoin,mutta elän parisuhteessa.24v. pitkään parisuhteeseen kuuluu ylä-ja alamäkiä ja olen joskus miettinyt omaa markkina-arvoani ,jos joutuisin sellaiseen tilanteeseen.Mutta nyt näyttää siltä ,että en tarvitse tietää sitä. Loppupeleissä uskon siihen,että "markkina.arvo" on vain pintakiiltoa ja sisältäsi löydät vastauksen onnen löytämiseen. Omasta mielestä netistä onnen löytyminen on todella arpapeliä . Uskon enemmän perinteisempään tutustumis -metodiin ja siinä asiat menevät omalla painollaan sitä vauhtia ,kun itse haluat. Netissä ihmiset voivat kertoa vaikka mitä satuja itsestään ,tarkoitan ulkoisia ominaisuuksia ,haaveita ja sosiaalisia taitojaan sekä siviilisäätyään.Men du gör som du vill. Luota itseesi enemmän ,kuin muihin!!! t.186/99 /20v.naim./tytär/45te/v

• Antero676

Kirjoitustyylisi perusteella, sanojen välissähän ne herkut väijyy, sanoisin että olet erittäin haluttua seuraa (loppupeleissä) vaikkakaan et niitä joita hanakkaimmin haetaan.
      Suurin kanto kaskessa on stereotypiat ja ulospäinsuuntautuneisuuden pitkä viive, malttamaton poistuu takavasemmalle ennenkuin sinä koet vielä edes aloittaneesi tutustumisen henkilöön.

Stereotypiat lähinnä sen vuoksi että nais/mies -viha roihuaa tässä maassa hysteerian lailla ja suurin osa ihmisistä on "varpaillaan" uuden suhteen sarastaessa tulevaisuuden visiona, tietenkään harva tuota myöntää mutta me ihmiset olemme laumaeläimiä ja regoimme välillä järkeä vailla viimeisimpien hullutusten perässä/peläten negatiivisia puolia ajan hengestä (pelätään ettei siihen syvään joukkohautaan itse tarvitse hukkua).

Positiivisia puolia tietenkin kirjoittajalla on vahva omanarvon tunto ja itsevarmuus (vaikkei sitä muille näytä avoimesti), kyky kantaa vastuu itsestään (ei hae "pelastajaa" suhteeseen), ajattelun taso ja laajuus (eli ei ole silmät ummessa oleva fanaatikko) sekä pitää huolta itsestään (fyysinen ja psyykkinen terveys kävelee käsi kädessä, tässä tapauksessa konkreettisesti).

Ikää mittarissa sopivasti että lastentaudit ja turhat kotkotukset lienevät muiden iloksi siirretty.

Summa summarum:
      Asteikolla 1-100 (pelkästään kirjoituksen perusteella, tietenkin)
      Omaan kategoriaan sijoitettuna > 82.

• --------------

Itse kiinnitin huomioni tuohon, että olet lapseton nainen, jolle "lapsellinen" mies kelpaa.. Onko sinulla paljonkin kokemusta asiasta? (Itse luulin joskus, että jos miehellä on lapsi, niin lapsella on omanlaisensa elämä niin isän, kuin äidinkin kanssa. Kokemus on kuitenkin osoittanut, että kyllä se miehen ex haluaa säätää ihan joka asiassa, ja sinä olet "vaan äitipuoli".) Miten kestät tämän?

• tuleva feministi

"Baarielämästä olen kasvanut jo ulos."

Olet kasvanut baarielämästä ulos? Miksi siitä pitäisi kasvaa ulos. Mutta silti kysyt sovinistisia vastauksia palstalla? Sait tosiaan vastauksia mitä pitäisi olla ja mitä ei, ainakin eräältä kirjoittajalta kattavasti. Alkavatko naiset nyt noudattaa kaikkia ihanteita hysteerisesti. EIkö omilla aivoilla ajattelu ole sallittu ja kohtuus kaikessa.

