Elämä on turhaa

Timo vain..

Parikymmentä vuotta elämää ja sitten kaikki on ohi. Omaisuutta maan päältä ei saa kuollessaan viedä mukanaan. Vaimo, lapset ja ystävät eivät seuraa kuolemaan mukana. Eletään hetkessä ja luodaan komea ura. Komea ura nostaa todennäköisesti tuloja. Tuloilla saa lisää rahaa kulutettavaksi uusiin hyödykkeisiin. Hyödykkeet tuottavat hetkellistä nautintoa, mutta jano ei kuitenkaan sammu. Ihminen kaipaa aina jotain lisää. Kaikki katoaa aikanaan ja millään ei loppujen lopuksi ole mitään merkitystä.

Mikä motivoi ihmisiä elämään? Varsinkin ihmisiä, jotka eivät ole "uskossa". Usko on toivoa paremmasta. Ilman uskoa on vain tämä hetki.

24

611

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • multipower--------

eiköhän sitä tulevaisuuden olemassaoloon usko, vaikka jumaliin ei sattuisi uskomaan.

• GldnTmLvr

"Ilman uskoa on vain tämä hetki"

Ei ole mitään takeita että uskon myötäkään meillä olisi muuta kuin tämä hetki, toivominen ei viime kädessä voi pelastaa todellisuudelta, vaikka siltä joskus tuntuisikin.
      Etkö voisi ennemmin ajatella niin että tällä hetkellä on mittaamaton arvo juuri siksi että se on ainoa mitä meillä on ja ei ole juurikaan merkitystä sillä saammeko suuria aikaan, tullaanko meitä muistamaan merkittävinä historiallisina henkilöinä, vaan se suurin merkitys on siinä itsessään että me olimme täällä, juuri tällä hetkellä.

• """""""""""""""""""

Tosta sun elämästä ei taida tulla mitään.Elämä on vain eläviä varten.Ei siihen mitään jumalia tarvi,joten good bye.

• Vietit

• .

"Mikä motivoi ihmisiä elämään? Varsinkin ihmisiä, jotka eivät ole "uskossa". Usko on toivoa paremmasta. Ilman uskoa on vain tämä hetki."

-Johtuisko tämä siihen miksi uskovaiset antavat elämänsä valua vessasa alas, ja sitten muut joutuvat heitä kantamaan koska uskovaset rukoilevat eivätkä tee mitään konkreettistä elämänsä tähden ja antavat elämänsä olla tuuliajolla tai sitten vaihtoehtoisesti ahneesti ottavat itsellensä mitä toisille kuuluu jumalan nimissä.

Esimerkkinä Hobo7 ja W.C.Fields

• . kirjoitti:

"Mikä motivoi ihmisiä elämään? Varsinkin ihmisiä, jotka eivät ole "uskossa". Usko on toivoa paremmasta. Ilman uskoa on vain tämä hetki."

-Johtuisko tämä siihen miksi uskovaiset antavat elämänsä valua vessasa alas, ja sitten muut joutuvat heitä kantamaan koska uskovaset rukoilevat eivätkä tee mitään konkreettistä elämänsä tähden ja antavat elämänsä olla tuuliajolla tai sitten vaihtoehtoisesti ahneesti ottavat itsellensä mitä toisille kuuluu jumalan nimissä.

Esimerkkinä Hobo7 ja W.C.Fields

Keskustelupalstoilta löytyy kaikenlaisia ääriesimerkkejä. Ei muutaman trollihihhulin oletettuja ominaisuuksia kannata yleistää.

Olen paljon ihmetellyt miten normaalia elämää monet uskovaiset harjoittavat, ja kynsin hampain roikkuvat kiinni elämässä, vaikka elämä maan päällä on heille vain välivaihe. Monille uskovaisille tuntuvat maalliset hyödykkeet ja turhakkeet olevan hirmu tärkeitä. Myös hyvää koulutusta ja asemaa yhteiskunnassa tavoitellaan. Kulinarismi, miedot huumeet ja monenmoiset elämän nautinnot ovat aivan yhtä tärkeitä kuin muillekin.

