Faktaa vai fiktiota?

Ihminen, joka on omaksunut ateistisen käsityksen, niin kokeeko hän tämän jälkeen enää milloinkaan niin sanottua *korkeamman käden sipaisua'?

104

630

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kerro totuus

Oletko huora?

• kerrot mitkä kriteerit minun tulisi täyttää? Vasta sitten voin vastata.

• tahtis.98 kirjoitti:

kerrot mitkä kriteerit minun tulisi täyttää? Vasta sitten voin vastata.

:)))

• tahtis.98 kirjoitti:

kerrot mitkä kriteerit minun tulisi täyttää? Vasta sitten voin vastata.

Tähtis on symppis.

Sitkeä vänkääjä, mutta tuntuu kivalta ihmiseltä.

(Ei kuitenkaan ruveta styylaamaan.)

• Phoebus kirjoitti:

Tähtis on symppis.

Entä symppis? Joo, joskus ehkä liikaakin.

Sanasi olivat kuin tai siis melkein kuin se 'korkeamman käden sipaisu'. Kiitosta vaan.

Styylaamaan? Ai siksikö se ei käy, koska olet ateisti ja minä olen ???.

• tahtis.98 kirjoitti:

Entä symppis? Joo, joskus ehkä liikaakin.

Sanasi olivat kuin tai siis melkein kuin se 'korkeamman käden sipaisu'. Kiitosta vaan.

Styylaamaan? Ai siksikö se ei käy, koska olet ateisti ja minä olen ???.

Rakastan vaimoani, joka on muuten teisti.

• beenthere
        Phoebus kirjoitti:

Tähtis on symppis.

Minä näen hänessä sellaisen muista piittaamattoman ylimielisen tyypin. Symppis ja kiva ihminen vastaisi kysymyksiin mutta piittaamaton ja ylimielinen ei.
        Tähtikselle tuntuu olevan ihan yksi ja sama mitä vastataan. Hän toistaa samoja, vääriksi osoitettuja väitteitä kerrasta toiseen.
        Toisia huomioiva ihminen keskustelee vastavuoroisesti. Siihen Tähtis ei edes ylimielisyydessään pyri. Hän vain latelee omituisia juttujaan vaivautumatta selittämään niitä kysyvälle.
        En todellakaan ole innostunut tuollaisista ihmisistä. He eivät kunnioita kanssaihmisiään vaan pyrkivät saamaan huomiota erkoisuudellaan.
        No jos joku tuollaista jaksaa niin hyvä sitten. Minä en jaksa.

• beenthere kirjoitti:

Minä näen hänessä sellaisen muista piittaamattoman ylimielisen tyypin. Symppis ja kiva ihminen vastaisi kysymyksiin mutta piittaamaton ja ylimielinen ei.
        Tähtikselle tuntuu olevan ihan yksi ja sama mitä vastataan. Hän toistaa samoja, vääriksi osoitettuja väitteitä kerrasta toiseen.
        Toisia huomioiva ihminen keskustelee vastavuoroisesti. Siihen Tähtis ei edes ylimielisyydessään pyri. Hän vain latelee omituisia juttujaan vaivautumatta selittämään niitä kysyvälle.
        En todellakaan ole innostunut tuollaisista ihmisistä. He eivät kunnioita kanssaihmisiään vaan pyrkivät saamaan huomiota erkoisuudellaan.
        No jos joku tuollaista jaksaa niin hyvä sitten. Minä en jaksa.

minä en ole pyrkimässä esimerkiksi Sefun tehtäviin. Jos Sinä olet, niin pyri (siis pyri edes) kunnioittamaan näkemyksiäni.

Etkä ole innostunut kaltaististani, etkä jaksa?

Joten, et ole myöskään Sefun paikkaa ansainnut. Vaikka näin ensin kuvittelenkin.

• beenthere
        tahtis.98 kirjoitti:

minä en ole pyrkimässä esimerkiksi Sefun tehtäviin. Jos Sinä olet, niin pyri (siis pyri edes) kunnioittamaan näkemyksiäni.

Etkä ole innostunut kaltaististani, etkä jaksa?

Joten, et ole myöskään Sefun paikkaa ansainnut. Vaikka näin ensin kuvittelenkin.

Ethän edes anna mahdollisuutta kiinnostua, kun et vastaa kysymyksiin. Katsos kun keskustelu perustuu vastavuoroisuudelle eikä sanelulle.
        Mitä tämä kaikki liittyy sefun tehtäviin? Sefu katsoo, ettei palstalla esiinny asiattomuuksia. En minä sefuna sinun juttuihisi puuttuisi. Ei sefun tarvitse ruveta sinun kielikiekuroitasi arvailemaan. Kirjoita ymmärrettävästi ilman kiekuroita, niin ei tarvitse noita selventäviä kysymyksiä esittää, kun ne sinusta ovat niin ikäviä. Mene siis itseesi!

• beenthere kirjoitti:

Ethän edes anna mahdollisuutta kiinnostua, kun et vastaa kysymyksiin. Katsos kun keskustelu perustuu vastavuoroisuudelle eikä sanelulle.
        Mitä tämä kaikki liittyy sefun tehtäviin? Sefu katsoo, ettei palstalla esiinny asiattomuuksia. En minä sefuna sinun juttuihisi puuttuisi. Ei sefun tarvitse ruveta sinun kielikiekuroitasi arvailemaan. Kirjoita ymmärrettävästi ilman kiekuroita, niin ei tarvitse noita selventäviä kysymyksiä esittää, kun ne sinusta ovat niin ikäviä. Mene siis itseesi!

kyseenalaistaa ateistisen käsityksen omaavan ihmisen käsityskykyä.

Ps. Menen aina itseeni, valitettavasti.

• saatanaton
        tahtis.98 kirjoitti:

kyseenalaistaa ateistisen käsityksen omaavan ihmisen käsityskykyä.

Ps. Menen aina itseeni, valitettavasti.

"Asu maassa ja noudata totuutta". Kuka tuon on keksinyt? Lukee galleriasivullasi.Tässä ei varmasti kukaan täysjärkinen voi sanoa että ymmärtäisi sinua.

"Asu maassa"... Ni että ei kuussa, tai auringossa vai mitä helvettiä? Suomenmaatako tarkoitat?

Asu kuussa ja noudata valhetta, tähtis.

• saatanaton kirjoitti:

"Asu maassa ja noudata totuutta". Kuka tuon on keksinyt? Lukee galleriasivullasi.Tässä ei varmasti kukaan täysjärkinen voi sanoa että ymmärtäisi sinua.

"Asu maassa"... Ni että ei kuussa, tai auringossa vai mitä helvettiä? Suomenmaatako tarkoitat?

Asu kuussa ja noudata valhetta, tähtis.

Kait tämä toteamus on Raamattuun kirjoitettu, jos oikein muistan, siis Psalmeihin.

Ps. Ainakin minä asun maassa ja pyrin noudattamaan niin sanottua totuutta. Siis sillä mittakaavalla, mikä on tarjottu. Eli en asu kuussa, ja kuka siellä edes hauaisi asustaa?

