Voiko kukaan selvittä perustuuko vt oppi todenpohjaan tai harhailuun?
Tarvis todellista tietoa....
Harhaoppia/oppia?
12
326
Vastaukset
- rtuyiopå
Kristiuskon konteksti ei ole todenpohjainen.
Mieti sitä että Raamattu on ihmisten uskonnollisia mietteitä sisältävä teos!
Sen faktan todistaa usea asia.
Mieti siis ensin sitä. Kaikeille Raamatun kertomuksille on olemassa luonnollinen selitys, joka merkitsee sitä että asioita on kääntäessä vääristelty, mystifoitu jne.
Mieti vasta sen jälkeen sitä voiko mikään, tai kukaan Raamattua yksittäisenä auktoriteettina ja uskonsa pohjana pitävä ihminen&järjestö omata "totuuden" maailmasta.Jeesuksen aikan ei ollut uutta testmenttiä,oli vantatestamentti käytännössa,synägookassa ensimmäin puhe joka jeesuteki oli jesajan kirjasta sen jes.61:1 Herran henki on minun ylläni, sillä hän on voidellut minut. Hän on lähettänyt minut ilmoittamaan köyhille hyvän sanoman, parantamaan ne, joiden mieli on murtunut, julistamaan vangituille vapautusta ja kahlituille kahleitten kirpoamista.
Jesaja jo ennusti jeesusen tulon ihmiseksi,kannatta lukea.- wefrtyuio
kuulija1 kirjoitti:
Jeesuksen aikan ei ollut uutta testmenttiä,oli vantatestamentti käytännössa,synägookassa ensimmäin puhe joka jeesuteki oli jesajan kirjasta sen jes.61:1 Herran henki on minun ylläni, sillä hän on voidellut minut. Hän on lähettänyt minut ilmoittamaan köyhille hyvän sanoman, parantamaan ne, joiden mieli on murtunut, julistamaan vangituille vapautusta ja kahlituille kahleitten kirpoamista.
Jesaja jo ennusti jeesusen tulon ihmiseksi,kannatta lukea.Julisti vapautusta Roomalaisten valloittajien kahleista miekoin ja keihän sekä kvilingoin johtajinaan pelastajat eli oikein suomennettuna jeesukset.
- Sanan Valossa
aivan syntymästään saakka. Voin kertoa, miten tuo harha sai alkunsa. Jos se kiinnostaa. Vai onko sydämelläsi ehkä jokin erityinen asia heidän opissaan.
- Draksviiken 76-77
Noh esimerkiksi tämä sukupolviopin muutos....tarkottaakohan se että taivas on tyhjä taas (144 000)ja uusi keräily alkaa vai onko tullut uutta valoa asiassa..??
- Sanan Valossa
Draksviiken 76-77 kirjoitti:
Noh esimerkiksi tämä sukupolviopin muutos....tarkottaakohan se että taivas on tyhjä taas (144 000)ja uusi keräily alkaa vai onko tullut uutta valoa asiassa..??
Se, miten tuo harha syntyi ja johti aikanaan johti siihen, että vuodesta 1914 tuli merkkivuosi, on aika pitkä juttu. Mutta rohkenen nyt sanoa näin, että kaikki, mitä Jehovan todistajat siitä opettavat, on harhaa.
Samoin kaikki se, mitä he opettavat liittyen tuohon lukumäärään 144 000, on täysin vastoin Raamatun ilmoitusta.
Mutta tuohon detaljiin uudesta keräilystä en valitettavasti nyt osaa mitään vastata.
Mutta haluaisitko tietää, mitä tuo 144 000 Jumalan Sanan ilmoituksen mukaan pitää sisällään? - Sanan Valossa
Sanan Valossa kirjoitti:
Se, miten tuo harha syntyi ja johti aikanaan johti siihen, että vuodesta 1914 tuli merkkivuosi, on aika pitkä juttu. Mutta rohkenen nyt sanoa näin, että kaikki, mitä Jehovan todistajat siitä opettavat, on harhaa.
Samoin kaikki se, mitä he opettavat liittyen tuohon lukumäärään 144 000, on täysin vastoin Raamatun ilmoitusta.
Mutta tuohon detaljiin uudesta keräilystä en valitettavasti nyt osaa mitään vastata.
Mutta haluaisitko tietää, mitä tuo 144 000 Jumalan Sanan ilmoituksen mukaan pitää sisällään?Luulen, että paras keino selvittää totuus itselleen, on heittää kaikki uskonnolliset oppirakennelmat roskikseen, ja alkaa vain lukea Raamattua. Esimerkiksi Ilmestyskirja ei loppujen lopuksi ole ollenkaan niin vaikeaselkoinen, kuin miltä se nimensä perusteella kuulostaa.
Kun sitten tulet järjestyksessä kohtaan, jossa kerrotaan 144 000 Israelin lasten sukukuntiin kuuluvasta, niin huomaat, että kun Jumalan vihan päivä on alkanut, on neljä enkeliä jo syöksymäisillään maan päälle,
mutta yksi väkevä enkeli pidättelee näitä neljää: "Älkää vahingoittako maata älkääkä merta älkääkä puita
ennen kuin olemme painaneet sinetin Jumalamme palvelijain otsaan".
Eli tuo teksti paljastaa aivan selvästi, että enkelit tulevat aivan hirvittävällä kiireellä sinetöimään
aivan vihan ajan alkusykkeillä nuo 144 000 kaikista Israelin lasten sukukunnista.
Kysymys ei ole siis ollenkaan mistään esimerkiksi kokonaisen sukupolven pituisesta aikajaksosta, vaan kertarysäyksestä.
Voidaan esittää kysymys: onko olemassa mitään perusteluja sille, että vt-seuran teologialla olisi jotain kosketuspintaa todellisuuden kanssa. Jos historiaa lähdetään selvittelemään, niin aika lottoamistahan tuo on ollut, eikä kovin vakuuttavalla menestyksellä.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Luettelo_Jehovan_todistajien_oppimuutoksista- helel.
Sekä että, luulisin, mikäli siis lähdetään ajatuksesta että raamatusta löytyy totuus.
Esim. tulkinta helvetistä on helvetin hyvä, sillä ei ole tarvinnut pelätä joutuvansa helvettiin.
Lukuisat ennustelut tulevista harmagedoneista sen sijaan ovat ihmismielen tuotteita, ja järjestöllä on pieni ongelma asian suhteen. Järjestö itse ei näe ongelmaa, kaikki ulkopuoliset sen sijaan pudistelevat päätään.
Verioppi on silkkaa näpräämistä epäolennaisilla asioilla, sillä ihmisen henki on tärkeä, eikä jumalle ole mieleen ihmisuhrit.
Siveys ja avioliiton tärkeänä pitäminen ovat toki hyviä asioita, tosin niissä on menty liiallisuuksiin.
Rehellisyys on toki hyvä asia, valitetavasti vain heidänkin rehellisyytensä on suhteellista.
Jumalan nimen tuominen raamattuun takaisin ei ole huono juttu.
Miljardien ihmisten kuolonodotus ei ole kovin rakkaudellista.Ihmismielen kirjoitusta,ei ole jos niin olisi ei yksikään asia olisi toteutunut,ei jeesuskaan olisi syntynyt.
siinä ei ole voimaa mutta jumalan sanassa on voima.
Deidän epäuskonne estää kuten jeesus aikoinaa sanoi tämän takia minä sanon teille, että Jumalan valtakunta otetaan teiltä pois ja annetaan kansalle, joka tekee sen hedelmiä matt.21:43
kadotukesta ei lohusta ole.Heidän loppunsa on kadotus. Vatsa on heidän jumalansa ja häpeä heidän kunniansa, ja he ajattelevat vain maallisia asioita fil.3.19- helel.
kuulija1 kirjoitti:
Ihmismielen kirjoitusta,ei ole jos niin olisi ei yksikään asia olisi toteutunut,ei jeesuskaan olisi syntynyt.
siinä ei ole voimaa mutta jumalan sanassa on voima.
Deidän epäuskonne estää kuten jeesus aikoinaa sanoi tämän takia minä sanon teille, että Jumalan valtakunta otetaan teiltä pois ja annetaan kansalle, joka tekee sen hedelmiä matt.21:43
kadotukesta ei lohusta ole.Heidän loppunsa on kadotus. Vatsa on heidän jumalansa ja häpeä heidän kunniansa, ja he ajattelevat vain maallisia asioita fil.3.19Joo,aika paksua jöötiä koko juttu.
helel. kirjoitti:
Joo,aika paksua jöötiä koko juttu.
Aika säälittävää puuhaa joillakin, kun pitää muiden "nimissä" kirjoitella.
Olen ilmoittanut viestisi asiattomaksi, koska ei ole minun kirjoittamani.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol4741685Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis3711464Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe641318Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa
Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H151279- 100875
JM lukkoliike
Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran19836Miten kesäsi meni?
Oletko tyytyväinen siihen? Oliko kaivattusi mielessäsi? Lähennyitkö vai etäännyitkö hänen kanssaan?65716Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."
Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka7712Pankin avajaiset
Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti15681- 38656