Ei ole uskovainen inhimillisistä vieteistään vapaa.

• .
        A10097 kirjoitti:

Keskustelupalstoilta löytyy kaikenlaisia ääriesimerkkejä. Ei muutaman trollihihhulin oletettuja ominaisuuksia kannata yleistää.

Olen paljon ihmetellyt miten normaalia elämää monet uskovaiset harjoittavat, ja kynsin hampain roikkuvat kiinni elämässä, vaikka elämä maan päällä on heille vain välivaihe. Monille uskovaisille tuntuvat maalliset hyödykkeet ja turhakkeet olevan hirmu tärkeitä. Myös hyvää koulutusta ja asemaa yhteiskunnassa tavoitellaan. Kulinarismi, miedot huumeet ja monenmoiset elämän nautinnot ovat aivan yhtä tärkeitä kuin muillekin.

http://www.sheepoverboard.com/passingparade/img-mature/starving-child-4.jpg

Eipä Suomen kirkko viitsinyt auttaa muutenkaan.

• . kirjoitti:

http://www.sheepoverboard.com/passingparade/img-mature/starving-child-4.jpg

Eipä Suomen kirkko viitsinyt auttaa muutenkaan.

Nälkää näkevien lasten kuvien floodaaminen antaa sinulle varmasti jotain, mutta näetkö asian liittyvän jotenkin siihen mitä minä kirjoitin edellä.

Itse näen yhteyden. Ihmisen vietit ajavat maksimoimaan itsensä, oman perheensä ja oman laumansa etua. Seurauksena tuosta siirtomaapolitiikan pilaamat Afrikan maiden taloudet eivät saa rikkailta mailta sellaista tukea kuin tarvitsisivat.

Kristityt ravaavat nälkäalueilla kiillottamassa kilpeään, mutta eivät saa poistettua nälkää. Pahimmillaan uskovaiset auttajat vain pahentavat ongelmaa kun saavat jengin lisääntymään entistä kovemmin ja luottamaan yliluonnolliseen apuun, jota ei koskaan tule.

• Selittäisitkö mitä
        A10097 kirjoitti:

tarkoitat miedoilla huumeilla ?

• Älä yleistä
        Selittäisitkö mitä kirjoitti:

silti, emme kristittyinä toimi samoin. Turha liioin tuota hätää on kristittyjen niskaan kaataa, jos
        ajatellaan sitä, miten paljon kulutetaan varoja aseisiin, erilaisiin turhiinkin tutkimuksiin..jne..
        oltiin sitten kristittyjä tai ei, vastuu kuuluisi kaikille, mutta..

• Selittäisitkö mitä kirjoitti:

teetä
        kahvia
        tupakkaa
        minttulikööriä

• Älä yleistä kirjoitti:

silti, emme kristittyinä toimi samoin. Turha liioin tuota hätää on kristittyjen niskaan kaataa, jos
        ajatellaan sitä, miten paljon kulutetaan varoja aseisiin, erilaisiin turhiinkin tutkimuksiin..jne..
        oltiin sitten kristittyjä tai ei, vastuu kuuluisi kaikille, mutta..

"silti, emme kristittyinä toimi samoin."

Toimitte samojen viettien varassa kuin muutkin ihmiset.

"Turha liioin tuota hätää on kristittyjen niskaan kaataa, jos ajatellaan sitä, miten paljon kulutetaan varoja aseisiin, erilaisiin turhiinkin tutkimuksiin..jne.. oltiin sitten kristittyjä tai ei, vastuu kuuluisi kaikille, mutta.. "

Niin juuri.

• kjhkjhkjhkjkj

Olin ihan messissä viimeiseen kappaleeseen asti.

"Mikä motivoi ihmisiä elämään? Varsinkin ihmisiä, jotka eivät ole "uskossa". Usko on toivoa paremmasta. Ilman uskoa on vain tämä hetki. "

Elämä on ainakin minulle täysin itseisarvoinen.
      Haluan oppia, kehittyä, olla luonnossa kun se vielä on mahdollista, matkustaa, auttaa, olla ystävä, kuunnella musiikkia, tanssia, yrittää pelastaa maailma, Keskustella, riidellä, leikkiä koiran kanssa, tuntea, olla mahdollisimman hyvä ihminen(oman subjektiivisen moraalini mukaan)...Ja kaikkea muuta mikä elämään kuuluu.