• saatanaton
        tahtis.98 kirjoitti:

Kait tämä toteamus on Raamattuun kirjoitettu, jos oikein muistan, siis Psalmeihin.

Ps. Ainakin minä asun maassa ja pyrin noudattamaan niin sanottua totuutta. Siis sillä mittakaavalla, mikä on tarjottu. Eli en asu kuussa, ja kuka siellä edes hauaisi asustaa?

Minä en mielisairaan kanssa keskustele.

Jätä se Raamatun lukeminen vähemmälle ja muutu ateistiksi.

Kysyit kokeeko ateistisen käsityksen omaava milloinkaan enää sen jälkeen Korkeamman Sipaisua.

Totuus: ei koe.

Jumalan tönimiset ja sipaisut ym.älyttömyydet loppuvat siihen kuin seinään.

Ryhdy siis ateistiksi - siitä alkaa parantuminen, sinulla.

• saatanaton kirjoitti:

Minä en mielisairaan kanssa keskustele.

Jätä se Raamatun lukeminen vähemmälle ja muutu ateistiksi.

Kysyit kokeeko ateistisen käsityksen omaava milloinkaan enää sen jälkeen Korkeamman Sipaisua.

Totuus: ei koe.

Jumalan tönimiset ja sipaisut ym.älyttömyydet loppuvat siihen kuin seinään.

Ryhdy siis ateistiksi - siitä alkaa parantuminen, sinulla.

1. En ole (siis vielä) saanut mielisairaaksi luokiteltua paperia.

2. En 'usko' Raamatun sanaan, siis siten kuin se Raamatussa 'pelkistettynä' esitetään.

3. En ryhdy ateistiksi, koska jumala on ja ilman jumalaa elämä olisi täysin merkityksetöntä.

Ja jumalan tehtävänä on yksinomaan töniä ja sipaista.

• saatanaton
        tahtis.98 kirjoitti:

2. En 'usko' Raamatun sanaan, siis siten kuin se Raamatussa 'pelkistettynä' esitetään.

3. En ryhdy ateistiksi, koska jumala on ja ilman jumalaa elämä olisi täysin merkityksetöntä.

Jumalasi siis tönii ja sipaisee sinua silloin tällöin? Onko muita oireita?

• tahtis.98 kirjoitti:

Mutta jonkun kanssa sun kantsis kuitenkin noista tuntemuksista puhua.

• saatanaton kirjoitti:

Jumalasi siis tönii ja sipaisee sinua silloin tällöin? Onko muita oireita?

sillain hellävaraisesti. Lisäoireena ilmenee ymmärryksen kasvua.

• A.Mikkonen kirjoitti:

Mutta jonkun kanssa sun kantsis kuitenkin noista tuntemuksista puhua.

just täällä puhu niistä?

• Ei ennen eikä jälkeen:)
      Ps. Puhun tietenkin vain itseni puolesta.

• koskaan?

• tahtis.98 kirjoitti:

koskaan?

En koskaan, sori:)
        Tosin en tiedä mitä korkeamman käden sipaisu edes tarkoittaa.

• A.Mikkonen kirjoitti:

En koskaan, sori:)
        Tosin en tiedä mitä korkeamman käden sipaisu edes tarkoittaa.

Ainakin minä koen joskus tuon 'sipaisun' ihan peruselämässä. Kuin ailahduksena jostakin suuremmasta kuin ihminen.

Eikös luonnon monimuotoisuuskaan ihmeineen havahduta?

• tahtis.98 kirjoitti:

Ainakin minä koen joskus tuon 'sipaisun' ihan peruselämässä. Kuin ailahduksena jostakin suuremmasta kuin ihminen.

Eikös luonnon monimuotoisuuskaan ihmeineen havahduta?

"Eikös luonnon monimuotoisuuskaan ihmeineen havahduta?"
        Kyllä, mutta sehän on vain ihan luonnollista:)

• A.Mikkonen kirjoitti:

"Eikös luonnon monimuotoisuuskaan ihmeineen havahduta?"
        Kyllä, mutta sehän on vain ihan luonnollista:)

Mitä tarkoitat?

• tahtis.98 kirjoitti:

Mitä tarkoitat?

Mietippä Tähtis sitä, mikä on luonnollista:)

• Korkeimmat voimat eivät rauhaani häiritse.

Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että en tuntisi voimakkaita tunteita, jopa haltioitumista.

Upeita fiiliksiä voi saada esimerkiksi yhteisissä elämyksissä läheisten ja ystävien kanssa, luonnon ja ihmisten aikaansaannosten vierellä tai joskus jonkin erikoisen yhteensattuman tapahtuessa.

Elämä on liian hienoa tuhlattavaksi yhden oletuksen ympärillä.

• Ei levitellä tätä muille, mutta joskus joku musiikki tai leffa saa kyyneleen vierähtään silmäkulmasta.

• mistään oletuksesta, siis siinä mielessä kuin Sinä koet noita vahvoja haltioitumisen tunteitasi.

Haltioitua? Oletko niin sanotusti nirvanassa, vai mitä tuo haltioituminen oikein tarkoittaa?

• tahtis.98 kirjoitti:

mistään oletuksesta, siis siinä mielessä kuin Sinä koet noita vahvoja haltioitumisen tunteitasi.

Haltioitua? Oletko niin sanotusti nirvanassa, vai mitä tuo haltioituminen oikein tarkoittaa?

Multa ainakin on hävinny esim muisti(vaikka olen ollu selvinpäin) soittokeikka tilanteissa, siis kun olen itte ollu soittamassa, ja asiat on rullannu:)

• tahtis.98 kirjoitti:

mistään oletuksesta, siis siinä mielessä kuin Sinä koet noita vahvoja haltioitumisen tunteitasi.

Haltioitumista on aikasen vaikea kuvailla.

Ehkäpä se on jonkinlaista antautumista tunteen vietäväksi, oman itsensä unohtamista, heittäytymistä.

Johan sanakin kuvaa jonkun kaappaavan mielen hallintaansa. Uskonnottomalle se jokin ei vaan ole yliluonnollinen otus, vaan jotain maallista mutta järisyttävää.

• Phoebus kirjoitti:

Haltioitumista on aikasen vaikea kuvailla.

Ehkäpä se on jonkinlaista antautumista tunteen vietäväksi, oman itsensä unohtamista, heittäytymistä.

Johan sanakin kuvaa jonkun kaappaavan mielen hallintaansa. Uskonnottomalle se jokin ei vaan ole yliluonnollinen otus, vaan jotain maallista mutta järisyttävää.

Niin, mutta ainakin minun näin realistina on vähän vaikea haltioitua oikein mistään. Mutta jospa ateistilla onkin parempi kyky antautua vaistoilleen?

Saan kait vielä kysyä, että onko ateistilla ehkä herkemmät vaistot?

• tahtis.98 kirjoitti:

Niin, mutta ainakin minun näin realistina on vähän vaikea haltioitua oikein mistään. Mutta jospa ateistilla onkin parempi kyky antautua vaistoilleen?

