Harhaoppia/oppia?

Draksviken 76-77

Voiko kukaan selvittä perustuuko vt oppi todenpohjaan tai harhailuun?
Tarvis todellista tietoa....

12

338

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rtuyiopå

      Kristiuskon konteksti ei ole todenpohjainen.
      Mieti sitä että Raamattu on ihmisten uskonnollisia mietteitä sisältävä teos!
      Sen faktan todistaa usea asia.
      Mieti siis ensin sitä. Kaikeille Raamatun kertomuksille on olemassa luonnollinen selitys, joka merkitsee sitä että asioita on kääntäessä vääristelty, mystifoitu jne.
      Mieti vasta sen jälkeen sitä voiko mikään, tai kukaan Raamattua yksittäisenä auktoriteettina ja uskonsa pohjana pitävä ihminen&järjestö omata "totuuden" maailmasta.

      • Jeesuksen aikan ei ollut uutta testmenttiä,oli vantatestamentti käytännössa,synägookassa ensimmäin puhe joka jeesuteki oli jesajan kirjasta sen jes.61:1 Herran henki on minun ylläni, sillä hän on voidellut minut. Hän on lähettänyt minut ilmoittamaan köyhille hyvän sanoman, parantamaan ne, joiden mieli on murtunut, julistamaan vangituille vapautusta ja kahlituille kahleitten kirpoamista.
        Jesaja jo ennusti jeesusen tulon ihmiseksi,kannatta lukea.


      • wefrtyuio
        kuulija1 kirjoitti:

        Jeesuksen aikan ei ollut uutta testmenttiä,oli vantatestamentti käytännössa,synägookassa ensimmäin puhe joka jeesuteki oli jesajan kirjasta sen jes.61:1 Herran henki on minun ylläni, sillä hän on voidellut minut. Hän on lähettänyt minut ilmoittamaan köyhille hyvän sanoman, parantamaan ne, joiden mieli on murtunut, julistamaan vangituille vapautusta ja kahlituille kahleitten kirpoamista.
        Jesaja jo ennusti jeesusen tulon ihmiseksi,kannatta lukea.

        Julisti vapautusta Roomalaisten valloittajien kahleista miekoin ja keihän sekä kvilingoin johtajinaan pelastajat eli oikein suomennettuna jeesukset.


    • Sanan Valossa

      aivan syntymästään saakka. Voin kertoa, miten tuo harha sai alkunsa. Jos se kiinnostaa. Vai onko sydämelläsi ehkä jokin erityinen asia heidän opissaan.

      • Draksviiken 76-77

        Noh esimerkiksi tämä sukupolviopin muutos....tarkottaakohan se että taivas on tyhjä taas (144 000)ja uusi keräily alkaa vai onko tullut uutta valoa asiassa..??


      • Sanan Valossa
        Draksviiken 76-77 kirjoitti:

        Noh esimerkiksi tämä sukupolviopin muutos....tarkottaakohan se että taivas on tyhjä taas (144 000)ja uusi keräily alkaa vai onko tullut uutta valoa asiassa..??

        Se, miten tuo harha syntyi ja johti aikanaan johti siihen, että vuodesta 1914 tuli merkkivuosi, on aika pitkä juttu. Mutta rohkenen nyt sanoa näin, että kaikki, mitä Jehovan todistajat siitä opettavat, on harhaa.
        Samoin kaikki se, mitä he opettavat liittyen tuohon lukumäärään 144 000, on täysin vastoin Raamatun ilmoitusta.

        Mutta tuohon detaljiin uudesta keräilystä en valitettavasti nyt osaa mitään vastata.
        Mutta haluaisitko tietää, mitä tuo 144 000 Jumalan Sanan ilmoituksen mukaan pitää sisällään?


      • Sanan Valossa
        Sanan Valossa kirjoitti:

        Se, miten tuo harha syntyi ja johti aikanaan johti siihen, että vuodesta 1914 tuli merkkivuosi, on aika pitkä juttu. Mutta rohkenen nyt sanoa näin, että kaikki, mitä Jehovan todistajat siitä opettavat, on harhaa.
        Samoin kaikki se, mitä he opettavat liittyen tuohon lukumäärään 144 000, on täysin vastoin Raamatun ilmoitusta.

        Mutta tuohon detaljiin uudesta keräilystä en valitettavasti nyt osaa mitään vastata.
        Mutta haluaisitko tietää, mitä tuo 144 000 Jumalan Sanan ilmoituksen mukaan pitää sisällään?

