SiviiliPalvelus

Aamulehdessä

Kirjoitus Aamulehdessä tänänn siviilipalveluksesta. Kuvassa skeittilauta kainalossa poika aloittaa 'palveluksen'. Mietin näkyykö riveissä jehovan todistaja nuorta vartiotornisalkku kainalossa? Ei näy koska siviilipalvelus on kielletty, tältä uskontokunnalta. Myös sairaaloihin vanhustentaloihin palvelukseen meni on tältä uskontokunnalta kielletty. Vartiotornin mukaan sellainen toiminta verrastetaan asepalvelukseen, joten siitä kieltäydytään. Demokratiassa tämä tällainen jonkun markinaaliryhmän hyysäminen on vastoin oikeustajua. Varsinkin ihmetyttää jehovantodistaja järjestön moraalittomuus tässäkin asiassa. Jos oikein olen ymmärtänyt, voi ko lahkon nuori suorittaa siviilipalveluksen esim. sairaalassa. Tämän mahdollistaa heille annettu uusi 'valo'. Mutta saavutettu etu ei ole saanut kannatusta todistajien riveissä? Nyt kun asepalveluksen pituutta aletaan pohtia, on tarpeellista puuttua myös tällaiseen väärinkäytökseen.

18

314

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..........

      .

    • salaisuus?

      On puhtaasti armeijalintsareita ja jt vanhimmiston suosiolla saavat parin vuoeden välein todistuksen uskonnollisuudestaan.....

      • Ei kait ne todistuksia tarvi enää, ainakaan jos on kasteella käynyt?


      • salaisuus?
        helel kirjoitti:

        Ei kait ne todistuksia tarvi enää, ainakaan jos on kasteella käynyt?

        Kastepaperi ei kutsuntaviranomaisille riitä.Parin vuoden välein pitää srk saada dokumentti, että "harrastaa" uskontoa.


      • salaisuus? kirjoitti:

        Kastepaperi ei kutsuntaviranomaisille riitä.Parin vuoden välein pitää srk saada dokumentti, että "harrastaa" uskontoa.

        "Jehovan todistajat -nimiseen uskontokuntaan kuuluvat saavat lykkäystä armeijaan astumisesta, kunnes täyttävät 28 vuotta. Uskontokuntaan kuuluminen on todistettava joka toinen vuosi korkeintaan kaksi kuukautta vanhalla, seurakunnan antamalla todistuksella. Mikäli lykkäyksen edellytykset ovat tämän jälkeenkin vielä olemassa, vapautetaan asevelvollinen asevelvollisuuden suorittamisesta rauhan aikana."


      • helel kirjoitti:

        "Jehovan todistajat -nimiseen uskontokuntaan kuuluvat saavat lykkäystä armeijaan astumisesta, kunnes täyttävät 28 vuotta. Uskontokuntaan kuuluminen on todistettava joka toinen vuosi korkeintaan kaksi kuukautta vanhalla, seurakunnan antamalla todistuksella. Mikäli lykkäyksen edellytykset ovat tämän jälkeenkin vielä olemassa, vapautetaan asevelvollinen asevelvollisuuden suorittamisesta rauhan aikana."

        Mikä tuossa nyt oli epäselvää? Salaisuus?han puhui nimenomaan jt nuorista, ja siitä että nämä tarvitsevat todistuksen parin vuoden välein lahkoharrastuksestaan.


      • t-i-u-k-u kirjoitti:

        Mikä tuossa nyt oli epäselvää? Salaisuus?han puhui nimenomaan jt nuorista, ja siitä että nämä tarvitsevat todistuksen parin vuoden välein lahkoharrastuksestaan.

        Niin? Mitä sitten? Oliko tuossa Wikipedian pätkässä jotain epäselvää?


      • helel kirjoitti:

        Niin? Mitä sitten? Oliko tuossa Wikipedian pätkässä jotain epäselvää?

        >>Oliko tuossa Wikipedian pätkässä jotain epäselvää?

        Joo ei ollenkaan, mutta esittämäsi on omien höpinöidesi kanssa ristiriidassa. Näin höpisit:

        "Ei kait ne todistuksia tarvi enää, ainakaan jos on kasteella käynyt?"


