Jokaisessa maailman kulttuurissa esiintyy uskontoja. Uskonnot on ovat niin suosittuja, että niiden tunnustamista voidaan pitää oletuksena aivan kuten esim. silmien ja toimivien raajojen omistamista. Ateismi siis on yhtä luonnoton ja vakava tila kuin silmättömyys tai halvaus. Yhteiskuntakin on muodostunut niin, että se suosii ja arvostaa teistisiä rakentehia ja hyljeksii "uskomattomia".
Ateismi on luonnonvastaista
14
211
Vastaukset
Minä ateistina en vain yksinkertaisesti omaa mitään uskoa yliluonnolliseen Jumalaan. Minkä minä sille voin? Tuomitseeko Jumala minut siitä etten usko, vaikka en edes pysty siihen?
Ymmärtääkö uskova että tässä on kyse pakottamisesta samalla tavalla kuin jos aseksuaalia pakotettaisiin harrastamaan seksiä?- Augsburger
Jokaisella ihmisellä on luontainen kyky uskoa Jumalaan. Tämän kyvyn kiistäminen johtuu vain eksytyksestä. Tutki Raamattua Pyhän Hengen ohjauksessa, niin pääset eroon näistä eksyttäjistä, jotka viimeisellä tuomiolla tuhotaan.
- pepe57
Hymyilee sulle ja kysyy varovasti, mitä mieltä olet Hänestä.
Jos vastaat oikein voit päästä livahtamaan taivaaseen, olet kuitenkin huomattavasti tuota luojaasi arvottomampi ja vähäisempi.
Jos vastaat väärin, niin sananmukaisesti helvetti pääsee valloilleen, sillä jumalan kanssa ei leikitä. Sinut pistetään ikuiseen helvettiin.
Koska näin on, niin ei kannata hermostua jumalan edessä, tuo hermostuminen voidaan tulkita jumaluskon puutteeksi. Jumala ei ymmärrä, ettet rakastaisi häntä, maan ja taivaan luojaa, Suurinta ja Mahtavinta, Rakkauden Jumalaa.
Siinä uskispoloille aineksia kunnon painajaiseen. Augsburger kirjoitti:
Jokaisella ihmisellä on luontainen kyky uskoa Jumalaan. Tämän kyvyn kiistäminen johtuu vain eksytyksestä. Tutki Raamattua Pyhän Hengen ohjauksessa, niin pääset eroon näistä eksyttäjistä, jotka viimeisellä tuomiolla tuhotaan.
Raamattua olen kyllä entisenä jehovantodistajana lukenut riittävästi. Raamattu itseasiassa työntää ajatuksen Jumalasta kauemmaksi ja kauemmaksi, mikäli se nyt on ylipäätään mahdollista.
Miksi uskoville on niin vaikeaa ymmärtää että kaikki eivät vain usko ja sillä sipuli?
Eikö se seksuaalisuuskin ole ihmiselle varsin luontaista, ja silti on niitäkin ihmisiä joille seksi ei merkitse mitään. Voisiko uskova tästä saada jotain lamppua päänsä päälle, että myöskään usko ei ole mitenkään saletti homma jokaisessa ihmisessä?
http://tieku.fi/ihminen/sairaudet-ja-hoitomenetelmat/geeni-altistaa-uskonnollepepe57 kirjoitti:
Hymyilee sulle ja kysyy varovasti, mitä mieltä olet Hänestä.
Jos vastaat oikein voit päästä livahtamaan taivaaseen, olet kuitenkin huomattavasti tuota luojaasi arvottomampi ja vähäisempi.
Jos vastaat väärin, niin sananmukaisesti helvetti pääsee valloilleen, sillä jumalan kanssa ei leikitä. Sinut pistetään ikuiseen helvettiin.
Koska näin on, niin ei kannata hermostua jumalan edessä, tuo hermostuminen voidaan tulkita jumaluskon puutteeksi. Jumala ei ymmärrä, ettet rakastaisi häntä, maan ja taivaan luojaa, Suurinta ja Mahtavinta, Rakkauden Jumalaa.
Siinä uskispoloille aineksia kunnon painajaiseen.Luomu-Jumala. Hauska ajatus sinänsä. Vapaa kaikista lisä- ja torjunta-aineista.
>>Jos vastaat väärin, niin sananmukaisesti helvetti pääsee valloilleen, sillä jumalan kanssa ei leikitä. Sinut pistetään ikuiseen helvettiin.
Inhimillisen oikeuskäsityksen omaava ihminen ei ymmärrä eikä hyväksy tällaista despootti-Jumalaa, eikä tällaista ajatusta ikuisesti kiduttavasta sadistista missään nimessä tulekaan hyväksyä. Se että uskova tämän hyväksyy on surullista, mutta ainoastaan uskovan kannalta.
Kun nyt sen suuren ja mahtavan Jumalasi perään niin bändäröit, niin käypä vastaamassa juuri esittämääni kysymykseen tällä palstalla Jumalan kaikkivoipuudesta.- pepe57
t-i-u-k-u kirjoitti:
Luomu-Jumala. Hauska ajatus sinänsä. Vapaa kaikista lisä- ja torjunta-aineista.
>>Jos vastaat väärin, niin sananmukaisesti helvetti pääsee valloilleen, sillä jumalan kanssa ei leikitä. Sinut pistetään ikuiseen helvettiin.
Inhimillisen oikeuskäsityksen omaava ihminen ei ymmärrä eikä hyväksy tällaista despootti-Jumalaa, eikä tällaista ajatusta ikuisesti kiduttavasta sadistista missään nimessä tulekaan hyväksyä. Se että uskova tämän hyväksyy on surullista, mutta ainoastaan uskovan kannalta.
Kun nyt sen suuren ja mahtavan Jumalasi perään niin bändäröit, niin käypä vastaamassa juuri esittämääni kysymykseen tällä palstalla Jumalan kaikkivoipuudesta.Enhän minä nyt hullu ole, ateisti kuitenkin. Tuo yllä kirjoittamani oli fiktiivinen yritys lähestyä uskisnäkökulmasta uskisparkojen psykopaattista, "rakkauden jumalaa". Kuten jutun lopetin, niin lähinnä heidän fiktiivinen, raamattupohjainen jumalansa olisi kaikessa karmeudessaan hyvää ainesta kauhuleffaan tai painajaisuneen. Rakkauden jumala (kolmeen osaan jakautunut persoona!) ja ikuinen helvetti, siinäpä oiva sekoitus.
pepe57 kirjoitti:
Enhän minä nyt hullu ole, ateisti kuitenkin. Tuo yllä kirjoittamani oli fiktiivinen yritys lähestyä uskisnäkökulmasta uskisparkojen psykopaattista, "rakkauden jumalaa". Kuten jutun lopetin, niin lähinnä heidän fiktiivinen, raamattupohjainen jumalansa olisi kaikessa karmeudessaan hyvää ainesta kauhuleffaan tai painajaisuneen. Rakkauden jumala (kolmeen osaan jakautunut persoona!) ja ikuinen helvetti, siinäpä oiva sekoitus.
Hehe, olisin tietenkin voinut lukea myös viimeisen lauseesi.
- pepe57
t-i-u-k-u kirjoitti:
Hehe, olisin tietenkin voinut lukea myös viimeisen lauseesi.
Tuo raamatun rakastava jumala ikuisine helvetteineen on tällaiselle, koko ikänsä uskonnottomana viettäneelle ihmiselle aika vastenmielinen paketti. Ihmisellä vastaava luonne toisi pikavauhtia psykopaatti-nimityksen. Tosin Sinulla on jehovantodistajatausta ja siten et aikoinasi tuliseen, ikuiseen helvettiin uskonut.
pepe57 kirjoitti:
Tuo raamatun rakastava jumala ikuisine helvetteineen on tällaiselle, koko ikänsä uskonnottomana viettäneelle ihmiselle aika vastenmielinen paketti. Ihmisellä vastaava luonne toisi pikavauhtia psykopaatti-nimityksen. Tosin Sinulla on jehovantodistajatausta ja siten et aikoinasi tuliseen, ikuiseen helvettiin uskonut.
>>Ihmisellä vastaava luonne toisi pikavauhtia psykopaatti-nimityksen.
Niinpä. Jumala tietenkin saa tehdä mitä tahansa, viis logiikasta, perusteluista tai mistään muustakaan.
>>Tosin Sinulla on jehovantodistajatausta ja siten et aikoinasi tuliseen, ikuiseen helvettiin uskonut.
Joo en. Edes jotain järkeenkäypää siinä lahkossa.
Teismiä ja ateismia esiintyy kohtalaisen tasapuolisesti ihmisten joukossa, joten kumpikin on ihan luonnollista. Erityisen luonnollista nykyaikana on pärjätä ilman jumaluskoa, sillä jumalista ei edelleenkään ole havaintoja, muuta kuin uskonnollisessa kirjallisuudessa ja uskovaisten ihmisten mielikuvituksessa. Vanhoina kamalina aikoina oli ihan luonnollista uskoa monenmoisiin jumaliin, että oli edes jonkinlaisia selityksiä kummallisille asioille.
- chris_hitchens
Onkohan Augsburger Jaakobin veli? Aika identtistä tekstiä meinaan.
- A the ist
chris_hitchens kirjoitti:
Onkohan Augsburger Jaakobin veli? Aika identtistä tekstiä meinaan.
Jaakob spammaa useilla eri palstoilla, useilla eri nimillä. Eikä piruparka tajua tekevänsä vain vahinkoa asialleen ärsyttämällä kaikki.
- mun mielestä näin
Yksilö voi mielestäni elää uskonnotonta elämää, ja siihen pitää olla oikeus. Mutta kulttuurista ja yhteiskunnasta uskontoa ei saa pois edes väkivallalla tai diktatuurilla, joita niitäkin on kokeiltu. Yhteisöllisessä mielessä ihminen on aina uskonnollinen ihminen.
"Ateismi siis on yhtä luonnoton ja vakava tila kuin silmättömyys tai halvaus."
Ateismia esiintyy luonnossa, se ei siis ole luonnotonta. Kaikki eivät ole silmättömiä tai halvaantuneita syntyessään mutta ateisteja ovat, joten ateistisuus on itseasiassa täysi vastakohta luonnollisuudeltaan silmättömyydelle ja halvaatumiselle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1761725
- 108977
- 89849
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa19673- 51655
ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann41557Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m164513Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45508Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;191453- 26439