Naisen menestys uralla ja varallisuus -pelottaa miehen pois?

Ikuisestiko yksin?

Mitäs mieltä olette tästä?:

Mitäs miehet ajattelette menestyneistä naisista? Tuntuu, että moni mies kavahtaa ja lopettaa yhteydenotot kuulleessaan kertoessani urastani. Olen vajaa 30v. sinkkunainen ja omalla opiskelulla ja työllä menestynyt ja melkoisen varallisuuden hankkinut.

Moni, ns.tavallinen mies tuntuu jotenkin pelästyvän. Miehen aiempi itsevarmuus katoaa samantien kuullessaan asioistani. Itselleni kelpaisi täysin tavallinen mies. Ottaako miehen itsetuntoon pahasti se, että nainen tienaa esim.5-6 kertaisesti mieheen verrattuna? Luulisi ilostuttavan, että toisella on hyvät tulot...

73

4440

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toisia ei

Samaan tyyliin monet naiset muuttuu, jopa kateellisen katkeriksi, muutama ylimääräinen asunto aihettaa jo naaman nykimistä. Itselle kelpaisi köyhempi nainen, kunhan ei pummi olisi ja muuten ok.

Ei varallisuudella kannata mässäillä, eikä kaikkea heti kertoa, toki jotain kannattaa kertoa, sillä itselle kelpaisi myös varakas nainen, jos niitä jossain olisi. Ovat äärimmäisen harvinaisia, ei ole vastaan tullut, olisihan siinä hulppeat mahdollisuudet toteuttaa kaikkea, jos molemmilla talous hyvässä mallissa.

Se on rasittavaa, jos ei muuta elämää ja ajatuksia ole kuin ura, itsellä on sellainen ajatuksen kulku, että kun riittävästi on kaikkea, voi ottaa löysemmin ja varata aikaa itselle.

• Lapiomies 50+

On kuin lottovoitto saada hyvätuloinen nainen.. Autohaaveet toteutuu ja muukin leppoisa elämä. Muuten kannattaa tehdä sopimus, että kun hyvätuloinen nainen saa hyvän miehen, hän sitoutuu olemaan ja jakamaan tulonsa huonopalkkaisen miehen kanssa seuraavat 50 vuotta.. Jesssss.

• ....

miksi elvistelet urallasi, jos se karkottaa miehet? Harva mies haluaa uranaisen kotipiiaksi. Puhu muista asioista kuin urastasi ja omaisuudestasi. Kai sinussa jotain muutakin on, mistä puhua?

• Onhan näitä.

Hyvä uranainen uskallat puhua urastasi täällä toinen sellainen ura. Tykkään siitä että miehet ovat kateellisia hyvin menestyville uranaisille sillä he pitävät nykyään Suomineidon seisaallaan eli kondiksessa.

• sekö rohkeaa
        Onhan näitä. kirjoitti:

Hyvä uranainen uskallat puhua urastasi täällä toinen sellainen ura. Tykkään siitä että miehet ovat kateellisia hyvin menestyville uranaisille sillä he pitävät nykyään Suomineidon seisaallaan eli kondiksessa.

Naiset ei tätä maata pidä kondiksessa, lentokoneet lentää, laivat kulkee merillä ja tehtaat, sekä liikenne pyörii maassa pyörii miesten voimin, rakentaminen, energia, jne jne...samoin siitä syntyvä rahavirta päätyy miehille. Näillä 3-kymppisillä naisilla ei oikeasti ole TODELLISTA omaisuutta, vaikka kuvittelevat olevansa jotakin suurta.

• sig88
        sekö rohkeaa kirjoitti:

Naiset ei tätä maata pidä kondiksessa, lentokoneet lentää, laivat kulkee merillä ja tehtaat, sekä liikenne pyörii maassa pyörii miesten voimin, rakentaminen, energia, jne jne...samoin siitä syntyvä rahavirta päätyy miehille. Näillä 3-kymppisillä naisilla ei oikeasti ole TODELLISTA omaisuutta, vaikka kuvittelevat olevansa jotakin suurta.

Tehtaat ja liikenne pyörii miesten voimin. Olet todennäköisesti oikeassa. Näissä ns. rasvakäsiammateissa pyörii huomattavasti enemmän miehiä, kun taas akateemisilla aloilla (insinöörejä lukuunottamatta) naiset tulevat ainakin yliopistojen sisäänoton perusteella olemaan enemmistössä. Ai ei ole varallisuutta? Kummalles maksetaan enemmän, lääkärille vai rakennusmiehelle? On se vaan joillekin miehille kova paikka, että naisetkin voivat jossain pärjätä...

• luonnetta ja asenne
        sig88 kirjoitti:

Tehtaat ja liikenne pyörii miesten voimin. Olet todennäköisesti oikeassa. Näissä ns. rasvakäsiammateissa pyörii huomattavasti enemmän miehiä, kun taas akateemisilla aloilla (insinöörejä lukuunottamatta) naiset tulevat ainakin yliopistojen sisäänoton perusteella olemaan enemmistössä. Ai ei ole varallisuutta? Kummalles maksetaan enemmän, lääkärille vai rakennusmiehelle? On se vaan joillekin miehille kova paikka, että naisetkin voivat jossain pärjätä...

Sinä olet jämähtänyt duunari/palkansaaja tasolle pohdinnassasi, PALKKAtyöllä ei suomessa rikastuta, vaan pitää kyetä hyödyntämään toisten työntekoa, kiinteistöjen arvonnousua, jne, laittaa raha tekemään työtä ja raha liikkuu juuri miesten maailmassa.

Nainen lukee usein pitkälle ja menee sitten töihin, mutta siihen se yleensä jääkin, neuvokkuus ja rohkeus ei riitä todelliseen vaurastumiseen, sitä ei pelkällä palkkatyöllä saavuteta, progressiivinen verotus pitää siitä huolen. Siis iso palkka ei tuo välttämättä suurta varallisuutta, eikä pitkä koulutus, ei tietysti kouluja käymättömyyskään, silti monet miljonäärit ovat rikastuneet heikolta kansakoulupohjalta perustaessaan menestyviä yrityksiä ja kiltit opiskelijatytöt jääneet surkeaan yksiöön maksamaan opintolainojaan.

• ruma pulla
        sekö rohkeaa kirjoitti:

Suomi alkoi siinä vaiheessa vaurastua maana, kun naiset alkoivat päästä kouluihin ja palkkatyöelämään mukaan. En mä sano että naiset olisi mitenkään parempia työntekijöitä, mutta näin asia vain on. Sama kehitys on tapahtunut myös muissa maissa. Ja esimerkiksi Afrikan köyhissä valtioissa ongelmana on naisten kouluttamattomuus, ja tätä kautta tiettyjen resurssien käyttämättömyys.

Ja herra sanojensa takana on unohtanut naisvaltaiset alat kokonaan. Kyllä tästä maasta löytyy paljon menestyneitä naisia - myös nuorissa. Mutta ei menestyminen ole sukupuolesta kiinni, vaan luonteesta ja asenteesta.

• siig88
        luonnetta ja asenne kirjoitti:

Sinä olet jämähtänyt duunari/palkansaaja tasolle pohdinnassasi, PALKKAtyöllä ei suomessa rikastuta, vaan pitää kyetä hyödyntämään toisten työntekoa, kiinteistöjen arvonnousua, jne, laittaa raha tekemään työtä ja raha liikkuu juuri miesten maailmassa.

Nainen lukee usein pitkälle ja menee sitten töihin, mutta siihen se yleensä jääkin, neuvokkuus ja rohkeus ei riitä todelliseen vaurastumiseen, sitä ei pelkällä palkkatyöllä saavuteta, progressiivinen verotus pitää siitä huolen. Siis iso palkka ei tuo välttämättä suurta varallisuutta, eikä pitkä koulutus, ei tietysti kouluja käymättömyyskään, silti monet miljonäärit ovat rikastuneet heikolta kansakoulupohjalta perustaessaan menestyviä yrityksiä ja kiltit opiskelijatytöt jääneet surkeaan yksiöön maksamaan opintolainojaan.

Joiltakin naisilta tätä rohkeutta varmasti puuttuukin, mutta puhut naisista kuin tuntisit koko naissukupuolen. Kommenttisi on perinteinen punaniskasovinistin kommentti. Taitavia yksilöitä löytyy molemmista sukupuolista ja siksi on täällä turha tulla isottelemaan ettei naisista ole muuhun kuin kodinhoitoon tai muuhun yhtä ylentävään hommaan. Menestyvän yrityksen perustamiseen ei y-kromosomia tarvita.

• miehen_paikka
    • hengenheimolainen

Itse olen samassa tilanteessa, ikää hiukka yli 30v. Olisi tosi kiva löytää hengenheimolainen, sellaisen kanssa maailma olisi vaan niin paljon avarampi, saisi tasapuolisen parisuhteen, maailmassa olisi paljon enempi mahdollisuuksia jne.

Mennäänkö treffeille?

• mies 37v

Kyllähän se aika monen ukon itsetunnon päälle käy, mikä tietty kertoo aika paljon miesten itsetunnosta yleisesti.
      Mutta on niitäkin jotka ovat sinut itsensä kanssa, ei välttämättä varakkaita, mutta ne ovatkin sitten useimmiten varattuja.

Menestyneelle ja kouluja käyneelle naiselle löytyneekin varmaan enemmän seuraa omasta sosioekonomisesta viiteryhmästään; menestyneistä ja kouluja käyneistä miehistä. Valitettavasti kyseiseen ryhmään päätyneistä miehistä on suhteessa suurempi osa sellaisia jotka ovat tehneet kunnianhimosta ja menestymisestä itsessään päämäärän ja jotka saattavat henkisesti olla täysiä k**päitä saavuttamastaan yltäkylläisyydestä huolimatta - tai sen vuoksi.

Vaikeaa on, vaikeaa.

• hengenheimolainen

" Valitettavasti kyseiseen ryhmään päätyneistä miehistä on suhteessa suurempi osa sellaisia jotka ovat tehneet kunnianhimosta ja menestymisestä itsessään päämäärän ja jotka saattavat henkisesti olla täysiä k**päitä saavuttamastaan yltäkylläisyydestä huolimatta - tai sen vuoksi. "

Komppaan, pätee sukupuolesta riippumatta!

• mk

Auttaisin naistani tuhlaamaan rahat jos avokkini tienaisi minua enemmäm ja minua se ei ainakaan haittaisi mutta olen tuntenut miehiä joita häiritsi se että vaimo tienasi enemmäm mkuin he koska silloin nainen olisi taloudellisesti riippumaton miehestään ja se häiritsee jotskin miehiä mutta ei kaikkia. Se että nainen on koulutetumpi niin sekin on kova paikka jollekkin mutta itse ainakin pidän että naisella on omat mielipiteet ja sanoo mitä tahtoo eikä ole aina niin että tehdään mitä toinen haluaa. Kyllä sin' vielä' se miehen löydät mutta etsi saman koulutustason mies kun itse oelt niin on helpompaa. Mieshän pääsee paljon helpommalla kun hanen naisellaan on hyvä palkka eikä miehn tartte kaikkia maksaa.

• -sijoittaja-

Ei niillä töillä kunnon rahoja saada suomessa,katse pörssiin.
        On jo vanha aate että korkeasti koulutettu tienaisi enemmän kun esim.rakennusurakoitsija.
        Perheestä yksi professori löytyy,tulot kyllä ihan hyvät mutta koko elämä pelkkää opiskelua.
        Ja näillä 25-30v "maistereilla" tuppaa olemaan se että teoriassa jotai tiedetään mutta käytännössä ei taas osata mitään,sama on nämä parikymppiset pankkien sijoitusneuvojat jotka soittelevat päivittäin,heität pari kinkkistä kysymystä niin rupee puhelimen toinenpää hiljenemään.

• Yualle

niin suhteen aloittaminen todellakin mietityttäisi...

Uskoisin, että ns. tavallinen mies peljästyy siksi, että varallisuutesi takia elämäntyylinne / elintasonne tn. eroaisivat siinä määrin toisistaan, että ette jo sen takia ette sopisi toisillenne. Ts. olisimme toisillemme nähden "vähän niinkuin eri maailmasta".

• Oikeaan osunut

Hei, olen kaltaisesi nainen paitsi että "urani" mitä se tarkoittaakin on tavallinen hyväpalkkaiden duuni. Rahaa ja omaisuutta on sopivasti. Löysin kumppaniksi juuri ja juuri omillaan toimeentulevan miehen. Kerroin rahoistani vasta kuukausien päästä seurustelun aloittamisesta, kaikista en vieläkään. Kaikki maksetaan puoliksi. Meillä on mukavaa yhdessä. Rahoistani ei missään kertoilla. Eli ilmeisesti yrität etsiä kunnianhimoista miestä, joka koko ajan pyrkii itse rikastumaan. Ja näin ollen kokee sinut uhkana ja parempana. Tämä minun kumppani pyrkii olemaan onnellinen, elämään tätä päivää ja keräämään kokemuksia monipuolisesta elämästä kanssani. Ja tykkää minusta ihan aidosti, saan hellyyttä, rakkautta ja hyvää seksiä. Yksi parhaimmista asioista mitä tiedän, on olla sellaisen miehen sylissä, josta todella näkyy halu ja nautinto ilman paineita ihan omana itsenään, eli hyvä itsetunto on tallella. Toivon että pystyn antamaan hänelle saman tunteen. Kumpa saisin jatkaa näin! Toivon sinun oivaltavan saman! Varmasti kannattaa!

• 16

nainen ei pelota eikä varallisuus,mutta semmoinen pieni asia kun naisella on rahaa
      se ei tarvitse toista ihmistä enää.
      eli mihin sitä miestä sitten oikein tarvitsee,ehkä vain hetkeksi lämmittämään vuodetta?
      naisesta tulee niin itseriittoinen ettei siihen auta mikään,eikä kukaan,miksi liian itsenäinen ihminen toista ihmistä tarvitsee
      toikin asia on saatu väännettyä jotenkin että varakas nainen muka pelottaa miestä(näitä naisten vääntöjä,syyllistää miehiä yms yms)
      ei asia ole niin.
      Mitä sitä tekee toisella ihmisillä jos sitä ei oikeasti tarvitse,kuitenkin naiset jostain syystä valittelevat kun miehet eivät ole kiinnostuneita ja keksivät taas jotain että miehiä pelottaa raha tms
      katsoppas oman puseron sisälle eipä taida sunkaan suhtees kestää muutamaa kk pidempää sen kun porhallat vaan urallas eteenpäin,ei urassa ja rahassa mitään vikaa ole,hyvä kun on töitä ja tekemistä ,"vika" löytyy naisen itseriittoisuudesta,mutta mikäs siinä jos ura riittää,

• Miramella

En tajua tätä kommenttia. Nainen, jolla on rahaa ja ura ei tarvitse miestä, niinkö? Miksei? Pitääkö miehen olla aina elättäjä vai voisko suhteissa olla muutakin kuin kyse rahasta?

Naina tarvitsee:
        rakkautta, lämpöä, keskustelua, yhteista huumoria ja hauskanpitoa, seksiä, kiintymyst, läheisyyttä, asioiden jakamista jne.

Miksei näitä asioita tarvisisi nainen, jolla on ura? Tarvitseehan uramieskin näitä. Suurin osa ihmisistä tarvitsee läheisyyttä. Ei tosin kaikki.

Miksei uraa luova nainen voisi ottaa vähemmän uraa luovan miehen. Musta se on kompromissi, jos aiotaan perhe perustaa. Toisen on joustettava työasioissa, joten tässä kohtaa se voi olla mies. Ei sen aina tarvitse olla nainen joka jää hoitovapaalle. Äitiysvapaa on vain puoli vuotta.

Näin minä sen näen. Minulla on mies, joka on kotioriontuneempi kuin minä, vaikka aika samanlaisia ollaan sosioekonomisesti ja muutenkin. Hän tekee ruuat jne. Ja jos lapsia saadaan ollaan varmaan molemmat puoli vuotta kotona vuoronperään ja sitten lapsi hoitoon. Mutta eihän sitä ikinä tiedä, mieli voi myös muuttua :)

• -----

rahalla ei saa oikeaa rakkautta ja välittämistä,hellää syliä ja lämmittäviä käsivarsia ympärille. Kyllä minä ainakin tarvitsen miestä,omaa perhettä. Mutta minä olenkin ihan tavallista elämää haluava nainen. Sehän on vaan hyvä jos molemmat tienaavat.

• longstrumppa
        ----- kirjoitti:

rahalla ei saa oikeaa rakkautta ja välittämistä,hellää syliä ja lämmittäviä käsivarsia ympärille. Kyllä minä ainakin tarvitsen miestä,omaa perhettä. Mutta minä olenkin ihan tavallista elämää haluava nainen. Sehän on vaan hyvä jos molemmat tienaavat.

57 v ja oma tupa ja ihana oma tmi,elän vihdoin kuin peppi pitkätossu saan tehdä ihan mitä huvittaa ja naisihminen maailman parhaassa valtakunnassa

• Se pienempi mies

Milläs mielellä katseles miestäsi. Tulleeko jonkin sortin epäonnistuja mieleen?
      -
      Olen vaimoa viisi vuotta vanhempi. Joten valmistuin ekaksi ja hankin tietysti silloin enemmän.
      Hyvin nopeasti vaimo meni liksassa ohi. vaikka sama koulutus.
      Nyt vaimo saa 3000euroa käteen kuten nais puoliset työkaverit (miehistä en tiedä) minä 2000euroa. Kavereiden miehet saavat taas tonnin enemmän kuin vaimonsa.
      Vaimon työkavereiden perheiden yhteiset tulot on kuukaudessa 2000euroa enemmän kuin meidän.
      -
      Nyt vaimo ihmettelee miksi muut käy thai-lomalla muttei me. Misssä se meidän kesä mökki tontti on? Vaikka kaveriperheet saa vuodessa 24000euroa enemmän.
      -
      On kuulemä pettynyt??
      Miksiköhän, pitäisi naisten ottaa vaan pitempi ja paremmin palkattu mies...
      -
      -

• Mies37v.

Minusta on hienoa että olet menestynyt elämässäsi. Nykyajan ihmiset ovat suhteessa paljon avoimempia asioistaan kun ennen, mutta todellinen ja käänteinen puoli näkyy selkeästi myös ihmiskunnassa. Itseluottamus on keskeisesti ihmisillä heikentynyt. Omaa arvoa ei tunneta ja on vaikea alistua johonkin tiettyyn rooliin tai kulttuuriin. Sinun tapauksessa olet luultavasti keskivertoa itsevarmempi ja tätä monet miehet pitävät naisessa ns. peikkona. On vaikea alistua rooliin, missä nainen vie. Itse myös kohtuu varallisuuden yrittäjänä keränneenä en voisi kuvitella että nainen olisi suhteessamme se perheen pää. Varallisuudella ei niinkään ole parisuhteessa mielestäni merkitystä, kunhan ei toinen täysin siivellä elä. Luonteet ratkaisee. Uskoisin että oikea mies löytyy sinulle ennen pitkää. Se vaatii vain sen että pidät omat tulosi omana tietonasi. Avioehto on sitten hyvä myöhemmin tehdä, niin ei tarvitse taistella senkään asian kanssa jos tarve tulee.

• en kidu enää

meillä taas miehellä on kitupalkka, osa-aikatyö. Minulla kokopäivätyö ja sekään ei hääppöinen. Kitkutellaan, mutta toimeen tullaan. Eikö riitä, että löytää rakkaan ihmisen, jos ei pääse tahimaan lomalle, niin so what. Me makselemme ruokia ym vuoronperään, jos rahaa on, niin haluan ostella jotain pientä kivaa miehelle.

Entinen suhde oli toisinpäin, mies tienasin noin 4 x enemmän kuin minä. Kituutin silti, välillä työttömänä. Hän halusi laittaa rahat mersuun, kodinelektroniikkaan jne. Onneksi tuo aika on ohi, nyt olemme tasavertaisia ja puhallamme yhteen hiileen. Joka päivä olen kiitollinen miehestäni.

• joopaas

Hyvin tutulta kuulostaa...., ja sitten päätti lähteä etsimään parempaa miestä.

• Monsaic

Niin surullistakin kuin se onkin, niin kyllähän me kavahdetaan. Miehinen itsetunto kuitenkin pohjautuu siihen, että saa tuntea itsensä hyödylliseksi, tarpeelliseksi ja voimakkaaksi, joten jos nainen tuntuu olevan tätä kaikkea jo valmiiksi, ei jää hirveästi pohjaa ponnistaa. Sitten mies mieluummin etsii sellaista, jonka kokee oikeasti tarvitsevan häntä.

Miehen pitää saada olla mies, mutta ei se siltä kyllä tunnu suhteessa, jossa hän kokee olevansa siipeilijänä eikä tasa- tai ylivertaisena ylläpitäjänä. Nyt joku varmasti vetää palkokasvia nirppanokkaansa ja moittii vanhanaikaisista näkemyksistä. Fakta on kuitenkin se, että terveellä miehellä on ihan aito ja vasitonvarainen halu pystyä toimittamaan naiselleen suojelusta ja tukea, ja jos hän ei tähän koe pystyvänsä, on se sellainen henkinen kastraatio, ettei siitä voi toipua. Jos mies jumittaisi sellaiseen asemaan, pahimmassa tapauksessa saisit käsiisi mustasukkaisen ja katkeran yksilön, joka yrittäisi sitten jollain epäterveellä tavalla osoittaa tärkeyttään, kuten pettämällä ("saan mä muitakin") tai yrittämällä polkea sinua maahan kuvainnollisesti tai kirjaimellisesti. Tietenkin on muitakin menestymisen mittareita, kuin palkkataso. Pienempiansioinen mies voisi pärjätä rinnallasi, mutta silloin hänellä täytyy sitten olla jotain muita todella merkittäviä ansioita elämässään, jotta hän voi oikeuttaa itselleen kanssasi olemisen. Sanotaan vaikka, että hän on jokin julkkis tai muuten tavallista merkittävämpi henkilö, vaikkei ansaitsisikaan yhtä paljon rahaa, kuin sinä.

Mitä siis miehet ajattelevat menestyneistä naisista? Omasta puolestani voin sanoa, että onhan se tosi hienoa, että löytyy kykyjä ja ahkeruutta. Em. syistä miehet kuitenkin haluavat mieluummin itseään alemmasta sosioekonomisesta ryhmästä olevan naisen, ja samoin naisten tulisi kurottaa korkeammalle. Onneksi sentään olen itse kohta korkeakoulutettu ja uskoisin pääseväni hyville ansioille, niin onpahan sitten enemmän valinnanvaraa, kun on itsekin vähän lähempänä sitä ylä- kuin alaluokkaa, vaikkei tässä mitään yliporhoja varmaan tullakaan olemaan.

Jos huvittaa jutella aiheesta lisää tai muuten kommentoida, niin voi laittaa mailia:

[email protected]

En mä kuitenkaan jaksa tätä ketjua enää seurata.

• kkakaeki

et sä ole olemassakaan!

• wumm

se, että uranaisella ei ole oikeaa elämää. vastakysymys kuuluu: miksi miehen täytyisi tyytyä vajavaiseen suhteeseen ja tätä kautta vajavaiseen elämään? raha ei tuo onnea, aika suuri vajavaisuus uranaisen elämässä jos ei tuota ole tajunnut. :)

• Pelottava uranainen

sitten pitää olla valmis tyytymään vajavaiseen elämään, jos hän uramiehen kumppaniksi päätyy? Niinhän päin se ilmeisesti wumm:ille sopisi.

• wumm
        Pelottava uranainen kirjoitti:

sitten pitää olla valmis tyytymään vajavaiseen elämään, jos hän uramiehen kumppaniksi päätyy? Niinhän päin se ilmeisesti wumm:ille sopisi.

en kuulu siihen sikaryhmään joka ajattelee lompakkoa ennen lähimmäisiään. ts. ura ei kiinnosta, niin kuin tasapainoinen, ja luonnonläheinen elämä. hauskaa jatkoa. :)

• Pelottava uranainen
        wumm kirjoitti:

en kuulu siihen sikaryhmään joka ajattelee lompakkoa ennen lähimmäisiään. ts. ura ei kiinnosta, niin kuin tasapainoinen, ja luonnonläheinen elämä. hauskaa jatkoa. :)

Ei ollutkaan kyse siitä, oletko itse uramies vai et. Kyse oli ihan objektiivisesta mielipiteestäsi. Mies ei voi viettää vajaata elämämää; mutta entäpä nainen?
        Tiedätkö, wumm, että uranainen voi viettää tasapainoista ja luonnonläheistä elämää? Minulla on useinkin isänmaata kynsieni alla. En myöskään pistä lompakkoani läheisteni edelle. Teen normaalipituista työpäivää eli minulla on hyvin aikaa läheisilleni ja täysipainoiselle elämälle. Olen hankkinut yliopistotutkinnon ja sen seurauksena saanut hyväpalkkaisen työn. En elvistele tuloillani tai omaisuudellani. Ehkä vielä joskus tapaan tarpeeksi isolla egolla varustetun miehen, joka ei kärsi alemmuuskompleksista, vaan haluaa tasavertaisen, vahvan naisen kumppanikseen.

• wummmmmmmmmmmmm

Ei ollutkaan kyse siitä, oletko itse uramies vai et. Kyse oli ihan objektiivisesta mielipiteestäsi. Mies ei voi viettää vajaata elämämää; mutta entäpä nainen?
        Tiedätkö, wumm, että uranainen voi viettää tasapainoista ja luonnonläheistä elämää? Minulla on useinkin isänmaata kynsieni alla. En myöskään pistä lompakkoani läheisteni edelle. Teen normaalipituista työpäivää eli minulla on hyvin aikaa läheisilleni ja täysipainoiselle elämälle. Olen hankkinut yliopistotutkinnon ja sen seurauksena saanut hyväpalkkaisen työn. En elvistele tuloillani tai omaisuudellani. Ehkä vielä joskus tapaan tarpeeksi isolla egolla varustetun miehen, joka ei kärsi alemmuuskompleksista, vaan haluaa tasavertaisen, vahvan naisen kumppanikseen.

tulkinta on sinulle väärä, oikeaa ei edes ole. sulle se tuo ego merkitsee alusta loppuun sitä, että kaikki kirjoista oppimasi turhuus on auttamattomasti oikein, ei voi olla toista vaihtoehtoa. ero kokemukseen ja kirjasta opittuun on kuitenkin se, että kirjoista opittu 90 asteen kulmalla tehty hirsiliitos moottorisahalla tehtynä vuotaa pahemmin kuin esterin perse, jos ei heti niin vuoden yhteiselon jälkeen. tämähän ei ole deiti osasto, tekase ilmoitus tuonne treffi osastolle. jos se tuo sun egoilu ei kovin paljon läpi paista niin voi olla että vonkaan. epäilen kyllä osaatko jättää tuon asenteen pois. :)

• Barbabapa88

ehkä ongelmasi onkin, että olet tehnyt hyvästä urastasi jonkinlaisen pokaalin, jota heiluttelet miesten nenän edessä. Ainakin kirjoituksistasi saa vähän sellaisen kuvan. Itse etsin ajattelua vaativassa työssä olevaa naista, mutta ei se ole olennaisin juttu, vaan se, miten naisen kanssa synkkaa. Onko yhteisiä mielenkiinnon kohteita, onko juttelu kiinnostavaa ja leikkimielisyyttä riittävästi jne.

• gdgdg86878

"sitten pitää olla valmis tyytymään vajavaiseen elämään, jos hän uramiehen kumppaniksi päätyy? Niinhän päin se ilmeisesti wumm:ille sopisi."

Onko se meidän miesten vika jos naiset katsovat lompakon paksuutta? Miten vitussa tämä taas näin sulavasti kääntyi miesten syyksi?

Miehet eivät halua itselleen uranaista, siitä kertoo AP:n jutut. Sensijaan jos miehellä on paljon paalua ja menee luljaa, naisia yleensä tuppaa pyörimään ympärillä.

Miehet eivät tykkää, naiset tykkäävät.

• Dormer 8,5

Niin, myyntialalla et kuitenkaan alustuksestasi päätellen ole. Henkisesti köyhiä ne on jotka urallaan ja maallisella omaisuudellaan elvistelee. Kuka nyt köyhän kaverikseen kelpuuttas?
      Etsi samanlainen köyhä kaveriksesi niin vain taivas on teille rajana, josko sekään, sillä turistilennot avaruuteen ovat ulottuvillasi. Maksathan paluupiletinkin.

• dhndoiujh

Että nainen on todellisuudessa ahne, rahaa ja varallisuutta tavoitteleva paska..Ei siinä minun mielestä ole mitään ihmeellistä jos miehet ei sellaisesta välitä.

• rick james bitch

minna antaa kikkeliiiiii siulle ja sia antaa rahhaa okidoki ?
      mina somali iso muna ei tykkaa tehda tyota

• ehkei kuitenkaan

Kyl mulle vaan kelpais, jos koko muu olemus olis kohdillaan. Tosin voi olla että joutuisit maksunaiseks vähän useammin ja luultavasti se alkais ennen pitkää ärsyttään itseäs siinä määrin, että jättäisit mut jossain vaiheessa. Toisekseen onhan se vähän vittumaista, että toinen on sika rikas ja toinen arpoo senttejään. Siinä se valtasuhde hiukkasen kärsii ja köyhempi osapuoli voi alkaa kuvitella olevansa "töissä" puolisollaan. Ei hjyva juttu ollenkaan.

• "Massimies"

Moni mies siis kavahtaa kun kerrot urastasi. Miksi normaalilla itsetunnolla varustettu mies pelkäisi työtä tekevää ja varallisuutta kerännyttä naista? Olisikohan syy enemmänkin suhteen perustamisen peruspilareista, eli yhteisestä arvomaailmasta? 95% miehistä tuskin on kovinkaan kiinnostunut hankkimaan tarkoituksella varakasta naista. Sillä ei ole oikeastaan mitää väliä, onko nainen rikas vai köyhä, kunhan on kaunis ja mukava. Naisilla tosin ehkä joskus tuppaa olemaan sitä tarkoituksella vauraan kumppanin hakemista. Jos mies ei etsi varallisuutta, mutta toinen sen tuo vahvasti heti esille - on arvomaailmassa mahdollisesti isojakin eroja.

Varallisuuden, työuran yms. maallisen materiaalin esiintuominen suhteen heti alussa on vähintäänkin outoa etenkin naiselta. Tämä kommentti ei ole sovinistinen, mutta pohjautuu luonnon omaan parinmuodostukseen. Luonnossa koiraat ne naaraalle komeilee, mahtailee ja rintaansa röyhistelee. Ihmisissäkin miehet ne yrittävät näyttää voimiaan, vaikutusvaltaansa ja rahojaan, kun yrittävät naisia vakuuttaa, että "minä se olen paras kumppani". Mikäli sen tekee leuhkimis-/iskemistarkoituksessa NAINEN, tulee hänestä vähintäänkin maskuliininen kuva. Ja SE voi hyvinkin olla se tekijä, mikä karkoittaa ison osan miehistä muualle. Harva mies nimittäin pitää maskuliinisesta naisesta!

• tyttö 27v.

ei kannata tehdä raha asioista niin isoa numeroa parisuhteessa. Itse olen käynyt enemmän kouluja kuin mieheni ja tienaan enemmän kuin hän. Omaisuuttakin minulla on jonkun verran, miehelläni ei juurikaan. Ajattelen asian kuitenkin niin, että mikä on minun, on myös hänen. Tämä toimii ainakin meillä.
        Jos mies yrittäisi elellä siivelläni niin voi olla että suhtautumiseni olisi vähän eri mutta tähän asti kaikki on mennyt hyvin.

• yhteyttä

Ei itseäni ainakaan hirvittäis, parempi vain ku toinen tienais kunnolla rahaa, ihtelläki on semmoinen ammatti että ei liikaa jää rahaa käteen, vaan melkein kaikki menee firman kuluihin, ei muutako otat yhteyttä niin käyään kahvilla :)

• Antero676

Varallisuutta rotevat siivut hankkinut ihminen, oletetaan että itse nuo hankkinut (ei kultalusikka-lapsi), ei aiheuta minkäänlaista ärsykettä. Myöskään minkäänlaista kunnioitusta/arvostusta rahalla ei tosin saa, kunnioitus tulee muista asioista.

Aloittaja on iältään alle 30 ja kirjoituksen mukaan paneutunut rahan keräämiseen koko elämänsä ajan, ilmeisimminkin keinoja kaihtamatta ja päämäärätietoisesti. Mikäli jotakuta miestä ns.ärsyttää tuonkaltainen ihminen (sattuu nyt olemaan nainen), johtuu tuo ärsyke lähinnä elämänasenteesta (Raha on jumalani) ja yleisestä asennoitumisesta muita ihmisiä kohtaan (muut ihmiset ovat työkaluja rahan hankkimiselle, kertakäyttötavaraa).

Tuon takia rahalle itsensä uhranneet eivät ole kovinkaan kovassa kurssissa, ellet satu kuulumaan niihin jotka haluavat palan kakusta olemalla ko.henkilön lakeija, tuollaiset yksilöt kun tuppaavat olemaan itsekeskeisiä ja raakasti kommentoituna "epäihmisiä" ... kuka haluaa sellaisen kanssa elämänsä viettää, ei kukaan tervejärkinen.

Siksipä aloittajan ei välttämättä kannata tuoda esille omaa uskontoaan ensin (raha on jumalani, olen hänelle elämäni uhrannut) mikäli haluaa elämänkumppanikseen miehen jolle ihminen (siis sinä) on tärkeintä (pysyvien suhteiden peruskivi) ja oheissälä (raha, status, valta) vain oheistoimintaa.

Raha on hyvä renki, mutta huono isäntä ... tuo on se perusongelma. Aloittajalla raha/varallisuus on ottanut isännän roolin ja se karkoittaa todelliset ihmiset läheltä, maksettuja lakeijoita tulee ovista ja ikkunoista täyttämään miehen/ystävän/kaverin roolit ja nuo samat lakeijat lähtevät kuin naton ohjus kun rahahanat laitetaan kiinni.

• semmottis

tuskinpa se varakkuus ketään hirvittää jos ihminen menestyksestään huolimatta pysynyt samana
      Ihmisenä kuin ennen varallisuuuden parantumista, mutta jos on niin sanotusti noussut kusipäähän ni mää ainaskin karttelen semmosia kusipäitä. Sinusta ja asioistas en tierä minkälainen olet mutta itte pitäisin kyl liiat varat piilossa niin kauan ku mahollista, ni kerkeisit tutustua ihmiseen ja hän sinuun, ni vois olla sit helpompi suhtautua muihin juttuihin.!

• stoxxx

5-6 x miesten keskipalkka Helsingissä= n20k/kk. ihan ok palkka mutta tuolla iällä ja tuolla palkalla et pelkästään ansiotuloilla ole voinut rikkaaksi tulla. Mielestäni rikas on henkilö jolla yli 1meur likvidiä omaisuutta.

Itsellä ikää hieman yli 30 ja palkka hieman vähemmän eli alle 15k/kk enkä tunne itseäni kovin hyvätuloiseksi. Kaikki on siis katsojasta kiinni. Progressiivinen verotus tekee tehtävänsä jos vertaa muihin. Isommat tulot=isommat menot joten lopputulos ei oikeasti paljoa eroa normipalkansaajasta.

Mutta asiaaan, olen kyllä huomannut saman asian naisista. monesti hyvä palkka on ennemminkin haitake jos laskee rahan perässä juoksijat pois. Ongelma on se että ei omaa tulotasoa voi oikein peitellä koska oma ammatti on kuitenkin pakko aika pian kertoa. Pienikin varallisuuden näkyminen tuntuu kanssa olevan suomalaisille joku tabu, asia jota ei saisi näkyä. Ainakin omalla kohdalla olen tavannut naisia jotka mielestäni hieman pelästyvät ja kokevat itsensä jotenkin huonommaksi koulutuksen ja tulotasonsa takia. Itseäni ei kiinnosta yhtään mitä toinen tienaa/koulutus kunhan ei oleta että alan täysin elättämään toista.

Omalla kohdallani olen huomannut että minusta kiinnostuu eniten juuri lääkärit ja lakinaiset, nämä ehkä sen takia että heillä ei ole niin kovia ennakkoluuloja ammatistani. Todella rkkaitakin naisia olen tapaillut mutta rahalla ei ole ollut mitään tekemistä sen asian kanssa jos suhde ei ole jatkunut.

• Topelius..

..teoriassa olla mahdollista mutta enpä oikein enään usko satuihin tällä iällä. :D

• hande-56

Ei muuten pelota yhtään. Luulen että ja näen sen johtuvan juuri tavastasi kertoa koska sehän on elämässäsi kuiteskin näkyy se tärkein juttu tuo oma itse epäjumalana.
      Hienoa että nainen pärjää,osaa,kykenee,on menestynyt mutta jos se on päälimäinen puheenaihe. Sehän nääs paljastuu josain vaiheessa mikä on jutun juju,mani mani. Eikä hani hani.
      Mutta onnea silläkin rintamalla jolla näkyy noita haasteita olevan vielä jäljellä.
      p.s. ei provosointi mielessä vaan pienenä kevennyksenä,,,,,,,,,,,,!

• nollatuloinen

eukot eivät täällä horaja.
      Hyväpalkkaisista miehistä kelpaa esimerkiksi Vanhas-Matti, joka nappasi Kuroskan suomi24.fi -palstalta.

• niinjuu

että se nyt on niin että melkein jokainen suomalainen mies on pohjimmiltaan se kuka haluaa elättää perheensä sekä vaimonsa. tosin näitä sohvalla makaavia ja rahat pois ottavia lurjuksia myös löytyy.
      toisena seikkana on se että jos olet hyvinkin kovassa uraputkessa ja jatkat samaa rataa niin sehän tekee esim perheen perustamisesta vaikeaa. välimuotoja tietenkin tuohonkin löytyy mutta siinä palataan taas siihen että mieshän haluaa että lapsia hoitaa niiden äiti eikä vain joku kiireinen uranainen. ei se miehen itsetunto siinä millään muotoa kärsi vaan se on siinä geeneissä ja ajattelu tavassa joihin normi suomalainen mies on kasvatettu. urallaan tai rahoillaan pikkuisenkin leveilevä nainen on heti automaattisesti miinus asemassa normaalituloiseen verrattuna. tästä on jopa tehty tutkimuskin muistaakseni. löytyypi varmaan netistä jos jaksaa etsiä. mutta toivon että löydät miehen itsellesi.. jokainenhan tarvitsee jonkun.

• työtön komistus

yhtää jos nainen on kaunis. mistä päin olet?

• tyttöpoika69
      • ehkä lapsia meille

ku kirjotit tänne. Itteeni ei juurikaan pelota sun varallisuus. On mullakin vähän omaisuutta. Ois kiva olla semmosen kaa mikä itekkin voi maksaa ylläpitokuluja yms. Mistäpäin oot?

• Voi miehet miehet...

Oli odotettavissakin tämä miesten kypsymättömyys, mutta silti on kammottavaa huomata kuinka täynnään Suomi näitä pölvästejä onkaan. Miltei puolet kansasta, ÄÄK!! Onnekseni sain miehen, jolla riittää sekä aivoa, että arvoja. Onko teillä miehillä niin huono itsetunto, että pitää naisia mollata 24/7? Keskittykää ensin omaan kasvuun ja sitten vasta toisten, niin pääsette ehkä jonakin päivänä naisten tasolle. Ainahan sitä ollaan itkemässä asioiden surkeutta, mutta ei vain tule näköjään mieleen että miehethän ne ovat ihmiskunnan ajoista asti tuppautuneet asioista päättämään. Vuosituhansien sorto ja kurjuus ovat miesten käsialaa. Hienosti tehty, alkaako häpeän puna jo kuumottaa kasvoja? Pitäisi...

• --------------------

Sä oikein höpäjät?
        Aloittaja on kypsymätön moukka ja sinä alat arvostella miehiä jotka ei pintakiillosta perusta?!

• Voi miehet miehet...
        -------------------- kirjoitti:

Sä oikein höpäjät?
        Aloittaja on kypsymätön moukka ja sinä alat arvostella miehiä jotka ei pintakiillosta perusta?!

"Mitäs mieltä olette tästä?:

Mitäs miehet ajattelette menestyneistä naisista? Tuntuu, että moni mies kavahtaa ja lopettaa yhteydenotot kuulleessaan kertoessani urastani. Olen vajaa 30v. sinkkunainen ja omalla opiskelulla ja työllä menestynyt ja melkoisen varallisuuden hankkinut.

Moni, ns.tavallinen mies tuntuu jotenkin pelästyvän. Miehen aiempi itsevarmuus katoaa samantien kuullessaan asioistani. Itselleni kelpaisi täysin tavallinen mies. Ottaako miehen itsetuntoon pahasti se, että nainen tienaa esim.5-6 kertaisesti mieheen verrattuna? Luulisi ilostuttavan, että toisella on hyvät tulot..."

Mitäs itse höpäjät? Mikä tekee aloittajasta moukan? Mitä moukkamaista hän on sanonut?
        Väännänpä rautalangasta: Kaksi ihmistä yrittävät tutustua toisiinsa. Usein kysytään mitä toinen tekee työkseen, jolloin aloittaja sitten kertoo urastaan. Hän ei ole missään (Huom! MISSÄÄN) vaiheessa tekstiä sanonut alkavansa heti miehen tavattuaan suitsuttaa omaa erinomaisuuttaan urataivaalla.

"Miehen aiempi itsevarmuus katoaa samantien kuullessaan asioistani."

Ilmeisesti on ehditty jo hieman tutustua ja kun puhekumppanit päätyvät keskustelussaan kertomaan töistään, mies menettää itsevarmuutensa. Ja kyllähän täällä nämä naisen paksua lompakkoa himoitsevat miehet jo kärttävät aloittajaa treffeille. Miehelle on siis mielestäsi sallittu sekä ura että ihmissuhteet, mutta naisena tämän uraohjuksen tulee vain tyytyä olemaan yksin. Puhu sinä vaan aloittajan moukkamaisuudesta..

• miki-66

Saisinkos osoitteesi ja puhelinnumerosi? :)

• auvo123

Tuollainen nainen toki kiinostaa. Mutta naisen valintaan vaikuttavat muutkin asiat kuin varallisuus. Se, että molemmat tulevat toimeen omillaan tajoaa hyvän alustan oikealle suhteelle.

• -.-

Uranainen ei kiinnosta miehiä jotka haaveilevat perheestä, koska uranaiselle vain uralla on merkitystä. Lähtisitkö itse sellaisen miehen matkaan joka rivien välistä ilmoittaa: Itseasiassa teen töitä 24/7 ja en ole varma, ehtiikö tässä missään vaiheessa perustaa perhettä kun on niin kiire kääriä hilloa.

• ei.

Säikäytä. Minua ei haittaa,vaikka nainen saisi kymmenen kertaa enemmän palkkaa. Parisuhteessa ja sen menestymiseen vaikuttavimmat tekijät, ovat luonne ja ulkonäkö.

• jipijipijeeeee

Ei todellakaan haittaa vaikka tienaat hyvin ja oot varakas, itseasiassa rakastuin heti ja tiedän että olet loistomimmi. Laita vaan yhteystiedot ja treffataan, eihän raha tee onnelliseksi mutta mukavaa että me pystytään harrastamaan kaikkee kivaa yhdessä, voin jopa jäädä pois työstä että saamme olla yhdessä enemmän, jipii kerrankin sellainen nainen josta olen haaveillut.

• urheilevasekatyömies

Olen sekatyömies, tehnyt etupäässä rakennuksilla hanttihommia, en ole kouluja käynyt vaan mielenkiinto liittyy liikuntaan ja urheiluherrastuksiin. Tällä hetkellä olen työttömänäkin. Vaimoni on korkeasti kouluttautunut joka tienaa n.10-15 kertaa enemmän kuin minä.

Kyllä hän antaa siitä asiasta palautetta kun yrittää patistaa minua kouluttautumaan "joksikin". Minä en halua siihen oravanpyörään. Kun ollaan yhdessä juhlimassa hänen kavereidensa kanssa niin hän ikäänkuin häpeää minua. On pyyytänyt, että jos joku kysyy mitä teen työkseni niin vastaan vain epämääräisesti, että "rakennusalan konsultointia" enkä kerro muuta kenellekkään.

Hän pitää minua aivan tollona ja kokee etti minulla ole lainkaan yleistietoutta kun hän pystyy puhumaan milloin tahansa Aleksi Kiven kirjoista tai muistakin vanhoista kirjailijoista. Hän lukee paljon, paksujakin kirjoja mutta minä en tunne vetoa niihin. Luin viimeksi kirjan koulussa kun oli pakko, olikohan joku kärpäsjuttu.

Minun kavereitani hän ei halua tavata koska ovat samanlaisia kuin minäkin. Meitä ei kiinnosta kirjat vaan elämä ja urheilu ja treenaaminen vaikka on mun treeni- ja joukkuekavereissa hyvinkin tienaavia.

Ollaan siis totaalisen erilaisia vaimon kanssa. Oikeestaan ainoa asia josta oon tyytyväinen on seksi. Hän tykkää siitä ja mun treenatusta kropasta ja on keronutkin, että tuntee mustasukkaisuutta siitä, että löydän jonkun jolla enemmän yhteistä mun kanssa.

No vastauksena alun kysymykseen niin ei mua haittaa tuloero ja se, että vaimo maksaa kaiken. mua haittaa kun se pitää mua tollona.

• isompi ego

vajaa, kertoo kirjoittajasta kaiken tarpeellisen.

• Eikös se ole yleensä niinpäin, että köyhä mies ei kelpaa varakkaalle naiselle?

Ainakin näiltä nettipalstoilta on saanut lukea, kuinka naiset pitävät miehen hyvää yhteiskunnallista asemaa "seksikkäänä".

Jos kaltaisiasi naisia on, joille köyhempi mieskin kelpaa, sehän on hyvä asia.

• sininen1977

Kyllä hyvä tuloisella naisella on mukavampaa, jos mies hankkii vielä paremmin. Oikeassa parisuhteessa (kestävä) toisen kanssa ei kilpailla vaan kannustetaan kovempiin suorituksiin, jos toiselta tulee kannustuksen tarve signaali. Riskinä on jopa rikastuminen.

• BRICKggfjfjjhjj
        sininen1977 kirjoitti:

Kyllä hyvä tuloisella naisella on mukavampaa, jos mies hankkii vielä paremmin. Oikeassa parisuhteessa (kestävä) toisen kanssa ei kilpailla vaan kannustetaan kovempiin suorituksiin, jos toiselta tulee kannustuksen tarve signaali. Riskinä on jopa rikastuminen.

Mä oon persaukinen työtön,en oo vailla mitään lukaalia,autoa,ravintola/teatteri-iltoja,hienoja kamppeita enkä seurapiiri sirkusta.Jos mulle sattuu kumppani mikä tienaa paljon,niin hyvä sitte niin.Mut jos ei ikinä oo aikaa olla yhdessä,niin mitäs se semmonen sitte on?
        Näillä "rikkailla" tuntuu olevan ihan hillittömiä raha huolia,ku aina pitäs jotain uutta saada,vaikka entisessä ei mitään vikaa oliskaan,vaikka nyt se auto/kämppä/telkkari/ryysyt/puhelin/läppäri/kamera/kesämökki/loma-asunto/olohuoneen matto/espresso keitin/hierova sänky/Vene/kesäauto/kakkos asunto ja vitun psykologi pari muuta "pikku juttua".

• nanaaa92

Vaikka nainen olen, niin veikkaan että jos tulot on 5-6 kertaa kovemmat niin se voi ottaa itsetunnon päälle kun yleensä ajatellaan että miehen pitäisi olla se elättäjä ja parempi tuloinen. Mutta toisaalta jos naisessa ei ole muuta vikaa niin tuntuisi oudolta jos ainoa vika naisessa olisi liian kovat tulot. :D

• No slave

Itseä ala kiinnostaa jonkin verran, mutta sen asiakaspalveluhenkisyys ja likaisuus ei innosta, kuluu lähinnä samaan kastiin putkimiehen kanssa.

En tiedä jotenkin alasta tulee ensimmäisenä mieleen esin eturauhas tutkimus sormet perseeseen meininki yöks!

• Ikuisestiko yksin?
        No slave kirjoitti:

Itseä ala kiinnostaa jonkin verran, mutta sen asiakaspalveluhenkisyys ja likaisuus ei innosta, kuluu lähinnä samaan kastiin putkimiehen kanssa.

En tiedä jotenkin alasta tulee ensimmäisenä mieleen esin eturauhas tutkimus sormet perseeseen meininki yöks!

Mukavaa huomata, että kirjoitukseni sai keskustelua aikaan.

Haluaisin sen verran vielä tarkentaa, että tapailin miehiä, siis näitä aiemmin itsevarmoja ja minusta kiinnostuneita n.2-6 kertaa ennen kuin he saivat tietää urastani ja tämän jälkeen menettivät selkeästi itseluottamuksensa. Rahoillani en ole millään tavalla leveillyt. Toki asunto, taide, matkani ym. viestittävät jotain tulotasostani. En todellakaan ajattele etupäässä rahaa. Harrastan monenlaista liikuntaa, matkustelen paljon, hoidan ystävieni lapsia, isovanhempiani, rakastan luontoa, marjojen poimimista, mökkeilyä, toisaalta nautin ajoittain yöelämästä ystävieni seurassa.

Tällä hetkellä minulla on mukavasti vapaa-aikaa. Työskentelen keskimäärin 40-43 tuntia viikossa. Asun työpaikan läheisyydessä, joten työmatkoihinkaan en juuri aikaani kuluta. Toki jonkin verran teen työmatkoja, keskimäärin kerran kuussa. Tulotasoni vaihtelee tällä hetkellä 10 000 - 15 000 euron välillä/kk. En ole mielestäni millään tavalla keskittynyt pelkkään rahan hankkimiseen. Hyvä koulutus, hyvä ajoitus ja hyvä tuuri mahdollistivat tällaisen tulotason. Minulle toisen vähävaraisuus ei ole ongelma. Tälle toiselle osapuolelle tulee tosin ongelma omasta varattomuudestaan.

• Nainen32v
        Ikuisestiko yksin? kirjoitti:

Mukavaa huomata, että kirjoitukseni sai keskustelua aikaan.

Haluaisin sen verran vielä tarkentaa, että tapailin miehiä, siis näitä aiemmin itsevarmoja ja minusta kiinnostuneita n.2-6 kertaa ennen kuin he saivat tietää urastani ja tämän jälkeen menettivät selkeästi itseluottamuksensa. Rahoillani en ole millään tavalla leveillyt. Toki asunto, taide, matkani ym. viestittävät jotain tulotasostani. En todellakaan ajattele etupäässä rahaa. Harrastan monenlaista liikuntaa, matkustelen paljon, hoidan ystävieni lapsia, isovanhempiani, rakastan luontoa, marjojen poimimista, mökkeilyä, toisaalta nautin ajoittain yöelämästä ystävieni seurassa.

Tällä hetkellä minulla on mukavasti vapaa-aikaa. Työskentelen keskimäärin 40-43 tuntia viikossa. Asun työpaikan läheisyydessä, joten työmatkoihinkaan en juuri aikaani kuluta. Toki jonkin verran teen työmatkoja, keskimäärin kerran kuussa. Tulotasoni vaihtelee tällä hetkellä 10 000 - 15 000 euron välillä/kk. En ole mielestäni millään tavalla keskittynyt pelkkään rahan hankkimiseen. Hyvä koulutus, hyvä ajoitus ja hyvä tuuri mahdollistivat tällaisen tulotason. Minulle toisen vähävaraisuus ei ole ongelma. Tälle toiselle osapuolelle tulee tosin ongelma omasta varattomuudestaan.

Ole ylpeä itsestäsi, jossakin on arvoisesi mies.

Upeaa että nuorella naisella on tuollaiset tulot! Itsekin olen ihan ok-tuloinen ja menestynyt, mutta palkkani (n. 5000e/kk) kyllä kalpenee sinulle. :)

Tsemppiä!

• -mies-

Itselläni uranaisessa ei viehätä se miehelle lankeava kotipiian rooli.

Eli minä arvostan vaimossa sitä että pitää kodin kunnossa ja hoitaa lapsia ja uranainen ei siihen varmastikaan tule taipumaan.

• Siinä on hyvin hyvin yksinkertaisen monimutkainen asia. Sulla on sillon kallis elämäntyyli ja jos mies ei voi elää samaan tyyliin OMILLA rahoillaan niin elämät eivät sovi yhteen olettain ettei tahdo elää yhtään toisen siivellä. Toisekseen raha näyttää olevan niin iso asia että en ole missään nähny että rikas nainen haluais ees vähävarasempaa miestä -> tulee hyvä rikasmies niin edellinen joutuu vaihtoon.

Sitäpaitsi toiset kerää rahaa, toiset hankkii sen minkä tarvitsee. Uraohjuksille raha on hirvittävän tärkeää, mutta toisille se on työkalu ei itse päämäärä.

Itse en voisi olla hirvittävän rikkaan naisen kanssa, en välitä rikkaiden elämäntyylistä. Jos siihen tyylin joutuis niin todennäköisesti ei olis itellä varaa hankkia uusia hienoja vaateita ja toiseltahan en rahaa vastaanottais moiseen tarkoitukseen.

• Köyhä taiteilijamies

Kaikki on kiinni naisen luonteesta. Jos nainen on hyvätuloinen ja kylmä materialisti niin silloin ei miehet sellaista kauaa jaksa katella.
      Miksei mieskin voi kotipiikana olla jos vaikka on köyhä taiteilija ja hoitaa uranaisen lapsia.
      En kyllä tiedä millä koulutuksella on 15 000 palkka. Ministerillä?

• bestard

Rehellisesti sanottuna tulee välillä sorruttua ajatusmalliin "en minä kelpaa sille kuitenkaan, koska"

• 27

Minulle kelpaisit vain sänkyleikkiin. Pidempiaikaiseen suhteeseen en rupeaisi. Laittaisit kuitenkin työsi lasten edelle ja sitä en salli missään muodossa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi

Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.
      Maailman menoa
      64
      4830
    2. Lopeta jo pelleily, tiedän kyllä mitä yrität mies

Et tule siinä onnistumaan. Tiedät kyllä, että tämä on just sulle. Sä et tule multa samaan minkäänlaista responssia, kosk
      Ikävä
      268
      3702
    3. Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"

sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni
      Maailman menoa
      280
      3389
    4. Tehomaksu rankaisisi normaalista sähkönkäytöstä

Energiaviraston valmistelema tehomaksumalli herättää aiheellista huolta erityisesti tavallisten kotitalouksien näkökulma
      Maailman menoa
      114
      3280
    5. Nuori lapualainen nainen tapettu Tampereella?

Työ­matkalainen havahtui erikoiseen näkyyn hotellin käytävällä Tampereella – tämä kaikki epäillystä hotelli­surmasta tie
      Lapua
      33
      2596
    6. Lidl teki sen mistä puhuin jo vuosikymmen sitten

Eli asiakkaat saavat nyt "skannata" ostoksensa keräilyvaiheessa omalla älypuhelimellaan, jolloin ei tarvitse mitään eril
      Maailman menoa
      127
      1648
    7. 105
      1600
    8. Leo Meller on kuollut

Mtä sääntöjen vastaista Mellerin kuolemassa?
      Helluntailaisuus
      172
      1241
    9. Orpo pihalla kuin lumiukko

Onneksi pääministerimme ei ole ulkopolitiikassa päättäjiemme kärki. Hänellä on täysin lapsellisia luuloja Trumpin ja USA
      Kansallinen Kokoomus
      84
      1130
    10. Toimari laittoi afrikkalaiset työharjoittelijat laulamaan Banaaninlastaajan laulua!

Käski vielä heidän sanoa aina aamulla tehtävien jaossa "tama ei olla valkoisen miehen homma."
      Maailman menoa
      34
      1031
    Aihe