• jaa halvalla

Viiskymppii tarjottu (alv 23%).

• toivottavasti löytyy

Tärkeintä on huumorintaju ja itseen kohdistuvan kritiikin sieto. Selvästi näitä sinulta löytyy. Markkina-arvosi riippuu kuitenkin siitä minkätasoinen mies sen määrittelee. Mitä fiksumpi mies, sitä enemmän hän arvostaa sisäisiä juttuja, ja mitä juntimpi tyyppi, sitä tärkeämpää on ulkonäkö ja ikä.

Luultavasti opistotason koulutuksellasi ja naisellisella mutta meikittömällä ulkonäölläsi vetoat parhaiten hiukan harmaaseen insinöörityyppiin. Myös puuseppä tai muu käsityöläinen voi olla sinulle oikea mies. Sellaisista suuri osa tuppaa olemaan tuossa iässä jo varattuja perheenisiä eikä tämä tunnollinen perheenisätyyppi eroa helposti.

Joskus käy kuitenkin niin että tällainen tyyppi kävelee vapaana, jos vaimo on hänet jättänyt löydettyään jostain kiinnostavampaa seuraa. Tällaisen miehen voit löytää työn tai harrastusten kautta, tai ehkä vapaa-ajalla joskus olutlasin äärestä rauhallisesta pubista, mutta pintapaikkoihin tällainen mies ei eksy. Jos tällainen mies tulee sinua vastaan ja haluat häneen tutustua paremmin, sinun pitää uskaltaa olla suora mutta ei päällekäypä.

• Hermanni 335

Sinulla maholla ämmällä ei ole mitään arvoa enään kun Valkealassa loppui toiminta.Koita Eerikinkadin kulmia

Annoit minun vanhan miehen kirjoittaa tuntikausua ja vaikka mitä.sitten pyyhkäisit kaikki pois.
      Häpeä,jos osaat ja pystyt edes siihen.

• evvk kaikki

Minun markkina-arvoni on puhdas nolla, jo sen takia kun en ole ikänä seurustellut enkä ollut humalassa, koska vihaan alkoholia ja alkoholin käyttäjiä yli kaiken. Mutta eipä tuolla väliä, koska vihaan myös ihmissuhdehömpötyksiä ;)

• totta Mooses...

ole minkäänlaista markkia-arvoa meikäläisellä lähes 60v- naisella. On tuo nähty jo. Mikähän kumma ikäiseni miehet saa etsimään ja hakemaan paljon nuorempia naisia, vaikka itse ovat vanhoja isomahaisia ukkeleita. No sehän on tietysti tuo seksi. Nuoremmat naiset heitä kiinnostaa, vaikka itsellä ei ole mitään mahiksia silläkään saralla, siis näillä ukoilla.

• USKOMATONTA TUUBAA
        totta Mooses... kirjoitti:

ole minkäänlaista markkia-arvoa meikäläisellä lähes 60v- naisella. On tuo nähty jo. Mikähän kumma ikäiseni miehet saa etsimään ja hakemaan paljon nuorempia naisia, vaikka itse ovat vanhoja isomahaisia ukkeleita. No sehän on tietysti tuo seksi. Nuoremmat naiset heitä kiinnostaa, vaikka itsellä ei ole mitään mahiksia silläkään saralla, siis näillä ukoilla.

tämä viestiketju on niin sairas kuin voi sairasta olla- ukkelit mittaa- tosin vielä pyydettäessä- nelikymppisen naisen arvoa miesmarkkinoilla.

jos mies ei ole kotonaan oppinut naista arvostamaan sellaisena kuin hän on, ja myös toisin päin, johtaa se tällaiseen sikailuun. yrittäkee nyt tajuta, että tässä on kyse oikeista ihmisistä ja oikeista tunteista.

ja jos hakee parisuhdetta, niin mitä siihen kuuluu, onko lapsia vai ei? aloittaja saattaa hakea parisuhdetta. sitten vastataan, että onko se plussa vai miinus onko niitä lapsia. mitä ihmeen merkitystä sillä asialla on, jos toista rakastaa.