• Lopeta nyt jo tuo tyhmä vitsailu! Vaikka joku idiootti jaksaakin ateisteista vääntää tuota, niin se ei todellakaan tarkoita, että kenenkään muun pitäisi vajota samalle tasolle! Häpeä!

Vai oletko sama trolli, joka on nyt päättänyt tahrata vaihteeksi ateistien mainetta?!

• readmorethanonebook

Luuletko taas, että minä minä olen uskovainen?
        (Tuo ylä viesti on minun. Kirjautuminen on välillä yllättävän vaikeaa)

• Kaikkea sitä kuuleekin!

Miten ihmeessä se, että kuoleman jälkeen ei ole mitään muka vähentäisi elämän arvoa? Sehän antaa tälle elämällemme mittaamattoman arvon.

Suomalaisten eliniänodote taitaa olla vähän yli 80 vuotta.

Voin siis olettaa, että minulla on tietyn pituinen aika käytettävissäni. Tietysti mietin, miten sen voin käyttää parhaalla tavalla elämiseen. Haluanko saada mammonaa ja kuluttaa päiviäni työssä ja ylityössä voidakseni muutamana vapaahetkenäni nauttia varallisuudesta vai teenkö työtä sopivasti, jotta aikaa jää myös elämälle ja ansiot riittävät kohtuulliseen elintasoon?

Tietysti täällä vaarallisella planeetalla henki voi mennä jo nuorenpanakin. Sen murehtiminen ei saa kuitenkaan häiritä menoa.

Eiköhän siis eletä hyvä elämä nyt kun kerran täällä olemme!

• mietteitä

Kun hengitän, tunnen eläväni ja olen valmis kaikkiin kokemaan tavallisia ja hieman epätavallisempia asioita maailmassa. Koko ympäröivä maailma kiinnostaa ja haluan omalta osaltani olla siinä mukana. Ja rakkaus on ihana asia - antaa ja saada.

• .

• ...

Lopeta surkea elämäsi, jos noin kovasti pollaa kiristää. Yksi uskis vähemmän, who cares...

• Rinnalla kulkija

On varmaan raskasta kantaa tollasta vihaa, ei sitä tarvi herjaamaan alkaa jos joku ajatuksiaan jakaa tällä palstalla. Yritä viestitellä asiallisesti, tai poistu palstalta!!!

Timo, olet syvällinen pohtija ja se on hyvä, et ole mikään tyhjäpäinen pintaliitäjä, vaan kaipaat elämältä enemmän. Muista että etsivä löytää, älä tyydy valheisiin, etsi totuutta, kuuntele sisimpäsi ääntä.

Olet arvokas, ainutlaatuinen, elämälläsi on tarkoitus, ei se ole turhaa jos sinusta siltä tuntuu, eihän ole toista samanlaista Timoa kuin sinä olet, siis olet ainutlaatuinen. Sinullakin on paikka ja oikeus olla tässä maailmassa. Etsi Rakkautta, sitä ehdotonta, lue sitä Ikuista kirjaa jossa kerrotaan tästä Rakkaudesta. Tämän Rakkauden kantamana jaksaa ihminen elää. Olen itse löytänyt ja kokenut sen.

• ++++++++++++

"Parikymmentä vuotta elämää ja sitten kaikki on ohi. "

Kun kerran elämä on lyhyt ja ainoa niin se ei todellakaan ole turha.

Tämä elämä olisi turhaa jos ikuinen elämä kuoleman jälkeen olisi olemassa.

• Janoava

Tämä elämä on valmistusvaihe ikuiseen elämään. Näihin asioihin pääsee sisälle ottamalla totuuden vastaan, vasta silloin pääsee ymmärtämään Jumalan pyhiä asioita. On kyse sydämellä ymmärtämisellä. Rakkautta koetaan ja ymmärretään sydämmellä.