"Niin, mutta ainakin minun näin realistina on vähän vaikea haltioitua oikein mistään."

Ei uskis kovin realisti voi olla jos uskoo mielikuvituskavereihin ja jos sinun on vaikeaa kokea "haltioitumista" mistään olet melko kylmä ihminen. Itse haltioiduin viimeksi muutama minuutti sitten kun kuuntelin upeaa musiikkia. Haltioiduin myös aiemmin aamupäivällä kun kävin katsomassa söpöistä söpöimpää viikon vanhaa varsaa.

"Mutta jospa ateistilla onkin parempi kyky antautua vaistoilleen?"

Ei se siitä ole kiinni onko ateisti tai ei. Jotkut ihmiset ovat herkempiä kuin toiset.

ks. edellinen vastaus.

Jos et edes tiedä mitä tarkoittaa haltioitua niin hyväesimerkki haltioitumisesta on kaikki asiat mistä positiivisesti huokaat "OIHHHH" Tajuatko?

• missxcessive kirjoitti:

"Niin, mutta ainakin minun näin realistina on vähän vaikea haltioitua oikein mistään."

Ei uskis kovin realisti voi olla jos uskoo mielikuvituskavereihin ja jos sinun on vaikeaa kokea "haltioitumista" mistään olet melko kylmä ihminen. Itse haltioiduin viimeksi muutama minuutti sitten kun kuuntelin upeaa musiikkia. Haltioiduin myös aiemmin aamupäivällä kun kävin katsomassa söpöistä söpöimpää viikon vanhaa varsaa.

"Mutta jospa ateistilla onkin parempi kyky antautua vaistoilleen?"

Ei se siitä ole kiinni onko ateisti tai ei. Jotkut ihmiset ovat herkempiä kuin toiset.

ks. edellinen vastaus.

Jos et edes tiedä mitä tarkoittaa haltioitua niin hyväesimerkki haltioitumisesta on kaikki asiat mistä positiivisesti huokaat "OIHHHH" Tajuatko?

arvioitu persoonaani kantilta kuin kantilta, niin toteaisin mieluusti kuitenkin edelleenkin, että olen realisti.

Ja haltioitua? Jos ei osaa, niin on kylmä ihminen?

Ei, ei, ei! Ei tämä näin mene, ainakaan kohdallani. Kun on realisti, niin silloin on helpompi ymmärtää asioita kuin asioita, ilman spekulaatioita. Toki se herkkyys on kaikilla olemassa, ja sen myötä tuottaa niitä tuntemuksia vain itselleen.

Jos 'haltioidun', niin mieluusti sanon vain 'jes', eli en huokaile.

• tahtis.98 kirjoitti:

arvioitu persoonaani kantilta kuin kantilta, niin toteaisin mieluusti kuitenkin edelleenkin, että olen realisti.

Ja haltioitua? Jos ei osaa, niin on kylmä ihminen?

Ei, ei, ei! Ei tämä näin mene, ainakaan kohdallani. Kun on realisti, niin silloin on helpompi ymmärtää asioita kuin asioita, ilman spekulaatioita. Toki se herkkyys on kaikilla olemassa, ja sen myötä tuottaa niitä tuntemuksia vain itselleen.

Jos 'haltioidun', niin mieluusti sanon vain 'jes', eli en huokaile.

Ensimmäisenä tulee mieleen väistämättä tunnevammainen ihminen jos ei osaa haltioitua juuri mistään, mutta kuitenkin sanot huudahtavasi "Jes" haltioituessasi, eli ainakin joskus joku tuntuu joltain sydämesi sopukoissa, ja se on hyvä. Seuraavan kerran kun jumalasi sipaisee huuda "JEBOU".

psst. Kerrohan mitä mielestäsi tarkoittaa realisti.

• missxcessive kirjoitti:

Ensimmäisenä tulee mieleen väistämättä tunnevammainen ihminen jos ei osaa haltioitua juuri mistään, mutta kuitenkin sanot huudahtavasi "Jes" haltioituessasi, eli ainakin joskus joku tuntuu joltain sydämesi sopukoissa, ja se on hyvä. Seuraavan kerran kun jumalasi sipaisee huuda "JEBOU".

psst. Kerrohan mitä mielestäsi tarkoittaa realisti.

Realistina koen, että voimavarojaan on turha heittää asioihin, joille ei yksinkertaisesti voi mitään. Ei vaikka mitä tekisi.

Tällöin tätä vain yrittää sivuuttaa ne, ilman puheen pärinääkään. Eli säästää voimavarojaan, ja tämän koen tässä jutussa tärkeimpänä.

• Ateismin omaksuminen

Kohdallani kävi niin, että en hurahtanut ateismi-uskoon, koska ateismi ei ole uskonto.

Koska mikään uskonto ei mielestäni ole totta, olen siis ateisti. Pidän tätä luonnollisena olotilana, koska ei ole syytä palvoa mitään yliluonnollista.

• kuin jumala.

• Noh, sanotaan
        tahtis.98 kirjoitti:

kuin jumala.

sitten, että minusta minkään uskonnon jumalaa/jumalia ei ole olemassa.

Ei siten sipaisuakaan ko. taholta ole tulossa.

• Noh, sanotaan kirjoitti:

sitten, että minusta minkään uskonnon jumalaa/jumalia ei ole olemassa.

Ei siten sipaisuakaan ko. taholta ole tulossa.

kuitenkin yksi uskonnon ulottuvuuksista?

Joten mistä se 'sipaisu' sitten tulee?

• beenthere
        tahtis.98 kirjoitti:

kuin jumala.

Ilman uskontoja ei olisi jumalia ja ilman uskontoja et olisi uskossa. Mikähän tässä nyt on niin vaikeaa ymmärtää.

• beenthere
        tahtis.98 kirjoitti:

kuitenkin yksi uskonnon ulottuvuuksista?

Joten mistä se 'sipaisu' sitten tulee?

Oikeasti kyllä sanoisimme suomeksi lienee ja ei liene. Mutta kukin tavallaan.
        Ateismi ei siis liene yksi uskonnon ulottuvuuksista. Ateismi on nimenomaan kaikkien uskontojen ulkopuolelle jättäytymistä.
        Mikä ihmeen pakkomielle sinulla on istuttaa ateismi uskontojen raameihin? Kateuttako vai mitä?

• beenthere kirjoitti:

Ateismi ei siis liene yksi uskonnon ulottuvuuksista. Ateismi on nimenomaan kaikkien uskontojen ulkopuolelle jättäytymistä.
        Mikä ihmeen pakkomielle sinulla on istuttaa ateismi uskontojen raameihin? Kateuttako vai mitä?

asiantuntija tällä osa-alueella, tällä lie -alueella siis?

Sorry itselleni vaan, että edes viitsin alentua tämän 'tason keskustelulle', mutta kohdallani ei nyt todellakaan ole kyse mistään kateudesta.

Kyse kohdallani on 'äimistyksessäni' (korjaa, jos haluat).

Ps. Kade, siis mistä?

