Mistähän saisi hankittua Aktiivihiilisuodattimen, mielellään jotain Aktiivihiilisuodatin kangasta ?
Rakentaisin sellaiset pienikokoisen savukaasu kohde imurin, jolla saisi imettyä tinaus savut pois.
Tuollainen imuri on helppo rakentaa, mutta Aktiivihiilisuodatin kangasta ei niinkään helppo löytää.
Aktiivihiilisuodatin kangasta, mistä ????
6
2205
Vastaukset
- huomannut
Pitäneekö laittaa useampia ja esisuodattimia, jotta toimisi. Valmis ilmanpuhdistin voisi olla hyvä ratkaisu! Sellaisissakin on aktiivihiilisuodatin.
- Tinaus savu
Tuo pölyimureihin myytävä aktiivihiilisuodatin on aika arvokas ja jos useamman tarvii laittaa.
Tuolla tiffany lasitarvike myymälässä on myynnissä yksi tinaus huurujen poistolaite ja aktiivihiilisuodattimia kyseiseen laitteeseen, mutta luultavasti aika kallis laite.
Itse ajattelin sellaisen rakentaa, koska ei se ole mikään monimutkainen laite.
Pääasia, että on tarpeeksi tehokas imukyvyltään ja suodattaa käryt ilmasta.
Yksinkertaisinta olisi tietenkin laittaa putki pihalle ja tuuletin, joka imee ja huurut putkea pitkin pihalle, mutta talvella siinä menee turhan paljon lämpöä samalla harakoille.
Eikä ulkona tarkene talvella tinata, kesällä ulkonakin voi hyvin tinata.
Mitä youtubesta katsoin tuota tinaushuurujen puhdistus laitteen tehoa, niin ei se kovin tehokkaasti imenyt. Tuuletin, joka toimii imurina, saisi olla tehokkaampi.
Kaasunaamareihin on myynnissä aktiivihiilisuodattimia, mutta kyseenalaista on, että meneekö se ilma tuon suodattimen läpi, jos se on kovin tiuha.
Hitsauskoneisiinkin on saatavissa sellaisia hitsaus käryn poistajia, joka imee hitsaus käryt sisäänsä ja ilma tulee ulos, mutta käry jää suodattimeen.
Ei tarvi olla ulosmenoa pihalle. Kyllä siinä menee turhaan lämpöä harakoille näillä laitteilla, jotka putkea pitkin käryt ulkoilmaan puhaltaa, jostakin se korvausilma tulee sisälle, ulkoa kylmänä.
Valmis ilmanpuhdistin on varmaan simppeli, kun se on valmis kokonaisuus, mutta ne on aika arvokkaita, enkä kovin paljon rahaa sellaiseen viitsisi laittaa.
Jos katselet alan liikkeestä sellaisia liesituulettimia, joita ei kytketä hormiin vaan joissa ilma kiertää takaisin keittiöön, niin niissä on käytössä aktiivihiilisuodattimia. Kankaasta en mene sanomaan, että onko sellaista, mutta jos saisit sen imurisi suodatinosan muotoiltua tuollaisen aktiivihiilikasetin mukaiseksi, niin eikös se kävisi?
Mkites olisi kotonasi oleva pölynimuri? Kai siinä on aktiivihiilisuodatin? Siihen vaan imurin letku sopivaan paikkaan ja kone käyntiin...
- Tinaus savu
Kotona on sen verran vanha imuri, ettei siinä ole aktiivihiilisuodatinta.
Maalla on toinen imuri, jossa on aktiivihiilisuodatin, oli aika kallis.
Imuri olisi muuten ihan hyvä ja tosi tehokas, mutta pitää vähän liian kovaa ääntä.
Ei tarvis olla imutehoja ihan noin hirveästi, mitä imurissa on.
Eipä ole tullut nykyaikaisia liesituulettimia katsottua kodinkoneliikkeistä aikoihin, jos niitä on nykyään sellaisiakin, että ilma kiertää takaisin keittiöön aktiivihiilisuodattimen kautta.
Sehän on ihan järkevä ratkaisu. Olen luullut, että liesituulettimia on ainoastaan mallia, jossa ilma johdetaan putkea pitkin ulos, ensin jonkun rasvasuodattimen kautta, ettei rasva keräänny ulosmenoputkeen.
No täytyy tutkia tuotakin mahdollisuutta ja ainakin niitä hiilikuitusuodattimia.
- merkillinen nimi
Ostin itse yhdenlaista aktiivihiilikangasta paikallisesta lemmikkitarvikeliikkeestä. Alkuperäinen käyttötarkoitus oli ilmeisesti katetun hiekkalaatikon hajujen suodattaminen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.824807- 1882148
- 1321812
- 1751445
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161331ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj191245- 351116
- 261078
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3231061- 781013