        Luulen, että paras keino selvittää totuus itselleen, on heittää kaikki uskonnolliset oppirakennelmat roskikseen, ja alkaa vain lukea Raamattua. Esimerkiksi Ilmestyskirja ei loppujen lopuksi ole ollenkaan niin vaikeaselkoinen, kuin miltä se nimensä perusteella kuulostaa.

        Kun sitten tulet järjestyksessä kohtaan, jossa kerrotaan 144 000 Israelin lasten sukukuntiin kuuluvasta, niin huomaat, että kun Jumalan vihan päivä on alkanut, on neljä enkeliä jo syöksymäisillään maan päälle,
        mutta yksi väkevä enkeli pidättelee näitä neljää: "Älkää vahingoittako maata älkääkä merta älkääkä puita
        ennen kuin olemme painaneet sinetin Jumalamme palvelijain otsaan".
        Eli tuo teksti paljastaa aivan selvästi, että enkelit tulevat aivan hirvittävällä kiireellä sinetöimään
        aivan vihan ajan alkusykkeillä nuo 144 000 kaikista Israelin lasten sukukunnista.
        Kysymys ei ole siis ollenkaan mistään esimerkiksi kokonaisen sukupolven pituisesta aikajaksosta, vaan kertarysäyksestä.


    • helel.

      Sekä että, luulisin, mikäli siis lähdetään ajatuksesta että raamatusta löytyy totuus.

      Esim. tulkinta helvetistä on helvetin hyvä, sillä ei ole tarvinnut pelätä joutuvansa helvettiin.

      Lukuisat ennustelut tulevista harmagedoneista sen sijaan ovat ihmismielen tuotteita, ja järjestöllä on pieni ongelma asian suhteen. Järjestö itse ei näe ongelmaa, kaikki ulkopuoliset sen sijaan pudistelevat päätään.

      Verioppi on silkkaa näpräämistä epäolennaisilla asioilla, sillä ihmisen henki on tärkeä, eikä jumalle ole mieleen ihmisuhrit.

      Siveys ja avioliiton tärkeänä pitäminen ovat toki hyviä asioita, tosin niissä on menty liiallisuuksiin.

      Rehellisyys on toki hyvä asia, valitetavasti vain heidänkin rehellisyytensä on suhteellista.

      Jumalan nimen tuominen raamattuun takaisin ei ole huono juttu.

      Miljardien ihmisten kuolonodotus ei ole kovin rakkaudellista.

      • Ihmismielen kirjoitusta,ei ole jos niin olisi ei yksikään asia olisi toteutunut,ei jeesuskaan olisi syntynyt.
        siinä ei ole voimaa mutta jumalan sanassa on voima.
        Deidän epäuskonne estää kuten jeesus aikoinaa sanoi tämän takia minä sanon teille, että Jumalan valtakunta otetaan teiltä pois ja annetaan kansalle, joka tekee sen hedelmiä matt.21:43
        kadotukesta ei lohusta ole.Heidän loppunsa on kadotus. Vatsa on heidän jumalansa ja häpeä heidän kunniansa, ja he ajattelevat vain maallisia asioita fil.3.19


      • helel.
        kuulija1 kirjoitti:

        Ihmismielen kirjoitusta,ei ole jos niin olisi ei yksikään asia olisi toteutunut,ei jeesuskaan olisi syntynyt.
        siinä ei ole voimaa mutta jumalan sanassa on voima.
        Deidän epäuskonne estää kuten jeesus aikoinaa sanoi tämän takia minä sanon teille, että Jumalan valtakunta otetaan teiltä pois ja annetaan kansalle, joka tekee sen hedelmiä matt.21:43
        kadotukesta ei lohusta ole.Heidän loppunsa on kadotus. Vatsa on heidän jumalansa ja häpeä heidän kunniansa, ja he ajattelevat vain maallisia asioita fil.3.19

        Joo,aika paksua jöötiä koko juttu.


      • helel. kirjoitti:

        Joo,aika paksua jöötiä koko juttu.

        Aika säälittävää puuhaa joillakin, kun pitää muiden "nimissä" kirjoitella.
        Olen ilmoittanut viestisi asiattomaksi, koska ei ole minun kirjoittamani.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      167
      1623
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      941
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      645
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      18
      641
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      503
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      189
      437
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    Aihe