• beenthere
        tahtis.98 kirjoitti:

asiantuntija tällä osa-alueella, tällä lie -alueella siis?

Sorry itselleni vaan, että edes viitsin alentua tämän 'tason keskustelulle', mutta kohdallani ei nyt todellakaan ole kyse mistään kateudesta.

Kyse kohdallani on 'äimistyksessäni' (korjaa, jos haluat).

Ps. Kade, siis mistä?

Mitäs sinä sitten äimistelet?

• beenthere kirjoitti:

Mitäs sinä sitten äimistelet?

mahdollisessa 'Sefu -tehtävässäsi'.

• tahtis.98 kirjoitti:

Koko ajan sinä vedät beentheren mahdollista sheriffinä oloa mukaan keskusteluusi hänen kanssaan. Pelkäätkö sinä että hän poistelisi aloituksiasi? En usko, vain häirikköviestit. beenthere on varmasti sama tyyppi ja ajattelee sinusta samalla lailla myös mahdollisena sheriffinä ollessaan. Ei palstasheriffin tarvitse kenenkään persettä nuolla.

• beenthere
        tahtis.98 kirjoitti:

Kuinka se liittyy tähän keskusteluun? Sefun hommahan on jotain ihan muuta kuin mielipiteiden vaihtoa. Siitähän tässä pitäisi olla kysymys.
        Ei sefuna olo tarkoita sitä, ettei saisi olla omia mielipiteitä.
        Se tarkoittaa sitä, ettei sensuroi mielipiteitä omien mielipiteidensä mukaisesti vaan palstan sääntöjen mukaisesti. Olen mielestäni täysin kykenevä siihen.

• beenthere kirjoitti:

Kuinka se liittyy tähän keskusteluun? Sefun hommahan on jotain ihan muuta kuin mielipiteiden vaihtoa. Siitähän tässä pitäisi olla kysymys.
        Se tarkoittaa sitä, ettei sensuroi mielipiteitä omien mielipiteidensä mukaisesti vaan palstan sääntöjen mukaisesti. Olen mielestäni täysin kykenevä siihen.

Ja Tähtiksen aloitukset jäis varmana esimerkkinä kaikille:)

• beenthere kirjoitti:

No sorry nyt, jos arvostelin tätä Sefu -asiaa.

Liet kait kuitenkin passeli, lausuthan: "ettei sensuroi mielipiteitä omien mielipiteidensä mukaisesti vaan palstan sääntöjen mukaisesti."

• readmorethanonebook
        beenthere kirjoitti:

"Ateismi on nimenomaan kaikkien uskontojen ulkopuolelle jättäytymistä. "

Vertaa ateismi/uskonnottomuus. Ovat ihan eri asioita. Kyllä ateismi itsessään EI ole uskonto, mutta ateismi ei sulje kaikkia uskontoja pois.

• beenthere
        readmorethanonebook kirjoitti:

"Ateismi on nimenomaan kaikkien uskontojen ulkopuolelle jättäytymistä. "

Vertaa ateismi/uskonnottomuus. Ovat ihan eri asioita. Kyllä ateismi itsessään EI ole uskonto, mutta ateismi ei sulje kaikkia uskontoja pois.

Kyllä ateismi on uskontojen ulkopuolelle jättäytymistä. Kaikkihan ovat ateisteja. Kristitty on ateisti muihin kuin kristinuskoon nähden.
        Kristinuskon ollessa kyseessä, hän ei ole ateisti. Muiden uskontojen ulkopuolelle hän taas haluaa asettua.

Mikä on mielestäsi ateismin ja uskonnottomuuden ero?

• M@k3
      • joskus kokenut? Ja sitten jostakin syystä luopunut?

Naurunappulanko takia?

• M@k3
        tahtis.98 kirjoitti:

joskus kokenut? Ja sitten jostakin syystä luopunut?

Naurunappulanko takia?

Kummankin rukoilulla oli sama vaikutus ja lopulta huomasi että vaikutus asioihin oli ihan sama vaikka ei rukoillutkaan.

• M@k3 kirjoitti:

Kummankin rukoilulla oli sama vaikutus ja lopulta huomasi että vaikutus asioihin oli ihan sama vaikka ei rukoillutkaan.

Ja kumpaakin olet aikanasi rukoillut, ja sama vaikutus?

Kenties rukoilit vain yksinomaan oman menestymisesi, hyvinvointisi jne. eteen? Teitkö ehkä ja kenties tässä kohtaa virheen?

• M@k3
        tahtis.98 kirjoitti:

Ja kumpaakin olet aikanasi rukoillut, ja sama vaikutus?

Kenties rukoilit vain yksinomaan oman menestymisesi, hyvinvointisi jne. eteen? Teitkö ehkä ja kenties tässä kohtaa virheen?

Rukoilin että eräs pyörätuolissa istunut kehitysvammainen olisi parantunut.

• M@k3 kirjoitti:

Rukoilin että eräs pyörätuolissa istunut kehitysvammainen olisi parantunut.

Toivoitko ehkä ihmeparantumista?

Lie raakaa tekstiä puoleltani, mutta etkö tässä kohtaa olisi mieluummin 'rukoillut' lääketieteen ammattilaista?

Toisaalta, olen vakuuttunut, että tämä mainitsemasi pyörätuolissa istunut kehitysvammainen on paikkansa ansainnut. Ja ennen kaikkea arvonsa ansainnut meidän 'terveidenkin' keskuudessa, koska jos herkällä korvalla häntäkin kuuntelet, niin tiedät miksi.

• saatanaton
        tahtis.98 kirjoitti:

Lie raakaa tekstiä puoleltani, mutta etkö tässä kohtaa olisi mieluummin 'rukoillut' lääketieteen ammattilaista?

Toisaalta, olen vakuuttunut, että tämä mainitsemasi pyörätuolissa istunut kehitysvammainen on paikkansa ansainnut. Ja ennen kaikkea arvonsa ansainnut meidän 'terveidenkin' keskuudessa, koska jos herkällä korvalla häntäkin kuuntelet, niin tiedät miksi.

pyörätuolissa istunut nainen olisi siinä koska oli tehnyt jotain syntiä?

• beenthere
        tahtis.98 kirjoitti:

Ihan oikeasti se on lienee eikä lie tuollaisessa yhteydessä. Jos et ymmärrä tai osaa käyttää sanaa, älä käytä sitä.

"Aikamuodoista potentiaalissa on käytössä vain preesens ja perfekti. Olla-apuverbin potentiaali muodostetaan lie-vartalosta (olla-verbin passiivin potentiaalin preesens on kuitenkin oltaneen), esim.

lienen ottanut
        lienet sanonut
        lienee tehty

Potentiaali on varsin >>harvinainen modus. Sitä käytetään lähes pelkästään kirjoitetussa yleiskielessä. Monesti potentiaali korvataan taitaa-verbillä ynnä infinitiivillä. Myös adverbit ehkä, kai yms. yhdessä indikatiivin kanssa korvaavat potentiaalin. Esim.

Hän lienee sairas.
        Vrt. Hän taitaa olla ~ ehkä (kai, luultavasti) on sairas."

• saatanaton kirjoitti:

pyörätuolissa istunut nainen olisi siinä koska oli tehnyt jotain syntiä?

Enpä usko, että tuo nainen istuu pyörätuolissaan synnin takia, koska muutoinhan me kaikki olisimme tuossa samassa asemassa.

• Semis+

Usein miten jonkin suuren luonnotapahtuman yhteydessä tulee Phoebuksen kuvaaman kaltainen haltioitumisen tunne. Esim. viime kesänä pääkaupungin yli pyyhkäissyt ukkosmyrsky aiheutti jonnin verran haltioitumista. Olo tuntui jotenkin pieneltä, mutta mahtavalta, kun sai todistaa luonnon ihmeellisyyksiä.
      Sama tunne sai kylmät väreet juoksemaan selkäpiitä pitkin viime talvena, kun katselin huurtuneita puita.

Onnellisuutta taas kokee pitkin viikkoa, joskus harvemmin joskus useammin. Onnellisuuden tunne ilmenee minulla siten, että jokin asia saa mieleni kohoamaan, tunnen sympatiaa ja olo nyt vain on kokonaisuudessaan levollinen. Viime viikolla kävelin metsässä, siellä täällä oli pudonneita lehtiä ja ilmassa oli kostea syksyinen tuoksu. Metsäaukion läpi kävellessäni aurinko lämmitti kasvojani ja kaikki tuo yhdessä sai oloni onnelliseksi.
      Toisena hetkenä se saattaa olla sitä, että vaimo sipaisee häiritsevän hiuksen otsaltani - koen lämpöä ja sympatiaa - oloni on onnellinen.

En ole tainnut koskaan kokea mitään sellaista, että joku ulkoapäin tuuppaisi minuun jonkin olotilan. Tai sitten en ymmärrä lainkaan mitä tarkoitat "korkeamman käden sipaisuna".

• just'ikään myrskyyn ja sen voimaan liittyen erään kommentin. Kommentin, jossa eräs ihminen koki sen yhteydessä voimakkaan tunteen ihmisen pienuudesta ja jonkin suuremman olemassaolosta.

Eli koet kuitenkin luonnonvoimat jonakin korkeampana 'sipaisuna'?

• Semis+
        tahtis.98 kirjoitti:

just'ikään myrskyyn ja sen voimaan liittyen erään kommentin. Kommentin, jossa eräs ihminen koki sen yhteydessä voimakkaan tunteen ihmisen pienuudesta ja jonkin suuremman olemassaolosta.

Eli koet kuitenkin luonnonvoimat jonakin korkeampana 'sipaisuna'?

Koen ne hieman harvinaisempina tuntemuksina ja siksi ne koskettavat voimakkaammin.

Voisi kuvitella, että niihin voisi turtua kuten humalaan. Ensi humalat ovat tuntuneet
        huikeilta kokemuksilta, mutta nyt humaltuminen lähinnä ärsyttää enkä viitsi juurikaan
        nykyisin käyttää alkoholia. Vesi riittää ruokajuomaksi hienonkin ruan kera ;)

Eli tunnen luonnonvoimat joskus haltioitumisena. Saahan sitä toki kutsua korkeammaksi sipaisuksi, jos siltä tuntuu. Hieno tunne joka tapauksessa :)

• Semis+ kirjoitti:

Koen ne hieman harvinaisempina tuntemuksina ja siksi ne koskettavat voimakkaammin.

Voisi kuvitella, että niihin voisi turtua kuten humalaan. Ensi humalat ovat tuntuneet
        huikeilta kokemuksilta, mutta nyt humaltuminen lähinnä ärsyttää enkä viitsi juurikaan
        nykyisin käyttää alkoholia. Vesi riittää ruokajuomaksi hienonkin ruan kera ;)

Eli tunnen luonnonvoimat joskus haltioitumisena. Saahan sitä toki kutsua korkeammaksi sipaisuksi, jos siltä tuntuu. Hieno tunne joka tapauksessa :)

edessä tätä suorastaan mykistyy, kokee oman pienuutensa.

Ja se tunne suorastaan huimaa, ja se korkeampi viimeistään tällöin sipaisee. Eli antaa ymmärryksen jumalasta.

Ps. Humala on jokseenkin mielenkiintoinen kokemus ja valitettavasti niin moni juuri tätä kautta hakee/etsii elämänsä tarkoitusta. Hukassa mikä hukassa.

• Semis+
        tahtis.98 kirjoitti:

edessä tätä suorastaan mykistyy, kokee oman pienuutensa.

Ja se tunne suorastaan huimaa, ja se korkeampi viimeistään tällöin sipaisee. Eli antaa ymmärryksen jumalasta.

Ps. Humala on jokseenkin mielenkiintoinen kokemus ja valitettavasti niin moni juuri tätä kautta hakee/etsii elämänsä tarkoitusta. Hukassa mikä hukassa.

Eikös olekin mielenkiintoista tämä elämä ja sen tulkinta. Sinä näet siinä ulkoisen entiteetin kuiskauksen ja minä mielentilan muutoksen.

Koska olen tänään filosofisella mielellä, niin pohdiskelin asiaa lisää. Yritin löytää jotain yksiselitteistä selitystä sanalle haltioituminen, varmaan sille sellainen on, mutta miten se tunne tulee onkin jo toinen juttu. Koitin muistella toista tällaista "haltioitumisen" tunnetta ja sellainen minulla oli reilu vuosi sitten Brasilian Iguaçun putouksilla ( tai espanjaksi Iguazú, Argentina ja Paraquay).
        Ensiksi niiden näkeminen lähes salpaa hengityksen. Se vesimassojen voima ja näyttävyys, kanjonit ja vuoret. Sitten tulee jonkinlainen realismi, jossa itsensä asettaa oikeisiin mittasuhteisiin maailmakaikkeuden kanssa - tässä tapauksessa vesiputouksen suhteen :) - tämä kaikki tapahtuu enemmän ja vähemmän tiedostamattomasti ja seurauksena on mykistyminen ja nöyryys luonnonmahtavuuden todistamisessa.

Noh, tämän paremmin en taida kyetä kertomaan mitä pääni sisällä tapahtuu :)

• Semis+ kirjoitti:

Eikös olekin mielenkiintoista tämä elämä ja sen tulkinta. Sinä näet siinä ulkoisen entiteetin kuiskauksen ja minä mielentilan muutoksen.

Koska olen tänään filosofisella mielellä, niin pohdiskelin asiaa lisää. Yritin löytää jotain yksiselitteistä selitystä sanalle haltioituminen, varmaan sille sellainen on, mutta miten se tunne tulee onkin jo toinen juttu. Koitin muistella toista tällaista "haltioitumisen" tunnetta ja sellainen minulla oli reilu vuosi sitten Brasilian Iguaçun putouksilla ( tai espanjaksi Iguazú, Argentina ja Paraquay).
        Ensiksi niiden näkeminen lähes salpaa hengityksen. Se vesimassojen voima ja näyttävyys, kanjonit ja vuoret. Sitten tulee jonkinlainen realismi, jossa itsensä asettaa oikeisiin mittasuhteisiin maailmakaikkeuden kanssa - tässä tapauksessa vesiputouksen suhteen :) - tämä kaikki tapahtuu enemmän ja vähemmän tiedostamattomasti ja seurauksena on mykistyminen ja nöyryys luonnonmahtavuuden todistamisessa.

Noh, tämän paremmin en taida kyetä kertomaan mitä pääni sisällä tapahtuu :)

Juuri näin. Itse haltioidun vähäpätöisimmistäkin asioista, melkeinpä päivittäin jostai. :D

• Semis+
        missxcessive kirjoitti:

Juuri näin. Itse haltioidun vähäpätöisimmistäkin asioista, melkeinpä päivittäin jostai. :D

Siinä tapauksessa olen kateellinen sinulle. En kyllä kovin usein koe haltioitumista. Kyllä se vuodessa jää yhden käden sormiin :)

• beenthere

Mikä ihme on korkeamman käden sipaisu?

• Semis+

Jos se on tuon haltioitumisen tunteen kuvaamista uskonnollisin käsittein, tai sitten ei. Emmä tiiä.

• mahdollisena tulevana sheriffinä tulisi Sinulla olla tästä asiasta edes pienen pieni käsitys .

• beenthere
        tahtis.98 kirjoitti:

mahdollisena tulevana sheriffinä tulisi Sinulla olla tästä asiasta edes pienen pieni käsitys .

Kun ei ole niin kerropa. Yllätäpä kaikki ja vastaa kerrankin sinulle esitettyyn kysymykseen.

• beenthere kirjoitti:

Kun ei ole niin kerropa. Yllätäpä kaikki ja vastaa kerrankin sinulle esitettyyn kysymykseen.

pitäisi olla, ja jos ei ole niin vähintä mitä sefulta odottaa voisi, olisi että ottaisi sitten selvän. Vähän kuin 'esimieheltä' yleensä. Vai olisiko aikomuksesi sitten kuitenkin olla tietyllä tavalla puolueellinen?

Yllätys: 'korkeamman käden sipaisu'? = Sipaisu sieluun.

• beenthere
        tahtis.98 kirjoitti:

pitäisi olla, ja jos ei ole niin vähintä mitä sefulta odottaa voisi, olisi että ottaisi sitten selvän. Vähän kuin 'esimieheltä' yleensä. Vai olisiko aikomuksesi sitten kuitenkin olla tietyllä tavalla puolueellinen?

Yllätys: 'korkeamman käden sipaisu'? = Sipaisu sieluun.

Mihin sieluun? Ei ihmisellä ole mitään sielua. Ei sefun tarvitse tietää jokaisen idioottimaisia väitteitä.
        Eikä tarvitse edes ottaa selvää.
        Jos et osaa itse sitä selittää, niin minun puolestani asia ei sitten ole sen arvoinen.
        Itse sinä valitset tapasi kommunikoida toisten kanssa. Vastavuoroisesti tai ylimielisesti. Ilmeisesti rakastat tuota ylimielistä linjaasi.
        No, omapa on valintasi.
        Sefuna antaisin sinun tietenkin suoltaa noita kummallisuuksiasi täällä. Sananvapaus on kaikilla. Miksi en antaisi?
        Pitäisikö sefun tuosta vaan hyväksyä kaikki mielipiteet? Ei kai sentään. Sensuuri ja hyväksyminen on kaksi eri asiaa.
        Olet sinä kyllä kumma otus.

• beenthere kirjoitti:

Mihin sieluun? Ei ihmisellä ole mitään sielua. Ei sefun tarvitse tietää jokaisen idioottimaisia väitteitä.
        Eikä tarvitse edes ottaa selvää.
        Jos et osaa itse sitä selittää, niin minun puolestani asia ei sitten ole sen arvoinen.
        Itse sinä valitset tapasi kommunikoida toisten kanssa. Vastavuoroisesti tai ylimielisesti. Ilmeisesti rakastat tuota ylimielistä linjaasi.
        No, omapa on valintasi.
        Sefuna antaisin sinun tietenkin suoltaa noita kummallisuuksiasi täällä. Sananvapaus on kaikilla. Miksi en antaisi?
        Pitäisikö sefun tuosta vaan hyväksyä kaikki mielipiteet? Ei kai sentään. Sensuuri ja hyväksyminen on kaksi eri asiaa.
        Olet sinä kyllä kumma otus.

mielestäsi edes sielua?

Mutta arvoota sitten, sen valintasi jälkeen, ihminen ihan miten lystäät. Ja minä olen muka otus? Kait sitten, ateistisen käsityksen mukaan.

• beenthere
        tahtis.98 kirjoitti:

mielestäsi edes sielua?

Mutta arvoota sitten, sen valintasi jälkeen, ihminen ihan miten lystäät. Ja minä olen muka otus? Kait sitten, ateistisen käsityksen mukaan.

Ei ole sielua ihmisellä monen muunkaan mielestä. Sielu liittyy uskonnollisiin termeihin ja käsitteisiin nykyisin ja kuten voit ymmärtää (jos halua riittää) ne eivät kuulu ateistin maailmaan. Eikä psytkologian eikä tieteen jne.

"Sielu on nimitys, jota käytetään ihmisen ja joskus muunkin (elollisen) olennon väitetystä tajuisesta, henkisten toimintojen ja ilmiöiden ylläpitäjänä toimivasta aineettomasta puolesta, joka usein käsitetään itsenäiseksi olioksi ja jonka monissa uskonnoissa ajatellaan lähtevän ruumiista kuolemassa ja jatkavan olemassaoloaan.[1] Näkemystä, jonka mukaan ulkomaailmaa aistiva aineellinen keho ja ulkomaailmasta tietoinen aineeton tajunta tai sielu ovat kaksi eri asiaa kutsutaan dualismiksi.[2] Aiemmin sana sielu oli myös tieteellisessä käytössä (psykologiaa kutsuttiin ”sielutieteeksi”), mutta nykyään sielu on useimmiten yksinomaan uskonnollinen käsite."

• saatanaton
        beenthere kirjoitti:

Ei ole sielua ihmisellä monen muunkaan mielestä. Sielu liittyy uskonnollisiin termeihin ja käsitteisiin nykyisin ja kuten voit ymmärtää (jos halua riittää) ne eivät kuulu ateistin maailmaan. Eikä psytkologian eikä tieteen jne.

"Sielu on nimitys, jota käytetään ihmisen ja joskus muunkin (elollisen) olennon väitetystä tajuisesta, henkisten toimintojen ja ilmiöiden ylläpitäjänä toimivasta aineettomasta puolesta, joka usein käsitetään itsenäiseksi olioksi ja jonka monissa uskonnoissa ajatellaan lähtevän ruumiista kuolemassa ja jatkavan olemassaoloaan.[1] Näkemystä, jonka mukaan ulkomaailmaa aistiva aineellinen keho ja ulkomaailmasta tietoinen aineeton tajunta tai sielu ovat kaksi eri asiaa kutsutaan dualismiksi.[2] Aiemmin sana sielu oli myös tieteellisessä käytössä (psykologiaa kutsuttiin ”sielutieteeksi”), mutta nykyään sielu on useimmiten yksinomaan uskonnollinen käsite."

Tähtis on psykopaatti.

Harvoin tapaa noin kylmiä kalkkiksia kuin mitä tähtis on.

Hänestä pyörätuolipotilaskin on ansainnut paikkansa.

Täysin sydämetön, ja jos menetit tähtiksestä kannattajan niin minusta saat, paitsi että olen sitä mieltä että tähtis pitäisi bannata.

Hän ei keskustele ateismista, vaan tuo palstalle omia mielisairaita vääntöjään jotka on omassa invapäässään kuvitellut viisaiksi.

Hoitoon hänet pitäisi laittaa. On niin vammaisia hänen jutut,

• saatanaton kirjoitti:

Tähtis on psykopaatti.

Harvoin tapaa noin kylmiä kalkkiksia kuin mitä tähtis on.

Hänestä pyörätuolipotilaskin on ansainnut paikkansa.

Täysin sydämetön, ja jos menetit tähtiksestä kannattajan niin minusta saat, paitsi että olen sitä mieltä että tähtis pitäisi bannata.

Hän ei keskustele ateismista, vaan tuo palstalle omia mielisairaita vääntöjään jotka on omassa invapäässään kuvitellut viisaiksi.

Hoitoon hänet pitäisi laittaa. On niin vammaisia hänen jutut,

banni päälle vaan (kokemustahan tästäkin jo on), ja hoitoon myös (tätä ei vielä ole).

Ps . Kukahan täällä ihan oikeasti ateismista keskustelee?

• saatanaton
        tahtis.98 kirjoitti:

banni päälle vaan (kokemustahan tästäkin jo on), ja hoitoon myös (tätä ei vielä ole).

Jumala varmaan.

Ja jos et hakeudu hoitoon niin omapa on häpeäsi, koska tarvitset apua. Voisit parantua.

• beenthere kirjoitti:

liity ateistisen käsityksen omaavan ihmisen eloon?

Eli pelkkä ruumis eli keho?

• beenthere
        tahtis.98 kirjoitti:

Oletko koskaan kuullut sellaisesta kuin mieli? Oletko tosdellakin siinä uskossa, että jos ihminen ei usko sieluun hänellä ei enää ole mieltä?
        On keho ja mieli. Se mieli on se, jossa me rakennamme näitä ajatuksia ja käsittelemme tunteitamme.

• saatanaton
        tahtis.98 kirjoitti:

Minua hävettää puolestasi.

Olet ihan pihalla, sekaisin kuin seinäkello.

Sinua käy sääliksi.

Teeppä niin että ota selvää AO-testejä netissä. Suorita yksi niin saat tietää missä mennään.
        Ehkä sen jälkeen sinulle valkenee ettet ollut ollenkaan tilanteen tasalla.

Sinulla jää monet asiat käsittämättä tai käsität ne väärin,

Se on ärsyttävää, ja siksi sinut on jouduttu bannaamaankin.

• tahtis.98 kirjoitti:

Sä vaan tunnut pahantahtoiselta ihmiseltä, kaikki on tähän saakka ollu että tähtis on hyväntahtoinen hönttejäpuhuva ihminen, mutta teet parhaasi oikaistaksesi tämän kuvan, mutta se on sinin oikeutessi:)

• saatanaton
        A.Mikkonen kirjoitti:

Sä vaan tunnut pahantahtoiselta ihmiseltä, kaikki on tähän saakka ollu että tähtis on hyväntahtoinen hönttejäpuhuva ihminen, mutta teet parhaasi oikaistaksesi tämän kuvan, mutta se on sinin oikeutessi:)

olet tietenkin tuota mieltä.
        Olen välillä palstalla ja usein olen lukenut negatiivista tästä sinun ihailun kohteestasi.

Mm.tässä ketjussa joku muu kuin minä on sanonut tähtisnimimerkistä että on ylimielinen, ja trolli.

Vastenmielinen lutka. En pidä hänestä yhtään, ja on muitakin jotka ei pidä.

Hänet on myös joskus bannattu palstalta.

Mutta miehenenä sinä haluat vain lukea muiden miesten mielipiteitä hänestä: mutta älä sano että se olisi kaikkien mielipide.

• saatanaton
        saatanaton kirjoitti:

Olen välillä palstalla ja usein olen lukenut negatiivista tästä sinun ihailun kohteestasi.

Mm.tässä ketjussa joku muu kuin minä on sanonut tähtisnimimerkistä että on ylimielinen, ja trolli.

Mutta miehenenä sinä haluat vain lukea muiden miesten mielipiteitä hänestä: mutta älä sano että se olisi kaikkien mielipide.

Mitään lisättävää minulla ei ole.

Nostan tämän vain että näet.

Terv.onnellisessa ja uskollisessa avioliitossa elävä naisihminen

Ps. Zekkasin profiilisi.. sinun lastesi äitisi tykkää varmaan hyvää kun miehensä A.Mikkonen huutelee ateismipalstalla uskovaisen horatsun perään... ja puhuu että kun kaikki muutkin miehet pitävät sitä niin hyväntahtoisena höppänänä...

Toivottavasti höppänäsi vastaa nyt sinulle. Teit aloituksenkin ihan tähtistä ajatellen. Söpöä-

Ps.2. te muut ateistimiehet JOS aikeissanne oli alkaa puolustamaan jeesushuoraanne, niin nyt kunnolla kehumaan tähtistä. Tämän viestin alle, Hyvää yötä. Kauniita unia...

• saatanaton kirjoitti:

Sori nyt en oikeen ymmärtäny, miten sä teit tästä jonkun mies-nais jutun?

• saatanaton kirjoitti:

Mitään lisättävää minulla ei ole.

Nostan tämän vain että näet.

Terv.onnellisessa ja uskollisessa avioliitossa elävä naisihminen

Ps. Zekkasin profiilisi.. sinun lastesi äitisi tykkää varmaan hyvää kun miehensä A.Mikkonen huutelee ateismipalstalla uskovaisen horatsun perään... ja puhuu että kun kaikki muutkin miehet pitävät sitä niin hyväntahtoisena höppänänä...

Toivottavasti höppänäsi vastaa nyt sinulle. Teit aloituksenkin ihan tähtistä ajatellen. Söpöä-

Ps.2. te muut ateistimiehet JOS aikeissanne oli alkaa puolustamaan jeesushuoraanne, niin nyt kunnolla kehumaan tähtistä. Tämän viestin alle, Hyvää yötä. Kauniita unia...

Onko Tähtis nainen tiedätkö, minä en.

• readmorethanonebook

"Ihminen, joka on omaksunut ateistisen käsityksen, niin kokeeko hän tämän jälkeen enää milloinkaan niin sanottua *korkeamman käden sipaisua'? "

Tarkoitatko tuolla siis sellaista tiettyä tunnetta? Sille on joku parempi sanakin, mutta olen hukannut sen mieleni syövereihin.
      Uskoaisten kanssa tästä asiasta jutellessa tunnistan itsessäni ihan samoja tuntemuksia. Minulle ne eivät vain ole uskonnollisia tai en näe niissä minkään jumalan kädenjälkeä.