Jeesus sanoi omilleen ylösnousemisensa jälkeen, että hän menee valmistamaan heille sijaa eli kotia Isän tykö. Hän sanoi olevan tie, totuus ja elämä. Kotitielle päästään ottamalla Jeesus vastaan oman elämän Herraksi. Hänellä on hyvä tahto ihmisiä kohtaan. Hän ei alista vaan vapauttaa elämään sisältörikasta elämää hänen yhteydessä. Rakkaus ja kunnioitus Jeesusta, itseä ja toisia kohtaan vaikuttaa elämässä. Tätä kaipaan itsellekkin aina enemmän ja enemmän, silloin elämässä on sisältöä.

• "Mikä motivoi ihmisiä elämään? Varsinkin ihmisiä, jotka eivät ole "uskossa"."

Itse elämä.

• "Parikymmentä vuotta elämää ja sitten kaikki on ohi."

Keskimäärin paljon enemmän.

"Omaisuutta maan päältä ei saa kuollessaan viedä mukanaan. Vaimo, lapset ja ystävät eivät seuraa kuolemaan mukana."

Entä sitten? Ei niitä kuoleman jälkeen kaipaakaan. Jos et ole sattunut huomaamaan, elämä on nykyhetkessä, ei kuolemanjälkeisessä.

"Eletään hetkessä ja luodaan komea ura. Komea ura nostaa todennäköisesti tuloja. Tuloilla saa lisää rahaa kulutettavaksi uusiin hyödykkeisiin. Hyödykkeet tuottavat hetkellistä nautintoa, mutta jano ei kuitenkaan sammu."

Kaikilla ei ole sellaista janoa. Elämässä on paljon muutakin, kuten mm. ne läheiset.

"Ihminen kaipaa aina jotain lisää. "

Kaipaako? En minä ainakaan aina kaipaa jotain lisää. Oletko tullut miettineeksi, että ehkä sinä olet vain ahne ja peilaat sitä muihin?

"Kaikki katoaa aikanaan ja millään ei loppujen lopuksi ole mitään merkitystä.
      "

Ehkä ei, mutta NYT sillä on merkitystä.

"Usko on toivoa paremmasta. "

Eli sitä kaipausta, josta aikaisemmin valittelit.

"Ilman uskoa on vain tämä hetki. "

Sekä menneet hetket ja tulevat hetket.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. J-mies mustassa

Tiedoxi, että jossain yks nainen kaipaa sua 😉
      Ikävä
      78
      5168
    2. Mikä sinussa on

Että tunnen näin syvästi sinua kohtaan
      Ikävä
      76
      4129
    3. Sanna Marin ja lähestymiskielto

No just joo. Kaikella sitä pitää saada lööppejä. Taas on joku ohimennen hipaissut pyhää Mariinia.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      272
      3885
    4. Kivoimmat asiat elämässäsi?

Ihastuminen? Rakastuminen? Voittaminen? Joku muu?
      Sinkut
      136
      3277
    5. Miksi sinua kiinnostaa mitä täällä lukee?

Käyt täällä ja tiedän sen.
      Ikävä
      48
      2984
    6. Ero 68-vuotiaana

Minkälaisen keskustelun saan aikaiseksi, kun minä 68-vuotias nainen haluan erota 70-vuotiaasta miehestäni. Olemme kumpi
      Suhteet
      391
      2926
    7. Rakkauteni

Elämäni suurin sellainen joka ei enää rakasta minua
      Ikävä
      23
      2678
    8. Haluaisin niin paljon että

Tapahtuu jotain mutta siihen mitä toivot niin en vielä pysty. Täytyy tietää enemmän. Olen myös väsynyt tähän vaikka sydä
      Ikävä
      19
      2276
    9. Pussataanko rakas keväällä

Jos päästään kahdestaan johonkin? 🥰
      Ikävä
      49
      2079
    10. Mistä olet eniten

Pahoittanut mielesi?
      Ikävä
      111