ANSAITAANKO RAKKAUS PAINOINDEKSILLÄ,IÄLLÄ,LOMPAKOLLA jne.?

jos ukkelit hakee pelkkää seksiä, miksi he sitten edes kirjoittelevat naisille, jotka hakevat kunnon suhdetta. eikö nyt voitaisi olla jo rehellisiä tässä asiassa.

mä aina yritän ajatella, että kyllä suomen miehet ovat parhaita maailmassa, ja oma rakas tietysti on ihan huippua, mutta että me nk. sivistysvaltiossa edes arvotamme toisiamme tällaisilla idioottimaisilla kriteereillä. olen kolmekymppinen ja voisin olla minkä ikäisen miehen kansa vaan, kunhan on täysi-ikäinen, mutta en ikinä kenenkään, joka arvioisi mua tuohon sävyyn kuin täällä naisia ARVOSTELEVAT.

MENKÄÄ UKOT PEILIN ETEEN JA ALOITTAJA- PITÄÄKÖ SINUN MITATA OMAA VIEHÄTTÄVYYTTÄSI SUHTEESSA MUIHIN IHMISIIN? EN JAKSA PSYYKATA, KUN KAIKESTA HUOMAA, ETTÄ OLET MIELESTÄSI HUIPPU JA ODOTAT TÄÄLLÄ UKOILTA YLISTYSTÄ.

ENTÄPÄ SAIRAAT IHMISET, ONKO HEILLÄ MITÄÄN IHMISARVOA? KUN JOKU PÄIVÄ ITSE SAIRASTUTTE, ODOTATTEKO KUITENKIN RAKKAUTTA OSAKSENNE?

• jotain pielessä
        totta Mooses... kirjoitti:

Voin kertoa että se alkaa jo naisen elämän alusta asti. Olin yli parikymppinen niin miehiä ei kiinnosta omanikäinen vaan joku teini-ikäinen, vaikka en ole mikään hirviö vaan ihan sopiva. Sama se on nyt kun olen yli kolmekymppinen. Tuntuu että 8 vuoden ikäero tuntuu miehistä parhaalta, hakevat siis nuorempaa aina. Ja jos mies kokee itsensä komeaksi, helposti naiselta vaaditaan vaikka mitä niin perhetaustan, koulutuksen, harrastusten, ulkonäön ja vaikka minkä suhteen. Olen itse ainakin jäänyt täysin yksin ja kohtelu minua kohtaan on ollut ala-arvoista eräältäkin. Eikä loppua ole näkyvissä yksinolossa, näillä mennään.

• m30+
        jotain pielessä kirjoitti:

Voin kertoa että se alkaa jo naisen elämän alusta asti. Olin yli parikymppinen niin miehiä ei kiinnosta omanikäinen vaan joku teini-ikäinen, vaikka en ole mikään hirviö vaan ihan sopiva. Sama se on nyt kun olen yli kolmekymppinen. Tuntuu että 8 vuoden ikäero tuntuu miehistä parhaalta, hakevat siis nuorempaa aina. Ja jos mies kokee itsensä komeaksi, helposti naiselta vaaditaan vaikka mitä niin perhetaustan, koulutuksen, harrastusten, ulkonäön ja vaikka minkä suhteen. Olen itse ainakin jäänyt täysin yksin ja kohtelu minua kohtaan on ollut ala-arvoista eräältäkin. Eikä loppua ole näkyvissä yksinolossa, näillä mennään.

Minusta -5v on paras ikäerohaarukka. -10v vielä voisi mennä.

• arviomies 53

Tekstisi perustella minä arvioisin Sinut sinne 8---9 väliin riippuen siitä miten tottuisit että joku toinen rupeaa nurkissasi pyörimään olet kuitenkin jollain lailla " kaavoissa " .

• Khufur

Mihin sinä täydellisyys enää miestä tarvit. Kirjoituksestasi ja vaatimuksistasi päätellen et ole elämää nähnytkään, joten neuvoisin iham oman itsesi ja varsinkin meidän miesten puolesta unohtamaan meidät miehet. Ei sinulle sopivaa miestä ole syntynytkään.

• voielämänkevät!

Ei tätä voi nauramatta lukea. Näin samanikäisenä, myös lapsettomana naisena oli pakko lukea loppuun asti. Ihan helmi!

Minullakin on pari useiden vuosien parisuhdetta, mutta olen kyllä rehellisyyden nimissä sortunut aikanaan myös yhden illan suhteisiin. Useampiinkin. Taidan olla muutenkin aloittajaa vähän villimpi tapaus. Harrastukseni ovat vauhdikkaampia, enkä ole toimistotyöntekijä vaan enemmänkin asiantuntijatehtävissä. Tienaan jonkin verran yli palkansaajien keskitason, mikä on miehille selvä miinus tai ainakin pelote. En tosin myöskään omista autoa, koska en kaupunkilaisena sellaista tarvitse. Arvoni voi osin tulkita punavihertäviksi, vaikka lopulta vierastan kaikkia ääripäitä ja poliittisia liikkeitä. Matkustelenkin suhteellisen surutta.

Testasin taannoin markkina-arvoani ihan irl. Niitä YTM-tason miehinä itseään pitäviä, itseäni selvästi nuorempiakin oli ilmeisesti tarjolla (vaikea sanoa tasoja, kun en näitä teorioita silloin tuntenut), mutta ihan totta, kyllä se alkaa "kuolo jo korjata meidän ikäluokan satoa miehissä". Tai jos ei nyt vielä ihan kuolo niin vielä pahempi zombiutuminen eli ihan tolkuton elämään ja ihmisiin pettyminen. Tai sitten nämä laskelmat...

Sorruin sitten ilmeisesti johonkin ATM-mieheen eli laskelmoimattomaan, elämäniloiseen, sympaattiseen, rakastettavaan, mutta köyhään hiljattain eronneeseen mieheen. Harmi vain rakkaus ei riittänyt, kun mies oli erostaan vielä niin pallo hukassa.

Elämä on ihmeellistä, talousteoriat eivät taida tunteakaan niitä kaikkia käänteitä ja vivahteita mitä siihen sisältyy. Varsinkin eronneiden keski-ikäisten kohdalla pitäisi soveltaa jo kaaosteoriaa.

Laasasen laskelmat edustavat kyllä huippunihilististä ajankuvaa. Joko mies ei pahemmin kotoaan poistu tai sitten hän on äärimmäisen kyynistynyt. Ikävä hänelle.

Niin ja Laasaselle tiedoksi: aerobic on laji ajalta kun naiset ostivat Jane Fondan videoita, nykyään bodypumpataan ja zumbataan.. :)

• Hermanni 3337

On aivan turhaa kuvitteellisen olion menekistä tässä touhottaa.Itsekin kinrjoitin ihan piteetillä toist tuntia verraten milessani asioita keksekenään ja ajatellen tuntemania mahdolisia(ei alkoholiriipuuvaisia miehiä täällä Vääksyn seudulla)
      KoskA kylkiluuni on murtunut ja lääkäri on määräänyt(ja joudun symäänkin tiskalliseen kipuuni näitä Voltarja)päätin leikkiä unohtaakseni tuskani tätä ajatusleikkiä) ja nyt joudun taas ajamaan lääkäriin en uskalla niitä huumeita syödä.Ihmettelenkun että.niissä lääkkeissä ei ole mitään varoitusta että polvet lyö poikien setsuurille.Jos heräisin yllättäen syödessäni tätä kuuria ja olisin unohtanut että olen ollut absolisti Jumalan armosta jo aikaa alkaisin heti pelätä rajusti että mahtavatkohan sisuskaluni kestävän näinrajua ryyppäämistä. Vähintään 3 o.7 litran pulloa kossua hyvin pukaiseen tahtiin minun kokoiseni 130kg mies pitäisi kiskaista että pääsisi samaan kuntoon. No se tästä asiasta.Tällähän nuo Kaprokin vakiopojat saisivat halvalla sillaiset kiksit että oksat pois ranskanpullasta.Tai mistä sitä tietää senkin paikan vessamyynnin salaisuuksia.
      Asiaan: käsittelin kyllä aivan täydellä asiallisuudella keksimääsi esimerkkinaista.Noh täällä Vääksyssä ei sellaista vähänkään raittiin oloista naista hyvällä kateltaisi kummankaan sukupuolen taholta.Miehet eivät uskoisi että he lehmänpaskalle haisevina tuskin saisivat sinua loikkaamaan hame korvissa ja housut nilkoissa heti pensaaseen odottolemaan kun eka lanta leuhahdus saavuttaisi sinut.Aivan kaikki täälläkään eivä ole niin hölmöjä(suurinosa tosin).Naisten puolelta taas saisit niin huonon vastauksen etten viitsi sitä tässä mainita.Täällä on alkanut olla tunkua suunilleen ikäisistäsi ja puolet nuoremistakin (ja todella kauniista)naisista. jotensinuna pitäisin mieluummin toista silmää selässä,jos liikut sellaisissa paikoissajoissa "suhdetoimintaa saatetaan käydä" Ainakin edellämäinitun räkälän läheisyydessä mutta myös paikallise SOK:n piha-aluaeilla keskellä päivää. itse olen 60v ja painan 130kg,siitä huolimati saan varoa katseitani muutoin saattaa hameiden lemahdus käydä ja tarjokkaita on mielin määrin.Minulla tosin ei ole piilossa olevia hiiriä suurempiameläimiä ja niiden tuottamaa hajua en ainakaan itse huomaa.Toioisin että poliisit hoitaisivat nämä klobaalit yrittäjät pois häiritsemästä kaupassa käyntiä.Autoni kylkeen oli näet kieltäytymiseni muistoksi kerran raaputettu kohtalaisen suurella haita Vitui.Paikalliset yrittäjät tietenkin suull.....sanallisesti kiusaavat 15v sitten eronnutta miestä,jonka kotiin ei tenukerhoa ole perustettu.

no en viitsi nempää ilahduttaa sinua neiti 43 sillä sinä kai saat kiksit siitä että heität sitä mieluummin roskikseen viestin,mitä enemmän siinä on totta.Epäasialliset möyhkäisyt näyttävät pysyvä sinun arkistossasisi .Summa sumarum,ei sinun ainakaan tänne asikkalaan miestä kannata tulla etsimään,jos mainitsemani elämä ei huvita ja tässähän jäi sanomati että vähintään viikon päästä sinun pitää pystyä suoriutumaan korista kaljaa päivässä ja haista lehmän,ellei tuuria käy sian paskasta. Asikkalan poliisille sanoisin vinkiksi että tarkkaile pos...ruskettuneita naamoja Vääksynkadulla. heippa.

• mie53

Minusta kuullostat kyllä viksulta,.. mutta nykymaailmaan autot kuuluu tahtoi sitä tai ei.
      43 vuotias ei ole vanha. minä olen 53 vuotias mies ja kysyntää olis. olen kyllä naimisissa ja ehkä sen vuoksi
      jotkut naiset vain haluavat toisten miehiä.. Ei tartte sitoutua.

• Mä 53

"... mutta nykymaailmaan autot kuuluu tahtoi sitä tai ei."

Asioin lähikaupassa,kotimatkoilla keskustan kaupoissa. En tarvitse halpahalleja kaukana keskustoista vaan ostan ennemmin keskustan laadukkaammista liikkeistä kaiken mitä tarvitsen. Käytän busseja, raitiovaunua, metroa ja junia tarpeen mukaan. Asun suurehkossa kaupungissa, jossa bussit kulkevat 2-3 krt tunnissa. Olen vienyt lapset harrastuksiin tai nyt kulkevat mopolla tai bussilla. Joskus harmittaa kun joudun lähtemään n. 45min aikaisemmin kuin autolla ajava työkaverini, mutta saan hyötyliikuntaa enemmän kuin hän.
        Perheessämme on auto ja minulla on ajokortti.

• elämisen vaikeus

voi noita ongelmiam ihmissuhteiden markkina-arvo?

• totuus, kauneus...

En välitä markkina-arvoista vaikka olen kaunis, hoikka ja mitä kaikkea.En halua edes ajatella tollaisia asioita! Miksi ihmeessä ihmissuhteet perustuu markkinoille? haloo?

• nollamiinus

Täälläkin nolla, ellei peräti miinus...

Rakkaus alkaa siitä mihin markkina-arvo loppuu...

• M35HKI
        nollamiinus kirjoitti:

Täälläkin nolla, ellei peräti miinus...

Rakkaus alkaa siitä mihin markkina-arvo loppuu...

Vaikutat juuri sopivalta minun kaltaiselle miehelle. Olen 35v lapset tehnyt mies, joka kaipaa nyt saman henkistä(ei enää lapsia) kumppania kaikenlaiseen menoon(ei heti seksiä, vaan hauskanpitoa). Jostain syystä kumppanini ovat aina olleet vanhempia, eli en ole sinut samanikäisten kanssa. Olen yrittäjä, jonka vaatimustaso naisen älykkyyden suhteen on korkella(ei baari pissiksiä iästä riippumatta).

• Jere00100111010

Vaikutat sopivalta ylipainoiselle miehelle. suosittelen käymään sinua lähimmässä räkäläpubissa.

• M73HKI

Komppaan äskeistä, on turhaa uneksia, hommaa itsellesi joku ennenkuin kuolet yksinäisenä tanttana. Uskoon tuleminen auttaa myös. Jeesukse avulla löydät itsellesi miehen. Aamen.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi

Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.
      Maailman menoa
      64
      4830
    2. Lopeta jo pelleily, tiedän kyllä mitä yrität mies

Et tule siinä onnistumaan. Tiedät kyllä, että tämä on just sulle. Sä et tule multa samaan minkäänlaista responssia, kosk
      Ikävä
      268
      3702
    3. Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"

sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni
      Maailman menoa
      280
      3389
    4. Tehomaksu rankaisisi normaalista sähkönkäytöstä

Energiaviraston valmistelema tehomaksumalli herättää aiheellista huolta erityisesti tavallisten kotitalouksien näkökulma
      Maailman menoa
      114
      3280
    5. Nuori lapualainen nainen tapettu Tampereella?

Työ­matkalainen havahtui erikoiseen näkyyn hotellin käytävällä Tampereella – tämä kaikki epäillystä hotelli­surmasta tie
      Lapua
      33
      2596
    6. Lidl teki sen mistä puhuin jo vuosikymmen sitten

Eli asiakkaat saavat nyt "skannata" ostoksensa keräilyvaiheessa omalla älypuhelimellaan, jolloin ei tarvitse mitään eril
      Maailman menoa
      127
      1648
    7. 105
      1600
    8. Leo Meller on kuollut

Mtä sääntöjen vastaista Mellerin kuolemassa?
      Helluntailaisuus
      172
      1241
    9. Orpo pihalla kuin lumiukko

Onneksi pääministerimme ei ole ulkopolitiikassa päättäjiemme kärki. Hänellä on täysin lapsellisia luuloja Trumpin ja USA
      Kansallinen Kokoomus
      84
      1130
    10. Toimari laittoi afrikkalaiset työharjoittelijat laulamaan Banaaninlastaajan laulua!

Käski vielä heidän sanoa aina aamulla tehtävien jaossa "tama ei olla valkoisen miehen homma."
      Maailman menoa
      34
      1031
    Aihe