• DarkNH

Oikeastaan mystisyyden tunne on sitä henkistä pääomaa. Mitään muuta pääomaa et voi viedä haudan taakse. Se kokumuksen kantaminen on taas kyseenalaista johtuen tästä sielu dilemmasta.

Euforiakin kestää ja kantaa.

Drugs are good for this. Pääsin eroon nikotiiniaddiktiosta psilosybiinin johdosta. Poltan edelleen sen takia että se on tapa tauottaa rutiinia. Mind is a weapon, hold it.

Tähtiksen kysymykseen:
        Kyllä voi. Voi vaikka kokea sen rajattoman tiedon määrän mihin ei löydy vastausta. Moni evoluutiotietielijä ei voi kun ihmetellä tätä luonnon monimuotoisuutta, mystisen kiehtovaa ja kaunista.

• Tarkoitatko tällä sitä, että tiedollinen ulottuvuus on annettu yksinomaan ateistille?

• saatanaton
        tahtis.98 kirjoitti:

Tarkoitatko tällä sitä, että tiedollinen ulottuvuus on annettu yksinomaan ateistille?

tiedollinen ulottuvuus... Opettele puhumaan, nyt mongerrat kuin jokin mongoloidi, ei mitään tolkkua,

• saatanaton kirjoitti:

tiedollinen ulottuvuus... Opettele puhumaan, nyt mongerrat kuin jokin mongoloidi, ei mitään tolkkua,

kun mongerrat kuin ateisti yleensä.

Kun ethän näemmä edes ymmärrä, mitä 'tiedollinen ulottuvuus' tarkoittaa.

Ps. 'Tyhmänä' on hyvä olla.

• saatanaton
        tahtis.98 kirjoitti:

kun mongerrat kuin ateisti yleensä.

Kun ethän näemmä edes ymmärrä, mitä 'tiedollinen ulottuvuus' tarkoittaa.

Ps. 'Tyhmänä' on hyvä olla.

kun en ymmärrä.

Eikä sitä kukaan muukaan ymmärrä.

Siksi sinun pitäisi hakeutua hoitoon.

• rmtob ei kirj.
        tahtis.98 kirjoitti:

Tarkoitatko tällä sitä, että tiedollinen ulottuvuus on annettu yksinomaan ateistille?

Mikä tiedollinen ulottuvuus?

• rmtob ei kirj. kirjoitti:

Mikä tiedollinen ulottuvuus?

Tiedollinen ulottuvuus on yksi ulottuvuus silloin kun halutaan tarkastella näitä uskomuksia, vähän useammalta kantilta.

Ja ymmärtääkseni tämä ko. ulottuvuus muodostaa sen älyllisen puolen. Tosin jos oikein muistan, niin kyse on myös tietoisuudesta eli käsityksestä.

• goddeloos

Taas kysymyksen muotoilu on persiistä

Omasta puolestani vastaan että EN.

• nyt edes, siis syventyä.

• saatanaton
        tahtis.98 kirjoitti:

nyt edes, siis syventyä.

Miksi Korkein haluaisi sipaista ihmistä?

Syvenny....

• goddeloos
        tahtis.98 kirjoitti:

nyt edes, siis syventyä.

"nyt edes, siis syventyä. "
        - Mitä tuolla syventymisellä tarkoitat? Pitäisi pysähtyä miettimään olisiko olematon olemassa vai mitä? Mitä hyötyä siitä olisi?

• Ateistinen käsitys? Minkä jälkeen? Enää milloinkaan? Korkeamman käden sipaisulla ilmeisesti tarkoitat jumalaa.

Tiedäthän että ateisti ei usko jumaliin?

Miksi minun on vaikea ymmärtää koskaan kysymyksiäsi? Onko vika minussa vai sinussa?

• DarkNH

sekä kala kiloja.

Tähtis ei ole esittänyt yhtäkään esimerkkiä tai väitettä. Senkun leikkii tyhmää.

Tähtis on ollut ulkomaanavussa. Osaa englantia. Konservatiivinen trolli. Näiden huomioiden jälkeen ehkä narsisti. Joka ei ole Teistien harvinainen luonteenpiirre.

• DarkNH kirjoitti:

sekä kala kiloja.

Tähtis ei ole esittänyt yhtäkään esimerkkiä tai väitettä. Senkun leikkii tyhmää.

Tähtis on ollut ulkomaanavussa. Osaa englantia. Konservatiivinen trolli. Näiden huomioiden jälkeen ehkä narsisti. Joka ei ole Teistien harvinainen luonteenpiirre.

Trolliksi minäkin häntä epäilen. Vedättää meitä 100-0 ja nauraa partoihinsa.

• DarkNH
        missxcessive kirjoitti:

Trolliksi minäkin häntä epäilen. Vedättää meitä 100-0 ja nauraa partoihinsa.

Ennemmin tähtistä kuin kamelinpersettä.

• DarkNH kirjoitti:

Ennemmin tähtistä kuin kamelinpersettä.

Kyllä Tähtis KP:n voittaa.

• DarkNH

Rakas tähtis jos kysyt vielä yhdenkin kysymyksen stasin listaasi niin sanon rumasti.

• ei minulla mitään listoja ole. Mutta parempi vaan välillä aina kysyä, ettei tieltä eksy.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. J-mies mustassa

Tiedoxi, että jossain yks nainen kaipaa sua 😉
      Ikävä
      78
      5168
    2. Mikä sinussa on

Että tunnen näin syvästi sinua kohtaan
      Ikävä
      76
      4129
    3. Sanna Marin ja lähestymiskielto

No just joo. Kaikella sitä pitää saada lööppejä. Taas on joku ohimennen hipaissut pyhää Mariinia.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      272
      3885
    4. Kivoimmat asiat elämässäsi?

Ihastuminen? Rakastuminen? Voittaminen? Joku muu?
      Sinkut
      136
      3277
    5. Miksi sinua kiinnostaa mitä täällä lukee?

Käyt täällä ja tiedän sen.
      Ikävä
      48
      2984
    6. Ero 68-vuotiaana

Minkälaisen keskustelun saan aikaiseksi, kun minä 68-vuotias nainen haluan erota 70-vuotiaasta miehestäni. Olemme kumpi
      Suhteet
      391
      2926
    7. Rakkauteni

Elämäni suurin sellainen joka ei enää rakasta minua
      Ikävä
      23
      2678
    8. Haluaisin niin paljon että

Tapahtuu jotain mutta siihen mitä toivot niin en vielä pysty. Täytyy tietää enemmän. Olen myös väsynyt tähän vaikka sydä
      Ikävä
      19
      2276
    9. Pussataanko rakas keväällä

Jos päästään kahdestaan johonkin? 🥰
      Ikävä
      49
      2079
    10. Mistä olet eniten

Pahoittanut mielesi?
      Ikävä
      111