      • t-i-u-k-u kirjoitti:

        >>Oliko tuossa Wikipedian pätkässä jotain epäselvää?

        Joo ei ollenkaan, mutta esittämäsi on omien höpinöidesi kanssa ristiriidassa. Näin höpisit:

        "Ei kait ne todistuksia tarvi enää, ainakaan jos on kasteella käynyt?"

        No jos olen mielestäsi höpissyt, niin mitäpä tässä sen enempää höpisemään ainakaan sinulle.
        En mielestäni edes vastannut alkujaan sinulle vaan nimimerkille salaisuus?

        Jos satuit huomaamaan?


      • salaisuus?
        helel kirjoitti:

        No jos olen mielestäsi höpissyt, niin mitäpä tässä sen enempää höpisemään ainakaan sinulle.
        En mielestäni edes vastannut alkujaan sinulle vaan nimimerkille salaisuus?

        Jos satuit huomaamaan?

        ammattivastaaja......logiikkakin puuttuu....siis höpisijä.


      • salaisuus?
        helel kirjoitti:

        "Jehovan todistajat -nimiseen uskontokuntaan kuuluvat saavat lykkäystä armeijaan astumisesta, kunnes täyttävät 28 vuotta. Uskontokuntaan kuuluminen on todistettava joka toinen vuosi korkeintaan kaksi kuukautta vanhalla, seurakunnan antamalla todistuksella. Mikäli lykkäyksen edellytykset ovat tämän jälkeenkin vielä olemassa, vapautetaan asevelvollinen asevelvollisuuden suorittamisesta rauhan aikana."

        Siinö olet täys nolla.


      • helel kirjoitti:

        No jos olen mielestäsi höpissyt, niin mitäpä tässä sen enempää höpisemään ainakaan sinulle.
        En mielestäni edes vastannut alkujaan sinulle vaan nimimerkille salaisuus?

        Jos satuit huomaamaan?

        Jep jep. Sinulla ei näytä olevan aikomustakaan keskustella palstan aiheesta, ja varsinkaan vastata kirjoittelustasi. Provoilu ja trollailu oli kuin olikin päämotivaattorisi tällä palstalla.


      • t-i-u-k-u kirjoitti:

        Jep jep. Sinulla ei näytä olevan aikomustakaan keskustella palstan aiheesta, ja varsinkaan vastata kirjoittelustasi. Provoilu ja trollailu oli kuin olikin päämotivaattorisi tällä palstalla.

        Sinulla taas tuntuu olevan motiivina valheiden heittely ja toispuoleisen tiedon antaminen, asioiden vääristely sekä häiriköinti.
        Kuulostaa muuten trollailulta.


      • salaisuus? kirjoitti:

        ammattivastaaja......logiikkakin puuttuu....siis höpisijä.

        Sinä taas joutava paskanjauhaja ja nimittelijä.

        Et muute nole vastannut huoraamiskommenttiini mitenkään.


      • Draksviken 76/77
        salaisuus? kirjoitti:

        Siinö olet täys nolla.

        samaa mieltä


      • salaisuus? kirjoitti:

        Siinö olet täys nolla.

        Et ole määritellyt missä mennee ikäraja, jutustasi sai käsityksen, että kaikki joutuvat toimittamaan vuoden toisensa jälkeen todistuksen. Lisäksi minulla on muistikuva että 80-luvulla oli erityisiä ongelmia jos ei olut kastettu. En vain muista mistä oli kyse, ja sinusta ei todellakaan ole asiaan mitään apua.

        Sinä olet surkea selkärangaton surkimus, joka huorittelee, muttei kanna vastuuta puheistaan.

        Olet säälittävä, luultavasti nytkin juovuksissa.


      • Draksviken 76/77 kirjoitti:

        samaa mieltä

        Eikä? Oletpa rohkea...


    • Lussukat

      palvelukseen vain kaikki jahveluuserit

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      150
      1489
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      733
    4. Mitä muistoja teillä on kaivatusta?

      😇
      Ikävä
      51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      583
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      514
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      44
      472
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe